Test de anduranta Episodul 7

5727
Episodul 7 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 20.07.2011
Duster a intrat la apă

Aşa cum v-am promis, am plănuit pentru Duster o probă ceva mai solicitantă în teren accidentat. Vrem să probăm tuturor faptul că SUV-ul construit la Mioveni are, pe lângă calităţile şi defectele enumerate în testele trecute, şi o serie de calităţi incontestabile atunci când vine vorba de off-road.

Escapada s-a desfăşurat prin împrejurimile Sibiului, pe mai multe cocaluri şi drumuri desfundate. Ne-a fost destul de greu să găsim ceva provocări alunecoase pentru Duster, având în vedere că ne confruntăm cu o arşiţă teribilă. Cu toate acestea, la adăpostul copacilor, într-o pădure deasă, am călcat cu curaj pe urmele unor ATV-uri.

 

Prin pădure, după "fragi şi mure"

 

Duster nu dă semne mari de oboseală atunci când transmite puterea sa doar punţii faţă. Aderenţa se păstrează, iar terenul nu pune probleme mari pentru o maşină cu caracteristicile lui Duster. Pe măsură ce ne-am afundat însă în pădure, iar lumina a început să răzbată cu greu printre frunzişul des al copacilor am găsit şi primele provocări. O pantă cu înclinare mare, acoperită de frunze umede. Am cuplat tracţiunea integrală doar după ce roţile faţă au patinat în gol şi s-au recunoscut învinse. Am urcat astfel fără probleme.

Englezul zice "What goes up, must go down", aşa că nu după mult timp am testat şi asistenţa la coborâre. În cazul lui Duster sistemele sofisticate care opresc blocarea roţilor au fost înlocuite, după cum v-am mai spsus, de o primă treaptă foarte scurtă.

Aveam dubii privind eficienţa sa, însă ne-am convins că la vale, pe o suprafaţă destul de alunecoasă, prima treaptă de viteză ţine bine în frâu SUV-ul.

Ne-am înfipt bine mâinile în volan, ne-am lipit spatele de scaunul fixat la 90 de grade şi am aşteptat. Scenariul s-a repetat de câteva ori cu succes. Mare ne-a fost surpriza să găsim şi o punte încrucişată, care ne-a dovedit că transferul cuplului între punţi se face eficient şi inteligent.

 

Am ieşit la lumină după aproximativ 30 de minute. Indicatorul de consum arăta 10.2 litri/100 de km, valoare bună având în vedere că au fost în funcţiune aerul condiţionat şi tracţiunea integrală.

 

Pe urmele piloţilor din CNR

 

După excursia prin pădure am pornit spre una dintre cele mai dificile probe speciale din Raliul Sibiului: Şanta. Am decis să parcurgem kilometrii presăraţi pe alocuri cu bolovani de mărimea pepenilor pentru a simţi ce trăiesc piloţii din CNR. În Duster a fost destul de greu, pentru că suspensia ne-a ţinut cu blândeţe departe de problemele drumului.

În condiţiile în care puntea spate pierdea aderenţă în virajele mai strânse, cuplarea tracţiunii integrale a adus o stabilitate foarte bună. Repartiţia cuplului s-a făcut, şi în acest caz, exemplar. După cei 15 kilometri de probă specială trebuie să subliniem un lucru: în ciuda terenului dificil nu am atins nimic, nici măcar o dată cu pragurile sau scutul maşinii.

Garda la sol şi unghiurile de atac şi de degajare fac toţi banii.

 

O baie în râuri de munte

 

L-am supus pe Duster şi la o probă de scufundări. Am găsit un pârâiaş nu foarte adânc, unde adâncimea apei nu depăşea 30 de centimetri. Duster s-a aruncat fără probleme în apa rece de munte şi a înaintat cu tact printre bolovanii de la fund. Am cuplat tracţiunea integrală, dar cred că ne-am fi descurcat şi fără.

La finalul zilei am tras linie. Duster este fără îndoială unul dintre cele mai capabile maşini din segmentul său, un adevărat campion în off-road, unde poate face faţă cu brio unor trasee de dificultate medie.

Costuri de exploatare test-drive (5.3 lei litrul de motorină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 215 8.4 litri/100 km 17 litri 90 lei
Extraurban 407 6.5 litri/100 km 26 litri 138 lei
Total Ep. 7 622   43 228 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 6 985   72.6 385 lei
TOTAL Ep. 5 573   44.4   235 lei 
TOTAL Ep. 4 2114    123.6 litri   655 lei 
TOTAL Ep. 3 612   47.3 litri 250 lei
TOTAL Ep. 2 821   57 litri 302 lei
  TOTAL TEST 5727 7.5 litri/100 km
35% extraurban
75% urban
387.9 litri 2055 lei

Comentarii (18)

  • interesant test
    " Mare ne-a fost surpriza să găsim şi o punte încrucişată, care ne-a dovedit că transferul cuplului între punţi se face eficient şi inteligent "
    Nu inteleg de ce sunteti atat de surprinsi. N-ati mai condus X-trail pana acum? Sistemul conceput de Nissan raspunde foarte reprede intr-adevar si e foarte fiabil.
    25 3
  • pozele
    Pozele sunt fabuloase.
    16 2
  • *****
    Bravo automarket pentru episodul asta ....dar era si mai interesant si atregator un filmulet cum vati jucat cu duster prin padurile patriei .....
    8 2
  • mihaiteo
    Despre duster
    Am mers pe #transalpina cu un duster de 1.6 16v si am ramas dezamagit (cand eram 5 in masina cu tot cu bagaje). Pe langa consumul enorm, puterea si cuplul lipseau complet. Pe langa asta, la 23000 de km mi-a sarit un furtun din pompa de servo si am ramas in mijlocul muntelui fara servodirectie ...

    Si legat de consum, la 1200 de km parcursi 60% extraurban si 40% urban (urcat muntele :) ) consumul a fost de 10.3

    Parerea mea e ca la 17000 de euro puteau cel putin pt motorul de benzina sa scoata ceva mai bun.
    11 17
  • ****
    @mihaiteo......cu problema pe care ai avut-o tu e una minora se poate intampla ....iar consumul e unul sa spunem decent pentru o masina incarcata cu 5 persoane si bagaje . De 2 sapatamani am venit de la sibiu si am ramas uimit cum o firma de taxi isi permite sa aiva cateva duster ,de curozitate am facut o trecere a orasului in momentul asta il intreb pe sofer daca e multumit de masina raspunsul a fost " sunt multumit ,fara probleme ,masina avea din septembrie pana acum 63.000 km " il mai intreb dar cu consumul cum stati vad ca e benzina ?? "raspunsul a fost pai e bun ca are gpl si consum de 10%
    10 1
  • 1.6
    E drept ca e cam submotorizat Dusterul de 1.6 si ca la toate masinile pe benzina in situatia asta, trebuie sa stii bine sa conduci ca sa obtii consum bun, adica sa stii bine cand sa schimbi vitezele. Poate Dacia ar trebui sa dea niste indicatii suplimentare la capitolul asta la Duster 1.6 si la Logan 1.2 - e aceeasi treaba.
    8 14
  • lamuriri
    @ok
    Cand am vorbit de punti incrucisate m-am referit la traseu. A fost o surpriza să gasim o astfel de provocare pe un traseu care nu se anunta prea solicitant. Ai inteles gresit contextul. Mersi!
    @antonny
    Multumim ca ne urmaresti de fiecare data. Din pacate ne rezumam momentan doar la fotografii. Poate pe viitor.
    7 0
  • @16v
    Eu nu cred ca ai condus masina. Motorul 1.6 16v e suficient pe Duster, daca ai pretentii sportive, asta-i altceva. Atunci asteptarile refulate rabufnesc sub forma de "submotorizat". Si daca Duster 1.6 16v e submotorizat, atunci ce mai spui de Skoda Yeti cu cilindreee de 1.200, acceasi putere si ceva mai greu decat crossoverul Dacia?? Sau de faptul ca multa vreme vw a avut motorizare 1.6 8v la intrare in gama ptr. Passat la 1.400 kg ce zici?
    20 1
  • @16V
    @ 16V oricat de prost ai merge cu 1.2 16v, daca nu treci de 100km/h, scoti sub 6,5%. !
    Trage bine motorul, si il ajuta si cutia de viteze. Si nu vad de ce nu ar merge si DUSTER bine, caci are cu 275kg mai mult ,dar are in plus 30cp si 41Nm. La Dusterul 1.6 benzina un consum mediu de 8-9% este normal.
    10 2
  • E ok Dusterul
    Dar daca avea un pret cu cca 10 % mai mic, merita si mai mult achizitia lui. Sau poate daca introducea un alt interior, se merita pretul actual.
    Dealtfel toate SUV indiferent de producator sunt supraevaluate !
    6 10
  • ha ha ha
    sihihigur ca da MHM
    Cine-mi spune ce nu este scris si coordonat corect aici, bea o bere cand ia banii . Duster este fără îndoială _ unul _ dintre _ cele mai capabile maşini _ din segmentul său, un adevărat campion în off-road, unde poate face faţă cu brio unor trasee de dificultate medie .Text copiat de sus . Multumesc.
    3 5
  • @
    @rov: poti sa il achizitionezi prin programul rabla, si merita !
    7 4
  • ScorpyonVAG
    Nu-mi foloseste, ma descurc cu Land Cruiser-ul. Incercam totusi sa fac o evaluare corecta a pretului. Daca tie iti convine e ok, by happy ! Ca sa folosesc logica ta, iti doresc sa il cumperi si mai scump...:))
    2 9
  • Duster
    Am mers cu o masina din asta, peste 70km/h incepe sa vibreze toata, iti dai seama imediat de ce costa asa putin. Motorul de 110 cai merge rezonabil daca iti place sa dai des la schimbator.
    3 16
  • Marius
    Dusterul are 2 calitati.
    Cardanul de la Nissan si garda la sol.
    In rest caroseria, dotarile interiorul sunt vaza la banii astia, chiar daca faptul ca e suv va ia mintile.
    6 11
  • Pe urmele pilotilor de raliu
    Bogdan, daca vroiai o proba distrugatoare de masini de la Raliul Sibiului trebuia sa te ducie pe Gatul Berbecului. Pe langa ea, Santa e mic copil... :)
    0 1
  • ..prin mai multe cocaluri?...adica...cum adica...?
    1 1
  • @rov
    e plina Romania de mocangii ca tine...
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru