Luni, 17.09.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
După Red Hot Chili Peppers, McDonalds şi Apple, un alt simbol american ajunge în România. De această dată vorbim despre o maşină. Deşi nu se bucură de aceeaşi popularitate mondială ca brandurile enumerate mai sus, ea vine cu o istorie de 35 de ani şi o tradiţie construită de-a lungul a opt generaţii.
Este vorba despre Chevrolet Malibu, sedanul de segment mediu, devenit o armă globală pentru racolarea de noi clienţi Chevy. La noi în ţară Malibu trebuie să se lupte cu supremaţia lui Volkswagen Passat, cu o mentalitate românească învechită şi cu o piaţă extrem de aglomerată în acest segment.
Am mers până în Croaţia, la testul internaţional, pentru a vedea cu ce îşi tentează Chevrolet clienţii familişti.
Chevrolet Malibu (2012-2015)
2.0 CRDi 160CP LTZ auto
- Pret model testat 26.273 €
Motor / Transmisie
În echipa noastră a jucat un Chevrolet Malibu animat de un motor diesel, ce se vrea a fi principala opţiune a publicului din România. După cum bine aţi ghicit, este vorba despre unitatea de patru cilindri, de 2.0 litri, capabilă să livreze celui de la volan un total de 160 de cai putere, o valoare extrem de des întâlnită la rivalii din segment.
Cuplul motor este şi el generos, fiind disponibil încă de la 1750 de rotaţii. Din păcate, plaja de cuplu maxim pare a se sfârşi destul de repede dând impresia de gâtuire. E ca un foc de artificii care durează prea puţin.
Bagajul de resurse este însă bine dozat pentru a pune în mişcare o maşină care cântăreşte puţin peste 1.6 tone. Cuplul motor ajută mult la imprimarea unui comportament dinamic, chiar şi atunci când în maşină se află toţi cei cinci pasageri şi bagajele lor. Aşadar nu există o senzaţie de submotorizare.
În schimb, cutia automată cu şase rapoarte, care etajează destul de neobişnuit treptele, poate da impresia că anesteziază capacităţile motorului. Tot transmisia are momente în care nu intuieşte perfect timpul de retrogradare imprimat de talpa piciorului tău. Poate că ar fi fost bine să existe şi un mod Sport, pe lângă cel secvenţial, în care şoferul poate schimba treptele.
Izolarea fonică este relativă, tonalitatea dieselului fiind resimţită destul de des în habitaclu, mai ales atunci când treceţi de 2500 de rotaţii.
Consum
Echipat fiind cu o cutie automată pentru a spori confortul celui de la volan, Malibu face câteva compromisuri la capitolul consum. Nu foarte mari însă. În mediul urban, Chevrolet promite 8.1 litri, iar în cel extraurban ar trebui să ne aşteptăm la 4.9 litri.
Cifrele oficiale, care ne dau o medie de 6 litri/100 de km, pot fi contrazise de situaţiile reale. Pe drumurile sinuoase din Croţia, în condiţiile în care climatizarea a mers în permanenţă, noi ne-am oprit la un consum mixt de 8.3 litri/100 de kilometri.
Deşi este cel mai gurmand în oraş, dintre rivalii din segment, Malibu recuperează în afara aglomerărilor urbane. Aşa se face că modelul american este mai zgârcit decât Toyota Avensis şi Citroen C5, însă mai gurmand decât Volkswagen Passat, Peugeot 508, Ford Mondeo şi colegul de concern Opel Insignia.
Performanţe
Malibu nu îşi propune să stabilească recorduri de viteză. Mai ales că acolo de unde vine el, adică de peste Ocean, confortul este pus înaintea actelor de bravură inutile.
Dieselul testat de noi promite 9.9 secunde până la 100 de km/h, un timp sesizabil mai mare decât cel al etalonului Volkswagen Passat. În schimb, Malibu este insesizabil mai rapid decât Citroen C5 şi a sa cutie pilotată şi ţine destul de aproape de ceilalţi: Ford Mondeo, Opel Insignia, Toyota Avensis şi Peugeot 508.
Viteza maximă a modelului american a fost gândită parcă pentru autostrăzile fără limitare ale germanilor, cei 210 km/h fiind suficienţi pentru şoselele, şi aşa puţine, din ţara noastră. 508 şi Passat sunt cei mai harnici din segment, atingând 225 şi 220 de km/h, însă Malibu este la fel de rapid ca C5 şi ceva mai bun decât Avensis.
Interior
La interior, Malibu este ca o pată de culoare într-un tablou alb-negru. E ceea ce caută publicul care s-a săturat de linii de design terne, animate de un cârlig cromat şi de un plastic lucios.
Deşi împrumută linia de design a fratelui mai mic Cruze, Malibu vine cu o notă originală, care se va strecura uşor în inimile publicului şi va încolţi dorinţa de proprietate.
Ce animă interiorul lui Malibu? În primul rând o linie nouă a aeratoarelor, un panou al instrumentelor de bord împrumutat de la fratele cu pedigree Camaro şi o ploaie de lumini ambientale. Iluminarea albastră, cu care Chevrolet ne-a obişnuit, este la fel de odihnitoare, plăcută şi uşor de citit.
În plus, ea dă o notă individuală interiorului graţie unui sistem de iluminare ambientală, regăsit la nivelul portierelor şi al planşei de bord, capabil chiar să interacţioneze cu dumneavoastră atunci când creşteţi volumul sistemului audio.
Ergonomia este bună la nivel general, aşezarea butoanelor fiind intuitivă şi uşor de reţinut. Avem însă şi o excepţie. Trecerea în modul secvenţial al cutiei automate se face prin aducerea schimbătorului în poziţia M, amplasată după treapta D. Puţin cam în spate credem noi. Vă spunem şi de ce. Levierul este cam în spate pentru schimbarea rapoartelor, schimbare care se face cu ajutorul butoanelor ”+” şi ”-” amplasate pe măciulia schimbătorului. O poziţionare ciudată şi destul de greu accesibilă.
Ajungem şi la spaţiul interior. Cinci pasageri vor călători confortabil în scaunele frumos croite şi destul de prietenoase. Spaţiul pentru picioare este suficient pe bancheta din spate, însă nu va fi la fel de abundent ca în cazul lui Passat.
Spaţiile de depozitare nu lipsesc, ele fiind din belşug şi foarte inteligent create. Unul dintre cele mai generoase se află în spatele sistemului de navigaţie.
Portbagajul este şi el generos, cu o deschidere ce uşurează încărcarea şi o capacitate totală de 545 de litri, mai mare decât ce avem în prezent pe VW Passat, Ford Mondeo, Citroen C5 şi Peugeot 508.
Preţ de achiziţie
Chevrolet şi-a respectat întotdeauna blazonul de brand abordabil, propunând preţuri extrem de bune, chiar şi pe piaţa din România. Brandul american a fost mereu propunerea cea mai tentantă din segment în materie de preţ. Deci, Malibu nu putea face excepţie.
Sedanul de clasă medie atacă piaţa din România cu un preţ de 21.188 de euro. Nu vă grăbiţi cu afirmaţiile. Este preţul autohton de lansare pentru versiunea diesel de top (LTZ). Şi este fără TVA, bineînţeles.
Cu alte cuvinte, un Malibu diesel de 160 de cai putere şi transmisie manuală poate fi cumpărat la noi în ţară cu 26.273 de euro, TVA inclus. O propunere bună şi extrem de tentată.
Un Volkswagen Passat cu motorizare similară este cu 2000 de euro mai scump, adică 28.339 de euro. Dacă alegeţi însă şi echiparea de top, ajungeţi la 32.545 de euro. Un Citroen C5 comparabil pleacă de la 26.596 de euro şi ajunge până la 32.025 euro în echiparea de top.
Peugeot este şi el cu mult mai scump, ajungând chiar şi la 30.111 euro cu TVA. Opel Insignia, Toyota Avensis şi Ford Mondeo nu fac excepţie, preţul lor fiind de asemenea mai mare şi extrem de aproape de pragul de 30.000 de euro.
Siguranţă
Chevrolet Malibu a fost testat recent de EuroNCAP şi a reuşit să adune fără probleme 5 stele pentru protecţia pasagerilor adulţi. Testele de impact au arătat că habitaclul lui Malibu rămâne intact în cazul unui accident frontal, iar zona picioarelor este bine protejată indiferent de dimensiunile şoferului.
Acelaşi rezultat bun şi în cazul testului de impact lateral, care nu a pus probleme de siguranţă nici pentru pasagerii copii. În schimb, în cazul testului cu stâlpul, Malibu a trădat o oarecare sensibilitate la nivelul protecţiei abdomenului pentru pasagerii faţă.
Per total însă, Malibu este o maşină extrem de sigură, cu unul dintre cele mai bune punctaje din segment. Lista de dotări de siguranţă include: airbaguri faţă, laterale şi cortină, centuri pretensionate, tetiere active, ABS şi ESP.
Ţinută de drum
Chevrolet Malibu descoperă Europa abia la a opta generaţie. După 35 de ani de istorie în Statele Unite, Malibu îşi propune să atragă şi clienţii europeni, mizând pe o ţinută de drum cum altfel decât confortabilă.
Cu o suspensie McPherson pe faţă şi multibraţ pe spate, Malibu promite să se achite de îndeplinirea standardelor în segment. Rularea se face în termeni normali, articulaţiile absorbind destul de bine orice neregularitate a asfaltului. Este exact reţeta recomandată familiştilor.
În momentul în care traseul devine virajat, Malibu se încordează pentru a estompa senzaţia de ruliu. Reuşeşte doar pe jumătate, însă aderenţa se păstrează exemplar, ajutată şi de sistemele electronice.
În tot acest timp, şoferul va avea la dispoziţie o direcţie destul de insensibilă, cu o precizie care lasă de dorit. Ea se va dovedi însă extrem de utilă în zonele aglomerate, mulţumită asistării foarte bune.
Vizibilitate
Malibu nu pune mari probleme de vizibilitate. Oglinzile laterale sunt bine proporţionate şi pot încadra caroseria sedanului de clasă medie fără prea multe reglaje. În schimb, oglinda retrovizoare este destul de modestă în dimensiuni, în antiteză cu luneta bine proporţionată. Pentru cei care au probleme la manevre de parcare se poate opta însă pentru un set de senzori faţă şi spate.
În anumite situaţii, în virajele extrem de strânse, montanţii frontali pot crea mici neplăceri, însă este o caracteristică întâlnită des în segment.
Tehnologie
Gândit ca un rival pentru nume cu tradiţie şi prestigiu pe Bătrânul Continent, noul Malibu trebuia să pună la dispoziţia clienţilor săi o gamă largă de dotări. Şi o face.
Noul Malibu pune la dispoziţia pasagerilor săi un sistem audio performant, cu nouă difuzoare, care se aude însă cam încet la jumătatea volumului, dacă ne întrebaţi pe noi. Sistemul este capabil să citească melodiile preferate stocate pe un suport USB sau chiar pe iPhone sau iPod. Conexiunile sunt ascunse în consola centrală şi sunt uşor accesibile.
Sistemul adio se proiectează pe un ecran tactil de 7 inch. Acesta aparţine sistemului multimedia de nouă generaţie, care se dovedeşte extrem de util şi uşor de folosit. Este prietenos, iar funcţia tactilă funcţionează bine. Foarte puţine maşini din segmentul mediu se pot lăuda cu un astfel de sistem.
Lista dotărilor este completată de scaune încălzite şi reglabile electric. În cazul şoferului, acesta se retrage la oprirea motorului pentru a uşura ieşirea, dar nu mai revine în poziţia iniţială când vă întoarceţi la volan, aşa cum ar fi normal.
Un alt detaliu inedit este accesul şi pornirea fără cheie. Este totuşi impropriu spus fără cheie. Pentru că în buzunar veţi avea o cheie de tip briceag, identică cu cea de pe Aveo sau Cruze. Utilă însă când bateria se termină şi aveţi nevoie de o cheie pentru deschiderea uşilor.
Design
Pentru Chevrolet nu va fi dificil să se bată cu etalonul segmentului european la capitolul design. La cât de tern şi conservator este actualul Passat, Malibu nu va avea nici o problemă în a cuceri clienţii aflaţi în căutarea unui sedan mai chipeş.
Americanii duc mai departe reţeta Chevrolet şi o adaptează atât de bine încât Malibu vine cu linii simple, drepte, dar cu forme atrăgătoare. Partea frontală cucereşte instant, în vreme ce posteriorul îţi va părea ciudat în primă instanţă, dar extrem de ”cool” când vei realiza că este împrumutat de la un muscle-car adevărat: Camaro.
Blocurile optice pătrăţoase devin şi mai animate pe timp de noapte, atunci când LED-urile posterioare individualizează şi mai bine maşina pe şosea.
Ne-a placut
- Designul interior
- Designul exterior
- Preţul de achiziţie
- Punctajul EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Cutia automată
- Precizia direcţiei
Date tehnice - Chevrolet Malibu (2012-2015) 2.0 CRDi 160CP LTZ auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Chevrolet
-
Constructorul american de automobile a anunțat că producția actualei generații Camaro va fi oprită în 2024. Fără un succesor la orizont, reprezentanții companiei anunță că, totuși, povestea acestui model legendar nu se termină aici. (Joi, 23 Martie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Corvette E-Ray sau, cu alte cuvinte, primul Corvette electrificat din istorie. Sistemul de propulsie dezvoltă 655 de cai putere. (Marti, 17 Ianuarie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat un nou teaser cu viitorul C8 Corvette E-Ray, adică echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, a confirmat data lansării: 17 ianuarie 2023. (Miercuri, 11 Ianuarie 2023)
-
Chevrolet a publicat o serie de imagini și informații despre noul SUV cu zero emisii Equinox EV. Acesta va avea o autonomie de până la 483 de kilometri și un preț de pornire de 30.000 de dolari. Debutează în toamna lui 2023. (Joi, 08 Septembrie 2022)
-
Un prototip al viitorului Chevrolet Corvette E-Ray a fost distrus complet în timpul testelor. Din câte se pare, mașina respectivă a luat foc din cauza unei scurgeri de ulei. (Luni, 01 August 2022)
Poate va fi pe placul mancatorilor de burgeri si cartofi prajiti din SUA!
Interiorul este cam simplist dar lumina bordului aduce un plus fata de alti producatori in materie de efect.
@sIVW_83
Opel nu a avut mare succes fiindca multi clienti sunt spalati pe creier cu VW si cumpara cutia nefiabila numita Passat. Opel mi se mare mai mult decat ok, nu vad ce are lumea cu ei. Ma rog, un fan VW, pot sa inteleg ce ar avea cu ei dar noi restul...
Si personal, cred ca Insignia are...un design fortat un pic. S-au pierdut in forme si au umplut cu ceva sa arate ok dar Malibu mi se pare foarte aratos, este bine echipat si Chevrolet are succes deja cu caruta de Cruze, poate va avea vanzari si cu Malibu.
E ciudata , e foarte frumoasa la exterior si pare ok la interior , dar e o masina din segment mediu cu pret de premium...ce-i drept la asa dotari ia cu brio fata multor alte pretendente din Vest....si totusi.
Nu prea as fi de acord cu parerea lui siVW , da Insignia nu e peste tot ca altele din gama, dar nici clientela ei nu e asa vasta...
Malibu e oricum frumoasa...sunt curios ce va face Opel dupa Insignia .... si sper sa faca mai repede ceva nou ca sa mi-o pot pernite si eu de noua in varianta actuala :)))
@Mitica, un singur amendament: Cruze urata ?! Apropie-te cu adevarat de unul si lamureste-te pe urma.
@Mitica
Gresesti,Cruze e o masina atragatoare,mie imi place foarte mult.
Te-ai uitat recent la Passat sa vezi cum se vad pozitiile spate (noaptea) aprinse ?
Zici ca sunt stil bicicleta
Penibil
In Europa, implicit in Romania clasa medie e dominata de departe de acel tern, sters si conservator Passat! O spun clar cifrele si mai ales strazile! Cate Mazda 6, Acord, Avensis, Laguna vedeti pe strada? Le numeri pe degetele de la o mana!
Se zaresc, razlet si timid cateva exemplare de Mondeo si Insignia, dar prea putin! Despre 507 si C5 nu are rost sa amintesc, nu exista!
Fie ca va place sau nu segmentul e dominat de batranul Passat, care face legea de aproape 40 de anisori!
Unde este Malibu......se va zbate in anonimat!
Malibu se va zbate in anonimat in visele tale....
Va avea succes cum are si fratiorul lui mai mic Cruze.
Malibu arata mult mai bine exterior/interior decat masina pensionarilor numita Passat.
prietene acum 2 ani am lucrat in austria si uitanduma acolo la tv la stiri era o stire cu vanzariile auto pe sem 2 din 2010 in austria si la clasa medie lider in vanzari era Opel Insignia....si vedeam pe strazi zilnic cate un Insignia...daca in romania nu se vinde asa bnasta nu inseamna ca in occident e la fel...si in europa era pe locul 2 dar destul de aproape de passat.....in unele luni reusise sa sil detroneze....acum nu sunt asa la curent cu vanzariile in europa ca sunt in tara dar vizavi de ce spuneai u in primul comentariu ca Insignia nu a avut sanse tin sa te contrazic....Insignia a fost un succes de la momentul lansarii si in urmatorii ani....acum da cu scaderiile astea de vanzari auto in romania cel putin Insignia are vanzari sub asteptari zic eu si cred eu un facelift ar fi bn venit....dar nici Passatul modelul actual nu rupe gura targului...
Malibu asa ca prima impresie arata bn echipata foarte bn la ce pret are....dar pretul reflecta zic eu motorizariile destul de decente....Chevrolet mai are de lucrat aici....la vanzari nu va fi nici prima da nici ultima.....va ocupa un loc in segmentul mediu pe care il acopera Cruze in segmentul actual.
Barbati vor masini functionale si fiabile si practice.
Dar in zilele de azi ...... nu mai sti care e barbat si care e femeie.
in 26.000euro pot sa imi iau un exeo full si stiu ca am motor VAG si arata mult mai bine ca aceasta americana.
va uitati prea mult la filme americane, va manipuleaza astia. mai traiti si in realitate.
Exeo arata mai bine decat Malibu??? Ce gluma.....
Exeo e o copie nereusita dupa Audi A4(generatie veche).
Si de motoarele vag nu vreau sa aud....
As vrea sa se vorbeasca mai mult despre Impala, ca sa ne referim tot la sedane (urmatoarea generatie va fi superba din toate punctele de vedere, posibil vizata si cu tractiune integrala), dar, vai, cum sa le pomenesti romanilor de Impala, daca ei rontaie Passat pe paine.....Cred ca, etimologic, "Passat" vine de la "pa, sat !", adica se adreseaza taranilor carora li s-a acrit de viata la tara si care se duc la oras ca sa se dea si ei in stamba :) Prosti, da' muuuuulti..........
Bravo,ma bucur ca mai sunt si oameni ca tine pe aici.
Si eu sunt un mare fan al ''americanelor'' ,au ceva special si intotdeauna le-am admirat.Zilele trecute am vazut un Camaro ''in carne si oase'' si am ramas masca,e ''criminal''. Am vazut Ferrari,Aston,Lambo,etc, dar niciuna nu m-a impresionat atat de mult ca acel musclecar american.
Si mie imi place foarte mult noul Chevy Impala si in general sedanurile masive gen: Taurus,LaCrosse,Charger,300c
La fel ca tine,sunt sictirit de personajele indobitocite,care nu au altceva in cap decat masini germane.
Sper ca o sa ramanem pe pozitii.Bafta!
Ce sa mai sporovaim? Americanul nu-si dezminte niciodatul stilul, avand de partea sa imaginatia, originalitatea si.......fiabilitatea, asa ca il lasa pe european sa se screama sa scoata timpi cat mai "smecheri" de la "0 la 100" sau viteza cat mai "ametitoare" si sa se iluzioneze ca reuseste cele mai rafinate borduri, deoarece valoarea autentica niciodata nu va fi apreciata IN MASA, intelegi, nu?........La drept vorbind, GM a demonstrat ca poate face minuni incredibile, potentand un motor de 2000 cc, cu 4 cilindri inline, pana la 900 CP si viteza maxima de 448 km/h ! Este vorba de celebrul hipercar Oldsmobile Aerotech. In contrapartida, lui Bugatti Veyron i-au trebuit 8000 cc si ditamai W16, generand 1200 CP, pentru o performanta mai slaba........
Pacat ca si cele trei corporatii americane au inceput de cativa ani sa se "ralieze" curentului mercantilist si consumist de ecou mondial, dar macar au bunul simt sa rezerve amatorilor de calitate nestirbita bijuterii de genul musclecar-urilor Camaro, Challenger si Mustang :) Sa nu uitam supercar-urile Corvette si Viper, care nu fac fata in linie dreapta puterilor europene, dar pe care le matura pe piste intortocheate, la probe de anduranta :D
Oare Malibu va avea fiabilitatea VAG-ului? Asta e marea intrebare. Passatul este cunoscut ca fiind foarte fiabil, motiv pentru care este si atat de raspandit in Romanica. Multi necunoscatori critica Passatul dar ei se trezesc vorbind fara sa stie ce spun.
Fiecare isi lauda rabla. Daca au Logan sau Clio isi lauda masina pentru ca nu au mai cunoscut si alta masina.