de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 10.06.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat pe soselele din Romania cel mai nou membru al gamei Chevrolet, Cruze. Este vorba de primul model global al lui Chevrolet, care este construit pe platforma viitorului Opel Astra si aduce o lista generoasa de dotari standard.
-
Pret de pornire
14.195 €
-
Pret model testat
18.870 €
-
Taxa auto
264 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Automarket a testat singurul motor diesel cu care este disponibil Chevrolet Cruze. Din pacate pentru clientii Chevrolet, acest propulsor este disponibil doar cu o transmisie manuala cu cinci trepte. Transmisia este unul dintre putinele lacune majore ale lui Chevrolet Cruze. Motorul de 2.0 litri al acestui model ofera performante mai mult decat rezonabile pentru clasa sa, dar este umbrit de o transmisie care nu ii permite sa se dezlanutuie corespunzator. Totodata, Chevrolet nu ofera modelul Cruze intr-o versiune echipata cu transmisie automata si un motor diesel, aceasta fiind o posibilitate atragatoare pentru anumiti clienti.
Revenind la unitatea pe motorina, aceasta se dovedeste a fi extrem de capabila dupa ce depaseste 2.000 rotatii pe minut, motorul de 2.0 litri reusind sa urce relativ rapid in ture. Raspunsul la acceleratie al propulsorului VCDI este extrem de slab sub 2.000 de rpm, din cauza cuplului motor scazut inregistrat la aceste turatii inferioare. Transmisia cu cinci trepte obliga constructorul sa ofere rapoarte de transmisie mai lungi, care vor permite obtinerea unui compromis intre consumul de carburant si performante. La rece, propulsorul este relativ zgomotos, iar nivelul ridicat de decibeli se face auzit si in momentele in care acesta este urcat in partea superioara a gamei de turatii. Timoneria cutiei de viteze este destul de ferma, dar "agata" in conditiile unui stil de condus agresiv. Un stil de condus temperat spre alert pare sa fie cel mai potrivit in cazul acestui propulsor.
Consum
Pentru segmentul de piata pe care il tinteste Chevrolet Cruze, consumul scazut de carburant este unul dintre cele mai importante elemente pe care se straduieste sa le ofere orice producator. Propulsorul diesel cu care este echipat Chevrolet Cruze promite sa fie unul dintre campionii la consum ai clasei sale. Chevrolet Cruze 2.0 VCDI are un consum extra-urban situat intre 6.2 si 6.7 litri de carburant, "setea" unitatii VCDI variind in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie. Consumul urban al acestui model variaza intre 7.3 si 7.8 litri la 100 de kilometri, diferenta fiind reprezentata de conditiile de trafic si de stilul de condus abordat. Este de mentionat ca nivelul de consum de carburant a fost inregistrat in conditiile unui stil de condus alert. Trebuie sa luam in considerare si faptul ca modelul testat avea doar 2.500 kilometri parcursi in momentul in care a ajuns la Automarket, ceea ce inseamna ca modelul va avea un consum de carburant mai scazut pe masura ce va parcurge mai multi kilometri.
Interior
Habitaclul lui Chevrolet Cruze este impartit in doua parti simetrice, consola centrala fiind piesa de rezistenta a design-ului interior. Cu exceptia materialului textil prezent pe bord, interiorul lui Cruze induce o senzatie de calitate, in timp ce spatiul oferit este oarecum rezonabil. Mai exact, aspectul exterior al lui Cruze iti da senzatia de spatiu interior generos, dar odata asezati pe locurile sale veti descoperi ca spatiul este suficient pentru cinci pasageri, dar nu se situeaza la un nivel deosebit.
Designerii lui Cruze au creat suficiente spatii de depozitare la interiorul acestui model, fetele de usi putand sa sustina cate o sticla de 1 litru in picioare, alaturi de inca un recipient mai mic, asezat orizontal. Bordul are un spatiu de depozitare chiar in centru, dar dimensiunile acestuia sunt relativ reduse – putand gazdui doar elemente subtiri, suprafata disponibila fiind putin mai mare decat cea a unei palme. Cruze are doua suporturi de pahar care pot sustine doua recipiente de 0.5 litri, precum si un suport mai mic amplasat in mijlocul consolei centrale. Cotiera lui Cruze este reglabila fata/spate si are un spatiu de depozitare adecvat. Toate comenzile sunt amplasate ergonomic si sunt extrem de usor de intuit. Singura comanda amplasata intr-un loc neobisnuit este butonul care dezactiveaza sistemul electronic de stabilitate, acesta fiind asezat pe partea dreapta a consolei centrale, langa scaunul pasagerului.
Scaunele lui Cruze sunt confortabile si ofera o raza generoasa de reglaje, ambele scaune din fata putand fi mutate mai mult decat la majoritatea modelelor. Bancheta din spate este confortabila, si beneficiaza de o cotiera care are doua suporturi de pahare integrate.
Antifonarea lui Cruze isi face treaba cu brio pana la depasirea vitezei de 140 km/h, cand zgomotele exterioare incep sa isi faca simtita prezenta, dar numarul de decibeli care intra in cabina nu este extrem de deranjant. Portbagajul lui Cruze ofera un volum de 450 de litri si este lung si spatios, iar capacul portbagajului este de o dimensiune generoasa, care permite introducerea lejera a bagajelor voluminoase.
Sistemul de aer conditionat este destul de puternic, oferind aer rece cu putere in doar cateva minute, indiferent de temperatura exterioara si de temperatura de la interiorul lui Cruze.
Preţ de achiziţie
Nu exista niciun alt model din acest segment mai ieftin decat Cruze. Preturile noii aparitii din gama Chevrolet incep de la 13.200 de euro cu TVA inclus pentru versiunea pe benzina de 1.6 litri (113 CP) in echipare Base. Surprizele vin insa de abia acum: Cruze are incluse, in acest pret, ABS, ESP+TCS, 6 airbaguri, oglinzi electrice cu incalzire, geamuri electrice fata, servodirectie, aer conditionat manual, radio CD cu MP3 Player, inchidere centralizata, alarma si scaune sofer si pasager reglabile pe patru directii. Mai mult, daca adaugati 765 de euro treceti la nivelul doi de echipare (LS Plus), care va ofera aditional geamuri electrice fata, cotiera, volan si schimbator imbracate in piele, proiectoare de ceata, comenzi pe volan, grila cromata, senzori de parcare, computer de bord, manere ale usilor si oglinzi in culoarea caroseriei. Versiunea pe benzina de 1.8 litri (141 CP) costa, in medie, cu 1200 de euro mai mult decat cea de 1.6 litri. Modelul testat de Automarket, versiunea de top LT a propulsorului diesel de 2.0 litri, dispunea in plus de aer conditionat automat, faruri automate, senzor de ploaie, music navigator R-CDX si cruise control. Pretul de lista al acesteia este de 17.370 de euro, cu tot cu taxe. Unul mai bun decat al variantelor aproximativ egale ale concurentei, indiferent daca vorbim de Fiat Linea, Skoda Octavia sau Citroen C4 Sedan.
Siguranţă
Versiunea standard a lui Chevrolet Cruze este echipata cu sase airbag-uri si beneficiaza de ABS, ESP si de sistemul de control al tractiunii. Modelul a fost supus testelor EuroNCAP, fiind cotat cu 96 de puncte din 100 la capitolul Protectia pasagerilor Adulti. Rezultatul modelului Chevrolet la acest capitol a fost peste toate celelalte 12 modele testate in acelasi timp de organizatia independenta europeana, insa modelul Chevrolet a fost usor sub acestea la protectia copiilor si la testul de impact lateral.
Ţinută de drum
In versiunea testata de Automarket, Chevrolet Cruze avea jante de 17 inch si pneuri radiale de 215/50. Ecartamentul de 1544, respectiv 1558 milimetri al acestui model ii confera lui Cruze o stabilitate buna pentru segmentul sau. Suspensia fata este de tip McPherson, iar puntea spate are suspensie cu bara semi-rigida, care ii confera performante inferioare. Cu toate acestea, Cruze are un comportament extrem de previzibil in orice situatie, atunci cand este acompaniat de sistemul ESP. In cazul in care dezactivati sistemul de control al stabilitatii, veti descoperi ca spatele are tendinta sa se miste in contratimp cu miscarile volanului si va da senzatia ca tractati inca un vehicul. Bineinteles, utilizatorul obisnuit nu are nici un motiv sa dezactiveze sistemul ESP si sa se angajeze in asemenea manevre. Stabilitatea la vant lateral a lui Cruze se situeaza la un nivel bun, iar amortizoarele si arcurile acestuia au setari ferme. Sezutul moale al scaunelor compenseaza aceste elemente, facand trecerea peste gropi confortabila pentru un model din acest segment. Directia lui Cruze a fost intarita pentru a nu fi influentata de cuplul motor al unitatii diesel, fenomentul de torque steer fiind extrem de slab si foarte usor de controlat, acesta aparand doar in cazul in care dezactivati sistemul ESP si aduceti propulsorul in gama superioara a plajei de turatii in timp ce rulati in treptele inferioare de viteza.
Ruliul caroseriei se situeaza la un nivel rezonabil, iar soferul face cunostinta si se obisnuieste cu acest model foarte repede. Per total, comportamentul rutier al lui Chevrolet Cruze este extrem de previzibil in compania sistemului ESP si nu ia soferul prin surprindere in nici o situatie. Din pacate, aceasta lipsa de surprize este potrivita in cazul unui model de familie, dar nu atrage clientii care au pretentii ceva mai sportive.
Vizibilitate
Un sedan de clasa medie nu are voie sa aiba probleme cu vizibilitatea. Iar faptul ca pozitia la volan este regasita usor face si mai abordabil acest aspect. Singura problema reala se regaseste la nivelul montantului 3, care este continuat spre geamurile laterale, pe exterior, printr-un panou din plastic. Aceasta combinatie obtureaza vizibilitatea in acea zona. Problema a fost rezolvata de Chevrolet prin oglinzile laterale foarte mari si prin oferirea unui pachet de senzori posteriori de parcare in pachetul de dotari al nivelului mediu de echipare. De notat este si parbrizul lui Cruze, care are o tenta albastruie in partea superioara, pentru ca soarele sa nu deranjeze soferul in unele momente.
Tehnologie
Chevrolet Cruze nu exceleaza la capitolul tehnologie, situatie cauzata de segmentul de piata pe care il ataca. Cu toate acestea, sistemul audio are o calitate buna si nu distorsioneaza sunetul in conditiile unui volum ridicat la maxim. Este de recomandat sa folositi mufa pentru device-uri audio auxiliare sau CD-Player-ul cu MP3 in favoarea radioului de la bord, deoarece acesta nu ofera o receptie exceptionala in toate conditiile.
In ciuda acestui fapt, Chevrolet a echipat modelul Cruze cu un sistem de cruise control, faruri automate si senzori de ploaie. De remarcat este si functia 'follow me home', precum si posibilitatea de reglare extrem de facila a acestor elemente din interfata computerului de bord.
Design
Cruze este unul dintre cele mai atragatoare Chevrolet-uri, aspectul interior si aspectul exterior fiind unul dintre punctele forte ale acestui model. Partea interesanta este ca acest model va fi disponibil in aceasta forma pe toate pietele din lume. Spre deosebire de alte modele din clasa sa, Cruze prezinta un aspect sobru, care are insa si o tenta agresiva. Desi modul in care se imbina capota cu blocurile optice si grila frontala de dimensiuni mari ne aminteste de muslecar-uri precum Camaro, spatele lui Cruze ne arata ca vorbim totusi despre o masina de familie, inrudita cu o gama de modele sportive.
Ne-a placut
- Design exterior/interior reusit
- Motorul competitiv la peste 2000 rpm
- Pretul excelent
- Spatiu generos
- Nivelul excelent de dotari standard
Nu ne-a placut
- Transmisia cu doar cinci trepte
- Comportamentul motorului sub 2.000 rpm
- Materialul textil de pe bord
Mie imi place, arata chiar interesant.
Si raportul calitate-pret il gasesc chiar mai bun decat cel al Ceed-ului.
Ce mi-a placut:
-designul interior.
-textila aia de pe bord arata chiar foarte bine. Singura obiectie ar fi legata de faptul ca se murdareste mai repede si har domnului, praf este cat vrei in Romania cu sau fara filtru de polen.
-sasiul e destul de bine echilibrat (o idee cam moale suspensia pentru gusturile mele, dar, se vrea a fi confortabil si chiar este)
-dotarile standard sunt bogate (mai ales in ceea ce priveste siguranta)
Ce nu mi-a placut:
-directia cam artificiala (prea mult asistata pentru un sedan de curse lungi). Bineinteles se conduce usor, dar nu iti transmite directia cam tot ceea ce ar trebui pentru un condus mai sportiv.
-antifonarea suspensiei lasa putin de dorit.
Bun, acuma referitor la acest motor de 2.0. Acest motor se ofera si cu transmise automata (vezi dealerii chevrolet din romania si ofertele lor). E un motor turbo, cu turbina cu geometrie variabila. Nu conteaza cat e de anemic sub turatia de 2000 rpm, deoarece acest motor nu trebuie tinut in turatii sub 2000. E trecut si in cartea tehnica si e o chestiune recomandata de toti constructorii de motoare ca sa nu fie tinute sub turatia de cuplu (altfel se scoate turbina la pensie mult mai devreme, afuma, etc).
Pacat ca nu se ofera transmisie manuala in 6 rapoarte pentru acest motor (doar automata).
Scuze, pentru postul anterior.
mda, la un motor de 2L ar trebuie 6, dar cat de des folositi treapta 6 in afara de autobanda???????
multi vor 6 trepte doar sa aibe mai mult cu una decat ceilalti. :)
Aici e o greşeală, fiind vorba de geamuri electrice spate, sau e doar o repetiţie neintenţionată ?
........................
Cruze misto !
P.S.bestiale poze ...
Have a nice Cruze, everybody!
In final doresc sa felicit echipa "Automarket" pentru existenta acestui portal al iubitorilor de automobile, iar pentru cititori: "Conduceti prudent si cu bun simt !"
Multumim
apoi oscilam intre cruze, fluence, lancer, noul opel
lancer-ul imi placea cel mai mult cum arata, dar parca era un pic prea sport pt. mine...
cruze-ul mi-a placut ca are un stil muscle in the looks, si e asa un sedan destul de solid...
insa raportul de pret/dotari a fost decisiv... cu 12300E cu tot cu TVA mi-al luat un cruze LS, care cu banii astia sigur nici una din celelalte optiuni nu avea jante aliaj, comenzi audio pe volan
da, nu e superlux, da' cum zice chevroletul... GET REAL... :D kiar se aplica...
il am din noiembrie varianta 1.6 benzina LS
pana acum n-am nici un reprosh...
ce am observat in comparatie cu cieloul(1.5 benzina DOHC) care l-am avut pana acum
in curbe, feedbacul in volan parea la inceput aproape inexistent...
se simte o accelerare brusca de pe la 3400rpm cu toate ca apasarea pe acceleratie e constanta... e ca si cum inta un turbo :D
reglarea pe adancime a volanului superbuna pt. comfort (am 183cm si ma lafai si eu calumea...)
oglinzi electrice si geamuri electrice bun pt. comfort...
AUX-IN-un din cotiera sta foarte bine acolo pt. ca poti sa iti ascunzi iPOD-ul fara sa-l deascunzi cand vrei sa playezi de pe el... dar CDmp3-ul imi ajunge se pare...
Masina mi se pare superba. Sper sa cumpar un Cruze LS 1,8 prin martie.