Vineri, 20.09.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un tânăr antreprenor de succes îşi caută o nouă maşină, care să-l caracterizeze şi să-i complimenteze caracterul. Spre deosebire de alţii, personajul din povestea noastră şi-a clădit singur imperiul şi nu a jucat murdar trăgând sfori ca să-şi faciliteze reuşita. A simţit încă din copilărie că este special şi acest lucru se reflectă şi acum asupra dorinţelor sale. Nu poate avea o maşină cu care alţii epatează în van, nu poate avea nici o maşină banală şi îşi caută ceva diferit. Vestea bună este că există ceva şi pentru el.
În urmă cu aproape un sfert de veac, se năştea o companie axată pe căutarea perfecţiunii. Aceasta avea să făurească un model care să-i vină mânuşă eroului nostru, fiind o pată de culoare într-un segment aproape dominat de germani. Vorbim despre Lexus GS, aflat la a patra generaţie, testat de Automarket în versiunea hibridă, echipată şi cu pachetul F-Sport.
Deşi nu este vârful gamei Lexus, vorbim despre un automobil deosebit, care impresionează prin rafinament şi eleganţă. Însă, încă mai există mici elemente care-l fac pe tânărul nostru antreprenor să se gândească de două ori la alegerea sa, rămânând "în cărţi" atât la tripleta premium din Germania, cât şi oferta Infiniti în acest segment.
Lexus GS (2012-2015)
450h 3.5 340CP Aut F Sport
- Pret de pornire 53300 €
- Pret model testat 79.500 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Dorinţa de a fi diferiţi îi face pe cei de la Lexus să nu ofere nicio motorizare diesel în gama GS şi să ofere doar o versiune hibridă şi o versiune pe benzină a modelului său de segment E. Hibridul din gamă se numeşte GS450h şi are un motor V6 aspirat de 3.5 litri şi un motor electric integrat în transmisia sa E-CVT. Împreună sau separat, cele două motoare angrenează roţile din spate într-un mod cât mai rafinat cu putinţă.
Cei de la Lexus reuşesc să puncteze pe partea de silenţiozitate la rularea în modul electric şi prin rafinamentul asigurat de motorul aspirat. GS450h poate să ruleze mai mulţi kilometri în modul 100% electric, autonomia fiind dictată în principal de capacitatea acumulatorului şi în mod secund de cât de răbdător este şoferul la apăsarea pedalei de acceleraţie. Dacă vrei să pleci de la semafor în modul 100% electric, ai nevoie de ceva răbdare şi trebuie să fii sigur că şi şoferii din spatele tău vor fi înzestraţi cu această calitate. Vestea bună este că poţi urmări cu atenţie indicatorul ECO, să accelerezi într-un mod rafinat până la viteza dorită şi apoi să te foloseşti doar de motorul electric pentru a menţine viteza. Iar magia se repetă de la un semafor la altul.
În caz de ambiţii sportive, Lexus ne oferă două moduri sport pentru GS450h. Vorbim despre Sport şi Sport+, ambele oferind un răspuns mai rapid la acceleraţie şi un plus de decibeli din partea motorizării V6. În acele clipe, GS reuşeşte să te lipească de scaun, dar numai preţ de câteva fracţiuni de secundă. Transmisia E-CVT ar fi singurul minus al modelului în aceste momente, aceasta obligând propulsorul să rămână ţintuit la turaţia maximă până la eliberarea pedalei de acceleraţie, lipsind senzaţia clasică de accelerare de la un automobil convenţional.
Eroul poveştii noastre are de ce fie încântat de sistemul de propulsie al lui Lexus GS450h, deoarece acesta te îndeamnă, mai degrabă, să manevrezi acceleraţia cu responsabilitate, dar te ajută şi când vrei să te distrezi.
Consum
Lexus anunţă un consum mediu de 6.0 litri la sută pentru GS450h. Rivalul său bavarez, BMW Seria 5 ActiveHybrid, are un consum mediu de 6.4 l/100 km, iar Infiniti M35h, competitorul său din Japonia, anunţă 6.9 litri/100 km. Competitorii de la Mercedes-Benz au şi ei un hibrid în gamă, E300 Bluetec Hybrid, care este echipat cu un propulsor diesel în compania unui motor electric, această versiune anunţând un consum mixt de 4.1 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban care variază între 7.5 şi 8.8 litri la sută. În mediul extraurban, Lexus GS450h afişează un consum de 6.8 litri la sută, realizat într-un stil de conducere temperat. Între timp, pe autostradă, la 130 km/h, modelul afişează 1.800 rpm şi obţine un consum de 8.1 litri la sută.
Secretul unui consum bun cu GS450h este moderaţia cu pedala de acceleraţie, cu un ochi la drum şi un ochi la indicatorul ECO, vizibil atât în bord, cât şi pe afişajul HUD de pe parbriz. Cât timp reuşeşti să te menţii în limitele zonei ECO, vei putea obţine liniştit valori cel puţin la fel de bune precum cele realizate de noi. În momentul în care acul a trecut în zona marcată "Power", consumul începe să crească, atingând valori mai credibile pentru un motor pe benzină cu cilindreea de 3.5 litri.
Performanţe
Ai un imperiu în industria IT şi toată viaţa înainte. Nu ai nevoie să te grăbeşti la birou şi întâlnirile importante de afaceri le rezolvi oricum prin videoconferinţă. Ce se întâmplă când eşti doar tu cu maşina? Ei bine, pe lângă faptul că vezi imaginea alăturată la momentul activării modului sport, Lexus îţi pune la dispoziţie 345 CP, suficienţi pentru un sprint 0-100 km/h în 5.9 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h.
Rivalii de la BMW şi Infiniti prezintă o viteză maximă identică, pe când hibridul diesel-electric de la Mercedes-Benz poate să atingă 242 km/h. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/oră, BMW seria 5 ActiveHybrid îl egalează pe GS450h, în timp ce Infiniti M35h este mai rapid cu 0.4 secunde până la prima sută de km/oră. Competitorul de la Mercedes-Benz rămâne în urmă la această manevră, având nevoie de 7.5 secunde pentru a accelera până la sută.
Interior
Versiunea F Sport a lui Lexus GS pune accentul pe finisări cu elemente din aluminiu şi te înveleşte într-un aer sportiv. Scaunele din faţă sunt foarte confortabile şi asigură o poziţie foarte bună. Dacă lucrezi cu un PC, cum face şi eroul poveştii noastre, vei recunoaşte un element familiar pe consola centrală. Arată ca un mouse şi comandă sistemul multimedia. Acesta necesită ceva timp pentru acomodare, fiind diferit de celelalte sisteme de comandă a unităţii multimedia găsite pe piaţă.
Cei de la Lexus au dat dovadă de foarte multă atenţie la detalii în cazul unor elemente, ca dovadă a acestui fapt, aproape toate materialele de la bord fiind de calitate înaltă. Antifonarea este şi ea bine realizată, însă a fost un element care ne-a surprins neplăcut. Vorbim despre câteva butoane, cum ar fi cel de comandă al închiderii centralizate, care par să fie rătăcite la bordul acestui model şi de aspectul şi feeling-ul discutabil al manetelor de semnalizare, respectiv de comandă a ştergătoarelor. Acestea sunt mai subţiri decât cele găsite pe alte modele premium şi dau impresia de fragilitate.
Inginerii Lexus au reuşit să monteze acumulatorul sistemului hibrid astfel încât să nu penalizeze portbagajul lui GS, acesta asigurând 465 litri. Spre comparaţie, versiunea non-hibridă a lui GS are un portbagaj de 530 litri. Însă, această rezolvare nu vine fără probleme, GS având un tunel median ceva mai mare decât ne-am obişnuit la berlinele germane din acest segment, ceea ce înseamnă că pasagerul de la mijlocul banchetei din spate nu va avea la dispoziţie foarte mult spaţiu, atât pentru picioare, cât şi pentru cap. BMW Seria 5 ActiveHybrid şi Infiniti M35h au portbagaje cu volume de 375, respectiv 350 litri.
Preţ de achiziţie
Un hibrid vândut de o marcă de volum ajunge să coste destul de mult în comparaţie cu echivalentul său cu propulsie convenţională. Când plusăm cu segmentul premium, deja preţul de listă creşte exponenţial. Din fericire, eroul nostru nu ar trebui să aibă probleme la achiziţia acestui vehicul, o limuzină premium de clasă mare fiind o parte mică din veniturile sale anuale.
Lexus GS luptă într-un segment premium disputat de mărcile germane, pentru că Audi, BMW şi Mercedes-Benz se bat pe cei mai mulţi clienţi în România. Dar şi mărcile japoneze premium al clienţii lor loiali. Iar noua generaţie a lui GS are şansa să crească baza de fani a mărcii cu rapididate, cu toate că nu toţi fanii îşi vor permite un GS.
Pe piaţa românească, Lexus GS este disponibil în doar două variante de motorizare. Cel mai abordabil este modelul GS 250, al cărui preţ pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus. Între timp, hibridul 450h are un preţ de pornire de 63.950 euro cu TVA inclus. Versiunea F Sport a lui Lexus GS450h, subiectul testului nostru, are un preţ de pornire de 79.500 euro cu TVA inclus.
Competitorii de la BMW, Infiniti şi Mercedes-Benz au preţuri de pornire mai mici pentru versiunile hibride. Spre exemplu, celălalt hibrid japonez de segment E, Infiniti M35h, porneşte de la 58.380 euro, în timp ce BMW Seria 5 Active Hybrid are un preţ de pornire de 67.000 euro. Hibridul diesel-electric de la Mercedes-Benz pleacă de la 56.540 de euro în compania echipării Avantgarde, adică vârful gamei respective, fiind oferite şi echipări mai accesibile.
Siguranţă
Fiind înconjurat de tehnologie în viata de zi cu zi, clientul pentru care a fost croit acest model îşi doreşte ce-i mai bun în materie de elemente de siguranţă pentru viitoarea sa maşină. Deşi nu a ajuns încă pe mâinile celor de la EuroNCAP, Lexus GS promite să se achite cu prisosinţă de aceste sarcini.
Lexus GS oferă în standard nu mai puţin de zece airbag-uri (frontale, protecţie cap, laterale, genuchi, cortina). Airbagul pentru genuchi acţionează atât pentru protecţia şoferului, cât şi pentru protecţia pasagerului din dreapta. Lexus GS are inclusiv un sistem de monitorizare a oboselii şoferului, emiţând o avertizare audio şi vizuală în cazul în care acesta este pe cale să adoarmă.
Ţinută de drum
Lexus GS are o suspensie configurată pentru confort, dar modelul nu se face de ruşine atunci când ajunge în ipostaze sportive. În ciuda celor 1.8 tone din dotare, prezenţa sistemului hibrid nu se face simţită atât de puternic pe cât ne-am fi aşteptat. Lexus GS ajunge să aibă un comportament dinamic destul de bine pronunţat atunci când îi ceri acest lucru prin comutarea modului Sport/Sport+, cel din urmă asigurând un comportament impresionant din acest punct de vedere.
Printre secretele modelului se numără sistemul Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), aflat la a cincea generaţie. Abrevierea include sisteme cu care suntem deja familizarizaţi, cum ar fi ABS, controlul tracţiunii, controlul stabilităţii şi altele. Al doilea secret stă la nivelul caroseriei şi a şasiului, ranforsate puternic pentru a asigura un comportament cât mai bun în situaţii de acest gen.
Direcţia este responsivă pe modul Sport/Sport+, însă prezintă şi atunci o oarecare senzaţie artificială. Însă, pe modul Confort, direcţia lui GS450h nu îţi opune prea multă rezistenţă şi nici nu îţi oferă foarte mult feedback. Într-un fel, acest detaliu nu ne place pentru că modelele germane din acest segment ne-au obişnuit cu o anume senzaţie la volan, lucru pe care japonezii de la Infiniti au reuşit să-l implementeze cu succes la bordul lui M, fie el hibrid sau cu sistem de propulsie convenţional. Însă, Lexus GS mizează pe partea de confort şi efort redus la manevrarea volanului până la activarea modului sport, ceea ce ar putea să-i fie pe plac unui client care-şi doreşte ceva diferit.
Vizibilitate
La acest capitol, cei de la Lexus ne-au arătat că se străduiesc să obţină perfecţiunea în tot ce fac. Lexus GS asigură o poziţie bună la volan, cu un nivel bun de vizibilitate, atât datorită oglinzilor laterale de dimensiuni generoase, cât şi datorită configuraţiei lunetei şi a oglinzii care o deserveşte. Montantul A de pe partea şoferului intră ocazional în câmpul vizual al acestuia, cu toate că nu este deosebit de deranjant.
Aşa cum era de aşteptat în acest segment, modelul beneficiază şi de sistem de monitorizare a unghiurilor moarte şi de o cameră video pentru marşarier.
Tehnologie
Lexus GS este un adevărat gadget-mobil. La bordul său, cineva care lucrează în IT se va simţi ca acasă, existând suficiente elemente care-i să amintească de pasiunea sa. Până la urmă, modelul are şi un mouse! Însă, interfaţa grafică a sistemului multimedia nu impresionează întotdeauna prin grafică, iar modul de implementare al mouse-ului respectiv te obligă destul de des să-ţi iei privirea de la drum.
Berlina japoneză se mândreşte şi cu un sistem audio de calitate, realizat de specialiştii de la Mark Levinson, marca de top a concernului Harman. Sistemul audio punctează la capitolul claritate, datorită celor 17 difuzoare din dotare şi a amplificatorului. La fel ca la majoritatea modelelor din segment, ritmurile preferate ale şoferului pot fi preluate din orice sursă: CD, DVD, USD, Bluetooth Streaming şi clasicul radio.
Design
Design-ul noii generaţii Lexus GS este cu adevărat deosebit. Modelul iese din mulţime în orice zi a săptămânii, iar pachetul F Sport duce lucrurile la un alt nivel. Mi s-a întâmplat să trag pe dreapta, să cobor şi să pierd câteva clipe admirând maşina. Este frumoasă într-un stil high-tech, neavând linii senzuale precum am fi găsit pe o caroserie echivalentă desenată pentru un producător italian.
Dacă te-ai plictisit de formele dictate de cutumele germane şi vrei ceva nou şi special, aici este staţia la care să cobori. Pentru că GS are propria sa staţie în lista lungă de idei de design apărute pe piaţă de-a lungul timpului, formele sale fiind capabile să cucerească şi cel mai înfocat fan al mărcilor germane.
Ne-a placut
- Design deosebit
- Tren de rulare rafinat
- Sistem hibrid avansat
- Nivel ridicat de tehnologie
- Consum redus de carburant
Nu ne-a placut
- Unele butoane de la interior
- Interfaţă multimedia neobişnuită
- Tunel median de dimensiuni mari, spaţiu limitat la cap şi picioare pentru pasagerul din mijloc
Date tehnice - Lexus GS (2012-2015) 450h 3.5 340CP Aut F Sport | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
@Automarket ce inseamna pentru voi?: Tren de rulare capabil
O parere personala, nu cred ca fotografiile avantajeaza masina prea multe poze cu aparatura de bord, nu cred ca, clientii care pot cumpara masina vor fii foarte interesati de aceste aspecte (eu nu sunt pentru ca nu imi permit)
Te referi la pedala moartă?
Despre restul nu am comentarii. Sunt cat de cat familiarizat cu Lexus si poate nu as fi obiectiv.
din foto nu-mi dau seama daca este pedala(pare plauzibil daca te uiti la celelalte) sau altceva am impresia ca este prinsa pe bord
Acum bmw/merced-istilor nu le mai ramane decat sa ''desconspire '' aberatii pe aceasta tema. Numai bine !
in rest...vad ceva atmosfera de Toyota la interior. Bord aproape la verticala, cu textura de Aluminiul cu finisare grosiera si alte mici amanunte care nu te lasa sa uiti ca fac parte din aceeasi familie
cum nu sunt nici tanar antreprenor si nici un imperiu IT n-am la degetul mic nu-mi ramane decat sa admir masina de pe exterior.
Este pedala falsa daca ma uitam mai bine vedeam covorasul decupat
http://lexusenthusiast.com/2013/04/15/lexus-gs-named-one-of-wards-top-ten-interiors-of-2013/
http://lexusenthusiast.com/2013/02/06/lexus-named-top-luxury-brand-in-kbb-2013-5-year-cost-to-own-awards/
http://www.turatii.ro/2012/07/17/premiul-anului-pentru-inovatii-in-domeniul-dotarilor-interioare-decernat-noului-model-gs/
Stima Andrei, si succes in activitate ;)
Lexus sa luat dupa MBZ si face masini care au depasit fiabilitatea profesorului.
Si nicidecum nu este o limuzina.
Asta daca cunosti definitia.
Auzi "Infinity" !
Tu invata cum se scriu corect numele marcilor inainte sa faci pe interesantul. Altfel o dai in penibil. Ca de obicei.
PS: vezi ca nici cu gramatica nu stai prea bine.
In afara designului exterior si a tehnologiei, nu vad mare lux cat sa justifice pretentiile si pretul.
Finisarile interioare sunt cel putin modeste, iar modul in care a fost integrat ecranul central in bord, e nefericit, daca nu chiar grotesc. Mi se pare intr-un contrast neplacut cu tot ce-l inconjoara.
Nici pielea de pe bord nu pare atent lucrata sau montata, pare pusa doar ca sa bifeze faptul ca exista. Maneta schimbatorului de Toyota si butoanele in general tot de la sora mai modesta iarasi nu fac cinste.
Iar cutia CVT pur si simplu nu are ce cauta pe o masina de lux. Oricat ai rafina-o, modul ei de operare e opus ideii de calm, de liniste, de premium in general.
Oricum ca berlina in de clasa mare prefer Maserati Ghibli (dai un ban dar ai cea mai buna masina din clasa). Sau pt. confort si lux Infiniti M !!!