Drivetest Renault Koleos (2009)

2.0 dCi 150CP 4X4 CVA Privilege
Renault Koleos (2009) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 03.02.2011
Cocolino

Off-road la exterior, Renault la interior. Acesta era sloganul cu care importatorul mărcii franceze în România l-a prezentat pe Koleos. Între timp, SUV-ul a primit un facelift subtil, care a vizat schimbarea mult-vestitului interior. În mod evident, avem de a face cu un model axat pe confortul pasagerilor şi nu pe sportivitate, iar acest lucru se simte la toate aspectele legate de maşină. După cum sugerează exteriorul, Koleos poate fi caracterizat de adjectivele "pufos" şi "moale", iar Renault încearcă să ne spună că acest lucru nu este deloc rău.

Renault Koleos (2009)
2.0 dCi 150CP 4X4 CVA Privilege

  • Pret de pornire 27.300 €
  • Pret model testat 30.350 €
  • Taxa auto 488 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat este echipat cu un motor dCi de 150 CP şi 320 Nm cuplat unei transmisii automate cu şase rapoarte. Unitatea de 1.995 cmc oferă puterea maximă la 4.000 rpm şi cuplul motor maxim la 2.000 rpm. Deşi nu este mai puternic decât rivalii de la Citroen, Peugeot, Mitsubishi, Opel, Hyundai sau Kia, propulsorul testat este unul dintre puţinele diesel-uri de 2.0 litri oferite în compania unei transmisii automate şi a tracţiunii integrale din segment. Rivalii au preferat motoare diesel mai mari, de 2.2 litri sau 2.4 litri, care oferă un nivel superior de putere şi cuplu motor, dar au o cilindree mai mare şi li se impun taxe mai mari pe întreaga durată de utilizare. Deşi nu impresionează pe nimeni în ceea ce priveşte puterea, motorul se descurcă suficient de bine pe şoselele româneşti, singurele momente în care acesta pare lent fiind la apăsarea pedalei la podea în vedea accelerării extrem de rapide. În schimb, accelerările parţiale şi reprizele 80-120 km/h sunt "primite" mai bine de Koleos, care preferă să accelereze treptat în loc să gonească fără să suspine. În ceea ce priveşte silenţiozitatea, motorul nu îşi face prezenţa simţită la interior până nu este turat aproape de 3.000 rpm, dar nici nu este un exemplu de silenţiozitate la rece. Cutia automată este motivul pentru care acest motor nu este apreciat la maximum atunci când ai nevoie de puterea motorului într-o clipă, deoarece tinde să schimbe treptele destul de târziu şi destul de lent, chiar dacă pedala de acceleraţie este la podea. Acelaşi motor este amplasat şi pe Nissan X-Trail, iar diferenţa de aproape 100 kilograme dintre cele două modele se arată a fi extrem de importantă în ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi consumul de carburant. Aşadar, problema lui Koleos nu este legată neapărat de cutia de viteze automată, ci mai mult de masa de aproape 1.8 tone la gol (1.764 kilograme, mai precis). La acest capitol, doar coreenii de la Kia şi Hyundai stau mai puţin bine, având modele care au o masă de 1.795 kilograme (Kia Sorento), respectiv 1.995 kilograme (Hyundai Santa Fe). În schimb, cele două modele coreene au un motor diesel de 2.2 litri care oferă 197 CP şi peste 400 Nm, ceea ce ajută la echilibrarea balanţei în favoarea lor.

Consum

Renault anunţă un consum mediu de 7.9 litri la sută pentru această versiune a lui Koleos, în timp ce consumul urban este cotat la 10.1 litri la sută, iar consumul extraurban este cotat la 6.8 litri la sută. Paradoxal, cel mai bun concurent din segment este Nissan X-Trail echipat cu acelaşi motor şi aceeaşi transmisie - consum mediu 7.1 litri la sută, urban 9.1 litri la sută şi extraurban 5.9 litri la sută. Un alt amănunt interesant este că modelele coreene, echipate cu motoare mai mari şi mai puternice, au un consum mediu mai mic decât al lui Koleos. Atât Hyundai Santa Fe, cât şi Kia Sorento sunt mai grele decât Koleos, dar reuşesc să fie mai economice, cel puţin în ciclul standard de testare european. În ceea ce priveşte consumul obţinut în cadrul testului nostru, Koleos a consumat între 11 şi 12.5 litri la sută în mediul urban, în condiţiile în care am întâlnit temperaturi sub zero grade Celsius, am folosit instalaţia de climatizare şi am abordat un stil de condus relaxat. Dacă ne grăbim, consumul lui Koleos 2.0 dCi în mediul urban urcă la 14-15 litri la sută. Pe autostradă, Koleos afişează 2.100 rpm în treapta a şasea la 120 km/h. Consumul se stabilizează rapid la 8.1 litri la sută şi rămâne la această valoare dacă nu avem fluctuaţii de viteză. În mediul extraurban, modelul franţuzesc a obţinut un consum de 7.5-8 litri la sută.

Performanţe

După cum aţi intuit deja, Koleos nu este campion atunci când vine vorba de performanţe. SUV-ul de la Renault are nevoie de 12.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a acestuia este de 177 km/h. De data aceasta, Nissan X-Trail manifestă aceleaşi "simptome", având nevoie de 12.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Cel mai rapid model din segment este Citroen C-Crosser 2.2 HDI BVA6, care poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 9.9 secunde. În plus, modelul Citroen poate să atingă o viteză maximă de 200 km/h. În mod surprinzător, C-Crosser reuşeşte să fie mai rapid decât fraţii săi de platformă şi să surclaseze modelele coreene mult mai puternice - dar şi mai grele la ambele capitole. Coreenii nu au rămas cu mult în urmă, însă, deoarece Kia Sorento are nevoie de 10 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce Hyundai Santa Fe are nevoie de 10.2 secunde pentru a accelera până la 100 km/h. Ambele modele ale concernului Hyundai Motor Corporation au o viteză maximă de 190 km/h.

Interior

Doar fiindcă avem cel mai mic preţ din segment nu înseamnă şi că trebuie să avem si cel mai ieftin interior, au gândit cei de la Renault. Aşadar, marca franţuzească reuşeşte să ne lase o impresie destul de bună la acest capitol, în ciuda unor plastice de calitate mai puţin bună. Interiorul este orientat spre confort - scaunele sunt moi, dar nu oferă un nivel bun de suport lateral, volanul are o textură moale, iar majoritatea materialelor folosite sunt de o calitate rezonabilă. Unele chiar arată bine, iar ergonomia este la un nivel bun - până când ajungem la sistemul destul de complicat de control al sistemului de navigaţie. Respectivul sistem se bazează pe o rotiţă metalic cu rol de joystick înconjurată de câteva butoane. Deşi nu este contra-intuitiv, şoferul are nevoie de ceva timp până când se va obişnui cu sistemul. Până atunci însă, acesta se poate bucura de scaunele încălzite care îşi fac treaba extrem de rapid, atingând o temperatură "incendiară" în aproximativ cinci minute. Pentru câteva clipe, ne-a părut rău că Renault nu a preluat ideea celor de la Opel cu volanul încălzit, care ar fi fost de mare efect dacă s-ar fi încălzit la fel de repede precum scaunele - în special într-o zi friguroasă, după ce ai dat jos gheaţa şi zăpada de pe maşină. Atât suporturile de pahar, cât şi cotiera au dimensiuni generoase, lucru care ajută atunci când ai un termos şi o gustare pentru mai târziu la îndemână şi nu ştii unde să le pui. La fel ca la versiunea pre-facelift, portbagajul se deschide în două moduri, iar partea inferioară coboară după modelul Land Rover. Nu ştim însă ce masă poate să suporte respectiva uşă, aşa că am evitat să ne aşezăm pe ea. În schimb, îţi poate ţine cumpărăturile fără probleme până le pui în portbagaj. Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar francezii vor să te îndemne să-l umpli până la refuz, din moment ce au montat o grilă metalică de izolare a bagajelor. Cei de la Renault s-au gândit şi la pasionaţii sporturilor de iarnă, aşa că au implementat un spaţiu în bancheta din spate pentru a-i face loc unui sac de ski. Celelalte modele se laudă cu un volum de încărcare mai mare, cum ar fi 510 litri în cazul lui Citroen C-Crosser.

Preţ de achiziţie

Cea mai ieftină versiune diesel cu transmisie automată a lui Koleos costă 27.500 de euro cu TVA inclus. Chiar şi cu toate dotările pe care le are nivelul de echipare Privilege al exemplarului testat, Koleos tot este cel mai ieftin din segment, având un preţ de pornire de 30.350 de euro cu TVA inclus. Pe locul doi se află Hyundai Santa Fe cu 32.724 euro cu TVA inclus, iar locul trei îi aparţine lui Kia Sorento, cu 32.829 euro cu TVA inclus.Unul dintre cele mai scumpe modele din segment este Peugeot 4007, care are un preţ de 38.874 de euro cu TVA inclus. Colegii de concern de la Citroen nu stau nici ei prea bine, C-Crosser 2.2 HDI având un preţ de 37.806 euro cu TVA inclus în versiunea de echipare Exclusive. Honda CR-V în versiunea 2.2 diesel Executive are un preţ de 34.695 de euro cu TVA inclus, pe când Nissan X-Trail are un preţ de 35.090 euro cu TVA inclus. Opel Antara facelift 2.2 CDTI Cosmo (nivelul de echipare de top) are un preţ de pornire de 31.475 de euro cu TVA inclus în versiunea 2.2 CDTI de 164 CP. Strict de dragul comparaţiei, pentru 36.208 euro cu TVA inclus poţi achiziţiona un Land Rover Freelander 2 echipat cu motorul TD4 de 2.2 litri şi 150 CP, asistat de o transmisie manuală cu şase trepte. Pe scurt, Renault Koleos este cel mai ieftin model din segment şi nimeni nu-i poate lua acest titlu.

Siguranţă

EuroNCAP a testat Koleos în 2008, iar modelul franţuzesc a obţinut cinci stele din cinci. Modelul vine în standard cu ABS, ESP, AFU, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină şi centuri de siguranţă frontale pretensionate cu limitator de sarcină. La vremea aceea, specialiştii de la EuroNCAP au spus că SUV-ul franţuzesc ar fi primit un punctaj mai mare de 33 de puncte (din 35 posibile) dacă ar fi protejat mai bine femurul pasagerului din dreapta. Nota lui Koleos ar fi fost maximă la acest capitol dacă modelul franţuzesc ar fi obţinut acelaşi punctaj sau o valoare mai bună conform noilor criterii de test ale organismului independent.

Ţinută de drum

După cum vă spuneam mai sus, Koleos este orientat spre confort. Spre deosebire de SUV-urile mari, care aparţin de segmentul premium sau SUV-urile compacte premium, Koleos nu poate să ofere şi confort şi sportivitate în acelaşi timp. În timp ce oferă un nivel rezonabil de confort pe teren accidentat şi pe şosea, alături de capacităţi off-road demne de locurile fruntaşe ale segmentului, Koleos reprezintă o dezamăgire dacă ataci virajele într-un stil sportiv de condus. Modelul prezintă un tangaj mare atunci când un viraj este abordat cu viteză, iar o succesiune de viraje va duce la intervenţia sistemului ESP pentru a controla efectele vizibile ale ruliului caroseriei. Dacă nu te grăbeşti, Koleos este partenerul de drum ideal, dar trebuie să renunţi la orice gând sportiv odată urcat la volan. Sistemul de tracţiune integrală se descurcă bine în noroi şi zăpadă, fiind preluat de la fraţii de concern de la Nissan.

Vizibilitate

Koleos se prezintă bine la acest capitol, fiind echipat cu un set de oglinzi de dimensiuni generoase şi cu suprafeţe vitrate impresionante. Trecând peste plafonul din sticlă, parbrizul mare şi montanţii A şi B amplasaţi în mod optim, modelul franţuzesc nu pune îi pune şoferului probleme de vizibilitate. Nici măcar rularea în marşarier nu este problematică, deoarece luneta are dimensiuni destul de mari şi partea inferioară a acesteia este suficient de joasă astfel încât să îţi permită vizualizarea obstacolelor din spate.

Tehnologie

Fiind vorba de o versiune superioară de echipare, mai precis versiunea de top, Koleos vine cu o pleiadă de echipamente electronice menite să-i facă viaţa şoferului cât mai uşoară. Tempomat, limitator de viteză, senzori de parcare, GPS, comenzi pe volan, sistem Bluetooth, sistem de asistenţă la coborârea pantelor, sistem 4x4 decuplabil care poate fi controlat cu ajutorul unui comutator, scaune electrice şi încălzite. Pe scurt, Koleos are tot ce îţi trebuie pentru o călătorie confortabilă şi relaxată, plus câteva elemente suplimentare, pentru pretenţioşi. Fiind cel mai ieftin model din segment, nu avem pretenţia ca acesta să prezinte un feature special la acest capitol care să ne dea pe spate şi ne mulţumim ceea ce ne oferă nivelul de echipare Privilege.

Design

Deşi vorbim de un facelift, Koleos nu s-a schimbat prea mult. Aproape deloc, dacă luam în vedere faptul că francezii au amplasat ornamente diferite la interiorul blocurilor optice, plastice diferite la porţiunea inferioară a barei de protecţie faţă şi câteva modificări subtile la interior. În rest, Koleos păstrează trăsăturile care l-au caracterizat: forma cuminte şi rotunjită, garda la sol mare şi suprafeţele vitrate generoase.

Nu ne-a placut

  • Performanţe motor
  • Răspunsul cutiei de viteze
  • Dinamismul suspensiei
  • Sprijinul lateral al scaunelor
Date tehnice - Renault Koleos (2009) 2.0 dCi 150CP 4X4 CVA Privilege
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4520
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000)
Latime mm
1865
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (2000)
Inaltime mm
1695
Viteza maxima km/h
177
Greutate kg
1764
Acceleratie 0-100 km/h s
12.3
Ampatament mm
2690
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
65
Cutie viteze
A6
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Koleos (2009)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (56)

  • Dupa ce am vazut Koleos acum Yeti mi se pare opera de arta!
    28 65
  • Santa Fe
    cica Santa Fe 11sec pana la 100km/h cand defapt:
    Acceleratie 0-100 Km/h (s) 9.8 si 10.2 automat.
    ... dar no stim ca coreenii nu sunt iubiti pe aici.
    10 14
  • iar se ridica in slavi RENAULT
    si o sa vin cu o intrebare ...de ce mama naibi nu sa facut un text off road ??? avem zapada ,avem muntii ,avem drumuri forestiere avem masina off road .......dar nu se face un text ....asta e o abureala automarket daca ne dati niste date ex1.. consumul in oras pai ce ma intereaza consumul ???ex2 timpul de acelerare la koleos 9.9 sec si sorento 10 sec ....asa si ce facetii intr-o sec domnule sofer participant la text ...s.a.m.d ......degeaba in fisa are dotari daca nu au si fost si folosite pentru a vedea ce poate
    9 33
  • mircea
    @antonny
    Explicaţia rezidă în acronimul SUV. Nu e o maşină off-road.

    Cu mulţumiri.
    12 9
  • GRESEALA
    ... iar preturi aiurea !!!
    Citez din oferta curenta peugeot:
    4007, 4x4, 2.2hdi, 7 locuri
    Cu TVA = 29.698 euro
    3 16
  • legat de bataia asta pe timpul pana la "suta"

    undeva pe un forum am citit o chestie, "semnatura" unui participant la acele discutii, spunea cam asa:
    "sportivitatea incepe la 4500rpm, acolo unde se termina diesel-ul"

    Deci, si prin urmare, va rog sa nu mai bateti moneda pe "caracteristicile sportive" cum este timpul pana la 100km/h ... comparatia merita facuta intre Murcielago si GT2 .. sau cinestie ce alte supermasinutze. Pentru noi, oamenii de rand, cifre de genul 7-10 secunde pana la 100km/h sunt absolut inutile, si asta numai pentru ca nu ai unde sa faci asta.
    Ne sunt untile in schimb informatii cu privire la reprize, la rapiditatea de schimbare a vitezelor ( la automate ) sau usurinta si precizia schimbarilor ( la manuale ), puterea ce poate fi livrata de motor in conditii de "oh sh!t tre sa bag viteza". O cifra obtinuta in "laborator" de un pilot, cu o masina care putea fi aruncata dupa test, nu prea sunt interesante cu adevarat in experienta de zi cu zi a masinii.
    Interesant ar fi sa vedem chestii gen timpi pentru acceleratii 50-80km/h; 80-100; 100-120; 100-130 ... situatii reale ce pot aparea pe drumuri ... ca nu ma apuc sa depasesc vre-un melc de pe drum si sa accelerez de la 80 la 120 intr-a 5-a ( la un benzianr evident... ) .. ii dau cu a 3-a .. maxim! :P
    .. parerea mea, evident...

    @koleos -- cifrele de vanzari spun cam multe despre masina.. si nu de bine :P
    13 26
  • Fulger
    posesor de Koleos
    Am Koleos pe benzina 170 cai, de aproape 3 ani. Incantatoare masina. Am renuntat la Octavia 2 RS benzina pentru ea.
    Sprintul de la 0 la 100 in 9 sec. Las in urma (daca vreau) toate suvuletele care au motoare normale plus aproape toata gama de autoturisme. Dar vorbim de benzina. Partea cu sustinerea laterala la scaune e adevarata. Puteau sa le faca si ei mai ergonomice.

    Parerea mea
    17 20
  • Marian
    Eu nu inteleg o chestie. Chiar asa de mare e masina asta de e comparata cu SantaFe? NU e mai degraba la concurenta cu ix35 si Kia Sportage?
    7 9
  • nr1
    Ati uitat sa mentionati ca e cea mai buna din segment.
    9 9
  • Octavia 2 RS vs.Koleos
    @fulger

    Daca ai dat un RS pe un Koleos , inseamna ca masinile mai sportive nu sunt pentru tine, si totusi nu inteleg de ce te lauzi ca lasi pe toata lumea in urma pe strada , care toate autoturismele ? Ma indoiesc ca faci fata pe viraje unui autoturism cu suspensie competenta .

    De fapt koleos e excelent la un lucru cu certitudine , parcarea pe borduri in fata la mall .
    13 47
  • ....
    N-am inteles niciodata de ce ti-ai cumpara ( in Romania, si nu numai ) un SUV in dauna unui sedan , break sau monovolum . Toate modelele amintite in acest test , in frunte chiar cu Koleos nu au nici un avantaj in fata unui break , de ex , plecand de la motorizari , dotari , pret si terminand cu spatiul interior, capacitate portbagaj, tinuta de drum , performante ,etc . Sa dai intre 30 si 40.000 euro pe un SUV cand exista la acelasi nivel de pret , de ex, un Passat Variant eventual si 4x4, sau o Skoda Combi tot 4x4 sau daca plusam putin peste 40k euro ajungem la Serie 5 touring sau A6 Avant ?! Pt un plus de 5-10 cm garda la sol nu vad unde e utilitatea vreunui model din acest segment
    17 48
  • @raoul
    Singurul motiv pentru care un roman renunta la o masina utila cu costuri mai mici pentru un SUV mai costisitor si mai putin practic este EGO , care trebuie egalat de dimensiunile masinii .

    Nu ? Altfel te simti cand iti coboara pitzipoanca din SUV , si altfel te simti cand parchezi pe doua locuri in fata blocului sau la supermarket , te simti ROMAN adevarat .

    Asta e motivul.
    20 53
  • @Razvanis , bine punctat
    Razvanis m-a contrazis :)) ..si bine a facut : urcatul bordurilor este UTILITATEA oricarui SUV
    11 43
  • Raoul, in caz ca nu stiai, instinctele animale "masculine" se manifesta libere in natura, inclusiv printre oameni -- si un lucru este clar A MEA ESTE MAI [orice, numai sa fie MAI .. decat a vecinului]

    evident tre sa fii cel putin "indragostit" de acest segment casa dai banii de un 3, A4, C mai putin "dotate" sau un passat, laguna, mondeo "super-full" :)
    5 31
  • Duster?
    E mai ieftin ca Duster? :-)
    În afară că e urât și are un motor slab, care sunt atuurile? :-)
    8 42
  • Preţuri Peugeot 4007
    http://www.automarket.ro/masini-noi/peugeot/4007-488/
    1 1
  • :))))))
    Doar un ex comparativ cu 2 break-uri premium( nu compar cu modele mai ieftine ...ii ' innebunesc' pe posesorii de SUV :)) ):

    - SUV : Peugeot 4007 2.2 HDI 156cp, pret cu tva 40.500 euro
    - Break : Audi A6 Avant 2.0 TDI 170 cp , pret cu tva 39.800 euro
    - Break: BMW 520d Touring 2.0 184 cp, pret cu tva 46.000 euro
    Poate veni si un E200 CDI , tot break , la 44.000 euro :)))

    Preturile sunt cele de lista.( cu/fara 4x4 , cu/fara cutie automata , etc )
    8 12
  • @fulger
    fulger' si daca te depaseste trasnet' ce faci schimbi masina
    12 1
  • @Fulger
    @ Fulgerica , cand spuneai ca lasi in urma aproape toata gama de autoturisme , te refereai la gama Renault , nu ?:))))))))))))))
    13 47
  • @raoul
    :))))))))))))))))))
    7 26
  • caterinca :))
    ce interior de ... renault are... iar la exterior e de tot rasul...

    de asta renault nu o sa se compare cu un vw/skoda/peugeot niciodata..
    7 53
  • urata
    mi-au placut la nebunie megane 2 si laguna 3, dupa mine sunt niste masini excelent desenate. dar koleos, doamne, doamne, de ce? cum poti sa scoti pe piata asa ceva? pana si suv-urile coreene vechi: santa fe 1 sau sorento 1 erau mai frumoase. erau geniale pe langa aratarea asta.
    7 13
  • Costel
    koleos
    Numai dati cu pietre in Koleos ca nu e chiar asa de proasta precum o spuneti voi.
    Lasati cifrele oficiale ale consumului. Nu se aplica in niciun caz.
    Nu e chiar barca pe curbe, dar nu e nici X5.
    Este o masina confortabila, foarte silentioasa, motorul nu se aude la relanti sau poate voua va place cum suna alte tractorase.
    Cutia este cu variatie continu-orientata spre confort.
    Daca va uitati pe geamuri veti vedea sigla de la Samsung,masina fiind de fapt copie.
    Materialele si imbinarile de la interior sunt peste medie-MASINA ESTE FABRICA TA IN KOREA.
    De ce nu spuneti nimic de acoperisul panoramic?
    Dar de magazia de cd cu mp3 BO$(Bose).
    Bi-xenoane cu adaptive pe viraj
    Si multe altele.
    Usa portbagajului poate sustine 150kg.
    29 2
  • KOLEOS
    Masina de doi lei.Nici acum nu va-ti convins ca nu au SUV-uri francezii.Am o kia sportage tdi,motor 1998 cmcubi,accelereaza de la 0-100 in 11 sec. si are toate dotarile ,fara piele,consum 7l/100km.mixt.Nu ii fac reclama ,dar observ ca tot ataca firmele coreene ,de aceea s-au unit cu Nisan,pentru ca nu au potenta.
    5 52
  • Fulger
    tot despre Koleos
    Chestia asta legata de "EGO" in privinta suvurilor este adevarata.
    Nu prea este cazul lui Koleos pentru ca nu este un suv de mari figuri. L-am luat pentru ca aveam nevoie (m-am mutat in Domnesti) si ca era mai ieftin decat altele.

    Totusi, eu vorbesc despre masina asta in cunostinta de cauza. Cati dintre cei de pe forum care nici macar nu au masina pot sa afirme acelasi lucru atunci cand vb urat despre Koleos? Aproape toti bag de seama.
    13 7
  • Ceasuri de logan
    5 23
  • *****
    automarket de ce nu avem dreptul de-a vb ......de ce se cenzureaza si se pun decat comenturile care va convine ............eu cred k nu ma incalcat nimic din conditile cerute la inscriere ....daca da ...va rog sa spune-ti cu ce am incalcat regulamentul
    6 4
  • cat de performanta e in tractiunea 4x4? mai performanta decat un xdrive? am auzit ca e cea mai performanta de pe piata, hai mai taiati, taiati...
    3 28
  • au auzit ca masina asta e facuta pe platforma scenic II, o fi adevarat??
    11 4
  • @SOMI
    ai KIA tdi? ai spus tot cu asta. daca taceai, macar nu stia lumea ce poama esti.

    Referitor la model, garantez ca e ideal pentru mers cu familia la munte, la iarba verde, in concedii. E suficient loc pentru bagaje, taxa de inmatriculare e mica pentru ca e sub 2l iar asta e un atu foarte important, ca si impozitul si mai ales, pretul. Pe scurt, pentru ce vrea el sa faca, e inegalabil!
    37 3
  • Semtex 82
    comentarii penibile...
    Daca voi credeti ca un Koleos e bun doar la urcarea bordurililor inseamna 2 lucruri: ori trebuie sa iesiti din oras mai des, ori nu ati condus masina sa-i vedeti adevaratele capacitati in teren off-road de dificultate usoara si medie... performantele in teren accidentat sunt peste media clasei (atentie, e un crossover). Asta-i un atu al masinii pe care unii, mai rauvoitori, incearca sa-l treaca in derizoriu...

    Inca ceva: nu judecati masina dupa comportamentul impertinent al unor proprietari de diverse alte SUV-uri. Sunt oameni si oameni.

    Nu e nimic meschin in a-ti cumpara un SUV (compact sau nu) pentru a avea siguranta, vizibilitate sau pentru a-ti satisface spiritul de aventura...

    Design-ul? Mie personal imi place cum arata Koleos, dar am observat ca de la inceput anumite "elemente" din presa de specialitate au incercat sa influenteze cititorii sustinand ca e urata. Totusi sunt SUV-uri cu adevarat urate de care nu s-a spus nimic... Dar asta-i media din Romania: le dai sa manance, te ling si-n fund, nu le dai sa manance, te latra de fiecare data cand treci...

    Interiorul? De ce sa nu recunoastem ca inca mai sunt SUV-uri cu interior auster, mai inspre utilitar, pe cand Koleos are interior confortabil de masina de familie?

    Koleos 2.0 175 CP 4X4 incepe de la 25.300 euro, iar o versiune full-option Privilege 2.0 150 CP 4X4, cutie automata 6 tr, ajunge la 28.350 euro. Discount-ul e o prezenta constanta.

    Eu recomand motorul de 2.0 175 cp , cutie manuala in 6 trepte, Dynamique sau Privilege (nu conteaza, ambele versiuni sunt f dotate). Calitatile masinii le vedeti la drum lung, unde e confortabila, silentioasa, potenta (da! ati vazut bine), versatila etc.
    Iar Koleos pana acum si-a demonstrat fiabilitatea. De aia consider ca-i o masina buna.
    52 5
  • @semtex
    Ce ai spus tu poti face cu un break 4x4 de clasa compacta superioara sau medie, care este mai ieftin si la achizitie si la intretinere si la utilizare. UN break 4x4 are mai mult spatiu cu siguranta, sta mai bine pe sosea cu siguranta, dar unde pierde ? Pierde la capitolul imagine, si anume imaginea creata proprietarului, de om POTENT.
    Daca acel proprietar chiar are nevoie de performante OffRoad , acolo unde o masina normala de familie 4x4 nu face fata nu cumpara o jucarie de asta , ia o masina 4x4adevarata, ce nu se poate spune despre multe dintre aceste SUV-uri,
    7 47
  • semtex
    @razvanis
    ba tu te auzi ce spui?! :)) baga tu un break 4x4 incarcat cu 4 persoane pe coclauri, sa vezi tu de nu pleci cu toba si scutul rup in 2 de acolo... baiatule, koleos nu degeaba are o garda de 18cm. cateodata nici aia nu ajunge... esti incompetent si habar n-ai ce inseamna offroad cu dificultate medie... iar ruliu la koleos e chiar mai mic decat la multe breakuri care le-am condus...

    ps: eu am condus koleos pe circuitul offroad construit de Titi Aur, am condus pe drum forestier si pe autostrada... cu siguranta cunosc masina mai bine ca tine... nu esti tu ala care sa-mi dai mie lectii....
    44 8
  • daniel
    renault
    cel mai mic pret pentru ca se strica cel mai repede, doar e renault. si pe urma te costa piesele de nu stii cum sa o dai mai repede...
    6 38
  • are dreptate razvanis
    si sa incep koleos nu e masina off road asa cum spune si cei de la automarket .......iti garantez k 80 %din cumparatori ...cumpara masina pentru o garda mai mare pentru a arunca masina pe o bordura ,pentru a merge in oras si a intimida in trafic k el e mai mare,pentru 4x4 care in anumite situati nu il stiu sa il foloseasca ....nu ai sa vezi posesor de koleos pe coclauri in varf de munte ,prin prundisul unui raulet s.a.m.d
    4 35
  • @Semtex - Siguranta, vizibilitate, spirit de aventura intr-un SUV gen Koleos ?!!!!:))) Cred ca tu vb de alt segment , de alte modele ; vrei spirit de aventura ...te dau o tura cu Lada mea ( tu alegi traseul ) si apoi te dai si cu un Koleus ( am si troliu ,asa ca poti sta linistit :)) ) ; garda la sol 18 cm?!....ce te faci in noroi si/sau zapada de 20-25 cm ; off road usor ??!....te duc cu o berlina cu garda la sol de 15 cm si foi de arc pe spate si iti arat ca se poate si asa ceva ; 30.000 euro pt asa ceva ( ce are la baza platforma Nissan-ului Almera )??!!! Ai variante pt cumpararea a 2 masini ( una pt ca sa-ti satisfaci spiritul de aventura:))) iar cealalta pt sosea ) , si iti dau un ex : o Panda 4x4 care intra pe unde cu Koleos nici nu visezi costa in jur de 12.000 euro si iti mai raman 18k , destul cat sa ai variante nenumarate ; ori poate nu stiai ca anul trecut un Grand Cherokee costa 33.000 euro ( 3.0 CRDI automat ) , ori toata gama Ssangyong ( SUV-uri veritabile , cu motoare bune ,transmisii bune, garda la sol de peste 20 cm ,reductor , cutie automata , etc ) o gaseai de la 20 la 30.000 euro . Din pacate asta-i adevarul , un SUV de genul acesta nu renteaza absolut deloc daca privesti lucrurile obiectiv ; alternativele sunt mult , mult mai bune din toate punctele de vedere . Poate merita sa fie cumparat ( dar din cu totul alte considerente ) , daca pretul ar fi ceva mai jos .
    8 43
  • Semtex
    @daniel, raoul, antonny - mai bine va apucati de pastorit..
    @raoul explica-mi si mie, de ce ar trebui sa te invat eu abacedarul auto?

    Siguranta e unul din motivele principale in alegerea unui SUV. Forta unui impact frontal se resimte mult mai mult la o berlina /break decat la un SUV. Un SUV are avantajul masei suplimentare si a centrului de greutate ridicat, astfel incat lonjeroanele nu preiau decat o mica parte din energia de impact comparativ cu o masina mai joasa... mai pe sleau: un SUV o sa treaca ca prin unt prin break-urile voastre!
    Pe langa asta Koleos este un Renault, adica o masina foarte sigura prin definitie. Renault nu face rabat la siguranta.

    Ce cultura auto sa ai tu, daca o dai cu LADA in sus si-n jos... Koleos se adreseaza clientilor sofisticati care vor confort, siguranta, polivalenta si abilitati in offroad mediu (apropo: invatati ce inseamna ala) , toate in acelasi pachet..

    Da'ce scriu eu ca voi nici macar n-ati condus masina... antonny ala "garanteaza" pt niste statistici numai de el stiute... vai de capul vostru!

    @Costel
    in pozitie coborata, partea inferioara a hayonului suporta greutatea a doi adulti (pana la 200 kg).

    @bmw
    da, are platforma de scenic 2. implicit prea comoditatea si versatilitatea unui monovolum.

    @so
    Bmw se juca cu aia in praf cand Nissan facea sisteme 4x4
    23 5
  • :)))))))))) Siguranta pt tine se refera doar la impact frontal ?!:)))))))))) Daca dau cu break-ul de 2 t in Koleos-ul tau si din fata, si din spate si din lateral nu stiu daca te mai trezesti :)) Poate ne spui si noua ce inseamna off road mediu.
    PS: Koleos este mai mult Nissan decat Renault
    PS1: platforma , pt cultura ta auto , e preluata de la X-Trail , Nissan dezvoltat pe platforma de Almera
    Vai de capul tau mai Semtex ; informeaza-te putin si dupa aceea mai vb cu mine , nu de alta ,dar te faci de ras . Noapte buna
    1 21
  • @semtex
    bmw facea sistem 4x4 inca din 1937 (google it)

    stim ca esti cum esti, dar opreste-te
    7 20
  • Am mers cu masina (modelul sa ii spunem ante facelift), dar nu in calitate de sofer, cateva sute de km.
    Precizez de la inceput ca nu sunt deloc fan Renault.
    Masina pare ok, foarte accesorizata comparativ cu concurenta, motorul extrem de silentios, confort la drum lung, cam tot ce vrei.
    Cateva pareri:
    - cam multa "masina" in banii astia;
    - se straduiesc prea mult - cei de la Renault- sa placa intr-un segment in care pana acum ceva timp nu existau;
    - as fi comparat cu Chevy Captiva si SsangYong Rexton;
    - de ce nu se vinde Renault si in SUA?
    - merita la general o nota ceva mai mare de 3,7.

    SPor!
    11 1
  • Oameni buni de ce nu ne lasati cu cazanele astea de masini frantuzesti pe nume Renault.Stiti dc au luat francezii Dacia si nu nemtii de la VW?Pt ca sunt la fel ca noi spagari si au stiut unde si cui sa dea....Sunt niste rupti in cur care cica fac calitate, peste 1000 de ani poate...
    1 21
  • nicio treaba...
    Xdrive a aparut in 2004

    @Abcd

    http://daciagroup.com/comunicate-de-presa/dacia-si-renault-printre-cele-mai-fiabile-marci-auto-din-franta.html

    http://daciagroup.com/stiri-internationale/calitate-si-fiabilitate-in-germania-gama-renault-la-loc-de-onoare-in-2008.html
    20 1
  • @so @@semtex
    Sistemul 4x4 de la bmw dinainte de 2003 era rudimentar. Avea tractiune integrala permanenta cu distributie in proportie fixa 50 / 50. Tot ce a facut cu XDrive, a fost sa se alinieze la tendintele moderne impuse de Nissan si alti monstri sacri.

    @octav71
    "se straduiesc prea mult - cei de la Renault- sa placa intr-un segment in care pana acum ceva timp nu existau"
    Adica nu e bine sa te straduiesti mult? Legat de segmentul in care zici tu ca nu existau, trebuie mentionat ca Renault a beneficiat din plin de experienta Nissan. Sunt constructori care au avut tupeu sa intre pe segmentul asta si n-au avut nici pe sfert din know-how ul Renault.
    25 1
  • @octav71
    de ce nu se vinde Renault si in SUA? simplu pt ca americani nu au timp de mers la service
    4 13
  • Semtex
    scrieti in necunostinta de cauza...
    Renault Clio 3 - cea mai fiabila masina din categoria sa conform DEKRA (Germania) pe 2009

    1.Clio 3
    2.Toyota Aygo
    3.Mazda 2

    sursa: www.dekra.de

    Raportul anual ADAC
    ADAC are un studiu de referinta in Germania pentru determinarea calitatii si fiabilitatii vehiculelor. Masinile examinate au intre 1 si 6 ani si au realizat vanzari de cel putin 10.000 de unitati. Statisticile arata cat de frecvent diferite modele au suferit defecte si au trebuit sa apeleze asistenta rutiera ADAC. Pe baza acestor date, ADAC este in masura sa evalueze fiabilitătii pe o scara de la 1 la 5, 1 fiind "foarte de încredere" si 5 fiind "nefiabil".

    In ultimul raport ADAC publicat in aprilie 2009, fiabilitatea la toate modelele Renault produse din anul 2006 este buna sau chiar excellenta. Aceste rezultate remarcabile confirma sondajele efectuate in alte tari. Dincolo de calitatea masuratorilor efectuate pe plan intern, rezistenta de proiectare si fabricare a vehiculelor din gama Renault arata cat de eficiente sunt eforturile intreprinse in intreaga companie in ultimii ani.

    sursa: www.renault.co.uk ; www.adac.de

    Nemtii de la ADAC recunosc in 2008 fiabilitatea si calitatea Lagunei III.

    LAGUNA III e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu Audi A4 si Mercedes C Class.

    "La Laguna III, parvient à se hisser à la seconde place ex-aequo de son segment, ce qui est représente une réelle performance, puisqu'elle est en concurrence avec les soit-disantes indélogeables berlines allemandes, avec les réputées (trop ?) Audi et Mercedes.
    La BMW Série 3 est certes assez nettement en tête (1,9), mais la seconde place est partagée par la Laguna III et la Mercedes Classe C et l'Audi A4 avec 2,7 / 1000. "

    sursa: www.planeterenault.com ; www. adac.de ; www.automobile-club.org
    37 3
  • @Automarket
    " Fiind cel mai ieftin model din segment, nu avem pretenţia ca acesta să prezinte un feature special la acest capitol care să ne dea pe spate"

    Si totusi Renault Koleos are dotari premium pe care nu le gasiti pe alte crossoevere non-premium mai scumpe:

    -Card maini libere
    -Frana de parcare automata
    -Sistem Audio BOSE
    -Trapa cu deschidere panoramica
    -Climatizare automata bi-zona cu conducte de aerare spate
    -Sistem "easy-break" etc etc.
    20 3
  • cocolino
    reno nu intra pe piata din sua pt ca se tem ca nu vor face fata la recall(ha ha ha prima data trebuie sa-i primea.......vise) vor detrona toyota la capitolul acesta
    3 19
  • numai dupa primele cuvinete gen "hahaha reno e prost ca nu arata ca un audi sau lamborghini" iti dai seama ca e plin de copii de clasa a 7-a pe aici...
    17 3
  • da, iti dai seama dupa limbajul simplu si concluziile retardate la care ajung
    21 2
  • pentru samtex
    da am sa ma apuc de pastorit ...se castiga bine ...dar nu am sa imi iau la stana koleos ........ciobanii au banii mai multi nu pentru koleos ..........sa facut un text intre koleos ,kuga ,tiguan si qashqai nissan....koleos si kuga au picat textul .......qashqai a fost cel mai bun .....
    2 11
  • vasi ha ha ha
    ,,limbaj compus''
    in loc de limbajul simplu e mai usor sa dai copy-paste(ca alti,,,cunoscatori"')pe citate din articole, gasite pe google si sa ma dau mare....
    4 10
  • pentru automarket .......
    domnilor uitati asta inseamna test .....http://www.youtube.com/watch?v=AAzHBj2GiKI&feature=related........http://www.youtube.com/watch?v=s5ibxmSbY9Q&feature=related.......oare duster da clasa lu koleos ?????......un filmulet spune mai mult decat vb despre masina
    2 7
  • Copile , sursele oficiale citate nu pot fi contrazise. Sunt niste studii temeinice, nu impresiile unor mascarici ca tine.

    ps: pune mana pe cartea de gramatica!

    esti fericit? te-a bagat cineva in seama...
    7 1
  • de ce cocolino?
    0 0
  • Koleos
    Este incredibil cati oameni care habar nu au despre ce vorbesc isi dau cu parerea. Am un Koleos de 2 ani. Inainte de a-l cumpara am facut drive-test cu Koleos, Tiguan si Kuga. Initial am fost indebunit de Kuga, arata extraordinar. Dar cind iti iei o masina din alte motive decit cum arata, Koleos e de departe cel mai bun. Tiguan, sincer, cel mai slab. In primul rand este o masina robusta. Extrem de confortabila si usor de condus. Cu spatii de depozitare variate si o calitate a materialelor buna. Am vazut mai sus ca cineva spune de motorizare slaba. Daca 175 cp la 360 Nm este slaba, probabil omul ala are ceva masina americana V8 de 500 cp. Sau e un liceean pus pe contrazis. Ce este extraordinar la Koleos este suspensia. Filtreaza atat off-road cat si gropile de pe drumurile patriei. Consumul este bun. Mergind dupa cum spune legea, am scos 5.6 l la 100 de km. Daca o calci, evident consumul creste. Si motorasul asta slab, in depasiri, chiar si in viteza a 6-a nu-ti da nici o emotie. La 170 km/h inca simti puterea. Per ansamblu, e o masina excelente. Pacat ca nu au facut-o mai haioasa la exterior.
    3 1
  • Am avut masina, cu motorul de 175 cai, trage ca un bivol in orice situatie, bine a mea cred ca era dezlegata la turatii ca se ducea pana in 5500 pana intra in limitare... deci probabil aveam 200 cai :)))). Prinde 100 cu a 3a si 140 cu a 4a, fara probleme. Poti sa mergi cu a 4a pe drum national si in localitate si afara, practic esti ca pe cutie automata. Pe autostrada mergi cu a 5a pana la viteza maxima daca vrei, nu gafaie decat daca te alearga vreun V6+. Partea proasta e ca e o masina grea ceea ce inseamna bascule schimbate anual pe gropile patriei noastre dragi. In rest, mai schimbi un bec, probabil tot de la gropi si revizii la timp cum scrie la carte. Nici o problema tehnica, de nici un fel, si era luata la mana a doua!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru