Marti, 26.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a înlocuit două modele din gama sa, europeanul Kuga şi americanul Escape, cu unul singur: a doua generaţie a lui Kuga. Legăturile cu vechiul Ford Escape din SUA sunt aproape inexistente, noul Kuga fiind, mai degrabă, înrudit cu gama din Europa a constructorului din Michigan.
Platforma C1 formează baza lui Kuga II, aceasta fiind comună cu cea folosită de C-Max, Grand C-Max şi Focus.
Designul, însă, este un mix între ceea ce găsim în vechea gamă Kuga şi noul Focus, a doua generaţie a lui Kuga având un aspect mult mai "american", deşi asta nu este neapărat un lucru rău.
Să vedem ce ştie să facă acest "doi în unu" al celor de la Ford şi cât de mult s-a schimbat Kuga odată cu noua generaţie.
Ford Kuga (2013-2016)
2.0 TDCi 182CP 4x4 Man Titanium
- Pret de pornire 24.800 €
- Pret model testat 30.050 €
- Taxa auto 296 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de noi în cadrul lansării naţionale a lui Kuga era echipat cu un motor 2.0 TDCi de 163 CP. Unitatea vine în standard cu tracţiune integrală şi o transmisie manuală cu şase trepte. Aceasta este cea mai puternică motorizare alături de care este disponbil noul Kuga şi remarcăm prezenta unui diesel entry-level de 140 CP, superior unicului TDCi disponibil în oferta primei generaţii Kuga la momentul lansării.
Puterea maximă vine la 3.750 rpm, iar cuplul maxim, de 340 Nm, este atins la 2.000 rpm. Motorul este destul de elastic, forţa sa fiind simţită încă de la 1.500 rpm. În comparaţie cu generaţia precedentă, remarcăm o îmbunătăţire la nivelul factorului NVH (Zgomot, Vibraţii, Duritate).
Reprizele furnizate sunt agreabile, modelul nefiind nici lipsit de vigoare, nici vreo rachetă sol-sol. Antifonarea a fost şi ea îmbunătăţită, unitatea fiind ceva mai silenţioasă faţă de predecesorul său.
Consum
Ford anunţă un consum mediu de 5.9 litri la sută pentru Kuga 2.0 TDCi 163 CP. Pe vremuri, asemenea consum mediu găseam la o berlină de clasă medie sau la vreo compactă. Acum, poţi să-ţi cumperi un SUV compact cu consum mediu de 6 litri la sută. Că vei atinge mai greu sau deloc acei şase litri la sută în regim mixt este partea a doua.
În regim urban, Ford anunţă un consum de 7.2 litri la sută, pe când consumul în afara oraşului este declarat la 5.1 litri la sută. În raport cu rivalii, există competitori care oferă rezultate mult mai bune, deşi ai crede că nu mai ai de unde să mai reduci consumul. Însă, Mazda CX-5 obţine un consum mixt de 5.2 litri la sută, tot cu manuală cu 6 trepte şi tracţiune integrală. Nici Outlander nu se descurcă rău la acest capitol, cu un consum mediu de 5.3 litri la sută pentru diesel-ul de 150 CP.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum de 7.5 litri la sută pe traseul Bucureşti - Poiana Braşov - Bucureşti, în condiţiile aplicării unui stil de mers alert şi cu patru pasageri la bord. Scurta incursiune în mediul urban alături de noul Kuga 2.0 TDCi ne-a prezentat pe afişajul computerului de bord un consum de 8 litri la sută. Din păcate, modelul nu avea Start-Stop, deci nu avem speranţe la reducerea semnificativă a acestei valori. Dacă vi se pare mult, poate că nu ar trebui să vă cumpăraţi un SUV pentru mersul prin oraş.
Performanţe
Ford Kuga în versiunea de 163 CP are nevoie de 9.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 198 km/h. Nimic neobişnuit aici, modelul fiind încadrat într-o plajă normală de performanţe pentru gabaritul şi nivelul său de putere.
Totuşi, japonezii de la Mazda au reuşit să-l facă pe CX-5-ul de 150 CP mai iute, acesta fiind capabil să "facă suta" în 9.4 secunde şi să atingă 197 km/h. CX-5 are acelaşi nivel al cuplului motor şi îl livrează mai jos, la 1.800 rpm, ceea ce ar putea să-i ofere un avantaj la reprize. Modelul nipon va fi penalizat la capitolul taxe, deoarece are un motor de 2.2 litri.
Revenind la performanţe, cele 9.9 secunde până la sută vor rămâne doar în cartea tehnică a lui Ford Kuga, modelul nefiind destinat celor cu ambiţii sportive, acestea neavându-şi locul în segmentul SUV-urilor compacte diesel.
Interior
Interiorul lui Ford Kuga s-a schimbat aproape la fel de dramatic precum exteriorul. Avem acum mai mult spaţiu, atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru pasagerii din spate, iar bagajele au şi ele mai mult loc. Exemplarul testat beneficia şi de un sistem electric de deschidere şi închidere a hayon-ului, un feature destinat în principal clienţilor de pe partea cealaltă a Atlanticului.
Scaunele din faţă oferă un nivel decent al suportului lateral, dar nu sunt atât de confortabile pe cât ne-am fi dorit. Pasagerii din spate au mai mult spaţiu la dispoziţie faţă de ce găseam la bordul primei generaţii, iar spaţiul pentru cap la bordul lui Kuga este suficient chiar şi pentru un pasager de doi metri înălţime.
Design-ul interiorului este comun cu cel al lui Focus şi a altor modele noi din gama Ford, în timp ce materialele se înscriu pe aceeaşi trasă: un plus de calitate faţă de generaţia precedentă, fără prea multe neplăceri şi fără vreun salt remarcabil în vreo direcţie.
Preţ de achiziţie
Noul Kuga pleacă de la 24.800 euro cu TVA inclus. Preţul este valabil pentru versiunea 1.6 EcoBoost de 150 CP, cu tracţiune faţă. Noi am testat versiunea 2.0 TDCi Titanium 4WD, care are un preţ de pornire de 30.050 euro cu TVA inclus. Motorizarea diesel de 163 CP este oferită doar în nivelul de echipare Titanium, vârful gamei Kuga.
Dintre competitorii de pe acelaşi palier de putere analizaţi pe versiunea lor de echipare de top, Kia Sportage 2.0 CRDi 136 CP Premium şi Hyundai ix35 2.0 CRDI 184 CP Style+ se pot mândri cu un preţ de listă mai mic decât cel al versiunii Kuga testate. În schimb, versiunile de top ale rivalilor precum Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP, Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 CP, Mazda CX-5 2.2 CD 150 CP, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 170 CP şi Jeep Compass 2.2 CRD 163 CP au preţuri de pornire mai mari. Unele dintre aceste modele sunt disponibile şi în versiuni mai ieftine şi mai puţin dotate în compania aceleiaşi motorizări.
Printre elementele pe care am fi dorit să le găsim pe Kuga pentru 30.000 de euro se numără sistemul de navigaţie, o opţională de 1.200 euro (pachet ICE 12).
Siguranţă
Ford Kuga a se mândreşte cu punctaje de invidiat în cadrul testelor EuroNCAP la categoriile Sisteme de siguranţă şi la Protecţia pasagerilor adulţi, clasându-se la final pe locul întâi între modelele testate de EuroNCAP anul trecut în acest segment.
În materie de sisteme de siguranţă, Kuga este bine echipat, având o paletă completă de sisteme de siguranţă active şi pasive, incluzând şi un sistem de frânare automată în cazul unui impact iminent, soldată cu oprirea dacă acesta are loc la mai puţin de 30 km/h. Ford Kuga are şi sistemul BLIS de la Volvo, găsit şi pe Focus, care monitorizează unghiurile moarte şi previne şoferul de iminenţa unui impact care poate avea loc cu un vehicul aflat în "unghiul mort".
Ţinută de drum
În raport cu generaţia precedentă, noul Ford Kuga vine cu o gardă la sol mărită subtil. Aceasta este îmbunătăţirea majoră adusă acestui model, predecesorul său nefiind tocmai primul partener de nădejde la care te-ai gândi pentru o mică escapadă în afara drumurilor pavate. Noul Kuga nu a devenit nicidecum vreun off-roader, fiind orientat în continuare către rularea pe şosea. Însă, acum puteţi rula cu un plus de încredere pe drumurile forestiere şi de macadam, deşi vă trebuie la fel de multă atenţie pentru obstacolele mari.
Direcţia lui Kuga răspunde aproape la fel de bine precum cea a primei generaţii Kuga, noul model preluând această caracteristică de la a treia generaţie a lui Focus. Suspensia se concentrează pe eternul echilibru între confort şi sportivitate, pe care inginerii Ford l-au "nimerit" în cazul SUV-ului mai bine decât au reuşit la hatcback-ul compact.
Per ansamblu, Kuga obţine un punctaj bun la capitolele confort la rulare şi dinamism, cu toate că nu ocupă prima poziţie pe podiumul segmentului la aceste capitole . Pentru un SUV de segment C, este mai mult decât suficient.
Vizibilitate
Kuga vine cu suprafeţe vitrate mari, oglinzi cuprinzătoare, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte şi senzori de parcare. Spre deosebire de mulţi rivali, Kuga nu are o cameră video pentru marşarier, dar vine cu un sistem de asistenţă la parcare, fiind capabil să se parcheze singur pe anumite spaţii ("ştie" parcarea paralelă şi gararea cu spatele într-un şir de maşini).
Vizibilitatea oferită de modelul american este corectă, parbrizul având o înclinaţie nu foarte pronunţată, iar montanţii A nu deranjează prea mult şoferul la virajele de stânga. Montanţii C au dimensiuni responsabile, nefiind nici ei prea deranjanţi.
Tehnologie
Ford spune că noul Kuga este un "Smart Utility Vehicle", această definiţie lovind doi iepuri dintr-un singur foc: Kuga nu este la fel de sportiv precum generaţia precedentă, iar dotările tehnologice au crescut odată cu noul model.
De la sistemul SYNC de conectare a telefonului mobil prin Bluetooth şi folosirea unor funcţii ale acestuia direct prin sistemul multimedia până la posibilitatea apelării automate a serviciilor de urgenţă în cazul unui impact, Kuga a devenit mai ”deştept” odată cu noua generaţie.
Ne aşteptam la un sistem de navigaţie standard pentru versiunea de top, adică Titanium, alături de o cameră video pentru marşarier şi mai multe elemente tehnologice. Însă, avem un sistem de deschidere automată a hayon-ului, care funcţionează prin amplasarea unui picior sub bara spate şi merge doar când persoana care face acest lucru are cheia în buzunar. Sistemul este gândit pentru momentele în care şoferul are mâinile ocupate şi are nevoie să deschidă portbagajul.
Design
Design-ul lui Ford Kuga s-a schimbat semnificativ odată cu noua generaţie. SUV-ul americanilor este mai mare şi mai lat, iar aspectul său aminteşte puternic de noua generaţie a lui Focus, "izvorul" platformei sale tehnice.
Noul aspect al lui Kuga este neobişnuit deoarece SUV-ul compact al americanilor a devenit un model global şi a înlocuit modelul Escape pe piaţa americană. Fiind nevoit să înlocuiască două modele cu unul singur, designerul a creat un mix între noul Focus şi vechiul Kuga.
Per total, nu-i nimic rău la noul Kuga, dar nu putem să spunem că este cel mai atrăgător model din segment.
Ne-a placut
- Mai mult spaţiu interior
- Mai multă putere şi mai mult cuplu pentru diesel-ul de top
- Consum redus în comparaţie cu generaţia precedentă
- Gamă de motorizări mai generoasă
- Un plus de confort la rulare
Nu ne-a placut
- Lipsă sistem Start-Stop
- Design discutabil
- Lipsă sistem navigaţie în standard pentru nivelul de echipare de top
- Preţ situat în media segmentului, nu întotdeauna competitiv
Date tehnice - Ford Kuga (2013-2016) 2.0 TDCi 182CP 4x4 Man Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
Dragii mei,noul Kuga inlocuieste Escape pe piata din SUA,nu pe Edge.
Imi place noul Kuga,chiar il consider cel mai reusit model din acest segment.
Nu inteleg cum a primit un puncataj mai mare cazanul ala numit tiguan!!
Oricum arata mai bine dacat hidosenia de Focus!
Koleos arata mai bine si e mai capabil in off-road,spui tu??? Esti haios...
Koleos dezamageste din toate punctele de vedere.
Noul Kuga arata bine,ca majoritatea modelelor Ford are o tinuta de drum superioara modelelor din clasa sa.
Koleos si Qashqai chiar arata mai bine decat Kuga.
Parerea mea e ca alte lucruri conteaza cu adevarat la o masina:
- calitatea tablei: in fabrica au matrite bune, care permit manipularea unei table mai rezistente?
- proiectarea sasiului si a celulei de siguranta, precum si o dispersie adecvata a energiei la impact
- tratamentul aplicat tablei
- sistemele de pe masina (siguranta activa si pasiva, asistenta sofer, confort, etc...); nu numai acronimele, ci si specificatiile tehnice
- raportul utilitate/pret (pana la urma banii nu se castiga usor in ziua de azi; de ce sa ne batem joc de munca noastra zilnica?)
Sper sincer ca in viitorul nu prea indepartat sa devenim cu totii mai maturi, mai sensibili la lucrurile cu adevarat importante si mai putin susceptibili la praful in ochi aruncat de companii :).
O zi buna va doresc tuturor.
Ar fi mai civilizat sa ne argumentam cu totii convingerile personale. Sistemul asta de votare este ca un par pe care pui mana cand nu ai idei mai bune :).
Eu nu am jignit pe nimeni, nu am avut o atitudine agresiva sau un limbaj vulgar. Pur si simplu am vrut sa impartasesc viziunea mea asupra lucrurilor. Daca cineva nu este de acord cu cele ce am spus, consider ca o dezbatere ar fi mult mai civilizata (si de ce nu si utila pentru altii) decat manutele rosii.
Valail pentru marea majoritate
Consider ca merita 4 stele jumatate la capitolele: motor/transmisie, tinuta de drum si tehnologie. Iar la pret sa fim rezonabili ca nu e o catastrofa...vi se pare exagerat versiunea titanium la 30,000 euro? inseamna ca voi daca vreti SUV va luati Duster SH sa fie ieftin
De ce i-ati schimbat nota din 4.0 in 4.1 ???
Ce respect sa mai avem pentru testele voastre ??