Drivetest Renault Fluence (2009)

1.5 dci 110HP Dynamique Eco2 EDC
Renault Fluence (2009) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 07.10.2011
Dublu impact

Îmi vine în minte de foarte multe ori mimica actorului din reclama lui Renault Fluence. Şoferul acela dezamăgit că maşina lui a rămas fără benzină în mijlocul deşertului, care merge până la cea mai apropiată benzinărie şi cumpără o canistră plină doar pentru a o incendia. Bineînţeles, după ce văzuse cum e să călătoreşti "business class" cu Renault Fluence.

Eu sincer nu am crezut-o pe asta. Fluence nu poate fi încadrat la clasa business doar pentru că oferă spaţiu interior generos şi o ţinută de drum extrem de confortabilă. Are nevoie de multe mai multe.

Văd însă că francezii ne mai momesc cu ceva, cu prima lor cutie cu dublu ambreiaj. Să merite atunci să-ţi incendiezi maşina după ce mergi cu un Fluence EDC?

Renault Fluence (2009)
1.5 dci 110HP Dynamique Eco2 EDC

  • Pret de pornire 14.600 €
  • Pret model testat 19.700 €
  • Taxa auto 199 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am condus un Fluence pus în mişcare de un motor extrem de popular în rândul românilor. Este vorba despre celebrul dCi de 1.5 litri şi 110 cai putere, regăsit pe aproape toate modelele francezilor, un adevărat campion de consum şi eficienţă.

Motorul, aşa cum ştim toţi, oferă 240 de Nm încă de la 1750 rpm, ceea ce ajută mult la plecarea de pe loc în forţă, la imprimarea unui caracter dinamic şi la reacţii bune în situaţii limită. Izolarea fonică este bună la turaţii mici, însă se pierde pe măsură ce vă apropiaţi de zona roşie a utrometrului. Vibraţiile dieselului au fost şi ele pe cât posibil estompate.

Ajungem la ceea ce ne interesează: cutia cu dublu ambreiaj EDC, o premieră pentru francezi. Aşadar, după rezultatele mai puţin fericite ale transmisiilor cu convertor de cuplu şi CVT, Renault mai încearcă ceva. O soluţie folosită deja de tot mai mulţi constructori, o soluţie care pare să dea roade şi în gama "Rombului". Cel puţin noi aşa am simţit.

Apreciem în primul rând liniaritatea cutiei, care alternează rapoartele meticulos, asemeni unui copil care îşi înşiră soldăţeii de plumb. Totul se petrece pe nesimţite, extrem de discret, fără pierderi de putere.

Ecuaţia ar putea fi perfectă dacă atunci când ceri o rezolvare imediată, rezultatul nu ar întârzia să apară. EDC-ul zăboveşte câteva clipe până retrogradează în plaja de cuplu. Răspunsul, deşi nu impresionează atât de mult ca în cazul unui DSG, este cu mult peste ceea ce găseai acum la Renault.

Consum

Consumul unui diesel cu transmisie automată nu este tocmai unul pe placul celor zgârciţi. Confortul vine cu un preţ, iar acesta se va resimţi la indicatorul de consum. Nu vă speriaţi însă: Fluence rămâne în continuare o pipetă, dar una care picură ceva mai des.

Cifrele oficiale indică un consum urban de 5.2 litri şi unul extraurban de 4.0 litri la 100 de kilometri. Judecând după cei 60 de litri pe care îi poate înghiţi rezervorul, autonomia devine foarte atrăgătoare.

Francezii au fost cam optimişti pentru că noi, în mediul urban, cu climatizarea în funcţiune, am ajuns undeva la 9 litri la 100 de kilometri. În afara oraşului, o rulare pe autostradă în limitele legale şi cu climatizarea în funcţiune ne-a adus un 5.7 litri/100 km.

Chiar şi aşa, la finalul testului, cu un sfert de combustibil încă în rezervor, am tras linie şi am calculat 750 de kilometri parcurşi. Raportat la concurenţă, Fluence stă mai bine decât versiuni similare ale rivalilor Skoda Octavia, VW Jetta sau Toyota Corolla.

Performanţe

Performanţele nu sunt un criteriu important pentru clientul unui sedan compact. Renault a ştiut asta şi a preferat să se axeze pe eficienţă. Chiar şi aşa nu putem neglija cifrele dieselului echipat cu noua cutie EDC. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 11.9 secunde, adică progresiv, foarte progresiv. Viteza maximă nu sare de 185 km/h, suficient pentru cele câteva mini autostrăzi româneşti.

Dacă ne uităm la concurenţă, Fluence depăşeşte fără drept de apel Corolla, însă pierde la mustaţă în faţa lui Jetta şi Octavia.

Interior

Renault şi-a concentrat mare parte din efectivul de ingineri pe departamentul confort interior. Se vede asta imediat ce deschizi uşa. Iar îmi vine în minte faţa uimită a tipului din reclama lui Fluence. Divizia de marketing a surprins foarte bine reacţiile pe care le poţi avea atunci când urci pentru prima dată în sedanul din Hexagon.

Materialele sunt de o calitate bună, plasticul e moale şi prietenos, culorile nu înţeapă vizual, iar finisajele sunt cât se poate de bune. Dacă optaţi şi pentru un nivel de echipare superior, cum am avut noi, pielea de pe scaune şi volan sporeşte senzaţia de confort.

Unde mai pui că pe bancheta din spate au loc berechet trei adulţi, chiar şi de 1.80 metri. Aici e marele avantaj al lui Fluence: nu face compromisuri în materie de spaţiu. Deşi pentru cei obişnuiţi cu vechiul Megane sedan spaţiul poate părea ceva mai redus, croaziera în cinci va fi plăcută chiar şi pe distanţe lungi.

Şi nici când vine vorba de bagaje nu trebuie să fiţi foarte selectivi. În portbagajul de 500 de litri intră multe. Trebuie doar să reuşiţi să le introduceţi, pentru că gura de încărcare rămâne limitată când vine vorba de obiecte voluminoase.

Preţ de achiziţie

În România, Fluence pleacă de la 14.600 de euro, un preţ abordabil pentru o familie cu venituri medii, care îşi doreşte o maşină pentru următorii 5-10 ani. Dacă ne uităm în segment, observăm că valoarea este cât se poate de corectă, sub preţul de pornire al lui Ford Focus sedan. Cu toate acestea, Corolla, Octavia, Jetta şi Cruze sunt ceva mai ieftine, însă doar pentru că oferă ca motorizare de bază unităţi mult mai mici şi mai slabe decât ale Fluence-ului de 1.6 şi 110 cai putere.

Referindu-ne strict la versiunea testată de noi, 1.5 dCi de 110 cai putere, cu transmisie automată EDC şi nivel de echipare Dynamique Plus, trebuie să precizăm că preţul este de 19.700 de euro. Dacă ne uităm în segment, o Skoda Octavia 1.6 TDI cu DSG costă 19.679 de euro cu TVA. Diferenţa poate părea extrem de mică, însă Fluence beneficiază acum de o ofertă specială, care reduce preţul versiunii testate de noi la numai 17.400 de euro.

Rivalul VW Jetta cu acelaşi motor 1.6 TDi şi aceeaşi cutie DSG costă 21.494 de euro cu TVA. La rândul său, Toyota Corolla cu transmisie automată şi unitatea de 1.4 litri 90 de cai, ajunge chiar şi la 20.890 de euro.

Siguranţă

Renault nu a dezamăgit niciodată la capitolul siguranţă. Având în vedere experienţa francezilor la acest capitol, este clar că Fluence va moşteni cel puţin nivelul de excelenţă al actualului Megane, notat cu cinci stele. Până la un test absolut care să confirme acest lucru, ne bazam pe istoria mărcii şi a modelului de bază, dar şi pe dotările interesante pe care le are Fluence încă de la primul nivel de echipare: şase airbag-uri, ABS şi AFU. ESP-ul este opţional.

Ţinută de drum

Ajungem în punctul în care trebuie să privim din nou la caracterul business class al lui Fluence. Modelul garantează o rulare extrem de confortabilă, suspensiile, preluate de la Megane, fiind recalibrate pentru o senzaţie de plutire, necesară pe drumurile prost asfaltate din România.

Este tot ce îţi poţi dori atunci când plănuieşti concedii lungi cu maşina. Te urci la volan, cobori după 700 de kilometri şi te simţi la fel de bine. Fără dureri de spate, fără dureri de cap şi la fel de binedispus.

Totuşi, acest confort vine cu un preţ, acela al stabilităţii. Maşina extrem de confortabilă despre care vă vorbeam se dovedeşte a fi ezitantă pe porţiunile de drum virajat.

Ruliul este extrem de pronunţat, iar tendinţa de subvirare e acolo şi nu poate fi corectată uşor din cauza unei direcţii care are lacune la capitolul precizie. Ea este în schimb extrem de plăcută în oraş, unde orice manevră poate fi făcută doar cu vârful degetelor.

Vizibilitate

Dacă oglinzile laterale şi oglinda centrală au dimensiuni generoase, acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul lui Fluence, care, alungit şi înălţat, poate încurca la manevrele de parcare cu spatele. Ajută aici senzorii de parcare. Montantul de mijloc şi cel posterior nu incomodează, însă cel frontal te poate încurca uşor pe străduţele înguste ale oraşului sau atunci când abordezi un viraj strâns.

Iluminarea pe timp de noapte nu este excelentă, însă a fost îmbunătăţită comparativ cu vechea generaţie. Ajută foarte mult şi farurile cu xenon.

Tehnologie

Nivelul tehnologic oferit de Renault pentru Fluence este impresionant din unele puncte de vedere, însă poate dezamăgi prin lipsa nejustificată a unor elemente banale. Spre exemplu, avem scaune faţă încălzite, dar acestea au un singur nivel de temperatură (se încălzesc rapid, deci trebuie oprite din când în când).

Lista de dotări este una destul de lungă: avem elemente regăsite pe modele premium, oglinzi rabatabile automat, pornire şi acces fără cheie, sistem de navigaţie, dar şi elemente banale şi strict necesare cum ar fi climatizarea automată pe două zone, senzorii de ploaie lumină şi parcare, pilotul automat şi sistemul audio destul de fidel.

Deşi poate părea fără logică pentru unii, sistemul de navigaţie vine şi cu o telecomandă. Este utilă pe măsură ce te obişnuieşti să o foloseşti şi tu şi pasagerul. Utilizarea navigaţiei devine mai uşoară, deşi introducerea destinaţiei poate da uneori bătăi de cap. În plus, ea vă va scăpa de un pasager dreapta curios, mereu tentat să butoneze navigaţia şi să vă estompeze astfel vizibilitatea în oglinda laterală dreapta.

Design

Designul lui Fluence a fost orientat către un public mai conservator, care nu preferă liniile dinamice. Este, practic, construit în antiteză cu vechea generaţie, mult mai agresivă, cel puţin în partea frontală. Chiar şi aşa, evoluţia se simte, iar influenţele Samsung (nu uitaţi că Fluence este versiunea europeană a lui Samsung SM3) par să prindă la publicul din România.

Ceea ce trebuie apreciată la Fluence este simetria designului. Partea frontală şi cea posterioară sunt în deplin echilibru, se completează reciproc şi păstrază aceeaşi notă.

Date tehnice - Renault Fluence (2009) 1.5 dci 110HP Dynamique Eco2 EDC
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4620
Putere maxima CP (rpm)
110 (4000)
Latime mm
1809
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1750)
Inaltime mm
1484
Viteza maxima km/h
185
Greutate kg
1314
Acceleratie 0-100 km/h s
11.9
Ampatament mm
2702
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Fluence (2009)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (39)

  • Deci consumul ala de 9% in oras este o aberatie!
    Cati km are masina testata? Este iesita din rodaj?

    Apoi, mai conteaza si cum apesi pedala de acceleratie, mai ales la automate. Daca ai piciorul din caramida si apesi ca taranul, cutia schimba mai sus decat este necesar, cu un consum mai mare. Daca apesi normal, elegant si cat se poate de firesc, schimba unde trebuie.

    Am mers cu Fluence, ce avea acest motor si aceeasi cutie, in Bucuresti, vreo 300 de km, si mai mult de 6,5-7%, la final de drum, n-a indicat niciodata, chiar mai putin.
    Probabil ati testat consumul atunci cand verificati si zgomotul motorului aproape de zona rosie, asa cum spuneti in articol :)).
    54 16
  • Excelent!
    Imi place mult masina. Spatiul interior e mai mare ca la octavia si bordul e mult mai interesant.
    39 22
  • @Bogdan Mirica
    mie edc si dsg mi se par la fel... nu stiu ce ti se pare tie diferit din moment ce furnizorul e acelasi... edc-ul a fost dezvoltat tot de specialistii de la Getrag care au facut dsg-ul
    23 7
  • O INTREBARE
    pentru ce este folosit butonul din poza 26?
    3 2
  • A iuli cruise control si/sau limitarea vitezei
    7 2
  • de acolo se face pornirea tempomatului, comenzile sunt pe volan
    10 0
  • @iuli
    e cruise control sau pilot automat mai pe romaneste
    8 0
  • Anonim
    La test- drive v-au dat masina cu greierasi de la 12.000 km sau au schimbat-o?
    12 40
  • tzaranu' ion
    nu stiu
    la ce se refera "dublu ambreiaj"? e nevoie sa apesi de 2 ori pe ambreiaj (la o cutie automata?!?!?)? asta era metoda de schimbare a vitezelor pe vremea cand nu erau "sincroanele" in cutia de viteze, dar acum ce inseamna? multumesc pt lamuriri
    2 22
  • iar au inceput baietii sa conteste consumul ... oofof... mai vorbim cand o sa va iasa fum negru din cauza ca mergeti sub-turat, "la consum" ..

    interesant ce au facut Renault ... nu ma asteptam sa vad o cutie cu dublu ambreiaj pe megane/fluence prea curand :)
    14 20
  • @Automarket
    Cate persoane sunt in masina cand faceti testul? Cu ce viteza circulati in extraurban? Consumul optim se obtine la 90 km/h intr-a sasea in conditii normale (fara vant). Aerul conditionat mai ia si el 1 litru.
    20 0
  • unckle
    Hai, nu mai spune! Vorbesti din auzite, pesemne! Voi nu stiti, in primul rand, ce inseamna subturare. Darmite sa-l asociatiati cu diverse probleme tehnice.
    Auziti si voi pe tot felul de forumuri, toate prostiile sau de pe la toti mecanicii care au reparat numai Dacii si s-au trezit peste noapte,mesteri, iar apoi aveti impresia ca stiti de probleme.
    Sezi ma cuminte si nu mai vorbi din auzite. In primul rand, la mers normal, motorul nu este in VECI subturat. Exact cum am spus, habar n-aveti ce inseamna subturat.
    Daca motorul nu "rage" si nu mai are un pic si-si scoate pistoanele, este subturat la voi :))).
    Am amic taximetrist, cu E-Class de 500 000 km, cutie automata...si merge numai la consum. N-a schimbat turbina niciodata. La polul opus. Logan 1,5 dci, 200 000 km, asta merge chiar mosnegeste si la fel n-a schimbat-o.
    V-au bagat in cap toti ruptii de mecanici niste legende si numai atata debitati.


    DA, sunt probleme dupa mii si ZECI de mii de km de subturare, dar asta e chestia...ca voi NU STITI ce inseamna subturare. Cand un motor merge perfect normal si "rotund", voi ziceti ca e subturat, doar pt. ca nu vedeti nu stiu cate turatii in bord.

    Of, cunoscatorii astia, cu experienta de pe forumuri si cu experienta de pe....calculator.
    28 5
  • @Anonim
    ce e vw ?!
    15 9
  • interesant sa aduci in discutie un E automat :) ... este un pic peste DCi nu crezi ?

    .. si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata (evident folosind-o pe automat, nu schimband manual vitezele)
    10 10
  • dumy78
    portbagaj
    adica dau 19.700 euro si vad sarmele alea din poza 29 in portbagaj??? Merci, nu!
    14 15
  • Da, asta cu mersul la consum cu o cutie automata care de multe ori schimba cum vrea ea mi se pare amuzanta. Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie.

    Revenind la Fluence, principalul argument al masinii, cel putin dpmdv este raportul calitate/pret/dotari. Si se pare ca ce am spus si in alta parte a cam fost adevarat. Fie ca vorbim de o masina de 10000 sau de 20000 de euro, la Renault este mai ieftina cu vreo 2000 de euro chiar, fata de cel mai apropiat concurent. Iar pe piata cu o putere financiara medie este din start un (mare) avantaj.
    De laudat faptul ca au adus o cutie cu dublu ambreiaj. Sper sa ajunga una din referintele clasei in privinta fiabilitatii.
    16 4
  • unckle
    "si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata"

    Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul.
    Daca este unu' care-i mai nervos si apasa mai tare, schimba mai sus, ca daca ar schimba la fel, n-ar fi ok.
    Daca apesi finut, normal, schimba jos, exact unde trebuie si NICIODATA subturat.

    @LauCalin

    "Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie."

    Unde se depune ma calamina? Ce treaba are calamina cu turatia motorului? Asta de pe ce forum ai mai cules-o?
    Singurul lucru afectat este turbina. Celelalte...EGR, filtru de particule, se strica din cauza combustibilului extrem de prost de la noi. Multi au impresia ca daca-si pun cea mai scumpa motorina, chiar e buna de ceva. O laie, tot combustibilul e prost, la noi in tara.

    Iar ca sa se defecteze turbina, tre' s-o subturezi in ultimul hal, vreme de multe mii de km.
    Voi faceti o grava confuzie intre subturat si mers economic. N-are absolut nicio legatura una cu alta, pt. ca la mers economic, motorul se simte perfect si nu este subturat deloc.
    18 2
  • Si, intr-adevar, o data la ceva timp(2-3 saptamani), e bine sa-i dai "talpa" cativa km, la turatii mai mari,daca mergi doar in oras, sa mai sara depunerile de pe palele turbinei.
    Doar cativa km sunt de ajuns, nu tre' sa mergi tot timpul asa cum fac multi incompetenti, care ajung la polul opus si le crapa axul turbinei de la atata "forja". Ii recunoasteti usor pe aia. Au o coada de fum alb in spatele masinii :)). Sau le suna motoarele ca niste tractoare, la nici 150k km.
    12 0
  • "Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul." spune-le asta posesorilor de diesele manuale care schimba vitezele la inceputul plajei de turatii cu cuplu ;) .. pentru ca despre ei era vorba, ca lor le iese fum negru dupa 40-50k km ...
    taranu' de romania isi ia DCi (pe golan evident) schimband batrana dacie pe benzina... la aia era obisnuit sa ii "dea" pana cand incepea sa se auda "mai tare"... la Loganu' DCI ii da pana cand incepe sa sune mai tare... problema este ca saracu incepe sa sune mai tare la 1500rpm ... taranu' aude .. si schimba ... masina se chinuie, trage cat de cat (mai tare decat batrana dacie, iar taranul este, evident, multumit) dar in timp, acele zeci de mii de kilometri, motorul se duce draq integral, nu numai clamina si filtre infundate. Cand taranul de romania ii da blana intr-a treia la 1100rpm inseamna ca merge subturat si ca strica motorul ... la asta se refera "subturat" nu la cum mergi cu o cutie automata... ca aia nici d'a draq nu schimba in treapta superioara inainte de a ajunge intr-o turatie care sa-i permita sa nu omoare motorul in treapta superioara... deh, inginerii astia...

    Citeam povesti despre "specialisti" pe forumul mercedes-club... se cautau oamenii de consum si se intrebau de ce le mananca mult cand ei nu schimba niciodata peste 2000rpm ..

    sa speram ca in viitor vor fi mai dese masinile cu cutii automate decat astelalte ... sunt ceva mai confortabile si mai scot din "factorul uman" cand vine vorba de defectiuni.
    7 10
  • @@Anonim
    Pai tocmai ca nu e Peugeot sau Vw sau Citroen, ci un jaf de Renault la care incep greierasii sa "cante" de la nici 10000 km. Am avut Megane anterior de la firma, si se pricepe de minune la cantat!
    16 29
  • unckle
    Depinde de motor si de specificatiile lui. Cu cat ai cuplul maxim, obtinut mai jos, cu atat mai jos poti schimba.

    Apoi, sa dai "blana" de la 1100 rpm, tre' sa fii retardat. Sa schimbi la 1500 rpm, ca vorbim de ACEST motor, iar nu e bine, dar la 2000 daca schimbi, se simte perfect, in regim normal, fara sa-i dai "blana". Asa schimba si automata si asa se obtine consumul cel mai mic. Daca ai mai merge si cu una care are indicator de schimbare a treptelor, ai sa vezi.
    Un exemplu, Clio, tot cu acest dci, dar de 75 cai. Cand e motrul rece, iti spune sa schimbi undeva la 2300 rpm. Dupa ce s-a incazit, iti spune sa schimbi urmatoarea treapta pe la 1800-1900 rpm.

    Si nu aveti impresia ca toti inginerii de la mai toate marcile, stiu mult mai bine decat forumistii si mecancii tractoristi de pe la noi? EVIDENT ca da.

    In schimb, la motoarele performante, care au cuplul foarte jos, chiar de pe la 1200 rpm, cele bi-turbo de la BMW, Merc, Audi, cutiile schimba chiar si pe la 1500, in mers normal, fara ca motorul sa se simte subturat.
    Nu se infunda niciun filtru si nici nu se depuna calamina pe nu stiu unde. N-au treaba aceste lucruri cu subturarea.
    14 1
  • ****
    Spuneti asa "Cruze ceva mai ieftin, însă doar pentru că oferă ca motorizare de bază unităţi mult mai mici şi mai slabe decât ale Fluence-ului de 1.6 şi 110 cai putere."
    Cruze e peste fluence la ce vreti voi ......vine cu un motor mai performant 1.8 141 cp si cu o cutie AT mlt mai inchegata si la pret de 14970 .
    9 16
  • @AM - reparati si voi "utrometrul" din zona motor-transmisie :)

    Poat ar fi interesant sa aveti uncomparativ intre cutiile automate... am asa oimpresie cum ca vor deveni foarte populare in anii urmatori iar o nota separata ar putea fi utila
    6 1
  • @@@Anonim
    vw are greierasi
    eu am la VW Bora greierasi in portiera cauzati de niste insertii din polistiren din interiorul usii si unul sub parbriz, cred ca la gura de ventilatie pentru dezaburire, inauntru undeva... dar asta e la bora, nu ma apuc sa comentez prosteste de modelele noi vw pt ca nu stiu cum sunt... ma limitez la ce am , nu fac pe atotstiutorul ca tine
    15 2
  • Ah, ca mi-am adus aminte! Nici consumul extraurban nu e in regula in acest test
    Asa, ca fapt divers, cu acul "inghetat" la 90 km/h, computerul indica un fenomenal 3,5 litri %.

    Evident ca nu poti merge constant numai cu viteza asta, dar pana la 5,7% inregistrat de ei e CALE LUNGA.
    De aceea sunt niste necunoscute. Ori masina nu era iesita din rodaj ori stilul de condus a fost total haotic. Sau au fost amandoua situatii!!!
    12 2
  • Pt. cel care spune ca are Vw Bora cu greierashi. Masina e aparuta de 10 ani, normal ca apare uzura fizica si morala. Dar mai cred ca tu esti doar un bagator in seamana cu Renault, pt. ca nu stiu nici un om intreg la minte care sa fi avut Peugeot, Citroen, Opel, Vw si care sa fi schimbat masina cu un Renault.
    9 17
  • newsflash!
    @Mihai
    Sunt destui oameni care si-au schimbat volkswagenul cu un renault, doar ca ai stat tu prea mult inchis in casa...

    ps: si megane 2 (apropo de acel "megane anterior" de firma) tot acum 10 ani a aparut
    23 6
  • Laurentiu
    Meserie, te halesc!
    @unkle: Vad ca esti bun la 'shtouri cu mersul la consum pe masini cu cutii automate. Daca esti asa profesor, poate ne spui cum faci sa mergi subturat cu o masina cu cutie automata.
    7 0
  • daca tot sunt asa profesor .. sa facem o comparatie intre cele trei masini cu 1.5DCi si cutie automata si cele 3milioane de masini diesel cu cutie manuala ce circula prin romania ... dap, cred ca atunci cand vorbeam de mersul cu 1100rpm+blana ma refeream la cele 3 DCI-uri...

    @LoL - consumul de 5,7% este la rularea pe autostrada la 120-130km/h + clima + faruri + oameni + bagaje(probabil), si este mai mult decat "onorabil" in conditiile in care saracul motor trage de o masina maricica. Probabil ar consuma in jur de 4% la mersul cu ~65km/h printre localitati si portiuni de drum mai libere.
    Nu stiu daca putem sa comparam motoarele audi/bmw/mb care se simt binisor la turatii mai joase cu motoarele diesel de la producatorii de volum, motoare care au zona de cuplu maxim ceva mai sus (cum ar fi acest DCi la 1750rpm). De asemenea nu poti compara cei 240-280Nm ai unui motor de 1,5-1,7l cu cei peste 400Nm ai motoarelor "premium" ... alea chiar daca nu sunt pe zona de cuplu maxim au mai mult decat pot motoarele astea mici.
    7 5
  • unckle
    Pai le-am comparat, dar am spus foarte clar ca sunt diferite si am si specificat diferentele. Nu stiu ce ai inteles tu. Sau a compara inseamna a pune egal intre ele, dupa tine? In niciun caz.
    Mai citeste o data ultimul meu comentariu.
    Specific foarte exact diferentele.
    3 1
  • *penultimul
    1 0
  • andrei
    @ unkle
    Dar și alții. Cred că un pic de informare nu v-ar strica. Așa ați afla, printre altele, cam la ce viteză se învârte o turbină Chiar și când „stă” se cam rotește mai rapid decât motorul deci nu prea are greutăți în a se curăța de depuneri. Ba, zic unii care se vor specialiști, că dacă vrei să strici o turbină o strici mai repede și mai temeinici dacă turezi motorul mult decât dacă îl menții la turații scăzute. Iar un motor care nu ajunge la turația de cuplu maxim sau de putere maximă nu înseamnă că e subturat.
    5 0
  • Auzi ba!...., renault fluenece 1.5 dci, o coaja de motor care iti toaca toti banii, multa prostime e pe aici.
    10 17
  • Ia fii atent...
    Atentie!, daca ai cazan d-asta si te vad pe autostrada pe banda a2a te voi da la o parte, ca sa-ti para rau ca ti-ai luat carucior...
    7 15
  • De ce nu intelegeti ca un vw polo va da RUSINI?, va trimite pe banda unu!,mintea voastra e capiata de cazane...
    7 11
  • Atatia bani..., atata peste....
    8 9
  • @iulianiulianb&altii
    Ceea ce nu se intelege e ca masina asta a fost gandita pentru confort,nu pentru sportivitate.Vrei ceva mai sportiv,tot diesel,si mai deosebit, treci la VW. Nu te multumeste, desi dsg-ul e fenomenal, mergi catre japoneze. Nu iti plac nici alea, mergi catre premium. Insa trebuie sa ai bani sau sa renunti a le lua de noi. La Renault si la producatorii de volum conteaza intai pretul. Asta e pe primul plan. Nu as compara Fluence cu Octavia, cehoaica are alt "pedigree". Nici cu Lancer nu as compara-o, pentru ca japonezul o cam mananca la performante si tinuta de drum. Cu Elantra nu e iar o comparatie, ca aia nu are diesel in gama. Deci...E o masina de familie reusita, desi 1.5-ul mi se pare cam slabut pentru masa masinii. Se achita decent de sarcini cata vreme nu te crezi pe circuit. Pentru cei trecuti de 50 de ani sau pentru familiile cu 1-2 copii e ok. Daca vrei mai mult insa...si pretul e pe masura. Nota: nici asta nu are esp in standard. Tipic Renault. Probabil ca voi ati luat modelul full options si avea, altfel...In fine, sunt decizii ale producatorului deci nu le mai comentam, am comentat destul in cazul Dacia Lodgy.
    9 9
  • Vasi82
    @StM
    Aberezi ca de obicei. Se vede ca n-ai condus in viata ta un Megane sau Fluence cu 1.5 dci. Masa masinii?! Ai tu habar care-i masa masinii? Iti spune tie ceva masa masinii?! Esti pe dinafara, ce sa-ti spuna? Industria auto e o mare nebuloasa pentru tine.

    1.5 dci e motor de cuplu. Trage foarte bine in sarcina.

    Fluence 1.5 dci 110 CP EDC - 1314 kg
    Jetta 1.6 tdi 105 CP DSG - 1392 kg

    Si bunica-miu se pricepe la masini mai bine ca tine...
    8 6
  • @Vasi:Vasile,stai calm si nu te agita,ca nu stii ce vorbesti.Ai condus Fluence in echiparea testata?Nu cred.Eu am facut-o.Pune tu 5 adulti si bagaje si o sa vezi ca timpii aia dati se cam maresc.Apoi...urca tu Dealul Negru cu ea si sa vezi ca la un moment dat incepi sa te intrebi daca mai urca sau trebuie sa te intorci.

    Unii habarnisti,asa ce tine, cred ca din 5 informatii citite din pliantele Renault au facut o cultura auto satisfacatoare.Nu,baieti,doar reusiti sa va dovediti incapacitatea. Eu nu vorbesc despre ce nu stiu, poate altii o fac.

    Tot respectul pentru bunicul tau, dar daca el se pricepea la masini, apai tu esti total paralel cu domeniul.

    Si app, asta asa, ca fapt divers, lucrez in domeniul auto.

    Deci, daca nu esti un mecanic, proiectant sau inginer care sa aiba ceva cunostinte pe domeniul auto, poti sa te retragi acum, cat esti in materie pana la gat, nu sa continui sa te scufunzi.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru