Luni, 01.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Profitând de faptul că BMW Seria 7 şi Audi A8 au deja un aspect perimat, iar noul Mercedes S-Klasse vine cu un aspect prea futurist pentru gusturile clienţilor conservatori din segmentul berlinelor premium de lux, Dacia a decis să aducă în întâmpinarea publicului mondial un model nou, cu influenţe retro, botezat 1410.
Am avut ocazia de a vedea cum se simte noul model creat de constructorul român în cadrul unei sesiuni de teste private, pe parcursul căreia am luat contact cu toate noutăţile care vin instalate pe berlina premium. Dacia inspiră aerul greu al segmentului limuzinelor premium şi reuşeşte să-şi depăşească concurenţa fără probleme, mizând pe principalele argumente căutate de clienţii maşinilor din această clasă: materiale de top, design impecabil şi tehnologie futuristă pe care mulţi clienţi o vor înţelege cu adevărat doar peste câţiva ani.
Dacia 1410
1.4 60CP MT5
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Când credeam că am văzut tot în materie de motoare pe benzină, Dacia ne face o surpriză plăcută. Ideea de downsizing a fost luată în serios de echipa de ingineri francezi şi români, care a gândit un propulsor de numai 1.4 litri.
În locul motorului de 1.6 litri avem o unitate de concepţie nouă, cu patru cilindri, ce deschide un nou drum pentru Dacia. Gândit mai mult pentru croaziere relaxate pe sute de kilometri, noul 1410 promite 59 de cai putere, livraţi undeva sus în plaja de turaţii.
Deşi pe hârtie cei 59 de cai nu impresionează, trebuie să precizăm că ei se simt extrem de vioi pe şosea. De ce? Pentru că 1410 cântăreşte acum mai puţin de o tonă. 960 de kilograme mai exact. Este o dovadă a faptului că Dacia a conştientizat importanţa reducerii masei totale prin utilizarea aluminiului la nivelul blocului motor. De asemenea, renunţarea la structura din oţel în favoarea uneia din fibră de carbon a ajutat mult la reducerea masei. Nu e de mirare că cei 59 de cai se simt ca fiind 300.
De exploatarea bagajului de putere se ocupă o transmisie cu 5 trepte care încearcă să readucă în prim-plan rigiditatea modelelor sport din anii 70. O timonerie cam lungă solicită îndemânarea celor de la volan, semn că Dacia 1310 nu este o maşină pentru cei firavi. Rapoartele sunt alternate rapid pentru a uşura accelerarea, însă liniaritatea este întreruptă uneori de retrogradări violente.
Retrogradări care aduc cu sine un puseu de adrenalină, generat de sunetul exploziv al pistoanelor. Inginerii Dacia au lucrat mult la sunetul celor 4 cilindri. Este o adevărată simfonie, cântată parcă în halele uzinelor de prelucrare a metalelor grele. Timpanele se vor molipsi de sunetul resimţit în habitaclu la turaţii înalte.
Consum
Când îţi îndrepţi atenţia către un ”benzinar”, consumul ar trebuie să fie o problemă. Nu este şi cazul noului 1310, care se bucură de cele mai noi tehnologii de reducere a carburantului.
Impresionează în primul rând sistemul Start-Stop cu funcţionare involuntară automată. Sistemul detectează staţionarea maşinii şi momentele în care piciorul nu menţine acceleraţia peste 2000 de rotaţii, oprind funcţionarea acestuia. Este nevoie de o repornire manuală, însă eficienţa sa este dovedită mai ales în traficul urban, unde opririle vor fi dese.
Pentru o rulare cât mai eficientă, cablul acceleraţiei a fost slăbit, permiţând o reacţie destul de amortizată a pedalei şi un mod de rulare eco. Beneficiile se văd atunci când te uiţi în rezervor. La propriu.
Şi fiindcă tot veni vorba de rezervor, el poate înghiţi până la 48 de litri. Suficient pentru o autonomie generoasă, având în vedere consumul oficial de numai 6.8 litri la 100 de km. Valoarea este una extrem de redusă dacă ne raportăm la rivali precum BMW 750i sau Audi S8.
Performanţe
Dacia nu-şi propune să facă din 1410 un sprinten reprezentant al gamei sale. Cu toate acestea, berlina premium dovedeşte că tracţiunea faţă poate oferi suficiente satisfacţii doritorilor de senzaţii tari.
Scârţâitul pneurilor la plecarea de pe loc anunţă potenţialul ascuns sub capotă. Potenţial care propulsează noul 1410 în 5 secunde peste 15 până la 100 de km/h.
Dacia nu a anunţat timpul de accelerare de la 0 la 200 de km/h, însă rapiditatea cu care se succede decorul pe porţiunile de drum cu pantă de înclinaţie mare ne face să credem că 1410 poate ajunge uşor dincolo de acest prag psihologic.
Viteza maximă este limitată, din respect pentru rivalii germani premium, Audi, BMW şi Mercedes, cu care Dacia a încheiat un parteneriat de respectare a limitei de siguranţă în trafic: 143 km/h.
Interior
Dacia şi-a ascultat fanii încă o dată. Constructorul de la Mioveni a decis să abordeze un stil retro pentru interiorul noului 1410, ca un tribut adus modelului popular în anii '80 pe cele mai importante pieţe auto mondiale: America de Sud şi Africa de Nord.
Aspectul retro se simte chiar dincolo de portiera grea din tablă. Planşa de bord respectă designul conservator al epocii în care Aerosmith şi Queen făceau istorie în muzica rock. Totul a devenit angular, colţuros, lăsând la o parte formele fluide demodate.
Inspiraţi probabil de arhitectura simplistă a clădirilor ridicate în perioada de aur a comunismului românesc, designerii au mizat şi pe o ergonomie exemplară, fără prea multe butoane.
Mulţi ar putea fi reticenţi la climatizarea acţionată manual, cu mânere aplicate pe un canal ornamentat cu aluminiu. De asemenea, lemnul nobil carpatin nu putea fi uitat. El a fost şlefuit pentru a da o formă clasică bordului de CN şi apoi mascat cu un colant de culoare neagră, ce recreează perfect aspectul vintage. Totul a fost condimentat cu butoane din plastic de Boemia, turnat la cald.
Tot de aspect vintage vorbim şi atunci când mâinile strâng cu putere volanul cu o singură spiţă, din plastic de calitate, uşor lucios pentru a aminti tuturor că vorbim despre un model premium. Comenzile pe volan au fost abandonate pentru că mai mult încurcau.
Scaunele sunt extrem de confortabile, arcurile fiind create special pentru a proteja zona lombară şi şezutul. Dacia renunţă astfel, în premieră, la pernele de aer în favoarea arcurilor, readucând în prim plan soluţia ingenioasă.
Portbagajul cu deschidere pe buton exterior dezvăluie o capacitate de 420 de litri, uşor accesibilă. Pentru a asigura o ermetizare perfectă a acestuia, Dacia a decis să ofere o banchetă spate fixă, ranforsată chiar cu bare din tablă pentru a securiza habitaclul în cazul impactului posterior.
Preţ de achiziţie
Dacia 1410 reuşeşte o performanţă remarcabilă la această categorie, dar primeşte doar două stele şi jumătate din cinci din cauza faptului că timpii de aşteptare pentru acest model sunt foarte mari, iar maşina este livrată în multe cazuri doar cu ajutorul cunoştinţelor. Deşi preţul nu este disponibil în acest moment, fiind încă una dintre enigmele modelului românesc, apreciem că achiziţia sa se va situa la un nivel apropiat, dar mai coborât faţă de cel al unui Audi A8. Fiind o maşină aşteptată de foarte mulţi clienţi, avem convingerea că numărul redus de exemplare care vor fi puse în circulaţie va duce la stabilirea unei plus-valori de colecţie pentru modelul de la Mioveni, care va fi vândut ulterior pe bani grei iubitorilor de frumos.
Siguranţă
Cu o pereche de centuri excepţionale în dotarea de bază, noua Dacia 1410 promite performanţe de top în testele de siguranţă ale organizaţiei independente EuroNCAP. Practic, motto-ul inginerilor Dacia este unul singur: “Maşina noastră este atât de sigură, încât nu are nevoie de alt sistem de siguranţă în afara unei simple perechi de centuri fără pretensionare”. Modelul românesc nu a intrat încă în atenţia celor de la EuroNCAP sau NHTSA, însă cele două organizaţii au promis că vor ridica ştacheta obţinerii celor cinci stele înainte de testul cu modelul românesc, pentru a încerca să aducă rezultatul mai jos de Volvo V40, cel mai sigur model pe care EuroNCAP l-a testat până în prezent.
Apropo de Volvo, faptul că suedezii au promis că niciun pasager nu va deceda într-un model nou al mărcii scandinave până în 2020 i-a pus în gardă pe inginerii Dacia, care au promis acelaşi lucru pentru orice posesor al unei Dacia 1410: cu cât înaintăm mai mult spre finalul deceniului, riscul de accidente pentru şoferii lui Dacia 1410 scade constant. Asta pentru numărul exemplarelor în circulaţie va scădea la rândul său proporţional, astfel că există o posibilitate destul de ridicată ca niciun 1410 să nu mai circule pe străzi la acea vreme.
Ţinută de drum
Cinci ani de teste continue în regim de cursă pe celebrul circuit Nordschleife din Nurburgring şi alte 100.000 de ore de rulare la maximum pe cele mai cunoscute circuite de viteză din România. Acesta este "CV-ul" lui Dacia 1410 până în momentul apariţiei sale pe piaţă. Este de la sine înţeles faptul că este un model ale cărui suspensii au fost calibrate prin nanotehnologie, ultima găselniţă practică a inginerilor români, ceea ce face ca fiecare maşină comandată să aibă exact aceleaşi setări ale suspensiei, perfect concepută pentru cei care iubesc maşinile de orice tip. Spre deosebire de restul constructorilor, care mizează fie pe suspensii orientate spre confort, fie pe unele care marşează pe sportivitate acută, Dacia 1410 reuşeşte să atingă ceea ce inginerii care s-au ocupat de dezvoltarea acestei maşini denumesc "Punctul X", adică echilibrul perfect între stilurile de pilotaj, suprafeţele de rulare şi profilul şoselei.
Suspensiile sunt adaptabile în funcţie de viteză: adaptarea vitezei la condiţiile de drum aduce cu sine o adaptare a suspensiilor la viteza respectivă, iar orice linie de tramvai sau groapă luată adaptează forma roţii şi a jantei în funcţie de aceasta. Direcţia este naturală şi îl ajută pe cel de la volan să simtă ceea ce simţea Juan Manuel Fangio când rotea volanul unui Alfa Romeo în primele curse de Formula 1 din istorie, fapt care leagă oarecum modelul Dacia de cele mai important sport cu motor al lumii.
Vizibilitate
Un capitol foarte bine studiat de inginerii români, care dovedesc prin noua Dacia 1410 că există şi maşini perfecte la acest capitol, deşi marii constructori auto susţin contrariul. Astfel, ideea conform căreia montanţii şi suprafeţele vitrate trebuie să fie jertfite pe altarul designului de ultimă oră este contrazisă de o maşină care reuşeşte atât să prezinte linii moderne, considerate de întreaga industrie auto în unanimitate mult peste concurenţa din segmentul premium, cât şi unghiuri largi de vizibilitate. Un plus pentru montanţii parbrizului, a căror grosime îi face pe concurenţii din segmnent – şi nu numai – să se reîntoarcă la planşa de design pentru a imagina soluţii cu adevărat demne de anul 2013. De fapt, Dacia 1410 este un model atât de bine conceput din acest punct de vedere, încât nu are nevoie de camere video pentru marşarier şi nici de senzori de parcare, elemente considerate depăşite pe un model de asemenea talie.
Tehnologie
Începând cu un sistem de încălzire a lunetei considerat de presa internaţională cel mai eficient şi avansat tehnologic din lume la această oră şi terminând cu posibilitatea montării unui casetofon care nu va înşela aşteptările viitorilor clienţi cu ureche fină, noua Dacia 1410 dispune de un întreg arsenal de sisteme şi pachete tehnologice dedicate 100% confortului clientului. Cunoscuţi pentru modestia din comunicatele de presă, cei de la Dacia au ales însă să nu prezinte sistemele într-o listă, lăsând ca fiecare client să fie surprins de exactitatea cu care echipa de research a celor de la Mioveni a reuşit să-i creioneze profilul înainte de a-i construi maşina mult visată. Astfel, fiecare client va avea o maşină personalizată automat după gusturile sale, 1410 promiţând sisteme unice care vor permite parcarea permanentă în locul din faţa blocului sau un pachet de împrospătare a aerului care – cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră – va transforma habitaclul într-un cocon olfactiv în care cel de la volan va simţi cu exactitate aceleaşi mirosuri care circulă în afara maşinii în orice moment al rulării.
Datorită măsurătorilor cu laser, soluţie introdusă recent în peisajul auto mondial, versiunile superioare ale lui Dacia 1410 nu au nevoie de chedere, acestea fiind considerate futile pe o maşină ale cărei uşi şi geamuri se închid perfect. Semnalizatoarele de pe aripile frontale şi buşonul rezervorului care se deschide cu o cheie unică reprezintă cireaşa de pe tortul tehnologiei modelului românesc.
Locul sistemului audio este luat de un clasic casetofon. Este un accesoriu pentru melomanii brandului, care au tânjit multă vreme după melodicitatea uşor răguşită a sistemului de sonorizare. Pentru a veni în sprijinul clienţilor săi, Dacia oferă în tot lanţul său de distribuitori autorizaţi şi o colecţie de casete cu nume clasice ca Cyndi Lauper, Stela Enache, Demis Roussos, CC Catch, Sandra şi Modern Talking.
Design
Rezultatul final al muncii unei echipe de design dedicate în totalitate proiectului 1410 în ultimii 20 de ani, noua Dacia 1410 reuşeşte fără mari eforturi să devină pur şi simplu cea mai reuşită maşină din segmentul său. Deviza designerilor Dacia a fost “Simplitate în mişcare”, aceştia având ca scop dezvoltarea unei maşini care să treacă fără probleme testul timpului şi să rămână actuală indiferent de vârstă şi de numărul de posesori prin care a trecut. Cu linii angulare mereu actuale şi cu o serie de elemente-cheie care vor face deliciul viitorilor posesori – butonul portbagajului abia vizibil, bandouri laterale fine, posibilitatea de personalizare cu diferite stickere de bun gust care pot fi comandate sau cumpărate din orice târg sau ţeavă de eşapament rotundă ascunsă sub spoilerul posterior – modelul Dacia va reuşi cu siguranţă să atragă clienţi fideli ai mărcilor germane concurente plictisiţi de eterna luptă ternă şi insipidă la nivel estetic între Audi A8, BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz Clasa S.
Nu mai este un secret faptul că Dacia s-a inspirat din curtea americanilor de la Apple şi a construit o maşină impecabilă atât în partea vizibilă cât şi în cea care nu va fi văzută niciodată de clienţii fără talent mecanic. Astfel, garnitura de chiulasă este considerată de mulţi un element unic în lumea auto la nivel de design, iar curbele arcurilor de sub bancheta posterioară sunt inspirate din natură, celebrul şir al numerelor lui Fibonacci stând la baza perfecţiunii estetice a acestui element la prima vedere neimportant. La nivelul paletei exterioare de culori, remarcăm o imaginaţie onomastică debordantă prin prezenţa excepţionalelor Alb 13, Alb 40, Albastru 68, Bleu 61, Galben 48, Gri 83, Verde 56, Verde 57, Portocaliu 33 şi Roşu 25, 27 şi 28, primele două inspirându-i în trecut pe cei de la Ferrari la alegerea paletei proprii pentru modelele Căluţului Cabrat.
Ne-a placut
- Design impecabil
- Materiale interioare de top
- Motor potent şi economic
- Atenţie la detalii
Nu ne-a placut
- Timpi mari de aşteptare
- Plafon fără piele Alcantara
- Tehnologie futuristă greu de înţeles
Date tehnice - Dacia 1410 1.4 60CP MT5 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
nu vreau sa ma laud dar modelul anterior, 1300 ,inca il mai am si implineste 33 de ani in proprietatea parintilor. Dupa mine acest face-lift (1410) e mult prost construit materialele fiind de mai proasta calitate (poate nu stiati dar 80% din piese erau importate din Germania Federala)
intrebarea e: cu cat v-au platit astia de la Dacia sa le faceti reclama? Este evident ca ati luat ceva banuti pentru articolul asta.
si e palEta de culori (cu E in paleta) si nu palAta de culori.....
Cu toate astea ma bucur ca 1 Aprilie e doar o data pe an. :)
Cea mai mare surpriza de cand exista site-ul!
AM, este vorba de 59.8 CP, nu de 60 CP......Nu umblati cu cioara vopsita! Si ce omitere grava din partea voastra: cum de n-ati amintit si de varianta automata, inregistrata la OSIM ca transmisia proble-matica. In fine, fiti atenti, caci adevarata performanta se vede la bord: 180 km/h gradatia maxima la vitezometru. Pai sarmanul Buick Grand National, cu doar 140, putea doar sa viseze la racheta din Romania, wow!
Faceti si cu varianta break.
Va pun una la dispozitie. E putin tunata si are clima bizonica (sau conditionat de functionarea celor 2 ventilatoare stanga - dreapta)
Sper sa nu-l stergeti peste cateva zile si sa ramana in acelasi segment cu seria 7.
Va plangeti de timpii mari de asteptare...puteti sa rezolvati acest lucru mergand direct la "poarta fabricii". Iar printr-o metoda tipica sistemului nostru socialist puteti sa participati la o tombola "bancara". Tot ce trebuie sa faceti este sa aveti depusi la CEC cel putin 10.000 de lei si anual puteti castiga un model 1304. Deci metode sunt....dar ce sa faci cand oamneii sunt saraci....doar pretentiile sunt de ei. Bine, puteti sa jucati si la LOZ IN PLIC...
pielea alcantara.....asta e sub orice critica. Ce ati baut?S-a dovedit ca pielea alcantara e toxica deoarece este realizata din pieile bovinelor crescute in fermele din Prefectura Fukushima Japonia. Apoi ar trebui sa stiti ca Dacia Automobile are un program propriu denumit Micii Prietenii Animalelor Mari prin care si-au luat angajamentul pioneresc de a folosi numai materiale ecologice cu impact minim asupra naturii inconjuratoare animaleleor mici si mari a pasarilor si in general al necuvantatoarelor cu 2, 3 sau mai multe picioare. Va recomand in acest sens Manualul de clasa a II a - Cunostintele Naturii. Gasiti acolo poze foarte frumoase si mai ales educative.
tehnologia futurista....ma leshi? Si va numiti ziaristi auto!? In loc sa apreciati la justa lor valoare eforturile neprecupetite ale inimosului colectiv din Mioveni voi strambati din nas. In orice caz nu vad sa fii apreciat in articol (nici macar in 2-3 cuvinte) plafoniera sub forma triunghiulara.
rusine! (cu accent pe "r")
Bordul de CN era un fel de "exclusive sau individual", raritati, din pacate tata n-a avut Dacie cu bord de CN:)
@gelu
Umorul nu face parte din calitatile tale, la acest articol chiar nu esti simpatic sa fii "gica contra".
tot ce am scris acolo e foarte serios....unde vezi tu dram de gluma?
Exact:, la un articol care reprezinta o gluma foarte reusita tu vorbesti la modul cel mai serios:).
Nu vroia sa ma creada in ruptul capului ca Dacia a primit tehnologie de ultima ora direct din aerospatiale. De exemplu acum pot porni motorul de la manivela iar la nevoie cu putina indemanare pot sa schimb cuzinetii pe marginea drumului, timp in care familia se relaxeaza in soare sau intre stiuletii de porumb, dupa preferinte.
Cu invidia vecinilor sper sa ma descurc dar tare mi-e teama sa nu crape seful de ciuda si sa ma dea afara cand m-o vedea din ce ma dau jos in fata companiei. E numai vina voastra.
Nu ne-a placut
=>Tehnologie futuristă greu de înţele, este lovitura sub centura, pai eleronul de cauciuc nu intelegeti pentru ce a fost pus?
Daca tot iti place sa faci apologia sobrietatii in orice situatie, iti ofer eu acum o tema fidela genului: Antihrist va veni in curand ca sa conduca lumea in mod hegemonic si tiranic si sa deturneze spre tartarul vesnic orice suflet slab in credinta, pseudo-pios sau ateist, operand cu atata dibacie, incat foarte putini dintre oameni isi vor da seama de marea inselatorie......Hai, schiteaza macar un zambet. Nu, nu mai este 1 aprilie, caci a apus deja soarele. La propriu.
80% piese din Germania Federala? Cat de inchistat poate fi cineva incat sa nu vada bascalia din aceasta afirmatie? pielea alcantara e toxica deoarece este realizata din pieile bovinelor crescute in fermele din Prefectura Fukushima Japonia, inimosul colectiv din Mioveni, loz in plic? Cine pana corbului se vede aici apologia seriozitatii?
Nu stiu de ce dar de 1 aprilie au iesit la iveala mai multi fraieri decat mi-as fi putut inchipui. Si asta nu e o gluma.
"For every hour you want to go with it, you have to repair it for 10 minutes" - asta cred ca era motto-ul Dacia de pe vremuri....
Alooo ce ai cu Renault?! Parca te laudai ca esti "Mr Corectitudine" sau cel putin Dalai Lama-Personificarea Pacii/. Am stiut tot timpul ca-i gargara, dar totusi... de unde atata otrava brusc? Cate Renault-uri ai avut tu in proprietate? Nici unul, asa ca ciocul mic !!
Si apropo de foc, ca fan Renault ar trebui sa stii de problemele de la Clio 3 cu comutatoarele stergatoarelor si fumul care iesea de sub bord. Evident ca nu toate masinile Clio 3 au avut parte de asa ceva, insa a fost o slabiciune de proiectare a masinii. Defapt cam tot sistemul de spalare a parbrizului a fost cam prost gandit. Cine stie, cunoaste" ;)
Felicitari zarnesteanu: "acum pot porni motorul de la manivela iar la nevoie, cu putina indemanare, pot sa schimb cuzinetii pe marginea drumului, timp in care familia se relaxeaza in soare sau intre stiuletii de porumb, dupa preferinte".
Epic.
Pacat ca celor lipsiti de bun simt inca nu le este interzis sa se reproduca pe net.
Ce m-a mai chinuit sistemul asta Start-Stop, spalarea esterioara cu jet de apa, capacul de la delcou, contactul, etc... dar pe masina asta am invatat mecanica de baza care azi imi foloseste cand merg la service si incearca aia sa ma prosteasca pe fata.
Dar ati uitat un capitol: accesul in masina care se putea realiza cu orice tip de cheie de la alt automobil asemanator deoarece comunitatea de soferi este extrem de excusivista iar cheile se potrivesc dela o masina la alta nu ca la cele din ziua de azi la care daca ai uitat cheile inauntru esti mort :).
Foarte adevarat! Nici la Vertu nu ai asemenea exclusivitate
Oricum masina asta demonstreaza ca zicala "De mă voi scula, pre mulţi am să popesc şi eu!", este cat se poate de adevarata. ))
@Gelu: Seriozitatea este masca sub care mediocrii isi fac loc in societate. (G.B. Show)
Dar numai o muza perfecta cum este DACIA, ar fi putut revarsa in penelul vostru atat incantare si extaz. Voi nu ati scris, ati pictat cu cuvinte tabloul unui personaj, devenit de mult legenda, mit (urban). DACIA, si sufletu-mi vibreaza rostind aceste vorbe, a rasucut multe capete, si a lasat multi oameni in drum cu privirile goale, intrebandu-se, dupa intalnirea cu aceasta "iela", daca viata lor va mai fi la fel.
Bravo, bravisimo, un echilibru perfect intre pamflet si acuratetea datelor tehnice, cu adevarat, la inaltimea modelului ::).
Va pup ma ciocoflenderi,
dr.Gicu, combatant
critic de cultura, fin analist politic si culinar,
Combat orice, oriunde si oricand, cu material propriu sau cu materialul clientului.
PS. in timpul ,liber montez gresie-faianta-parchet ... (ca-i greu de trait din cultura)
tel. 0700-fixpix
sunati dupa ora 16...rog seriozitate!
D-mle daca tot ii criticati pe cei de la EuroNCAP, ca le-a dat Dacia odometru de siguranta peste cap, cred ca trebuie sa recalibrati serios sistemul de punctaj.
Pret 2*???, PRICELESS, oameni buni, restul ie mastercard!
Dacia merita, macar 6* din 5 si introduse noi criterii.
Dacia 1410 este o relicva!
"Tehnologie futuristă greu de înţeles"?!
Coolines efect "Vedeta"?! Cu...masina asta mi-ar fi rusine sa ies pe strada! Pretul "mai coborât faţă de cel al unui Audi A8"?!
LAUDATA FIE ZIUA DE 1 APRILIE!!!
Pacat ca-s multi in tara asta care inteleg pe deplin umorul fin, ar fi trebuit sa fim britanici:)