Luni, 30.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea de-a doua generaţie a lui Twingo a sosit şi în România. Modelul şi-a păstrat dimensiunile compacte şi forma care l-a caracterizat. Din păcate, Twingo s-a "îngrăşat" în anii în care nu a făcut "mişcare", sindrom tipic pentru generaţiile noi de automobile. Odată cu greutatea suplimentară, Twingo a devenit şi cel mai spaţios model din segmentul său. Să vedem dacă modelul franţuzesc şi-a pierdut sau nu farmecul după cele trei împrospătări aplicate primei generaţii şi aproape două decenii de la debutul pe piaţă.
Renault Twingo (2010)
1.2 16v 75CP Trend
- Pret de pornire 9.300 €
- Pret model testat 10.338 €
- Taxa auto 52 €
Motor / Transmisie
Twingo este oferit doar în compania unei motorizări de 1.2 litri şi 75 CP. Aceasta îşi face treaba cu prisosinţă în oraş, fiind suficientă pentru a mişca 950 kilograme plus patru pasageri între semafoare. Odată ieşiţi din oraş, trebuie să vă planificaţi cu atenţie eventualele depăşiri, deoarece Twingo nu excelează la capitolul "reprize". Spre exemplu, la rularea pe autostradă, Twingo rămâne fără suflu la aproape 4.000 rpm în cea de-a cincea treaptă. Până acolo, accelerarea decurge lent, dar sigur. Ne-a plăcut, însă, silenţiozitatea unităţii la ralanti şi comportamentul său în primele trei trepte de viteză.
Consum
Renault anunţă un consum mediu de 5.1 litri la sută pentru Twingo. Chevrolet Spark, Fiat 500 şi Ford Ka în versiuni cu motorizări echivalente au acelaşi consum mediu. În schimb, există doar trei modele care consumă mai puţin în regim mixt - Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo. Modelul franţuzesc este penalizat la capitolul consum urban, valoarea declarată fiind 6.7 litri la sută, mai mult decât rivalii săi.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de 7.2 litri la sută.
Performanţe
Renault Twingo are nevoie de 12 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul este mai rapid cu 0.1 secunde faţă de următorul clasat - Chevrolet Spark 1.2, în timp ce alţi rivali sunt surclasaţi cu mai bine de o secundă. Vorbim de modele precum Ford Ka 1.2, Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo, care au nevoie de cel puţin 13 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Twingo este campion şi la capitolul viteză maximă, modelul fiind capabil să atingă 169 km/h. Cel mai apropiat rival, Chevrolet Spark 1.2, atinge 164 km/h. În acest segment contează mai mult timpii de accelerare 0-50 şi 0-100 km/h, viteza maximă fiind aproape irelevantă pentru un model de oraş.
Interior
Încă de când ai acţionat mânerul de deschidere a portirei - identic cu cel al primei generaţii Twingo, te gândeşti la atenţia pentru detalii a francezilor şi la spiritul respectivului model. Odată urcat la volan, vei constata că ai o poziţie destul de înaltă, de parcă ţi-ai pune mai multe perne sub şezut când mergi la karting. În timp ce exteriorul are un aspect atragător, francezii parcă au uitat de "funky" atunci când au desenat interiorul lui Twingo. Mai mult decât atât, materialele utilizate nu sunt nici ele excepţionale, deşi au un aspect interesant. Habitaclul este orientat spre funcţionalitate, elementele estetice fiind lăsate deoparte. Spre exemplu, lângă maneta schimbătorului de viteze găsim două suporturi de pahar. Unul dintre spaţii este ocupat de un suport de dermatograf, în timp ce al doilea spaţiu este ocupat fie de un pahar propriu-zis (la alegerea clientului), fie de scrumiera din dotare.
În faţa şoferului mai există un spaţiu de depozitare, al cărui aspect îţi atrage atenţia cum te urci la volan. Suprafaţa cauciucată ar trebui să-ţi găzduiască telefonul, alături de alte obiecte de dimensiuni similare. Vă recomandăm să o folosiţi cu geamul închis, ca să nu vă pierdeţi obiectele de preţ la un viraj mai strâns. Turometrul este singurul ceas de bord montat în faţa şoferului, celelalte elemente fiind amplasate central. Opţional, Twingo poate fi configurat cu scaune spate culisabile individual, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a renunţa fie la pasageri, fie la bagaje.
Habitaclul punctează la capitolul spaţiu, modelul Twingo fiind printre cele mai generoase la acest capitol din întregul segment, ca să nu mai vorbim de modelele oferite doar în versiuni cu trei uşi. Atât spaţiul pentru genunchi, cât şi pentru cap este la cel mai bun nivel din clasă, iar acest lucru se simte după câteva ore petrecute la bord.
Preţ de achiziţie
Renault Twingo este oferit în România în două versiuni de echipare: 1.2 16v Trend şi Miss Sixty. Cea din urmă are un preţ mai ridicat şi un design aparte, în timp ce prima are un aspect mai agreabil pentru persoanele de sex masculin. Preţul de pornire al lui Renault Twingo în România este de 9.300 de euro cu TVA inclus. Exemplarul testat de noi este echipat cu jante din aliaj de 14 inch, aer condiţionat cu reglare automată, scaune spate cu reglare independentă, oglinzi exterioare electrice şi încălzite - vopsite în culoarea caroseriei, tetiere spate şi scaun şofer cu reglare pe înălţime. Toate aceste dotări, plus vopseaua metalizată ridică preţul la 10.338 de euro, potrivit configuratorului Renault.
Cel mai scump rival al lui Twingo este Fiat 500, care costă 11.600 de euro în versiunea de echipare Pop, oferită în compania motorului pe benzină de 1.2 litri. Ceilalţi competitori din acest segment se învârt în jurul valorii de 10.000 de euro, singurele opţiuni mai ieftine venind de la Peugeot, Citroen şi Toyota cu modelele lor de clasă mini. Modelele C1, 107 şi Aygo au un preţ mai mic de 9.000 de euro, fiind mai atractive din acest punct de vedere. Cele trei modele au un dezavantaj la capitolul spaţiu, unde Renault Twingo este campion.
Siguranţă
Twingo este bazat pe generaţia precedentă a lui Clio, care avea o masă de 925 kilograme în versiunea 1.2 benzină şi a obţinut patru stele EuroNCAP în 2000. Renault Twingo a fost testat în 2007 şi a obţinut patru stele pentru protecţia pasagerilor adulţi. În standard, Twingo este echipat cu două airbag-uri frontale (airbag-ul pasagerului este de tip "3D"), airbag-uri laterale, tetiere care absorb energia impactului din spate, centuri faţă pretensionate cu limitator de sarcină şi ABS.
Ţinută de drum
Renault Twingo se manevrează aproape la fel de bine ca un kart. Suspensia este potrivit de fermă, dar modelul de clasă mini de la Renault prezintă în continuare un comportament subvirator. Ampatamentul mic îţi cauzează probleme la abordarea gropilor, deoarece puntea spate ia contact cu obstacolul în timp ce suspensia faţă îşi revine de la şoc. Acest lucru duce la tangajul caroseriei, fenomen deranjant pe drumurile proaste şi nu numai. Cu toate acestea, ampatamentul mic îi conferă lui Twingo un comportament corespunzător pentru segmentul său, alături de dimensiunile aferente. Sentimentul de kart înălţat şi îngreunat ne-a urmărit pe tot parcursul testului nostru. Cu un set de anvelope mai late şi o suspensie aftermarket, Twingo ar fi un model excelent pe viraje. Direcţia este mai precisă decât în cazul actualei generaţii Clio, dar are o demultiplicare care necesită multă muncă din partea şoferului la o parcare sau întoarcere din trei mişcări.
Vizibilitate
Dat fiind montanţii subţiri ai lui Twingo, modelul nu prezintă mai probleme în materie de vizibilitate. Oglinzile laterale au dimensiuni potrivite, iar oglinda centrală este şi ea potrivită. Poziţia înaltă la volan, deşi neplăcută pentru ce avizi de sportivitate, conferă o nivel ridicat de vizibilitate, iar geamurile laterale de dimesiuni generoase se fac şi ele utile.
Tehnologie
Twingo este echipat cu o unitate Radio-Cd care suportă şi formatul MP3, iar aceasta poate fi controlată prin intermediul "satelitului" montat pe coloana de direcţie. Respectivul sistem audio integrează o funcţie Bluetooth şi are şi connectivity box - respectiv o interfaţă auxiliară pentru conectarea dispozitivelor audio portabile.
Exemplarul testat beneficia şi de un sistem de climatizare cu reglare automată. Din păcate, Renault nu oferă un computer de bord pentru acest model, dotare disponibilă în standard pentru unii rivali - dar numai cei cu un preţ de pornire din segmentul superior al clasei.
Design
Noul Renault Twingo aminteşte de prima generaţie a acestui model prin fiecare formă a sa. Aproape toate elementele prezente pe respectiva generaţie au fost preluate de acest model, adaptate la gama actuală a celor de la Renault. Singurul element deranjant este contrastul dintre aspectul jucăuş al exteriorul cu interiorul simplu, fără niciun artificiu. Modelul poate fi comandat şi fără inscripţiile "RenaultSport", dar paleta de culori oferită nu este nici pe departe la fel de generoasă cum este cea a lui Fiat 500.
Ne-a placut
- Cel mai spaţios portbagaj din segment
- Cel mai spaţios habitaclu
- Păstrarea stilului care l-a consacrat pe Twingo
- Consum extraurban
- Precizie direcţie
Nu ne-a placut
- Cel mai ridicat consum urban din clasă
- Reprize 80-120 nesatisfăcătoare
- Demultiplicare casetă direcţie
- Poziţie înaltă la volan
- O singură versiune de echipare, o singură motorizare oferită
Date tehnice - Renault Twingo (2010) 1.2 16v 75CP Trend | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
aici e un test drive al modelului in sine.
si se stie ca reno sufera masiv la segmentare. adica e mult prea selectiva aceasta. nici sa vrei nu iti aduce un model necomercializat pt romania. de ce? hai sa ne intrebam de calitatea oferita si de piesele componente. daca tu vrei sa dai banii pe o model necomercializat standard la noi, totusi pe comanda totutl ar tebui sa fie disponibil.
@Sebastian Toma
Twingo Trend 1,2 16V 75CP e 8.500 euro la promotie
(scuze de intrebarea "brutala" dar paragraful "consum" are doar 5 randuri, ceea ce nu prea spune lucruri bune despre volumul de date care s-a vrut a fi prezentat)
volanul si schimbatoru de viteze sunt cam urate......in rest o masina cool..
deci?..cat consuma in realitate?
Cu două din cele 8 "liniuţe" de pe bord, am parcurs 120 kilometri în mediul urban într-un regim mixt de rulare.
Deoarece ne-am bazat pe afişajul din bord (indicatorul de carburant), valorile de mai sus sunt empirice.
o exprimare empirica a aparut si la testul cu Hyundai i10:
"Practic, rezervorul are 33 de litri, divizaţi în 12 "liniuţe" pe bord. De dragul curiozităţii, cu o singură "liniuţă" poţi parcurge în jur de 35-40 kilometri, ceea ce se transformă într-o autonomie de cel puţin 360 kilometri." ... doar ca 12 liniute inmultite cu 35-40km dau vre-o 420-480km ca autonomie, luate asa "empiric"
In cazul acesta, daca "eroarea" calculului empiric este undeva pe la (maxim) 10-20%, inseamna ca avem o masina cu un consum mai mult decat decent :)
Cand mai faceti astfel de teste cu masini fara computer de bord, de ce nu mergeti si voi sa faceti un plin la inceput si unul la sfarsit? Ar putea fi obtinuta o cifra de consum destul de exacta, mai ales ca v-ati miscat numai in oras.
În urma discuţiilor apărute la testul respectiv, am decis să renunţ la respectivele informaţii - utile pentru unii, irelevante pentru alţii.
Ai înţeles greşit, nu am testat maşina doar în oraş.
Testul de consum din "plin-în-plin" necesită ceva mai mult timp decât avem noi la dispoziţie pentru efectuarea testului.
Tocmai de aceea, noi comparăm întotdeauna valorile declarate şi abia apoi vorbim de consumul înregistrat în cadrul testului nostru.
ma refeream la "Cu două din cele 8 "liniuţe" de pe bord, am parcurs 120 kilometri în mediul urban într-un regim mixt de rulare." ... de unde am dedus ca a-ti parcurs 120km in oras...
Scuze de insistenta asupra partii cu consumul, dar la o astfel de masina este un punct "forte" ... sau nu. Parerea mea personala este ca omul care cumpara o astfel de masina se uita la consum mult mai mult decat cel care cumpara un A4 2.0tdi / 320d / C250 (am enumerat 3 masini economice si scumpe pentru ca viitorii lor proprietari au o situati financiara mult mai buna decat un viitor posesor de Twingo)
insistenta de care dai dovada........nu cred ca are nevoie de scuze insa ar trebui sa te mai si opresti din a posta cate 4,5 sau 6 comentari la fiecare articol.......
ma mir ca inca nu tiai deschis un site-auto personal unde cred ca numa tu ai avea dreptu la comenturi......
mai fa o pauza si esi afara si respira.....socializaeza.....
Din pacate, pentru astia legati de maini si de picioare in birou, si internetul este un mijloc de socializare - in plus, pe AM mai inveti cate ceva (cum ar fi ca Dusterul are reductorul inclus in treapta 1-a ... mi-e cam dor de colegul Semtex .. ma mir ca nu a aparut p'aici sa ... etc.). Acum sa nu crezi ca singura mea ocupatie este sa stau sa citesc AM si sa comentez tot ce misca - sunt ferm convins ca poti gasi pe AutoMarket.ro mult mai multe articole la care nu am spus nimic decat articole la care am spus ceva.
Uite acum ma duc sa socialzez cu traficul dintre Stefan Cel Mare si Regie - afara ploua, distractie GARANTATA :))
bafta!
si nu cred k conteaza care are mai multe comenturi......
pana la urma nu e nici un premiu de castigat.......
numa bine.......
A doua la mana - ai tu sange in instalatia ta de geniu al gramaticii si integralelor triple sa pui pariu cu mine ca liniutele alea nu sunt ghidate de un amarat de plutitor de doi bani identic cu cele care ghideaza ceasurile banale ? . . . de parca pe Twingo de zece mii de euro se pun senzori supersofisticati care indica exact cati litri mai ai in rezervor, si fiecare liniutza indica exact 5 litri (40 de litri pe 8 liniute... hai ca o impartire stiu si eu). Da' ce stiu eu... ca doar fac parte din cei de dincolo de maretul zid al cunoasterii domeniului auto.
A treia la mana: ce te face sa crezi ca ceea ce scrii tu este mai putin "prost" decat ce scriu eu :P ?
@Tzenu_bmw - corect, nu castigam nimic .. aproape nimic. Spun "aproape" nimic pentru ca exista un mic castig - textul ala de mai sus care poate servi tuturor in momentul deciziei de achizitie (completat de acel 7,2 estimat de Sebastian Toma pe parcursul testului ;) )
Si revenind on topic, personal consider ca alaturi de tripletii PSA si Toyota, Twingo este cea mai buna alegere din clasa mini. Si asta pentru raportul pret/dotari (nu m-am referit neaparat la calitate, pentru ca asta ofera si Ka de exemplu, insa dotarea standard e mai slaba).
Sau la un test de asta de-al vostru faceti doar poze si ii verificati doar acceleratia si viteza.
Asa cum aveti pretentia ca lumea sa acceseze site-ul vostru si sa va citeasca randurile cred ca aveti si obligatia ca ceea ce transmite-ti sa fie corect.
Asa ca la un test oarecare puteti sa va riscati si voi sa faceti un plin"ochi",sa va faceti treaba cu ea si la sfarsit sa anuntati si voi o cifra de consum cat de cat acolo,cu specificatia daca masina era sau nu in perioada de rodaj in functie de km.
Nu puteti ca si site respectabil sa vii cu aberatii de genul liniutelor din bord.O liniuta se poate stinge imediat sau mai poti parcurge un oarecare nr. de KM.
-si la top gear au busit twingo cu un volvo vechi si au zis ca are 5 stele