de Mircea Meșter, Foto: Golfuletz Studio
Duminica, 14.06.2009
-
-
Trimite pe:
Citroen C3 Picasso este un companion extrem de agreabil. Desi este gandit ca un model de familie, nimic nu te opreste sa te plimbi cu el prin oras daca esti un tanar sau o tanara care iubeste pur si simplu viata. Cu un design atragator si un interior inovator si pe alocuri futurist, modelul francez reuseste sa iasa in evidenta in fata concurentei la capitolele imagine, farmec si calitate.
Motor / Transmisie
Versiunea de motorizare testata de Automarket este cea mai puternica varianta diesel existenta in dotarea lui C3 Picasso. Vorbim de motorul 1.6 HDi 110 CP FAP, o unitate supla si adaptata perfect masei modelului testat, 1334 de kilograme. Cuplul maxim al motorului diesel de 1.6 litri ajunge la 240 Nm inca de la 1750 rpm, o valoare mai mult decat suficienta pentru ceea ce isi doreste Citroen de la modelul sau, un monovolum de clasa mica care nu are nevoie de putere, ci de un motor care sa nu aiba probleme in putinele ocazii in care are nevoie de zvac. Din pacate, cutia de viteze nu se ridica la nivelul motorului, cele cinci trepte fiind lungi si putin precise. Sistemul de transmisie ar fi fost mult mai bine conceput daca inginerii francezi ar fi privit C3 Picasso ca pe un model de segment mic, si nu ca pe un monovolum autentic.
Consum
Conform fisei tehnice a modelului testat, consumul mediu mixt al lui C3 Picasso in versiunea diesel de 110 CP este de 4.9 litri. Testul nostru a insumat circa 250 de kilometri prin Bucuresti (75%) si pe autostrada (25%), cifrele pe care ni le-a indicat computerul de bord ajungand la 7.2 litri/100 km. In regim extraurban, pe o autostrada neaglomerata si la o viteza constanta de 120-130 km/h, consumul real al lui C3 Picasso ajunge la 6.2 litri, cu circa doi litri mai mult decat cifra oficiala din cartea tehnica. Masina nu a rulat insa incarcata decat la maxim jumatate din capacitate si fara bagaje, astfel ca este posibil ca cifrele legate de consum sa mai creasca ulterior. Cu toate acestea, vorbim de un consum foarte bun avand in vedere faptul ca avem in fata un model destinat mai ales familiei, cu destul spatiu incat sa te bazezi pe un concediu de familie fara sa ai grija benzinariilor de pe sosea. Practic, in conditiile in care capacitatea rezervorului este de 50 de litri, autonomia lui C3 Picasso la drum lung poate ajunge la 800-850 de kilometri. Deloc putin pentru un model care masoara doar 4.1 metri si poate gazdui fara probleme o familie cu patru membri plus bagajele aferente.
Interior
Marele punct forte al lui C3 Picasso este interiorul. Inca de la primul contact cu modelul francez esti frapat de spatiul interior, semn ca masina pe care o ai la test este destinata unei familii adevarate care nu are nevoie de un movolum mare si care nu dispune, eventual, de loc de parcare pentru un model care sa masoare 5 metri. De altfel, C3 Picasso este promovat in campania publicitara care acompaniaza lansarea sa in Romania prin termenul Spacebox, acesta referindu-se pe de o parte la forma sa, pe de alta parte la aspectul interior practic. Exista cinci locuri independente pentru pasageri si 500 de litri in portbagaj, spatiul destinat bagajelor fiind insa mai degraba inalt decat adanc sau foarte lat. Instrumentarul de bord este extrem de simplu si de usor de utilizat. Pe de alta parte, ceasurile si indicatoarele care sunt asezate in mod normal deasupra volanului se muta in versiune Citroen C3 in partea superioara a bordului, un element pentru care ai nevoie de timp pentru a-l pricepe in adevaratul sens al cuvantului. Predispozitia francezilor pentru formele si solutiile futuristice a dezvoltat idei inedite si mai putin practice pentru turometru, care trece in era electronica si este mai putin exact decat unul digital clasic. Pozitia la volan este mult mai inalta decat cea a unui model clasic de segment mic sau mediu, pozitionarea grupului vital volan-pedale-scaun fiind una destul de putin obisnuita. Materialele utilizate la interior sunt de foarte buna calitate. De exemplu, butoanele de deschidere a geamurilor si cele de reglare a oglinzilor sunt dintr-un plastic cauciucat, foarte placut la atingere, o solutie extrem de rar intalnita, indiferent de segment. Semnatura familiala a modelului este subliniata de masutele pliabile de pe spatarul scaunelor din fata, de prezenta oglinzii panoramice de interior pentru supravegherea copiilor, de posibilitatea rabatarii tuturor scaunelor cu exceptia celui al soferului si de lungimea maxima de incarcare de 2.41 de metri. Marele punct forte al interiorului este reprezentat insa de plafonul panoramic din sticla care face toti banii si care dubleaza perceptia ochiului asupra spatiului pe care pasagerii il au la dispozitie. Un alt punct pozitiv al modelului este insonorizarea, habitaclul fiind foarte bine izolat fonic, indiferent de viteza si conditiile de rulare.
Preţ de achiziţie
Pretul de pornire al lui C3 Picasso este de 11.990 de euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.4 benzina 95 CP in varianta de echipare Attractive. Modelul testat de Automarket, cel mai puternic diesel in cea mai bogata versiune de echipare este de 17250 de euro, dar ajunge pana la 20.000 de euro cu TVA inclus, incuzand aici toate optionalele lifestyle (jante Clover de 17 inch, plafon panoramic si vopsea verde). In raport cu preturile concurentei, C3 Picasso se claseaza undeva la mijloc. Daca luam ca reper pretul de pornore, C3 Picasso este pe locul al doilea in clasamentul preturilor, singurul model mai ieftin fiind vechiul Ford Fusion, cu un motor insa net inferior (1.25 Ford versus 1.4 95 CP Citroen). C3 Picasso poate fi cumparat cu 11.990 de euro cu TVA inclus, un pret mai scazut decat cel al rivalilor Meriva (12.070 €/1.4 90 CP), Note (14.077 €/ 1.4 88 CP) si Jazz (14.018 €/1.2). Lucrurile se schimba in ceea ce priveste motorul testat de Automarket, pretul versiunii diesel de 110 CP ridicandu-se la cel mai inalt nivel din segment, in fata versiunilor relativ identice ale concurentei. Citroen reuseste insa sa se impuna clar la capitolele design si calitate perceputa in fata adversarilor de segment.
Siguranţă
Desi in versiunea standard vorbim de o dotare destul de superficiala la nivelul sigurantei pasagerilor (doua airbag-uri, ABS cu repartitor electronic de franare si inchidere centralizata), versiunea testata de Automarket dispunea de toate elementele necesare pentru ca o familie sa ruleze in siguranta fara probleme: ESP, ABS, AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta) si sase airbag-uri. In testul realizat de EuroNCAP, Citroen C3 Picasso a fost notat cu patru stele la capitolul siguranta, scorul fiind tras in jos de lipsa ESP-ului si de scorul slab la capitolul "Protectia pietonilor" pe modelul testat de organizatia independenta europeana.
Ţinută de drum
Suspensiile lui C3 Picasso reprezinta un punct forte in oras, acolo unde micile neregularitati ale strazilor sunt camuflate bine de amortizoare. Inaltimea ridicata a monovolumului de clasa mica semnat de Citroen trage insa in jos comportamentul modelului la viteze mari, la manevre bruste si in viraje stranse, acolo unde familia nu are insa nevoie sa ajunga foarte des. De altfel, Citroen isi promoveaza masina ca pe una care asigura exclusiv confort pasagerilor, elementul sportivitate fiind unul care nu prezinta interes pentru inginerii francezi de aceasta data. Un punct forte al lui C3 Picasso este insa manevrabilitatea sa in oras. Desi alura sa masiva induce in eroare, modelul Citroen se descurca fara probleme pe spatii restranse, reusind performante care ar atrage invidia concurentei.
Vizibilitate
Strans legata de aspectul practic al interiorului lui Picasso, vizibilitatea este una dintre cele mai ridicate intalnite la un model testat vreodata de Automarket. Parbrizul imens, geamurile laterale foarte mari si montantii care nu impiedica deloc vizibilitatea sunt garantiile acestui fapt. Oglinzile laterale si cea centrala fac si ele parte din peisajul unui model care te face sa constientizezi mult mai usor ce se intampla in jurul tau pe sosea. In plus, dimensiunile reduse ale masinii si senzorii de parcare de care dispunea modelul testat completeaza oferta la acest capitol. Daca amintim aici si plafonul, care in 90% din suprafata este transformat intr-o fereastra imensa, luminozitatea si vizibilitatea devin punctele forte ale lui C3 Picasso.
Tehnologie
C3 Picasso nu iese foarte tare in evidenta la capitolul tehnologie, insa se detaseaza de concurenta in ceea ce priveste indrazneala si inovatiile. Practic, C3 Picasso imprumuta elementele care scot in fata toate celelalte modele de varsta noua ale celor de la Citroen. Pe langa un sistem audio care nu exceleaza, afisajul complet digital si pachetele pe care le gasim in mod normal pe toate modelele segmentului, C3 Picasso nu are cu ce sa se laude. Totusi, modelul francez promite sa se revanseze mai tarziu, cand inginerii francezi au pregatit instalarea unui pachet Start&Stop pe monovolumul lor de clasa mica.
Design
Amestecati imaginea unui model care imprumuta numele lui Pablo Picasso cu nuantele foarte atragatoare de care dispun clientii Citroen si cu un segment in care designul nu este punctul forte. Rezultatul nu poate sa fie decat unul pozitiv pentru constructorul francez, care pare ca a tras lozul castigator odata cu lansarea lui C3 Picasso. Atat la interior, cat si la exterior, modelul Citroen reuseste sa atraga si sa nu plictiseasca. Daca adaugam in ecuatie si jantele de 17 inch special pregatite de Citroen pentru acest model, ne aducem aminte instantaneu de faptul ca termenul "chic" este de origine franceza. Practic, numarul de priviri atrase de C3 Picasso il transforma pe acesta dintr-un model de familie intr-unul destinat celor care vor sa iasa in evidenta pe sosea. Un adevarat Fiat 500 al monovolumelor de segment mic.
In rest, e frumusica masina...cred ca o sa atraga multi clienti mai ales de sex feminin.
Altfel, nu e cazul.
Si nu vorbesc doar de articolul acesta....
Mai multe detalii despre diferentele intre consumul declarat si cel real gasesti aici: http://www.automarket.ro/stiri/analiza-de-ce-difera-consumul-anuntat-de-producator-de-cel-real-20149.html
Numai bine.
bafta
2. la capitolul motorizare iar am semne de intrebare legat de scara de valori automarket. ori sunt mai multe persoane care testeaza modele diferite, si deci si aprecierile sunt diferite. motorul 1.6hdi a fost unul dintre cele mai laudate de la aparitia sa si aprecierea sa de catre dvs mai putin decat motorul tdi 2.0 140 cp (care totusi este cunoscut ca fiind unul destul de slabut cu foamea de ulei cu tot) este hilara. sa nu mai zic de 2l tdi 110cp
e frumos ca faceti teste & stuff dar nu regasesc profesionalism in articole.
posibil ca sa strang cu niste prieteni si sa punem si noi de o revista auto, nu de alta dar se pare ca merge.
PS: am citit teste asa pe sarite, de curiozitate si am mai regasit nemultumiri legate de calitate si la alti cititori ai dvs.
PPS: daca testele sunt efectuate de persoane diferite la diferite masini sigur scara de apreciere e total diferita si deci si notele date sunt irelevante.
Aceasta problema va disparea insa in scurt timp, urmand ca punctele sa fie clar evidentiate in comparatie pe segmente. Am fost nevoiti sa amanam introducerea acestui feature deoarece numarul de modele testate dupa criteriile noi (cu note) a fost redus. De acum, insa, se va rezolva problema.
Multumim pentru atentie.
Mircea Mester
numarul ala e pixelat rau in pozele 3 si 4. mai bine faceati palmierii in photoshop si nu invers.
:)))