Drivetest BMW X3 (2010-2014)

2.0d 184CP AT8 xDrive
BMW X3 (2010-2014) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 16.04.2013
Culegere

Atunci când l-am văzut pentru prima oară am fost puţin dezamăgit. Mă aşteptam la un design puternic, împletit cu linii agresive şi o filosofie complet diferită de cea veche. Am primit în schimb o replică destul de conservatoare şi puţin mai mare decât predecesorul.

Mai apoi, când ne-am întâlni pentru prima dată pe stradă, mi-a părut ceva mai bine legat şi cu un design digerabil. Se pare că aşa a părut şi celorlalţi din jurul meu, care l-au cumpărat pentru tradiţie, brand şi performanţele dinamice. Nu sunt criterii greşite, după cum veţi avea ocazia să aflaţi câteva rânduri mai jos.

BMW X3 (2010-2014)
2.0d 184CP AT8 xDrive

  • Pret de pornire 38.130 €
  • Pret model testat 56.189 €
  • Taxa auto 232 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ne-am întâlnit cu X3 în cea mai populară declinare a sa, xDrive20d. Versiunea vine echipată cu un motor în patru cilindri, de 2.0 litri, dispus să aşeze în faţa celui de la volan o putere totală de 184 cai.

Cai putere ajutaţi şi de un cuplu motor generos, de 380 Nm, resimţit devreme, de la 1750 de rotaţii. Momentul motor este o caracteristică esenţială pentru comportamentul dinamic al SUV-ului care cântăreşte 1790 de kilograme.

Deşi se simte ca o maşină greoaie, X3 se grăbeşte să-ţi demonstreze că deţine resursele necesare pentru o depăşire la limită, pentru o viteză maximă care te lasă fără permis şi pentru comparative câştigate în faţa colegilor de trafic.

Cuplul motor se simte devreme, însă începe să îşi piardă din suflu pe măsură ce te apropii de 3000 de rotaţii. Cutia cu opt rapoarte va avea însă grijă să dozeze mai bine decât tine exploatarea resurselor. Liniaritatea sa va surprinde chiar şi cel mai fin observator al succedării treptelor, în vreme ce răspunsul la stimuli exteriori, cum ar fi piciorul tău pe pedala de acceleraţie, nu va rămâne neauzit. E drept că răspunsul în modul normal de rulare nu egalează promptitudinea retrogradării în modul Sport.

Dacă ne întoarcem la dieselul bavarezilor, trebuie să notăm că el devine ceva mai guraliv după ce sari de 2500 rpm.

Consum

Consumul nu poate fi considerat un factor de decizie important în alegerea unui SUV premium de talia lui X3. Totuşi, el oglindeşte, mai mult sau mai puţin, performanţele generale ale propulsorului pe care te decizi să îl cumperi.

În fişa tehnică, X3 xDrive20d promite un consum urban de 6.7 litri şi unul extraurban de 5 litri, cu o medie de 5.6 litri. În viaţa reală însă, consumul urban poate ajunge uşor la 9 litri/100 de kilometri chiar şi fără să forţezi prea tare pedala de acceleraţie. În afara oraşului, te poţi mulţumi cu un consum de 6 litri/100 de km dacă decizi să respecţi limitările de viteză.

Raportat la concurenţă, BMW X3 consumă în medie cu aproximativ jumătate de litru mai puţin decât rivalii Volvo XC60, Mercedes GLK şi Audi Q5, deşi aceştia vin şi cu mai puţini cai putere.

Performanţe

Când vine vorba de performanţe, BMW X3 se ridică la înălţimea tradiţiei care a consacrat brandul din Munchen. Inginerii bavarezi au conştientizat responsabilitatea pe care o au şi au făcut tot posibilul ca X3 să lase în urmă concurenţa. Aşa se face că sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 8.5 secunde, cu mult mai puţin decât în cazul rivalilor XC60, GLK şi Q5. BMW depăşeşte concurenţa şi când vine vorba de viteză maximă, estimată la 210 km/h în cazul versiunii testate de noi.

Dincolo de aceste cifre, X3 se simte agil şi rapid atunci când selectaţi modul Sport. Lucrurile încep să se desfăşoare mai alert şi începi să simţi tot ceea ce văzuseşi în fişa tehnică.

Interior

Interiorul lui X3 se plasează undeva între eleganţă simplistă şi conservatorism cu personalitate. E clar un design pe care nu-l poţi uita odată ce ai trecut dincolo de uşă. Un design care se mulează pe diferite personalităţi, pe caractere mai tari sau mai slabe, pe firi clasice sau moderne. Reţeta încearcă să atingă orice tip de client şi să capete o adresabilitate cât mai mare.

Materialele sunt robuste, solide, destul de moi la atingere, îmbinate exemplar. Aspectul lor este destul de tern, însă este înviorat de inserţiile din crom şi aluminiu şi de lemnul pe care clientul decide să îl aleagă.

Un ingredient esenţial pentru un interior clasic BMW este tapiţeria din piele bej. În cazul maşinii de test, ea a fost prezentă, însă doar pe jumătate, scaunele fiind tapiţate şi cu textil.

Tot la capitolul înviorare vine să ajute şi ecranul sistemului multimedia, extrem de generos. Spaţiul interior găzduieşte fără probleme cinci pasageri, cu tot cu lucrurile lor personale, spaţiile de depozitare fiind suficiente pentru tot felul de măruţişuri.

Portbagajul este şi el generos, atingând 550 de litri, cu mult peste ce oferă Mercedes GLK, dar aproape de Audi Q5.

Preţ de achiziţie

Pentru a vă arunca un ochi în lista de preţuri a actualului BMW X3, trebuie să aveţi în cont minim 38.130 de euro, valoarea de la care pleacă SUV-ul german. Pentru versiunea testată de noi însă, socotelile încep de la 42.036 de euro. La această sumă se mai poate adăuga o listă de opţionale cuprinzătoare, care măreşte suma finală de achiziţie.

În cazul exemplarului pe care l-am avut în garaj, lista a mai inclus echipamente adiţionale care au valorat aproximativ 14.000 de euro. Aşa se face că preţul a urcat până la 56.189 de euro. Destul de mult, având în vedere că pe lista de opţionale nu s-a regăsit o tapiţerie completă din piele şi nici un reglaj complet electric al scaunelor.

Dacă ne raportăm la rivalii din segment, Mercedes GLK are un preţ de pornire ceva mai mare decât în cazul lui X3, mai exact 40.424 euro. Pentru o versiune echivalentă cu cea testată de noi, Mercedes pretinde 43.710 euro cu TVA inclus. Având în vedere că în această sumă Mercedes oferă şi o cutie automată, iar în cazul lui X3 aceasta se află doar pe lista de opţionale, GLK pare a avea un uşor avantaj.

De cealaltă parte, Audi Q3 se laudă cu cel mai mic preţ de pornire, 35.300 de euro, valabil pentru o motorizare echivalentă X3-ului entry-level. Versiunea echivalentă celei testate de noi pleacă însă de la 43.680 de euro. Include şi cutia automată S-Tronic şi tracţiunea integrală quattro, deci, ca şi în cazul lui GLK, are un uşor avantaj în faţa lui X3.

În lista de preţuri al actualului XC60 nici nu ar mai fi cazul să ne uităm. Acesta este, de departe, cea mai accesibilă soluţie din segment. Un diesel echivalent celui etsat de noi pe X3, cu câţiva cai putere în minus ce-i drept, abia dacă sare de 40.000 de euro.

Siguranţă

Noua generaţie X3 trebuia să spele ruşinea precursorului, care nu s-a învrednicit să obţină decât patru stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Având însă în vedere că noul crossover moşteneşte tot bagajul tehnologic disponibil actualmente în magazia bavarezilor, X3 nu putea rata cele 5 stele pentru protecţia adulţilor.

Rezultatele publicate de EuroNCAP clasează X3 ca fiind o maşină suficient de sigură. Modelul nu vrea neapărat să exceleze, ci caută un echilibru pentru toate categoriile. De remarcat cel mai mare scor pentru protecţia pietonilor dintre concurenţii segmentului, GLK şi Q5.

O garanţie pentru o rulare în siguranţă este şi pachetul de sisteme active şi pasive, care lucrează împreună pentru a proteja viaţa celor din habitaclu. Începem cu sistemul de tracţiune xDrive de ultimă generaţie şi continuăm cu ABS şi sistem de control al frânării în curbe, cu DSC (controlul dinamic al stabilităţii), cu asistentul la pornirea din rampă, cu înlăturarea apei de pe discurile de frână şi pregătirea pentru frânare, cu control dinamic al tracţiunii (DTC) şi chiar cu Hill Descent Control, pentru escapadele off-road.

În cazul unui impact şoferul şi pasagerii vor fi protejaţi de airbagurile frontale, laterale şi cortină, precum şi de centurile pretensionate şi tetierele active.

Ţinută de drum

Pentru a putea face faţă provocărilor în teren accidentat sau pentru a tânji măcar la puţină tăvăleală prin noroi, BMW X3 are nevoie de un ingredient de bază: xDrive. Sistemul de tracţiune integrală al germanilor poate face minuni în situaţiile în care aderenţa dispare. El se dovedeşte util atât pe şosea, cât şi în afara ei.

Repartizarea cuplului se face bine pe ambele axe şi ajută la o stabilitate sporită pe sectoarele de drum virajat, acolo unde şoferul abordează totul cu mai mult aplomb şi uită de un uşor ruliu al caroseriei. În situaţii limită, pentru şoferii stăpâni pe situaţie ajută foarte mult şi direcţia, extrem de precisă.

Pentru a veni în întâmpinarea unor tipologii diferite de oameni, există şi patru moduri de rulare diferite, de la Sport+ la Eco Pro, fiecare cu rolul său în satisfacerea nevoilor celui de la volan. Se trece astfel de la o ţinută de drum extrem de ţeapănă, la una relaxată, orientată către consum redus.

În teren accidentat, bavarezul are limitele lui, delimitate de garda la sol de 212 mm şi de cele două unghiuri de atac şi degajare, de 25.7, respectiv 22.6 grade. Şleaurile nu foarte adânci, pantele cu înclinaţie moderată şi suprafeţele cu o aderenţă medie vor putea fi abordate fără probleme atunci când în ecuaţie intră şi un set de cauciucuri potrivite.

Pentru cei care vor să ducă totul la extrem există şi un sistem de asistenţă la coborâre (Hill Descent Control).

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, BMW nu creează mari probleme, oglinzile laterale mari asigurându-se că nu ratezi nimic. La fel şi luneta, care, deşi nu este extrem de generoasă, se dovedeşte a fi bine conturată.

Montanţii frontali pot obtura vizibilitatea atunci când te afli într-un viraj mai strâns, dar această caracteristică este una generală.

Când optaţi şi pentru un acoperiş panoramic, asemănător celui oferit pe maşina noastră de test, senzaţia de habitaclu aerisit creşte proporţional cu suprafaţa vitrată.

Tehnologie

BMW X3 nu duce lipsă de echipament tehnologic dacă decizi să apelezi la lista de opţionale. Pe lângă dotările de bun simţ, oferite în standard, clientul poate alege de la transmisia automată, care costă 2397 de euro, până la sistemul de navigaţie Professional, care costă 2449 de euro.

De pe exemplarul testat de noi nu au lipsit senzorii de parcare, camera pentru marşarier, senzorii de ploaie şi de control automat al farurilor, pilotul automat cu funcţie de frânare şi acoperişul panoramic cu trapă acţionată electric.

Design

Designul actualului X3 a fost criticat încă de când primele poze au răzbit în presa de specialitate. Liniile mult prea conservatoare au fost taxate scump de cei care aşteptau o revoluţie a designului. Se pare că aceste critici nu au fost suficiente pentru a ştirbi din succesul crossover-ului. Ba mai mult, se pare că l-au ajutat să atragă noi şi noi clienţi, fiind unul dintre cele mai apreciate modele din gama X.

Pentru cei care vor să dea o notă distinctă noului lor X3 există un pachet X Line, bare longitudinale din aluminiu satinat şi o culoare Sparkling Bronze, care pe mine, personal, m-a cucerit. Din păcate, toate aceste detalii se regăsesc pe lista de opţionale.

Nu ne-a placut

  • Preţul piperat
  • Designul conservator
  • Sunetul motorului diesel
Date tehnice - BMW X3 (2010-2014) 2.0d 184CP AT8 xDrive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4657
Putere maxima CP (rpm)
184 (4000)
Latime mm
1881
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750)
Inaltime mm
1661
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1790
Acceleratie 0-100 km/h s
8.5
Ampatament mm
2810
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
67
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X3 (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • BMW chiar face masini si oricat ar da unii ochii peste cap ca e de "cocalari" si ne recomanda anumite japoneze care sunt "pentru conoscatori", firma bavareza e una de top si are putini rivali. Problema nu e marca in sine ci Romanica unde societatea fiind anormala si-o cumpara (cazurile corecte se exclud) numai parvenitii si afaceristii de carton.
    44 11
  • Andrei
    Nu mi-as lua-o la banii astia. Daca as avea banii astia pentru o masina similara, m-as uita deja la Touareg.
    18 13
  • Adrian
    @Andrei
    Daca ai nevoie de spatiu mai mare, este o alegere mai buna Touareg. Daca nu, nu are sens...doar ca primesti mai mult ,,fier'' la banii aia ?
    @Automarket. Spuneti ca pretul este piperat...adevarul ca la ce crossover'e fabrica coreeni si cateva de la japonezi pretul celor nemtesti, par astronomice. Problema este ca cele nemtesti sunt premium si clar mai calitative si mai frumoase zic eu. Dar sigur nu sunt de 2 ori mai bune si mai frumoase. Pretul fiind dublu nu se justifica.
    Eu nu mi-as lua momentan nici un crossover premium pana nu apare Porsche Macan. Nu stiu de ce dar presimt ca va fi cel mai tare crossover. Si pretul va fi pe masura dar creds ca o sa merite. Astept sa apara, si sa il testati si pe el.
    18 8
  • @Adrian
    De 2 ori mai scumpe? Hai sa nu exageram, sa vedem de la cat pleaca un Hyundai Santa Fe, de la vreo 39 de mii cumva? Honda CR-V, tot pe acolo, cu optionale echivalente probabil ca sunt cu cateva mii de euro mai ieftine decat Bmw, dar nicidecum de 2 ori mai ieftine. Porsche Macan probabil va fi foarte bun, dar daca va fi de 2 ori mai scump nu inseamna nici in acest caz ca va fi de 2 ori mai bun:).
    16 6
  • Mircea
    Dupa cum bine se scrie in articol, chiar daca nu e ingrosat: "In lista de preţuri al actualului XC60 nici nu ar mai fi cazul să ne uităm. Acesta este, de departe, cea mai accesibilă soluţie din segment. Un diesel echivalent celui etsat de noi pe X3, cu câţiva cai putere în minus ce-i drept, abia dacă sare de 40.000 de euro." Iar la capitolul siguranta nu e cazul sa mai aducem aminte ca Volvo face masini sigure. Deci prefer un XC60 la 40.000 decat in BMW la 56.000.
    14 11
  • Santa Fe
    Pentru domnul de mai sus, Santa Fe este SUV.
    BMW X3 nu este SUV.
    10 14
  • Vasilica
    O masina deosebita, care nu se preteaza pentru asa o tara de lumea a 7-tea.

    Imi poate spune un expert de fiabilitate cum sta?
    12 2
  • Mie mi-ar fi placut un Evoque cu transmisie, directie si motor de la acest x3.
    8 5
  • Poate cel mai bun compromis la ora actuala de pe sosea.
    Este relativ puternica, consum mic, taxe mici, indeajuns de spatioasa,cutie automata, 4x4, urca orice bordura, incape intr-o parcare normala, siguranta, stabilitate in viraje excelenta...
    Singurele impedimente sunt pretul cam piperat si faptul ca e fabricata in U.S. ceea ce reflecta calitatea finisarilor pe alocuri.
    Si decat o orezara coreana sau japoneza 'full' mai bine un X3 chel.
    17 7
  • 10.04.2013
    Arata impecabil ca design.
    9 7
  • Cel mai bun SUV mediu din clasa!

    Are o marime potrivita junglei urbane, motor puternic, taxe mici, consum OK, garda la sol mare, cred ca cea mai mare din segmentul din care face parte, portbagaj generos si design masculin.

    Daca n-ar fi problema banilor n-as exita nici o secunda insa as astepta faceliftul care vine anul acesta.

    Toata stima pt. Automarket, ultimele teste au fost grozave!
    12 4
  • Catalin
    avand in vedere ca AutoBild Germania a comparat X-3 cu Santa Fe, avand in vedere ca Santa Fe Luxury 2.2 CRDI are pret de 41.000 (la oferta :)) eu as prefera coreanul, in ciuda caracterului premium al teutonului. Si nu pot spune ca abia astept Macan daca nu am bani sa-l cumpar
    5 6
  • @Santa Fe
    X3 nu este SUV? dar ce este?
    9 3
  • @@Santa Fe
    Crossover.
    Santa Fe este comparabil cu X5 (dpdv al clasei).
    3 7
  • cumperi 2 bucati CR-V si esti mai castigat !
    6 10
  • 2 bucati CR-V inseamna cel putin 80 de mii de euro:).
    9 2
  • Vasilica
    Daca CR-V atinge vreodata nivelul lui X3 imi iau si eu CR-V
    13 5
  • Fratilor, hai sa nu incepem cu ce poti sa cumperi de X suma sau cate Y produse intra in X suma platita pentru produsul Z.

    Fiecare inainte sa achizitioneze o masina isi face un calcul, face niste drive teste si compara.
    Pe unul il satisface mai mult o Sportage sau o Captiva, altul prefera mai mult lux si se indreapta spre o CR-V sau mai mult, spre un Q5. Depinde fiecare cata calitate doreste, cati bani e dispus sa blocheze (unii dupa cum stim isi blocheaza si toti banii cand isi cumpara o masina si-si fac si credit ca sa para ceea ce nu sunt - sper sa dispara mentalitatea asta in urmatorii 10 ani)
    Intrebarea corecta este: merita un SUV, fie el si de mici dimensiuni, intr-un oras ca Bucurestiul unde majoritatea soferilor isi petrec 80% din timpul din spatele volanului, in traficul deja cunoscut si cu lipsa parcarilor?
    Aici fiecare are raspunsul lui. In ceea ce ma priveste raspunsul este NU!
    Ai nevoie de spatiu si de confort, te indrepti spre un break care e mult mai practic (fie ca e din clasa compacta sau medie). Sau mai mult, spre un monovolum cu 7 locuri daca ai familie mai mare.
    12 1
  • Alin D.
    de ce i-ati dat 4.4 puncte? l-ati comparat cu loganul?
    2 6
  • Adrian
    @mbz

    Eu zic invers...decat un X3 sau Q5 si alte SUV-uri premium fara nici o dotare superioara (chel) cum spui tu, mai bine unul non-premium full. E o alegere mai inteleapta zic eu.
    Oricum cine are bani de un X3 poate sa faca un efort si sa il cumpere full. Face comanda de unul configurat cum vrea el/ea si gata.

    @Andy
    In Bucuresti merita daca faci drumuri dese la munte. Sau daca stai in alt oras mai mic. Strict pt. Bucuresti nu merita. Acum poti cumpara un Smart second cu cel mult 3500 de euro. Cand ai X3 iti permiti si un Smart second si rezolvi problema.
    3 2
  • X3 CU SANTA FE ?!!NU PREA STII CU CE SE MANINCA AI MERS CU AMINDOUA?
    4 0
  • Anti-Kitsch
    hahahhaha hyundai face carute, nu masini ! Aici vorbim de masini !
    4 0
  • Andy are dreptate,daca stai in B.nu merita o masina buna.Am octavia sport (noua )parcata in fata bl.e prafaoooo.Ma mut la curte si iau pt.sotia mea x3 cred ca merita.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru