Luni, 27.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
E foarte ciudat să te plimbi prin România la volanul unui BMW Seria 7. În primul rând, atunci când dintr-un instinct absolut normal laşi pietonii să traverseze pe trecere, eşti privit ca un ciudat excentric care are inimă pentru semenii lui, iar oamenii-ţi mulţumesc ca şi cum ai fi coborât din maşină să-i ajuţi cu mâna ta. Atunci când intri la spălătorie, timpul se opreşte, iar din camerele de spălare iese un Touran plin de şampon doar pentru că "domnu' cu BMW poate se grăbeşte". Chiar dacă explici civilizat că nu e cazul şi că poţi să aştepţi. E adevărat, ceva te face ca la finalul spălării să-i mulţumeşti destul de "uman" tipului care a şters maşina 20 de minute - nu am mai prins maşină atât de bine ştearsă niciodată - cu o sumă mai mare decât media bacşişurilor acordate în aceste condiţii. De la volanul unui Seria 7 vezi poliţişti care ies din maşina parcată în lateralul Drumului Naţional doar pentru a-ţi face semn cu degetele spre ochi, un soi de "I'm watching you!" neaoş. Chiar dacă tu mergeai cu limitatorul de viteză setat la fix 50 km/h prin respectivul sat.
În fine, cert e că, după 1000 de kilometri la volanul unui BMW Seria 7, înţelegi de ce oamenii care-şi cumpără maşini de genul ăsta sunt pregătiţi să dea fără probleme peste 100.000 de euro pe ele. Înţelegi de ce ambasadorii se plimbă pe bancheta din spate şi de ce Seria 7 se află în orice coloană oficială din orice ţară a acestei lumi. De ce îşi cumpără maşina asta cei care şi-o permit. Pentru că pot. Şi dacă tu ai putea să ţi-o cumperi, crede-mă că ai face-o fără să te gândeşti de două ori.
BMW Seria 7 facelift (2012-2015)
3.0 740d xDrive auto
- Pret de pornire 91.450 €
- Pret model testat 123.798 €
- Taxa auto 412 €
Motor / Transmisie
Am considerat întotdeauna că un client care se orientează spre o maşină din acest segment va alege pur şi simplu în funcţie de preferinţele proprii, fără a se uita neapărat la concurenţă. Asta pentru că, fiind - teoretic - vârfurile tehnice, tehnologice şi estetice ale respectivelor mărci, modelele din segmentul limuzinelor de lux sunt diferenţiate de foarte puţine lucruri. Iar aceste lucruri ţin mai ales de preferinţele personale. Îţi poate plăcea interiorul lui S-Klasse mai mult decât cel al lui Seria 7. Îţi pot plăcea materialele lui A8 mai mult decât cele ale lui S-Klasse. Şi îţi poate plăcea dieselul de pe Seria 7 pentru că ţi se pare mai rafinat decât cele de ale rivalelor. Alegi, deci, după propriile preferinţe, mai brute sau mai rafinate, în funcţie de nevoi.
În aceste condiţii, un motor diesel de 3.0 litri nu ar trebui să însemne vreun avantaj la serviciu în această clasă. Şi totuşi, nu vorbim de un 3.0 normal. Ascuns şmechereşte sub titulatura 740d, motorul de 2993 de centimetri cubi scoate cu 55 de cai mai mult decât versiunea sa "liniştită" regăsită sub capota lui 730d, ajungând la un total de 313 cai putere. Plus 620 Nm disponibili încă de la 1500 de rotaţii pe minut şi care transformă "iahtul" de aproape două tone într-o apariţie îndeajuns de rebelă pe şosea la pornirea de pe loc.
De fapt, versiunea 740d nu ascunde doar un motor de 3.0 litri mai bun, ci şi o armă secretă a celor de la BMW în lupta lor cu rivalii. Asta pentru că nici Audi A8, nici Lexus LS şi nici Mercedes-Benz S-Klasse - în actuala sau viitoarea generaţie - nu dispun de un motor diesel de 3.0 litri care să se apropie măcar de cifrele de putere ale modelului BMW. A8 vine cu un 3.0 TDI V6 de 250 CP (Audi are în portofoliu un 3.0 TDI Biturbo de 313 CP, dar nu e încă dosponibil pe A8), S-Klasse aduce un V6 de 3.0 litri şi 258 de cai atât pe modelul pe care îl puteţi găsi încă în showroom-uri, cât şi pe viitoarea generaţie anunţată săptămâna trecută, în timp ce Lexus LS nu are diesel. Punct.
Bogdan a testat acum câteva luni versiunea de 258 de cai a acestui motor şi spunea că "Motorul e mână largă şi când vine vorba de cuplu motor. Acesta ajunge la 560 de Nm şi te împinge uşor în tetieră de fiecare dată când calci acceleraţia. Inutil să spunem că tot ce găsiţi sub capotă este arhisuficient, chiar şi pentru cei care vor o rulare sportivă". Imaginaţi-vă încă 55 de cai şi vreo alţi 60 Nm aruncaţi peste asta şi veţi înţelege de ce 740d aduce cu sine pur şi simplu cel mai bun motor de 3.0 litri disponibil în cel mai bun segment al celor mai buni producători premium ai lumii. Destul de impresionant, nu?
Consum
Când vorbeşti de un motor care are cu vreo 60 de cai în plus faţă de motoarele rivalilor direcţi (asta înseamnă cam 25% în plus, pentru amatorii de statistică şi matematică), te aştepţi ca acesta să renunţe pe drumul spre glorie la anumite avantaje. Cum ar fi consumul.
Inginerii BMW au făcut însă într-un fel doar de ei ştiut şi au reuşit să dezvolte un motor care consumă pe hârtie în medie doar 6.0 litri, o valoare care până acum câţiva ani era asociată modelelor de mărimea lui Dacia Sandero. Până să ajungă însă la Germanii au Talent cu magiile lor tehnologice, bavarezii au tras o privire în curtea rivalilor, iar acolo vedem lucruri ceva mai puţin fericite: Audi A8 3.0 TDI de 250 CP consumă 6.4 litri/100 km, iar Mercedes-Benz S-Klasse de 258 de cai scoate 7.3 litri/100 km. Doar fişa tehnică a recent prezentatului Mercedes-Benz S-Klasse 350 BlueTEC de nouă generaţie, motor care rămâne la aceeaşi putere şi la acelaşi cuplu cu cel al versiunii actuale, ne arată un consum mediu mixt mai mic, care variază între 5.5 şi 5.9 litri, deci undeva imediat peste motorul modelului BMW. Care, repet, are vreo 60 de cai în plus.
Nu-i aşa că e grea matematica dacă nu te-ai născut în München?
Oricum, în reality show-ul numit România, maşina a reuşit să afişeze un consum mediu mixt de 7.7 litri/100 km în condiţiile în care am folosit, de fiecare dată când am avut ocazia, setarea Sport a sistemului denumit Dynamic Drive şi care te lasă să alegi ce vrei, când vrei între Eco Pro, Confort+, Confort, Sport şi Sport+. În oraş, consumul urcă spre 10 litri, dar la atingerea acestor valori ajută mult sistemul Start-Stop care funcţionează fără a deranja.
Performanţe
Mă uit pe comparaţia maşinii testate cu rivalii direcţi, subliniez cifrele legate de performanţe şi mai verific o dată. OK, am înţeles, avem cel mai bun consum din segment, deci performanţele trebuie să fie cele care au căzut ca jertfă pe altarul ecologiei. Şi totuşi, nu prea se întâmplă asta.
Motorul de 3.0 litri şi 313 cai putere aruncă limuzina de două tone de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, o valoare de care ceilalţi sunt departe. Foarte departe. BMW 740d are şanse mari să facă 0-100-0 km/h până când Mercedes-Benz S-Klasse atinge suta (7.1 secunde pentru generaţia actuală şi 6.8 secunde pentru următoarea generaţie), în timp ce Audi A8 vine cu 0.7 secunde mai lent decât modelul produs de marca bavareză rivală.
Viteza maximă este însă identică pentru toţi: 250 km/h. Măcar atât.
Interior
Exerciţiu de imaginaţie: gândeşte-te la cele mai frumoase trei castele din lume - oricare ar fi ele - şi aranjează-le în funcţie de funcţionalităţi, materiale, spaţiu şi alte criterii-cheie. Cât mai obiective cu putinţă. Dacă întreb 1000 de cititori, probabil că răspunsurile vor fi atât de diferite, încât în scurt timp ne-am lămuri cu toţii că întrebarea a fost una cretină.
Cam aşa stau lucrurile şi în ceea ce priveşte o notă pentru interiorul unei maşini din acest segment. Oricare ar fi ea. Într-un Seria 7 eşti înconjurat de cele mai bune materiale ieşite vreodată din mâinile şi schiţele inginerilor BMW. Ai cele mai multe facilităţi tehnologice pe care ţi le poate oferi un model BMW şi este cea mai spaţioasă maşină din portofoliul bavarezilor. Cum ar trebui să critic lemnul texturat de culoarea mahonului care te face să priveşti vechiul lemn lăcuit de odinioară ca pe o relicvă a paleozoicului timpuriu? Cu ce ar trebui să te încurce ceasurile de bord care sunt de fapt creionate digital pe un ecran care ia locul clasicelor indicatoare analog de pe maşinile de zi cu zi şi care transformă maşina dintr-una normală în modul Confort într-una complet diferită în modul Sport? Ce ar trebui să spună pasagerii de pe bancheta din spate după ce aceştia sunt onoraţi de prezenţa climatizării cvadri-zonă, a unor display-uri pe care poţi urmări în oraş televiziunile preferate sau - oriunde ai fi - filme la calitate HD?
Cu toate astea, în marea asta de poveşti perfecte există şi câteva neajunsuri. Cum ar fi faptul că montarea climatizării cvadri-zonă a implicat apariţia unui modul de comandă în portbagaj care mănâncă cam o treime din spaţiul destinat genţilor. Apoi, faptul că pare ciudat cum, la acest nivel, designerii BMW nu au simţit ceva anormal când au amplasat locurile dedicate sticlelor de pe consola centrală exact lângă comenzile climatizării, ceea ce face ca amplasarea unui recipient cu apă să fie o problemă dacă vrei să schimbi temperatura sau viteza şi debitul ventilatorului. La fel, oricât am căutat, nu am găsit o mufă USB în partea frontală, astfel că am fost nevoit să încarc telefonul în mers la mufa destinată display-urilor posterioare.
Şi mai există o problemă pentru BMW Seria 7, care în 2012 a primit un facelift şi care, deci, nu va mai fi schimbat prea curând: noul Mercedes-Benz S-Klasse vine cu un interior care promite să revoluţioneze tot ceea ce înseamnă confort şi tehnologie în segmentul ăsta.
Preţ de achiziţie
Nu trebuie să fii as la matematică pentru a înţelege faptul că BMW Seria 7 este pur şi simplu cea mai scumpă alternativă în acest segment. Indiferent de motorizare, pentru a fi stăpânul cifrelor prezentate în capitolele precedente trebuie să scoţi din buzunar câteva mii de euro în plus faţă de ceea ce-ţi cere concurenţa.
De exemplu, un BMW 740d automat pleacă de la 88.000 de euro, iar tracţiunea integrală adaugă încă 3.500 de euro la factură. În comparaţie, rivalii de la Audi aruncă în luptă A8 3.0 TDI quattro de la un preţ cu vreo 8000 de euro mai mic, în timp ce S-Klasse S350 BlueTEC 4Matic este cu doar câteva sute de euro mai scump decât A8. Deci, în mare, să spunem că Seria 7 este cu vreo 10% mai scump decât concurenţa directă.
De la 91.500 de euro te vei apuca însă să-ţi adaugi o mână de "ajutoare" care să te facă să te simţi bine. Iar dacă ai peste 90.000 de euro, vei găsi prin buzunare şi 123.798 de euro, preţul exact al maşinii pe care am avut ocazia s-o testăm noi. E adevărat, sistemele Dynamic Drive (2700 de euro), LED-urile adaptive (2600 de euro) şi Pachetul Business care înglobează uşile cu funcţie Soft Close, portbagajul cu deschidere automată, camera posterioară, suportul lombar pentru şofer şi pasager şi sistemul de navigaţie (5300 de euro) sunt lucruri care nu ar trebui să-ţi lipsească de pe o maşină de genul ăsta.
Ok, dacă ar fi după mine aş renunţa la pachetul Rear Seat Entertainment (3000 de euro), însă probabil că un tată business al unor copii la fel de business nu va gândi niciodată la fel ca mine.
Siguranţă
Cinci stele EuroNCAP este un rezultat atât de normal şi de aşteptat în acest segment, încât organizaţia independentă europeană care notează maşinile în funcţie de gradul de siguranţă oferit nici măcar nu se mai deranjează să dea de pereţi Seria 7, A8, S-Klasse sau LS. Este cumva normal, un astfel de test e foarte scump şi rezultatul e unul mai aşteptat decât Godot în piesa lui Samuel Beckett.
Până la urmă, cu 10 airbag-uri, cu sisteme care pregătesc scaunele şi centurile într-o fracţiune de secundă în cazul iminenţei unui impact, cu sistemul Driving Assistant Plus, cu un soi de cruise control adaptiv de ultimă oră care frânează maşina automat dacă "citeşte" un pericol pe şosea, cu BMW Night Vision - un pachet care identifică pietonii pe timp de noapte şi îi "subliniază" cu fascicule de lumină şi cu un Head-up Display pe care poţi să vezi viteza, limitele de viteză active în zona respectivă şi chiar şi sistemul de navigaţie, la ce poţi să te aştepţi de la un model care costă cât o casă cu etaj într-o zonă ok a Bucureştiului?
Ţinută de drum
Să ne înţelegem: Seria 7 nu debodează de agilitate, iar cei care se aşteaptă la vreun comportament sportiv apăsat din partea unei maşini de aproape două tone au o problemă clară de percepţie. Modelul bavarez are în schimb pachetul Dynamic Drive, care te lasă să-ţi perzonalizezi direcţia, suspensiile, răspunsul pedalei şi al motorului în funcţie de nevoi şi preferinţele de moment. Acestea fiind spuse, Seria 7 se poate trnsforma foarte uşor, prin câteva apăsări de buton, dintr-un hamac în care imperfecţiunile şoselei se transformă în legende amuzante într-un soi de sportivă lăsată la vatră care încă mai ştie să sprinteze ca-n vremurile bune, dar care nu o mai face din comoditate decât atunci când e nevoie absolută. Atunci când setezi modul de rulare Sport - sau Sport+ pentru cei care vor puţină libertate fără a face însă abuz de putere - 740d începe să răcnească a război, totul se desfăşoară mult mai repede decât în modul de croazieră Comfort, dar simţi evident că masa proprie penalizează ceea ce ar fi trebuit să fie un spirit atletic. Staţi puţin: nu prea ai rivali pe serpentine şi te simţi minunat, însă este clar că efortul motorului şi al transmisiei se face simţit şi auzit în acele momente. Eşti un câine de vânătoare, nu o căprioară.
Dar, pentru că o astfel de maşină este cumpărată pentru confortul pe care ţi-l oferă, vei descoperi cu stupoare că tot ceea ce ai ştiut despre suspensii şi despre nivelul la care pot ele să ajungă poate fi răsturnat în doar câţiva kilometri de rulare pe un drum în curs de asfaltare. Şi eşti gata să filmezi un documentar în premieră: o viaţă pe scaunul unei maşini.
Vizibilitate
Capitolul Vizibilitate ar trebui să fie unul pentru care să nu existe notă în acest segment. N-o să-ţi cumperi Seria 7 dacă stai la bloc, iar pe locul tău de parcare se bat alţi doi vecini cu Logan şi Symbol, în timp ce tu trebuie să te strecori cu grijă în spaţiul rămas. Locul unui model de acest calibru este într-un garaj menţinut cu atenţie, unde uşile pot fi deschise fără probleme şi integritatea maşinii nu suferă în niciun moment. Evident, există şi momentele în care trebuie să ieşi în oraş, iar atunci vei constata că suprafeţele vitrate sunt aşezate mai sus decât eşti obişnuit. Ai însă oglinzi bine dimensionate care te scapă de eventualele probleme.
Totuşi, Seria 7 este o maşină făcută pentru cei care nu vor avea niciodată de-a face cu borduri strânse, cu aleile strâmte dintre blocuri şi cu alte culoare limitate de acces. Ai o cameră posterioară care "emite" aproape HD, ai senzori care îţi stabilesc locul în spaţiu mai bine decât o fac sateliţii Google, dar ai probleme normale în condiţiile date cu vizibilitatea în stânga faţă, de exemplu, acolo unde montantul parbrizului se interpune în raza ta vizuală când trebuie să te strecori în zone cu spaţiu limitat.
Tehnologie
Până să ajungem la capitolul tehnologie am enumerat deja o mare parte dintre avantajele pe care le oferă BMW Seria 7 din acest punct de vedere. De la sistemele de siguranţă foarte avansate la cele care asigură vizibilitatea pe timp de noapte, de la sistemele care sporesc nivelul de confort la cele care pun umărul la ţinuta de drum, Seria 7 este un etalon al gamei BMW în ceea ce priveşte tehnologia de la bord.
O înşiruire a elementele care îţi fac viaţa uşoară atunci când te afli într-un Seria 7 ar necesita un material separat pe Automarket, mai ales că jumătate dintre acestea nici măcar nu se văd, fiind legate de modul de funcţionare a sistemul de propulsie sau al suspensiilor, cum este funcţia de captare şi reutilizare a energiei consumate la frânare. Pe lângă sistemul Dynamic Drive, deja expus anterior, trebuie să mai subliniem scaunele încălzite pe toate cele patru locuri, scaunele ventilate pe faţă, climatizarea cu patru zone care transformă fiecare loc într-un cocon de confort termic, luminile de ceaţă LED sau farurile automate adaptive cu funcţie High Beam Assistant (schimb automat între faza lungă şi cea scurtă, plus funcţie antiobire care "suspendă" faza lungă pe direcţia maşinilor care vin din faţă). Cumva de aşteptat pentru o maşină de acest nivel, 740d ne-a facilitat accesul la muzica, internetul şi agenda telefonului mobil prin Bluetooth, chiar dacă conexiunea între iPhone şi maşină s-a întrerupt din senin de câte ori. Nu uităm nici de sistemul de navigaţie foarte bine conceput şi lucrat, în timp ce uşile cu funcţie Soft Close şi portbagajul cu deschidere automată ar trebui să facă parte din dotarea oricărei maşini a secolului în curs.
Bonusul de final este reprezentat de sistemul Rear-Seat Entertainment Professional, prin care poţi să-ţi transformi maşina într-un cinema intim. Fie că vrei să vezi posturi TV în High Definition - serviciu disponibil doar în zona Bucureştiului, fie că ai cumpărat ultimul film al lui Tarantino în format DVD, cele două monitoare îţi vor sta la dispoziţie pentru o seară interesantă. Cu grijă însă la popcorn, pielea se pătează de la untul topit.
Design
BMW Seria 7 este un model care respiră status şi eleganţă, însă nu e vreo reuşită estetică prin care designerii BMW să-şi dezvolte noi şabloane. Desigur, o discuţie cu unul dintre cei care au creat Seria 7 se va termina întotdeauna cu o explicaţie de genul "e un model matur şi sobru", pentru că până la urmă ăsta e scopul acestei maşini. Pe de altă parte, problema lui Seria 7 este că în jurul său există maşini în aceeaşi clasă care denotă - pe lângă maturitate, sobrietate şi eleganţă - şi un sentiment puternic de empatie, de dorinţă venită din liniile caroseriei. Fie că vorbim despre A8 sau despre noul S-Klasse, Seria 7 rămâne dator la capitolul estetic şi asta va trebui să se schimbe odată cu apariţia viitoarei generaţii.
Ne-a placut
- Motor excepţional
- Confort de top
- Tehnologie de ultimă oră
Nu ne-a placut
- Design fad
- Cel mai ridicat preţ din segment
- Unele soluţii ciudate la interior
Date tehnice - BMW Seria 7 facelift (2012-2015) 3.0 740d xDrive auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Apartamentul din Dorobanti vine la pretul asta si cu loc de parcare inclus?
Si cand te gandesti ca 'septare' de pe vremea lui Bangle sunt acum la 6-7000 E...
Am o banuiala ca nu vor testa prea curand noul S, de fapt nu cred c-au testat vreodata nici actualul S si nu cred ca din vina lor.
Designul poate sa fie fad, fata de actualul S sau fata de noua generatie, fata de A8, exceptand partea frontala care este "smechera", nu vad cu ce iese in evidenta din profil sau la partea posterioara A8-ul, asta daca nu vi se pare ca si A4 are un design senzational, cu care seamana foarte mult la stopuri, mai mult decat seamana seria 7 cu seria 5 din spate, dar e vorba de perceptie probabil.
La viitorul seria 7 sper ca se vor inspira din conceptul proaspat prezentat.
In schimb,S-ul chiar emana lux si eleganta.
Si daca tot ati amintit de Mercedes, cand o sa testati noul E, S sau macar CLA?
@Radu: În primul rând, e greu să critici o maşină de genul ăsta în condiţiile în care ea e vârful tehnologiei unui constructor recunoscut la nivel mondial. Dar cred că exagerezi puţin. Nu m-am dat la o parte din a critica maşina acolo unde a meritat. Vezi interior, design, poate chiar ţinută de drum.
@JJ: Noi scriem fără absolut nicio problemă despre toate maşinile pe care le primim la test. Când nu există comunicare din partea reprezentanţilor oficiali ai unei mărci în România, nu prea avem ce să facem în plus faţă de ce se vede deja pe site.
@S is still king: Nu obişnuim să notăm în testul unui model - oricare ar fi el - maşini ale altor mărci. Care, în plus, încă nu au fost lansate în România. Când îi va veni rândul - dacă va exista disponibilitate din partea mărcii - vom testa şi S-Klasse.
@JJ Da....S-ul este superior acum fata de 7. Si eu cred tot asa...doar fanii o cumpara.
ps. Eu sunt fan BMW 7 (e38 facelift). Pt. mine a fost, este si va ramane el mai frumos BMW. Pacat ca nu se mai produce. Daca ar scoate un E38 nou cu pretul unui 7 model nou l-as alege fara sa mai stau pe ganduri.
Pentru cei care vor sa conduca BMW-uri, celelalte serii sunt mult mai potrivite.
In rest e o masina de nota 20.
Multumesc pentru raspuns.
Scuze,dar nu m-am uitat cine facuse testul vechi cu 730.
Vestea buna: "prostia a inceput sa doara"
Masina pare impecabila.
Consumul real obtinut de catre voi 7,7% pare fantastic la motorul pe care il are.
Sunt mai multe categorii de oameni cu bani la noi.
1: Cei care fac afaceri cu STATUL majoritatea isi cumpara masini cu banii jos (si masini de sute de mii de euro unii chiar milionul de euro gen Casuneanu si altii). Majoritatea au colectii (zeci de masini de lux in garaj de la 100 de mii de euro masina in sus).
2: Interlopii si camatarii care fac trafic de droguri, trafic de carne vie, camata etc. Si ei tot cu banii jos dar masini mai normale ca pret de pana in 100-120 de mii. Chiar daca ii mai vezi in Bentley , Rolls etc le au luate second.
3: Cei care le cumpara in leasing in general oamenii de afaceri cinstiti de la noi care majoritatea sunt ingropati in datorii la banci pt. ca altfel nu ar fi puttut sa isi extinda afacerile dar le merge treaba si in functie de profit si cifra de afaceri fac cheltuieli la sfarsit de an ca sa nu dea la stat atatia bani degeaba. Cum ai spus si tu mai bine isi cumpara o masina.
4: Vedetele care fac bani cinstiti si ele care aleg sa le cumpere cu banii jos sau in leasing.
5: MELTENIII :))) Aia care isi vand casa (organele) si isi cumpara masini de lux dupa care inchiriaza o garsoniera si tin masina in fata blocului sa vada lumea ca e ,,bastan'' :)). Nu mai zic ca le misca din joi in pasti ca nu au bani de benzina. Ma intreb totusi bani de impozite de unde au ? Cred ca fac foamea si strang ban pe ban sa de impozitul la Bentley.(marca preferata de cocalarii de la noi). De revizii corecte cum se cuvine la asa masini nu mai zic. Majoritatea le vezi la service-uri impreuna cu Dacii si alte ragalii :))..
ps. Ar mai fi si alte categorii dar sunt rari ... castigatori la loto, mostenotorii unor averi (in general cei care retrocedeaza ce le-a confiscat comunistii si isi mai vand din prpietati si isi cumpara si ei o masina de lux ) si cei foarte destepti (directori de banci, avocati buni, notarii, cei din in domniul IT etc) dar in general aceste categorii de oameni au alte prioritati cu banii si nu ii arunca pe masini.
Cred ca nu ai da pentru ca probabil nici nu iti imaginezi cum ar fi sa poti sa dai 130000 de euro pe o masina. Asta ar insemna sa ai cateva sute de mii de euro bune in cont sau cateva milioane. Deci intr-un fel e de inteles reactia ta.
Eu sincer as da 130000 de euro daca mi-as permite. Nu cred ca pe un BMW insa. Dar asta ar insemna sa am o situatie materiala f f buna. Si cum nu am nici o situatie materiala f f buna, pentru ca nu imi permit sa dau 130000 de euro pe un Seria 7, ma multumesc cu un Beetle si un apartament cu 2 camere decent in care totusi ma simt destul de bine :))))
Referitor la climatizare si cutia din portbagaj. Zilele astea am parcurs aproximativ 300 de km in seria 7Li si nu avea acea 'cutie' in portbagaj in aceeasi echipare care este prezenta si pe masina de test.