Joi, 13.01.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
150 de cai putere dintr-un motor diesel pe o compactă nu mai reprezintă de multă vreme un fenomen în lumea auto. Însă când treci de la motoare vechi, deja trecute prin viaţă şi lăsate în urmă de generaţiile noi, la unele noi, create de tine şi care arată că au într-adevăr potenţial, lucrurile nu sunt atât de seci pe cât ar putea părea. Constrânşi de tehnologia din ce în ce mai avansată care ne înconjoară, cei de la Mitsubishi au renunţat de bunăvoie la vechiul diesel de doi litri şi 140 de cai de origine germană şi a apelat la proprii-i specialişti pentru a dezvolta o unitate nouă. În prima fază, ea a apărut pe ASX, noul SUV compact al niponilor. A venit acum rândul lui Lancer.
Mitsubishi Lancer (2007-2015)
1.8 DI-D 150HP Instyle
- Pret de pornire 14.744 €
- Pret model testat 26.459 €
- Taxa auto 349 €
Motor / Transmisie
Noul motor este principalul motiv pentru care Automarket a decis să vă prezinte un test cu noul Lancer. Noul 1.8 DI-D este o evoluţie mare de la fosta unitate diesel de 2.0 litri de provenienţă Volkswagen. La toate capitolele. Iar cel mai vizibil avantaj al noului motor Mitsubishi de 1.8 litri fabricat la el acasă, în Japonia, este reprezentat chiar de putere şi de cuplu: 150 CP şi 300 Nm între 2000 şi 3000 rpm, în condiţiile în care vorbim de cea mai mică cilindree dintre motoarele compactelor de peste 140 CP. Noul motor este ceva mai silenţios (fapt datorat probabil izolării fonice ceva mai bune), iar vibraţiile sunt mai puţin sesizabile. Reprizele sunt bune, chiar dacă trebuie să înveţi din mers să menţii acum turometrului undeva la minim 2500 rpm pentru a simţi atât cuplul, cât şi o mare parte din puterea maximă disponibilă abia mai sus, la 4000 rpm. Cutia dispune de o timonerie corectă, cu mici inexactităţi datorate, probabil, vârstei destul de reduse a maşinii de test. Una peste alta, noul motor dezvoltat de Mitsubishi place. Şi asta pentru că nu te minte în niciun moment.
Consum
Noul motor dezvoltat de Mitsubishi reuşeşte, conform fişei tehnice, să coboare ştacheta consumului mediu mixt până la 5.6 litri, o îmbunătăţire de 0.3 litri/100 km în comparaţie cu vechea unitate de doi litri. Cu toate acestea, deşi - repet - vorbim de cel mai mic motor din segmentul său la aceste cifre de putere - 1.8 DI-D consumă cel mai mult. Astfel, rivalii Mazda3, Skoda Octavia, Toyota Corolla sau Volkswagen Jetta - singurii cu motoare comparabile - vin cu cifre de consum mai bune, care variază între 4.8 şi 5.5 litri/100 km. Evident, diferenţa nu e mare, iar pe şosea vorbim de un Lancer care reuşeşte să consume 5.5-6.0 litri în afara oraşului şi 9.0-9.5 litri în oraş.
Performanţe
Lancer se simte bine sub impulsul pedalei, iar sentimentul de maşină care reuşeşte să se ridice la nivelul aşteptărilor celor cărora li se adresează acest tip de sedan nu este unul fals. Lancer 1.8 DI-D se încadrează în liniile segmentului şi în ceea ce priveşte cifrele oficiale ale performanţelor, cu 9.9 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 207 km/h. În acest clasament conduce clar Mazda3, cu doar 9.2 secunde dar cu un moto de 2.2 litri, de cealaltă parte situându-se Toyota Corolla, cu 10.1 secunde pentru 0-100 km/h.
Interior
Odată cu apariţia noului motor un gama Mitsubishi, japonezii au împrospătat aerul din compacta sa lansată acum trei ani. Cu această ocazie, viitorii clienţi ai lui Lancer vor avea la dispoziţie un habitaclu care reţine 95% din liniile anterioare, dar punctează la capitolul îmbunătăţiri printr-un display de dimensiuni ceva mai mari între ceasurile de pe bord şi prin niveluri de echipare care te fac să crezi că te afli într-o maşină se segment superior. Maşina de test era plină de piele şi de materiale plăcute la atingere, semn că intrasem într-un model care afişa avantajele nivelului de echipare superior, denumit la Mitsubishi "Instyle". Mitsubishi Lancer rămâne unul dintre modelele compacte create direct sedan, astfel că atât exteriorul, cât şi interiorul îţi arată că nu te afli într-un "intrus" transformat, elemente obişnuite ale segmentului. Ai spaţiu peste media segmentului, singurul element care trage nota în jos fiind spaţiul eddicat bagajelor. Aici, Lancer vine cu 430 de litri, deci cu 130 de litri mai puţin decât Octavia, de exemplu.
Preţ de achiziţie
Noul motorul diesel de 1.8 litri de la Mitsubishi poate fi al vostru dacă vă hotărâţi să achiziţionaţi măcar cea mai ieftină versiune de echipare, Intense, care vine la 21.691 de euro cu TVA inclus. Preţul este unul bun pentru segment şi pentru o astfel de motorizare, singurele variante mai ieftine fiind Skoda Octavia 2.0 TDI 140 CP Ambiente şi VW Jetta 2.0 TDI 140 CP Highline, motoare care vin - evident - cu 10 cai în minus. Nu că asta ar conta prea mult, aşa cum am văzut mai sus. Diferenţele sunt însă mici, de 700 de euro în cazul lui Octavia şi de 600 de euro în cazul lui Jetta. Deci, la o eventuală achiziţie, va conta mai degrabă cum vă simţiţi în maşină şi ce naţie producătoare de maşini preferaţi.
Siguranţă
Mitsubishi Lancer Sport Sedan a fost testat de organizaţia independentă europeană EuroNCAP în 2009, scorul final fiind cel maxim: cinci stele. Modelul japonez s-a comportat exemplar la impactul frontal şi la cel lateral, singurele scăpări fiind resimţite la impactul lateral cu stâlpul. Fără motive de îngrijorare, doar ai la dispoziţie până la şapte airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchi dacă ai fobii de genul ăsta) şi sistemele active de siguranţă clasice disponibile pe o compactă care se respectă.
Ţinută de drum
Unul dintre punctele forte ale lui Mitsubishi Lancer este ţinuta de drum. Rămăsesem cu amintiri plăcute după ce iarna trecută mi-a trecut prin mâini un Lancer Ralliart şi nu mă aşteptam ca o versiune diesel cât se poate de cu picioarele pe pământ să vină cu un pachet atât de atractiv din punctul de vedere al suspensiilor şi al ţinutei de drum pe şosea şi în oraş. Se vede imediat mâna inginerilor japonezi care îşi bazează construcţiile pe roţi, nu pe fundaţii. De altfel, rigiditatea structurală a lui lancer a fost îmbunătăţită enorm în comparaţie cu generaţia precedentă (+50%), noua generaţie fiind mai rigidă decât însuşi Lancer Evo IX, un model după care ne curg balele şi acum când îl vedem pe stradă. Explicaţia tehnică vine de sub caroserie, acolo unde suspensiile faţă cu braţ transversal drept şi cele spate multilink fac echipă bună pentru a genera exact atât ruliu cât îi este permis unui model cu o carte de vizită care include particula EVO în familie.
Vizibilitate
Lancer nu-ţi oferă momente de minimă vizibilitate decât atunci când condiţiile atmosferice lasă de dorit. În rest, vizibilitatea panoramică este bună, iar oglinzile te ajută la mişcările posterioare şi laterale necesare parcărilor de acest tip. Încă o dată se vede - de această dată în zona montanţilor posteriori - faptul că Lancer a fost gândit din start ca un sedan, nu ca un hatchback. Avantaj la primire.
Tehnologie
Exemplarul testat de Automarket a avut la dispoziţie un sistem de navigaţie bine intenţionat care îţi afişa exact poziţia pe monitorul central de dimeniuni apreciabile. Tot de acolo poţi modifica setările sistemului audio semnat Rockford Fosgate, acesta fiind disponibil acum şi pentru cei care vor să-şi lege telefonul prin Bluetooth direct la maşină. De altfel, pentru melomani există soluţia USB, portul specific şi cel auxiliar fiind regăsite în torpedou.
Design
Mitsubishi Lancer este unul dintre modelele cel mai bine închegate din clasa sa. Şi din nou se vede avantajul de a te naşte direct sedan în segmentul compact, deoarece designul general al maşinii trădează - la fel ca în cazul lui Chevrolet Cruze, de exemplu - concepţia iniţială dinamică a modelului. Evident, lancer beneficiază direct de faptul că designul de bază al unui EVO trebuie să fie din start unul care să inspire dinamism, deci modelul japonez bifează fără probleme condica şi la capitolul linii agresive.
Date tehnice - Mitsubishi Lancer (2007-2015) 1.8 DI-D 150HP Instyle | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Mitsubishi
-
Constructorul japonez de automobile anunță că noul Outlander PHEV, un SUV dezvoltat special pentru Europa, va debuta în data de 1 octombrie. Va fi disponibil și în România. (Vineri, 19 Iulie)
-
Constructorul asiatic de automobile prezintă noul Xforce, un SUV compact care urmează să fie produs în Indonezia. Acesta nu va fi oferit pe piața din Europa. (Joi, 10 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile a prezentat cea de-a șasea generație a modelului L200. Aceasta propune un design nou, iar gama de motorizări include, cel puțin pentru moment, doar unități diesel cu până la 204 CP. (Miercuri, 26 Iulie 2023)
-
Constructorul nipon de automobile a publicat un teaser video cu un viitorul crossover. Acesta va fi disponibil, inițial, în țările din ASEAN, dar ar putea fi comercializat și pe alte piețe. (Luni, 03 Iulie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță debutul noului Outlander PHEV pe piața din Europa în 2024. Acest model va fi disponibil și în România. (Vineri, 10 Martie 2023)
Daca iti face placere sa detii acest exemplar e foarte posibil sa apreciezi mujdeiul la fructele de mare si mersul la sala de fitness in bocancii de iarna.
Imi pare rau, Lancer arata foarte bine dar zgomotul de utilaj agricol nu prea se pupa cu pedigree-ul sportiv.
Apropo de pedigree sportiv, e nevoie sa amintesc de Seat la WTCC sau de Audi si Peugeot in Le Mans care au reusit performante cu motoare diesel.
Cat despre Evo, o masina frumoasa cu un motor decent, chiar diesel fiind
Si eu am un diesel si regret alegerea facuta pentru ca nu imi ofera placerea unui motor pe benzina si de fiecare data cand merg cu masina simt o dezamagire, cu un consum redus ce e drept.
excelent raport pret/calitate
this is my next car :D
Ca si experienta personala pot sa va spun ca anul trecut am testat un Lancer (cu vechiul motor diesel ce-i drept) si am intrat cu 170 de km/ora intr-o curba in care, sa fiu sincer, n-as fi intrat cu o asemenea viteza cu masini cu pretentii si costuri mult mai mari. La inceputul testului am fost si eu sceptic deoarece nu vedem cu ochi buni alaturarea dintre o masina cu pretentii sportive si un motor diesel, insa la sfarsit aveam un zambet larg pe buze!
P.S.: Testul l-am facut pe un drum privat pt. ca nu-mi place sa ma joc cu viata oamenilor.
interiorul e singura chestie care ma/m-ar impiedica sa cumpar masina asta...prefer noul vw jetta,mazda 6,octavia...
@ion: george ori glumeste(tind sa cred asta)...macar sper ca a glumit :)))
In nici un caz nu o sa ma apuc sa iti demonstrez tie, o persoana foarte subtila din cate observ, faptul ca poti face asa ceva cu un Lancer. Iar daca iti mai spun ca era si sotia mea in masina si un dealer de la Mitsubishi, probabil ca vei incepe sa-ti faci cruci precum pasagerii din autobuzele bucurestene atunci cand trec pe langa o biserica. In orice caz, daca vei trece vreodata prin Tg. Mures, pe soseaua catre Cluj, in dreptul unui sens giratoriu incepe ceea ce oamenii de acolo numesc drumul spre fostul parc industrial. De fapt e o sosea privata pe care am inteles ca vor sa o transforme intr-un circuit. Acolo a avut loc testul de care vorbeam mai sus...
@baboon
Remarca ta in ceea ce priveste interiorul e cat se poate de reala. De altfel cam toate masinile japoneze au astfel de probleme in Europa, deoarece este cunoscut faptul ca masinile fabricate pe batranul continent au cele mai frumosase si mai confortabile interioare. Oricum piata europeana e considerata ca fiind cea mai exigenta piata auto din lume.
si te asigur ca nu te rupe la cosum daca ai 6 trepte,
motor aspirat 1.6 240 CP HONDA
BMW seria 3, 330i - 272cp, 320NM: 0-100 in 6,1s
BMW seria 3, 330d - 245cp, 520NM: 0-100 in 6,1s ( cu turbina )
BMW seria 3, 335i - 305cp, 400NM: 0-100 in 5.6s ( cu turbina )
deci... nu, nu ai dreptate :)
In afara de "strutocamila" TDI/HDI de la LeMans care face "legea" dizelele nu prea au legatura cu sporturile auto. Singurele competitii unde au fost acceptate motoare turbo-diesel sunt acele competitii sarace care au avut nevoie de banii marilor producatori.
In ziua in care in F1 o sa vedem un motor diesel probabil o sa iti dau dreptate... pana atunci insa... nope, gresesti flagrant maestre ;)
Oricum, motoarele pe benzina sunt in general utilizabile pe o plaja mai larga de turatii, ceea ce le face mai performante in cazul sporturilor cu motor. Insa in viata de zi cu zi nu e nimeni pilot. Un motor diesel este mai eficient la turatii joase (cuplu mai mare si consum mai mic), ceea ce-l face mai avantajos decat unul pe benzina.
Parerea mea e ca nu performanta conteaza pentru masinile pe care le folosim noi, oamenii de rand, ci mai degraba eficienta si confortul. Si oricum, nu numai motorul are un cuvant de spus cand vine vorba de performante; mai sunt si aerodinamica, pneurile, transmisia, masa masinii, pilotul, etc..
Puterea motorului (care apropo, este rezultatul inmultirii cuplului cu rpm-ul si inca o constanta) este o valoare utila in marketing. Daca s-ar lua puterea motoarelor pe plaja de turatii folosita in mod uzual de catre un om obisnuit, probabil motoarele diesel ar fi net superioare.
in ceea ce priveste confortul . . . de acord cu tine ... pana acolo unde spui ca dizelu' este confortabil...
deci, unde este confortul in a schimba de 4 ori vitezele intre 0 si 50km/h ?
---- daca nu stiai o masina pe benzina, avand o plaja de turatii mai mare si asigurand o buna parte din cuplul maxim pe toata plaja de turatii, it permite sa pleci de pe loc si sa schimbi intr-a 4-a direct dintr-o forja pe a'ntaia.
deci, unde este confortul in a avea un tractorash sub capota ?
---- motoarele pe benzina sun in general mai silentioase ... in general...
deci, zmuciturile tipice motoarelor diesel fac parte din confortul zilnic . . . ca asta este frate, am motor cu cuplu nu jucarie.
---- acceleratia liniara a motorului pe benzina este nasoala ...dap
in ceea ce priveste puterea ... puterea este buna cand o ai ... si este destul de rau cand trebuie sa o cauti invartind schimbatorul de viteze ca sa nimeresti bucatica infinitezimala din plaja de turatii pe care motorul iti da maximul . . . mda, aici dieselul clar are avantaje in fata unui benzinar ( unu turbo... ca p'ala aspirat il face muci, evident )
Fa o comparatie simpla, accesibila ( intr-o oarecare masura ) oricarui roman.
Urca-te intr-o octavia 1.9tdi si intr-o octavia 1.6mpi - si revino aici sa ne spui care dintre ele ti s-a parut mai silentioasa, mai agila, mai usor de condus, etc.
" Daca s-ar lua puterea motoarelor pe plaja de turatii folosita in mod uzual de catre un om obisnuit, probabil motoarele diesel ar fi net superioare " --- daca ai un motor pe benzina si conduci schimband la 2200rpm ... evident ca dieselul este mai bun . .. dar daca esti genul de persoana care schimba la un benzinar la 2200rpm cu siguranta vei fi un posesor de diesel fericit, care schimba la 1400rpm - pentru ca masina poate - si pe la 15-20 de mii o sa iti cada motorul din diferite cauze legate de imbacsirea cu particule ;)
scuze de comentariul total in afara subiectului de fata, dar mentalitatea populara are niste idei preconcepute care nu-s tocmai "fericit" implementate si numai prin repetarea continua a unui altfel de mesaj se pot produce schimbari :)
si sa nu uitam... cand stai la coada la semafor , dieselul consuma mult mai putin decat benzinarul ;)
Pai la motorul diesel de 3 litri cuplul e semnificativ mai mare, la o turatie mai mica,acceleratia este aceeasi, plus ca ai facut comparatia cu motoare de la bmw, daca ai pune alte motoare pe benzina de 3 litri de la alti constructori, lucrurile pot sta altfel:) .Am dat acele exemple din sport cu motoare diesel in sensul ca se pot obtine performante si cu ele, nu ca ar fi mai potrivite, iar ca amintesti de F1 ...exagerezi putin,, nici eu nu vreau sa vad f1 diesel
"un segment al cărui medie" acordul este incrucisat in acest caz> un segment a carui medie este corect.
proprii-i? my friends...da' propriii ce are?
fiti atenti!!!
Sa fim seriosi, masina lu' Liviu Varciu? :)))
Una peste alta, motoarele diesel sunt foarte populare in toata Europa, nu numai in Romania. Atat motoarele pe benzina, cat si cele pe motorina au punctele lor forte, dar evident, si neajunsuri. Impreuna, acopera o plaja mai larga de nevoi si preferinte.
In final, constat ca tehnologia evolueaza mult mai repede decat mentalitatea.
und TDI nu se compara niciodata cu o benzina, daca nu are tehnologie in el
sa nu uitam honda are motore aspirate de 1.6 de 240 CP fara turbo si alte smecherii, asa ca las-o mai moale cu TDI
sau motoarele de pe motociclete de 1000 cm au si peste 200 CP tot aspirate sunt si aste
cat despre lancer, nu este o masina prea prietenoasa, pentru ca este o masina barbateasca si barbatii nu au nevoie de alte chestii pe 4 roti!
Tin sa mai precizez ca masina e fabricata 100% in Japonia (nu Turcia, Mexic sau alte tari mai mult sau mai putin bananiere in domeniul auto) ceea ce iar a contat f.mult pt.mine.
Pt.fanii diesel trb sa remarc ca am condus si motorul de 2 litri diesel fabricat inainte si acesta de 1.8 este un progres evident si de aceea cred ca a si fost facut acest drive-test.