Miercuri, 22.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacă eşti liderul unei corporaţii şi n-ai făcut avere prin "tunuri" trase statului, te interesează şi costurile. Vine momentul în care trebuie să-ţi schimbi automobilul şi începi să analizezi ofertele constructorilor premium. Audi vine în atenţia celor chibzuiţi, care vor cea mai ieftină limuzină mare cu tracţiune integrală şi motor diesel de 3.0 litri, care oferă cel mai bun timp 0-100 din segment şi cel mai mic consum de carburant din segment. Se numeşte Audi A8 3.0 TDI quattro şi reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând.
Audi A8 (2010-2014)
3.0 TDI 250CP quattro tiptronic
- Pret de pornire 88.640 €
- Pret model testat 115.336 €
- Taxa auto 727 €
Motor / Transmisie
Motorizarea entry-level la A8 este unitatea 3.0 TDI de 250 CP şi 550 Nm. Aceasta este oferită doar în compania unei transmisii automate cu opt trepte, realizată de ZF şi cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Rivalii nu oferă tracţiune integrală pe versiunile entry-level şi nici transmisie automată cu opt trepte, aceştia având în ofertă automate cu şase rapoarte şi tracţiune spate. În raport cu competitorii, versiunea 3.0 TDI a lui A8 se mândreşte cu cea mai redusă turaţie de la care este disponibil cuplul motor maxim - 1.500 de rpm. Acest lucru oferă un avantaj în mai multe privinţe, chiar dacă rivalii oferă până la 620 Nm (cum este cazul lui S350 BlueTec, dar la 1.600 rpm). În schimb, motorul 3.0 TDI nu este cea mai puternică unitate din segment, titlul fiind deţinut de V6-le diesel al lui Jaguar XJ, care oferă 275 CP. Pe locul doi vine unitatea 350 CDI de la Mercedes-Benz, cu ai săi 258 CP.
Comportamentul acestui propulsor pe A8 este foarte plăcut, vibraţiile fiind insesizabile în ciuda faptului că vorbim de un diesel destul de mare, iar antifonarea este şi ea reuşită. Reprizele sunt la un nivel înalt, A8 reuşind să facă impresie la aproape orice viteză. Practic, când vorbim de un model de acest calibru, totul depinde de preferinţa clientului, motoarele şi transmisiile fiind foarte apropiate ca performanţe.
Consum
Deşi este un model de lux, destinat elitelor, Audi A8 are un consum mediu anunţat la 6.6 litri la sută. Cel mai apropiat rival, Jaguar XJ are un consum mixt de 7.0 litri la sută, dar acesta nu are tracţiune integrală. Versiunea cu tracţiune integrală a lui Mercedes-Benz S-Klasse, cel mai apropiat echivalent al lui A8 din acest punct de vedere, are un consum mediu de 7.3 litri la sută. BMW 730d nu este oferit şi în versiune cu tracţiune integrală, iar modelul are un consum mixt de 7.2 litri la sută.
Computerul de bord al lui A8 este echipat cu o funcţie care îţi specifică toţi consumatorii suplimentari şi consumul în litri pe oră al acestora. De la sistemul de climatizare, până la ventilaţia şi încălzirea scaunelor, toate au un efect asupra consumului acestui model. Dacă le oprim pe toate, ne apropiem foarte mult de valoarea anunţată de constructor pentru mediul urban - 8.0 litri la sută. Pentru că nimeni nu circulă într-un A8 cu climatizarea oprită şi cu piciorul drept uşor ca un fulg, consumul de carburant în mediul urban, într-un regim calm de rulare, atinge valoarea de 10.5 litri la sută. Dacă ne grăbim, acesta urcă cu 1.0-1.5 litri la sută.
Pe autostradă, Audi A8 se simte ca acasă cu cele opt trepte ale sale, rulând la 120 km/h cu 1.500 rpm în treapta a opta. Consumul la viteza respectivă este de numai 7.5 litri la sută cu instalaţia de climatizare în funcţiune, ceea ce înseamnă puţin peste cât consumă o compactă diesel în aceleaşi condiţii.
În regim extraurban, A8 3.0 TDI consumă puţin peste 6.5 litri la sută, în condiţiile în care respectăm limitele de viteză impuse de lege. Pe scurt, vorbim de cel mai economic model din segment, care obţine un consum mediu foarte mic.
Performanţe
De obicei, când eşti cel mai tare la capitolul consum, n-ai cum să fii şi primul la performanţe. Ei bine, celor de la Audi le-a ieşit pasenţa cu A8 3.0 TDI, modelul fiind cel mai rapid din categoria sa la "nişa" diesel de maximum 3.0 litri. Nici măcar Jaguar XJ, cu ai săi 275 CP, nu poate să-i ţină piept lui A8, fiind cu 0.3 secunde mai lent de la 0 la 100 km/h. Mercedes S350 BlueTec 4Matic are nevoie de 7.1 secunde pentru a atinge 100 km/h, în timp ce BMW 730d necesită 7.2 secunde pentru această acţiune.
Interior
A8 vine cu un interior sobru, cu finisaje foarte bune şi materiale de calitate. Nemţii au amestecat lemnul, pielea şi aluminiul pentru a fabrica un interior elegant, funcţional şi chiar ergonomic. În primă fază, veţi fi asaltaţi de numărul mare de butoane, amplasate atât pe bord, cât şi pe consola centrală şi pe volan. Chiar dacă au pus foarte multe butoane în A8, cei de la Audi nu s-au zgârcit la plastic, acesta fiind de calitate, iar piesele care au un finisaj care seamană cu aluminiul sunt chiar din aluminiu. În baza setărilor din interfaţa MMI, clientul poate să schimbe culoarea iluminării interioare (fiind oferite trei setări).
Scaunele sunt deosebit de confortabile, iar sistemul de masaj oferit opţional face toţi banii. Practic, nu mai vrei să pleci din maşină odată ce îl activezi şi îi descoperi tainele. În ceea ce priveşte locurile din spate, acestea oferă şi ele un grad ridicat de confort, dar directorii adevăraţi, cei care nu îşi conduc singuri maşina, ar putea să opteze pentru versiunea cu ampatament mărit, pentru un plus de relaxare la o călătorie mai lungă, fără a îngreuna accesul body-guardului masiv de pe locul din dreapta.
Cel mai arătos element de la interior, după ceasul analogic montat pe consola centrală, este scrumiera. Chiar dacă nu o veţi folosi niciodată, aceasta este construită din aluminiu lustruit cu atenţie şi ştanţată cu sigla Audi. N-am putut să ne abţinem să o admirăm de fiecare dată când deschideam compartimentul care o găzduieşte.
Preţ de achiziţie
Audi A8 pleacă de la 88.640 de euro cu TVA inclus în România. Cel mai ieftin model din segment echipat cu un motor diesel de 3.0 litri este BMW 730d, care pleacă de la 79.236 de euro cu TVA inclus. Mercedes-Benz S350 BlueTEC 4Matic pleacă de la 83.700 de euro cu TVA inclus, în timp ce Jaguar XJ costă 81.207 euro cu TVA inclus în versiunea entry-level.
Exemplarul din imagini, finisat într-o nuanţă perlată numită "Nachtblau", are opţionale în valoare de 25.406 de euro. Mult, dacă privim suma în sine, dar puţin în comparaţie cu preţul final al modelului - 115.336 euro cu TVA inclus. Scaunele ventilate cu funcţie de masaj costă 1.914 euro cu TVA inclus, la care se adaugă pachetul Comfort, de 2.292 de euro, dotari pe care vi le recomandăm atunci când vă configuraţi un A8. Cea mai ieftină dotare opţională costă doar 71 de euro, fiind vorba de posibilitatea de dezactivare a airbag-ului pasagerului de pe locul din dreapta faţă.
Siguranţă
Pe lângă o multitudine de airbag-uri, ABS, ESP şi alte sisteme de acest gen, A8 are un sistem numit Audi pre sense, care supraveghează spaţiul din jurul autovehiculului prin radar şi detectează o eventuală coliziune din spate. În cazul în care vehiculul este echipat cu scaune electrice cu memorie, cum este cazul exemplarului testat, acestea se mută automat într-o poziţie mai sigură pentru pasageri, iar susţinerile laterale se umflă, dacă vehiculul este echipat şi cu pachetul confort (din nou, cum este cazul vehiculului testat).
Pe scurt, nemţii nu au făcut niciun rabat în ceea ce priveşte tehnologiile pentru siguranţă şi modul în care acestea sunt aplicate, ocupanţii lui A8 fiind ţinuţi "în puf" în cazul unui eventual impact.
Ţinută de drum
Fiind vorba de o limuzină de lux creată de o marcă premium, vorbim de o orientare spre confortul pasagerilor. Cu toate acestea, cei de la Audi nu puteau să nu facă un asemenea model dinamic, permiţându-i şoferului să regleze modul în care vrea să se simtă la volan prin apăsarea unui buton. Mai bine zis, printr-o setare din MMI, care oferă posibilităţile următoare: dynamic, auto, confort şi individual. Ultimul mod permite un amestec al celor de mai sus prin reglarea separată a răspunsului la acceleraţie, a fermităţii suspensiei, a fermităţii direcţiei şi, nu în ultimul rând, reglarea pretensionării centurii de siguranţă. Suspensia pneumatică este standard şi reglează automat fiecare roată în parte, fermitatea şi garda la sol variind în funcţie de anumiţi parametri.
Direcţia are o fermitate potrivită şi oferă un nivel corect de feeling pe toate modurile de funcţionare, cu toate că BMW Seria 7 se poate mândri cu un plus de dinamism la acest capitol, justificat şi de faptul că roţile din spate primesc şi ele sistemul lor de direcţie. În ceea ce priveşte absorbţia şocurilor generate de drumurile mioritice, nu prea avem reproşuri pentru A8, modelul reuşind să filtreze cu succes toate elementele perturbante, în timp ce lucrurile care contau cu adevărat s-au făcut simţite.
Vizibilitate
Audi A8 nu prezintă probleme la capitolul vizibilitate, în ciuda dimensiunilor impozante. Exemplarul testat este echipat cu un sistem xenon cu faruri adaptive, opţiune de 951 de euro cu TVA inclus, care oferă posibilitatea reglării automate a farurilor în funcţie de condiţiile atmosferice şi viteză. Mai mult decât atât, versiunile A8 echipate cu acest sistem şi cu navigaţie aprind un set de lumini speciale la intrarea într-o intersecţie, pentru a spori vizibilitatea şoferului fără a încurca ceilalţi parteneri de drum. Proiectoarele au fost eliminate complet, faciculul de lumină generat de blocurile optice putând fi "modelat" în mod automat în cazul în care se detectează ceaţa. Problemele lui A8 vizează însă faptul că este foarte dificil de manevrat în parcările bucureştene, acolo unde mărimea sa nu ţine cont de oraşul îngrămădit.
Tehnologie
Exemplarul testat beneficia de numeroase echipamente opţionale la capitolul tehnologie, printre care putem enumera sistemul audio Bose cu 14 difuzoare, inclusiv subwoofer şi difuzor central, care integra şi un amplificator pe 12 canale cu o putere totală de peste 600W. Sistemul audio îşi regla singur volumul faţă de zgomotul interior şi oferea o experienţă audio surround-sound 5.1. Difuzoarele din uşile faţă beneficiau de tehnologia Acoustic Wave, ce permitea redarea precisă a başilor. Magazia cu DVD-uri avea şase locuri şi putea să redea formatele MP3, WMA, AAC şi MPEG-4, iar clienţii aveau la dispoziţie şi un dispozitiv de conectare a iPod-ului şi a stick-urilor USB, alături de un hard-disk intern, cu 20 de GB rezervaţi muzicii.
Design
Audi A8 este un model cu design sobru şi elegant, care îmbină aceste trăsături cu un iz de sportivitate. Modelul se integrează perfect în gama Audi în ceea ce priveşte limbajul de design, iar faptul că acesta este nava amiral a mărcii este vizibil atât când este singur pe şosea, cât şi când se află într-o parcare plină de Audi-uri de toate dimensiunile.
Nu sunt multe de spus despre aspectul său exterior, modelul impunând respect atât prin formele sale, cât şi prin gabarit.
Ne-a placut
- Consum carburant
- Reprize
- Materiale interior
- Confortul oferit de scaunele faţă echipate cu pachetul cu acelaşi nume
- Cel mai uşor model cu tracţiune integrală din segment.
Nu ne-a placut
- Dificil de manevrat în parcări aglomerate (cel mai lung şi cel mai lat din segment)
- Numărul mare de butoane de la interior necesită o perioadă de acomodare
Date tehnice - Audi A8 (2010-2014) 3.0 TDI 250CP quattro tiptronic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Peter D'hoore, purtătorul de cuvânt al germanilor de la Audi, a confirmat că producția uzinei din Bruxelles, Belgia, va fi stopată în data de 28 februarie 2025. (Luni, 16 Decembrie)
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
"si reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând."
Maaaai, sincer mi-as dori si eu sa fiu un "om de rand" care-si permite sa dea atatia bani la achizitia unui autoturism, ca sa nu mai zic de intretinerea lui.....
Audi m-a impresionat cu acest model,avand la dispozitie motorul testat de voi.E o combinatie foarte buna si atragatoare.Consum mic,tinuta de drum interesanta,performante decente,interior de lux[nu agreez combinatia de culori al modelului din test,dar sunt si alte optiuni...].Cam tot ce ti-ai putea dori de la o masina de genul asta.
Foarte tare frate ! :)
Si stai linistit ca tdi-ul asta de 3,0 nu consuma mai mult decat al tau 1,6 pe gaz, dupa cum ai si vazut....daca ai citit.
AM spune: "De la sistemul de climatizare, până la ventilaţia şi încălzirea scaunelor, toate au un efect asupra consumului acestui model".
Suna un pic aiurea, de parca doar la aceasta masina se intampla lucrul asta, lucru fals, binenteles.
NU contest masina ci doar pretul si modul in care au dresat lumea sa plateasca pe o masina cat pentru o viluta frumusica.
P......nu e cine cere.
1. "Nu ne-a placut: Cea mai ridicata masa din segment" Gresit, cu exceptia lui Jaguar XJ cu motorizarea corespondenta, A8 3.0 TDI are cea mai "coborata" masa din segment si este, fara exceptie, cel mai usor model cu tractiune integrala din clasa sa. De Audi Space frame nu s-a auzit la automarket?!
2. "Audi A8 3.0 TDI quattro şi reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând." yeah right, poate va referiti la oamenii de rand care au rezidenta la Monaco
3. "Fiind vorba de un model premium, care aparţine segmentului limuzinelor de lux" - exista si modele nepremium care apartin in segmentul limuzinelor de lux?
Mai baieti mai puneti si voi mana pe o revista straina, sau Mircea nu ii mai lasa sa ii faca de cap singuri ca se pare ca vor ramane vesnici juniori!
modelul fiind cel mai rapid din categoria sa la "nişa" diesel de maximum 3.0 litri. Nici măcar Jaguar XJ, cu ai săi 275 CP, nu poate să-i ţină piept lui A8, fiind cu 0.3 secunde mai lent de la 0 la 100 km/h. Mercedes S350 BlueTec 4Matic are nevoie de 7.1 secunde pentru a atinge 100 km/h, în timp ce BMW 730d necesită 7.2 secunde pentru această acţiune.
si totusi Audi-ul in cat timp ajunge la 100?
Pe langa asta,spre deosebire de Audi,nu-ti iei o masina de unica folosinta (garantie 2ani),Lexus oferind 5 ani (din bara in bara).
Poti sa-i pui tu ce denumire vrei la tehnologie, ca tot nu-i cea mai usoara din segment. S 350 Bluetec 4-Matic are 2065 kg, asa ca, baietii au dreptate. Ca e mica diferenta, asta-i alta treaba.
@Ivanoff
In primul rand, hibrid nu exista decat la LS 600 si are un consum mediu declarat, de 9,3 %. Parca-i ceva mai mare, nu ?
In al doilea rand, ma indoiesc ca-ti va lipsi ceva semnificativ din pachetul de dotari la acest A8 si vei gasi la acel Lexus.
In al treilea rand, trebuie sa zaca niste frustrari maxime in tine, ca sa zici ca poti "mirosi a tractorist" intr-un diesel al zilelelor noastre si mai ales intr-o asemenea masina. Chiar si la figurat, folosita, aceasta expresie este cel putin ipocrita.
In ceea ce priveste design-ul, intr-adevar, se integreaza bine in gama. Atat de bine, incat daca te uiti de la distanta, s-ar putea sa-ti dai greu seama daca-i A4, A6 sau A8.
Asta nu inseamna ca n-arata bine.
1. Din cauze ce nu ţin de mine, am avut în faţă detalii tehnice incorecte. Versiunea testată are o masă de 1.915 kilograme, nu 2.070 cum am crezut la data redactării testului.
Îmi cer scuze pentru eroare.
Cel mai greu model cu tracţiune integrală din acest segment este S 350 BlueTec 4Matic, cu o masă de 2.065 kilograme. Abia versiunea V8 TDI (4.2 litri) a lui A8 are masa de 2.070 kilograme. BMW 730d (fără tracţiune integrală) cântăreşte 1.940 kilograme, în timp ce 740xD are o masă de 2.025 kilograme.
2. Sper că ai sesizat ironia din fraza respectivă. Oricum, dacă îţi imaginezi că persoanele care îşi permit un A8 sunt înstărite, de cei cu Bentley ce să mai spunem? Ştim că nu îşi permite oricine un A8, e normal, de unde vine şi titlul testului.
3. Există o limuzină de lux care nu este construită de un constructor premium, dar nu se vinde la noi. Chiar şi aşa, nu există limuzine de lux non-premium, deci afirmaţia ta este corectă.
Mulţumim pentru atenţie şi pentru sesizare, apreciem că avem cititori care se uită la detalii.
@Hadouken
Noul format al secţiunii de drivetest afişează fişa tehnică a versiunii testate, unde poţi vedea informaţiile respective.
cam greu imi explic cum poate acest A8 sa accelereze MULT mai repede pana la 100km/h in raport cu competitia directa ... ca nu are o supercutie de viteze care sa dea un plus de 15% acceleratiei, in conditiile unui motor mai slab (cuplu semnificativ mai mic decat S350 spre exemplu)
Sa "curga" degetele in jos :).
”Dotari standard
► 2 suporturi de pahare in consola
centrala fata + 2 in cotiera centrala
spate
► Adaptive air suspension
Suspensie pe perna de aer, reglabila
electronic pe fiecare roata; regleaza
automat garda la sol si amortizarea. Se
actioneaza prin Audi Drive Select.
► Airbag-uri fata integrale, cu deschidere
in 2 etape
► Airbag-uri laterale fata si spate,
integrate in spatarele scaunelor
► Airbag-uri pentru cap, pe toata lungimea
ferestrelor laterale ale autoturismului,
pentru protectia pasagerilor din fata si
a celor de pe locurile exterioare din
spate in cazul unei coliziuni laterale
► Alarma cu protectie la tractare;
monitorizeaza autoturismul cu ajutorul
senzorilor de la usi, portbagaj, capota
motorului si a celor interiori, are
posibilitatea dezactivarii senzorilor de
interior sau a senzorului de tractare.
Contine si imobilizatorul electronic si
sirena independenta de circuitul
electric al autoturismului.
► Anvelope 235/60 R17
► Audi Drive Select, adapteaza
caracteristicile autoturismului la
conditiile de rulare prin reglarea
suspensiei pneumatice, a directiei, a
pedalei de acceleratie si a modului in
care sunt schimbate treptele de viteza.
Disponibil cu 3 setari pre-configurate:
Comfort, Automatic si Dinamic + un mod
Individual in care soferul poate face
singur setarile dorite
► Audi hill-hold assist,
activeaza automat frana de parcare in
momentul stationarii. Plecarea de pe loc
se realizeaza fara a fi necesara
actionarea butonului franei de mana.
► Audi pre sense basic, analizeaza datele
furnizate de sistemele de siguranta si
ia masuri preventive in cazul detectarii
iminentei unui accident (strange
centurile de siguranta, activeaza
semnalele de avarie si inchide geamurile
si trapa (daca a fost comandata)
► Audi Soundsystem: amplificator 6 canale,
10 difuzoare inclusiv difuzor central in
plansa de bord, subwoofer, putere totala
180W
► Bancheta spate cu 3 locuri si cotiera
centrala rabatabila cu spatiu de
depozitare si loc pentru pahare
► Bloc lumini spate cu tehnologie LED
pentru lampile de pozitie, semnalizare,
lampa frana; lampa marsalier cu
iluminare alba, 2 lampi de ceata, a
treia lampa stop integrata in luneta
spate
► Buton Start-Stop motor in consola
centrala, permite pornirea si oprirea
motorului fara utilizarea cheii de
contact. Este insa necesar ca o cheie
originala sa fie prezenta la sofer.
► Caroserie Audi Space Frame® (ASF) -
constructie inovativa din Aluminiu si
Magneziu cu rigiditate crescuta, care
asigura o dinamica si o stabilitate
superioara in timpul rularii
► Centuri de siguranta automate,
in 3 puncte, cu limitator de forta si
intinzator pirotehnic, asortate culorii
interioare.
► Cititor DVD- integrat in MMI®; amplasat
in consola centrala, compatibil Audio
(MP3, WMA si AAC) si video (MPEG-1, -2,
-4, WMV, si Xvid)/ Redarea fisierelor
protejate (DRM) nu este posibila.
► Computer de bord cu ecran color 7"
aflat in raza vizuala a soferului, intre
ceasurile de bord, cu indicarea
informatiilor furnizate de sistemele de
asistenta, a treptelor de viteza, a
temperaturii exterioare si a altor
informatii disponibile in functie de
echiparile optionale comandate
(navigatie, asistent vedere pe timp de
noapte, Audi adaptive cruise control cu
functie stop&go, meniu telefon). Functia
de iluminare este automata.
► Concept MMI® integrat, cu ecran color
8", escamotabil din plansa de bord cu
elemente decor pianno
► Controlul electronic al stabilitatii
(ESP): face legatura intre ABS, EBV,
ASR, EDS si senzorii proprii si, prin
compararea datelor din timpul rularii cu
datele de referinta, intervine asupra
managementului motorului si/sau franeaza
rotile independent, indiferent de
viteza, pentru a asigura o stabilitate
marita
► Cotiera centrala fata rabatabila
► Covorase fata/spate din Velour
► Cruise control,mentine constanta viteza
dorita, incepand cu 30 km/h. Actionarea
se face cu ajutorul unei manete
amplasate in spatele volanului, viteza
setata este afisata pe computerul de
bord.
► Diferential blocabil electronic (EDS)
franeaza automat rotile motoare care
patineaza in situatii de aderenta
diferita intre roti si asigura astfel un
comportament de drum impecabil.
► Faruri cu Xenon "Plus" si reglare
automata a bataii farurilor, instalatie
spalare faruri
► Frana de parcare electromecanica,
include functia de frana de parcare,
ajutor la plecarea de pe loc si frana de
urgenta in timpul mersului pe toate cele
4 roti.
► Geamuri laterale si luneta termoizolante
cu tenta verde
► Inchidere centralizata cu telecomanda
► Inchidere servoasistata a capotei
portbagajului. In cazul in care nu este
completa, inchiderea capotei este
asistata electric.
► Inchidere servoasistata a capotei
portbagajului. In cazul in care nu este
completa, inchiderea capotei este
asistata electric.
► Indicarea modelului si a tehnologiei
motorului (FSI,TDI)
► Indicator uzura placute franare fata, cu
afisare pe ecranul computerului de bord
in caz de nevoie
► Instalatie de climatizare automata cu
ventilare indirecta si reglaj automat in
functie de intensitatea soarelui, cu
reglare separata a temperaturii pentru
zona picioarelor si a capului, atat
pentru sofer cat si pentru pasager.
Contine functie de recirculare normala
si automata, filtru de praf si polen si
are 3 tipuri de reglaj pre-configurat:
delicat, mediu si intensiv.
► Jaluzele actionate electric pentru
geamurile spate si pentru luneta.
► Jante aliaj 8Jx17, design 6 brate
► Lampi de frana adaptive, cu activarea
lampilor de avarie in cazului unei
franari de urgenta
► Literatura de bord in limba romana
► Motor turbo diesel 6 cilindrii,
3.0 l/184 kW/ 255 CP 24V V6 TDI, common
rail
► Norma de poluare EURO 5
► Oglinda interioara cu functie automata
antiorbire
► Oglinzi exterioare incalzite, rabatabile
electric
cu functie automata antiorbire si
functie de memorie (daca este comandat
pachetul de memorie scaune fata).
Carcasele oglinzilor sunt vopsite in
culoarea caroseriei ai au semnalizatoare
LED integrate
► Ornamente din aluminiu pentru pragurile
usilor
► Ornamente inferioare negru "glossy"
► Ornamente interioare din lemn de nuc
► Pachet decor aluminiu in interior (duze
ventilatie, ornament ecran MMI, buton
actionare frana electromecanica)
► Pachet fumatori cu scrumiera si bricheta
iluminate
► Pachet lumini interioare si exterioare
cu halogen si lumina rece "Polar". La
interior contine banda de lumini in
plafon, lumini de citit cu tehnologie
LED pentru locurile fata si spate,
lumini make-up, benzi de lumina pe
partea laterala a plafonului, elementele
actionare usi + tapiterie + spatiile de
depozitare din usi iluminate, podea fata
si spate iluminate, lampi de acces in
usi. La exterior contine iluminarea
spatiul din dreptul usilor si manerele
iluminate cu tehnologie LED.
► Parasolar fata cu oglinda make-up
iluminata
► Parbriz din sticla termoizolanta
► Plafon din stofa
asortat la culoarea interiorului
(argintiu sau bej)
► Prezoane antifurt
► Protectie laterala in caz de impact
compusa dintr-un sistem de bare fixe,
greu deformabile, integrate in usile
laterale
► Racire suplimentara motor
► Reglaj anti-patinare (ASR) – asigura o
tractiune mai buna impiedicand patinarea
rotilor la pornire
► Reglaj electric pentru volan, atat in
adancime cat si in inaltime, cu setare
automata la urcare si coborare
► Roata de rezerva de dimensiuni reduse
► Scaune fata cu reglaj electric in 12
directii (inaltime, adincime, inclinare
sezut si spatar, reglaj lobar)
► Scaune fata incalzite atat pe partea
centrala cat si pe cea exterioara
► Schimbator de viteze cu tehnologie
Shift-by-wire, imbracat in piele de
culoarea interiorului ales
► Semnale de avertizare acustica si optica
pentru centura de siguranta si pentru
luminile aprinse
► Senzor de lumina si de ploaie,
actioneaza automat farurile (in functie
de luminozitate) si stergatoarele (in
functie de aparitia stropilor de ploaie)
► Servotronic - directie reglabila automat
in functie de viteza; pentru parcare
asigura o manevrare usoara a volanului;
la viteze mari coloana de directie este
mai dura si implicit mai precisa. Creste
astfel agilitatea autoturismului care
raspunde spontan la comenzi.
► Sistem antiblocare (ABS) cu distributie
electronica a fortei de franare (EBV) si
asistent de franare hidraulic
► Sistem franare dublu-circuit in
diagonala, sistem antiblocare ABS cu
distributie electronica a fortei de
franare EBV, sistem electronic de
stabilitate ESP cu asistent de franare,
discuri frana fata/spate
► Sistem inteligent de recuperare a
energiei. Voltajul alternatorului creste
in fazele de franare pentru a converti
energia cinetica in energie electrica.
Aceasta energie este folosita pentru a
diminua utilizarea alternatorului in
fazele ulterioare de accelerare si
asigura o reducere a consumului cu pana
la 3%.
► Sistem pentru monitorizarea presiunii
pneurilor
► Sistem prindere scaun copil ISOFIX
pentru locurile din spate
► Sistem radio integrat in MMI® cu doua
cititoare de card SDHC, Jukebox
(compatibil MP3, WMA, AAC, MPEG1-, -2,
-4, WMV, Xvid). Muzica si fisiere video
se pot copia in memoria existenta.
Redarea fisierelor protejate (DRM) nu
este posibila.
► Sistem Start/stop, reduce consumul de
carburant si emisiile de CO2 prin
oprirea motorului in stationare, de ex.
la semafor. Pentru repornirea in
conditii optime, aceasta este initiata
deindata ce este eliberata pedala de
frana iar turatia necesara este deja
realizata in momentul in care a fost
angrenata treapta 1 de viteza (doar la
3.0 TDI)
► Sistem tetiere integral
In cazul unei coliziuni, multumita
conceptiei scaunelor, partea de sus a
corpului este retinuta de centurile de
siguranta iar capul este sprijinit din
timp. Se diminueaza astfel riscul unui
accident la coloana vertebrala.
► Spatii depozitare in usile laterale, in
manerele usilor fata, in cotierele fata
si spate, pe spatarele scaunelor Confort
sau Confort-Sport
► Suport ochelari pe plafon, deasupra
oglinzii retrovizoare
► Tapiterie din piele Valcona
► Tiptronic, 8 trepte
cutie de viteze automata, cu schimbare
dinamica a treptelor de viteze, cu
posibilitatea actionarii manuale
inclusiv de la padelele de pe volanul
multifunctional. Include si un program
suplimentar sport.
► Torpedou iluminat si racit
► Tractiune integrala permanenta quattro®
cu distributie a cuplului
asimetric-dinamica si diferential
central autoblocabil + diferential
electronic
► Trapa din sticla reglabila electric
► Trusa de prim ajutor si triunghi
reflectorizant
► Trusa medicala si triunghi
reflectorizant
► Volan multifunctional imbracat in piele,
design 4 spite, cu padele pentru
schimbarea treptelor de viteze”
@Ivanoff, ce zici ? Crezi ca-ti ajung ?
”
4UF Airbag pasager fata cu functie de 58,-- 71,92
dezactivare.
PCH Audi side assist inclusiv Audi pre sense 767,-- 951,08
spate
- Audi side assist: Sistem de
supraveghere al spatiului din spatele si
din lateralul vehiculului,
prin tehnologie radar, care informeaza
soferul cu ajutorul unui indicator cu
LED-uri montat in oglinda laterala daca
se afla un vehicul in unghiul "mort" sau
daca se apropie un vehicul din spate.
Acesta este un sistem de asistenta pasiv
care nu intervine in operarea
vehiculului. Poate fi activat printr-un
buton pe usa soferului si este activ
doar la viteze mai mari de 30 km/h.
- Audi pre sense rear: foloseste
senzorii spate de la Audi side assist
pentru anticiparea unei coliziuni din
spate. Daca autoturismul este echipat cu
scaune electrice cu memorie, acestea se
modifica intr-o pozitie mai sigura
pentru pasageri. Daca autoturismul este
echipat cu unul din pachetele confort
(PS8, PS1), sunt umflate sustinerile
laterale.
8RY BOSE Surround Sound 1.103,-- 1.367,72
- Surround-Sound cu 14 difuzoare,
inclusiv difuzor central si subwoofer,
amplificator pe 12 canale cu o putere
totala de peste 600W
- Audi-Pilot, potriveste sunetul in fata
de zgomotul interior
- Surround-Sound 5.1
- tehnologie Acoustic Wave, permite
redarea precisa a basului cu ajutorul un
difuzor amplasat in usile fata
PXB Faruri Xenon plus, inclusiv adaptive 767,-- 951,08
light cu reglaj progresiv al luminii.
Intensitatea luminii este
adaptata in functie de conditiile de
trafic cu ajutorul unei camere montate
in spatele oglinzii retrovizoare, de la
lumini de intalnire la lumini de
autostrada. Sistemul regleaza automat
distanta iluminata in functie de viteza
pe 3 nivele:
- Lumini oras (intre 5 si 50 km/h)
- Lumini drumuri nationale (intre 50 si
110 km/h)
- Lumini de autostrada (la rularea cu
peste 110 km/h un timp mai indelungat
sau la depasirea a 130 km/h)
Sistemul asigura deasemenea si
urmatoarele functii suplimentare:
- Lumina adaptiva dinamica (regleaza
fascicolul de lumina in functie de
directia de mers). Functioneaza intre 10
si 110 km/h.
- Lumina statica pentru schimbarea
directiei de mers (lumineaza spre noua
directie de mers odata cu activarea mai
lunga a semnalizarii). Functioneaza la
viteze sub 70 km/h.
- Lumini "all weather" (farul din partea
stanga este orientat usor spre exterior
iar aria generala de acoperire este usor
redusa). Aceasta functie inlocuieste
proiectoarele de ceata.
- Lumini de intersectie (se aprind la
intrarea intr-o intersectie cu conditia
ca vehiculul sa fie echipat cu sistem de
navigatie plus (PNG)
- Mod "Turist" (se adapteaza fascicolul
de lumina diferit pentru tarile cu
trafic pe partea stanga cu conditia ca
vehiculul sa fie echipat cu sistem de
navigatie plus (PNG)
PRK Jante aliaj 9Jx20, design 10 spite 3.452,-- 4.280,48
paralele, partial polisate, cu anvelope
265/40 R20
6G0 Magazie DVD/CD-uri 624,-- 773,76
amplasata in torpedou, pentru 6 DVD-uri
sau CD-uri, cu posibilitate redare MP3,
WMA, AAC, MPEG-4. Nu pot fi redate
fisiere cu protectie DRM
PNQ Navigatie MMI plus cu MMI touch 2.781,-- 3.448,44
Contine:
- hard disk intern, 20 GB utilizabili
pentru muzica,
- Radio-DVD cu posibilitatea de citire
MP3/WMA/AAC si filme pe DVD,
- MMI touch, ecran tactil pentru comanda
functiilor MMI®; se pot introduce litere
si cifre fara a muta privirea de la
drum; foloseste si pentru a accesa pana
la 6 posturi radio memorate pe cadran;
feedback acustic
- harti 3D,
- 2 cititoare de carduri SD,
- conexiune AUX-IN,
- comanda vocala,
- Audi music interface.
GS4 Optica aluminiu extins pentru interior: 402,-- 498,48
- Butoane din aluminiu (cele incadrate
de ornamentele inferioare),
- Reglajele duzelor de ventilatie cu
insertii de aluminiu si cu ornamente
laterale din aluminiu
- Butoanele de deschidere a spatiilor de
depozitare din usile laterale fata din
aluminiu.
- Protectie incarcare portbagaj din otel
inoxidabil
GT4 Ornamente inferioare din aluminiu 365,-- 452,60
argintiu.
7TL Ornamente interioare din lemn 402,-- 498,48
"Eschemaserholz samtbraun/Fine grain ash
velvet brown"
PS8 Pachet comfort pentru scaunele fata 1.849,-- 2.292,76
- 22 moduri de reglaj pneumatic pentru
inaltime, lungime, rabatare, reglaj
lombar, reglaj pentru tetiere si
intaltimea centurii de siguranta
- scaune, tetiere si cotiera imbracate
in piele Valcona uni
- capitonaj usi imbracat in Alcantara
- functie de memorie pentru scaunele
fata, volan, oglinzi exterioare, tetiere
si centuri pentru locurile fata.
QQ1 Pachet lumini ambientale 508,-- 629,92
iluminare in tehnologie LED, pentru :
- plafon
- manere sustinere
- spatii depozitare in usi
- spatiu picioare
- comenzi usi
- consola centrala
- praguri usi
Trei culori la alegere: Polar (alb),
Ivory (alb-galbui) sau Ruby-Polar
(rosu-alb), intensitate reglabila pe 20
de nivele .
7HC Pachet piele advanced cu piele Feinnapa 2.013,-- 2.496,12
cu cusatura pentru:
- consola centrala
- capitonaj inferior usi, inclusiv
cotiere usi si spatii depozitare usi
- partea inferioara a bordului, inclusiv
capac torpedou
- capacul airbagului de pe volan.
PKB Pachet portbagaj 105,-- 130,20
Contine: plasa pentru bagaje, carlige de
fixare, plasa pe partea dreapta a
portbagajului, priza de 12V, spatiu
pentru umbrela.
7X8 Parking Control Plus cu camera video 1.209,-- 1.499,16
spate:
Asistenta cu avertizare acustica si
optica la parcarea cu fata sau cu
spatele, cu afisaj pe ecranul MMI.
Include si o camera video pentru
asistenta la parcarea cu spatele,
integrata in capota portbagajului
4E7 Portbagaj cu deschidere/inchidere 566,-- 701,84
automata cu actionare electrica.
3X1 Sac de ski si clapeta pentru transportul 325,-- 403,--
obiectelor lungi
4A4 Scaune incalzite fata si spate (locurile 413,-- 512,12
laterale)
4D5 Scaune ventilate cu functie de masaj 1.544,-- 1.914,56
pentru locurile fata
- partea interioara a scaunelor este
ventilata, reglabila pe 3 nivele de
intensitate
- Tapiteria interioara a scaunelor
fata/spate este perforata
- Functie de masaj reglabila pe 5
programe, realizata cu ajutorul a 10
perne de aer dispuse in interiorul
scaunelor.
9ZW Telefon Bluetooth Audi 833,-- 1.032,92
(fara receptor), permite conectarea
aparatelor compatibile Bluetooth la
modulul GSM al autoturismului, copierea
agendei telefonice si accesarea
functiilor telefonului din MMI® sau cu
ajutorul volanului multifunctional.
Include un cititor SIM.
Sistemul permite si utilizarea
servicilor online: navigare cu ajutorul
hartilor Google Earth, cautare online
POI (Point of Interest), WLAN-Hotspot.
Nota: Doar pentru telefoane cu SIM Acces
Profile. Traficul de date nu este inclus
si necesita un abonament separat cu
furnizorul dvs. GSM. Datorita volumului
mare de date se recomanda un abonament
cu taxa fixa si fara limita de trafic.
VA2 Tetiere comfort pentru locurile spate cu 240,-- 297,60
sustineri laterale reglabile manual care
asigura un plus de confort si siguranta.
1XX Volan multifunctional sport, imbracat in 163,-- 202,12
piele, design 3 spite cu padele pentru
schimbarea treptelor de viteze
Total optionale: 20.489,-- 25.406,36
7X7X culoare: Albastru "Nacht" perlat 1.040,-- 1.289,60
KN tapiterie: Piele, Titangrau 0,-- 0,--
culoare plansa de bord: Titangrau
culoare mocheta: Titangrau
culoare plafon: Argintiu”
Pentru 740d există A8 4.2 TDI şi altele.
@ST ... mai bine dadeai un link :)
hmm...daca o tin tot asa in curand vor adapta de pe tiruri sistemul de cutii de viteze :D
Sa fie oare acesta compromisl pt oras si autostrada? adica sa ai si acceleratie si top speed. bagi cat mai multe trepte.
nah...sa vedem ce ne rezerva viitorul. in 2020 cutia DSG^2 cu 16 trepte de viteza pe motorul triplu-V 2.0 TDI, varf de gama-500cp...
sper ca se intelege ironia referitor la evolutia destul de ciudata a domeniului auto. in loc sa se lasa liber tehnologiile mult mai avansate de cat motoritarile cu combustie interna
Vb unuia mai sus, la 13.000 euro gasesti bijuterii de A8 cu interior crem de piele din 2002-2003, cautati pe mobile.de.
Si eu sunt unul din posesorii al acestei marci, in viitor as dori un model quattro 2.0TFSI sau 2.5TDI .
Pacat ca nu avem sosele pt ele...........
2. pe a6 cel mai mare motor este de 3.0 tdi.
3. @maddymaftel phaeton nu se mai fabrica de destui ani :)
4. a6 nou este o masina scumpa spre foarte scumpa si intradevar este pentru oamenii normali care sunt executive class chiar si in germania sau vorba cuiva au domiciliu la monaco. aici automarket sincer ati gresit.
5. designul este strict o chestie de gust. a6 are un design clar si testat, jaguar este oarecum o masina exotica cu niste costuri de intretinere fabuloase deci isi permit sa isi faca de cap cu designul.