Miercuri, 04.07.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un best-seller te poate ţine cu sufletul la gură încă de când i-ai citit prologul. Paginile curg apoi foarte repede. Aşa ajungi să termini un volum întreg doar într-o seară. Şi după ce ţi-ai potolit setea de lectură, refuzi să pui cartea în bibliotecă şi să uiţi de ea. De ce? Pentru că o carte bună te face să o reciteşti din când în când sau să o cauţi drept punct de referinţă pentru altele.
Cam aşa facem astăzi şi cu Seria 5, un best-seller al segmentului E, un punct de plecare pentru toţi rivalii germani şi poate cel mai reuşit exponat din cele şase generaţii. Ne-am reîntâlnit cu sedanul german, de această dată în versiunea 525d cu xDrive.
BMW Seria 5 facelift (2013-2016)
525d 2.0 218CP 4x4 Aut
- Pret de pornire 42.656 €
- Pret model testat 79.693 €
- Taxa auto 287 €
Motor / Transmisie
Am interacţionat cu multe versiuni ale actualului Seria 5, însă cea de astăzi pare a fi cea mai pământeană. Am strâns volanul unui 525d, echipat cu o unitate de 2.0 litri, parte a noii ofensive TwinPower Turbo.
Dieselul nu trezeşte furnicăturile şi orgasmele senzoriale ale fraţilor mai mari, de 3.0 litri, însă are o misiune mai importantă, aceea de a livra un bagaj de putere pe care ceilalţi rivali îl scot din 3.0 litri sau din 2.2 litri.
Cei patru cilindri îţi pregătesc fără probleme o reţetă apetisantă, cu 218 cai putere şi un cuplu motor mai mult decât îndestulător: 450 Nm. Acesta din urmă se resimte devreme, încă de la 1500 de Nm, şi are un rol bine definit: să îţi împingă uşor capul în tetieră de fiecare dată când calci acceleraţia. Resursele, împachetate extrem de silenţios sub capotă, sunt generoase şi mereu acolo când le cauţi printr-o apăsare mai bărbătească a acceleraţiei.
Cutia automată cu 8 rapoarte schimbă liniar, pe nesimţite, amplificând senzaţia de confort. Răspunsul este puţin atrofiat în acest mod de rulare, însă el se trezeşte instant la viaţă când alegeţi modul Sport.
Încă un detaliu ce trebuie menţionat: cei patru cilindri înşiră note frumoase, melodioase, însă nu la fel de baritonale ca cele ale motorului de 3.0 litri.
Consum
Deşi poate părea imposibil, noi am scos un consum de 5.6 litri/100 de kilometri. În afara oraşului, bineînţeles. Cu aerul condiţionat pornit. Şi o viteză maximă de 90 de km/h. Impresionant pentru o maşină care cântăreşte aproape 1.8 tone.
În fişa tehnică lucrurile stau şi mai bine. 525d promite un consum urban de 6 litri şi unul extraurban de 4.6 litri. Cu o medie de 5.1 litri/100 de km, versiunea bavarezilor se dovedeşte a fi mult mai zgârcită decât principalii săi rivali, Audi A6, Mercedes E-Klasse şi Jaguar XF.
Performanţe
BMW a pus întotdeauna accentul pe performanţe. Nu putea neglija acest aspect tocmai acum şi tocmai la acest nivel. Cei 218 cai putere galopează până la 100 de km/h în doar 7 secunde, garantând în acelaşi timp o viteză maximă de 234 km/h, adică mai mult decât poate permite orice şosea din România. Pentru excursii pe Autobahn-ul german, această trăsătură este însă binevenită.
Raportat din nou la concurenţă, doar Audi A6 poate ţine pasul cu sedanul bavarez, E-Klasse şi XF fiind mult în spatele celor două modele din landul bavarez. La capitolul viteză maximă, 525d pierde însă la mustaţă în faţa lui A6 şi E-Klasse, deşi aceştia au câţiva cai putere în minus.
Interior
Când apuci mânerul gros al portierei şi deschizi larg uşa unui Seria 5 eşti întâmpinat de aceleaşi trăsături cu care brandul bavarez şi-a obişnuit clienţii: decenţă, conservatorism şi utilitate.
În multe cazuri, conservatorismul este de blamat, mai ales când ai în segment un Audi care încearcă să-ţi ia ochii cu tot felul de funcţii şi butoane frumos luminate. Dar, aşa cum de Crăciun apreciezi un brad simplu, împodobit cu gust, în detrimentul unuia plin de beculeţe şi extrem de încărcat, aşa veţi aprecia şi simplitatea habitaclului din Seria 5.
Ergonomie excelentă, materiale de calitate, însă puţin cam terne şi impersonale. Această notă se poate schimba însă dacă alegeţi un pachet Individual. Nota impersonală se transformă instant într-una extrem de personală. Inserţiile din lemn de platan roşu maro, regăsite pe planşa de bord şi pe volan, pragurile Individual Antracit, asemeni plafonului capitonat în aceeaşi culoare, pielea Cohiba Brown sunt detalii care însufleţesc atmosfera unui habitaclu care respiră premium prin orice por.
Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, în vreme ce portbagajul, de 520 de litri, este depăşit doar de A6 şi E-Klasse.
Preţ de achiziţie
În acest segment, gusturile primează. Preţul nu este cel care poate înclina balanţa în favoarea unui model anume.
Clienţii trebuie să ţină însă cont de faptul că noul Seria 5 pleacă de la 42.656 euro cu TVA inclus, preţul versiunii 520i. Ceea ce am testat noi, adică dieselul 525d are un preţ de pornire de 48.484 de euro. Dacă mai adăugaţi şi transmisia automată cu opt trepte şi tracţiunea integrală xDrive, obţineţi o valoare de 53.444 de euro.
Distracţia abia acum începe, pentru că în acest segment brandurile germane te ispitesc cu tot felul de pachete, liste opţionale şi accesorii. Aşa ajungi la o valoare de 79.693 de euro, ca în cazul exemplarului testat de noi.
Aceeaşi reţetă şi în cazul celorlalţi rivali. Audi A6 3.0 TDI de 204 cai putere, cu transmisie S-tronic şi tracţiune quattro, este doar cu 300 de euro mai scump decât bavarezul, adică 53.732 de euro.
Se pare că nici Mercedes nu s-a îndepărtat de această valoare, E250 CDI, cu transmisie automată şi 4Matic fiind etichetat la 53.041 euro, insesizabil mai ieftin decât Seria 5.
Nu în ultimul rând, Jaguar XF 2.2d Portfolio cu transmisie automată, dar fără tracţiune integrală, ajunge să coste aproape cât 525d, adică 53.320 de euro.
Concluzia e simplă. Toţi jucătorii din segmentul premium au făcut parcă o alianţă, încheiată în jurul valorii de 53.000 de euro. Câştigă cel care ofertează cel mai bine la capitolul opţionale.
Siguranţă
BMW Seria 5 a primit maximum de puncte la capitolul ”Sisteme de siguranță” în cadrul testelor EuroNCAP. Momentan, nimeni nu a reuşit o asemenea performanţă.
Pe lângă caroseria mai rigidă cu 55% decât cea a vechii generaţii, inginerii bavarezi au pregătit şi o serie de elemente de siguranta activă, dintre care cele mai cunoscute sunt cele de control al tracţiunii, stabilităţii şi ABS-ul.
Şi pentru că orice frânare puternică vă poate aduce un impact posterior, BMW a echipat Seria 5 şi cu o functie de aprindere graduala a stopurilor, in functie de intensitatea cu care apăsaţi pedala.
Ţinută de drum
În segmentul premium, marii actori germani au ajuns să se dueleze în performanţele sistemelor de tracţiune integrală mai ceva ca producătorii tradiţionali de modele 4x4. xDrive, quattro şi 4Matic sunt cele trei opţiuni celebre ale segmentului, pe care clientul de model premium le aplică pe trenul de rulare pentru a creşte siguranţa şi a îmbunătăţi ţinuta de drum.
Versiunea noastră a avut parte de xDrive şi, aşa cum am mai spus-o de multe ori, maşina a părut lipită de asfalt. Fie că am ales modul Confort sau EcoPro, care ne-au adus totuşi un ruliu uşor, fie că am ales setările Sport sau Sport+, extrem de rigide, aderenţa s-a păstrat exemplar.
În cazul setării mai sportive a suspensiei, 525d îţi permite să abordezi orice viraj cu un curaj nebun. Simţi cum lucrează sub tine unul dintre cele mai bune sisteme de tracţiune integrală. Simţi cum se face repartizarea cuplului pe fiecare roată. Simţi cum xDrive te scutură bine de guler atunci când vrei să derapezi şi îţi aşează maşina pe traiectoria ideală.
Pentru cei care iubesc senzaţiile tari şi o uşoară lipsă de control va fi frustrant. Pentru cei care îşi doresc o maşină sigură, xDrive completează cu succes pachetul.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, BMW Seria 5 caută să compenseze sacrificiile facute de ingineri pentru ideile fluente ale designerilor. Oglinzile laterale nu sunt extraordinar de generoase, dar se achită cu succes de îndatoriri dacă sunt potrivite cu atenţie.
Montanţii spate se vor dovedi ceva cam mari pentru persoanele care au probleme la gararea cu spatele, însă luneta va fi încadrată bine de oglinda retrovizoare cu funcţie anti-orbire. Având în vedere dimensiunile modelului şi faptul ca vorbim de un segment premium, cel mai indicat ar fi să alegeţi din lista de optionale o camera atasată treptei de marşarier.
BMW deschide însă ochii celui de la volan pe timp de noapte. Multumită noului sistem de lumini adaptive şi a farurilor bi-xenon, Seria 5 reuşeşte să se simtă la fel de bine chiar şi la lăsarea întunericului. În plus, luminile LED frontale şi posterioare ajuta la individualizarea modelului pe şosea.
Tehnologie
BMW a avut grijă ca cel care se urcă în Seria 5 să se simtă la fel ca acasă. Lipsesc probabil TV-ul şi berea rece, însă există soluţii şi pentru cei mai pretenţioşi.
Sistemul audio, cel de climatizare pe patru zone, senzorii de ploaie, de asistenţă la parcare şi de lumină, precum şi toate sistemele de siguranţă sunt lucruri obişnuite.
Definiţia confortului începe să prindă contur vara, la 35 de grade, când acţionezi ventilaţia în scaune, şi iarna, la -15 grade, când poţi alege funcţia lor de încălzire. Şi fiindcă tot am ajuns la scaune nu putem trece cu vederea confortul pe care ţi-l oferă ele. Costă 1751 de euro, însă merită banii, chiar şi numai pentru că nu te plictiseşti niciodată se te joci cu reglajele electrice.
Din seria funcţiilor care încurajează lenea se numără sistemul Soft-Close, care trage portiera pe care tu nu ai trântit-o suficient , şi cea de acţionare electrică a portbagajului.
Design
Seria 5 este una dintre cele mai atrăgătoare propuneri ale segmentului. Jaguar XF pare a pune mari probleme bavarezului la capitolul design, însă el se adresează mai mult celor nonconformişti, care vor să iasă în evidenţă.
Poate şi Audi A6 să râvnească la această coroană, graţie liniilor simple, sportive. Păcat că ele sunt comune cu ceea ce găsim în întreaga gamă şi sunt astfel impersonale. În ceea ce îl priveşte pe E-Klasse, el se detaşează de ceilalţi şi de abordarea lor sportivă, preferând una elegantă şi blazată.
Seria 5 impresionează prin grila pronunţată, blocurile optice faţă şi spate create într-o simetrie perfectă, uşor agresive, capota cu două nervuri puternice şi profilul tipic unui sedan german. Pachetul estetic se poate completa, după gust şi dorinţă, de un set de jante din aliaj, de la 18 inch în sus.
Ne-a placut
- Consumul
- Aderenţa în viraje
- Cuplul motor
Nu ne-a placut
- Materialele terne
- Preţul final
Date tehnice - BMW Seria 5 facelift (2013-2016) 525d 2.0 218CP 4x4 Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Materialele terne
Preţul final"
BMW Individual nu e pentru muritorul de rand, deci pretul nu intra in discutie, pentru pret e varianta standard.
Daca la Individual sunt materiele terne, atunci cum sunt la ceilalti din clasa asta ? Ma indoiesc ca se ridica vreun concurent peste acest nivel!
V-ati propus sa testati toate modelele si motorizarile de la BMW si Audi?! Nu de alta, dar un site serios are o gama mult mai diversificata de teste.
Corectati va rog titlul: "BMW Seria 5 3.0 525d xDrive"....
E un 2.0 litri, dupa cum si dvs mentionati in articol...
525d- 1995cmc3 - 204cp (2 turbine) L4 (aceasta motorizare inlocuieste vechiul 525d 6L de 204cp si 3.000cmc3, din data de 09/2011)
530d- 245cp , a fost inlocuit de cel de 258cp si 3.000cmc3.
535d- 299/313cp + 2 turbine si 3.000cmc3
M550d- 3.000cmc3 + 3 turbine = 381cp
gasesc in continuare impresionanta mentalitatea romanilor care isi fac griji de taxe si consum la o masina care costa PATRU MILIARDE - PATRU!! Domnilor, fiti seriosi ;)
in primul rand eu cand scriu ... scriu ce vor muschii mei :) ca d'aia internetu' este liber (inca).
in al doilea rand este "scrii" nu "scri" (am vazut asta in 2 comentarii diferite...deci nu este eroare de tastare)
in al treilea rand: daca tie sau altcuiva nu i se pare Seria5 ca fiind "la zi" cu concurenta nu esti obligat sa le cumperi masina - mergi de cumpara A6 :). Este libertatea obtinuta la revolutie.
In ceea ce priveste pretul discutia este complicata. Unii isi mananca din cur si vand terenu' mostenit de l amamaie ca sa cumpere un BMW - acei oameni vor cumpara un 520d cu diferite optionale care sa "ia ochii". Altii au venituri care sa le permita ca, odata la 5 ani, sa isi cumpere o masina noua si sa o intretina corespunzator. Cea de-a doua categorie este singura care ar trebui sa cumpere o masina premium din aceasta clasa ... din pacate treaba asta nu este inteleasa corect de romani (si de alte natii, ca nu suntem noi mai cu mot intre tarile cocalaresti din jurul nucleului "dur" vest-european). Faptul ca cineva da 80kEuro pe un 525xd mi se pare de-a dreptul penibil pentur singura motivatie logica pentru a cumpara un diesel este "consumul" - iar aici revin la "cum mama masii sa isi faca griji unu de-si permite sa dea patru miliarde pe o masina".
Personal nu vad ce motiv ai putea avea sa iti iei un motor diesel pe o masina de peste 50000Euro - este o suma colosala pentru o masina, de-a dreptul colosala pentru un om normal. Taxele sunt enorme, numai asigurarea CASCO daca este calculata la 6% din valoarea asigurata este 3000Euro pe an - echivalentul a 2500litri de combustibil sau a 25000km pe an cu un consum mediu de 10%. Dintr-un "foc" ai costuri anuale cu taxele mai mari decat costul combustibilului, peste astea mai pui anual si cel putin o revizie de 500Euro si observi ca pretul combustibilului (care combustibil este optional ca nu te obliga nimeni sa mergi cu masina pana la colt) devine mai mic decat costurile obligatorii ale detinerii masinii.
Daca as avea in mana 80k si venituri care sa-mi permita sa am o astfel de masina as merge pe un 550xi. Diferentele la taxe sunt de (poate) 50% in plus iar consumul cam tot pe acolo. Probabil costul de detinere pentru un 525xd este pe la 7000-10000euro pe an iar la un 550xi pe la 10-12000euro pe an. Diferenta de ~5000euro pe an (care este nesemnificativa pentru unu' care isi permite cu adevarat o astfel de masina) este, dupa parerea mea, acceptabila avand in vedere ca obtii o racheta pe roti :)
ps - daca tot m-ai urmarit in comentarii ia de fa-ti si tu un cont, ca sa te putem urmari si noi pe tine ;)
Ai bineinteles si cateva avantaje clare la plata taxelor daca iei un 525d sau un 528i.
Totusi cred ca pr aceasta clasa cele mai potrivite motoare sunt cele cu minim 6 cilindri.
Lista de optionale este f lunga, asemenea si posibilitatea de a alege diferite culori pt interior incat la rubrica "Nu ne a placut" cred ca se face referire la combinatia pe care ati avut o, (?!) cu toate ca era una de top.
Cand pui aproape tot pe o masina germana, pretul poate creste cu >50% din pretul de baza.
Toyota sau VW (alese aleatoriu) au preturi mai mici si o calitate decenta, daca esti cu buget limitat.
Pt cei care aleg o marca premium, pretul cred ca este (sau asa ar fi normal) sa fie printre ultimele griji.
Sunt multe sisteme interesante ce pot influenta dinamica masinii, insa prea putini stiu de ele... :(
In plus, concurenta vine cu motoare de 3l (audi), 2,2 (jaguar si mercedes daca nu ma insel) sa concureze acest model, toate cu performante mai slabe.
Deci despre ce vorbim? Sa fim rezonabili totusi.