Drivetest Chevrolet Captiva (2011-2013)
2.2D 16v 184CP AWD (7 locuri) AT LTZ titan leatherVineri, 18.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chevrolet i-a aplicat un facelift lui Captiva, prin care i-a conferit un aspect mai impunător, un interior mai plăcut şi motorizări mai potente. În baza modificărilor operate, modelul îşi păstrează competitivitatea pe segmentul aglomerat al SUV-urilor compacte. Majoritatea constructorilor de volum au cel puţin un produs în acest segment, ceea ce face alegerea unui model o problemă. Să vedem cu ce îţi fură definitiv atenţia modelul Chevrolet.
Chevrolet Captiva (2011-2013)
2.2D 16v 184CP AWD (7 locuri) AT LTZ titan leather
- Pret de pornire 25.400 €
- Pret model testat 32.120 €
- Taxa auto 560 €
Motor / Transmisie
Captiva facelift este oferit pe piaţa din România cu o singură motorizare, un diesel de 2.2 litri, disponibil în două versiuni de putere - 163 şi 184 CP. Versiunea superioară de putere este oferită doar cu tracţiune integrală permanentă în standard, clientul fiind nevoit să aleagă doar transmisia şi nivelul de echipare. În cazul modelului testat, vorbim de o transmisie automată cu şase trepte.
Automata din dotarea lui Captiva este cu convertor de cuplu şi este optimizată pentru confort şi economie de carburant, fiind echipat şi cu o funcţie de economisire a carburantului. Din păcate, modelul nu este oferit în compania unui sistem Stop/Start, ceea ce penalizează consumul urban. Totodată, reacţiile transmisiei automate nu sunt la fel de rapide ca ale unităţilor oferite de unii competitori, atât în ceea ce priveşte reacţia la kickdown, cât şi în ceea ce priveşte comportamentul transmisiei în "modul manual".
Fiind vorba de un model de aproape două tone la gol, ajuns la două tone odată ce urcă şoferul la bord, este nevoie de ceva forţă pentru demaraj. Noroc cu cei 400 Nm ai motorului 2.2 diesel, care sunt oferiţi de la 2.000 rpm şi se fac simţiţi de fiecare dată când apeşi acceleraţia. Unii rivali oferă ceva mai multă putere şi mai mult cuplu motor din aceeaşi cilindree, dar forţa diesel-ului de 2.2 litri şi 184 CP oferit pe Captiva facelift este suficientă pentru familiştii cu capul pe umeri. Am apreciat antifonarea îmbunătăţită a motorului, unitatea fiind auzită în habitaclu doar la turaţii de peste 3.500 rpm.
Consum
Captiva facelift are un consum mixt declarat la 7.7 litri la sută pentru versiunea de motorizare testată. Aproape toţi competitorii din acest segment au un consum mediu de peste şapte litri de motorină la suta de kilometri, valoare bună având în vedere masa respectivelor modele. Chevrolet anunţă un consum urban de 10 litri la sută pentru această versiune a lui Captiva facelift, iar consumul extraurban este cotat la 6.4 litri la sută.
Diferenţa dintre Captiva facelift 2.2 diesel şi rivalii săi este de până la 0.7 litri la sută în regim mixt, modelul fiind încadrat printre vehiculele cu un consum mai ridicat în segment. Hyundai Santa Fe, Kia Sorento şi Opel Antara facelift sunt modelele care consumă aproape la fel de mult precum Captiva.
În cadrul testului nostru, consumul urban a variat între 8.1 şi 13.5 litri la sută, în funcţie de gradul de aglomeraţie al oraşului şi de stilul de condus. În trafic normal pentru Capitală, puteţi să vă aşteptaţi de la un consum de la 11 litri la sută. Consumul în mediul extraurban variază între 6.5 şi 7.5 litri la sută, valoarea inferioară fiind atinsă cu un stil de rulare economic şi constant. La rularea pe autostradă, Captiva afişează 2.000 rpm în treapta a şasea la 120 km/h şi consumul se stabilizează la 8.2 litri la sută.
Performanţe
Chevrolet Captiva 2.2 diesel are nevoie de 10.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă a modelului este de 191 km/h. Performanţele sale sunt în linie cu ale rivalilor, puţine fiind modelele care reuşesc să scoată un timp mai bun până la 100 km/h, iar diferenţa este dată de 0.1 secunde, insignifiante în viaţa de zi cu zi.
Reprizele 80-120 km/h sunt realizate în treapta a patra, iar comportamentul lui Captiva în această situaţie este bun, deoarece se poate folosi din plin de cuplul motor aflat la dispoziţie. Am fi dorit ca transmisia automată să primească o serie de optimizări pentru îmbunătăţirea reacţiilor sau să fie dotată cu un mod sport odată cu facelift-ul.
Interior
Odată cu facelift-ul, Captiva a primit un interior îmbunătăţit. Spre deosebire de alte modele, modificările aplicate lui Captiva sunt extensive şi de mare efect. Prima schimbare este reprezentată de culoarea care iluminează instrumentele de bord, fiind preluată nuanţa de albastru folosită de Cruze. Deşi verdele este o nuanţă mai puţin obositoare pentru ochi, albastrul folosit de Chevrolet arată mult mai bine şi nu este deloc deranjant. În comparaţie cu prima fază a lui Captiva, facelift-ul beneficiază de mai multe spaţii de depozitare, iar spaţiul din zona consolei centrale a fost mărit graţie utilizării unei frâne de parcare cu acţionare electronică.
Scaunele din faţă sunt mari, la fel ca volanul, şi îţi dau senzaţia că eşti la cârma unui vapor. Pentru unii, volanul ar putea fi prea mare, dar spaţiul de la bord este suficient pentru manevrarea ”covrigului” fără bătăi de cap. Cele două locuri din spate se ascund în podea, lăsând în urmă un portbagaj plat. Dacă vreţi să transportaţi încă doi pasageri, aceştia vor putea călători confortabil, cât timp nu sunt foarte înalţi. Locurile de pe al doilea rând de scaune (banchetă fracţionabilă 60/40) beneficiază şi de posibilitatea reglării spătarului. Totodată, ocupanţii celului de-al doilea rând de scaune se bucură de un nivel bun de spaţiu pentru genunchi şi pentru cap. Nici volumul portbagajului nu este dezamăgitor, acesta oferind 477 litri în configuraţia cu cinci locuri.
În ceea ce priveşte materialele utilizate, calitatea percepută a crescut faţă de faza unu a lui Captiva, dar diferenţele nu sunt atât de evidente peste tot. Ne-au plăcut ornamentele care imită fibra de carbon, dar am fi dorit ca acestea să fie texturate corespunzător, sau măcar să ocupe o suprafaţă mai mare la interior, în locul unor plastice cu aspect ieftin. Integrarea unor elemente în consola centrală, cum ar fi ceasul, lasă de dorit, impresia noastră fiind că acestea au fost "uitate" când a fost desenat bordul şi adăugate ulterior.
Preţ de achiziţie
Captiva facelift pleacă de la 25.400 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Pentru a beneficia de nivelul de echipare LT şi încă două locuri, trebuie să achitaţi încă 1.500 de euro. Dacă doriţi cinci locuri şi tracţiune integrală, preţul de pornire este de 27.500 de euro cu TVA inclus. Toate versiunile de echipare oferite alături de motorul de 184 CP beneficiază de şapte locuri în standard. Exemplarul testat de Automarket costă 32.300 euro cu TVA inclus.
Pentru încă 7.000 de euro, puteţi cumpăra un Land Rover Freelander 2, trecând la zona premium a acestui segment. Dacă nu aveţi un buget atât de generos, vă puteţi orienta spre coreeni, care oferă modelele Santa Fe facelift şi Sorento la un preţ de 32.678 euro cu TVA inclus, respectiv 36.931 euro cu TVA inclus pentru o versiune comparabilă cu cea testată. Renault Koleos este singurul model cu un preţ de achiziţie mai mic, o versiune comparabilă fiind disponibilă pentru suma de 27.750 euro cu TVA inclus (2.0 dCi 175 CP Dynamique CVA). Mai puteţi opta şi pentru Mazda CX-7 sau pentru Nissan Qashqai+2, cu toate că modelul din urmă prezintă doar 150 CP şi 320 Nm în iterarea de top, deci nu intră in comparaţie directă cu Captiva de 184 CP, ci cu versiunea de 163 CP a acestui model.
Siguranţă
EuroNCAP a testat noul Captiva facelift conform noilor sale criterii şi i-a acordat cinci stele. Ocupanţii adulţi sunt protejaţi în proporţie de 88%, în timp ce copiii sunt protejaţi în proporţie de 82%. Comportamentul şi nivelul echipamentelor de prevenţie a accidentelor a fost cotat la 71%. Salutăm evoluţia modelului de la cele patru stele obţinute în 2007.
Modelul se bucură de ABS, controlul tracţiunii şi al stabilităţii, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină, pretensionare dublă pentru centurile de siguranţă din faţă şi limitator de sarcină pentru centurile de siguranţă din faţă, printre altele.
Ţinută de drum
Fiind un model destinat traseelor soft-road, cum sunt proiectate multe alte crossovere, Captiva nu face impresie nici în teren accidentat şi nici pe şosea. Ruliul în viraje este perceptibil, iar abordarea unei succesiuni de curbe cu prea mult curaj se lasă cu subvirare şi cu un iz de supravirare în încercarea sistemului de tracţiune integrală de a corecta traiectoria (dacă aveţi inspiraţia să păstraţi piciorul pe acceleraţie). Nu vă aşteptaţi, însă, la miracole, deoarece doar SUV-urile premium optimizate pentru şosea sunt capabile să corecteze traiectoria cu pedala de acceleraţie la fund, iar situaţiile respective sunt şi ele destul de rare.
Direcţia a devenit mai precisă decât cea folosită de faza unu a lui Captiva, dar sesizăm în continuare un comportament uşor anesteziat, de parcă întregul sistem de direcţie se trezeşte din somn când intră într-un viraj şi "nu ştie sigur" ce are de făcut. Partea bună este că avem o gardă la sol suficientă pentru majoritatea traseelor de macadam şi că putem să intrăm şi în teren accidentat de dificultate redusă fără să ne temem pentru spoilere şi praguri. Răspunsul la gropi şi denivelări este corect, acestea fiind estompate cu succes în majoritatea cazurilor.
Vizibilitate
Fiind o maşină cu dimensiuni generoase, Captiva poate crea probleme pentru şoferii mai puţin experimentaţi. Concepţia se dovedeşte însă destul de învechită, SUV-ul beneficiind de oglinzi laterale generoase, de o lunetă bine propoţionată şi chiar de o cameră pentru rularea cu spatele. Pot incomoda uneori, în viraje strânse, montanţii anteriori, care "fură" din câmpul vizual.
Tehnologie
Chevrolet a căutat să ofere, odată cu faceliftul, şi un nivel de echipare ceva mai bogat. Astfel, SUV-ul s-a ales cu conexiune auxiliară pentru iPod şi pentru USB, Bluetooth, şi comenzi pe volan, chiar în dotarea standard. Nu lipseşte climatizarea automată, pe o singură zonă însă, sistemul audio, revizuit pentru a oferi o acustică interioară ceva mai bună. Funcţiile enumerate mai sus pot fi gestionate şi cu ajutorul unui ecran multimedia de 7 inch, cu funcţie tactilă. Ecranul oferă suport vizual şi pentru navigaţia prin satelit. În lista de dotări a lui Captiva sunt prezenţi şi senzorii de ploaie şi de lumină, scaunele încălzite, geamurile şi oglinzile electrice, adică acele dotări de bun simţ, care contribuie la confortul celui de la volan şi al pasagerilor.
Ce n-am înţeles la Captiva este lipsa de comunicare între sistemul audio şi touchscreen-ul din bord. Comanda centrală a sistemului audio nu are niciun efect asupra afişajului mare din bord, sistemul audio folosindu-se de un afişaj mai mic, amplasat ceva mai jos. Situaţia devine de-a dreptul bizară la introducerea unui stick USB în portul dedicat, fiind imposibilă o acţiune de "scroll" cu ajutorul comenzii centrale a sistemului audio, afişajul preluând controlul asupra comenzilor. Practic, cât timp foloseşti radioul sau un CD, schimbi posturile şi melodiile cu comenzile de pe volan sau de la sistemul audio, pe când utilizarea unui stick te obligă să foloseşti touchscreen-ul pentru schimbarea melodiei sau folder-ului.
Design
Ne place mult noua faţă a lui Captiva. Modelul a primit o injecţie de personalitate, mai ceva ca un tatuaj pe frunte. Nici posteriorul nu arată rău, fiind optimizat şi el odată cu facelift-ul. Blocurile optice frontale arată bine, în timp ce stopurile încearcă să fie moderne, dar dezamăgesc, amintind de stopurile "stil Lexus" utilizate de unii tuneri amatori în anii '90.
Speram ca interiorul să preia şi el din atitudinea exteriorului şi să prindă ceva mai multă personalitate, cu toate că suntem mulţumiţi de modificările operate odată cu facelift-ul. Ne-am fi dorit ca acest model să se conducă precum arată, imaginea agresivă devenind doar o amintire odată ce am abordat cu încredere primele viraje.
Ne-a placut
- Lista de dotări
- Cuplul motor generos
- Spaţiu interior
- Gardă la sol potrivită pentru softroad
- Antifonare îmbunătăţită
Nu ne-a placut
- Ruliul în viraje
- Răspunsul transmisiei automate
- Lipsa sistem Start/Stop
- Consum ridicat în raport cu rivalii şi performanţe medii
Date tehnice - Chevrolet Captiva (2011-2013) 2.2D 16v 184CP AWD (7 locuri) AT LTZ titan leather | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Chevrolet
-
Constructorul american de automobile a anunțat că producția actualei generații Camaro va fi oprită în 2024. Fără un succesor la orizont, reprezentanții companiei anunță că, totuși, povestea acestui model legendar nu se termină aici. (Joi, 23 Martie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Corvette E-Ray sau, cu alte cuvinte, primul Corvette electrificat din istorie. Sistemul de propulsie dezvoltă 655 de cai putere. (Marti, 17 Ianuarie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat un nou teaser cu viitorul C8 Corvette E-Ray, adică echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, a confirmat data lansării: 17 ianuarie 2023. (Miercuri, 11 Ianuarie 2023)
-
Chevrolet a publicat o serie de imagini și informații despre noul SUV cu zero emisii Equinox EV. Acesta va avea o autonomie de până la 483 de kilometri și un preț de pornire de 30.000 de dolari. Debutează în toamna lui 2023. (Joi, 08 Septembrie 2022)
-
Un prototip al viitorului Chevrolet Corvette E-Ray a fost distrus complet în timpul testelor. Din câte se pare, mașina respectivă a luat foc din cauza unei scurgeri de ulei. (Luni, 01 August 2022)
Oricum punctajul e mare la Captiva, luand in calcul ca este inferior unui Qashqai din multe puncte de vedere.
Bine nu argumente ca x e o legenda si face ce facea odinioara ca eu nu mai cred asta
din poze alea nu mi se par scaune comfortabile.....dar nu cred ca ati stat in ele la test...a si displayul apare ca o chinezarie...
super masina
8% in extraurban cu o masinuta de sub 1,5tone ar trebui sa te puna pe ganduri ... pe mine m-a convins ca nu are ce cauta un 1.5dci pe acea masina ... pe altii.. cinestie :)
"În regim extraurban, modelul are un consum de 5.7 litri la sută"
Sursa: http://www.automarket.ro/test-drive/renault-grand-scenic-15-dci-privilege-41598.html
Din experienta pot spune ca scenic 1.5 consuma 6.5% la 120km/h. Fara AC pornit ca in cazul testului am. Pana una alta, se vede ca esti mult prea frustrat daca continui discutia la cu totul alt articol.
haidi pa ca a deviat discutia de la subiectul textului ... vezi de viata in continuare ca nu te-a deranjat nimeni asa de tare .. mizerica aia de 1.5dci nu are ce cauta pe o masina asa mare si tre sa fii frustrat rau ca sa o tii otova ca-i bun dom'le, ca-i reno... usurel cu legendele ca nu se pupa cu realitatea.
Crezi ca daca ii amesteci si pe japonezi lumea va avea o impresie mai buna de Captiva? Nu toti au spirit gregar sa te urmeze ca oile asa cum iti imaginezi tu...