de Bogdan Mirică
Joi, 20.05.2010
-
-
Trimite pe:
România se laudă de câţiva ani cu cea mai mare rată a snobismului pe metrul pătrat. BMW a intuit probabil potenţialul populaţiei mioritice şi s-a grăbit să lanseze în România un model pe măsură, ce emite pretenţii ecologice, dar nu face compromisuri atunci când vine vorba de performanţe impresionante. Este vorba despre X6 Active Hybrid, modelul desemnat oficial drept cel mai puternic SUV hibrid din lume, exponentul preocupărilor ecologice al inginerilor din Munchen. A te gândi însă la SAC-ul german ca la un promotor al ideilor de reducere a consumului si emisiilor e ca şi cum ai planta o ghindă în ghiveciul de acasă pentru a salva pădurile ecuatoriale.
Motor / Transmisie
Atunci când BMW îţi aşterne pe tavă 485 de cai putere, nu te aştepţi la un consum redus, ci poate la o oportunitate de a scăpa de taxa de primă înmatriculare. Destul de mare, dacă stăm să ne gândim că sub capotă se ascunde un motor V8 de 4.4 litri, ce poate impresiona pe oricine are "ureche muzicală", sensibilă la turaţii înalte. Cei opt cilindri sunt capabili sa livreze un total de 407 cai putere, cu 146 mai puţin decât în cazul fratelui de performanţă BMW X6 M. Pentru a complica însă şi mai mult tabloul tehnic vom adăuga două propulsoare electrice, poziţionate în interiorul cutiei de viteze cu şapte trepte, capabile să urce valoarea maximă a resurselor până la uimitoarea cifră de 485 de cai. Am spus ca vorbim de cel mai puternic SUV hibrid? Greşeală! Vorbim, de fapt, despre cel mai puternic hibrid din lume. Titulatura este suficientă pentru a ne da seama că ne referim la o maşină fără complexe, cu un potenţial promiţător de a oferi un flux de adrenalină constant ori de câte ori calci pedala de acceleraţie. Senzaţiile sunt şi mai bine rezumate de cuplul motor pe care BMW X6 Active Hybrid îl ascunde sub caroserie. Vorbim de un total de 780 de Nm, dintre care 600 oferiţi doar de motorul V8. Şi dacă doar cifrele v-au lăsat cu gura căscată, imaginaţi-vă că toată această abundenţă de moment motor poate fi atinsă instant, imediat ce înfigeţi hotărât piciorul în pedala de acceleraţie, graţie celor două motoare electrice. Cheia celui mai puternic model hibrid de serie nu se ascunde în blocul motorului cu opt cilindri, ci în interiorul transmisiei active cu două moduri. Aceasta a fost dezvoltată de Global Hybrid Cooperation, alături de Mercedes şi General Motors, pentru a asigura o legătură perfectă între unitatea V8 şi motoarele electrice, indiferent de varietatea situaţiei de utilizare. Cu alte cuvinte, transmisia vă oferă un mod cu cuplu maxim la pornire şi la viteze mici şi un mod gândit pentru viteze mari şi accelerare. Pentru cei care vor să înţeleagă mai bine modul de funcţionare al hibridului, BMW este gata să ofere meditaţii prin intermediul sistemului iDrive, care îi va ţine pe toţi la curent cu ceea ce se întâmplă în pântecele SAC-ului german. X6 Active Hybrid se adresează ecologiştilor convinşi, care au de parcurs distanţe de cel mult doi kilometri, cu o viteză maximă de 60 km/h, fără a folosi opţiunea manuală a cutiei de viteze. De ce doar lor? Pentru că atât poate funcţiona în modul electric modelul bavarez. Pentru cei mai indiferenţi, există însă un mod de putere care stoarce la maxim resursele ansamblului hibrid şi oferă o acceleraţie impresionantă. Sunt însă şi situaţii în care motoarele electrice primesc o scurtă "permisie", iar X6 se mişcă doar cu ajutorul V8-ului. Pentru a se putea numi model hibrid, X6 a trebui să fie gazdă bună pentru un set de baterii NiMh, amplasat în portbagaj, care îşi aduce o contribuţie decisivă la reducerea consumului, dar şi la creşterea masei totale a vehiculului cu 190 de kilograme, până la peste două tone şi jumătate. Vi se pare mult? În mod sigur e mult, însă acest lucru nu se simte. La fel cum nu se simte nici modul în care funcţionează hibridul. Poţi să ai surpriza ca X6 să declanşeze motorul V8 fără băga de seamă acest lucru. Şi totul se datorează muncii depuse de constructorul german pentru a asigura o linearitate perfecta, o izolare fonica incredibilă şi o exploatare fără cusur a resurselor. Senzaţia de forţă brută nu există, reprizele de accelerare fiind la fel de confortabile ca o rulare cu 50 de km/h. Singurul indiciu care te duce cu gândul la desfăşurarea de forţe care are loc sub tine este doar zgomotul evacuării la peste 6000 de rotaţii, o adevărată serenadă pentru melomanii performanţelor.
renovatio e-charge
De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio a totalizat aproape 400.000 de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 3.2 milioane de kWh și a fost evitată eliberare a 5700 de tone de CO2.
Consum
Aici ar trebui sa vorbim despre pasul important pe care l-au facut bavarezii în reducerea consumului mediu. Pe hârtie vorbim de o economie de carburant de 20%, comparativ cu versiunea pe benzină de 407 cai putere. O reducere semnificativă, dacă stăm să ne gândim la cât de însetat se dovedeşte versiunea xDrive50i, care înghite 12.5 litri în ciclu combinat. Pentru X6 Active Hybrid, constructorul german promite un 10.8 litri/100 de kilometri în mediul urban, o adevărată provocare. Dupa aproximativ o oră de rulat în Bucureşti, pe străzi destul de libere şi cu multe semafoare pe verde am reuşit să facem "casă bună" cu ansamblul hibrid şi să obţinem un 12% chinuit şi de multe ori claxonat. E într-adevăr o performanţă, dar ne întrebăm cine va alege să ruleze în astfel de condiţii atunci când struneşte 485 de cai putere. E ca şi cum te-ai mulţumi cu o ceapă degerată la un ospăţ împărătesc. Gurmanzii care nu se vor putea abţine se vor trezi însă cu valori ce pot varia între 17 şi 21 de litri la 100 de kilometri, ultima variantă asociată de obicei exceselor de viteză si "hărţuirii" pedalei de acceleraţie în modul "Sport". Per total însă, trebuie să ne gândim ca X6 Active Hybrid reuşeşte să obţină în mediul urban un consum specific motoarelor convenţionale pe benzină de maxim 3.0 litri, ceea ce este într-adevăr o performanţă deosebită pentru un model de aproape 500 de cai putere.
Interior
Despre interiorul lui X6 am mai vorbit atunci când am testat vechea versiune diesel xDrive35d. Şi în cazul hibridului se păstrează conservatorismul BMW, însă animă atmosfera cu gadget-urile specifice modelelor de acest tip. Interiorul este personalizat de apariţia unui nou indicativ de culoare albastră, în interiorul turometrului portocaliu tradiţional. Atunci când acul se poziţionează în perimetrul albsatru, înseamnă ca motoarele elctrice îşi fac datoria iar SAC-ul este, preţ de doi kilometri, la fel de ecologic ca un Nissan Leaf. Pentru cei care vor şi o animaţie complexă, care să descrie funcţionarea organelor interne ale hibridului, sistemul iDrive poate proiecta pe ecranul său o redare în timp real. În ceea ce priveşte materialele folosite la interior, trebuie să notăm calitatea pielii folosite la îmbrăcarea scaunelor, a uşilor şi chiar a bordului. Practic este foarte greu să găseşti o bucată de plastic neacoperit în interiorul lui X6 Active Hybrid. Totul este bine căptuşit. Pielea de culoare neagră de pe planşa de bord contrastează cu cea de culoare crem, regăsită la nivelul scaunelor. Ca o particularitate a versiunii hibride, trebuie să notam cusăturile albastre ale tapiţeriei de pe scaune. Nu lipsesc nici inserţiile cromate, cotiera şi torpedoul cu dublă deschidere şi nici multitudinea de comenzi de reglare a scaunelor. Spaţiul interior nu a fost afectat de introducerea noului pachet de baterii, însă nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre portbagaj, unde cu siguranţă nu vor mai încăpea la fel de multe genţi Luis Vuitton. Cum era şi normal, în ciuda unui habitaclu premium presărat cu elemente de lux, nota la acest capitol nu poate fi maximă dat fiind spaţiul interior pentru pasagerii spate şi capacitatea portbagajului.
Preţ de achiziţie
Pentru a putea fi etichetat ca fiind "eco" sub umbrela BMW, trebuie să scoţi din buzunar cam multe bancnote europene. Cel puţin până când în gamă îşi vor face loc şi versiuni hibride ale actualelor Seria 5 şi Seria 3. Aşadar, pentru un X6 Active Hybrid românul trebuie să scoată din buzunar începând cu 87.000 de euro fără TVA, adică 103.530 de euro. În mod cert este o valoare pe care puţini şi-o vor putea permite şi pe care şi mai puţini vor fi de acord să o plătească. Cu toate acestea trebuie să luăm în calcul că versiunea hibridă vine cu un pachet de dotări standard foarte bogat, estimat la câteva mii de euro pe versiunile standard ale modelului. Bineînţeles, pe lângă toate acestea, X6 Active Hybrid vine la rândul său cu o serie de opţionale piperate, care urca preţul versiunii testate de noi, la un total de 111.000 de euro cu TVA. În aceste condiţii este greu să găseşti un rival pentru X6 hibrid chiar şi în curtea Porsche, unde facem cunoştinţă cu proaspătul Porsche Cayenne Hybrid S. Preţul modelului din Stuttgart pleacă de la 83.852 de euro cu TVA, în România, cu mult sub ceea ce pecepe BMW. Cu toate acestea, trebuie să luăm în calcul faptul că modelul livrează doar 333 de cai putere şi o listă de opţionale la fel de bogată ca a bavarezului, ne-ar aduce în faţa unui preţ apropiat. Dacă încercăm să privim mai jos de Porsche şi BMW putem să dăm chiar şi peste un "chilipir" al segmentului, şi anume Lexus RX450h. Japonezul porneşte de la 60.590 de euro cu TVA şi se opreşte la 76.439 de euro cu TVA, cu mult sub pretenţiile nemţilor. Trebuie să luăm însă în calcul şi faptul că 450h pune la dispoziţie numai 299 de cai putere. În concluzie, deşi oferă o listă de dotări standard extrem de generoasă, BMW X6 Active Hybrid este, pe lângă cel mai puternic hibrid din lume, şi cel mai scump din România.
Siguranţă
Sport Activity Coupe-ul german nu a fost încă testat de organismul internaţional EuroNCAP, însă pot fi puţine dubii în privinţa nivelului de siguranţă pe care acesta îl oferă. Ansamblul de 10 airbauri din interior, completat de sistemele de control ale direcţiei şi tracţiunii asigură o siguranţă pasivă demnă de invidiat, dar oarecum necesară pentru segmentul premium. La toate acestea se adaugă şi o serie de gadget-uri care uşurează sarcinile şoferului şi scad şansele producerii unui accident: oglinzi cu funcţie anti-orbire, asistent pentru faza lungă şi Head-Up Display.
Ţinută de drum
Cei 485 de cai ai hibridului sunt ajutaţi să galopeze corect de celebra tracţiune xDrive, pe care am elogiat-o ori de caîte ori am avut ocazia. BMW şi-a propus sa demonteze mitul "quattro", al rivalilor de la Audi, şi a reuşit, X6 Active Hybrid şi toate celelalte mdoele care îl adoptă, impresionând prin ţinuta de drum exemplară. Deşi poate părea inconfortabilă într-un oraş românesc "bombardat", suspensia lui X6 Active Hybrid începe să îşi arate calităţile imediat ce ajungi pe o porţiune de drum lină sau, spre fericirea celui de la volan, virajată. Deşi măsoară 1697 de mm înălţime şi cîntăreşte două tone şi jumătate, X6 nu dă semne de ruliu în viraje, reuşind să păstreze o aderenţă excepţională. Chiar şi atunci când observăm o uşoară deviere a traiectoriei ideale nu există motive de ingrijorare. Precizia direcţiei reglează imediat situaţia.
Vizibilitate
X6 este o maşină mare. Drept pentru care, cel de la volan trebuie să se obişnuiască bine cu dimensiunile pentru a evita micile accidente din parcare. Aici ajută şi BMW, care pune la dispoziţie o cameră pentru mersul cu spatele şi senzori de parcare faţă. Sistemele sunt menite să estompeze lipsa de vizibilitate spate, creată de al treilea rând de montanţi şi de luneta subdimensionată, caracteristici ale designului nonconformist. Din fericire, oglinzile laterale sunt destul de generoase şi pot transmite foarte bine tot ceea ce se întâmplă în spatele maşinii. Pe timp de noapte, şoferul va fi ajutat din plin de luminile bi-xenon şi de sistemul care asistă faza lungă, pentru a scuti şoferul de ajustarea permanentă a acesteia.
Tehnologie
"Gadget-uri vreţi, gadget-uri vă dăm". Aceasta pare a fi sintagma după care BMW s-a ghidat atunci când a gândit interiorul lui X6. Sunt atât de multe de spus despre lista de opţionale, încât am putea umple cu uşurinţă câteva pagini bune. Drept pentru care le vom trece în revistă pe cele mai importante, cele care fac cu adevărat diferenţa în segmentul premium. Începem cu scaunele, recunoscute pentru multitudinea funcţiilor de reglare şi în special pentru ajustarea susţinerii laterale, atât de utilă pe un model cu un asemenea potenţial. Continuăm cu ingredientele care fac plăcut timpul petrecut în habitaclul SAC-ului german: sistemul de climatizare pe patru zone şi cel audio Professional, care numără în total 16 difuzoare, gata să-ţi şoptească piesa preferată din orice colţisor al modelului german. Ambele sunt proiectate pe un sistem multimedia iDrive, cu monitor de 7 inch, care se ocupă şi de celelalte sisteme complexe ale hibridului precum şi de proiectarea navigaţiei prin satelit. Lista de dotări standard a SAC-ului mai include şi comenzi vocale, conexiune Bluetooth, senzori de ploaie şi lumină, cameră pentru mersul cu spatele, cruise control şi ştergătoare pentru faruri, toate menite să uşureze viaţa celui de la volan. Pentru sezonul geros, pasagerii au la dispoziţie scaune încălzite pe trei trepte, în timp ce şoferul primeşte în plus un volan încălzit. Nu lipsesc trapa electrică, funcţia Soft-Close pentru portiere, portbagajul acţionat electric şi magazia de 6 DVD-uri, ascunsă în torpedou.
Pentru că avem de a face cu un model hibrid, la capitolul tehnologie ne vom referi şi la performanţele trenului de propulsie. Faptul că acesta poate oferi o rulare în mod electric destul de mică, până la doar doi kilometri, nu va atrage foarte mulţi adepţi ai traficului urban, pentru că în acest moment există pe piaţă modele care au o astfel de autonomie mult mai extinsă. Totuşi, eforturile pe care le-au depus bavarezii în ceea ce priveşte transmisia şi modul de funcţionare al celor două motoare electrice, sunt lăudabile şi prevestesc rezultate îmbunătăţite pentru viitoarele modele de acest tip, aşteptate în gamă.
Design
Pentru românii care se aşteptau la artificii de design, care să vă alimenteze ego-ul şi eventual să sublinieze suma pentru care s-a vândut hibridul, avem veşti proaste. X6 Active Hybrid seamănă "tragic" de mult cu versiunile "banale" ale modelului german, care au - e adevărat - avantajul că nu trec deloc neobservate. Diferenţele sunt făcute culoarea exteriorului, de finisajele din aluminiu ale pachetului exterior BMW Individual, de capota bombată, de logo-urile discrete poziţionate pe portiere şi hayon şi de jantele de 20 de inch Streamline cu rol aerodinamic. În rest, acelaşi aspect controversat, acelaşi "posterior" marca Bangle, acelaşi look impunător şi robust. Riscând să fim luaţi peste picior, am putea spune că X6 este, momentan, o reţetă perfectă de design, judecând doar după vânzările înregistrate de germani.
Ne-a placut
- Puterea motorului
- Tehnologia hibrida
- Acceleratia 0-100 km/h
Nu ne-a placut
- Capacitatea portbagajului
- Vizibilitatea spate
Am hybrid cu motor de 4.4 dar nu platesc nimic si ala care isi cumpara un motor de 1.2 1.4 trebuie sa plateasca pentru ca nu e hybrid desi eu poluez cu al meu 4.4 de 5 ori mai mult.
O tampenie si nesimtire.
Cat despre masina...ce sa zic. cui ii place sa isi cumpere. Eu de banii astia mi-as lua alceva.
Lexus mi se pare cea mai plauzibila alegere.
Iar încărcarea are loc prin transformarea energiei cinetice (când rulezi în modul sailing, fără a apăsa acceleraţia) sau prin transformarea energiei de frânare în electricitate.
GURMÁND, -Ă, gurmanzi, -de, adj., s.m. și f. (Persoană) căreia îi plac (și care știe să aprecieze) mâncărurile bune. – Din fr. gurmand.
Sursa: DEX
este un monstrulet de invidiat dar si inutil pentru nevoile curente.
sa fie sanatos, de banii aia imi iau unu care nu-i "hibrid" si de restu consum la motorina sau benzina de ma satur io de condus.
Sunt două puncte cu care nu sunt de acord:
1. Eu cred că nu avem aceeaşi înţelegere despre raportul preţ-calitate. Pentru mine "raport preţ-calitate" este un pachet care justifică preţul prin calitate. În înţeles larg, "calitatea" este înlocuită prin "valoare", adică întrebarea este dacă valoarea justifică preţul în contextul celorlalte oferte de pe piaţă.
Acum chiar voi aţi observat că modelul are un nivel de preţ comparabil cu Porsche Hybrid, la un nivel semnificativ mai mare de performanţă. Cum se explică atunci nota 6 la raportul preţ-calitate?
2. Din păcate nu cred că este înţeles ce înseamnă un model hibrid, care este scopul acestui sistem. Obiectivul unui model hibrid nu este deloc să asigure propulsie electrică, se urmăreşte să se recupereze optim energia pierdută în special pe frânare.
Simplist evaluat - 30 de opriri de la 100 km/h la 0 km/h echivalează cu energia din 1 litru benzină pentru o masă de 2,5 tone (o maşina încărcată, cu 2-3 pasageri). 80% din frânări la un model hibrid (în utlizarea zilnică) se fac cu ajutorul generatoarelor şi asta înseamnă foarte multă energie recuperată, de aici eficienţa. Propulsia electrică apare ca o consecinţă firească a faptului că energia se recuperează sub forma energiei electrice, iar generatoarele pot funcţiona la fel de bine şi ca motoare electrice.
Prin urmare cu cât este mai greu modelul cu atât este un potenţial mai mare de economisire de energie (energia e proporţională cu masa).
Din aceasta perspectivă X6 ActiveHybrid îşi face accetabil de bine treaba. Sunt totuşi încă multe lucruri de dezvoltate în continuare până se va obţine hibridul perfect. Nu neg faptul că X6 ActiveHybrid este în special un model de imagine, nu de volum, o demonstraţie că tehnlogia de econmisire de comubstibil poate să aducă şi dinamism, "EfficientDynamics"-ul BMW, dacă vreţi.
-Este suficient de mare incat sa nu aiba loc 5 oameni in ea, si nici aia 4 cu mai multe bagaje
-Este suficient de puternica cat sa fie sub X6 5.0i (o masina mult mai ieftina)
-Este suficient de economica cat sa consume enorm
-Este suficient de ieftina cat sa-ti iei doua X5-uri de bun simt, sau doua Touareguri dotate
Si atunci care mai e rostul masinii asteia?
Aaaa da, e numai buna sa le faca in ciuda ghertoilor cand o parchezi in fata indicatorului "stationare interzisa" imediat langa intrarea clubului. Si in plus daca se ia cineva de tine, poti sa zici ca esti om cu gust, ecologist ca doar ai Hibrid (mai conteaza cat consuma?)
Un X5 3.0 Hibrid ar fi fost mult mai potrivit. Dar ce sa-i faci, imaginea conteaza: "Avem cel mai puternic SUV Hibrid". Probabil ca urmatoarea mutare va fi cel mai economic supercar cu motor central.
In rest descrierea de la inceputul articolului spune tot. Cu mentiunea ca snobi sunt peste tot, si cat ar vrea sa arunce unii cu noroi in tara asta si asa greu inercata sunt multi care ne intrec la capitolul asta.
Masina asta nu o sa o inteleg nici odata..DECE x6 si nu X5 ???
Hibridul vine cu cam... tot standard. Ai inclus până şi trapă sau HUD. Sunt în total 15 000 Euro de opţionale incluse gratuit. Şi, crede-mă, BMW are ce să ofere.
Dar de ce e inutila? Doar pentru ca e scumpa? Sau pentru ca sunt masini mai ieftine si nu neaparat mai bune in clasa ei ?
Masina e utila, avand 4 roti, motor, spatiu interior etc.
Aa...vreti sa spuneti "nepractica"?De acord cu asta, pentru veniturile din Romania masina e absolut nepractica, dar nu uitati ca masina nu se adreseaza celor ce nu o pot cumpara, iar daca printre cei care posteaza aici nu si`o pot permite(printre care si subsemnatul) nu inseamna ca e inutila.
Drum bun la toti !
Asta numesc eu SUV sportiv : http://www.bmwblog.com/2010/05/04/one-lap-of-america-day-4-hallett-and-tulsa/
Punct.
Voi ce parere aveti?
Masina nu este inutila. Ea este o promisiune. Important de stiut.
. . . cand ma gandesc la miile.. zecile de mii de potentiali clienti de "SuV Hibrid" mi se face rau ... cred ca nu exista pe lumea asta o expresie mai ipocita decat marketingul pentru astfel de produse ... este incredibil cum vin si vand vapoare d'astea si ne povestesc cum este masina "eco" si cum merge ea pe curent 2km ... sa ma scuze fanii hibridelor ( pentru ca aici nu vorbesc doar de bmw ) dar curentul pentru aia 2km de unde draq vine .. nu cumva tot dintr-un "consum" de carburant .. nu tot din arderea de benzina ? ...
hai sa fim seriosi si sa nu mai "laudam" asemenea masini , pentru ca nu au nici o treaba cu partea "eco"
Ai scris asa ceva: "X6 Active Hybrid se adresează ecologiştilor convinşi, care au de parcurs distanţe de cel mult doi kilometri, cu o viteză maximă de 60 km/h, fără a folosi opţiunea manuală a cutiei de viteze". Spune-mi daca asta este autonomia hybrida?
Cum naiba, faci un bibrid care sa merga doar 2 km in acest mod? La ce il mai faci? Ca sa incarci 190kg cam degeaba?
In rest, testul este bun, masina inutila, 111.000 euro!
Calculul e simplu: pe full electric ai un motor de 91 de cai care trage o maşină de peste două tone. Iar "rezervorul" (a se citi Bateria) este limitat, pentru ca resursele sale sunt destul de reduse. E normal ca autonomia full-electric să fie redusă.
Dacă pui pe X6 un motor pe benzină de 91 de cai, fii sigur că ţi se termină rezervorul rapid. E acelaşi lucru.
mie de exemplu imi pare ca Duster e mai bun nu ? :))
Luam exemplu testul de fata cu testul lui "Porsche Cayenne SUVeran" cel din urma fiind net superior, dar nu pot sa trec cu vederea urmatoarele:
1.
X6 - 8/10 Consum - in cazul in care testul a fost facut Bucuresti unde X5 3.0 d 2009 consuma 15-17%, unde Porsche Cayenne S generatia anterioara consuma 24-28% si unde ML 500 2008 consuma 22-25 voi ii dati nota asta lui X5!?
Cayenne Turbo - 10/10 Consum (11.5 %) - eu pun jos 500 de EUR si tu o sticla de JD ca in Bucuresti ziua si nu in weekwnd nu consuma sub 20%, cum de altfel cred ca ati facut si testul lui X6.
2.
X6 - 8/10 Vizibilitate de acord, poate chiar prea mult dar
Cayenne - 10/10 Vizibilitate cu toate ca:
"Cayenne's tall build makes for good forward visibility. Large outside mirrors, but headrests and narrow rear window obstruct the view aft." -- Consumer Guide
In rest numai bine dar cred ca toti am aprecia mai multa corectitudine. Impartialitate v-ar oferii o imagine mult mai buna.
Eu nu inteleg un lucru: de ce nimeni nu dezvolta o masina diesel-hibrid?
Se primeste ca laudam produsul il laudam si la urma cica nota doi cam asa reiese.
Niste note de mii se face rau sa privesc , Daca crocodilul cela urat de Cayenne a luat 95 si X6 88 cred ca nu mai intru pe sit-ul asta mituit.
Altfel spus, nu are nicio legatura punctajul lui X6 hibrid cu cel al lui Cayenne Turbo. Daca masinile n-au nicio legatura, nici notele nu au.
Normal punctarea si testele trebuie sa fie in aceleasi conditii in asa fel incat fiecare model sa primeasca notele pe aceeasi grila, dar in cele doua cazuri este similar cu cazul comparatiei intre niste timpi scosi pe o pista uda intr-un caz si in alt caz timpi scosi pe pista uscata, adica chiar daca nu este o concurenta directa grila de evaluare a punctajului trebuie sa fie identica.
Daca testezi Porschele in conditiile in care ai testat X6-ele sunt absolut sigur ca punctajul final o sa fie mai mic.
Sunt absolut sigur ca ai inteles, nu o sa mai insist pe problema, multa bafta!
De nu au explicat saracii oameni cum se dau notele de mi a iesit mie pe nas...Si ca sa sa iti raspund aici si la postul de la ix35...Daca un om mai inteligent ca mine ma corecteaza cu argumente il ascult si iau aminte ce mi a zis...daca ma contrazice un boschetar incult ( nu ma refer la nimeni in particular) nu merita sa il bag in seama.
@BMW
Am scris mai opinia despre acest sang yong aktyon. Te invit sa o citesti. Sunt onorat oricum ca te intereseaza asa tare parerea mea.
Imi plac testele. Ma dezamageste doua lucruri la site.
1. Reclamele care vin peste stiri, link-uri samd. Sunt deranjante.
2. Fotografiile facute de voi. Spiritul artistic al fotografului este exagerat. Nu este cazul pentru asemenea fotografii, Nu exista detalii in negru. OK, daca insista, in fotografiile cum e cea de coperta merge, dar cele de la interior... sa nu se vada detaliile bordului, sa nu vad cum se termina elementele de design...
La fel si in unele de exterior. Ce rost mai au fotografiile daca nu vad totul? Nu e fine art, e fotografie auto.
In rest sa moara concurenta de invidie :).
@rti
Ma da multe curiozitati ai...spre nefericirae ta am carnet...si am si condus multe masini de la dacia papuc si hover pana la cele mentionate de tine..Mi am propus in viata sa conduc macar odata fiecare tip de mijloc de transport cu motor..de la motociclete la barci la avioane. E un hobby dragut...ar trebui sa iti cauti si tu unul.
Ti-am zis toata viata te voi rupe pe la semafor cu BMW-urile mele ;)
La Munchen nu s-a schimbat politica SPORTIV a marcii BAVAREZE ;)
Dar eu cu BMW-ul.
Si te las in fum de cauciuc de ti se infunda plamanii :) .
Nu ma ocup cu asa tehnica .
Cu BMW-uri stam de vorba dar cu trabant-uri ii ei mana pe p-george si c-g-c si ii dati o liniuta in trei.
mai bine ocupate de masinute in nisip.
cica am un prieten cu x3 si ii consuma 1 litru de ulei , motorul avand 35 000 km , nu tii rusine sa minti ma ???
Tu ai idee ce proces se produce in motor cand se consuma uleiul ???
Ca un BMW sa consume ulei la 35 000 km trebuie sa mearga zi de zi numai in 7000rpm.
Eu vb de experiente reale cu masini reale pe care le am intalnit in viu...voi vb de ce stiti de la unii si de la altii care au auzit tot de la altii ca la telefonul fara fir.
2 la mana era pe alt topic...dupa cum scrii mi se pare ca tot userul bmw esti...asa ca te las cu bmwurile tale imaginare.
Daca te dai mai destept ca mine eu te pun la punct ,.
TU ai vazut un motor desfacut in viata ta ???
Ai idee de piesele interne din motor , cum are loc arderea , racirea motorului , care e cauza daca se consuma ulei ai idee de toate lucrurile astea , eu am, , pacat ca nu cunosc terminii din motor pe romana , dar iti explic intr-un mod destul de bine, daca ma provoci iti scrii mai jos .
Masinele cand ies pe poarta fabricii in Munchen sunt testate, .
Ce a facut prietenul tau cu BMW-ul , daca el exista asa cum sustii asta e altceva ,. Dar si BMW si Audi si Mercedes-Benz verifica fiecare produs si pe urma dau garantie . Merge vorba de BMW si nu de Dacia sau Lada .
E spre exemplu singur nu am desfacut motoare dar impreuna cu un mecanic am desfacut motorul de la BMW seria 3 M10 motorul de 1.8 si am idee ce se face intr-un motor ,. Motorul a fost bun , dar nu a fost explotat corect , ca sa nu scrii ca am facut motorul la BMW etc, ca se strica etc....
Problema a inceput de la o valva ca s-a blocat din cauza depunerilor de la benzina , cand am desfacut chiuleasa era un strat gros de ardere de benzina pe valve. Mai pe scurt e mult de explicat ,dar vreau sa-ti zic ca motoarele de BMW sunt foarte bune , titlurile nu sau castigat pe Marketing , dar pe putere si eficienta desigur si multa calitate.
Stiu ca sunt foarte bune motoarele de bmw si stiu si despre titlurile castigate, tot ce vreau sa subliniez este 1, ca si ei mai gresesc si 2 ca daca alea de bmw sunt bune nu inseamna ca toate de la concurenta sunt varza.
A fi pe locul doi si respectiv trei dupa BMW la capitolul motor nu inseamna varza .
Eu apreciez si ingosltadt si stuttgart , dar nu pot accepta comentarii ca BMW ia 9/10 la motor si concurenta ia 10/10 , cum e cazul din testul cu seria 5 F10, stiind ca BMW e cel mai premiat motorist din lume si ia 9/10 cum poti intelege asta , mai ales ca astia de pe automarket laud , lauda si la urma cica foc nota doi treci la loc. Asa au facut ei cu seria 5.
Nu va place, asta e, tineti pentru voi, nu v-a intrebat nimeni.
Ea continua sa existe si sa bucure privirile celor care o apreciaza. Este superba! Este deosebita, parca ar fi vie! Am numit-o Draguta.