Joi, 30.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul Audi A6 intră în segmentul premium al clasei E cu abordarea cu care ne-a obişnuit constructorul din Ingolstadt: discreţie, eleganţă şi eficienţă. Deşi este o maşină premium, A6 nu epatează în niciun fel prin design, prezentând un aspect cumpătat şi echilibrat. Odată urcaţi la volan, găsim elementele interioare tipice mărcii Audi şi aceeaşi ambianţă sobră, caracteristică unui automobil de origine germană.
Audi A6 (2011-2014)
3.0 TDI 245CP quattro S tronic
- Pret de pornire 42.300 €
- Pret model testat 70.573 €
- Taxa auto 722 €
Motor / Transmisie
Avem în faţă cea mai puternică versiune de motorizare din gama A6. În ciuda faptului că este cel mai puternic diesel de 3.0 litri din portofoliul concernului Volkswagen, Audi A6 3.0 TDI nu este cel mai puternic model din segment. Acesta este surclasat de BMW Seria 5, Mercedes E 350CDI şi Jaguar XF 3.0 D în versiunea superioară de putere (275 CP).
Motorul oferă un nivel corect de performanţă, ajutat de cei 500 Nm disponibili încă de la 1.400 rpm - cea mai joasă turaţie din segment la care este atins cuplul maxim. Unii rivali utilizează transmisii automate cu şapte sau cu opt trepte, dar cei de la Audi au optat pentru o unitate S-Tronic cu două ambreiaje, care oferă şapte rapoarte. Transmisia se comportă diferit faţă de o automată convenţională, oferind reprize mai bune în unele situaţii.
Antifonarea este la fel de bună ca la rivalii de la Mercedes-Benz şi BMW, toate cele trei modele fiind la fel de silenţioase. În materie de reprize, diferenţele dintre E350 CDI 4Matic, M 3.0, 530d xDrive, A6 3.0 TDI quattro şi XF 3.0 D sunt foarte mici, din moment ce toate modelele oferă puteri similare (minim 240 CP şi peste 500 Nm), iar transmisiile utilizate sunt şi ele apropiate în materie timpi de reacţie.
Consum
Deşi clienţii unui automobil de peste 50.000 de euro nu ar trebui să se uite la consumul de carburant cu atât de multă atenţie, constructorii s-au luptat pentru a obţine cel mai bun rezultat. Cel mai eficient model de segment D cu motor diesel de 3.0 litri şi tracţiune integrală este BMW 530d xDrive, cu un consum mediu de 5.7 litri la sută.
Versiunea 3.0 TDI a lui Audi A6, echipată cu motorul de 245 CP şi quattro, are un consum mediu apropiat de cel al liderului segmentului: 5.9 litri la sută. E 350 CDI consumă 6.6 litri la sută în regim mixt, în timp ce Infiniti M30d consumă 7.5 litri. Jaguar XF 3.0 D are un consum mediu de 6.8 litri.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban situat între 10 şi 11 litri la sută, în funcţie de cât de aglomerat era oraşul. Dacă am opri instalaţia de climatizare, consumul urban scade până la 8 litri la sută într-un trafic relaxat şi cu modul economic cuplat.
Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a şaptea, Audi A6 rulează la 1.900 rpm şi are un consum mediu de 6.6 litri la sută cu instalaţia de climatizare în funcţiune. În regim extraurban, consumul modelul atinge 6.1 litri la sută dacă nu depăşim 100 km/h şi rulăm constant, fără acceleraţii inutile.
Performanţe
6.1 secunde. Atât le sunt necesare lui Audi A6 3.0 TDI 245 CP quattro şi lui BMW 530d xDrive să accelereze de la 0 la 100 km/h. Având în vedere faptul că ambele modele au transmisii care nu necesită intervenţia şoferului pentru schimbarea treptelor, o pornire simultană a celor două modele ar duce la o egalitate între cele două vehicule pe o linie dreaptă, dacă ar merge în paralel.
Ceilalţi concurenţi au nevoie de cel puţin 0.5 secunde pentru a se apropia de timpul 0-100 al lui Audi A6 3.0 TDI, respectiv BMW 530d, cu toate că Infiniti M şi Jaguar XF nu sunt oferite şi în versiuni cu tracţiune integrală şi motor diesel, de unde şi pierderea la plecarea de pe loc.
La capitolul viteză maximă avem egalitate, aproape toate modelele din comparaţia noastră fiind capabile să atingă 250 km/h, după care intervine limitarea electronică.
Interior
Deşi nu este la fel de luxos ca fratele său mai mare, A8, interiorul lui A6 preia o serie de elemente de la acesta. De la amplasarea comenzilor pe volan, forma acestuia, amplasarea unor elemente pe consola centrală şi chiar afişajul LCD, toate ne aduc aminte de A8.
Tendinţa de împrumutare a elementelor interioare de la modelele mai scumpe din propria gamă nu este deloc un element de criticat, clienţii fiind mai pregătiţi psihologic să facă un upgrade, în timp ce le sunt oferite o parte din facilităţile la care au acces cei cu posibilităţi materiale superioare.
După cum vă spuneam mai sus, antifonarea lui A6 este de calitate, modelul fiind destul de silenţios chiar şi la viteze mari. Scaunele din faţă sunt încălzite şi prezintă un profil comfortabil, deşi ne-a fost dor de scaunele de 4.000 de euro găsite la bordul lui A8. Locurile din spate nu sunt la fel de generoase ca A8 în ceea ce priveşte spaţiul pentru genunchii ocupanţilor, dar se înscriu fără probleme în media clasei.
Portbagajul oferă 530 de litri, cu 10 în plus faţă de 530d şi cu 10 mai puţin decât E350 CDI 4Matic.
Preţ de achiziţie
Audi A6 pleacă de la 42.300 de euro cu TVA inclus în România. Versiunea de la care au pornit cei de la Audi când au configurat exemplarul testat porneşte de la 55.700 de euro cu TVA inclus, în timp ce exemplarul testat costă 70.563 de euro cu toate taxele incluse.
Versiunea comparabilă a lui BMW Seria 5 pleacă de la 58.156 de euro cu TVA inclus, în timp ce o versiune similară a lui Mercedes-Benz E-Klasse porneşte de la 57.505 euro cu TVA inclus. Versiunea 3.0D de 240 CP a lui Jaguar XF porneşte de la 59.768 euro, în timp ce Infiniti M 3.0 diesel de 238 CP pleacă de la 54.650 euro cu TVA inclus.
La acest nivel, 1.000 de euro în plus sau în minus contează doar pentru avarii din România, care ţin să epateze cu un model de lux, dar abia îşi permit să-i pornească motorul. În cazul în care sunteţi cu adevărat interesaţi de un model din această clasă, recomandarea noastră este să vizitaţi showroom-ul mărcii respective şi încă cel puţin două showroom-uri ale constructorilor rivali, oricare ar fi aceştia.
Siguranţă
Actuala generaţie a lui A6 nu a ajuns încă pe mâinile celor de la EuroNCAP. Dar predecesorul său a obţinut cinci stele la testul din 2004, deci nu putem vorbi de o problemă la acest capitol.
În standard, modelul este echipat cu airbag-uri faţă integrale, cu deschidere în două etape, airbag-uri laterale faţă, integrate în spătarele scaunelor, airbag-uri pentru cap, pe toată lungimea ferestrelor laterale ale autoturismului, pentru protecţia pasagerilor din faţă şi a celor de pe locurile exterioare din spate în cazul unei colilizuni laterale şi sistemul Audi pre-sense basic. Acesta analizează datelefurnizate de sistemele de siguranţă ale vehiculului şi ia măsuri preventive în cazul detectării iminenţei unui accident (strânge centurile de siguranţă, activează semnalele de avarie şi închide geamurile şi trapa (dacă a fost comandată). Centurile de siguranţă sunt automate şi beneficiază de limitator de forţă şi întinzător pirotehnic. În materie de sisteme de asistenţă, A6 are ESP, ABS, EBV, ASR şi EDS (diferenţial blocabil electronic), iar aceste sisteme pot să frâneze una sau mai multe roţi în mod independent, pentru a asigura stabilitatea.
Ţinută de drum
Audi A6 încearcă să ofere un echilibru între confort şi dinamism. Clienţilor li se pune la dispoziţie un sistem de suspensie adaptiv, care poate să optimizeze răspunsul amortizoarelor, al ESP-ului şi al direcţiei la cerinţele de moment ale şoferului.
Între timp, cei de la BMW pun la dispoziţie un sistem de suspensie adaptiv, care permite schimbarea dramatică a comportamentului lui Seria 5, acesta fiind capabil să treacă de la un model sportiv la un model confortabil în doar câteva secunde. Cei de la Mercedes-Benz oferă şi ei o suspensie adaptivă pe E-Klasse, dar aceea prezintă o orientare spre confort, chiar dacă alegem setarea sport.
Amortizarea gropilor şi a micilor imperfecţiuni din şosea este bună, în timp ce direcţia oferă un nivel potrivit de feedback. Răspunsul şi comportamentul său poate fi schimbat prin intermediul sistemului MMI şi al setării Individual, care permite asemenea modificări fără schimbe şi celelalte caracteristici ale vehiculului. Rezultatul final al acestor setări se manifestă printr-un echilibru între Seria 5 şi E-Klasse, A6 fiind clasat între cele două modele în materie de confort şi dinamism.
Vizibilitate
În timp ce oglinda centrală şi oglinzile laterale au dimensiuni potrivite, Audi A6 aduce mici probleme de vizibilitate la nivelul montanţilor A şi B. Acestea formează mici "zone negre" fie la virajele de stânga la viteze mici, fie la asigurarea în dreapta într-o parcare aglomerată sau la accesul pe un drum principal.
În ambele situaţii, şoferul trebuie să prezinte un plus de atenţie, dar nimic deosebit în plus faţă de rivalii din segment.
Tehnologie
Vă povesteam mai devreme despre faptul că A6 a preluat o serie din elementele tehnologice găsite pe A8. O parte din aceste sisteme au rol de entertainment, în timp ce altele ajută şoferul la diverse manevre. Fie că vorbim de senzorii de parcare, de sistemul audio cu zece incinte şi subwoofer, de frâna de parcare electromecanică ce poate să ţină A6 pe loc în mot automat atunci când stă la semafor sau în rampă şi de multe altele, această creaţie a constructorului din Ingolstadt vine echipată cu numeroase artificii tehnologice, unele mai utile decât altele.
La capitolul minusuri, sistemul tempomat nu este adaptiv, iar A6 nu se prezintă cu nicio inovaţie în acest segment la capitolul tehnologie. Cu toate acestea, lista bogată de dotări opţionale a exemplarului testat aduce de la sine o notă bună la acest capitol.
Design
Fără îndoială, noul Audi A6 reprezintă cel mai frumos descendent al modelelor de segment D de la Audi. Nemţii activează în acest segment de mai bine de 25 de ani, dar acesta este cel mai frumos exemplar creat de marcă până în prezent.
Deşi nu emană agresivitatea lui Seria 5, modelul se remarcă prin eleganţă şi prin formele sale discrete, care nu doresc să sară în ochi şi să fie ostentative.
Din păcate, doar fiindcă este cel mai frumos model de segment D creat de Audi până în prezent, A6 nu poate primi punctajul maxim, mai ales când există Jaguar XF pe piaţă. În plus, unora le place design-ul lui E-Klasse, în timp ce alţii apreciază aspectul inedit al lui Infiniti M sau agresivitatea elegantă a lui Seria 5 F10.
Ne-a placut
- Consum scăzut de carburant
- Portbagaj spaţios
- Design agresiv, dar nu exagerat
- Direcţie precisă
- Cea mai joasă turaţie la care este oferit cuplul motor din segment
Nu ne-a placut
- Nu este nici cel mai economic şi nici cel mai rapid model din segment
- Montanţii B sunt destul de groşi
- Nicio inovaţie tehnologică. Lista de dotări pare să fie preluată de la A8, cu mici ”tăieturi”
Date tehnice - Audi A6 (2011-2014) 3.0 TDI 245CP quattro S tronic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
Cine e sportiv merge cu Seria 5
Compromisul este deci A6.
http://www.youtube.com/watch?v=wFlSjBVRtAA&feature=related
este o bijuterie, am ramas fara cuvine , si greu mi-a mai venit sa ma urc in masina mea dupa test ... lipseau atat de multe .... :|
asteptam introducerea motorului de 3.0 TDI , 313 CP, ( dupa saptamana 35 ) atunci sa vedem distractie
sunteti pe val cu Porsche Romania in ultima vreme :)
interesant este ca a consumati mai putin decat Fabia 1.2tsi in conditii de autostrada :)
apropo' de valul cu Porsche Romania, observ ca pe la voi pe aici nu prea s-a intersectat lumea cu cei de la Mercedes ... desi MB are multe modele noi scoase in ultimii doi ani nu exista decat un singur test recent, cu noul E .. acum 2 ani :)
dupa cum zicea si unckle puteti crea o pagina separata pt. dotarile standard/optionale ale oricarui model testat.......
asa toata lumea cu un singur clic ar avea toate informatiile la indemana oricand....multumesc
......
Trebuie musai să refacem testul cu 5-ul. Avem unul cu xDrive în parc.
@C-G-C Nu ai dreptate. Singura publicaţie care a dat câştig de cauză lui A6 a fost auto motor şi sport. În rest AutoBild (de 2 ori, martie şi mai), What Car (de 2 ori, la 2.0 diesel şi 3.0 diesel... parcă, mai şi iunie) şi ProMotor (3.0 diesel mai) l-au dat câştigător pe BMW Seria 5. În unele cazuri chiar detaşat. Contrar notelor de pe AM, Mercedes este, în majoritatea cazurilor pe ultima poziţie.
@unckle Rezultatul nu e surprinzător. Motoarele mai mari sunt eficiente la viteze mai mari. Funcţionază într-un regim de turaţie mai mic, sunt mai puţin solicitate şi de aici fenomenul. Oricum motorul asta la Audi este unul foarte eficient şi reuşit.
Pot să vă spun (cred că în premieră) că în ceea ce priveşte "cursa înarmării" la motoare diesel, o să vină curând şi o surpriză BMW.
Dar ca fapt divers... BMW seria 5, Clasa E sau A6 sunt masini pentru cei ce nu au bani de S class dar nu vor sa fie amestecati cu multimea ce conduce modelele mai mici :). E parerea mea.
Si fiecare ar trebui sa isi cumpere ceea ce inima lui doreste si sa nu incerce sa compromita restul masinilor. IN GENERAL SUNT LA FEL DE BUNE SI CAM CU ACELEASI DOTARI... SO GET A LIFE.
ps. de acord matul acela lung de dotari ar trebui pus intr-un adobe la sfarsitul articolului sau intr-o alta pagina cu link din articol. Arata ridicol.
AbenteuerAuto: http://www.youtube.com/watch?v=K3G1Ll9Hb48
AutoBild: http://www.youtube.com/watch?v=Kx6GzKeMwUk&feature=related
Si mai sunt: AutoSpies, Auto Motor und Sport...
Stiu ca sunt antipatic atunci cand spun ca BMW ia bataie, dar asta este realitatea.
P.S.: Si ca sa va delectati acolo la reprezentanta, uite si un clip realizat de AUTOCAR cu Seria 7, S facelift si noul A8. Audi castiga intr-un mare fel, in timp ce BMW iese ultimul.
E la fel ca in BMW seria 7.
Desenat foarte frumos .
Sincer eu nu prea înțeleg cum unii oamenii cred ca E Class are interior mai bun ca seria 5 din moment ce pe seria 5 sta un interior luxos de seria 7.
Te straduiesti cam mult chiar, daca in linkurile respective ar fi iesit seria 5 in fata lui A6 in viziunea acelor publicatii ai fi spus ca de fapt conteaza vanzarile, deocamdata la vanzari tot seria 5 este. Daca se da o stire cu vanzarile pe primele luni vii repede si subliniezi ca de fapt distanta e f mica, asa este, sau daca vreun model M scoate 0,5 sec mai bine decat un RS spui ca de fapt e putin relevant ( poate ca chiar asa e). Nici una dintre cele 3 marci nu castiga "intr-un mare fel" aproape la nici un model, diferentele sunt destul de mici
Si da, e destul de deranjant pt un simpatizant audi ca intr-un test la A6 sa fie pomenit atat de des seria 5 sau e-class, dar asta e realitatea, nu "rupe" cu nimic deosebit fata de concurenta
@audist
Daca ai sti cate audi-uri vad cu nr de spania sau bulgaria...e absolut irelevant, oameni inconstienti omoara cu absolut orice marca,
@audist - Sunt de acord într-un fel cu tine. fiecare din maşinile astea e foarte bună şi îşi face treaba excelent în felul ei. e, în final, o chestiune de gust.
@c-g-c - Mai caută repede nişte link-uri, să fii mai convingător. cele pe care le-ai trimis, mai ales la AutoBild, scot A6 în faţă având preţul ca argument final. Asta în România e puţin altfel, datorită BSI. Cea mai elocventă înfrângere a BMW a fost în ams, îţi spun eu. Cea mai elocventă victorie în What Car? Ambele teste au fost preluate în ediţiile româneşti. Cred că sunt îndreptăţit să spun că nu ai dreptate când afirimi că A6 în "toate testele"... Şi exemplele mele şi chiar şi exemplele tale îmi dau dreptate.
Apoi vânzările nu cred că sunt mereu indicatorul real de valoare, părerea mulţimii nu e mereu cea mai avizată...
Ah...si ProMotor ?! OMG ! Ala nu e un exemplu, sa fim seriosi .
@C-G-C
Nu stiu ce test ai vazut tu, dar un lucru este foarte la clar la toate marile publicatii si emisiuni. Nici BMW seria 7 si nici noul A8, nici macar nu se apropie de suspensia lui S-Class, in ceea ce priveste confortul, lucrul CEL MAI important pentru acea categorie de masini, ca tehnologie de top nu lipseste la niciuna. La primele doua, denivelarile si anumite imperfectiuni inca se simt destul de bine, in timp ce S-ul "pluteste".
Un S-Class care este la sfarsit de cariera !!
As mai aduce aminte de inca un test, parca tot in AutoBild, unde au vrut sa vada eficienta quattro la A8, fata de S 4-Matic, pe niste serpentine. In realitate, A8-ul nu se putea distanta de S, pe acel traseu virajat, cu tot cu dinamica lui, inutila de altfel.
Cat despre acest test...parca nu prea am avut ce vedea ! Si asta pt. ca a trecut putin timp de cand ati testat A8-ul. Iar, unul dupa altul, parca nici nu-ti vine sa citesti ceva despre A6, ce pare un A8 intrat la apa.
Zeci de teste cu Audi si BMW, iar cu MB...parca am vazut vreo doua in arhiva, de acum cativa ani .
CLS, o masina extraordinara din toate punctele de vedere, noul SLK, E Coupe cu ceva inovatii, etc., ... unde sunt ? Toate aparute de ceva timp !
In schimb, plin de BMW si Audi. Iar apoi, ca sa fie si mai "corect", A8 urmat imediat de A6...si cu acelasi motor . Super tare !
@audistul, motivatia ta este copilareasca. Nu-ti baga nimeni pe gat lemnul. Toate au si lemn si alte tipuri de materiale. Depinde cu ce vrei tu sa-ti configurezi masina.
"a acest nivel, 1.000 de euro în plus sau în minus contează doar pentru avarii din România, care ţin să epateze cu un model de lux, dar abia îşi permit să-i pornească motorul."
Acei avari nu isi cumpara masina noua ci second hand in 99% din cazuri.
Nu prea avea ce cauta in acest reportaj fraza aceasta. Nu sunt jurnalist, dar citesc multe publicatii nationale si internationale.
Cred ca ar trebui regandit acest sistem de punctaj. In primul rand, nota finala ar trebui sa fie un raport intre pretul si utilitatea masinii. In al doilea rand, din moment ce exista mai multe tipuri de masina, ar trebui acordate ponderi diferite pentru fiecare sectiune a masinii (din cate observ eu, media aritmetica nu este chiar corecta) . Nu poti sa ai acelasi sistem de punctaj pentru o masina low-cost, un pick-up sau o limuzina. De asemenea, cred ca ar fi mai relevant un punctaj superior celui de 1-5 stele deoarece se pot diferentia mai bine calitatile masinilor. Apropo, ar fi OK sa acordati si cititorilor posibilitatea de a acorda o nota masinii:)
Pentru capitolul consum as sugera sa creati si un standard, in sensul ca ati putea sa oferiti consumul, avand diferite viteze de deplasare, pentru toate masinile.
Referitor la capitolul performante, ar fi interesant sa oferiti si niste reprize deoarce acceleratia 0-100 km/h nu mi se pare suficient de relevanta in viata reala.
Articolul este OK, pare obiectiv dar ar trebui sa luati o steluta de la Design si sa o transferati la Pretul de achizitie:)
Parerea mea este ca in acest moment Audi ofera cel mai performant V6 diesel de 3 litri, indiferent de versiune, raportat la ce ofera BMW si Mercedes.
Iar cei care spun ca A6 e un A8 mai mic le spun decat ca XF facelift e exact un XJ mai mic, daaar e o masina incredibil de frumoasa. Dar bine, majoritatea cititorilor comenteaza pe principiul "sunt acrii strugurii"?
vin la tine cele mai misto 10 femei de pe lumea asta si vor sa fie ale tale, cu conditia sa le platesti intretinerea. Noh.. pe care ai alege-o? Cum sa zici ca macar una din ele e urata?
La masinile astea alegerea tine mai mult de context... e ca atunci cand vezi o muieriusca oi oi oi seara la restaurant, nu in week-end in clubul de pe ulita. N-ai cum sa zici despre nici o masina mentionata mai sus ca e prost facuta sau ca are materiale de slaba calitate. Nu-si permite nimeni sa se joace cu lopatica si nisipul la nivelul asta...
Dacă respectivul ar gândi şi cu bostanul, nu numai cu derriere-ul, atunci şi-ar da seama că, tocmai, referinţele sunt bune pentru a „aşeza” A6 în clasă, relativ la concurenţii principali.
Şi, dacă tot veni vorba de clasă, vă întreb io aşa, domnule Toma, de când e A6 în clasa medie, adică D? Pentru că clasa mare este E, toată ziua.
Iar propoziţia asta, chiar prima din textul Dvs., „Noul Audi A6 intră în segmentul premium al clasei D cu abordarea cu care ne-a obişnuit constructorul din Ingolstadt: discreţie, eleganţă şi eficienţă.” te face să crezi că noul A6 tocmai a intrat în clasa mare, când-colo e în ea de multişor...
Dar, na, omu' cât greşeşte învaţă, nu?
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class#Europe
te rog intereseaza-te.
Iar in Romania BMW-ul a inceput sa fie asimiliat cu cocalarimea(parerea mea)!