Marti, 12.02.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noua generaţie a lui Clio a debutat alături de un design mai îndrăzneţ, câteva motorizări proaspete şi un interior mai spaţios. Un mare plus faţă de generaţia precedentă este reprezentat de posibilităţile de personalizare asociate acestei game. Renault a reuşit să păstreze un preţ accesibil pentru Clio chiar şi la schimbarea de generaţie, iar calităţile esenţiale ale modelului nu s-au schimbat, multe dintre ele fiind fortifiate cu mici artificii.
Clio este inspirat puternic din conceptul DeZir, iar preţul său accesibil îl face o opţiune de luat în seamă la căutarea unui automobil nou din segmentul B. Pachetul este desăvârşit cu un interior spaţios şi personalizabil, cinci stele EuroNCAP, un pachet tehnologic competitiv şi o manevrabilitate corectă.
Renault Clio (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Man Life
- Pret de pornire 10.200 €
- Pret model testat 14.130 €
- Taxa auto 41 €
Motor / Transmisie
Gama Clio are la dispoziţie două motorizări pe benzină: un 1.2 16v aspirat şi unitatea turbo de 0.9 litri. Noi am testat versiunea TCe 90, acelaşi motor folosit de noile Dacia Logan şi Dacia Sandero.
Unitatea cu trei cilindri oferă 90 CP la 5.250 rpm şi dezvoltă 135 Nm la 2.500 rpm. Deşi valorile nu sunt tocmai impresionante, francezii spun că 90% din cuplu este disponibil de 1.650 rpm. Clio TCe 90 este oferit doar în compania unei transmisii manuale cu cinci trepte, etajată pentru consum şi cu o timonerie corectă.
După cum am observat şi în cazul noilor Sandero şi Logan, motorizarea este silenţioasă la relanti, nivelul decibelilor crescând abia dupa 3.500 rpm. Între Clio TCe şi Sandero TCe nu remarcăm diferenţe majore la nivel de antifonare, deşi avemparte de o îmbunătăţire subtilă. Reprizele furnizate sunt decente, fiind superioare celor oferite de un propulsor aspirat de putere similară. Pentru clienţii cu aşteptări normale, Clio nu va dezamăgi.
Consum
Renault anunţă un consum mediu de 4.5 litri la sută pentru Clio TCe 90. În mediul urban, francezii anunţă un consum de 5.6 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 3.9 litri la sută. Un mare plus faţă de gama Sandero este reprezentat de sistemul Start-Stop, care ajută la reducerea consumului în mediul urban, cât timp nu avem de a face cu temperaturi extrem de reduse. La nivel declarativ, modelul franţuzesc se află pe o poziţie bună la capitolul consum de carburant în segmentul său, la acest nivel de putere. Singurii competitori care îl depăşesc sunt Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir, Citroen C3 1.2 VTi şi Ford Fiesta Facelift 1.0 EcoBoost 100 CP.
După cum am observat şi în cazul altor modele echipate cu motoare turbo de cilindree redusă, stilul de condus are o influenţă majoră asupra consumului de carburant.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7 litri la sută, fără mari eforturi. În regim extraurban, ne-am străduit să obţinem un consum cât mai bun, iar Clio ne-a răsplătit cu vârf şi îndesat pentru răbdarea acordată: 4.7 litri la sută pe un traseu de 350 kilometri. În cazul de faţă, anticiparea condiţiilor de trafic şi o viteză mai redusă decât maximul permis pe anumite segmente au fost factori cheie pentru această performanţă. Într-un regim de condus normal, consumul a urcat la 5.4 litri la sută.
Performanţe
Renault anunţă 12.2 secunde pentru sprint-ul 0-100 km/h al lui Clio TCe 90, pe când viteza maximă declarată este de 182 km/oră. Valorile sunt suficiente cât să nu dezamăgească, fără să existe vreo impresie de sportivitate în cazul lui Clio TCe.
În raport cu rivalii care au motorizări cu niveluri de putere comparabile, Clio TCe "stă" mai bine decât ne aşteptam. Modele precum Hyundai i20 1.2 85 CP, Opel Corsa 1.2 85 CP, Fiat Punto 0.9 TwinAir şi Kia Rio 1.2 85 CP sunt mai lente la accelerarea de la 0 la 100 km/h, iar acestea sunt depăşite şi la captiolul viteză maximă. Printre puţinii competitori direcţi mai rapizi decât Clio TCe este Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 CP, care accelerează de la 0 la 100 km/oră în 10.9 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 182 km/h, la fel ca subcompacta testată de noi.
Interior
Noua generaţie a lui Clio se mândreşte acum cu un interior mai spaţios, iar nivelurile de echipare medii şi superioare dispun de posibilităţi de personalizare. Mai ţineţi minte când puteaţi să alegeţi doar culoarea tapiţeriei? Ei bine, acum puteţi comanda elemente "excentrice", de genul unui bord de culoare roşie, ornamente pe volan şi alte "nebunii". Dacă ne întrebaţi pe noi, recomandarea ar fi să alegeţi un bord de culoare închisă şi să nu exageraţi cu artificiile estetice de la bord, fiind suficient un set de ornamente în culoarea caroseriei.
Poziţia la volan la bordul lui Clio 4 este mai înaltă decât în cazul lui Clio 3, iar scaunele folosite de acestea sunt diferite. În cazul în care veţi petrece frecvent mai multe ore la bord, scaunele pot fi obositoare, dar pentru drumurile mai scurte de patru ore nu ar trebui să aveţi nicio problemă. Suportul lateral oferit de scaunele faţă este suficient, nefiind loc nici de laude, dar nici de plângeri. Pasagerii din faţă sunt răsfăţaţi cu mai mult spaţiu, pe când pasagerii din spate primesc mai mult decât aveau în vechiul Clio, diferenţa fiind de câţiva centimetri.
Materialele de la bord par să fie superioare celor găsite în generaţia precedentă, cu toate că multe elemente sunt preluate direct. Nivelul de calitate rezultat este adecvat segmentului din care face parte Clio. Portbagajul are un volum onorabil, de 300 de litri, peste media din segment.
Preţ de achiziţie
Renault a reuşit să nu strice unul dintre atributele cheie ale gamei Clio - preţul accesibil. Astfel, modelul are un preţ de pornire de 10.200 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune diesel, de 75 CP, pleacă de la 11.800 euro cu TVA inclus, iar cel mai ieftin TCe pleacă de la 12.400 euro cu TVA inclus.
Rivalii săi nu se mândresc cu preţuri atât de accesibile, cu toate că există gama Dacia Sandero chiar în "curtea" Renault. Există şi competitori cu subcompacte mai accesibile decât Renault, cum ar fi Opel, care oferă Corsa la un preţ mai mic, de 12.160 euro, sau Chevrolet, cu al său Aveo, care pleacă de la 11.400 euro în versiunea de 1.2 şi 86 CP. Însă, rivali precum Polo şi 208 au preţuri de achiziţie simţitor mai mari, ceea ce îi aduce puncte în plus lui Clio.
Exemplarul testat a costat 14.130 euro cu TVA inclus. În comparaţie cu versiunea standard a nivelului de echipare Dynamique, exemplarul din imagini avea în plus jante din aliaj diamantate negru, aer condiţionat cu reglare automată, senzori parcare spate, scaune încălzite, vopsea opacă specială Jaune Eclair şi pachetul de personalizare interior pentru această culoare (Sport).
Siguranţă
Noua generaţie a lui Renault Clio a obţinut cinci stele la testele de siguranţă organizate de EuroNCAP. Clio se poate mândri cu punctaje excelente la capitolele "protecţia pasagerilor adulţi" - 88% şi "protecţia pasagerilor copii" - 89%.
Lista de dotări standard a lui Clio include elemente precum şase airbag-uri, ABS, ESP, controlul tracţiunii nedecuplabil, centuri pretensionate şi suporturi ISOFIX.
Ţinută de drum
În ciuda lipsei modificărilor semnificative faţă de generaţia predecentă şi a încăpăţânării de a păstra puntea spate semi-rigidă, Clio 4 vine cu o ţinută de drum admirabilă. Nici prea moale, nici prea tare, Clio vine cu un comportament aproape neutru. Direcţia este ceva mai moale faţă de cum mi-aş fi dorit, dar compensează în momentele în care nu doreşti să conduci sportiv şi nu îţi oboseşte mâinile. Ceea ce reprezintă un compromis bine ales având în vedere destinaţia lui Clio, după cum este şi cazul punţii spate, care nu a fost actualizată din motive de costuri.
În orice caz, direcţia este mult mai bună decât cea a vechiului Clio, marcând o îmbunătăţire semnificativă. Clio 4 se simte mai bine legat faţă de precedesorul său, iar asta se întâmplă chiar şi în momentele în care mărim ritmul pe secţiunile virajate. Ruliul şi subvirarea au fost aduse la minim pentru o maşină fără ambiţii sportive, ceea ce ne face să visăm la plimbările cu noul Clio RS, care ar trebui să ne aducă satisfacţii majore în acest sens.
Vizibilitate
Vizibilitatea oferită de noua generaţie a lui Clio este aproape la fel de bună ca în cazul generaţiei precedente. Parbrizul este mare şi are un grad înclinaţie potrivit, iar geamurile laterale din faţă au şi ele dimensiuni potrivite. Deşi oglinzile laterale par subdimensionate, acestea îşi fac treaba de minune odată ce sunt reglate corect, iar oglinda centrală acoperă fără probleme luneta, ale cărei dimensiuni au scăzut faţă de generaţia precedentă.
Tocmai de aceea este recomandat cu multă căldură un set de senzori de parcare, măcar pentru spate. Iar partea frontală agresivă a lui Clio cere şi ea atenţie sporită la parcări, bara faţă fiind destul de joasă. În plus, ornamentul inferior montat pe exemplarul testat aduce de la sine un plus de atenţie la toate manevrele.
Montantul A de pe partea şoferului este extrem de gros, iar virajele de stânga te obligă să îţi muţi capul pentru a vedea punctul de ieşire. Chiar şi o cu poziţie la volan schimbată, situaţia rămâne neschimbată, montantul fiind pur şi simplu deranjant.
Tehnologie
Exemplarul testat beneficia de ecranul tactil de 7 inch, botezat Media Nav în concernul franţuzesc, care a reunit comenzile radio/multimedia cu sistemul de navigaţie. CD Player-ul a dispărut, fiind înlocuit de o mufă USB amplasată pe planşa ecranului.
Celelalte dotări din echiparea lui Clio sunt absolut normale pentru segmentul din care face parte, dar ele sunt disponibile la un preţ mai accesibil decât cel pe care îl solicită unii constructori rivali.
În viitorul apropiat, Renault va lansa şi tableta R-Link, care va asigura funcţiile lui MediaNav cu ceva în plus - posibilitatea de a scoate tableta din maşină. R-Link are o diagonală tot de 7 inch şi propune un meniu cu şase pictograme prin care pot fi accesat funcţiile sistemului. Printre elementele suplimentare ale lui R-Link se numără aplicaţiile care pot fi descărcate şi comanda vocală.
De asemenea, exemplarul testat beneficia de un sistem audio Renault Bass Reflex, capabil să recreeze volumul si confortul audio corespunzător unei incinte acustice de 30 de litri. Versiunile R-Link ale lui Clio 4 vor avea un sistem audio Arkamis.
Design
Încă nu ne-am obişnuit pe deplin cu aspectul noului Clio, unul foarte plăcut şi agresiv. Înainte, Clio era un model cu un design cuminte, dar noua generaţie a dus la o veritabilă declaraţie de stil. În timp ce partea frontală este extrem de curajoasă şi vine cu un set de blocuri optice mari, posteriorul prezintă un aspect care nu se leagă la fel de bine, iar stopurile par să fie prea mici, cu toate că îşi fac treaba la fel de bine. Privind retrospectiv, nici vechiul Clio nu avea blocuri optice foarte mari.
Oricum, Clio arată mult mai bine decât precedesorul său şi pare să facă faţă rivalilor din segment la acest capitol. Suntem curioşi ce artificii pregăteşte Laurens van den Acker pentru facelift-ul lui Clio şi cât de reuşite vor fi acestea. Oricum ar fi, sperăm să nu-l tempereze pe Clio, noul aspect fiind foarte potrivit.
Ne-a placut
- Sistem multimedia
- Preţ accesibil
- Motor rezonabil
- Spaţiu bun pentru segmentul lui Clio
- Suspensie corectă
Nu ne-a placut
- Este dificil să obţii un consum redus
- Nu există motorizări mai puternice de 90 CP în gamă
- Posibilităţi de personalizare există, dar sunt destule limite
- Scaunele din faţă nu sunt extrem de confortabile
Date tehnice - Renault Clio (2012-2016) 0.9 TCe 90CP Man Life | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
nicio masina nu va consuma cfm datelor producatorilor, asta o stim cu totii si sunt putine care doar se apropie cat de cat de acele date
Cand faceti un test cu VW Golf 4 sa ascultati si voi SuperFM sau ceva...
Cat despre masina, sa-mi fie cu iertare, cred ca 208 e mai ok.
O bataie de joc acest 0.9 TCE pe o masina frumoasa.120 TCE sau 130 TDE da.In rest e pacat de bataia de joc facuta de R fata de clientii,cati mai sunt,din Romania.
Ai condus pe naiba! Pozitia de condus e foarte buna si confortabila, joasa cu comenzi ergonomice. Scaunele cred ca ofera suport bun in segmentul sau, dupa cum niciun alt reviewer nu s-a plans.
Pentru vizibilitate imbunatatita, Clio vine cu camera video in marsarier.
Designul e unanim apreciat de prea de specialitate, iar a te lega special de asta te face penibil, oricat de mult "gusturile nu se discuta". Tragi cu gloante oarbe, amice. Data viitoare nu mai scrie ce-ti imaginezi tu si incearca sa te duci in realitate pe la un testdrive.
http://www.youtube.com/watch?v=DRq1R0L9EN0
Clio 4 cu feeling premium. Are elemente de design exclusive, rame cromate, oglinzi ext. distincte, jante premium de 17", bi-xenon, volan,scaune sport din piele Nappa, incalzite si electrice. stitching contrastant pe bord, materiale superioare, pedalier aluminiu etc.