Drivetest Dacia Duster (2013-2017)
1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP 4x4 Man6 LaureateMarti, 25.02.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toţii avem nevoie de cineva pe care să ne putem baza în viaţă. Fie că este vorba despre partenerul de viaţă sau de altceva, te simţi bine când ştii că vei avea un ajutor cu care să treci peste probleme.
Duster facelift în versiunea 4x4 diesel este fix acest tip de ajutor. Pentru că ţine cu casa la consum şi la achiziţie şi te trece peste orice obstacol pe care-l întâlneşti pe mirificele drumuri naţionale şi forestiere ale ţării.
Dacia a realizat prin facelift aproape tot ce spuneau comentatorii de pe internet (şi nu numai) că îi lipseşte lui Duster: modificări estetice, sistem MediaNav, comenzi ale geamurilor pe feţele de uşi, motor benzină turbo, buton ECO şi regulator de viteză cu tempomat. Ce nu găsim în oferta Dacia Duster pentru moment? Motorul 1.2 TCe în compania sistemului 4x4 şi o transmisie automată, indiferent de motorizările disponibile. Dar şi când apar aceste lucruri în ofertă, să vedem cine mai are curaj să se plângă că-i lipseşte lui Duster vreo dotare!
Dacia Duster (2013-2017)
1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP 4x4 Man6 Laureate
- Pret de pornire 11.000 €
- Pret model testat 19.600 €
- Taxa auto 151 €
Motor / Transmisie
Dacă vorbim despre diesel-ul de top din gama Duster, nu avem nicio surpriză atunci când testăm acest model. Sub capotă stă un 1.5 dCi de 110 CP, cuplat unei manuale cu şase trepte şi unui sistem de tracţiune integrală decuplabilă. Perechea este la fel de bună ca şi până acum, ba chiar diesel-ul pare să urce mai sus în ture, în timp ce economia de carburant a crescut subtil în condiţii reale de circulaţie.
Veştile proaste sunt la capitolul rafinament, motorul păstrând nivelul de vibraţii al precedesorului, deşi este ceva mai silenţios acum. Altfel spus, încă simţi vibraţii în coloana de direcţie la ralanti, cu toate că sunetul pe care-l generează motorul la accelerare este mai plăcut decât la predecesorul său.
Reprizele sunt corecte, iar transmisia ne demonstrează în continuare că nu este nevoie de un reductor în teren accidentat atunci când îl conducem pe Duster. Atenţie la anvelope, deoarece "gumele" standard nu sunt potrivite pentru noroi, iar A/T-urile sunt gălăgioase pe şosea. Voi vă cunoaşteţi priorităţile, în funcţie de asta trebuie să alegeţi cum îl exploataţi mai bine pe Duster 1.5 dCi 4x4.
Consum
Un Duster diesel de 110 CP şi dotat cu tracţiune integrală anunţă un consum mediu de 5.2 litri la sută. Valoarea este foarte bună, dar este depăşită de Suzuki S-Cross, care anunţă 4.4 litri la sută pentru diesel-ul de 1.6 litri şi 120 CP, cu tot cu tracţiune integrală. Doar versiunile cu tracţiune faţă ale competitorilor îl mai întrec pe Duster la acest capitol, cu toate că sunt cu câteva mii de euro mai scumpe.
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a stabilizat la 7.9 litri la sută, fără menajamente, pe când consumul extraurban a fost de 6.5 litri la sută. Pe autostradă, rulând în treapta a şasea la 130 km/h, consumul a fost de 8.8 litri la sută, din cauza celor de 3.000 rotaţii pe minut afişate de turometru.
În caz că vă întrebaţi ce s-ar fi întâmplat cu motorul 1.5 dCi dacă ar fi fost optimizat mai bine pentru un consum scăzut, Nissan anunţă un consum mediu de 3.8 litri la sută pentru Qashqai 1.5 dCi 4x2. Diesel-ul de 1.6 litri al grupului Renault-Nissan, visat de mulţi fani Dacia sub capota unui model din Mioveni, afişează un consum de 4.9 litri la sută în compania lui Qashqai 4x4.
Performanţe
Dacia Duster nu este făcut să fie rapid între semafoare sau pe autostradă, ci să ajungă acolo unde alte SUV-uri nu pot, respectiv de unde nu mai pot să se mai întoarcă. Timpul 0-100 km/h nu este impresionant - 12.9 secunde - în timp ce viteza maximă este de 168 km/h. Cu toate acestea, îl întrece pe S-Cross-ul echivalent până la sută, cu toate că este înfrânt de un Yeti facelift 2.0 TDI 4x4 de 110 CP, spre exemplu.
Din nou, Duster nu e de curse. E singurul care chiar "ştie" cu adevărat off-road. Iar asta face mai mulţi bani decât nişte zecimi de secunde până la sută sau o viteză maximă pe care oricum n-ai voie să o atingi în România.
Interior
Duster facelift a primit un interior modificat, iar asta se vede şi se simte, chiar dacă nu e o schimbare totală. Începem cu planşa de bord nouă, apoi remarcăm mutarea butoanelor de comandă a geamurilor electrice pe feţele de uşi şi noile ceasuri de bord. În locul afişajului care prezenta temperatura lichidului de răcire, avem acum temperatura exterioară, prezentată în noul format al ceasurilor de bord de la Dacia, lansat cu Lodgy, Logan şi Sandero.
Sistemul MediaNav și ecranul său touch a fost şi el preluat de la restul modelelor din gamă, după cum au cerut clienţii, dar amplasarea acestuia este mai puţin inspirată decât la Sandero/Logan, fiind montat ceva mai jos decât ne-am fi dorit. Oricum, e bine că există!
Duster facelift a primit şi el volanul gamei, reglabil numai pe înălţime, la fel ca şi până acum. Din motive de costuri, lipseşte în continuare reglarea pe profunzime a volanului.
La capitolul materiale, nu avem nicio schimbare notabilă. Aceleaşi materiale solide şi durabile, care nu-ţi cuceresc sufletul, dar îţi protejează buzunarele pe termen lung, vin acum cu noi modele şi texturi. Poziţia la volan este corectă, iar nivelul de confort este potrivit pentru nişa la care apelează Duster.
Habitaclul are mai multe spaţii de depozitare decât avea predecesorul său, în timp ce portbagajul şi-a păstrat volumul - 475 de litri, absolut rezonabil, deşi nu urmăreşte regula Dacia la acest segment - anume cel mai mare disponibil pe piaţă. Oricum, portbagajul mi se pare suficient pentru o familie care nu este înnebunită după bagajele de dimensiuni mari.
Preţ de achiziţie
Dacia Duster facelift este mai ieftin decât predecesorul său şi pleacă de la 10.900 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Versiunea Laureate 4x4 1.5 dCi 110 CP pleacă de la 17.100 euro şi ajunge să coste 19.600 euro cu aproape toate echipamentele disponibile, cum era exemplarul testat de noi. Să fim serioşi, cu mai puţin de 20.000 de euro cumperi un SUV cu abilităţi reale pe teren accidentat, motor diesel de 110 CP şi şase trepte, tracţiune integrală decuplabilă, limitator de viteză şi tempomat, navigaţie cu touchscreen şi tapiţerie din piele. E aproape incredibil în condiţiile preţurilor maşinilor de astăzi!
Orice ar face rivalii în viitorul apropiat, Dacia Duster rămâne cel mai accesibil model din segment, la distanţă de câteva mii de euro. Tocmai de aceea, modelul din Mioveni primeşte punctajul maxim la acest capitol, meritând cu vârf şi îndesat toate laudele aferente.
Siguranţă
De ceva vreme nu ne mai mirăm că avem o Dacia cu ESP în standard, ABS cu AFU şi patru airbag-uri. Duster facelift se bucură, la rândul său, de aceste dotări în standard.
Cu toate că noua versiune a SUV-ului din Mioveni nu a ajuns încă în faţa zidului de la EuroNCAP, ne aşteptăm ca Duster facelift să obţină patru stele stele de siguranţă, la fel cum a făcut-o noul Sandero. Cei de la Dacia nu se aşteaptă la punctajul maxim în cadrul testelor EuroNCAP, acest lucru nefiind un obiectiv pentru părinţii adoptivi de la Renault.
Ţinută de drum
Comportamentul dinamic al lui Dacia Duster nu s-a schimbat odată cu facelift-ul, suspensia şi direcţia având un comportament aproape identic cu cel al versiunii iniţiale. Comportamentul SUV-ului românesc este departe de a fi dezamăgitor dacă nu ai aşteptări nefondate, adevăratele abilităţi ale lui Duster fiind perceptibile pe teren accidentat.
Cât timp ştii care sunt limitele, poţi avea o experienţă mai mult decât agreabilă pe şosea cu Dacia Duster, modelul fiind parcă "reglat" să înghită gropi şi denivelări. Pe şosea, maşina este la fel de stabilă ca în cazul versiunii anterioare, fiecare exagerare din partea şoferului fiind urmată de o subvirare în situaţiile extreme. Direcţia rămâne în acelaşi registru, cu un nivel potrivit de asistare şi cu feedback rezonabil. Suspensia faţă a fost ușor recalibrată, spun cei de la Dacia, fiind ceva mai rafinată, în limitele aşteptate de la un model de buget.
Cel mai important lucru la acest capitol pentru Duster facelift este că abilităţile off-road nu au fost inhibate deloc, fiind evitate modificările la nivelul pragurilor laterale sau la înălţimea barelor de protecţie, lucru care ar fi putut să reducă unghiul ventral, unghiul de atact sau unghiul de degajare. Astfel, Duster facelift face tot ce putea să facă şi Duster-ul din 2010 pe teren accidentat, la fel de bine. În excursia noastră la munte, Duster a reuşit să ne surprindă pe toţi prin uşurinţa prin care negocia fiecare obstacol, în ciuda noroiului din dotare.
Vizibilitate
Facelift-ul nu a schimbat în niciun fel vizibilitatea SUV-ului din Mioveni. Duster a păstrat atât lucrurile bune, cât şi lucrurile mai puţin bune de la versiunea iniţială.
La fel ca şi până acum, suprafeţele vitrate şi oglinzile laterale oferă un nivel corect de vizibilitate, iar reglarea corectă a oglinzilor îi va oferi şoferului informaţiile necesare în trafic.
Montanţii A pot fi deranjanţi la virajele strânse de stânga, însă nu vorbim de o problemă majoră sau de ceva diferit faţă de versiunea anterioară a lui Duster.
Stergătoarele de parbriz ale lui Duster facelift sunt la fel de mici ca la versiunea iniţială, dimensiunea lamelei de cauciuc din dreptul pasagerului devenind deranjantă abia după ce maşina şi parbrizul se murdăresc, rămânând o zonă neacoperită în partea din dreapta a parbrizului.
Din păcate, trebuie ales cu atenţie un alt ştergător de parbriz pentru partea dreaptă, unul nepotrivit de mare putând lăsa zgârieturi pe montantul A de pe partea pasagerului.
Tehnologie
Dacia a răspuns cu sărguinţă criticilor în ceea ce priveşte tehnologia şi a adus noi elemente la acest capitol. Duster are acum sistemele cerute de fanii şi clienţii modelului, respectiv limitatorul de viteză cu tempomat, sistemul MediaNav şi senzorii de parcare. Printre lista de dotări noi s-a strecurat şi un afişaj al temperaturii exterioare, feature pe care reprezentanţii Dacia spun că l-au montat la cererea clienţilor.
Singurul lucru de modă veche de la bordul lui Duster rămâne interfaţa sistemului de climatizare, care păstrează comanda analogică pentru toate funcţiile. În rest, Duster este la fel de modern ca orice alt model din segment, neavând elemente importante lipsă în lista de dotări, cu toate că nu vine cu nimic revoluţionar.
Sistemul Media Nav funcţionează la fel de bine ca la oricare alt model Dacia, dar amplasarea ecranului nu este tocmai inspirată, după cum au recunoscut şi reprezentanţii mărcii. Explicaţia este legată de formatul componentelor din spatele planşei de bord, care nu permiteau ridicarea afişajului la un nivel superior. În unele momente, este dificil şi neplăcut să urmăreşti afişajul sistemului de navigaţie, indicaţiile vocale ale acestuia rămânând cheie pentru şofer. Vestea bună este că sistemul este intuitiv de folosit şi nu-ţi fură atenţia de la drum prea multă vreme, mai ales dacă-l programezi înainte să pleci la drum.
Design
Restilizarea a adus o faţă modificată ușor pentru Duster, cu toate că modificările propriu-zise nu au fost dramatice sau numeroase, tocmai pentru a nu arăta o lipsă de respect faţă de clienţii primului Duster şi pentru a păstra identitatea şi capacităţile off-road ale modelului. Acum, gama de accesorii oficiale include şi un bull-bar (care nu era prezent pe exemplarul testat) utilizat mai mult pentru latura estetică decât din considerente practice.
Facelift-ul l-a schimbat pe Duster exact atât cât trebuia. Câteva culori noi, o nouă grilă faţă, alte faruri, o bară faţă restilizată şi alte mici modificări. Schimbări de efect şi economice, fix cum ne-au obişnuit cei de la Dacia de când au fost preluaţi de Renault.
Ne-a placut
- Capacităţi off-road
- Consum de carburant rezonabil
- Preţ imbatabil şi dotări moderne
- Design îmbunătăţit
Nu ne-a placut
- Nivelul de rafinament al motorizării nu a fost îmbunătăţit odată cu facelift-ul
- Amplasare nefericită ecran navigaţie
- Suport lateral scaune faţă
Date tehnice - Dacia Duster (2013-2017) 1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP 4x4 Man6 Laureate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Puncte pe care eu le apreciez:
design => nu se mai vede in spate tulumba aia de la echapament
zgomot =>este mult mai silentioasa in rulaj decat Dusterul meu si chiar Sandero 0,9
Ce nu apreciez:
Ce nu imi place, stergatoarele tot o mizerie au ramas zgomotoase si nu sterg
Cu ecranul de navigatie am mai scris si toti mi-au sarit in cap, parerea mea este: daca-l setezi stand pe loc este ok, in mers decat cel din dreapta poate sa-l modifice
Insa mai sunt si alte variante de dotari si motorizari care mi se par suficient de atractive, cum ar fi varianta cu tractiune fata si motor 1,2 turbo. Aproximativ 14k euro. Un pret atragator zic eu.
Pretul este mult prea mare si as oferi doar 10.000 euro pt 4x2,full in dotari,si chiar asa lacomii de la Renault ar face profit!!!
-benzina ....totul bifat: 17.700Eu
-diesel...totul bifat: 19.700Eu
vechea generatie avea multe "bifari" in lipsa
- aer conditionat automat; stiu, e fita, dar e ceva ce ar trebui sa fie la banii astia;
- airbaguri laterale spate, sau cortina? In ideea ca nu calatoresc doar 2 pasageri in masina, unii mai au si copii;
- comenzi geamuri spate pe usi;
- cotiera centrala in spate;
Motorul este ok pentru ce se doreste. Consuma putin si nu sunt probleme. Nota este normala, nici prea mare, nici prea mica. Pretul (in varianta testata) este cam mare.
Parerea mea este ca Dacia a incercat sa ofere cate putin din fiecare pentru a le bifa ca sunt acolo.
Diferenţa de preţ se vede în dotări. Atât în standard, cât şi în opţionale.
Poţi să cumperi un Duster 4x4 1.5 dCi 110 CP cu 17.100 euro, aproape la fel ca înainte. Acum, poţi cumpăra mai multe opţionale, nu doar piele (disponibil şi pe vechiul model şi prezent pe exemplarul testat).
Pe partea de off-road, Duster n-are ce discuta cu niciun model nou care costă
Te invit să te uiţi pe configuratorul Duster de pe site-ul mărcii. (http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/noul-duster/configurator/index.jsp?stepTo=3&modelKey=79H&userPriceType=TTC)
Ca idee, ai uitat de tapiţeria din piele, pachetul Look, volanul îmbrăcat în piele, senzorii de parcare spate ş.a.m.d.
Şi da, tempomatul funcţionează cum trebuie.
tempomatul funtioneaza f ok, daca e la fel cu cel de pe logan. esp era optiune de 300 euro pe modelul pre-facelift, ar mai fi senzorii de parcare spate, plus ce au mai bagat si ei ca e pe val si se vinde :)
Depinde de om si ce vrea sa faca cu masina. Daca vrea sa-si faca reviziile la reprezentanta, e mai ieftina intretinerea la duster decat la tiguan sh. La fel daca vrei sa-ti faci un casco, s-ar putea ca cel pt tiguan sa fie de 2-3 ori mai mare. Plus ca, daca n-ar fi prosti care sa-si ia masini noi, chiar si dacii, n-ar mai fi destepti care sa le ia sh peste niste ani
>90% din masinile aduse din "Germania" au km dati inapoi sau probleme ascunse.
la 12-14 000 e alta poveste, nu merita nimic sh si acolo duster e singura si cea mai buna alternativa pt un suv compact.
dar cand ai 20 000 eur, cash eventual, te duci sa`ti iei duster full, sau o masina adevarata, de 1 an, cu km putin, in garantie inca 5-6 ani?
casco se calculeaza in general la valoarea masinii, nu e diferenta mare intre o dacia evaluata la 10k eur si un renault tot la 10k eur. doar la marcile premium conteaza marca. revizii and stuff, putin mai scumpe. garantie ai si la o masina de 1 an vechime...etc.
ipocriti la greu pe aici... pe net toti v`ati lua dacia dar conduceti pisicute cu nr de bulgaria.
Gresesti. Casco se calculeaza la valorarea masinii insa la masinile de productie interna se adauga o reducere considerabila.
Gresesti. Casco se calculeaza la valorarea masinii insa la masinile de productie interna se adauga o reducere considerabila.
Imi place cum toti arunca cu bani in stanga si in dreapta de parca 20.000 in Romania ii faci intr-un an de munca. Viata reala e mai cruda si creditul bancar ori leasing-ul raman procedee de cumparare mult mai la indemana.
Exista si SH-ul ca alternativa viabila si dupa mine cel mai inteligent lucru e sa mergi la sursa (in vest adica). Eviti tepele tipic romanesti - dar nu e garantat - de tipul: kilometraj masluit, masini reconstruite, masini lovite si polishate sa ia ochii. In tara o inmatriculezi si daca esti destul de responsabil iti poti cumpara si o garantie pe 2-3-4 ani si dormi linistit. Dar intrebarea e cati dintre noi pot face asta? Cati au timp, cunostintele si capaciatea de negociere in achizitia de afara?
Am totusi senzatia ca pe fanii SH-urilor nu ii intereseaza nici garantia nici asigurarile ci doar ideea de a avea o masina "tare" (si neaparat sa fie SUV) la pretul unei Dacii bine dotate. E prilej de mandrie totala, e o dovada spiritului de "intreprinzator" si a priceperii de a cheltui "cu cap" 20.000 Eu.
Apoi urmeaza numerele de Bulgaria.
La noi la firma, dupa multe aventuri italienesti, frantuzesti sau chiar coreene, s-a cam trecut pe Dacia. Surpinzator, cele cateva Duster-uri au avut cele mai serioase probleme de fiabilitate, multe dintre ele mecanice.
Sincer vorbind, in general Daciile sunt de o calitate slaba. Sunt destul de robuste, dar foarte obositoare la drum lung. Scaunele sunt oribile, iar pozitia la volan e nasoala rau. Sunt greoaie in trafic, cu o directie setata astfel incat sa te chinuie la parcari sau la manevre care necesita finete si exactitate. Sunt bune doar sa-ti faci treaba si atat, si relativ ieftine la intretinere. Modelele noi sunt clar o evolutie, mai silentioase si o idee mai confortabile, dar tot sunt departe de ce ofera orice alta companie concurenta. In afara motoarelor, totul este facut cu o taiere draconica de costuri ce n-am vazut eu la nici o masina.
Daca ar fi sa aleg dupa criteriul confortului oferit mie si familiei, cu siguranta nu as alege o Dacie si nicidecum la preturile astea. Sunt inca destule masini, chiar si noi, care sunt net mai bune la acelasi pret.
Intreba cineva de ce se tot compara Dacia cu SH-urile.
Pai Dacia tocmai pe segmentul asta a vrut sa concureze cel mai tare si asta s-a vazut in toata Europa. Lumea a dat SH-urile pe Dacia sau alege intre un SH si Dacia. Nu am vazut pe nimeni sa oscileze intre un Polo sau o Fiesta si un Sandero, noi.
masini ca noi, cu nr mic de km. se gasesc si din astea, trebuie sa ai rabdare sa cauti.
sa renunti la o masina noua, fie si ea dacia pt un bmw sau audi de 7 ani si cu 200k km, aia da, e o prostie.
ceea ce ai spus tu e perfect viabil dar un astfel de comportament de achizitie nu poate fi generalizat. Lipsa cash-ului ar fi cea mai mare piedica. Cred ca esti deacord cu mine ca cei mai multi clienti de Dacia nu au un porcoi de bani in buzunar. Urmeaza celelalte limitari printre care si...rabdarea.
altfel, daca vreau o anumita masina pt ca vreau un anumit lucru de la ea, si bugetul pt asta e 8k eur, o sa`mi iau altceva.
simplu nu? intelegi? poti...?
Oricum aceasta masina nu este gandita pentru Romania, sa ne intelegem. Cati romani si cati nemti, englezi sau francezi isi permit sa dea pe o masina noua 20000 de euro?
-:::)) O Impreza de 10 ani in Romania costa muuuuuuuuuuult sub 10 000 de euro. Dar eu nu am inteles... El nu are Impreza? Are doar poza cu Impreza si vrea sa-si cumpere Impreza? Eu intr-un post chiar ii laudam swd-ul si el chiar nu ma contrazicea -::::))). Si de ce sa o iau ca pe o ofensa? Oricat mi-ar placea mie Subaru, prefer oricand alta marca noua (fireste nu ORICE alta) decat un Subaru SH .
@ Azazel
Tu chiar nu ai priceput nimic!
Nu e suficient sa AI 20 000 ca sa-ti permit o masina care costa 20 000.
De asta spun ca un care are 20 000 isi permite un Duster nou, dar nu-si permite un SH la acelasi pret care sa genereze costuri mult mai mari.
Sa fim seriosi. Toata lumea se gandeste la costuri. 20 000 de euro e o suma care nu o are oricine in Romania. Sa nu-mi spui tu mie ca o diferenta de cateva sute de euro pe an (doar la CASCO) nu e importanta. Ai habra care e diferenta de la o anvelopa in 16 care echipeaza o masina noua de 20 000 de euro noua si una, de acelasi fel in 18 care echipeaza un sh de aceeasi valoare? Ai idee cat costa un parbriz incalzit la sh-ul ala?
Misha, mai citeste o data ce am scris. nu discutam de sh uri vechi, discutam de masini cu 1-2 ani vechime, mult mai bune si mai dotate decat un duster de 20k. aici e simplu de ales, cel putin eu asa cred.
in afara de casco si eventualele revizii mai ieftine, da`mi un motiv pt care sa`mi iau un duster din asta...
Strange tu 20 000 si mai vorbim.... Asa cum am spus mai sus, ce-ai face DACA AI AVEA BANII nu se compara cu ce-ai face CAND AI BANII!
Eu nu zic ca masina e proasta, nu am spus niciodata asa ceva. Doar ca pot fi alternative sh cel putin la fel de bune. Oricum fiecare face ce vrea cu banii lui. Eu nu as da mai mult de 14-15000 de euro pe un Duster.
Stiu eu am ramas "socat, dus cu capu, plecat cu sorcova" dupa un accident cu un hyundai la 150km/h fara centura si unde m-am rostogolit("fara numar") pe vreo 30m distanta.
Deci indiferent de masina, chiar si Dacie as cumpara cu minim 5 stele la crash test si cu aerbaguri chiar si in portbagaj.
Ne vorbesti din cer? sau poate te-ai reincarnat!
apoi, ai 8000 eur, nu te intereseaza asa mult masinile, stii ca au doar 4 roti si volan, ai un salariu mediu, nu`ti permiti multe in general, dar ai nevoie de o masina. ce iei? logan nou sau un 318 din 2005 cu 200k km?