Joi, 03.02.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Off-road la exterior, Renault la interior. Acesta era sloganul cu care importatorul mărcii franceze în România l-a prezentat pe Koleos. Între timp, SUV-ul a primit un facelift subtil, care a vizat schimbarea mult-vestitului interior. În mod evident, avem de a face cu un model axat pe confortul pasagerilor şi nu pe sportivitate, iar acest lucru se simte la toate aspectele legate de maşină. După cum sugerează exteriorul, Koleos poate fi caracterizat de adjectivele "pufos" şi "moale", iar Renault încearcă să ne spună că acest lucru nu este deloc rău.
Renault Koleos (2009)
2.0 dCi 150CP 4X4 CVA Privilege
- Pret de pornire 27.300 €
- Pret model testat 30.350 €
- Taxa auto 488 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat este echipat cu un motor dCi de 150 CP şi 320 Nm cuplat unei transmisii automate cu şase rapoarte. Unitatea de 1.995 cmc oferă puterea maximă la 4.000 rpm şi cuplul motor maxim la 2.000 rpm. Deşi nu este mai puternic decât rivalii de la Citroen, Peugeot, Mitsubishi, Opel, Hyundai sau Kia, propulsorul testat este unul dintre puţinele diesel-uri de 2.0 litri oferite în compania unei transmisii automate şi a tracţiunii integrale din segment. Rivalii au preferat motoare diesel mai mari, de 2.2 litri sau 2.4 litri, care oferă un nivel superior de putere şi cuplu motor, dar au o cilindree mai mare şi li se impun taxe mai mari pe întreaga durată de utilizare. Deşi nu impresionează pe nimeni în ceea ce priveşte puterea, motorul se descurcă suficient de bine pe şoselele româneşti, singurele momente în care acesta pare lent fiind la apăsarea pedalei la podea în vedea accelerării extrem de rapide. În schimb, accelerările parţiale şi reprizele 80-120 km/h sunt "primite" mai bine de Koleos, care preferă să accelereze treptat în loc să gonească fără să suspine. În ceea ce priveşte silenţiozitatea, motorul nu îşi face prezenţa simţită la interior până nu este turat aproape de 3.000 rpm, dar nici nu este un exemplu de silenţiozitate la rece. Cutia automată este motivul pentru care acest motor nu este apreciat la maximum atunci când ai nevoie de puterea motorului într-o clipă, deoarece tinde să schimbe treptele destul de târziu şi destul de lent, chiar dacă pedala de acceleraţie este la podea. Acelaşi motor este amplasat şi pe Nissan X-Trail, iar diferenţa de aproape 100 kilograme dintre cele două modele se arată a fi extrem de importantă în ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi consumul de carburant. Aşadar, problema lui Koleos nu este legată neapărat de cutia de viteze automată, ci mai mult de masa de aproape 1.8 tone la gol (1.764 kilograme, mai precis). La acest capitol, doar coreenii de la Kia şi Hyundai stau mai puţin bine, având modele care au o masă de 1.795 kilograme (Kia Sorento), respectiv 1.995 kilograme (Hyundai Santa Fe). În schimb, cele două modele coreene au un motor diesel de 2.2 litri care oferă 197 CP şi peste 400 Nm, ceea ce ajută la echilibrarea balanţei în favoarea lor.
Consum
Renault anunţă un consum mediu de 7.9 litri la sută pentru această versiune a lui Koleos, în timp ce consumul urban este cotat la 10.1 litri la sută, iar consumul extraurban este cotat la 6.8 litri la sută. Paradoxal, cel mai bun concurent din segment este Nissan X-Trail echipat cu acelaşi motor şi aceeaşi transmisie - consum mediu 7.1 litri la sută, urban 9.1 litri la sută şi extraurban 5.9 litri la sută. Un alt amănunt interesant este că modelele coreene, echipate cu motoare mai mari şi mai puternice, au un consum mediu mai mic decât al lui Koleos. Atât Hyundai Santa Fe, cât şi Kia Sorento sunt mai grele decât Koleos, dar reuşesc să fie mai economice, cel puţin în ciclul standard de testare european. În ceea ce priveşte consumul obţinut în cadrul testului nostru, Koleos a consumat între 11 şi 12.5 litri la sută în mediul urban, în condiţiile în care am întâlnit temperaturi sub zero grade Celsius, am folosit instalaţia de climatizare şi am abordat un stil de condus relaxat. Dacă ne grăbim, consumul lui Koleos 2.0 dCi în mediul urban urcă la 14-15 litri la sută. Pe autostradă, Koleos afişează 2.100 rpm în treapta a şasea la 120 km/h. Consumul se stabilizează rapid la 8.1 litri la sută şi rămâne la această valoare dacă nu avem fluctuaţii de viteză. În mediul extraurban, modelul franţuzesc a obţinut un consum de 7.5-8 litri la sută.
Performanţe
După cum aţi intuit deja, Koleos nu este campion atunci când vine vorba de performanţe. SUV-ul de la Renault are nevoie de 12.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a acestuia este de 177 km/h. De data aceasta, Nissan X-Trail manifestă aceleaşi "simptome", având nevoie de 12.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Cel mai rapid model din segment este Citroen C-Crosser 2.2 HDI BVA6, care poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 9.9 secunde. În plus, modelul Citroen poate să atingă o viteză maximă de 200 km/h. În mod surprinzător, C-Crosser reuşeşte să fie mai rapid decât fraţii săi de platformă şi să surclaseze modelele coreene mult mai puternice - dar şi mai grele la ambele capitole. Coreenii nu au rămas cu mult în urmă, însă, deoarece Kia Sorento are nevoie de 10 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce Hyundai Santa Fe are nevoie de 10.2 secunde pentru a accelera până la 100 km/h. Ambele modele ale concernului Hyundai Motor Corporation au o viteză maximă de 190 km/h.
Interior
Doar fiindcă avem cel mai mic preţ din segment nu înseamnă şi că trebuie să avem si cel mai ieftin interior, au gândit cei de la Renault. Aşadar, marca franţuzească reuşeşte să ne lase o impresie destul de bună la acest capitol, în ciuda unor plastice de calitate mai puţin bună. Interiorul este orientat spre confort - scaunele sunt moi, dar nu oferă un nivel bun de suport lateral, volanul are o textură moale, iar majoritatea materialelor folosite sunt de o calitate rezonabilă. Unele chiar arată bine, iar ergonomia este la un nivel bun - până când ajungem la sistemul destul de complicat de control al sistemului de navigaţie. Respectivul sistem se bazează pe o rotiţă metalic cu rol de joystick înconjurată de câteva butoane. Deşi nu este contra-intuitiv, şoferul are nevoie de ceva timp până când se va obişnui cu sistemul. Până atunci însă, acesta se poate bucura de scaunele încălzite care îşi fac treaba extrem de rapid, atingând o temperatură "incendiară" în aproximativ cinci minute. Pentru câteva clipe, ne-a părut rău că Renault nu a preluat ideea celor de la Opel cu volanul încălzit, care ar fi fost de mare efect dacă s-ar fi încălzit la fel de repede precum scaunele - în special într-o zi friguroasă, după ce ai dat jos gheaţa şi zăpada de pe maşină. Atât suporturile de pahar, cât şi cotiera au dimensiuni generoase, lucru care ajută atunci când ai un termos şi o gustare pentru mai târziu la îndemână şi nu ştii unde să le pui. La fel ca la versiunea pre-facelift, portbagajul se deschide în două moduri, iar partea inferioară coboară după modelul Land Rover. Nu ştim însă ce masă poate să suporte respectiva uşă, aşa că am evitat să ne aşezăm pe ea. În schimb, îţi poate ţine cumpărăturile fără probleme până le pui în portbagaj. Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar francezii vor să te îndemne să-l umpli până la refuz, din moment ce au montat o grilă metalică de izolare a bagajelor. Cei de la Renault s-au gândit şi la pasionaţii sporturilor de iarnă, aşa că au implementat un spaţiu în bancheta din spate pentru a-i face loc unui sac de ski. Celelalte modele se laudă cu un volum de încărcare mai mare, cum ar fi 510 litri în cazul lui Citroen C-Crosser.
Preţ de achiziţie
Cea mai ieftină versiune diesel cu transmisie automată a lui Koleos costă 27.500 de euro cu TVA inclus. Chiar şi cu toate dotările pe care le are nivelul de echipare Privilege al exemplarului testat, Koleos tot este cel mai ieftin din segment, având un preţ de pornire de 30.350 de euro cu TVA inclus. Pe locul doi se află Hyundai Santa Fe cu 32.724 euro cu TVA inclus, iar locul trei îi aparţine lui Kia Sorento, cu 32.829 euro cu TVA inclus.Unul dintre cele mai scumpe modele din segment este Peugeot 4007, care are un preţ de 38.874 de euro cu TVA inclus. Colegii de concern de la Citroen nu stau nici ei prea bine, C-Crosser 2.2 HDI având un preţ de 37.806 euro cu TVA inclus în versiunea de echipare Exclusive. Honda CR-V în versiunea 2.2 diesel Executive are un preţ de 34.695 de euro cu TVA inclus, pe când Nissan X-Trail are un preţ de 35.090 euro cu TVA inclus. Opel Antara facelift 2.2 CDTI Cosmo (nivelul de echipare de top) are un preţ de pornire de 31.475 de euro cu TVA inclus în versiunea 2.2 CDTI de 164 CP. Strict de dragul comparaţiei, pentru 36.208 euro cu TVA inclus poţi achiziţiona un Land Rover Freelander 2 echipat cu motorul TD4 de 2.2 litri şi 150 CP, asistat de o transmisie manuală cu şase trepte. Pe scurt, Renault Koleos este cel mai ieftin model din segment şi nimeni nu-i poate lua acest titlu.
Siguranţă
EuroNCAP a testat Koleos în 2008, iar modelul franţuzesc a obţinut cinci stele din cinci. Modelul vine în standard cu ABS, ESP, AFU, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină şi centuri de siguranţă frontale pretensionate cu limitator de sarcină. La vremea aceea, specialiştii de la EuroNCAP au spus că SUV-ul franţuzesc ar fi primit un punctaj mai mare de 33 de puncte (din 35 posibile) dacă ar fi protejat mai bine femurul pasagerului din dreapta. Nota lui Koleos ar fi fost maximă la acest capitol dacă modelul franţuzesc ar fi obţinut acelaşi punctaj sau o valoare mai bună conform noilor criterii de test ale organismului independent.
Ţinută de drum
După cum vă spuneam mai sus, Koleos este orientat spre confort. Spre deosebire de SUV-urile mari, care aparţin de segmentul premium sau SUV-urile compacte premium, Koleos nu poate să ofere şi confort şi sportivitate în acelaşi timp. În timp ce oferă un nivel rezonabil de confort pe teren accidentat şi pe şosea, alături de capacităţi off-road demne de locurile fruntaşe ale segmentului, Koleos reprezintă o dezamăgire dacă ataci virajele într-un stil sportiv de condus. Modelul prezintă un tangaj mare atunci când un viraj este abordat cu viteză, iar o succesiune de viraje va duce la intervenţia sistemului ESP pentru a controla efectele vizibile ale ruliului caroseriei. Dacă nu te grăbeşti, Koleos este partenerul de drum ideal, dar trebuie să renunţi la orice gând sportiv odată urcat la volan. Sistemul de tracţiune integrală se descurcă bine în noroi şi zăpadă, fiind preluat de la fraţii de concern de la Nissan.
Vizibilitate
Koleos se prezintă bine la acest capitol, fiind echipat cu un set de oglinzi de dimensiuni generoase şi cu suprafeţe vitrate impresionante. Trecând peste plafonul din sticlă, parbrizul mare şi montanţii A şi B amplasaţi în mod optim, modelul franţuzesc nu pune îi pune şoferului probleme de vizibilitate. Nici măcar rularea în marşarier nu este problematică, deoarece luneta are dimensiuni destul de mari şi partea inferioară a acesteia este suficient de joasă astfel încât să îţi permită vizualizarea obstacolelor din spate.
Tehnologie
Fiind vorba de o versiune superioară de echipare, mai precis versiunea de top, Koleos vine cu o pleiadă de echipamente electronice menite să-i facă viaţa şoferului cât mai uşoară. Tempomat, limitator de viteză, senzori de parcare, GPS, comenzi pe volan, sistem Bluetooth, sistem de asistenţă la coborârea pantelor, sistem 4x4 decuplabil care poate fi controlat cu ajutorul unui comutator, scaune electrice şi încălzite. Pe scurt, Koleos are tot ce îţi trebuie pentru o călătorie confortabilă şi relaxată, plus câteva elemente suplimentare, pentru pretenţioşi. Fiind cel mai ieftin model din segment, nu avem pretenţia ca acesta să prezinte un feature special la acest capitol care să ne dea pe spate şi ne mulţumim ceea ce ne oferă nivelul de echipare Privilege.
Design
Deşi vorbim de un facelift, Koleos nu s-a schimbat prea mult. Aproape deloc, dacă luam în vedere faptul că francezii au amplasat ornamente diferite la interiorul blocurilor optice, plastice diferite la porţiunea inferioară a barei de protecţie faţă şi câteva modificări subtile la interior. În rest, Koleos păstrează trăsăturile care l-au caracterizat: forma cuminte şi rotunjită, garda la sol mare şi suprafeţele vitrate generoase.
Ne-a placut
- Cel mai bun preţ din segment
- Nivel dotări
- Confort la denivelări
- Scaune moi
- Sistem tracţiune integrală
Nu ne-a placut
- Performanţe motor
- Răspunsul cutiei de viteze
- Dinamismul suspensiei
- Sprijinul lateral al scaunelor
Date tehnice - Renault Koleos (2009) 2.0 dCi 150CP 4X4 CVA Privilege | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Acceleratie 0-100 Km/h (s) 9.8 si 10.2 automat.
... dar no stim ca coreenii nu sunt iubiti pe aici.
Cu mulţumiri.
4007, 4x4, 2.2hdi, 7 locuri
Cu TVA = 29.698 euro
undeva pe un forum am citit o chestie, "semnatura" unui participant la acele discutii, spunea cam asa:
"sportivitatea incepe la 4500rpm, acolo unde se termina diesel-ul"
Deci, si prin urmare, va rog sa nu mai bateti moneda pe "caracteristicile sportive" cum este timpul pana la 100km/h ... comparatia merita facuta intre Murcielago si GT2 .. sau cinestie ce alte supermasinutze. Pentru noi, oamenii de rand, cifre de genul 7-10 secunde pana la 100km/h sunt absolut inutile, si asta numai pentru ca nu ai unde sa faci asta.
Ne sunt untile in schimb informatii cu privire la reprize, la rapiditatea de schimbare a vitezelor ( la automate ) sau usurinta si precizia schimbarilor ( la manuale ), puterea ce poate fi livrata de motor in conditii de "oh sh!t tre sa bag viteza". O cifra obtinuta in "laborator" de un pilot, cu o masina care putea fi aruncata dupa test, nu prea sunt interesante cu adevarat in experienta de zi cu zi a masinii.
Interesant ar fi sa vedem chestii gen timpi pentru acceleratii 50-80km/h; 80-100; 100-120; 100-130 ... situatii reale ce pot aparea pe drumuri ... ca nu ma apuc sa depasesc vre-un melc de pe drum si sa accelerez de la 80 la 120 intr-a 5-a ( la un benzianr evident... ) .. ii dau cu a 3-a .. maxim! :P
.. parerea mea, evident...
@koleos -- cifrele de vanzari spun cam multe despre masina.. si nu de bine :P
Sprintul de la 0 la 100 in 9 sec. Las in urma (daca vreau) toate suvuletele care au motoare normale plus aproape toata gama de autoturisme. Dar vorbim de benzina. Partea cu sustinerea laterala la scaune e adevarata. Puteau sa le faca si ei mai ergonomice.
Parerea mea
Daca ai dat un RS pe un Koleos , inseamna ca masinile mai sportive nu sunt pentru tine, si totusi nu inteleg de ce te lauzi ca lasi pe toata lumea in urma pe strada , care toate autoturismele ? Ma indoiesc ca faci fata pe viraje unui autoturism cu suspensie competenta .
De fapt koleos e excelent la un lucru cu certitudine , parcarea pe borduri in fata la mall .
Nu ? Altfel te simti cand iti coboara pitzipoanca din SUV , si altfel te simti cand parchezi pe doua locuri in fata blocului sau la supermarket , te simti ROMAN adevarat .
Asta e motivul.
evident tre sa fii cel putin "indragostit" de acest segment casa dai banii de un 3, A4, C mai putin "dotate" sau un passat, laguna, mondeo "super-full" :)
În afară că e urât și are un motor slab, care sunt atuurile? :-)
- SUV : Peugeot 4007 2.2 HDI 156cp, pret cu tva 40.500 euro
- Break : Audi A6 Avant 2.0 TDI 170 cp , pret cu tva 39.800 euro
- Break: BMW 520d Touring 2.0 184 cp, pret cu tva 46.000 euro
Poate veni si un E200 CDI , tot break , la 44.000 euro :)))
Preturile sunt cele de lista.( cu/fara 4x4 , cu/fara cutie automata , etc )
de asta renault nu o sa se compare cu un vw/skoda/peugeot niciodata..
Lasati cifrele oficiale ale consumului. Nu se aplica in niciun caz.
Nu e chiar barca pe curbe, dar nu e nici X5.
Este o masina confortabila, foarte silentioasa, motorul nu se aude la relanti sau poate voua va place cum suna alte tractorase.
Cutia este cu variatie continu-orientata spre confort.
Daca va uitati pe geamuri veti vedea sigla de la Samsung,masina fiind de fapt copie.
Materialele si imbinarile de la interior sunt peste medie-MASINA ESTE FABRICA TA IN KOREA.
De ce nu spuneti nimic de acoperisul panoramic?
Dar de magazia de cd cu mp3 BO$(Bose).
Bi-xenoane cu adaptive pe viraj
Si multe altele.
Usa portbagajului poate sustine 150kg.
Nu prea este cazul lui Koleos pentru ca nu este un suv de mari figuri. L-am luat pentru ca aveam nevoie (m-am mutat in Domnesti) si ca era mai ieftin decat altele.
Totusi, eu vorbesc despre masina asta in cunostinta de cauza. Cati dintre cei de pe forum care nici macar nu au masina pot sa afirme acelasi lucru atunci cand vb urat despre Koleos? Aproape toti bag de seama.
Referitor la model, garantez ca e ideal pentru mers cu familia la munte, la iarba verde, in concedii. E suficient loc pentru bagaje, taxa de inmatriculare e mica pentru ca e sub 2l iar asta e un atu foarte important, ca si impozitul si mai ales, pretul. Pe scurt, pentru ce vrea el sa faca, e inegalabil!
Inca ceva: nu judecati masina dupa comportamentul impertinent al unor proprietari de diverse alte SUV-uri. Sunt oameni si oameni.
Nu e nimic meschin in a-ti cumpara un SUV (compact sau nu) pentru a avea siguranta, vizibilitate sau pentru a-ti satisface spiritul de aventura...
Design-ul? Mie personal imi place cum arata Koleos, dar am observat ca de la inceput anumite "elemente" din presa de specialitate au incercat sa influenteze cititorii sustinand ca e urata. Totusi sunt SUV-uri cu adevarat urate de care nu s-a spus nimic... Dar asta-i media din Romania: le dai sa manance, te ling si-n fund, nu le dai sa manance, te latra de fiecare data cand treci...
Interiorul? De ce sa nu recunoastem ca inca mai sunt SUV-uri cu interior auster, mai inspre utilitar, pe cand Koleos are interior confortabil de masina de familie?
Koleos 2.0 175 CP 4X4 incepe de la 25.300 euro, iar o versiune full-option Privilege 2.0 150 CP 4X4, cutie automata 6 tr, ajunge la 28.350 euro. Discount-ul e o prezenta constanta.
Eu recomand motorul de 2.0 175 cp , cutie manuala in 6 trepte, Dynamique sau Privilege (nu conteaza, ambele versiuni sunt f dotate). Calitatile masinii le vedeti la drum lung, unde e confortabila, silentioasa, potenta (da! ati vazut bine), versatila etc.
Iar Koleos pana acum si-a demonstrat fiabilitatea. De aia consider ca-i o masina buna.
Daca acel proprietar chiar are nevoie de performante OffRoad , acolo unde o masina normala de familie 4x4 nu face fata nu cumpara o jucarie de asta , ia o masina 4x4adevarata, ce nu se poate spune despre multe dintre aceste SUV-uri,
ps: eu am condus koleos pe circuitul offroad construit de Titi Aur, am condus pe drum forestier si pe autostrada... cu siguranta cunosc masina mai bine ca tine... nu esti tu ala care sa-mi dai mie lectii....
Siguranta e unul din motivele principale in alegerea unui SUV. Forta unui impact frontal se resimte mult mai mult la o berlina /break decat la un SUV. Un SUV are avantajul masei suplimentare si a centrului de greutate ridicat, astfel incat lonjeroanele nu preiau decat o mica parte din energia de impact comparativ cu o masina mai joasa... mai pe sleau: un SUV o sa treaca ca prin unt prin break-urile voastre!
Pe langa asta Koleos este un Renault, adica o masina foarte sigura prin definitie. Renault nu face rabat la siguranta.
Ce cultura auto sa ai tu, daca o dai cu LADA in sus si-n jos... Koleos se adreseaza clientilor sofisticati care vor confort, siguranta, polivalenta si abilitati in offroad mediu (apropo: invatati ce inseamna ala) , toate in acelasi pachet..
Da'ce scriu eu ca voi nici macar n-ati condus masina... antonny ala "garanteaza" pt niste statistici numai de el stiute... vai de capul vostru!
@Costel
in pozitie coborata, partea inferioara a hayonului suporta greutatea a doi adulti (pana la 200 kg).
@bmw
da, are platforma de scenic 2. implicit prea comoditatea si versatilitatea unui monovolum.
@so
Bmw se juca cu aia in praf cand Nissan facea sisteme 4x4
PS: Koleos este mai mult Nissan decat Renault
PS1: platforma , pt cultura ta auto , e preluata de la X-Trail , Nissan dezvoltat pe platforma de Almera
Vai de capul tau mai Semtex ; informeaza-te putin si dupa aceea mai vb cu mine , nu de alta ,dar te faci de ras . Noapte buna
stim ca esti cum esti, dar opreste-te
Precizez de la inceput ca nu sunt deloc fan Renault.
Masina pare ok, foarte accesorizata comparativ cu concurenta, motorul extrem de silentios, confort la drum lung, cam tot ce vrei.
Cateva pareri:
- cam multa "masina" in banii astia;
- se straduiesc prea mult - cei de la Renault- sa placa intr-un segment in care pana acum ceva timp nu existau;
- as fi comparat cu Chevy Captiva si SsangYong Rexton;
- de ce nu se vinde Renault si in SUA?
- merita la general o nota ceva mai mare de 3,7.
SPor!
@Abcd
http://daciagroup.com/comunicate-de-presa/dacia-si-renault-printre-cele-mai-fiabile-marci-auto-din-franta.html
http://daciagroup.com/stiri-internationale/calitate-si-fiabilitate-in-germania-gama-renault-la-loc-de-onoare-in-2008.html
Sistemul 4x4 de la bmw dinainte de 2003 era rudimentar. Avea tractiune integrala permanenta cu distributie in proportie fixa 50 / 50. Tot ce a facut cu XDrive, a fost sa se alinieze la tendintele moderne impuse de Nissan si alti monstri sacri.
@octav71
"se straduiesc prea mult - cei de la Renault- sa placa intr-un segment in care pana acum ceva timp nu existau"
Adica nu e bine sa te straduiesti mult? Legat de segmentul in care zici tu ca nu existau, trebuie mentionat ca Renault a beneficiat din plin de experienta Nissan. Sunt constructori care au avut tupeu sa intre pe segmentul asta si n-au avut nici pe sfert din know-how ul Renault.
1.Clio 3
2.Toyota Aygo
3.Mazda 2
sursa: www.dekra.de
Raportul anual ADAC
ADAC are un studiu de referinta in Germania pentru determinarea calitatii si fiabilitatii vehiculelor. Masinile examinate au intre 1 si 6 ani si au realizat vanzari de cel putin 10.000 de unitati. Statisticile arata cat de frecvent diferite modele au suferit defecte si au trebuit sa apeleze asistenta rutiera ADAC. Pe baza acestor date, ADAC este in masura sa evalueze fiabilitătii pe o scara de la 1 la 5, 1 fiind "foarte de încredere" si 5 fiind "nefiabil".
In ultimul raport ADAC publicat in aprilie 2009, fiabilitatea la toate modelele Renault produse din anul 2006 este buna sau chiar excellenta. Aceste rezultate remarcabile confirma sondajele efectuate in alte tari. Dincolo de calitatea masuratorilor efectuate pe plan intern, rezistenta de proiectare si fabricare a vehiculelor din gama Renault arata cat de eficiente sunt eforturile intreprinse in intreaga companie in ultimii ani.
sursa: www.renault.co.uk ; www.adac.de
Nemtii de la ADAC recunosc in 2008 fiabilitatea si calitatea Lagunei III.
LAGUNA III e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu Audi A4 si Mercedes C Class.
"La Laguna III, parvient à se hisser à la seconde place ex-aequo de son segment, ce qui est représente une réelle performance, puisqu'elle est en concurrence avec les soit-disantes indélogeables berlines allemandes, avec les réputées (trop ?) Audi et Mercedes.
La BMW Série 3 est certes assez nettement en tête (1,9), mais la seconde place est partagée par la Laguna III et la Mercedes Classe C et l'Audi A4 avec 2,7 / 1000. "
sursa: www.planeterenault.com ; www. adac.de ; www.automobile-club.org
Si totusi Renault Koleos are dotari premium pe care nu le gasiti pe alte crossoevere non-premium mai scumpe:
-Card maini libere
-Frana de parcare automata
-Sistem Audio BOSE
-Trapa cu deschidere panoramica
-Climatizare automata bi-zona cu conducte de aerare spate
-Sistem "easy-break" etc etc.
ps: pune mana pe cartea de gramatica!
esti fericit? te-a bagat cineva in seama...