Drivetest Volkswagen Passat Variant (2010-2014)
2.0TDI 140CP M6 BMT TrendlineLuni, 07.02.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noua generaţie a lui Passat a adus şi un nou Variant. Modelul german se laudă cu numeroase calităţi, printre care putem enumera consumul scăzut de carburant, confortul oferit şi tehnologia pusă la dispoziţie. Am pornit la drum încrezători în forţele noului model de clasă medie de la Volkswagen după ce am testat anterior versiunea berlină, iar aşteptările noastre au fost atinse la aproape toate capitolele.
Volkswagen Passat Variant (2010-2014)
2.0TDI 140CP M6 BMT Trendline
- Pret de pornire 23.051 €
- Pret model testat 24.267 €
- Taxa auto 358 €
Motor / Transmisie
Passat a primit o unitate 2.0 TDI cu tehnologie BlueMotion, ceea ce înseamnă un sistem Stop-Start, injecţie directă prin sistemul Common Rail şi filtru de particule. În comparaţie cu generaţia precedentă, motorul este ceva mai silenţios la rece, iar insonorizarea a fost îmbunătăţită simţitor, în special la ralanti şi pe plaja de turaţii utilizată frecvent.Motorul furnizează 140 CP la 4.200 rpm şi 320 Nm între 1.750 rpm şi 2.500 rpm. Întregul arsenal este pus pe şosea de roţile faţă, angrenate de o transmisie manuală cu şase rapoarte. Modelul german se laudă cu o timonerie destul de precisă, dar mai puţin dură decât cea a lui Golf, alături de un motor elastic şi silenţios, care ascunde câteva surprize sub mânecă. Unitatea accelerează linear şi fără prea mare efort în toate treptele de viteză, timp în care nivelul de decibeli percepuţi la interior nu se schimbă prea mult. Deşi rivalii oferă un nivel superior de putere şi cuplu motor, aceştia obţin rezultatele respective cu ajtorul motoarelor de 2.2 litri, cum este cazul lui Mazda6 Sport Combi, Toyota Avensis Station Wagon 2.2l D-4D şi Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC. Unitatea de 2.0 litri oferită în gama Passat este oferită şi într-o versiune de 170 CP, care poate fi comandată şi cu sistemul de tracţiune integrală 4Motion şi o transmisie DSG cu şase trepte. Pe scurt, motorul lui Passat prezintă o evoluţie subtilă şi aşteptată, reuşind să atingă nivelul la care s-au ridicat aşteptările privind noua generaţie.
Consum
La acest capitol, Volkswagen a reuşit să facă o adevărată minune. Sau, cel puţin, aşa se pare. Passat Variant în versiunea TDI de 2.0 litri şi 140 CP are un consum mediu declarat de constructor de 4.6 litri la sută. Valoarea anunţată este mai bună decât a versiunilor optimizate pentru consum ale rivalilor, iar unele modele compacte cu aspiraţii ecologice deja confirmate par să nu mai fie atât de economice în comparaţie cu Passat, un model de segment superior. Lasând în urmă hibrizii, Passat reuşeste să facă impresie bună la acest capitol cu un consum urban declarat de 5.6 litri la sută şi cu un consum extra-urban de 4.0 litri la sută, fiind posesorul celor mai bune valori din segment. Cel mai apropiat model de Passat în ceea ce priveşte consumul mediu este Peugeot 508, care anunţă un consum mediu de 5 litri la sută pentru versiunea 2.0 HDi FAP BVM6 Active. Locul trei îi revine lui Mazda6 SportCombi CD129 CE, care anunţă un consum mediu de 5.2 litri la sută. Locul patru îi revine lui Ford Mondeo Wagon cu un consum mediu de 5.3 litri la sută. În cadrul testului nostru, am reuşit să întregistrăm un consum urban de 7.6 litri la sută în Bucureşti. Dacă vi se pare că această valoare a fost obţinută noaptea, vă înşelaţi. Am obţinut această valoare într-o dimineaţă de vineri, când toată lumea se grăbeşte la muncă. Bineînţeles, sistemul Stop-Start a fost activat, iar instalaţia de climatizare funcţiona. În ceea ce priveşte consumul minim realizat la volanul lui Passat, vorbim de o valoare de 4.5 litri la sută, atinsă pe timpul nopţii. Aşadar, am reuşit să surclasăm fără eforturi deosebite (cum ar fi oprirea instalaţiei de climatizare sau a instalaţiei audio) consumul anunţat de constructor în mediul urban. Pe autostradă, Passat Variant 2.0 TDI a afişat 2.000 rpm la 120 km/h în treapta a şasea şi a înregistrat un consum de 5.3 litri la sută. În mediul extraurban, am întregistrat un consum de carburant situat între 4.5 şi 5.0 litri la sută, dar menţionăm că această valoare a fost atinsă într-un stil de condus temperat şi beneficiind de o şosea liberă care ne-a permis un mers constant şi lin, fără accelerări sau decelerări bruşte.
Performanţe
Din moment ce Passat a reuşit să fie, de departe, cel mai economic model din segment, nu ne aşteptam ca acesta să fie şi cel mai performant. Modelul german de clasă medie a decis să nu facă excepţie de la regulă şi se clasează pe cea de-a treia poziţie în topul nostru în ceea ce priveşte performanţele dinamice. Reprizele întregistrate de acesta sunt la un nivel decent, dar pentru atingerea valorilor "tradiţionale" 80-120 km/h într-un timp bun este indicată o treaptă de viteză inferioară. Motivul din spatele acestui comportament este etajarea cutiei de viteze, optimizată pentru obţinerea unui consum scăzut de carburant chiar şi la viteze mari. Passat Variant are nevoie de 10 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă a acestuia este de 210 km/h. Cel mai rapid model din segment este Toyota Avensis 2.2 D-4D, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.2 secunde, iar locul doi este împărţit de Ford Mondeo Wagon şi Honda Accord Tourer cu 9.8 secunde până la sută. Passat are cea mai mare viteză maximă din segment - 210 km/h, valoare egalată doar de Toyota Avensis 2.2 D-4D, dar break-ul de segment D al japonezilor vine cu un propulsor mai mare şi mai puternic.
Interior
Conservatori ca întotdeauna, nemţii de la Volkswagen au realizat un interior simplu pentru Passat. Liniile drepte, ergonomia teutonă şi spaţiile de depozitare generoase au făcut casă bună cu eleganţa la bordul lui Passat, reuşind să ofere un interior actual, fără tendinţe futuriste bizare şi fără un aspect învechit. Că tot vorbim de aspect, ceasurile de bord şi consola centrală prezintă o inspiraţie mai mult decât evidentă de la Golf, toate elementele pârând să fie preluate de la fratele mai mic al lui Passat şi mărite pentru a se "mula" pe dimensiunile modelului de segment D. În ceea ce priveşte calitatea materialelor, avem o mică neconformitate - partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un plastic texturat şi plăcut la atingere, în timp ce consola centrală şi partea inferioară a bordului nu beneficiază de acelaşi tratament, ci de un plastic mai fad şi mai puţin moale. Nemţii primesc puncte în plus pentru ceasul analog amplasat în partea centrală a bordului şi pentru ornamentul care încadrează acest ceas. Unitatea RCD 500 cu touchscreen îi conferă lui Passat un aspect modern, fără de care ar fi arătat ca un model de clasă medie cu un design futurist realizat la finele anului 1999. Computerul de bord cu afisaj color şi volanul multifuncţional ajută la eliminarea acestei impresii şi ne arată că Volkswagen a răspuns nevoilor zilnice ale clienţilor. Cotiera centrală este de dimensiuni potrivite, iar spaţiile pentru pahare din feţele de uşi şi din consola centrală au şi ele dimensiuni bune. În ceea ce priveşte volumul portbagajului, Passat Variant nu dezamăgeşte, având un volum de 603 litri, ceea ce îl transformă în unul dintre cele mai spaţioase modele din segment, dacă nu chiar cel mai spaţios. În comparaţie cu modelele rivalilor, Passat pare să aibă un avantaj de cel puţin 50 de litri în ceea ce priveşte volumul portbagajului. Dacă vă temeaţi că spaţiul pentru pasagerii din spate a fost sacrificat, nu avem nicio problemă nici la acest capitol, trei adulţi putând sta fără probleme pe bancheta din spate chiar şi pe distanţe mai lungi. Scaunele lui Passat par să fie optimizate pentru călătoriile de orice fel, fie ele lungi sau scurte, deoarece sunt moi şi amortizează fără probleme imperfecţiunile drumului. Clienţii cu dare de mână vor putea opta pentru un sistem de deschidere automată a portbagajului, care funcţionează prin intermediul unui senzor amplasat sub bara de protecţie spate. Dacă veniţi cu mâinile pline de pungi cu cumpărături şi nu aveţi cheia la îndemână, este suficient să mergeţi în spatele maşinii şi să puneţi piciorul sub bara de protecţie spate. Senzorul va detecta atât cheia, cât şi piciorul şoferului şi va descuia portbagajul. În ciuda micilor scăpări de la interior, Passat reuşeşte să facă şi la acest capitol o impresie bună.
Preţ de achiziţie
Deşi cel mai ieftin Passat Variant costă 23.051 de euro cu TVA inclus în România, modelul german nu este campion şi la acest capitol. Exemplarul testat era în versiunea de echipare Trendline, care porneşte de la 24.266 de euro cu TVA inclus. În comparaţie cu rivalii modelului german, nivelul de echipare testat în combinaţie cu motorizarea 2.0 TDI de 140 CP îl plasează pe Passat pe locul doi în ceea ce priveşte preţul de achiziţie. Cel mai ieftin model din segment este Mazda6 Sport Combi în versiunea CD129 CE. În urma lui Passat stau Peugeot 508 SW 2.0 HDi 140CP FAP BVM6 Active, cu un preţ de pornire de 24.721 de euro, Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec M6 130 CP cu un preţ de 25.210 euro cu TVA inclus, Ford Mondeo Wagon - 2.0 TDCi 140 CP Trend având un preţ de pornire de 25.950 de euro cu TVA inclus, Citroen C5 Tourer 2.0 HDi FAP H3+ Confort, cu 26.343 de euro, Toyota Avensis Station Wagon 2.2 D-4D Elegance, care are un preţ de pornire de 29.986 de euro cu TVA inclus şi Honda Accord Tourer, care are un preţ de pornire de 32.215 euro cu TVA inclus în versiunea 2.2 Executive i-DTEC MT.
Siguranţă
La capitolul siguranţă, nemţii au clădit noua generaţie pe succesul celei vechi, etichetată deja cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Cea de-a şaptea generaţie a modelului vine însă cu o structură mai rigidă şi cu o listă de echipamente care va face să tremure orice rival din segmentul mediu. Ansamblul elementelor de siguranţă pasive include airbaguri frontale, laterale şi cortină, pedale proiectate special pentru impact, centuri de siguranţă pretensionate şi, opţional, airbaguri laterale pentru pasagerii spate. Surprizele apar însă atunci când vorbim de sistemele de siguranţă active. Practic, tehnologia se încăpăţânează să te lase să greşeşti. La acest capitol, Volkswagen a introdus tot ceea ce a găsit în segment, Passat fiind practic suma tuturor rivalilor medii. Vorbim despre un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, în special a limitărilor de viteză, regăsit de ceva timp pe Opel Insignia. Vorbim despre un sistem similar celui botezat de Volvo City Safety, capabil să frâneze atunci când vă aflaţi în coloană, aşteptând la semafor şi nu observaţi oprirea vehicului din faţă. Tot din curtea Volvo pare a fi împrumutat şi sistemul care detectează starea de oboseală a şoferului şi îl invită să ia o pauză. Sistemul Side Assist este responsabil pentru monitorizarea unghiului mort la o distanţă de 100 de metri în spatele maşinii, avertizând şoferul în cazul unei schimbări neatente a benzii de circulaţie. Nu lipseşte nici sistemul Active Cruise Control, care păstrează o distanţă constantă faţă de vehiculul din fata, frânând sau accelerând până la viteza dorită. Acest sistem precum şi cel Lane Assist sunt regăsite încă de acum doi ani şi pe Honda Accord. În cazul lui Passat, sistemul Lane Assist citeşte benzile de circulaţie şi corectează uşor traiectoria vehiculului atunci când ele sunt depăşite fără semnalizare prealabilă. Dacă în cazul lui Accord funcţia vine şi cu o avertizare tactilă şi sonoră, înaintea corectării direcţiei, în cazul lui Passat aceste două elemente lipsesc.
Ţinută de drum
Passat vine echipat cu o suspensie faţă MacPherson şi o suspensie spate tip Multilink în patru puncte, care prezintă o orientare vădită spre confort. Exemplarul testat beneficia de un sistem de suspensie mecanic, care nu avea opţiuni de schimbare a răspunsului suspensiilor la condţiile de drum. Direcţia este destul de precisă dar are momente în care răspunde mai greu, în timp ce suspensia moale favorizează un comportament subvirator, ţinut în frâu cu greu de sistemele electronice avansate cu care este echipat acest model. Pentru o călătorie lungă şi relaxantă, Passat Variant este potrivit şi în versiunea standard, dar clienţii care doresc dinamism exemplar trebuie să se orienteze fie spre versiunea cu suspensie şi direcţie adaptivă, fie spre un model cu abilităţi sportive mai dezvoltate.
Vizibilitate
În ciuda suprafeţelor vitrate de dimensiuni mari, Passat prezintă o mică hibă în materie de vizibilitate la montanţii A. Mai precis, montantul de pe partea şoferului ar putea să intre direct în câmpul vizual al acestuia la viraje la stânga abordate cu viteze mici. Rularea în marşarier nu este problematică odată ce te obişnuieşti cu dimensiunile modelului, dar este indicat să optezi pentru un set de senzori de parcare şi poate chiar şi pentru camera video care vine doar în compania sistemului multimedia cu touchscreen.
Tehnologie
Aşa cum aţi citit mai sus, Passat a fost echipat cu o serie de echipamente electronice destinate uşurării vieţii şoferului. Fie că vorbim de sistemul de deschidere a portbagajului fără atingere sau de sistemul de monitorizare a oboselii şoferului, alături de alte elemente de siguranţă, Passat beneficiază de un sistem intuitiv de control al computerului de bord şi al funcţiilor aferente, toate acestea fiind efectuate fie prin intermediul butoanelor de pe volan, fie prin intermediul manetelor adiacente. Principalul atu al modelului pare să fie legat de confort, iar această afirmaţie poate fi confirmată de cei care vor ocupa locurile din faţă ale lui Passat, dar şi de cei care se vor aşeza în spate.
Design
Deşi putem remarca o diferenţă estetică în comparaţie cu generaţia precedentă a lui Passat Variant, nu putem spune că B7 vine cu o schimbare dramatică. Din contră, nemţii au mers în continuare pe linia conservatoare pe care germanii tind s-o transforme în religie. Reţeta a mers până acum, Volkswagen reuşind să vândă nu mai puţin de 15 milioane de unităţi Passat de la debutul modelului până în prezent. Cei care visează la un aspect mai sportiv pot aplica un pachet din gama R-Line atunci când va debuta aceasta pentru B7. Fanii înfocaţi ai lui Passat nu vor avea nevoie de aşa ceva, ei alegând în continuare forma deja consacrată a break-ului de clasă medie.
Ne-a placut
- Consum scazut de carburant
- Antifonare îmbunătăţită
- Scaune confortabile
- Spaţiu interior
- Preţ competitiv
Nu ne-a placut
- Comportament orientat spre confort
- Tendinţă subviratorie pronunţată la manevrele bruşte
- Design prea conservator
- Răspunsul lent al direcţiei în unele momente
Date tehnice - Volkswagen Passat Variant (2010-2014) 2.0TDI 140CP M6 BMT Trendline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Dar de ce adica nu comparati acest TDI obosit si cu motoarele de 2 sau 2.2 din grupul PSA??? Vi se par prea bune pt comparatie sau prea proaste???
2.0 hdi de 140 sau 163 CP
2.2 hdi de 173 CP sau 204CP (an 2011) ????????
Cred ca aveati de unde sa alegeti.
Sunteti un pic cam penibili...
Legat de zgomotul interior, noul passat este un tractoras (si la exterior= tdi...) care se afla MULT sub masini cum ar fi citroen C5 sau insignia...
Legat de confortul la rulare din nou zic eu ca nu poti compara de ex C5 cu hydractive 3+ cu passatul. (si sa nu ma luati aici cu expresii de genul comportament sportiv - hahaha)
Si ar mai fi destule...
Sa inteleg ca din aceasta cauza comparati asa ca sa iasa bine la teste???
mai mult de 3,8 puncte nu merita.
Nici confort, nici motorizare, nici design
Doar istorie de marca BUNA si VANDUTA.
ATAT.
Apropos,cum se comporta instalatia de climatizare bizonica? :))
Sa va fie rusine!
Pt ce? Stiti voi foarte bine...
Imi pare extrem de rau ca nu am gasit Pana acum un site auto impartial.
PS: Nu aveati cumva si o remorca de doua tone dupa voi cand ati scos 4,5 ? :))
Ceea ce-i bun la masina este acel 7-8% pe care il poate scoate in bucuresti. Desi motorul nu este cinestie ce opera de arta este rezonabil pentru masina si reuseste sa nu produca pagube insemnate in buzunar. Asteptam comparatii cu motoarele noi de la concurenta, ca sa se bucure si colegul Ax ;)
Capitolul design spune multe ... 6 randuri si un pic :) .. nu ca ar fi o masina urata... dar...
subscriu la ceea ce a spus AX!
sunt frumoase detaliile in poze... sar asa frumos se vede praful ala pe materialele inchise la culoare ...
si scaunul cu noroi pe el ... maritati o mare manutza "rosie" pentru capitolul curatenie la locul de munca ;)
Ps-pozele sunt lucrate in PHOTOSHOP, mai mult ca sigur sunt pozele bagate pe gat de reprezentanta.
motorul asta nu e silentios, nici pd nici CR, toti cei care au mers macar o data cu un tdi cr stiu despre ce vorbesc....
ati primit pe articolul asta cat nu sunteti in stare sa faceti singuri din publicitate..
passatul e o masina buna dar a cam ramas in spatele concurentei... nu exceleaza la nimic iar cel mai mare minus sunt motorizarile diesel, in rest e o masina corecta..dar atat.
Pacat ca alegeti sa va terpeliti imaginea cu astfel de teste.
pare cam tras de coada 5,6 urban la aprox 2000cmc
parerea mea
Am tot o masina nemteasca, dar nu are rost sa intram in detalii pentru ca nu asta e subiectul.
Ei care credeti ca au fost concluziile?
Citroen C5 are probleme de ergonomie si doar suspensia pneumatica o mai scoate in fata (pt cine are bani s-o plateasca), insa Laguna e cea mai echilibrata dintre cele 3.
Articol din 07 februarie 2011
"Renault Laguna oferă cel mai bun raport preţ/dotări. Pe lângă acest aspect, Laguna are atât performanţe mai bune, cât şi un comportament rutier peste ceea ce oferă Volkswagen Passat - cu un plus în ce priveşte confortul mult mai bun, mai ales în condiţiile de România"
(...)
"CONCLUZIE FINALĂ:
Volkswagen Passat este depăşit clar de Renault Laguna în privinţa raportului preţ/dotări, comportamentului rutier şi confortului, modelul german rămânând mai bun ca ergonomie, calitate şi spaţiu interior. Citroen C5 nu are la fel de multe argumente în faţa lui Passat, doar nivelul de confort făcând clar diferenţa şi, eventual, ca design exterior, mai echilibrat. "
LAGUNA III e pe locul 2in categoria ei, la egalitate cu Audi A4 si Mercedes C-Class.
Numarul de interventii e foarte redus.
LAGUNA III are 2,7 pene imobilizante la fiecare 1000 de exemplare, fiind depasita doar de BMW Seria 3, cu 1,9, dar la egalitate cu Mercedes C-Class si Audi A4.
Ceea ce inseamna ca Ghosn si-a indeplinit promisiunea de a plasa Laguna in top 3 la calitate.
Megane 2 Sedan s-a adresat strict pietelor emergente si nu se mai fabrica. Megane Sedan e gandita la inceputul anilor 2000. Spre deosebire de Megane Sedan, Laguna e o masina de conceptie noua si se fabrica numai in Franta, indiferent de zonele unde se exporta. Calitatea este identica.
doi la mana:
In prezent toate masinile se incadreaza in "Contractul Renault" impus de Carlos Ghosn, ce presupune calitatede fabricatie la cele mai inalte standarde.
*cauta informatii de „Contractul Renault 2009”
vw passat nu e atat masina celui care se pricepe in domeniul auto, cat masina celui care asculta de vecinu' despre care crede ca-i priceput intr-ale masinilor...
PESTE 20 DE ANI PASSATUL MAI E PE DRUM, RENAULT , ORICE MODEL , VA FI FACUT LEJER 3-4 CIRCUITE ALE APEI IN NATURA DE CAND S-AU SCURS IN SOL SUB FORMA DE RUGINA .
PE MINE MA INTERESEAZA LA O MASINA CONSUMUL SI FIABILITATEA, SI ASTEA LE GASESTI LA VW SI ALTE MARCI SUPERIOARE : AUDI, BMW, MERCEDES.
SI OPELUL E FOARTE BUN, SI DACA VEDETI NOUL ASTRA BREAK, SPORT TOURER , CUM II ZIC EI, VETI VEDEA CA DIN PROFIL ADUCE CU PASSATUL DESTUL DE MULT.
starzile ar fi mai putin monotone si mai colorate fara aceste esecuri in materie de design
Francezii sa se ocupe de bucatarie si de vinuri si sa-i lase pe nemti sa faca masini...sunt foarte multe masini VW care desi au o vechime de 10-15-20 de ani merg fara probleme si arata foarte bine. Parareile lui x si y sunt subiective insa realiatea si piata nu ne mint niciodata...cat costa cel mai "jmecher" citroen, renault, peugeot dupa 3 ani si cat costa un VW, Audi, BMW, Mecedes....Nu se compara...