Drivetest Audi S7 Sportback (2012-2014)
4.0 TFSI quattro Stronic SportbackJoi, 26.04.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Probabil că, peste câțiva ani, în showroom-urile auto vom fi întâmpinați de un om de vânzări care ne va recomanda mașina perfectă după ce ne va face o analiză extensivă a personalității, venitului, gusturilor și ideilor. Fiecare dintre noi va avea o mașină care se va mula perfect pe gusturile sale, iar problema alegerii unei mașini va fi mult ușurată. Până atunci, însă, constructorii auto ne oferă o parte din viitor construind modele nișate care umplu golurile din gamă și care răspund la "asalturile" concurenței. Unul dintre aceste exemple este Audi A7, un model care reprezintă soluția mai sportivă pentru clienții care consideră că A8 e foarte sobru și, în același timp, soluția mai elegantă pentru clienții care consideră că A6 e prea mic și comun. Ei bine, Automarket a fost la Munchen să testeze o nișă a nișei A7. Noul S7 este versiunea sportivă a lui A7 și vine să acopere o zonă pe care Audi nu a existat până acum: coupe-ul sportiv cu patru uși de dimensiuni mari. CLS 500 4Matic, Panamera 4S și recent prezentatul Seria 6 Gran Coupe – model care va apărea la anul - sunt pe recepție.
Audi S7 Sportback (2012-2014)
4.0 TFSI quattro Stronic Sportback
- Pret de pornire 84.000 €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Sub capota lui Audi S7 se ascunde un motor cu două turbine V8 TFSI de 4.0 litri, 420 de cai putere şi 550 Nm (1400-5200 rpm) care reușește să strângă voturi din partea noastră atât la capitolul consum, cât mai ales la capitolele tehnologie și performanţe. Secretul din spatele său este tehnologia Cylinder on Demand, care dezactivează patru dintre cei 8 cilindri atunci când rulezi la viteză de croazieră și nu ai nevoie de aportul unui V8 pentru a menține viteza constantă. Evident, activarea și dezactivarea cilindrilor se face insesizabil, singurul element care-ți dă de veste că mașina lucrează inteligent fiind afișajul de pe bord. La fel de evident, atunci când ai nevoie de resurse, S7 lasă deoparte manierele și trece pe modul monstru. Ajutat de cutia S Tronic cu șapte trepte, motorul livrează rapid și manageriază inteligent resursele de care dispune. Nu vă gândiți însă la vreun spectacol incontrolabil la accelerația de pe loc: S7 urcă foarte rapid, dar liniar, lăsând abordările ultrasportive pentru tineri și, poate, pentru o viitoare versiune RS7.
Consum
La capitolul consum, noul Audi S7 beneficiază de aportul tehnologic al sistemelor Cylinder on Demand şi Start-Stop pentru a afişa un consum egal cu cel al lui CLS 500 BlueEfficiency. Nu vă gândiţi însă la vreo cifră magică: e vorba de 9.6 litri în regim mediu mixt, un consum care şi aşa mare cum e este cel mai bun din segment în ceea ce priveşte motoarele aşezate imediat sub gama ultrasportivă M, Turbo sau RS. Noi am avut norocul de a beneficia de inspiraţia celor de la Audi, astfel că testul a avut loc pe un traseul mixt prin Germania, raiul autostrăzilor fără limită de viteză. Şi pentru că nu am cruţat deloc maşina iar Cylinder on Demand a intrat doar cât să vedem că funcţionează (pachetul e foarte eficient la 100 km/h, când consumul se reduce cu 10% faţă de cel al unui V8), am avut un consum afişat de aproape 15 litri/100 km. Dar se poate şi mai mult, şi mai puţin. În funcţie de caz, chef şi context.
Performanţe
4.7 secunde pentru 0-100 km/h şi clasica viteză maximă de 250 km/h limitată electronic. Acestea sunt caracteristicile de performanţă cu care iese în faţă noul Audi S7. Cifrele reuşesc să-i surprindă pe cei de la Mercedes-Benz (CLS 500 4Matic e cu o jumătate de secundă mai lent) şi chiar şi pe verii de la Porsche (Panamera e cu 0.3 secunde mai încet), deci avem în faţă un nou premiant al motoarelor de peste 400 de cai putere. Mai mult, S7 este cu doar 0.3 secunde mai lent decât CLS 63 AMG, o performanţă realizată în contextul în care consumul afişat de Audi este mult mai scăzut. Cel puţin până la apariţia lui BMW Seria 6 Gran Coupe, S7 devine noul reper al performanţelor pe motoarele pe benzină între 400 şi 500 de cai putere. Secretul: o cilindree mai mică, dar două turbine twin-scroll care compensează. Şi n-o fac deloc rău.
Interior
Primul lucru pe care-l observi în S7 este faptul că sunetul motorului este uşor neutralizat, iar răcnetele nervoase ale unui V8 sunt înlocuite de un soi de huruit concentrat. Nu e o întâmplare, pentru că Audi a dorit dinadins să controleze sunetul inventând un sistem de control al zgomotelor provenite de sub capotă (Active Noise Control pe numele lui de familie) prin care sunetele de o anumită amplitudine sunt neutralizate de sunete artificiale dezvoltate de patru microfoane amplasate în zona compartimentului motor. Mi-ar fi plăcut ceva mai multă "acţiune" sonoră, dar soluţia utilizată e foarte interesantă.
Dacă vorbim de calitate şi materiale în cazul lui S7, discuţia merge departe. În ultima perioadă, marca din Ingolstadt pune din ce în ce mai mult accent pe calitatea percepută, element subliniat şi de atenţia cu care jurnaliştilor le sunt prezentate diferite materiale noi care fac parte din universul de dotări disponibile. Unul dintre ele este lemnul ornamentelor de pe bord în care au fost introduse şi apoi presate baghete subţiri din aluminiu. A ieşit un material care pare desenat, dar care la atingere îţi dă impresia de calitate înaltă.
Tot în interiorul lui S7 veţi găsi scaune S profilate, un sistem MMI despre care am mai vorbit, care e foarte simplu de utilizat şi care implică şi internet (Google Earth, Google Street View, Audi Music Stream) dacă vrei o experienţă completă. Head-up Display-ul color e şi el unul dintre cele mai bine concepute astfel de sisteme, cu impresia că vezi 3D implicit ordinele sistemului de navigaţie.
E dificil să notezi interiorul unui astfel de model. Consider că, de la acest nivel în sus, nu mai putem vorbi de calitate diferită între marii constructori, ci pur şi simplu de preferinţele personale estetice şi tactile ale fiecărui client în parte. Dar în mod sigur vorbim de un interior care nu va dezamăgi pe nimeni.
Preţ de achiziţie
Noul Audi S7 va costa 85.000 de euro cu TVA inclus în România. Preţul lui S7 rămâne cel mai mic din segment, pentru că cel mai apropiat model la acest capitol - CLS 500 - pleacă de la 87.260 de euro.
Siguranţă
De la un anumit nivel în sus, clienţii nu mai au de ce să se întrebe dacă maşina lor este sau nu sigură. Sigur, există şi excepţii, pentru că din când în când se întâmplă ca scăpări să existe, însă toţi constructorii germani îşi fac treaba cu atenţie la acest capitol. Evident, nici S7 nu face notă discordantă: pe lângă o armată de airbag-uri ultracomplete, avem - de exemplu - Cruise Control Adaptiv cu frânare automată până la 0 în oraş în cazul unui incident iminent. Există şi sisteme care te lasă să arăţi ca ultimul fraier dacă îţi zgârii maşina când vrei s-o parchezi.iar dacă vorbim de sistemele clasice de siguranţă activă la acest nivel, riscăm să părem puerili. Cinci stele fără probleme.
Ţinută de drum
Pentru a vorbi de ţinuta de drum a lui A7, trebuie să vedem oferta de elemente care au legătură cu acest aspect. Pornim de la jante: minim 19 inch, cele incluse în dotarea standard, maxim 21 de inch. Avem sistemul de tracţiune integrală quattro, care la nevoie aruncă până la 70% din cuplu pe faţă şi până la 80% pe spate. Avem diferenţial autoblocant. Avem, evident, un şasiu din aluminiu, element cu care Audi iese în evidenţă în toate segmentele şi care le permite nemţilor să jongleze cu masele ceva mai uşor decât o fac ceilalţi producători (20% din maşină e aluminiu, ceea ce face ca S7 să fie cu 15% mai uşor decât dacă în locul acestui material ar fi fost folosit oţelul).
După ce am pus la punct cadrul tehnic, ajungem la ceea ce ne interesează. Audi S7 vine cu un set de suspensii sportive pneumatice adaptive care îţi oferă experienţe diferite în funcţie de modul în care vrei să rulezi. Accesabile prin Audi Drive Select, modurile îţi oferă atât un comportament dinamic accentuat, cât şi o rulare confortabilă. Diferenţele nu sunt atât de vizibile precum în cazul sistemului similar de la BMW, dar se simt. Direcţia este electromecanică şi a fost dezvoltată în ultimul an de Audi, iar comportamentul său nu suscită reproşuri.
Vizibilitate
Ce probleme de vizibilitate îți poate rezerva o mașină care are camere de jur împrejur și care face totul în afară de a frâna atunci când vine vorba de asistență la parcare? E și normal, de altfel, pentru o mașină care lovește serios în bariera de 80.000 de euro în versiunea de bază. În rest, vizibilitatea frontală și laterală nu sunt afectate major, singurele semne de întrebare venind atunci când soarele se refletă din carcasele cromate ale oglinzilor laterale în ochii celui de la volan. Unul dintre puținele puncte slabe ale nivelului superior de echipare pe care l-am testat în Germania.
Tehnologie
Discuţia despre elementele tehnologice de care ai parte la bordul lui Audi S7 trebuie să înceapă de la faptul că modelul german îţi oferă posibilitatea de a te lega la internet şi de a accesa online toate facilităţile utile în maşină. Poţi să vezi navigaţia fie în modul "clasic", fie cu un layer care te orienteză pe hărţile Google Maps. Poţi vedea străzile prin Google Street View. Poţi asculta muzică de la cele peste 5000 de radiouri online disponibile. Sau, dacă cei din jur nu sunt mulţumiţi de ce vrei, se pot afunda în browsing cu ajutorul hotspot-ului generat de maşină.
Peste toate, ai un monitor de 8 inch. Sistemul MMI, operabil prin acest display, are un hard disk de 60 de GB şi te ajută să-ţi centralizezi muzica pentru a putea s-o asculţi prin sistemul audio Bang&Olufsen.
Evident, la capitolul tehnologie trebuie menţionate şi sistemele de asistenţă activă pe şosea care frânează în locul tău în cazul în care nu eşti atent.
Design
Cei care au jubilat în momentul lansării lui Audi A7 vor avea un nou motiv de bucurie. Cei care au strâmbat din nas ar putea să-și reconsidere poziția odată cu lansarea lui S7. Versiunea sportivă a coupe-ului cu patru uși desenat de Audi păstrează caracteristicile generale care l-au făcut mare pe A7, dar aduce un plus de condiment subtil acolo unde felul principal părea nesărat. S-a schimbat spoilerul frontal, care primește acum o imagine mai agresivă, grila - vizibil mai complexă și "lucrată" şi, evident, zona posterioară, în care apar patru ţevi de evacuare. Una peste alta, S7 – la fel ca celelalte S-uri de la Audi - par modele sport create pentru cei care nu vor să epateze. Poate puţin mai mult piper ar fi fost mai potrivit, condimentele nu fac niciodată rău imaginii unei sportive.
Ne-a placut
- Consum excelent
- Performanţe excelente
- Interior de clasă
Nu ne-a placut
- Design anost pentru o versiune sport
- Feeling sport diluat
Date tehnice - Audi S7 Sportback (2012-2014) 4.0 TFSI quattro Stronic Sportback | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
P.S.:@Mircea, ai aflat care este motivul pt care cei de la Audi au revenit la volanul cu sigla incadrata intr-un cerc si nu intr-un trapez? Personal mi se pare o alegere total neinspirata.
Legat de volan, ce spune colegul CGC, eu sunt de parere ca cercul este adevarata incadratura pentru un S/RS.
De la S2/RS2 incoace toate au avut parte de cerc, nu de trapez. trapezul a fost introdus cred ca in 2005 si era pe modele non RS (cred ca doar pe cateva S-uri) . Sincer m-as bucura ca toate modelele Audi sa aiba parte de cerc.
Desi eu am trapez in volan...tare mult mi-ar placea un volan cu cerc, asa cum am avut pe S3 :)
Daca ai avea 87.260 euro ( atat cat costa modelul testat de dvs) ti-ai cumpara acest Audi S7 sau alta varianta?
mi-a placut remarca lu nea miercea "Feeling sport diluat"..pai cum se poate asa ceva ca doar este un audi si nu orice audi un S cu 420 de cai putere si motor de 4.0 benzina care sincer cred ca in bucuresti se duce in 20 lejer..sa nu mai vorbim de taxe..in rest e superb!
La un moment dat, în corpul textului, acolo unde apare zona "Cui se adresează?" ar fi trebuit să apară şi o zonă cu "Mi-aş cumpăra-o?" în care ar fi apărut opinia celui care a testat maşina. Ei bine, problema e că redacţia Automarket nu e formată din tipi de diferite vârste şi profesii. Altfel spus, e foarte probabil ca maşinile care nu mă atrag pe mine să fie unele foarte bune şi excepţionale petru clienţii pentru care au fost făcute.
Pe scurt, o astfel de rubrică e irelevantă. Pentru că nu contează dacă mi-aş cumpăra-o sau nu eu, contează dacă şi-o cumpără sau nu cei cărora maşina li se adresează :) Tot ce pot eu să fac e să relatez cum se comportă şi ce face realizâdn o un echilibru între opinii şi date.
Deci mă întrebi dacă mi-aş lua-o? Nu, nu mă atrage pe mine. Dar nu mi-aş lua niciunul dintre modelele din segmentul ăsta. :)
7 sau 10 ani?
... tot CLS este primul, chiar daca Audi s-au straduit sa ofere "cifre".