Vineri, 20.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am testat versiunea 4Control a lui Laguna Coupe, echipată în standard cu un sistem de direcţie pentru roţile din spate. Modelul este oferit în România în compania unei singure motorizări şi a unei singure transmisii: 2.0 dCi şi transmisie manuală cu şase trepte. Rezultatul: un coupe de segment D cu un aspect elegant, un motor economic, o suspensie comfortabilă şi un comportament interesant pe viraje. Totul de la singurul coupe de segment D oferit cu un sistem de direcţie pentru roţile din spate.
Renault Laguna Coupe (2008)
2.0 dCi 180CP 4RD Dynamique
- Pret de pornire 30.950 €
- Pret model testat 32.264 €
- Taxa auto 410 €
Motor / Transmisie
Motorizarea care intră în echiparea exemplarului testat, sigura oferită în România în prezent, se comportă mult mai bine decât ceea ce ne-a oferit celălalt exemplar Laguna Coupe testat de Automarket. Vorbim de un motor 2.0 dCi, care oferă 180 CP la 3.750 rpm şi îşi canalizează forţele pe şosea prin roţile din faţă cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase trepte. Timoneria cutiei de viteze este scurtă şi te îmbie la un stil sportiv de condus, iar schimbările sunt precise şi nu necesită prea mult efort din partea şoferului. Reprizele lui Laguna Coupe sunt bune, dar nu impresionează, existând modele mult mai rapide şi mai puternice în acest segment, dar cu alt preţ. Pentru performanţe optime în depăşiri şi la accelerare, treptele 3 şi 4 sunt cele mai bune, ultimele două trepte fiind optimizate, mai degrabă, pentru un consum scăzut de carburant. Deşi antifonarea este destul de bună, propulsorul este zgomotos la relanti în unele momente, odată cu apariţia unor vibraţii în aceleaşi condiţii. Odată ce ai demarat, vibraţiile dispar, iar sunetul motorului este estompat cu iscusinţă de cei de la Renault.
Consum
Dacă tot am vorbit de consum, Laguna Coupe 4Control 2.0 dCi se mândreşte cu un consum mixt de numai 5.7 litri la sută. Practic, vorbim de unul dintre cele mai economice modele din segment, dacă nu luam în considerare berlinele de segment D optimizate pentru un consum redus de carburant. În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de numai 10 litri la sută, într-un regim relaxat de condus, cu un trafic destul de lejer. Dacă ne grăbim, consumul urcă cu puţin peste un litru la sută în mediul urban. Cei de la Renault anunţă un consum de 7.7 litri la sută în oraş pentru această motorizare.
În ceea ce priveşte autostrada, Renault Laguna Coupe 4Control afişează 2.300 rotaţii pe minut la o viteză de 120 km/h în treapta a şasea, iar consumul se stabilizează la 6.4 litri la sută. Dacă măriţi tempoul, valoarea consumului de carburant urcă peste 7 litri la sută, iar dumneavoastră riscaţi să rămâneţi fără permis.
Pentru drumurile extraurbane, consumul de carburant variază între 5.5 şi 6 litri la sută, în funcţie de cât de repede şi de constant rulaţi.
Performanţe
Laguna Coupe 2.0 dCi are nevoie de 8.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 223 km/h. Deodată, modelul nu-i la fel de rapid precum arată. Pentru un diesel de 180 CP în clasa medie, performanţele sunt agreabile, fără să se apropie de ceea ce oferă trio-ul premium din Germania. Până la viteza maximă pe care o poţi atinge legal în România, modelul accelerează într-un ritm susţinut, suficient pentru necesităţile dinamice de zi cu zi. Mai departe de atât, Laguna Coupe se descurcă onorabil, fără surprize - puterea sa nepermiţându-i asemenea fapte. La fel cum este cazul suspensiei, vorbim de un compromis între confortul oferit în mod tradiţional de cei de la Renault şi un plus de sportivitate dictat de necesităţile clasei.
Interior
Laguna Coupe ţinteşte segmentul premium, iar cei de la Renault au ţinut cu tot dinadinsul să-şi răsfeţe pasagerii. Plasticul folosit este foarte moale şi plăcut la atingere, iar ergonomia comenzilor este bună. Per ansamblu, finisajele sunt bune, dar francezii par să se fi grăbit la unele detalii şi să se fi zgârcit la unele materiale. Păcat. Pielea care îmbracă volanul şi scaunele este de calitate şi pare a fi rezistentă în timp oricărui tip de tratament. Designul interior păstrează linia brandului, fără a veni cu artificii estetice. Spaţiul este suficient pentru pasagerii de pe locurile din faţă şi am putea spune că este decent pentru cei din spate. Decent pentru un coupe, dar poate fi utilizat de trei pasageri dacă este nevoie (deşi sunt doar două centuri în spate, cum era şi logic). În ceea ce priveşte portbagajul, apartenenţa la segmentul D face ca Laguna Coupe să fie capabilă să găzduiască, în condiţii normale, 393 de litri, adică bagaje suficiente pentru doi pasageri care vor să călătorească confortabil spre un sejur prelugit.
Preţ de achiziţie
După ce Peugeot a scos la pensie, cel puţin pe piaţa din România, varianta cu Coupe a lui 407, Renault Laguna Coupe a rămas singura opţiune din segment. Renault a schimbat multe elemente în gamă şi a renunţat la versiunile entry-level. La urma urmei, doar Renault vinde un coupe de segment D non-premium, aşa că îşi poate permite să dicteze un preţ mai mare şi o singură opţiune de motorizare. Asocierea cu o transmisie manuală este o alegere optimă având în vedere lipsa unei transmisii DCT în gama Renault pentru un propulsor atât de mare. Laguna Coupe 4Control pleacă de la 30.950 de euro cu TVA inclus. Exemplarul testat este echipat atât cu pachetul Lux, de 1.314 euro, cât şi cu sistemul de navigaţie Carminat, alături de câteva dotări opţionale cum ar fi oglinzi laterale rabatabile electric şi altele.
Dacă ne uităm în segment după un coupe de segment D, prima opţiune pare a fi Passat CC, care, deşi are patru uşi, promite acelaşi design atrăgător. Preţurile acestuia pleacă de la 24.385 euro, pentru versiunea pe benzină 1.8 TSI de 160 de cai putere şi nivel de echipare de bază. Pentru un diesel însă, trebuie să vă pregătiţi în buget o "gaură" de 26.385 de euro, apropiat de ceea ce percepe Renault pentru Laguna 4Control. Passat CC propune şi versiuni mai puternice, care nu pot fi luate însă în calcul din moment ce Laguna Coupe 4Control vine cu doar cu o motorizare. Dacă mergem ceva mai departe, spre segmentul premium de exemplu, comparaţiile nu îşi mai au rostul.
Laguna Coupe 4Control este cu siguranţă mai ieftină decât un BMW Seria 3 Coupe, care pleacă de la 35.092 de euro şi Audi A5 care costă minim 35.021 euro cu TVA inclus. Există şi Hyundai Genesis Coupe, o apariţie nouă pe piaţă, care pleacă de la 26.664 de euro cu TVA inclus. Acesta este oferit doar în versiunea cu o motorizare otto de 2.0 litri, supraalimentată cu o turbină. Modelul din urmă ar fi singurul competitor al lui Laguna Coupe 4Control, dar cele două modele au clienţi-ţintă total diferiţi, deşi aparţin, la nivel teoretic, aceleiaşi clase.
Siguranţă
Luând în calcul rezultatul obţinut de Laguna în cadrul testelor EuroNCAP, cinci stele pentru protecţia adulţilor, patru pentru copii şi două pentru pietoni, este oarecum logic să ne gândim că şi coupe-ul ar putea avea aceleaşi prestanţe. În plus, multitudinea de sisteme de siguranţă activă şi pasivă regăsite în standard recomandă acest lucru. Din pachetul standard nu lipsesc abrevieri ca ESP, ABS şi AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă) dar nici aprinderea automată a farurilor la decelerare puternică. În cazul unui accident viaţa pasagerilor este protejată de un set de airbaguri frontale, de airbaguri laterale pentru torace şi bazin şi de airbaguri cortină faţă şi spate.
Ţinută de drum
Ideea de direcţie pe toate cele patru roţile nu este nouă, fiind oferită în serie şi pe o versiune a celei de-a doua generaţii a lui Honda Prelude. La vremea aceea, sistemul era hidraulic, dar francezii oferă un sistem 100% electric pe Laguna Coupe 4Control. Acest lucru le permite să bracheze roţile din spate astfel încât să direcţioneze vehiculul în direcţia în care vrea şoferul să meargă, cât mai rapid şi mai precis.
Exemplarul testat era echipat cu anvelope de iarnă, ceea ce ne-a împiedicat să ne bucurăm la maximum de sistemul de direcţie integrală al lui Laguna 4Control. Chiar şi aşa, am remarcat un amestec foarte interesant între comfort si manevrabilitate, reţetă rară în acest segment. În timp ce alţii au apelat la suspensii adaptive, fel şi fel de amortizoare inteligente şi diverse setări ale suspensiei, cei de la Renault au decis că este momentul să vireze şi roţile din spate. Sistemul este foarte interesant, dar vă prevenim că provoacă dependenţă. Veţi avea nevoie de o perioadă de acomodare, deoarece trebuie să vă învăţaţi cu răspunsul sistemului în diferite situaţii. La viteze mici, acesta virează invers faţă de roţile din faţă, în timp ce la viteze mari, bracarea urmăreşte roţile din faţă. Bietele anvelope de iarnă au început rapid să "ţipe" pentru ajutor la abordarea virajelor cu viteză, unde am remarcat un comportament care a început cu o uşoară subvirare - corectată extrem de rapid şi precis, ca şi cum n-ar fi existat niciodată. Dacă abordaţi virajele cu o viteză şi mai mare, atât aderenţa oferită de anvelope, cât şi sistemul în sine îşi va atinge limitele, iar ESP-ul va interveni pentru a corecta situaţia. Pe scurt, roţile din spate virează, dar modelul se supune în continuare legilor fizicii. Suspensia confortabilă este numai bună pentru drumurile româneşti, fiind optimă pentru o călătorie mai lungă, când o suspensie sport extrem de rigidă e ultima ta dorinţă. Oricum, este un început promiţător şi sperăm să vedem 4Control şi pe alte modele din gama Renault, măcar ca dotare opţională.
Vizibilitate
Linia unui coupe este de multe ori pretenţioasă şi presupune multe bătăi de cap pentru inginerii unui constructor auto. Probabil acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul francezilor, unde linia montanţilor posteriori a trebuit să fie fluidă şi în acelaşi timp practică, fără a obtura vizibilitatea spate. Luneta este destul de generoasă, grosimea montanţilor a fost pe cât posibil redusă, iar oglinda retrovizoare este bine proporţionată, ceea ce înseamnă că avem o vizibilitate spate destul de bună. Dacă mai punem la socoteală şi oglinzile laterale suficient de mari, reţeta este completă. Pentru "modul nocturn" de funcţionare, Renault oferă faruri bi-xenon cu funcţie auto-adaptivă, ideale pentru şoselele din România, slab iluminate.
Tehnologie
Pachetul Dynamique, cu care vine echipat Laguna Coupe 4Control, include o mulţime de elemente opţionale, pentru care în gama altor constructori ai fi plătit cu mult mai mult. Începem cu aerul condiţionat automat pe două zone şi continuăm cu sistemul audio Bose cu 10 difuzoare. Lista continuă cu geamuri electrice, frână de parcare electrică, închidere centralizată şi demaraj cu card. Oglinzile laterale se pot plia automat, au funcţie degivrantă şi includ chiar şi lumini de semnalizare. Senzorii de lumină şi ploaie nu lipsesc nici ei, fiind completaţi în unele cazuri de cei de parcare. Ceea ce va surprinde însă pe mulţi este tapiţeria din piele, oferită în dotarea standard, şi jantele de 17 inch din aliaj. Pachetul Lux, despre care am mai vorbit, aduce cu sine scaune faţă reglabile electric şi încălzite pe două trepte, foarte utile în sezonul geros.
Design
În materie de design putem afirma că Laguna Coupe poate concura cu succes în orice competiţie de frumuseţe. Din unele unghiuri, am putea spune că e desenată de italieni, dar creaţia de aparţine în întregime francezilor. Dacă partea frontală trădează apartenenţa la filosofia de marcă a Renault, nu putem spune acelaşi lucru şi despre posteriorul coupe-ului, care aduce mai mult a creaţie pur Aston Martin. Blocurile optice, linia sculptată a portbagajului şi luminile de tip LED pot să lase cu gura căscată pe oricine şi să amuţească un profan. Pentru cei familiarizaţi cu lumea auto însă, întâlnirea cu Laguna Coupe va fi doar un rendez-vous cu etalonul frumuseţii "Rombului" francez. Terminaţia dublă a eşapamentului, jantele Tenerife de 17 inch, pragurile laterale şi spoilerul faţă cu priză de aer supradimensionată completează estetica generală.
Ne-a placut
- Perechea motor/transmisie
- Manevrabilitate îmbunătăţită fără a pierde din confort
- Echiparea bogată
- Designul posterior
- Consum carburant
Nu ne-a placut
- Preţ ridicat în raport cu gama Laguna
- O singură opţiune de motorizare
- Comenzi scaun fără iluminare
- Vibraţii deranjante la ralanti
- Spaţiu pentru cap pe bancheta din spate
Date tehnice - Renault Laguna Coupe (2008) 2.0 dCi 180CP 4RD Dynamique | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Drive testul se adreseaza in primul rand (desigur nu numai) celor care cumpara, sa aiba o opinie obiectiva.. Mai bine testati Logan, Fabia sau Clio cu ficare motorizare (ca astea se vand cel mai bine la noi).
Nu e aceeaşi maşină, e doar acelaşi model.
În plus, vorbim acum de o motorizare diferită şi de un sistem de direcţie care brachează şi roţile din spate. Era şi normal să o testăm.
Am testat deja Logan, Fabia şi Clio:)
În ceea ce priveşte toate motorizările, flota de maşini de test a dealerilor nu este atât de generoasă încât să includă toate motorizările dintr-o gamă.
Acest 2.0 dci M6 e o combinatie ideala plaiurile noastre,chiar are ceva care te atrage masina asta,o simt ca o inlocuitoare a unui alt "francez" celebru ,Peugeot 406,dat fiind ca urmasul sau 407 Coupe nu s-a ridicat la inaltimea sa.
mna..o fi si chestie de gust ...
0-100 in 8.5 secunde ptr un coupe de 180 CP nu e chiar f bine..
daca au pus volanta cat o roata de tractor imi dau seama si de ce...
e absolut superba!!!!!
E trist faptul ca nu se pune motorizarea pe benzina Tce de 204 cai care ar avea performante mult mai bune si ar fi mai bine profilat.
Concurenta- nu prea o putem compara cu Nemtoaice...singurul model ar fi 407 Coupe.
Culoare:Negru Interior:piele bej manusa Motor:2.0 Tce 204 cai Sonorizare: Bose Echipare: GT cu 4control
Laguna Coupe vine intr-o singura echipare, Dynamique in Romania, NU ESTE GT SAU GT-LINE. Diferentele ar fi inscriptionarile, pedale si maner schimbator aluminiu, volan cusut cu ata alba(are si alte dimensiuni, piele, grip) etc.