Vineri, 23.05.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi nu sunt vreo fire religioasă, am apreciat întotdeauna sentimentul pe care-l ai atunci când intri într-o catedrală care adună câteva sute bune de ani. Te simţi mic, iar întreaga abordare şi organizare canonică a unei astfel de construcţii te lasă să admiri modul în care oamenii reuşeau să transpună spiritul într-un monument. De la simbolistică şi până la contactul vizual cu fiecare element constructiv, o catedrală este locul în care respecţi din simplul motiv că aşa simţi că trebuie să faci.
Întâlnirea cu Bentley Mulsanne este asemănătoare. După ce vizitezi fabrica în care Bentley îşi produce maşinile, după ce simţi pasiunea pe care o pun oamenii din Crewe în fiecare bucăţică de piele, de metal şi de lemn care la final se contopesc în maşinile rare pe care le vedem pe stradă, momentul în care te aşezi la volanul unui Mulsanne este special. Simţi că ar trebui să-ţi dai jos pantofii şi să atingi cât mai multe dintre elementele care-i fac pe clienţii de top ai mărcii să opteze pentru această maşină, una dintre puţinele din lume care îşi duc eticheta peste 300.000 de euro.
Mulsanne este unul dintre reprezentanţii limitei superioare a plajei de modele pe care le poţi alege atunci când banii nu contează şi tot ceea ce-ţi doreşti de la propria maşină este desfătarea simţurilor de toate felurile. Mulsanne conţine, fără compromisuri, tot ce are mai bun cel mai mare producător auto al Europei, la fel cum Phantom - principalul său rival, construit ceva mai spre sud tot în Marea Britanie - aduce tot ce are mai de calitate Grupul BMW. Iar termenul "calitate" este folosit la întreaga sa valoare în acest context.
Bentley Mulsanne nu este o maşină, ci o cameră de relaxare pe roţi. Este modul în care industria auto reuşeşte să-ţi comunice faptul că există viaţă şi dincolo de limite.
Bentley Mulsanne facelift
6.7 512CP AT8
- Pret de pornire 313.596 €
- Pret model testat 376.000 €
- Taxa auto 2646 €
Motor / Transmisie
Mulsanne are unul dintre cele mai rafinate motoare pe care le-am condus vreodată. Deşi te aştepţi ca un astfel de model să aibă sub imensa capotă o uzină W16 sau W12 care să poată să mişte în voie o maşină care are o masă proprie de 2.7 tone, lucrurile sunt departe de a fi aşa. Iar tehnologia anului 2014 şi-a făcut loc şi sub clasicul Bentley Mulsanne, implicit la nivel de motorizare şi transmisie.
Cel mai luxos model Bentley se bazează pe aportul unui V8 twin-turbo de 6.8 litri care este cuplat la o transmisie automată cu două ambreiaje şi 8 rapoarte. Lucrurile sunt spectaculoase la acest capitol, simpla enumerare a cifrelor din fişa tehnică reprezentând doar o mică parte din ceea ce observi aflându-te la volanul acestei maşini. Astfel, cu 512 cai putere atinşi la 4200 de rotaţii pe minut şi cu un cuplu de 1020 Nm, Mulsanne ne dovedeşte la scară ce poate face fenomenul downsizing şi două turbine atunci când aceste elemente sunt propuse într-un segment complet diferit de ceea ce ne-am obişnuit în mod normal. Pe o maşină cu tracţiune spate, apropo.
Fie vorba între noi, V8-ul este o tradiţie de decenii deja în cazul limuzinelor Bentley, astfel că - deşi fabrica din Crewe este Centru de Excelenţă în cadrul Grupului VW şi produce motorul W12 de care toată lumea este mândră în această parte a Angliei - este cumva normal, în virtutea istoriei, ca Mulsanne să primească doar 8 cilindri. Potenţaţi de turbine, evident.
Şi pentru că vorbeam de tehnologie, afli din cartea tehnică a modelului că motorul V8 beneficiază de tehnologia dezactivării cilindrilor la viteze de croazieră, ceea ce înseamnă că, atunci când rulezi pe autostradă, sub capotă ai de fapt un V4 în loc de un V8. Spun "afli din cartea tehnică" pentru că senzorial, auditiv, pe scaunul şoferului eşti complet izolat de aceste schimbări de regim.
Dacă atunci când stai nu auzi absolut nimic în habitaclu, Mulsanne părând o maşină electrică, motorul V8 este fantastic la nivel dinamic. Apăsarea pedalei te face să generezi forţe instantanee pe care nu le crezi posibile într-o maşină de peste două tone şi jumătate, iar cutia automată schimbă cu rapiditatea unei mitraliere silenţioase, fără ca tu să ai impresia că există întârzieri la apel. La kick-down depăşeşti fără probleme indiferent de viteza de rulare, iar toată manevra se face mai fin decât mătasea de calitate.
Consum
Dacă te hotărăşti că Mulsanne este maşina de status care te va însoţi în viaţă de acum înainte, primul lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este un şofer, pentru că vorbim de un model creat pentru confort maxim. Asta înseamnă că ideea consumului este una dintre ultimele probleme pe care le ai într-o lume în care şampania şi paharele ies la comandă dintr-un frigider ascuns între scaunele din spate.
Dar, pentru că fişa tehnică trebuia completată cu cifre, aflăm că un Mulsanne consumă în regim mediu mixt 16.9 litri/100 km, emisiile situându-se undeva la un nivel cu care ne-am dezobişnuit într-o lume a maşinilor mici şi deloc gurmande: 393 de grame CO2/km. În testul nostru, efectuat pe şoselele britanice din zona Cheshire şi prin Ţara Galilor, computerul de bord afişa la un moment echivalentul în mile pe galon a 17.0 litri/100 km, însă lucrurile sunt - încă o dată - de o relevanţă extrem de scăzută la acest nivel.
Principalul rival al lui Mulsanne, Phantom, afişează un consum ceva mai scăzut: 14.8 litri/100 km în regim mediu mixt cu un V12 de 6.7 litri sub capotă. Trebuie spus însă că modelul semnat Rolls-Royce vine cu 52 de cai şi cu 300 Nm în minus.
Performanţe
Deşi vorbim de o maşină care cântăreşte cât două compacte, Mulsanne reprezintă o surpriză mai mult decât plăcută la acest capitol. Este absolut normal să te aştepţi la un covor magic în ceea ce priveşte confortul pe care ţi-l oferă modelul Bentley la rulare, dar greutatea sa te face să nu te gândeşti că poţi să priveşti această maşină şi dintr-un punct de vedere sportiv. Şi totuşi, cutia şi motorul transformă Mulsanne într-o rachetă sol-sol la apăsarea acceleraţiei, astfel că la final ajungi să îţi pui întrebări legate mai degrabă de modul în care inginerii britanici au imaginat sistemul de frânare care poate să facă faţă unor provocări absolut extreme.
Pentru 0-100 km/h, Mulsanne afişează 5.3 secunde, adică un timp mai bun decât cele afişate de exemplu de Camaro SS, BMW 640i, Lotus Elise R sau actualul Porsche Cayman. Acest lucru se traduce printr-un răspuns fulgerător la apăsarea acceleraţiei, maşina transformându-se într-una agilă şi foarte uşor de manevrat în aceste condiţii de rulare. Nu-ţi trece prin cap în niciun moment faptul că ai în mâini o bombă de 2.7 tone, modelul britanic fiind astfel una dintre cele mai interesante apariţii dinamice din lume. Şi dacă tot am vorbit până acum de comparaţia invariabilă cu Phantom, aflăm că modelul Rolls-Royce scoate "doar" 5.9 secunde pentru 0-100 km/h.
Interior
Când te loveşti de mirosul de lemn şi piele create după metode manuale rămase în picioare de zeci de ani la Crewe şi când urci în faţa volanului unei astfel de maşini, prima impresie este că ai nimerit într-un muzeu. Deşi vorbim de o maşină pusă la punct cu fiecare element tehnologic existent în lumea auto de astăzi, toate indiciile legate de acest aspect sunt fie încadrate în peisajul clasic, fie ascunse de elemente la fel de clasice. Totul pentru ca ambianţa generală din Mulsanne să fie una care are rolul de a-ţi transforma instant starea de spirit.
Te ascunzi în spatele volanului de dimensiuni apreciabile şi vezi în jur lemn lăcuit, piele şi inserţii din metal. Atât. La acest nivel este interzis să vorbim despre materiale care lasă de dorit, singurele surprize fiind unele pozitive. De exemplu, îţi dai seama din secunda a doua că scaunul pe care tocmai te-ai aşezat este cel mai confortabil dintre cele pe care le-ai experimentat în ultimii ani. În sau în afara unei maşini. Are miliarde de reglaje, masajul e din partea casei, iar modul în care te "îmbracă" te face să te gândeşti că, dacă ăsta este feeling-ul pe care-l ai pe scaunului şoferului, scaunele din spate trebuie să fie pur şi simplu orgasmice.
Elementele din interiorul lui Mulsanne abia aşteaptă să le atingi. Există o naturaleţe fină în modul în care funcţionează butoanele rotative ale acestei maşini, iar gurile de ventilaţie se deschid şi se închid prin manevrarea unui mâner metalic aflat în jurul fiecăreia, unul dintre elementele rămase de pe vremea în care WO Bentley a decis să-şi urmeze visul de a produce maşini adevărate.
Deşi toate elementele pe care le vezi în jurul tău sunt montate manual - de la cusăturile de pe volan la apariţia furnirului de clasă de pe bord - ai impresia că totul a fost aşezat de un robot atent la fiecare micron. Îmbinările sunt impecabile, ai la dispoziţie spaţiu anterior şi posterior vertical care se apropie ameninţător de cel dintr-un SUV mare, iar întreaga ambianţă expiră clasă prin toţi porii.
În tot acest tablou clasic în care parcă nu-ţi vine să intri fără pantofi şi costum găseşti şi mici împrumuturi de grup din gama Audi, de exemplu, afişajul climatizării şi chiar şi display-ul central fiind asemănătoare cu cele pe care le regăsim pe A8.
Preţ de achiziţie
Mi-aş dori ca în momentul în care te întrebi de ce costă un Bentley atât de mult să pot să te iau de braţ, să te urc într-un avion cu destinaţia Manchester şi de acolo să mergem preţ de o oră prin zona rurală plină de poveşti a Angliei până dăm de fabrica din Crewe în care Bentley îşi asamblează maşinile cu ajutorul unor meşteri care fac asta generaţie după generaţie după generaţie.
Pentru a înţelege preţul de achiziţie al unei astfel de maşini trebuie să înţelegi în primul rând ce stă în spatele fiecărei cusături şi să poţi să numeri fiecare mână şi fiecare inimă care îşi aduce aportul la finisările de top ale unui Mulsanne. Să intri în Woodshop şi în Leathershop şi să miroşi esenţe de materiale. Să parcurgi filă cu filă istoria mărcii şi să înţelegi de ce Bentley Boys au reprezentat începutul unei poveşti care astăzi continuă cu ajutorul banilor investiţi de Grupul Volkswagen.
Mulsanne este vârful celui mai mare producător auto european în ceea ce priveşte confortul. Pentru a deveni Mulsanne, lemnul trebuie să vină din California şi pielea din Scandinavia şi să treacă prin zeci de teste şi operaţiuni care le certifică. Pentru a deveni Mulsanne, furnirul trebuie să aibă un desen natural îndeajuns de complex încât să se ridice la nivelul cerut de marcă. Pentru a deveni Mulsanne, fecare fir de aţă este transformat de ochi experimentaţi, cu degete muncite şi cu precizie milimetrică în bucle invizibile care leagă fâşii de piele şi construiesc scaune. Pentru a deveni Mulsanne, motorul V8 twin-turbo a trebuit să îmbătrânească decenii la rând şi să fie modernizat şi remodernizat până când a ajuns la capacităţi umitoare, cum ar fi cea prin care V8 se transformă în V4.
Şi pentru că toate acestea trebuia să poarte un nume, li s-a spus 313.000 de euro cu taxe incluse. În cazul nostru, modelul testat în Anglia se ridica la aproape 400.000 de euro, pentru că logica Bentley este una foarte interesantă: deşi îţi oferă tot ce ai nevoie pe o astfel de maşină în versiunea de bază, ai la dispoziţie metode infinite de a-ţi personaliza maşina. De la nuanţa vopselei exterioare până la modul în care este găurită pielea de pe scaune sau la monogramele brodate pe tetiere.
Siguranţă
Atunci când EuroNCAP va testa primul Bentley înseamnă fie că industria auto a luat-o razna, fie că şefii organizaţiei independente europene care se ocupă de stabilirea nivelului de siguranţă a maşinilor au câştigat la loterie.
Cert e că nu se va întâmpla foarte repede acest lucru, iar pentru a nota un Mulsanne la capitolul Siguranţă trebuie să avem încredere în structura monococă de oţel a maşinii, în aripile sale frontale şi în portierele din aluminiu forjat, în montanţii spate atât de complecşi încât trebuie creaţi special de carosieri independenţi, în geamurile duble ale uşilor, în airbag-urile de toate tipurile montate în scaune, nu în maşină, pentru ca un eventual impact să le activeze în funcţie de poziţionarea ta pe scaun sau în centurile pretensionate cu ajustare electrică pe înălţime.
Chiar şi copiii vor putea să aibă încredere în sistemele de ancorare Isofix şi eventual în scaunele speciale dezvoltate de Bentley în culorile interiorului lui Mulsanne. Pentru a se obişnui cu pielea de calitate încă de la vârste fragere.
Ţinută de drum
În ciuda dimensiunilor sale foarte generoase şi a masei care-l recomandă mai degrabă pentru rularea pe autostradă la viteze de croazieră, Mulsanne se dovedeşte a fi neaşteptat de agil şi de rapid chiar şi pe virajele întortocheate ale dealurilor din Ţara Galilor, acolo unde testul nostru a căpătat valenţe dinamice apăsate. Deşi vorbim de o maşină cu o lungime de 5.6 metri, suspensia spate Multilink dezvoltată special pentru Mulsanne pentru a face faţă cuplului imens şi cea faţă evoluată Double Wishbone se completează perfect cu adaptarea pneumatică automată care transformă maşina într-una extrem de uşor de manevrat indiferent de viteze. Iar ţinuta de drum fantastică pentru gabaritul lui Mulsanne şi acceleraţia fulminantă sunt dublate de sistemul de direcţie asemănător ca feeling direct cu cele pe care le regăsim pe modelele supersport ale constructorilor premium: fiecare mişcare a volanului este transmisă instantaneu la roţi, iar Mulsanne devine dintr-o dată o maşină mai degrabă greu de parcat decât greu de manevrat pe serpentine.
În completarea aspectului dinamic al maşinii vine şi sistemul Drive Dynamics Control, care îţi oferă, pe lângă clasicele moduri de rulare Comfort şi Sport, două variaţiuni inedite. Prima e complet personalizabilă în funcţie de dorinţele celui de la volan, a doua se numeşte simplu "Bentley" şi este setată din fabrică de inginerii mărcii pentru ca tu să te bucuri de o experienţă perfectă pe viraje.
Vizibilitate
La aproape 6 metri lungime, Mulsanne mai avea puţin şi nu încăpea parcat între barele unei porţi de fotbal. În aceste condiţii, va fi uşor cam complicat să-ţi găseşti loc în parcările de zi cu zi ale Bucureştiului, chit că, la apariţia maşinii, locurile de parcare se găsesc invariabil în locuri pe care nici măcar nu ţi le puteai închipui.
E destul de greu să te prinzi care sunt limitele maşinii şi ai emoţii reale atunci când ieşi pe porţi care, deşi sunt late, par că se strâng atunci când partea din faţă a maşinii trece razant pe lângă stâlpii de susţinere. Evident, în testul din Marea Britanie, efectuat cu volan pe partea dreaptă, am avut şi câteva emoţii legate de lăţimea maşinii, pentru că şoselele pe care se circulă invers şi volanul unui Mulsanne în acelaşi timp reprezintă un test al adevărului îndeajuns de bun pentru un posesor de permis din orice altă ţară. Din fericire, nu am lovit niciuna dintre jantele opţionale de 21 de inch şi multe mii de euro care echipau modelul de test, chiar dacă bordurile au părut mai aproape ca niciodată.
Pentru parcări relaxate, aveţi la dispoziţie, evident, camere video faţă, spate şi laterale. Dar, până la urmă, e treaba şoferului să rezolve aceste probleme.
Tehnologie
La un preţ de pornire care bate 300.000 de euro, te aştepţi ca maşina pe care o testezi să forţeze intrarea în ligi nemaiîntâlnite din punctul de vedere al tehnologiei pe are o regăseşti la bord. Iar acest lucru este complet adevărat. Pe lângă ceea ce are orice altă maşină din liga limuzinelor premium, Mulsanne plusează cu o serie de sisteme şi adăugiri demne de un model care are rolul de a-şi răsfăţa pasagerii.
Ai, de exemplu, telecomandă integrată în plafon pentru deschiderea garajului de acasă. Ai telefon full-size ascuns în cotieră. Ai centuri cu reglare electronică şi cu memorie pe două poziţii. Ai aer condiţionat şi climatizare cu reglaj pe patru zone cu modul ce comandă ultracomplex. Ai până şi reglaj automat în spate pentru scaunul pasagerului din faţă, pentru confort total. În plus, poţi să-ţi transformi opţional maşina într-un cinema cu ajutorul display-urilor de 8 inch care fac parte din pachetul Rear Entertainment, ai tuner TV şi DVD Player cu şase discuri, dacă eşti interesat de acest subiect.
Peste toate, însă, vine sistemul audio semnat de specialistul britanic premium Naim. Dacă vreţi să vă schimbaţi complet impresia în ceea ce priveşte performanţele audio ale unei maşini, urcaţi într-un Mulsanne şi porniţi muzica. Veţi înţelege că melodiile voastre preferate sună de fapt altfel decât aţi crezut dintotdeauna.
Design
Unii spun că blocurile optice frontale sunt cam mari şi că acestea sunt riminiscenţe din epoci trecute, în care dimensiunea farului era cea care oferea gradul de luminozitate al maşinii. Noi spunem că acestea nu fac decât să ducă mai departe o linie clasică Bentley, fără de care marca britanică şi-ar pierde din tradiţie. Cu o parte frontală imensă, subliniată de o grilă la fel de mare care poate fi folorată în negru sau argintiu, Mulsanne iese în evidenţă prin "B"-ul zburător retractabil care domină capota imensă a maşinii.
Bentley Mulsanne este un aristocrat grizonat îmbrăcat în costum impecabil a cărui voce este respectată şi auzită de fiecare dată când ideile sale trebuie să facă ordine într-o lume deconceptualizată. Este imaginea trecutului clasic în prezentul modern, cu tot ceea ce înseamnă asta. Este un reprezentant bine definit al ceea ce poate fi numit evoluţie conservatoare.
Mulsanne este creat pentru a fi iubit dinspre interior spre exterior.
Ne-a placut
- Confort de top
- Performanţe excepţionale
- Ţinuta de drum
- Materiale impecabile
Nu ne-a placut
- Consum ridicat
- Preţ de lux
- Masa proprie ridicată
Date tehnice - Bentley Mulsanne facelift 6.7 512CP AT8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Bentley
-
Bentley anunță o nouă ediție specială pentru SUV-ul Bentayga. Inspirată de lumea iahtingului, aceasta este denumită Bentayga EWB Azure Riviera Collection. (Joi, 26 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile anunță că noua generație Continental GT, a patra din istoria acestui model, a intrat în producție. Primul exemplar va face parte, ulterior, din colecția Heritage. (Marti, 17 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile confirmă data lansării pentru noua generație a navei amiral Flying Spur. Debutul este programat pentru data de 10 septembrie. (Marti, 03 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile a publicat o nouă imagine teaser cu viitorul Continental GT Speed. Debutul este prograt pentru data de 25 iunie. (Marti, 18 Iunie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Bentley elimină motorizarea V8, fără nicio formă de electrificare, din oferta modelelor Continental și Flying Spur în Europa și alte piețe. (Vineri, 10 Mai)
Rolls Royce e mai tare, mai ales ca aia e a lu' BMW.
Chelner, inca o bere!
Nu iti incap bagajele pentru concediu in portbagaj. :)
Da draga prietene... ca sa nu mai amintesc ca se si aseamana cu o Skodă, si la exterior si la interior. E aceeasi Mărie cu cu alta palarie, pai nu?
Chelner... doua beri te rog frumos, ca parca as mai pofti si eu una.
http://www.youtube.com/watch?v=AxJBZ9kuI7E
Consumul mi se pare unul bun, daca tinem cont de masa masinii.
Consuma un pic mai mult ca un Cielo :))))
@Suleyman: Photoshop, normal.
@Scorpionul.negru: Îl aşteptăm cu mult drag.
Din Auto Bild, monser.
Cum ma sa nu aiba sistem de navigatie si climatizare pe 4 zone ? Are dar nu ai aflat tu inca. Ti-am dat manuta verde pt. faza cu monitoarele in tetiere. Asa este...normal trebuia sa aiba ori in tetiere ori in masuta dar asta e....de aia exista optionale. Oriucm cine cumpara Bentley Mulsane nu sta in loc de monitoare...el sau ea vrea cea mai fina piele si cel mai bun lemn, sa arata diferit fata de ce circula pe sosele si traditia. Asta cauta lumea la Bentley.
In primul rand nu prea exista modele de aproape 400 de mii de euro peste Ocean, concurente pt Bentley sau Rolls, apoi americanofobii se refereau de cele mai multe ori la motoare de 6-7 litri la modele de serie mare care costa 50 de mii maxim si care se produc in sute de mii de exemplare anual, modele care in Europa au taxe imense si de aceea americanofobii le-au evitat, V12-urile cu puteri foarte mari reprezinta un procent foarte mic, sunt pastrate pt imagine, iar in cazul Bentley sau Rolls, la cat costa si le permit doar milionarii, deci nu mai conteaza cilindreea, nu mai conteaza taxele. Iar daca GM dispunea in vremurile sale de glorie de departamente mai dezvoltate in privinta luxului, atunci este cu atat mai trist, pentru ca de vina este GM, care nu este americanofob, nu? In privinta berii ai dreptate insa, merge una, noroc !
Cand cumperi Rolls sau Bentley nu cumperi o masina : cumperi imaginea de lux si de opulenta pe care ti le ofera. Cumperi senzatia de exclusivism, priviri admirative, cumperi invidia unora ( ceva gen "sa moara dusmanii mei " dar la un nivel mult mai aristocrat si mai finut ) .
Detaliile referitoare la bani raman mult in urma - esti doar tu,in spatele geamurilor duble, in lumea ta luxoasa, cu ambianta care iti gadila orgoliul masculin. Intr-un Bentley sau Rolls tu esti zeul...iar cei de afara sunt doar...RESTUL.
Exact ! Am avut ocazia sa merg cu un Bentley Arnage si cu un RR Phantom si pot spune ca era ceva de genul .... sunt in masina in care nimeni si nimic nu ma poate atinge. Liniste si pace...confort si relaxare ! Asta inseamna RR & Bentley. Mulsane cred ca e si mai bun ca Arnage. Dar ca Phantom nu sunt....acolo chiar exista senzatia de confort si relaxare MAXIMA ! Uiti de tine practic....
Obligatoriu e nevoie si de perdelute pt, ca toata lumea se uita la tine si te injura sau inghit in sec si iti ureaza ,, DRUM BUN '' :))