Drivetest Audi A8 (2010-2014)

3.0 TDI 250CP quattro tiptronic
Audi A8 (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 22.06.2011
Mogul chibzuit

Dacă eşti liderul unei corporaţii şi n-ai făcut avere prin "tunuri" trase statului, te interesează şi costurile. Vine momentul în care trebuie să-ţi schimbi automobilul şi începi să analizezi ofertele constructorilor premium. Audi vine în atenţia celor chibzuiţi, care vor cea mai ieftină limuzină mare cu tracţiune integrală şi motor diesel de 3.0 litri, care oferă cel mai bun timp 0-100 din segment şi cel mai mic consum de carburant din segment. Se numeşte Audi A8 3.0 TDI quattro şi reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând.

Audi A8 (2010-2014)
3.0 TDI 250CP quattro tiptronic

  • Pret de pornire 88.640 €
  • Pret model testat 115.336 €
  • Taxa auto 727 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorizarea entry-level la A8 este unitatea 3.0 TDI de 250 CP şi 550 Nm. Aceasta este oferită doar în compania unei transmisii automate cu opt trepte, realizată de ZF şi cu sistemul de tracţiune integrală quattro. Rivalii nu oferă tracţiune integrală pe versiunile entry-level şi nici transmisie automată cu opt trepte, aceştia având în ofertă automate cu şase rapoarte şi tracţiune spate. În raport cu competitorii, versiunea 3.0 TDI a lui A8 se mândreşte cu cea mai redusă turaţie de la care este disponibil cuplul motor maxim - 1.500 de rpm. Acest lucru oferă un avantaj în mai multe privinţe, chiar dacă rivalii oferă până la 620 Nm (cum este cazul lui S350 BlueTec, dar la 1.600 rpm). În schimb, motorul 3.0 TDI nu este cea mai puternică unitate din segment, titlul fiind deţinut de V6-le diesel al lui Jaguar XJ, care oferă 275 CP. Pe locul doi vine unitatea 350 CDI de la Mercedes-Benz, cu ai săi 258 CP.

Comportamentul acestui propulsor pe A8 este foarte plăcut, vibraţiile fiind insesizabile în ciuda faptului că vorbim de un diesel destul de mare, iar antifonarea este şi ea reuşită. Reprizele sunt la un nivel înalt, A8 reuşind să facă impresie la aproape orice viteză. Practic, când vorbim de un model de acest calibru, totul depinde de preferinţa clientului, motoarele şi transmisiile fiind foarte apropiate ca performanţe.

Consum

Deşi este un model de lux, destinat elitelor, Audi A8 are un consum mediu anunţat la 6.6 litri la sută. Cel mai apropiat rival, Jaguar XJ are un consum mixt de 7.0 litri la sută, dar acesta nu are tracţiune integrală. Versiunea cu tracţiune integrală a lui Mercedes-Benz S-Klasse, cel mai apropiat echivalent al lui A8 din acest punct de vedere, are un consum mediu de 7.3 litri la sută. BMW 730d nu este oferit şi în versiune cu tracţiune integrală, iar modelul are un consum mixt de 7.2 litri la sută.

Computerul de bord al lui A8 este echipat cu o funcţie care îţi specifică toţi consumatorii suplimentari şi consumul în litri pe oră al acestora. De la sistemul de climatizare, până la ventilaţia şi încălzirea scaunelor, toate au un efect asupra consumului acestui model. Dacă le oprim pe toate, ne apropiem foarte mult de valoarea anunţată de constructor pentru mediul urban - 8.0 litri la sută. Pentru că nimeni nu circulă într-un A8 cu climatizarea oprită şi cu piciorul drept uşor ca un fulg, consumul de carburant în mediul urban, într-un regim calm de rulare, atinge valoarea de 10.5 litri la sută. Dacă ne grăbim, acesta urcă cu 1.0-1.5 litri la sută.

Pe autostradă, Audi A8 se simte ca acasă cu cele opt trepte ale sale, rulând la 120 km/h cu 1.500 rpm în treapta a opta. Consumul la viteza respectivă este de numai 7.5 litri la sută cu instalaţia de climatizare în funcţiune, ceea ce înseamnă puţin peste cât consumă o compactă diesel în aceleaşi condiţii.

În regim extraurban, A8 3.0 TDI consumă puţin peste 6.5 litri la sută, în condiţiile în care respectăm limitele de viteză impuse de lege. Pe scurt, vorbim de cel mai economic model din segment, care obţine un consum mediu foarte mic.

Performanţe

De obicei, când eşti cel mai tare la capitolul consum, n-ai cum să fii şi primul la performanţe. Ei bine, celor de la Audi le-a ieşit pasenţa cu A8 3.0 TDI, modelul fiind cel mai rapid din categoria sa la "nişa" diesel de maximum 3.0 litri. Nici măcar Jaguar XJ, cu ai săi 275 CP, nu poate să-i ţină piept lui A8, fiind cu 0.3 secunde mai lent de la 0 la 100 km/h. Mercedes S350 BlueTec 4Matic are nevoie de 7.1 secunde pentru a atinge 100 km/h, în timp ce BMW 730d necesită 7.2 secunde pentru această acţiune.

Interior

A8 vine cu un interior sobru, cu finisaje foarte bune şi materiale de calitate. Nemţii au amestecat lemnul, pielea şi aluminiul pentru a fabrica un interior elegant, funcţional şi chiar ergonomic. În primă fază, veţi fi asaltaţi de numărul mare de butoane, amplasate atât pe bord, cât şi pe consola centrală şi pe volan. Chiar dacă au pus foarte multe butoane în A8, cei de la Audi nu s-au zgârcit la plastic, acesta fiind de calitate, iar piesele care au un finisaj care seamană cu aluminiul sunt chiar din aluminiu. În baza setărilor din interfaţa MMI, clientul poate să schimbe culoarea iluminării interioare (fiind oferite trei setări).

Scaunele sunt deosebit de confortabile, iar sistemul de masaj oferit opţional face toţi banii. Practic, nu mai vrei să pleci din maşină odată ce îl activezi şi îi descoperi tainele. În ceea ce priveşte locurile din spate, acestea oferă şi ele un grad ridicat de confort, dar directorii adevăraţi, cei care nu îşi conduc singuri maşina, ar putea să opteze pentru versiunea cu ampatament mărit, pentru un plus de relaxare la o călătorie mai lungă, fără a îngreuna accesul body-guardului masiv de pe locul din dreapta.

Cel mai arătos element de la interior, după ceasul analogic montat pe consola centrală, este scrumiera. Chiar dacă nu o veţi folosi niciodată, aceasta este construită din aluminiu lustruit cu atenţie şi ştanţată cu sigla Audi. N-am putut să ne abţinem să o admirăm de fiecare dată când deschideam compartimentul care o găzduieşte.

Preţ de achiziţie

Audi A8 pleacă de la 88.640 de euro cu TVA inclus în România. Cel mai ieftin model din segment echipat cu un motor diesel de 3.0 litri este BMW 730d, care pleacă de la 79.236 de euro cu TVA inclus. Mercedes-Benz S350 BlueTEC 4Matic pleacă de la 83.700 de euro cu TVA inclus, în timp ce Jaguar XJ costă 81.207 euro cu TVA inclus în versiunea entry-level.

Exemplarul din imagini, finisat într-o nuanţă perlată numită "Nachtblau", are opţionale în valoare de 25.406 de euro. Mult, dacă privim suma în sine, dar puţin în comparaţie cu preţul final al modelului - 115.336 euro cu TVA inclus. Scaunele ventilate cu funcţie de masaj costă 1.914 euro cu TVA inclus, la care se adaugă pachetul Comfort, de 2.292 de euro, dotari pe care vi le recomandăm atunci când vă configuraţi un A8. Cea mai ieftină dotare opţională costă doar 71 de euro, fiind vorba de posibilitatea de dezactivare a airbag-ului pasagerului de pe locul din dreapta faţă.

Siguranţă

Pe lângă o multitudine de airbag-uri, ABS, ESP şi alte sisteme de acest gen, A8 are un sistem numit Audi pre sense, care supraveghează spaţiul din jurul autovehiculului prin radar şi detectează o eventuală coliziune din spate. În cazul în care vehiculul este echipat cu scaune electrice cu memorie, cum este cazul exemplarului testat, acestea se mută automat într-o poziţie mai sigură pentru pasageri, iar susţinerile laterale se umflă, dacă vehiculul este echipat şi cu pachetul confort (din nou, cum este cazul vehiculului testat).

Pe scurt, nemţii nu au făcut niciun rabat în ceea ce priveşte tehnologiile pentru siguranţă şi modul în care acestea sunt aplicate, ocupanţii lui A8 fiind ţinuţi "în puf" în cazul unui eventual impact.

Ţinută de drum

Fiind vorba de o limuzină de lux creată de o marcă premium, vorbim de o orientare spre confortul pasagerilor. Cu toate acestea, cei de la Audi nu puteau să nu facă un asemenea model dinamic, permiţându-i şoferului să regleze modul în care vrea să se simtă la volan prin apăsarea unui buton. Mai bine zis, printr-o setare din MMI, care oferă posibilităţile următoare: dynamic, auto, confort şi individual. Ultimul mod permite un amestec al celor de mai sus prin reglarea separată a răspunsului la acceleraţie, a fermităţii suspensiei, a fermităţii direcţiei şi, nu în ultimul rând, reglarea pretensionării centurii de siguranţă. Suspensia pneumatică este standard şi reglează automat fiecare roată în parte, fermitatea şi garda la sol variind în funcţie de anumiţi parametri.

Direcţia are o fermitate potrivită şi oferă un nivel corect de feeling pe toate modurile de funcţionare, cu toate că BMW Seria 7 se poate mândri cu un plus de dinamism la acest capitol, justificat şi de faptul că roţile din spate primesc şi ele sistemul lor de direcţie. În ceea ce priveşte absorbţia şocurilor generate de drumurile mioritice, nu prea avem reproşuri pentru A8, modelul reuşind să filtreze cu succes toate elementele perturbante, în timp ce lucrurile care contau cu adevărat s-au făcut simţite.

Vizibilitate

Audi A8 nu prezintă probleme la capitolul vizibilitate, în ciuda dimensiunilor impozante. Exemplarul testat este echipat cu un sistem xenon cu faruri adaptive, opţiune de 951 de euro cu TVA inclus, care oferă posibilitatea reglării automate a farurilor în funcţie de condiţiile atmosferice şi viteză. Mai mult decât atât, versiunile A8 echipate cu acest sistem şi cu navigaţie aprind un set de lumini speciale la intrarea într-o intersecţie, pentru a spori vizibilitatea şoferului fără a încurca ceilalţi parteneri de drum. Proiectoarele au fost eliminate complet, faciculul de lumină generat de blocurile optice putând fi "modelat" în mod automat în cazul în care se detectează ceaţa. Problemele lui A8 vizează însă faptul că este foarte dificil de manevrat în parcările bucureştene, acolo unde mărimea sa nu ţine cont de oraşul îngrămădit.

Tehnologie

Exemplarul testat beneficia de numeroase echipamente opţionale la capitolul tehnologie, printre care putem enumera sistemul audio Bose cu 14 difuzoare, inclusiv subwoofer şi difuzor central, care integra şi un amplificator pe 12 canale cu o putere totală de peste 600W. Sistemul audio îşi regla singur volumul faţă de zgomotul interior şi oferea o experienţă audio surround-sound 5.1. Difuzoarele din uşile faţă beneficiau de tehnologia Acoustic Wave, ce permitea redarea precisă a başilor. Magazia cu DVD-uri avea şase locuri şi putea să redea formatele MP3, WMA, AAC şi MPEG-4, iar clienţii aveau la dispoziţie şi un dispozitiv de conectare a iPod-ului şi a stick-urilor USB, alături de un hard-disk intern, cu 20 de GB rezervaţi muzicii.

Design

Audi A8 este un model cu design sobru şi elegant, care îmbină aceste trăsături cu un iz de sportivitate. Modelul se integrează perfect în gama Audi în ceea ce priveşte limbajul de design, iar faptul că acesta este nava amiral a mărcii este vizibil atât când este singur pe şosea, cât şi când se află într-o parcare plină de Audi-uri de toate dimensiunile.

Nu sunt multe de spus despre aspectul său exterior, modelul impunând respect atât prin formele sale, cât şi prin gabarit.

Nu ne-a placut

  • Dificil de manevrat în parcări aglomerate (cel mai lung şi cel mai lat din segment)
  • Numărul mare de butoane de la interior necesită o perioadă de acomodare
Date tehnice - Audi A8 (2010-2014) 3.0 TDI 250CP quattro tiptronic
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
5137
Putere maxima CP (rpm)
250 (4000)
Latime mm
1949
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1500)
Inaltime mm
1460
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1915
Acceleratie 0-100 km/h s
6.1
Ampatament mm
2992
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
90
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A8 (2010-2014)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (32)

  • Zau???
    "Audi A8 pleacă de la 88.640 de euro cu TVA inclus în România."
    "si reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând."

    Maaaai, sincer mi-as dori si eu sa fiu un "om de rand" care-si permite sa dea atatia bani la achizitia unui autoturism, ca sa nu mai zic de intretinerea lui.....
    43 9
  • :)
    Ce sa zic si eu,un test bun,o masina pe masura,multe poze frumoase si nu in ultimul rand,placerea de a conduce.

    Audi m-a impresionat cu acest model,avand la dispozitie motorul testat de voi.E o combinatie foarte buna si atragatoare.Consum mic,tinuta de drum interesanta,performante decente,interior de lux[nu agreez combinatia de culori al modelului din test,dar sunt si alte optiuni...].Cam tot ce ti-ai putea dori de la o masina de genul asta.

    Foarte tare frate ! :)
    30 9
  • stefan
    ca sa vin in sustinerea afirmatiei ca e pt oameni de rand...am vazut multi...'cunoscatori'...in phaeton...care in mod normal costa un pic mai putin decat a8...dar SH iti gasesti unul putin rulat la 13-14000..
    9 14
  • *****
    nu va placut ca e dificila la parcare masina......pai daca ati spus ca e facuta pentru autostrada ....ce cauti cu asa masina in oras mai ales cu motorul asta de 3.0 tdi ???
    13 17
  • Power Diesel
    Power V6
    Bun testu, frumoase imagini, buna masina, bune motoarele la VAG, cuplu bun, dar parca prea multa lauda, si-n defavoarea celorlalti competitori (ti-ai luat bani pt postare cumva?). Pana la urma gusturile nu se discuta.Si la faza cu manageru, e pt un manager de afara, sau un hot ,parlamentar (de fapt e tot una) , un peste de romania :)
    21 13
  • dragos_thaci
    ....
    LOL, antonny. Se refereau la faptul ca e mai placuta la condus pe distange lungi si la viteze mari. Asta nu inseamna ca de acum nu mergi si prin oras, lucru imposibil de altfel.
    Si stai linistit ca tdi-ul asta de 3,0 nu consuma mai mult decat al tau 1,6 pe gaz, dupa cum ai si vazut....daca ai citit.

    AM spune: "De la sistemul de climatizare, până la ventilaţia şi încălzirea scaunelor, toate au un efect asupra consumului acestui model".
    Suna un pic aiurea, de parca doar la aceasta masina se intampla lucrul asta, lucru fals, binenteles.
    22 4
  • nemtii vietii....
    astia si la o masina de 88k euro iti cer 71 pt dezactivarea airbag...bine ca nu cer in plus si pt volan si roti...
    NU contest masina ci doar pretul si modul in care au dresat lumea sa plateasca pe o masina cat pentru o viluta frumusica.
    P......nu e cine cere.
    20 7
  • Andrei
    Vesnici cruzi
    Citind rapid acest material am ramas cu urmatoarea dilema: Ori baietii de la automarket se autosatisfac in cerc in comentarii (cel mai probabil), ori calitatea cititorilor automarket este foarte slaba, nu inteleg cum poate cineva sa categoriseasca acest test drept "bun" in conditiile in care ineptiile apar mai des decat numele brandului disecat. Trei m-au lovit in retina absolut instantaneu:

    1. "Nu ne-a placut: Cea mai ridicata masa din segment" Gresit, cu exceptia lui Jaguar XJ cu motorizarea corespondenta, A8 3.0 TDI are cea mai "coborata" masa din segment si este, fara exceptie, cel mai usor model cu tractiune integrala din clasa sa. De Audi Space frame nu s-a auzit la automarket?!

    2. "Audi A8 3.0 TDI quattro şi reprezintă vârful gamei în ceea ce priveşte produsele VAG pentru oamenii de rând." yeah right, poate va referiti la oamenii de rand care au rezidenta la Monaco

    3. "Fiind vorba de un model premium, care aparţine segmentului limuzinelor de lux" - exista si modele nepremium care apartin in segmentul limuzinelor de lux?

    Mai baieti mai puneti si voi mana pe o revista straina, sau Mircea nu ii mai lasa sa ii faca de cap singuri ca se pare ca vor ramane vesnici juniori!
    30 2
  • ****
    @dragos...nu era vb de consum .....ma referam k e o masina cu un motor mare .... sa te bucuri de masina asta locul ei e pe autostrada nu intr-un oras aglomerat si fara parcari
    3 4
  • @antonny @automarket
    3 litrii e cel mai mic motor...


    modelul fiind cel mai rapid din categoria sa la "nişa" diesel de maximum 3.0 litri. Nici măcar Jaguar XJ, cu ai săi 275 CP, nu poate să-i ţină piept lui A8, fiind cu 0.3 secunde mai lent de la 0 la 100 km/h. Mercedes S350 BlueTec 4Matic are nevoie de 7.1 secunde pentru a atinge 100 km/h, în timp ce BMW 730d necesită 7.2 secunde pentru această acţiune.

    si totusi Audi-ul in cat timp ajunge la 100?
    18 3
  • Ivanoff
    Lexus LS 460h L
    In banii acestia iti iei un Lexus LS 460hL hibrid si cu ampatament marit de 450 CP si consum de hibrid insa cu un pachet de dotari net superior si marele castig e ca nici nu mirosi a tractorist...
    Pe langa asta,spre deosebire de Audi,nu-ti iei o masina de unica folosinta (garantie 2ani),Lexus oferind 5 ani (din bara in bara).
    26 16
  • @Sebastian Toma
    Design de 4.5 stele... hai sa fim seriosi... ce au facut astia asa special de merita punctaj asa mare?? "sobrietatea si eleganta" de care vbiti voi e o caracteristica a clasei, nu inventeaza Audi roata. Diferenta e ca Jaguar XJ si chiar S Class vin cu niste artificii de design interesante, nu se limiteaza doar la a lua "una bucata forma limuzina" si a o burdusi cu tehnologie.
    30 9
  • O masina....sau mai bine zis o super masina. Din ce am citit si pe net in afara de BMW si Mercedes restul sunt la ani lumina in spate, nu prea are rival. Daca mergem pe principiu cum pot ajunge din A in B iti poti lua o flota de logani cu banii astia dar este adevarat ca senzatii de logani o sa ai.
    16 10
  • dragos_thaci
    ...
    @Andrei

    Poti sa-i pui tu ce denumire vrei la tehnologie, ca tot nu-i cea mai usoara din segment. S 350 Bluetec 4-Matic are 2065 kg, asa ca, baietii au dreptate. Ca e mica diferenta, asta-i alta treaba.

    @Ivanoff

    In primul rand, hibrid nu exista decat la LS 600 si are un consum mediu declarat, de 9,3 %. Parca-i ceva mai mare, nu ?
    In al doilea rand, ma indoiesc ca-ti va lipsi ceva semnificativ din pachetul de dotari la acest A8 si vei gasi la acel Lexus.
    In al treilea rand, trebuie sa zaca niste frustrari maxime in tine, ca sa zici ca poti "mirosi a tractorist" intr-un diesel al zilelelor noastre si mai ales intr-o asemenea masina. Chiar si la figurat, folosita, aceasta expresie este cel putin ipocrita.

    In ceea ce priveste design-ul, intr-adevar, se integreaza bine in gama. Atat de bine, incat daca te uiti de la distanta, s-ar putea sa-ti dai greu seama daca-i A4, A6 sau A8.
    Asta nu inseamna ca n-arata bine.
    15 10
  • @Andrei

    1. Din cauze ce nu ţin de mine, am avut în faţă detalii tehnice incorecte. Versiunea testată are o masă de 1.915 kilograme, nu 2.070 cum am crezut la data redactării testului.

    Îmi cer scuze pentru eroare.

    Cel mai greu model cu tracţiune integrală din acest segment este S 350 BlueTec 4Matic, cu o masă de 2.065 kilograme. Abia versiunea V8 TDI (4.2 litri) a lui A8 are masa de 2.070 kilograme. BMW 730d (fără tracţiune integrală) cântăreşte 1.940 kilograme, în timp ce 740xD are o masă de 2.025 kilograme.

    2. Sper că ai sesizat ironia din fraza respectivă. Oricum, dacă îţi imaginezi că persoanele care îşi permit un A8 sunt înstărite, de cei cu Bentley ce să mai spunem? Ştim că nu îşi permite oricine un A8, e normal, de unde vine şi titlul testului.

    3. Există o limuzină de lux care nu este construită de un constructor premium, dar nu se vinde la noi. Chiar şi aşa, nu există limuzine de lux non-premium, deci afirmaţia ta este corectă.

    Mulţumim pentru atenţie şi pentru sesizare, apreciem că avem cititori care se uită la detalii.

    @Hadouken
    Noul format al secţiunii de drivetest afişează fişa tehnică a versiunii testate, unde poţi vedea informaţiile respective.
    12 5
  • bun titlul :)

    cam greu imi explic cum poate acest A8 sa accelereze MULT mai repede pana la 100km/h in raport cu competitia directa ... ca nu are o supercutie de viteze care sa dea un plus de 15% acceleratiei, in conditiile unui motor mai slab (cuplu semnificativ mai mic decat S350 spre exemplu)
    6 9
  • Andrei
    @dragos_thaci
    Tocmai mi-ai oferit raspunsul la dilema, se pare ca problema nu este la baieti de la automarket.
    3 0
  • dragos_thaci
    @Andrei
    Mda. "Bravo" mie ca am luat de buna informatia lor fara s-o verific. Nu prea fac asta. Pt. S 4-Matic, o stiam de mai mul timp... .
    Sa "curga" degetele in jos :).
    1 1
  • ca motor observ un progres fabulos pentru audi ,practic mercedes si bmw au ce invata de la ei (desi nu suport vag trebuie sa fiu corect).masina per ansamblu arata bine ,insa daca pui un a 7 si un a 5 sportback langa acest a 8 o sa iti ia cateva momente sa iti dai seama care cum e.pacat ca nu are o imagine puternica cum se intampla cu mercedes( ca si bmw cu 7-arul lor care este fantastic nu scapa de asta ,noul seria 5 seamana cam mult cu seria 7 dar luate separat ca si audi arata excelent ,totusi 7-arul nu e chiar atat de "confundabil") .Mercedes insa se diferentiaza clar,ca si Lexus LS ,iar Jaguar XJ din spate si lateral arata bine de tot ,dar din fata mi-e foarte greu sa imi dau seama de la distanta daca e XF sau nu. Ce se intampla cu toti constructorii ? Chiar nu exista o soltuie de design care sa inlature ambiguitatea asta ?
    8 4
  • Ivanoff
    Si totusi...
    Si totusi,fara a mai scoate zeci de mii de euro pe optionale,in STANDARD,masina asta are ceva pe ea?...
    7 5
  • @Ivanoff
    Citez din fişa tehnică a modelului, primită de la importator:
    ”Dotari standard
    ► 2 suporturi de pahare in consola
    centrala fata + 2 in cotiera centrala
    spate
    ► Adaptive air suspension
    Suspensie pe perna de aer, reglabila
    electronic pe fiecare roata; regleaza
    automat garda la sol si amortizarea. Se
    actioneaza prin Audi Drive Select.
    ► Airbag-uri fata integrale, cu deschidere
    in 2 etape
    ► Airbag-uri laterale fata si spate,
    integrate in spatarele scaunelor
    ► Airbag-uri pentru cap, pe toata lungimea
    ferestrelor laterale ale autoturismului,
    pentru protectia pasagerilor din fata si
    a celor de pe locurile exterioare din
    spate in cazul unei coliziuni laterale
    ► Alarma cu protectie la tractare;
    monitorizeaza autoturismul cu ajutorul
    senzorilor de la usi, portbagaj, capota
    motorului si a celor interiori, are
    posibilitatea dezactivarii senzorilor de
    interior sau a senzorului de tractare.
    Contine si imobilizatorul electronic si
    sirena independenta de circuitul
    electric al autoturismului.
    ► Anvelope 235/60 R17
    ► Audi Drive Select, adapteaza
    caracteristicile autoturismului la
    conditiile de rulare prin reglarea
    suspensiei pneumatice, a directiei, a
    pedalei de acceleratie si a modului in
    care sunt schimbate treptele de viteza.
    Disponibil cu 3 setari pre-configurate:
    Comfort, Automatic si Dinamic + un mod
    Individual in care soferul poate face
    singur setarile dorite
    ► Audi hill-hold assist,
    activeaza automat frana de parcare in
    momentul stationarii. Plecarea de pe loc
    se realizeaza fara a fi necesara
    actionarea butonului franei de mana.
    ► Audi pre sense basic, analizeaza datele
    furnizate de sistemele de siguranta si
    ia masuri preventive in cazul detectarii
    iminentei unui accident (strange
    centurile de siguranta, activeaza
    semnalele de avarie si inchide geamurile
    si trapa (daca a fost comandata)
    ► Audi Soundsystem: amplificator 6 canale,
    10 difuzoare inclusiv difuzor central in
    plansa de bord, subwoofer, putere totala
    180W
    ► Bancheta spate cu 3 locuri si cotiera
    centrala rabatabila cu spatiu de
    depozitare si loc pentru pahare
    ► Bloc lumini spate cu tehnologie LED
    pentru lampile de pozitie, semnalizare,
    lampa frana; lampa marsalier cu
    iluminare alba, 2 lampi de ceata, a
    treia lampa stop integrata in luneta
    spate
    ► Buton Start-Stop motor in consola
    centrala, permite pornirea si oprirea
    motorului fara utilizarea cheii de
    contact. Este insa necesar ca o cheie
    originala sa fie prezenta la sofer.
    ► Caroserie Audi Space Frame® (ASF) -
    constructie inovativa din Aluminiu si
    Magneziu cu rigiditate crescuta, care
    asigura o dinamica si o stabilitate
    superioara in timpul rularii
    ► Centuri de siguranta automate,
    in 3 puncte, cu limitator de forta si
    intinzator pirotehnic, asortate culorii
    interioare.
    ► Cititor DVD- integrat in MMI®; amplasat
    in consola centrala, compatibil Audio
    (MP3, WMA si AAC) si video (MPEG-1, -2,
    -4, WMV, si Xvid)/ Redarea fisierelor
    protejate (DRM) nu este posibila.
    ► Computer de bord cu ecran color 7"
    aflat in raza vizuala a soferului, intre
    ceasurile de bord, cu indicarea
    informatiilor furnizate de sistemele de
    asistenta, a treptelor de viteza, a
    temperaturii exterioare si a altor
    informatii disponibile in functie de
    echiparile optionale comandate
    (navigatie, asistent vedere pe timp de
    noapte, Audi adaptive cruise control cu
    functie stop&go, meniu telefon). Functia
    de iluminare este automata.
    ► Concept MMI® integrat, cu ecran color
    8", escamotabil din plansa de bord cu
    elemente decor pianno
    ► Controlul electronic al stabilitatii
    (ESP): face legatura intre ABS, EBV,
    ASR, EDS si senzorii proprii si, prin
    compararea datelor din timpul rularii cu
    datele de referinta, intervine asupra
    managementului motorului si/sau franeaza
    rotile independent, indiferent de
    viteza, pentru a asigura o stabilitate
    marita
    ► Cotiera centrala fata rabatabila
    ► Covorase fata/spate din Velour
    ► Cruise control,mentine constanta viteza
    dorita, incepand cu 30 km/h. Actionarea
    se face cu ajutorul unei manete
    amplasate in spatele volanului, viteza
    setata este afisata pe computerul de
    bord.
    ► Diferential blocabil electronic (EDS)
    franeaza automat rotile motoare care
    patineaza in situatii de aderenta
    diferita intre roti si asigura astfel un
    comportament de drum impecabil.
    ► Faruri cu Xenon "Plus" si reglare
    automata a bataii farurilor, instalatie
    spalare faruri
    ► Frana de parcare electromecanica,
    include functia de frana de parcare,
    ajutor la plecarea de pe loc si frana de
    urgenta in timpul mersului pe toate cele
    4 roti.
    ► Geamuri laterale si luneta termoizolante
    cu tenta verde
    ► Inchidere centralizata cu telecomanda
    ► Inchidere servoasistata a capotei
    portbagajului. In cazul in care nu este
    completa, inchiderea capotei este
    asistata electric.
    ► Inchidere servoasistata a capotei
    portbagajului. In cazul in care nu este
    completa, inchiderea capotei este
    asistata electric.
    ► Indicarea modelului si a tehnologiei
    motorului (FSI,TDI)
    ► Indicator uzura placute franare fata, cu
    afisare pe ecranul computerului de bord
    in caz de nevoie
    ► Instalatie de climatizare automata cu
    ventilare indirecta si reglaj automat in
    functie de intensitatea soarelui, cu
    reglare separata a temperaturii pentru
    zona picioarelor si a capului, atat
    pentru sofer cat si pentru pasager.
    Contine functie de recirculare normala
    si automata, filtru de praf si polen si
    are 3 tipuri de reglaj pre-configurat:
    delicat, mediu si intensiv.
    ► Jaluzele actionate electric pentru
    geamurile spate si pentru luneta.
    ► Jante aliaj 8Jx17, design 6 brate
    ► Lampi de frana adaptive, cu activarea
    lampilor de avarie in cazului unei
    franari de urgenta
    ► Literatura de bord in limba romana
    ► Motor turbo diesel 6 cilindrii,
    3.0 l/184 kW/ 255 CP 24V V6 TDI, common
    rail
    ► Norma de poluare EURO 5
    ► Oglinda interioara cu functie automata
    antiorbire
    ► Oglinzi exterioare incalzite, rabatabile
    electric
    cu functie automata antiorbire si
    functie de memorie (daca este comandat
    pachetul de memorie scaune fata).
    Carcasele oglinzilor sunt vopsite in
    culoarea caroseriei ai au semnalizatoare
    LED integrate
    ► Ornamente din aluminiu pentru pragurile
    usilor
    ► Ornamente inferioare negru "glossy"
    ► Ornamente interioare din lemn de nuc
    ► Pachet decor aluminiu in interior (duze
    ventilatie, ornament ecran MMI, buton
    actionare frana electromecanica)
    ► Pachet fumatori cu scrumiera si bricheta
    iluminate
    ► Pachet lumini interioare si exterioare
    cu halogen si lumina rece "Polar". La
    interior contine banda de lumini in
    plafon, lumini de citit cu tehnologie
    LED pentru locurile fata si spate,
    lumini make-up, benzi de lumina pe
    partea laterala a plafonului, elementele
    actionare usi + tapiterie + spatiile de
    depozitare din usi iluminate, podea fata
    si spate iluminate, lampi de acces in
    usi. La exterior contine iluminarea
    spatiul din dreptul usilor si manerele
    iluminate cu tehnologie LED.
    ► Parasolar fata cu oglinda make-up
    iluminata
    ► Parbriz din sticla termoizolanta
    ► Plafon din stofa
    asortat la culoarea interiorului
    (argintiu sau bej)
    ► Prezoane antifurt
    ► Protectie laterala in caz de impact
    compusa dintr-un sistem de bare fixe,
    greu deformabile, integrate in usile
    laterale
    ► Racire suplimentara motor
    ► Reglaj anti-patinare (ASR) – asigura o
    tractiune mai buna impiedicand patinarea
    rotilor la pornire
    ► Reglaj electric pentru volan, atat in
    adancime cat si in inaltime, cu setare
    automata la urcare si coborare
    ► Roata de rezerva de dimensiuni reduse
    ► Scaune fata cu reglaj electric in 12
    directii (inaltime, adincime, inclinare
    sezut si spatar, reglaj lobar)
    ► Scaune fata incalzite atat pe partea
    centrala cat si pe cea exterioara
    ► Schimbator de viteze cu tehnologie
    Shift-by-wire, imbracat in piele de
    culoarea interiorului ales
    ► Semnale de avertizare acustica si optica
    pentru centura de siguranta si pentru
    luminile aprinse
    ► Senzor de lumina si de ploaie,
    actioneaza automat farurile (in functie
    de luminozitate) si stergatoarele (in
    functie de aparitia stropilor de ploaie)
    ► Servotronic - directie reglabila automat
    in functie de viteza; pentru parcare
    asigura o manevrare usoara a volanului;
    la viteze mari coloana de directie este
    mai dura si implicit mai precisa. Creste
    astfel agilitatea autoturismului care
    raspunde spontan la comenzi.
    ► Sistem antiblocare (ABS) cu distributie
    electronica a fortei de franare (EBV) si
    asistent de franare hidraulic
    ► Sistem franare dublu-circuit in
    diagonala, sistem antiblocare ABS cu
    distributie electronica a fortei de
    franare EBV, sistem electronic de
    stabilitate ESP cu asistent de franare,
    discuri frana fata/spate
    ► Sistem inteligent de recuperare a
    energiei. Voltajul alternatorului creste
    in fazele de franare pentru a converti
    energia cinetica in energie electrica.
    Aceasta energie este folosita pentru a
    diminua utilizarea alternatorului in
    fazele ulterioare de accelerare si
    asigura o reducere a consumului cu pana
    la 3%.
    ► Sistem pentru monitorizarea presiunii
    pneurilor
    ► Sistem prindere scaun copil ISOFIX
    pentru locurile din spate
    ► Sistem radio integrat in MMI® cu doua
    cititoare de card SDHC, Jukebox
    (compatibil MP3, WMA, AAC, MPEG1-, -2,
    -4, WMV, Xvid). Muzica si fisiere video
    se pot copia in memoria existenta.
    Redarea fisierelor protejate (DRM) nu
    este posibila.
    ► Sistem Start/stop, reduce consumul de
    carburant si emisiile de CO2 prin
    oprirea motorului in stationare, de ex.
    la semafor. Pentru repornirea in
    conditii optime, aceasta este initiata
    deindata ce este eliberata pedala de
    frana iar turatia necesara este deja
    realizata in momentul in care a fost
    angrenata treapta 1 de viteza (doar la
    3.0 TDI)
    ► Sistem tetiere integral
    In cazul unei coliziuni, multumita
    conceptiei scaunelor, partea de sus a
    corpului este retinuta de centurile de
    siguranta iar capul este sprijinit din
    timp. Se diminueaza astfel riscul unui
    accident la coloana vertebrala.
    ► Spatii depozitare in usile laterale, in
    manerele usilor fata, in cotierele fata
    si spate, pe spatarele scaunelor Confort
    sau Confort-Sport
    ► Suport ochelari pe plafon, deasupra
    oglinzii retrovizoare
    ► Tapiterie din piele Valcona
    ► Tiptronic, 8 trepte
    cutie de viteze automata, cu schimbare
    dinamica a treptelor de viteze, cu
    posibilitatea actionarii manuale
    inclusiv de la padelele de pe volanul
    multifunctional. Include si un program
    suplimentar sport.
    ► Torpedou iluminat si racit
    ► Tractiune integrala permanenta quattro®
    cu distributie a cuplului
    asimetric-dinamica si diferential
    central autoblocabil + diferential
    electronic
    ► Trapa din sticla reglabila electric
    ► Trusa de prim ajutor si triunghi
    reflectorizant
    ► Trusa medicala si triunghi
    reflectorizant
    ► Volan multifunctional imbracat in piele,
    design 4 spite, cu padele pentru
    schimbarea treptelor de viteze”
    17 6
  • dragos_thaci
    Sebastian
    :) ) ) ) Acum era sa fac si eu acelasi lucru. Ma intrebam daca o sa-mi incapa copy-paste-ul in mesaj.

    @Ivanoff, ce zici ? Crezi ca-ti ajung ?
    12 4
  • Dotări opţionale Audi A8
    Din nou, citez din lista furnizată de importatorul mărcii. De data aceasta, vorbim de exemplarul testat.

    4UF Airbag pasager fata cu functie de 58,-- 71,92
    dezactivare.
    PCH Audi side assist inclusiv Audi pre sense 767,-- 951,08
    spate
    - Audi side assist: Sistem de
    supraveghere al spatiului din spatele si
    din lateralul vehiculului,
    prin tehnologie radar, care informeaza
    soferul cu ajutorul unui indicator cu
    LED-uri montat in oglinda laterala daca
    se afla un vehicul in unghiul "mort" sau
    daca se apropie un vehicul din spate.
    Acesta este un sistem de asistenta pasiv
    care nu intervine in operarea
    vehiculului. Poate fi activat printr-un
    buton pe usa soferului si este activ
    doar la viteze mai mari de 30 km/h.
    - Audi pre sense rear: foloseste
    senzorii spate de la Audi side assist
    pentru anticiparea unei coliziuni din
    spate. Daca autoturismul este echipat cu
    scaune electrice cu memorie, acestea se
    modifica intr-o pozitie mai sigura
    pentru pasageri. Daca autoturismul este
    echipat cu unul din pachetele confort
    (PS8, PS1), sunt umflate sustinerile
    laterale.
    8RY BOSE Surround Sound 1.103,-- 1.367,72
    - Surround-Sound cu 14 difuzoare,
    inclusiv difuzor central si subwoofer,
    amplificator pe 12 canale cu o putere
    totala de peste 600W
    - Audi-Pilot, potriveste sunetul in fata
    de zgomotul interior
    - Surround-Sound 5.1
    - tehnologie Acoustic Wave, permite
    redarea precisa a basului cu ajutorul un
    difuzor amplasat in usile fata
    PXB Faruri Xenon plus, inclusiv adaptive 767,-- 951,08
    light cu reglaj progresiv al luminii.
    Intensitatea luminii este
    adaptata in functie de conditiile de
    trafic cu ajutorul unei camere montate
    in spatele oglinzii retrovizoare, de la
    lumini de intalnire la lumini de
    autostrada. Sistemul regleaza automat
    distanta iluminata in functie de viteza
    pe 3 nivele:
    - Lumini oras (intre 5 si 50 km/h)
    - Lumini drumuri nationale (intre 50 si
    110 km/h)
    - Lumini de autostrada (la rularea cu
    peste 110 km/h un timp mai indelungat
    sau la depasirea a 130 km/h)
    Sistemul asigura deasemenea si
    urmatoarele functii suplimentare:
    - Lumina adaptiva dinamica (regleaza
    fascicolul de lumina in functie de
    directia de mers). Functioneaza intre 10
    si 110 km/h.
    - Lumina statica pentru schimbarea
    directiei de mers (lumineaza spre noua
    directie de mers odata cu activarea mai
    lunga a semnalizarii). Functioneaza la
    viteze sub 70 km/h.
    - Lumini "all weather" (farul din partea
    stanga este orientat usor spre exterior
    iar aria generala de acoperire este usor
    redusa). Aceasta functie inlocuieste
    proiectoarele de ceata.
    - Lumini de intersectie (se aprind la
    intrarea intr-o intersectie cu conditia
    ca vehiculul sa fie echipat cu sistem de
    navigatie plus (PNG)
    - Mod "Turist" (se adapteaza fascicolul
    de lumina diferit pentru tarile cu
    trafic pe partea stanga cu conditia ca
    vehiculul sa fie echipat cu sistem de
    navigatie plus (PNG)
    PRK Jante aliaj 9Jx20, design 10 spite 3.452,-- 4.280,48
    paralele, partial polisate, cu anvelope
    265/40 R20
    6G0 Magazie DVD/CD-uri 624,-- 773,76
    amplasata in torpedou, pentru 6 DVD-uri
    sau CD-uri, cu posibilitate redare MP3,
    WMA, AAC, MPEG-4. Nu pot fi redate
    fisiere cu protectie DRM
    PNQ Navigatie MMI plus cu MMI touch 2.781,-- 3.448,44
    Contine:
    - hard disk intern, 20 GB utilizabili
    pentru muzica,
    - Radio-DVD cu posibilitatea de citire
    MP3/WMA/AAC si filme pe DVD,
    - MMI touch, ecran tactil pentru comanda
    functiilor MMI®; se pot introduce litere
    si cifre fara a muta privirea de la
    drum; foloseste si pentru a accesa pana
    la 6 posturi radio memorate pe cadran;
    feedback acustic
    - harti 3D,
    - 2 cititoare de carduri SD,
    - conexiune AUX-IN,
    - comanda vocala,
    - Audi music interface.
    GS4 Optica aluminiu extins pentru interior: 402,-- 498,48
    - Butoane din aluminiu (cele incadrate
    de ornamentele inferioare),
    - Reglajele duzelor de ventilatie cu
    insertii de aluminiu si cu ornamente
    laterale din aluminiu
    - Butoanele de deschidere a spatiilor de
    depozitare din usile laterale fata din
    aluminiu.
    - Protectie incarcare portbagaj din otel
    inoxidabil
    GT4 Ornamente inferioare din aluminiu 365,-- 452,60
    argintiu.
    7TL Ornamente interioare din lemn 402,-- 498,48
    "Eschemaserholz samtbraun/Fine grain ash
    velvet brown"
    PS8 Pachet comfort pentru scaunele fata 1.849,-- 2.292,76
    - 22 moduri de reglaj pneumatic pentru
    inaltime, lungime, rabatare, reglaj
    lombar, reglaj pentru tetiere si
    intaltimea centurii de siguranta
    - scaune, tetiere si cotiera imbracate
    in piele Valcona uni
    - capitonaj usi imbracat in Alcantara
    - functie de memorie pentru scaunele
    fata, volan, oglinzi exterioare, tetiere
    si centuri pentru locurile fata.
    QQ1 Pachet lumini ambientale 508,-- 629,92
    iluminare in tehnologie LED, pentru :
    - plafon
    - manere sustinere
    - spatii depozitare in usi
    - spatiu picioare
    - comenzi usi
    - consola centrala
    - praguri usi
    Trei culori la alegere: Polar (alb),
    Ivory (alb-galbui) sau Ruby-Polar
    (rosu-alb), intensitate reglabila pe 20
    de nivele .
    7HC Pachet piele advanced cu piele Feinnapa 2.013,-- 2.496,12
    cu cusatura pentru:
    - consola centrala
    - capitonaj inferior usi, inclusiv
    cotiere usi si spatii depozitare usi
    - partea inferioara a bordului, inclusiv
    capac torpedou
    - capacul airbagului de pe volan.
    PKB Pachet portbagaj 105,-- 130,20
    Contine: plasa pentru bagaje, carlige de
    fixare, plasa pe partea dreapta a
    portbagajului, priza de 12V, spatiu
    pentru umbrela.
    7X8 Parking Control Plus cu camera video 1.209,-- 1.499,16
    spate:
    Asistenta cu avertizare acustica si
    optica la parcarea cu fata sau cu
    spatele, cu afisaj pe ecranul MMI.
    Include si o camera video pentru
    asistenta la parcarea cu spatele,
    integrata in capota portbagajului
    4E7 Portbagaj cu deschidere/inchidere 566,-- 701,84
    automata cu actionare electrica.
    3X1 Sac de ski si clapeta pentru transportul 325,-- 403,--
    obiectelor lungi
    4A4 Scaune incalzite fata si spate (locurile 413,-- 512,12
    laterale)
    4D5 Scaune ventilate cu functie de masaj 1.544,-- 1.914,56
    pentru locurile fata
    - partea interioara a scaunelor este
    ventilata, reglabila pe 3 nivele de
    intensitate
    - Tapiteria interioara a scaunelor
    fata/spate este perforata
    - Functie de masaj reglabila pe 5
    programe, realizata cu ajutorul a 10
    perne de aer dispuse in interiorul
    scaunelor.
    9ZW Telefon Bluetooth Audi 833,-- 1.032,92
    (fara receptor), permite conectarea
    aparatelor compatibile Bluetooth la
    modulul GSM al autoturismului, copierea
    agendei telefonice si accesarea
    functiilor telefonului din MMI® sau cu
    ajutorul volanului multifunctional.
    Include un cititor SIM.
    Sistemul permite si utilizarea
    servicilor online: navigare cu ajutorul
    hartilor Google Earth, cautare online
    POI (Point of Interest), WLAN-Hotspot.
    Nota: Doar pentru telefoane cu SIM Acces
    Profile. Traficul de date nu este inclus
    si necesita un abonament separat cu
    furnizorul dvs. GSM. Datorita volumului
    mare de date se recomanda un abonament
    cu taxa fixa si fara limita de trafic.
    VA2 Tetiere comfort pentru locurile spate cu 240,-- 297,60
    sustineri laterale reglabile manual care
    asigura un plus de confort si siguranta.
    1XX Volan multifunctional sport, imbracat in 163,-- 202,12
    piele, design 3 spite cu padele pentru
    schimbarea treptelor de viteze
    Total optionale: 20.489,-- 25.406,36

    7X7X culoare: Albastru "Nacht" perlat 1.040,-- 1.289,60
    KN tapiterie: Piele, Titangrau 0,-- 0,--
    culoare plansa de bord: Titangrau
    culoare mocheta: Titangrau
    culoare plafon: Argintiu”
    7 4
  • putere
    cel mai puternic diesel din segment e 740d twin-turbo 306 cai ;)
    3 12
  • Vorbim aici de motorizările comparabile ( 3.0 TDI, 730d, 350 BlueTEC şi unitatea 3.0 D de la Jaguar).
    Pentru 740d există A8 4.2 TDI şi altele.
    12 3
  • consum
    In sfarsit ati facut aproape perfect rubrica "Consum". Observ ca ati luat aminte la zecile de critici din comentariile cititorilor.
    2 0
  • @radu - au facut testul de consum aproape "perfect" ... dar este "aproape" inutil sa vorbesti de consum la o masina de 120000Euro :)

    @ST ... mai bine dadeai un link :)
    2 1
  • tomita
    "treapta a 8-a"
    hmm...daca o tin tot asa in curand vor adapta de pe tiruri sistemul de cutii de viteze :D
    Sa fie oare acesta compromisl pt oras si autostrada? adica sa ai si acceleratie si top speed. bagi cat mai multe trepte.
    nah...sa vedem ce ne rezerva viitorul. in 2020 cutia DSG^2 cu 16 trepte de viteza pe motorul triplu-V 2.0 TDI, varf de gama-500cp...
    sper ca se intelege ironia referitor la evolutia destul de ciudata a domeniului auto. in loc sa se lasa liber tehnologiile mult mai avansate de cat motoritarile cu combustie interna
    2 1
  • O masina deosebita ca si ceilalti frati precedenti, sincer Audi mi se par cele mai frumoase masini.
    Vb unuia mai sus, la 13.000 euro gasesti bijuterii de A8 cu interior crem de piele din 2002-2003, cautati pe mobile.de.


    Si eu sunt unul din posesorii al acestei marci, in viitor as dori un model quattro 2.0TFSI sau 2.5TDI .
    Pacat ca nu avem sosele pt ele...........
    4 2
  • Salutare!
    Probabil,dacă ar fi fost să mă orientez spre un model de clasă mare premium,mi-aş bifat pe listă şi un Phaeton!
    3 2
  • lol
    1. de cand se compara a6 cu s class??? nu fac parte din acelasi segment. :)
    2. pe a6 cel mai mare motor este de 3.0 tdi.
    3. @maddymaftel phaeton nu se mai fabrica de destui ani :)
    4. a6 nou este o masina scumpa spre foarte scumpa si intradevar este pentru oamenii normali care sunt executive class chiar si in germania sau vorba cuiva au domiciliu la monaco. aici automarket sincer ati gresit.
    5. designul este strict o chestie de gust. a6 are un design clar si testat, jaguar este oarecum o masina exotica cu niste costuri de intretinere fabuloase deci isi permit sa isi faca de cap cu designul.
    0 5
  • Vorbesti numai prostii! imi iau lexus daca sunt neam cu patriciu sau daca e tata vreun seic din arabia saudita, cu tot cu hybridul ala tot consuma 20 % pe benzina si pentru ce sa platesc 7000 de lei impozitul la masina ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru