Vineri, 07.02.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
De fiecare dată când mă uit în oglindă îmi aduc aminte de acea zi. O zi ca oricare alta. O zi care începe la fel, dar se termină diferit. O zi în care tu, un om normal, faci cunoştinţă cu ea. Cu demenţa. O demenţă într-o formă evoluată, o demenţă care scoate un monstru ascuns în sertarele subconştientului tău.
E acea demenţă care îţi şterge din memorie profesia, studiile, membrii familiei şi... chiar numele. Numele pe care cel din dreapta ta îl strigă tare şi răspicat, iar tu rămâi inert.
Inert, cu urechile ciulite ale unui iepure de câmp. Inert, cu mâinile încleştate ale unui boxer în meciul pentru centură. Inert, cu ochii pironiţi ai unui lunetist. Inert, cu piciorul încordat al unui fotbalist aflat la punctul cu var.
Pe lângă toate astea, demenţa avansată te poate lăsa mut. Mut de uimire în faţa unei dovezi pure de inginerie genială, fără emoţie, dar extaziantă. Ăsta e Audi RS6 Avant. O capodoperă născută la Ingolstadt pentru a induce voit sindromul demenţei celui din spatele volanului.
Audi RS6 Avant (2013-2014)
4.0TFSI 560CP A8
- Pret de pornire 113.950 €
- Pret model testat 113.950 €
- Taxa auto 2181 €
Motor / Transmisie
Demenţa începe să se manifeste imediat ce apeşi butonul de start al monstrului. Un V8 de 4.0 litri tuşeşete metalic prin evacuare, trezit parcă din hibernare. Este un sunet pe care te vei bucura să-l auzi zi de zi de zi, repetitiv şi obsesiv.
Aş fi tentat să cred că dacă maşina asta ar sta în faţa casei mele aş fi tentat să o pornesc fără motiv, doar de dragul sunetului de început. Va deveni mai memorabil decât sunetul de încărcare a Windows-ului pe calculatorul tău.
Cei opt cilindri, gata să elibereze 560 de cai la semnalul tău, vor deveni cel mai bun psiholog al tău: te vor face să uiţi de o zi grea, de probleme sentimentale sau, utopic vorbind, de cele financiare.
Inginerii au aşternut la piciorul tău drept 700 de Nm, resimţiţi extrem de devreme, la 1750 de rotaţii. E ca un val de aer cald ce te loveşte în ceafă şi îţi ridică tensiunea la un nivel alarmant. Totul pe un Nessun Dorma înălţător, transmis de evacuare în încercarea de a-ţi calma demenţa. Futil. Un simplu tunel te poate aduce dincolo de limitele raţiunii, bâiguind exclamaţii fără sens.
Dacă motorul este un şuvoi continuu de adrenalină, graţie puterii sale impresionante, transmisia tiptronic cu 8 rapoarte nu face decât să întreţină această curgere. Lin, atunci când eşti în modul confort şi treptele sunt schimbate pe nesimţite. Brutal, atunci când retrogradezi cu padelele aşezate în spatele volanului. Şi pentru că demenţa ta te va face să uiţi, cutia reţine stilul tău de condus şi se adaptează cerinţelor pe viitor.
Consum
Aş putea sări peste acest aspect, mai ales în cazul unei maşini care îşi propune senzaţii tari. Cu toate acestea, trebuie să precizez că cei 75 de litri din rezervor au ajuns pentru o deplasare de aproape 450 de kilometri. Regimul de rulare: demenţă amestecată cu acalmie. Deci valori promiţătoare.
Dacă ne uităm în cartea tehnică, Audi ne promite o medie de 9.8 litri/100 de km, uşor mai bine decât media rivalului direct, Mercedes E63 AMG. Aici, Audi are avantajul tehnologiei Cylinder-on-Demand, care taie funcţionarea şi, implicit, raţia a jumătate din cei opt cilindri.
Dacă mă refer strict la consumul extraurban, cei 7.5 litri anunţaţi oficiali nu mai par o utopie atunci când te apropii la 9.5 litri/100 de km rulând decent pe autostradă.
Performanţe
Criteriul meu interior de clasare al maşinilor îmi spunea, până nu demult, că orice model care atinge 100 de km/h în mai puţin de 4 secunde poate fi încadrat la categoria supercar.
Audi RS6 Avant mi-a răsturnat puţin acest criteriu de clasificare cu cele doar 3.9 secunde ale sale. Sau poate nu. Poate că RS6 Avant chiar este un supercar. Un supercar cu portbagaj pentru schiuri şi spaţii de depozitare.
Păcat că viteza maximă este limitată la 250 de km/h. E drept însă că ajungi acolo foarte repede.
Interior
Rece. Aşa mi s-a părut interiorul lui Audi RS6 Avant. A fost însă un „rece” sinonim cu perfecţiunea. Un rece sugerat de mânerele uşilor şi celelalte elemente din aluminiu pe care le-am găsit în interior. Spiritul metalic este sugerat şi de inserţii plăcute pe feţele uşilor şi pe consola centrală.
Totul este combinat cu o piele pe care nu o uiţi: perforată pe volan, cusături sub formă de diamant pe scaune şi extrem de fină pe planşa de bord. Cusăturile contrastante desăvârşesc un habitaclu în care totul a fost creat pentru a reda perfecţiunea.
Ergonomia este bună la nivelul sistemului de climatizare, dar poate deveni alambicată în dreptul sistemului multimedia, mai ales pentru un novice.
Scaunele sport nu te strâng ca într-o menghină, însă au grijă ca susţinerea laterală să fie suficientă. Este primul semn că supercarul trădează şi ceva trăsături de familist. Şi spaţiile de depozitare bine gândite amintesc tot de un familist.
Pe locurile din spate, pasagerii vor beneficia de suficient loc pentru picioare şi chiar la nivelul capului, în ciuda siluetei plonjate. Portbagajul este şi el încăpător, fiind capabil să înghită schiuri, clăpari şi beţe atunci când folosim tunelul central al banchetei spate. Pe hârtie, aici încap 565 de litri, ceva mai puţin decât cei 695 ai rivalului E63 AMG.
Preţ de achiziţie
Mi-am dat seama de dimensiunea preţului unui RS6 Avant după ce am stat de vorbă cu austrieci. Cu austrieci care câştigă de 5 ori mai mult decât un român, dar care, când aud de o maşină care costă 130.000 de euro, se gândesc imediat la un apartament în Kaprun, staţiunea de schi unde am testat break-ul german.
REPORTAJ: Cu Monsterbreak la Şcoala de iarnă
Să discutăm însă pe cifre concrete: un RS6 Avant pleacă de la 114.000 de euro, o valoare mare, chiar şi pentru un familist pasionat de automobile, care a câştigat la loto.
Totuşi, Mercedes cere pentru al său E63 AMG pleacă de la aproape 115.000. E o diferenţă infimă, cu care clienţii pot să îşi acopere, cel mult, necesarul de benzină pentru o lună.
În cazul în care vă mai gândiţi şi la nişte opţionale, trebuie să ştiţi că RS6 Avant sare uşor de 130.000 de euro.
Siguranţă
Un segment superior nu vine cu excepţii ruşinoase la capitolul siguranţă decât în cazuri foarte rare. Audi nu face excepţie de la regulă şi vine cu cinci stele EuroNCAP pe gama A6 încă de la generaţia lansată în 2004.
Actuala generaţie A6 - din care derivă RS6 - a primit, evident, acelaşi număr de stele, cinci, reuşind să adune 91% din punctele posibile la capitolul protecţia pasagerilor adulţi. La acest lucru contribuie atât "patul" complet de 10 airbag-uri, cât şi sisteme precum cel de frânare automată la viteze de până la 30 km/h, Lane Assist, Park Assist, etc
Ţinută de drum
Audi încearcă să vindece demenţa sau măcar să o ţină sub control cu ajutorul celebrului sistem quattro. El încearcă să te aducă în simţiri ori de cât ori îţi pierzi capul şi ori de câte ori traiectoria ta nu este cea ideală.
Ce te faci însă când suprafaţa pe care rulezi este o zăpadă proaspătă? Quattro intră şi el în jocul tău îndrăcit şi te lasă să te învârţi cu un break de peste două tone ca şi cum ar fi o Mazda MX-5. Diferenţialul Sport va face din drifturile controlate sau nu, un sport mai plăcut decât schiatul în acest sezon. E genul de senzaţie pe care nu te mai saturi să o guşti.
Când însă revii cu picioarele pe asfalt, fie el şi umed, quattro are grijă să nu o iei razna. Controlează bine distribuţia cuplului pe fiecare roată, cuplul fiind trimis roţii cu mai multă aderenţă.
Un principiu simplu, eficient, care, însă, nu reuşeşte să mai estompeze din feeling-ul unei maşini grele. RS6 Avant se simte ca un Monstru. Atât din punct de vedere al resurselor, cât şi din punct de vedere al masei totale.
Direcţia ajută mult: chiar dacă este asistată mult şi uneori artificială, ea păstrează precizia.
Vizibilitate
Audi RS6 Avant este o maşină mare. De oriunde ai privi, proporţiile sunt generoase. În fond, aşa şi trebuie să fie o maşină de familie. Cum te ajută germanii pe tine, şoferul nevoit să parchezi un asemenea monstru?
Cu oglinzi laterale decent proporţionate, cu o lunetă ce poate fi caracterizată la fel şi o suprafaţă vitrată zgârcită. Aşadar, ajutorul trebuie să vină mai mult de la ingineri decât de la designeri, care au făcut unele compromisuri. Din fericire, RS6 Avant are un pachet tehnologic care mai suplineşte aceste lipsuri.
Tehnologie
Chiar dacă tot farmecul acestei maşini se ascunde sub capotă şi transpiră prin evacuare, nu trebuie să uităm că avem la bază un break de familie. Aşadar, e nevoie de confortul şi gadget-urile unei maşini care se adresează tuturor membrilor familiei, nu doar nebunului de la volan.
Zis şi făcut. RS6 Avant aduce cu sine tehnologiile obligatorii ale clasei premium, pe care le îmbracă într-un ambalaj sportiv. Pasagerii de pe locurile din faţă au scaune încălzite şi ventilate. Pasagerii spate au şi ei scaune încălzite şi chiar climatizare pe două zone.
Impresionant ecranul sistemului multimedia, însă uşor încâlcită navigarea prin interiorul lui. Chiar şi navigaţia îţi poate da unele bătăi de cap dacă nu eşti obişnuit cu funcţiile sale.
Lista dotărilor de confort continuă cu scaunele ajustabile electric şi cu portbagajul acţionat de asemenea electric. E o soluţie potrivită pentru un hayon destul de greu.
Pentru a uşura sarcinile celui de la volan, RS6 Avant vine cu faruri bi-xenon şi o funcţie de ajustare automată a acestora, alternând între fază scurtă şi fază lungă, în funcţie de informaţiile primite de la camera frontală. Să nu uit de afişajul digital al instrumentelor de bord, de iluminarea pragului pe care stă scris logo-ul RS6 şi nici de iluminarea ambientală discretă, realizată cu LED-uri. Toate crează o atmosferă primitoare în interior.
Iar pentru cei care vor să facă o pauză de la „Nessun Dorma” fredonată de evacuare, le recomand cu căldură sistemul audio Bang & Olufsen cu 15 difuzoare. El vă poate încânta tot cu un „Nessun Dorma”, interpretat însă impecabil de Pavarotti, graţie tehnologiei care îţi mângâie urechile.
Design
Am ajuns din nou la un capitol dificil de exprimat în cuvinte pentru mine. Cel puţin în cazul celor de la Audi. De ce? Pentru că m-am declarat mereu un opozant al tendinţei de design uniformizat. Nu-mi place această Matrioşka transpusă la nivelul întregii game.
Cu toate acestea, trebuie să vă spun un secret: RS6 Avant m-a sedus. M-a sedus cu evacuarea lui dublă, ovală, generoasă, cu grila impozantă, cu pragurile laterale, cu spoilerul şi prizele lui mari de aer, cu deflectorul posterior, cu LED-urile şi cu eleronul montat pe hayon.
Sunt detalii care te fac să îl iubeşti şi să alungi orice urmă de cârcoteală răutăcioasă. Păcat că nu putem vorbi şi de o demenţă estetică, ci doar de o seducţie pragmatică.
Ne-a placut
- Acceleraţia
- Sunetul motorului
- Portbagajul încăpător
- Calitatea materialelor
Nu ne-a placut
- Preţul piperat
- Masa mare
Date tehnice - Audi RS6 Avant (2013-2014) 4.0TFSI 560CP A8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Peter D'hoore, purtătorul de cuvânt al germanilor de la Audi, a confirmat că producția uzinei din Bruxelles, Belgia, va fi stopată în data de 28 februarie 2025. (Luni, 16 Decembrie)
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
In rest, o masina fantastica!
vor peste o suta de mii pe ceva care arata de trei zeci de mii. ori faci un vehicul de o suta de mii, ori o lasi balta si ramai la nivelul tau real.
p.s. si rusii la soci au vopsit pamantul verde pentru ca nu creste iarba da nu e iarba...
Comparativ cu principalii rivali, m5 face 0-200 in 11.7 ( cu tractiune spate), iar e63 4matic face in 11.9( cu tractiune integrala). Atat mercedes cat si bmw au scazut sub 12 secunde, in timp ce audi a ramas tot prin zona la 13 secunde.
Intradins, ca sa se mire prostii!
Pt. ca acel sef la care te referi, nu este patronul sau actionarul majoritar ca sa isi permita 3 masini de lux in garaj (un Lamborghini, un A8 si nu mai stiu ce pe langa ele ) ... Pur si simplu isi permite ceva bun si doreste 3 in 1. A6 poate sa ofere acelasi confort si calitate ca si A8, e break iar asta inseamna UTIL, iar motorul RS il transforma si in masina sport la nevoie ! Toate la un pret de 130 de mii NU 250 de mii cat ar costa trei maisni din clase diferite ! Ai inteles rostul ei acum ?
Aveti printre voi un monstru cu fata umana care incurajeaza dementa la volan!!!