Marti, 28.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mulţi dintre voi au aşteptat încă de la începutul lunii acest episod cu Duster pentru că SUV-ul din Mioveni a prezentat încă de la lansare simptomele unui model extrem de capabil în off-road. Masa redusă, unghiul de atac şi de degajare, garda la sol, bosajele largi, cuplul dieselului, cutia de viteze optimizată şi nu în ultimul rând preţul redus au fost premizele unei adevărate jucării pentru băieţii mari, care preferă noroiul, şleaurile şi pantele abrupte.
Deşi ne propuneam un episod off-road ceva mai încolo, am profitat de ocazia oferită de organizatorii concursului "Cel mai 4x4" şi ne-am decis să murdărim puţin maşina pe care o avem în garaj. Ce-i drept, traseul gândit de organizatori nu a solicitat la maxim capacităţile maşinii, dar a fost suficient pentru a trage nişte concluzii preliminare. De la început trebuie să subliniem că Duster se descurcă fluierând pe segmentele de teren accidentat cu un grad de dificultate mic.
Şleauri traversate fără probleme
Ne-am avântat pe o porţiune de drum cu şleauri adânci, uscate însă de toropeala unor zile de iunie caniculare. Am urcat la volan, ne-am potrivit scaunul şi oglinzile pentru off-road şi am pornit-o lejer peste dâmburile înşirate de-a lungul.
Porţiunile mai dificile au fost reprezentate de o serie de şleauri, adânci de aproximativ 20 de centimetri, pe deasupra cărora am trecut fără probleme. Garda la sol, de 21 de centimetri, ne-a ajutat mult în acest sens.
Sistemul de tracţiune integrală nu a fost extrem de solicitat, însă l-am cuplat pentru un plus de aderenţă pe buzele şleaurilor. Motorul şi-a făcut datoria cu sârg, ne-a oferit cuplu acolo unde am avut nevoie şi nu a transpirat decât atunci când am urcat dincolo de plaja de cuplu.
Treapta întâi, utilă în off-road
Aţi blamat cutia de viteze introdusă de Dacia din cauza primului raport, extrem de scurt. Am blamat şi noi maşina atunci când am rulat în oraş. Aici însă ne-am dat seama cel mai bine de utilitatea ei. Proba a fost o pantă cu o înclinare ceva mai pronunţată. Am cuplat treapta întâi şi am aşteptat răbdători coborârea lentă. Frâna de motor este extrem de utilă, însă va trebui să ne convingem de eficienţa ei şi pe porţiuni alunecoase, acoperite de noroi sau de iarbă udă.
Nu în ultimul rând, proba de off-road traversată în cadrul concursului "Cel mai 4x4" ne-a reconfirmat o calitate pe care am mai elogiat-o şi în episoadele trecute.
Suspensia este extrem de confortabilă, reuşind să filtreze excelent orice suprafaţă de rulare.Concluziile primei ieşiri în off-road cu Dusterul nostru de anduranţă sunt pozitive. Maşina este capabilă de multe, cu condiţia de a nu-i duce la extrem limitele. Noi vom încerca totuşi să o facem în episoadele viitoare, când sperăm că vremea ne va ajuta să încropim un traseu ceva mai dificil.
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 295 | 8.5 litri/100 km | 25.4 litri | 135 lei |
Extraurban | 278 | 6.5 litri/100 km | 19 litri | 100 lei |
Total Ep. 5 | 573 | 44.4 | 235 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 4120 |
6.9 litri/100 km 80% extraurban 20% urban |
272.3 litri | 1442 lei |
Cele mai recente stiri
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Cei de la canalul de YouTube CarExpert au realizat un duel McLaren, între modelele Senna și 765LT. Aflați din video care dintre cele două supercaruri va câștiga cursa? (20.12)
As vrea sa vad Dusterul cum iese din rau ca un Pathfinder (bine, nu chiar asa) si ca nu ramane mort in balta ca Touaregul (pe bune, bagati-l in apa pana trece de praguri si nu mai misca) si sa il vad ca urca o coasta ca lumea cu 800Kg in spate ...
@eee
inceteaza cu Ceed in offroad ca deja o dai in ridicol... suspensia la ceed te rupe de coloana si la o gura de canal neadusa la nivel, daramite in offroad (fie el de dificultate mica) ... plus garda la sol e mica... iar Linea cu ampatamentul ei... oh, come on!!
Acuma stau si ma intreb daca acest articol nu l-ati scris din pat ?
In primul rand, tot vorbiti de suspensia confortabila (la fiecare episod ati zis), si de texte care au fost publicate in alte articole.
Dorim sa faceti un comparativ cu Hyundai ix35 care ati zis, ca este cel mai 4x4 al deceniului, sau cu Tiguan care este cumparat in Romania.
In al doilea rand: Se pare ca te crezi foarte important pe aici: "de pe forum"
Se pare ca tu inca nu ai dat branza jos de pe tine ca sa iti dai seama ca asta nici macar nu este un forum,sunt doar comentarii la un articol.
In al treilea rand: Am vazut ca ai aberat si la Episodul 8 - Invitatie in interior zicand ca Ford Focus este o masina de fite.Mare prostii poti sa mai spui.O masina de familie mica,fara pretenii premium,chiar SH este pentru tine o maina de fite?
Te rog frumos sa te lasi de melteneala si sa nu mai pui botul tot timpul cand cineva nu slaveste Dacia,pentru ca se pare ca este prea mult pentru creierasul tau micut,deja umplut cu idei preconcepute si o sustinuta evlavie fata de "eterna" marca Dacia.
Daca sunteti posesori de Dacia Duster, va invitam sa cautati concepul MUDSTER Romania – modificari pentru Dacia Duster + MUDSTER, un Duster modificat exclusiv in Romania . Articole, poze, filmulete, produse si sfaturi le puteti gasi pe site sau ne puteti contacta !!! Va asteptam !