Drivetest BMW ActiveHybrid 3 (2012-2015)
3.0 ActiveHybrid 3 Luxury Line autoLuni, 22.07.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un BMW seria 3 hibrid? Da, există, dar marca bavareză a vrut să debuteze în acest segment mediu cu stil. Aşa că, pentru a construi un automobil hibrid bazat pe Seria 3, a ales cea mai puternică versiune pe benzină (exceptând defunctul M3). Iar noul BMW ActiveHybrid 3, aşa cum este denumit oficial, este de fapt un BMW 335i căruia i s-a grefat şi un motor electric. Avem astfel un hibrid care sună foarte frumos atunci când avem nevoie de putere, dar şi un automobil eficient, care poate rula suficient de mult în mod electric. Pe scurt, un fel de cyborg al clasei medii premium.
BMW ActiveHybrid 3 (2012-2015)
3.0 ActiveHybrid 3 Luxury Line auto
- Pret de pornire 56.668 €
- Pret model testat 71.743 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Ce poate fi mai frumos decât un motor cu şase cilindri în linie de 3.0 litri? Un motor cu şase cilindri în linie de 3.0 litri plus un motor electric sănătos! Acesta este principiul după care inginerii BMW s-au ghidat atunci când au creat ActiveHybrid 3. Au luat cel mai puternic model pe benzină din oferta noulului Seria 3 şi l-au dopat, adăugând un motor electric şi un set de acumulatori. Au reuşit să facă asta fără a strica spiritul BMW şi practicalitatea: au păstrat tracţiunea spate, iar portbagajul nu este miniscul.
Sub capota modelului ActiveHybrid 3 avem un motor de 2.979 cmc ce dezvoltă 306 CP şi 400 Nm. Este propulsorul ce a făcut carieră pe versiunea 335i. BMW a păstrat acest motor şi pe noua generaţie a Seriei 3, iar pentru ActiveHybrid 3 l-a asociat cu un motor electric de 54 CP şi 210 Nm. Puterea totală pe care o poate dezvolta ansamblul motor este de 340 CP (puterile celor două propulsoare nu se adună pur și simplu). Avem astfel o mică bombă cu ceas, dar semi-ecologică. Motorul electric este suficient de puternic pentru a mişca maşina pe distanţe considerabile, folosind doar energia din baterii. Mai mult, el chiar poate prelua sarcinile motorului termic la 80 de km/h, rulând pur electric, cu condiţia unui stil de condus lin, constant, fără o bruscare a pedalei de acceleraţie.
Pentru transmisie, BMW a ales cutia automată cu opt trepte, extrem de eficientă, care completează aproape perfect cuplul de motoare ce furnizează puterea pentru puntea spate. Cele opt trepte pot fi controlate fie manual, prin intermediul levierului de tip joystick, fie prin intermediul clapetelor de pe volan.
Consum
BMW Seria 3 ActiveHybrid este un bun exemplu despre cum să faci un automobil mai greu, dar cu performanţe şi consum de carburant mai mici decât cele ale modelului 335i. Oficial, BMW ActiveHybrid 3 consumă doar 5.9 litri în regim mixt în timp ce un 335i normal are nevoie de 7.9 litri/100 km.
În realitate, un ActiveHybrid 3 consumă ceva mai mult decât pe fișa oficială. Consumul de carburant este puternic influenţat de stilul de condus, trafic şi de modul ales (EcoPro, Confort, Sport sau Sport+). Pe autostradă, la un regim constant de 120-130 km/oră, consumul se stabilizează la 7 litri/100 km. În regim mixt, pe un traseu ce a inclus drumuri normale, dar şi oraşe, consumul înregistrat a fost de 8.3 litri/100 km. Pentru un motor de trei litri, cifrele sunt absolut decente, dar ActiveHybrid 3 are un mare adversar cu acelaşi logo pe capotă. Este vorba de 330d, un diesel eficient şi puternic, care poate oferi consum mai mic, emisii similare, un preţ de achiziţie mai mic și liniștea sufletească a alegerii unei motorizări deja trecute prin viață. Ceea ce face hibridul un pic cam... redundant.
Performanţe
ActiveHybrid 3 este ceea ce putem numi un automobil hibrid perfomant. Pentru că cele două propulsoare îi oferă o putere combinată de 340 CP, este unul dintre cele mai puternice BMW-uri care nu poartă sigla M. Cei 340 CP sunt suficienti pentru a propulsa ActiveHybrid 3 până la o viteză maximă de 250 km/oră, limitată electronic. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 5.3 secunde.
În acest segment nu există însă concurenţă pe măsură. Singurul model relativ similar este noul Lexus IS300h, dar acesta foloseşte un motor termic cu doar patru cilindri de 2.5 litri, iar puterea combinată este de 223 CP.
Interior
Interiorul modelului ActiveHybrid 3 este similar cu cel dintr-un BMW Seria 3 normal. Finisările sunt imprecabile, iar spaţiul interior este decent. Un plus mare pentru acest model hibrid este faptul că porbagajul nu a avut prea mult de suferit în urma amplasării setului de acumulatori. Aceştia sunt amplasaţi sub podeaua portbagajului, ceea ce a dus la un portbagaj ceva mai înălțat şi la lipsa roţii de rezervă. Volumul total al portbagajului este de 390 de litri, în timp ce unul al unei versiuni "normale" are 480 litri. În plus, a fost păstrată latura practică, bancheta putând fi rabatată pentru a putea încărca şi obiecte de dimensiuni mai mari.
Modelul nostru de test a venit în echiparea Luxury Line, ceea ce a însemnat piele de culoare maro pentru tapiţerie şi inserţii minerale frumos lustruite. Punctul central al habitaclului este display-ul central, de dimensiuni generoase, acolo fiind afişate toate informaţiile importante de la toate sistemele maşinii.
Preţ de achiziţie
Ei bine, aici lucrurile o iau într-o direcţie ciudată. Ok, ştim că BMW nu face maşini ieftine şi că prestigiul şi sportivitatea au un cost pe măsură. Dar, totuşi, BMW cere 56.668 euro pentru acest automobil. În varianta de bază. Modelul testat de noi, Luxury Line plus o serie de accesorii, are un preţ de 71.743 euro. Un preţ foarte piperat pentru un hibrid eco cu sunet frumos. Dacă nu ar exista 330d, atunci poate ar fi o alternativă pentru cei care îşi doresc un automobil performant, dar ceva mai prietenos cu mediul înconjurător. Însă un BMW 330d costă de la 47.000 euro şi oferă performanţe apropiate la mai toate capitolele, chiar dacă puterea este inferioară.
Siguranţă
BMW Seria 3 a fost supus testelor de impact în 2012 de către EuroNCAP. Aşa cum era de aşteptat, scorul obţinut a fost de cinci stele, cu un grad de protecţie pentru pasagerii adulţi de 95%, 84% pentru pasagerii copii şi 78% grad de protecţie pentru pietoni. Versiunea hibridă nu a fost testată de către EuroNCAP, dar nu sunt motive pentru ca scorul general să fie diferit. Diferenţa de greutate dintre modelul ActiveHybrid 3 şi un 335i normal este de doar 135 kg.
Ţinută de drum
BMW a făcut mereu o treabă excelentă atunci când vine vorbă de ţinută de drum şi comportament sportiv. Iar cu ActiveHybrid 3 au reuşit să combine două lumi ce păreau antagonice: performanţă şi eco. Motorul electric secondează excelent puternicul propulsor cu şase cilindri, dar unerori transferul sursei de putere este un pic zgâlţâit, mai ales dacă alegem să rulăm în modelul EcoPro, cel mai economic şi eficient din toate. Personal am preferat modul Confort: suspensia e suficient de permisivă pentru a filtra bine denivelările din drumurile româneşti, iar sursa de putere a rămas alertă. Pentru drumuri de munte libere avem modul Sport, moment în care ecologia este dată la o parte, iar evacuarea cântă o sonată pentru şase cilindri şi motor electric. Pentru circuit putem selecta Sport+: putere maximă, suspensie rigidă şi asistări electronice dezactivate. Faptul că masa proprie totală nu este atât de mare comparativ cu modelul clasic i-a permis lui ActiveHybrid 3 să se comporte aproape similar cu un 335i. Direcţia este asistată electric, dar daca nu ştii acest lucru nu îți vei da seama că e aşa, În ceea ce priveşte frânele, ele au fost reglate perfect, încât nu știi când acestea recuperează energia cinetică sau chiar acţionează discurile de frână. Un hibrid dinamic până la capăt.
Vizibilitate
Seria 3 nu a avut probleme cu vizibilitatea, deşi uneori montantul stânga mai pune probleme la anumite viraje. Poziţia la volan este destul de joasă, dar te obişnuieşti repede. Modelul nostru de test era dotat cu senzori de parcare atât în faţă, cât şi în spate, cu grafică conexă pe displayul central, dar camera de luat vederi pentru marşarier lipsea. De neconceput în 2013 pentru o maşină de 70.000 euro.
Tehnologie
Tehnologia este la ea acasă pe un model hibrid. Pe lângă sistemele necesare pentru a gestiona cele două surse de putere şi setul de acumulatori, BMW şi-a dotat modelul ActiveHybrid cu un impresionant display de 10 inch asociat cu deja celebrul iDrive, comutatorul rotativ amplasat pe consola dintre cele două scaune de unde se pot controla toate sistemele maşinii. Sistemul de navigaţie este excelent, iar prin intermediul telefonului mobil ne putem conecta şi la internet. Tot pe acest display sunt afişate informaţii de la computerul de bord şi modul de rulare ales.
Design
În momentul lansării, noua generaţie Seria 3 a atras atenţia cu ajutorul designului controversat al părţii frontale. Lumea s-a obişnuit între timp cu silueta noului model, însă, chiar şi aşa, hibridul nostru a întors foarte multe capete pe stradă, atât printre proprietarii de BMW-uri cât şi printre... şoferii de RATB. Inscripţia ActiveHybrid 3 amplasată pe montanţii spate laterali cât şi pe capacul portbagajului atrage atenţia asupra faptului că nu vorbim despre un Seria 3 normal, iar jantele de 18 inch cu design Streamline aduc şi ele un plus de imagine. În plus, faptul că intri în parcare sau în benzinărie însoţit doar de un fâşâit discret îi fac pe mulţi să se uite cu o figură perplexă către maşină, murmurând "E electrică...".
Ne-a placut
- Putere
- Consum şi eficienţă
- Portbagaj mare pentru un hibrid
Nu ne-a placut
- Cost achiziţie
- Lipsa cameră pentru marşarier
Date tehnice - BMW ActiveHybrid 3 (2012-2015) 3.0 ActiveHybrid 3 Luxury Line auto | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
In Afara de faptul ca 330d este cel putin la fel de bun...
...aceasta masina nu este "redundanta" ca pozitionare in gama. Masinile din seria AH a BMW au rolul de versiune beta a masinilor electrice care urmeaza sa intre in gama. Trebuie sa ne aducem aminte de acel seria7AH care consuma 20% in oras, si de la care sunt sigur ca BMW a invatat o lectie pretioasa. BMW invata sa faca masini electrice (atat pe proprie piele cat si prin colaborarea cu Toyota) si nu avem decat sa speram ca vor invata bine din feedback-ul primit de la clienti.
Sa nu uitam ca un motoras electric de la masina de spalat iti reduce costurile cu impozitarea ;)
E mai mult mascareala ce faci tu, decat a avea o opinie pertinenta si verosimila. Auzi "motoras electric de la masina de spalat" !
Ok...fiecare cu parerea lui. Pt. mine Maserati este in alta liga fata de concurenta nemteasca.
@@Adrian Stiu ca 5 este concurent cu Ghibli...eu am zis ca la pretul acestui seria 3 iti poti lua Ghibli. Normal ca 3 nu conucreaza cu el pt. ca face parte din alta clasa (medie) iar Ghibli e in clasa (mare).
O sa vina vremea cand o sa apara teste comparative cu ele...5,A6,E Class, Lexus GS, Infinity M si Ghibli. Pariez pe Ghbli ca o sa fie cel mai bun din clasa.
ps. Maserati este o marca mult mai apreciata si rafinata dar se vede ca s-au inspirat putin de la seria 3 la faruri si la stopuri de la Audi. Asta nu inseamna ca au copiat pt. ca au modificat mult la ele. Influentele se vad oricum si asta nu e bine dar recupereaza ca marca si motor. Cel pe benzina daca nu ma insel este facut de Ferrari.
@automarket -- indivizi ca "mda" primesc validarea majoritatii pentru comentarii de genul "duuu-teee baaa" ... in timp ce o opinie exprimata primeste un "hai pa".
In continuare democratia este aplicata literal :) ... poate mai dati citire si voi mai marilor ganditori ai sistemelor sociale, cinestie cum aflati ca mai toti sunt de acord asupra faptului ca indivizii "comuni" nu pot forma o majoritate valabila din cauza ca sunt prea usor de manipulat (de parca nu s-ar vedea asta la alegerile [cica libere] din lumea intreaga)