Drivetest Audi A5 Coupe facelift (2011-2016)

2.0 TFSI 224CP quattro Stronic
Audi A5 Coupe facelift (2011-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 18.06.2014
Simetrie tăioasă

Un bucătar desăvârşit are nevoie de un cuţit potrivit pentru fiecare ingredient. Un cuţit cu care să cresteze carnea de vită şi un altul cu care să toace fin frunzele de busuioc.

Ambele trebuie să fie ascuţite, cu linii drepte, precise, gata să fascineze prin simplitate. O simplitate tăioasă, asemeni celei pe care o vezi de multe ori noaptea, în oglinda retrovizoare şi pe care o identifici imediat după simetria LED-urilor.

Iar această simetrie tăioasă este un atribut pe care îl identifici cu un singur constructor premium, Audi, şi cu un singur model din gama sa: A5 Coupe.

Audi A5 Coupe facelift (2011-2016)
2.0 TFSI 224CP quattro Stronic

  • Pret de pornire 37.050 €
  • Pret model testat 49.991 €
  • Taxa auto 305 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Plecăm puţin din zona de confort a românului, motorul diesel, şi ne urcăm într-o versiune pe benzină a coupe-ului german. Este una destul de populară printre clienţii din România: 2.0 TFSI.

Un motor cu patru cilindri, supraalimentat, capabil să genereze 224 de cai putere la 4500 de rotaţii şi, mult mai important, un cuplu motor de 350 de Nm. Acesta din urmă este suficient de generos pentru un coupe cu pretenţii dinamice şi are marele avantaj de fi resimţit extrem de devreme: încă de la 1500 de rotaţii.

Cum se traduce asta? Printr-un comportament mereu alert, mereu în plaja de resurse, mereu gata să te ajute când piciorul tău apasă pedala de acceleraţie.

Cutia automată Stronic, cu şapte rapoarte, este asociată cu succes motorului şi retrogradează bine, chiar dacă uneori cu unele întârzieri. În modul Sport însă, lucrurile devin extrem de sensibile, iar acul turometrului caută zone înalte. În aceste zone înalte poţi auzi sunetul plăcut al motorului pe benzină, perfect antifonat în alte situaţii.

Consum

Un motor pe benzină îşi va cere întotdeauna drepturile, iar satisfacerea poftei sale pentru carburant va fi ceva mai costisitoare decât în cazul unui diesel.

Chiar şi cu un sistem Start-Stop bine pus la punct, fără vibraţii la repornire, A5 2.0 TFSI nu reuşeşte să scadă sub 12.5 litri/100 de km foarte uşor. Cutia automată încearcă să ajute în acest sens, schimbând devreme şi pe nesimţite, însă temperamentul nu se lasă modificat.

Şi în fara oraşului reţeta este similară, valoarea reală de consum oprindu-se undeva la 8 litri/100 de kilometri, fără exagerări şi depăşiri ale limitei de viteză.

În fişa tehnică, Audi promite o medie de 6.7 litri/100 de kilometri, departe de ceea ce am obţinut noi. Chiar şi aşa, coupe-ul din Ingolstadt este la fel de economic ca rivalul BMW 428i xDrive, care oferă însă cu 23 de cai în plus.

Performanţe

La capitolul performanţe, Audi A5 2.0 TFSI nu va dezamăgi pe nimeni cu cele 6.4 secunde ale sale, necesare până la 100 de km/h. E drept însă că nici nu se va apropia foarte tare de cele 5.8 secunde ale rivalului bavarez.

Din fericire, coupe-ul din Ingolstadt este ceva mai rapid decât omologul său din curtea Mercedes, care are nevoie de 7.2 secunde, deşi nu beneficiayă de transmisie integrală. De asemenea, cu cei 242 de km/h viteză maximă, A5 2.0 TFSI se află tot pe o poziţie intermediară.

Interior

Interiorul încearcă să se ghideze după aceeaşi filosofie simplistă promovată de Audi A1 şi A3, însă există destule butoane în mijlocul planşei de bord. Chiar şi aşa, ergonomia este una bună, comenzile fiind destul de intuitive.

Materialele folosite dovedesc că ne aflăm într-un segment premium, chiar dacă uneori, pe alocuri, în partea inferioară a consolei centrale, există şi zone unde plasticul este ceva mai tare.

Finisajele sunt bune, iar inserţiile de aluminiu înveselesc atmosfera şi contribuie la sublinierea caracterului premium. Scaunele îmbrăcate în piele şi alcantara, confortabile şi cu o susţinere laterală bună aduc şi ele o senzaţie de confort.

Un subiect tabu pentru majoritatea coupe-urilor, chiar şi pentru cele din clasa medie, spaţiul pe bancheta spate este destul de înghesuit. Ca şi accesul, ceva mai dificil decât la Seria 4. E drept că spaţiul la nivelul capului este suficient şi nu rişti să te intersectezi cu plafonul chiar dacă ai o înălţime medie.

Portbagajul este cel mai încăpător din segment, fiind cu câţiva litri mai generos decât al rivalilor BMW şi mercedes. Cu toate acestea, gura de încărcare nu este tocmai cea mai fericită opţiune atunci când ai de îndesat bagaje voluminoase.

Preţ de achiziţie

Ajungem şi la preţ, un subiect extrem de disputat, mai ales de pe margine. Audi A5 pleacă de la 37.000 de euro, un preţ destul de abordabil, însă versiunea testată de noi, 2.0 TFSI cu transmisie automată, strică puţin socotelile. Asta pentru că preţul de pornire este de 47.000 de euro, cu mult peste cel iniţial şi cu mult peste ceea ce percep rivalii Seria 4 şi C-Klasse.

Bavarezul cere aproape 46.000 de euro pentru versiuna 428i, asistată de o transmisie automată cu opt trepe.

Aflat spre finalul carierei, Mercedes C-Klasse Coupe şi versiunea sa 250 BluEfficiency este cea mai accesibilă soluţie, la cei numai 43.500 de euro percepuţi pentru un motor, ce-i drept, mai modest decât cel al rivalului.

Siguranţă

Deşi nu a fost testat oficial de EuroNCAP, actualul A5 împărtăşeşte aceeaşi platformă cu A4 şi, printr-o simplă asociere, trebuie să garanteze acelaşi nivel de siguranţă. Adică cinci stele, un punctaj maxim pentru protecţia pasagerilor adulţi şi de patru stele pentru protecţia pasagerilor copii.

Astfel de punctaje sunt obţinute graţie unei celule de siguranţă solidă şi unor sisteme de asistenţă care fac tot posibilul pentru ca tu şi ceilalţi să ajungeţi fără probleme la destinaţie.

Ţinută de drum

Cei care se gândesc să îşi cumpere un Audi A5 Coupe sunt oameni cu uşoare înclinaţii către sportivitate. Iar cei din Ingolstadt ştiu asta, motiv pentru care le-au ordonat inginerilor să gândească o suspensie capabilă să susţină un flux de adrenalină crescut.

Nu e de mirare că eşti în deplină legătură cu drumul de fiecare dată când te urci la volan. Denivelările nu sunt absorbite foarte bine, iar dacă optaţi şi pentru un set de jante generoase, lucrurile se complică.

E drept că A5 Coupe este destul de rigid şi inconfortabil, însă există numeroase situaţii în care vei aprecia această trăsătură. Majoritatea dintre ele pictate într-un decor montan, acolo unde şoseaua poate şerpui spre exaltarea celui de la volan. Exaltare trasată cu ajutorul unei pensule magice, cunoscută deja tuturor: quattro

Direcţia este şi ea precisă, însă poate părea puţin cam prea asistată.

Vizibilitate

E greu de spus cum te poate mulţumi un coupe în materie de vizibilitate. E un compromis pe care îl faci încă de la început, în favoarea designului. Oglinzile laterale sunt bine proporţionate, însă luneta este departe de ceea ce unii ar numi suprafaţă vitrată generoasă.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, un model din clasa premium nu poate face compromisuri. E şi normal ca Audi A5 Coupe să nu facă excepţie. Pe lângă sistemul de sunet premium, scaunele încălzite, climatizarea pe două zone şi senzorii de ploaie şi lumină, A5 Coupe propune clienţilor săi şi un sistem multimedia.

Este o versiune de bază a celebrului Audi Multimedia Interface (MMI), responsabil pentru mai multe setări, din păcate nu foarte prietenos în utilizare şi uneori destul de încâlcit. E nevoie de o acomodare prealabilă pentru a pricepe toate funcţiile pe care le pune la dispoziţie.

Este foarte util computerul de bord, uşor de utilizat şi extrem de bine gândit pentru amatorii de statistici. În plus, el este extrem de lizibil.

Design

Am vorbit despre sinonimia tăioasă la începutul testului. Acum trebuie doar să concluzionăm, împreună sau separat, că A5 Coupe este una dintre cele mai atrăgătoare propuneri din segment.

Simplă, e adevărat, dar extrem de tentantă. Dacă mai luăm în calcul şi izul sportiv insuflat de pachetul S-line, seducţia se strecoară uşor în subconştientul privitorului, cu scop persuasiv.

Nu ne-a placut

  • Accesul pe locurile din spate
  • Spaţiul pasagerilor spate pentru picioare
Date tehnice - Audi A5 Coupe facelift (2011-2016) 2.0 TFSI 224CP quattro Stronic
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4626
Putere maxima CP (rpm)
224 (4500)
Latime mm
1854
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1500)
Inaltime mm
1372
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1615
Acceleratie 0-100 km/h s
6.4
Ampatament mm
2751
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
61
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
455
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A5 Coupe facelift (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • "În mediul urban, am reuşit să obţinem un consum de 10.8 litri la sută"
    "Chiar şi în trafic mai aglomerat, consumul lui 328i nu a trecut de 12 litri la sută în Bucureşti, o realizare pentru o berlină de clasă medie pe benzină cu aproape 250 CP sub capotă."

    As zice ca motorul Audi este cu un pas in spatele motorului concurent de la BMW ... mai putini cai, consum mai mare .. masini similare (bmw-ul mentionat mai sus avea si 4x4.. deci un consum mai mare decat unul fara, ca acest audi). Probabil are un motor excelent, dar trebuie totusi mentionat ca trage mai greu si consuma mai mult ca cel de la BMW .. ca sa fim corecti :)

    Probabil cel mai atractiv model al Audi ... parerea mea, cred.
    14 9
  • consumul ala de maxim 12% de pe 328i mi se pare genial. greu de crezut ca poti obtine mai bun, cu un motor comparabil.
    8 3
  • Lucian
    A devenit dea dreptul deranjant marketingul mincinos practicat de Audi, BMW si Mercedes. Diferenta de consum de 5 litri / 100 km in mediul urban (de la 7.5 declarat de producator, la 12,5 obtinut in test) dovedeste din plin nesimtirea de care dau dovada producatorii.
    La o asemenea masina si motor, daca declarau 11 l consum urban, le scadeau dramatic vanzarile ? Eu cred ca nu. Dar ar fi dat dovada de seriozitate, o calitate mult mai apreciata la o marca premium.
    19 8
  • Lucian, la toti producatorii e aceasta problema. la mine de ex, diferenta e de 4l la consumul mediu - declarat fata de real, 3l urban si 2.5l extraurban :)
    11 1
  • Se poate sa fi imbatranit eu dar am fost cu un A5 si la fiecare groapa sau denivelare imi venea sa plang. Eu nu as numi tinuta asta "sportiva" pentru ca se poate ca o tinuta sportiva sa iti ofere si confort la nevoie, eu as numi-o tinuta slaba de drum mai ales pentru drumurile noastre. Asa nu, stai incordat la fiecare denivelare. Si am impresia ca tot mai multi producatori ofera suspensii din acestea.
    12 6
  • Masina din pozele voastre nu cred ca are nici o treaba cu masina testata de voi...cea din poze este quattro (4x4), iar voi ati facut review la una cu tractiune fata..unde acceleratia la cea cu quattro e de 6.4 mult mai apropiata de cea declarata la bmw..documentati-va mai bine, facand abstractie ca sunteti fani bmw.
    11 2
  • Florin
    Diferenta de consum este mare deoarece producatorii fac testele de consum in conditii ideale, fara trafic, opriri la semafor, accelerari bruste etc. In traficul real este aproape imposibil sa obtinem acele conditii, mai ales la noi in tara unde franezi sa eviti o caruta, o groapa, accelerezi mai puternic sa depasesti un tir pentru ca avem putine autostrazi etc
    6 2
  • Ce nu intelege lumea este ca romanica sau manelarica apartine lumii a 3-a cel putin suntem asa de inapoiati incat nici Jean Luc Picard nu nava lui care prinde viteza luminii nu ne mai paote alinia la standardele lumilor civilizate si este imposibil de testat o masina la adevarata ei valoare.Aici in afara de melteneala cu gipurile nu exista nimic.
    9 2
  • Alin, au facut review la una quattro, dar n`au mentionat asta in test, ci langa. pacat, pt ca e un sistem 4x4 f reusit, ar fi meritat mai multa atentie.
    7 0
  • A5 e un model lansat la sfarsitul lui 2007 cu facelift in 2012 care arata ca masina din poze.Bmw seria 4 este lansat in 2013, de unde si diferenta de aspect, consum, performante etc.Pana la sfarsitul acestui an, maxim inceputul anului viitor va fi lansata noua generatie si atunci vor putea fi comparate
    10 1
  • @Automarket - Nu credeti ca ar fi timpul pentru un articol in care sa detaliati cum se fac testele de consum conform cu directivele CE ?

    ... asa m-am saturat sa ii vad pe aceiasi imbecili comentand la fiecare test suparati pe diferentele dintre "realitate" si "marketing".

    Nu uitati de vorba aia din filme: "With great power comes great responsability".
    Este responsabilitatea voastra sa educati publicul ... ca degeaba le scriu eu ca o masina intr-a 5-a la 1000rpm are 60km/h si la 2000rpm are 120km/h ... imi iau "manute rosii peste ochi" de dispar din peisaj mai repede decat Audi asta calcat blană :)

    [/refulare]
    ps. va mai aduceti aminte de testul ala cu clio unde MAJORITATEA comentatorilor nu intelegeau ca intre roata si motor nu exista variatie de turatie in afara de cele 5-6-7-8-9 rapoarte ale cutiei ... si aia "castigau" ca aveau manute verzi, ca intr-o democratie adevarata
    [/sfarsit de refulare]
    7 2
  • Audi nu mai e marca de glorie a anilor "90,care fabrica caroserii galvanizate si motoare fiabile,pt 500 mii de km... Singurul motor de consum redus si performante satisfacatoare,asemanatoare e cel de 2.0TDI si dus la 187 cp cu 4.4 l/100 km extraurban
    http://skiddmark.com/2014/02/2-0-tdi-class-war-hots-audis-a6-ultra/
    1 7
  • @uncke: Exista deja un articol pe acest subiect: http://www.automarket.ro/stiri/constructorii-fura-in-medie-cu-25-la-cifrele-de-consum-51291.html
    3 0
  • mai faceti unu' ... si inca unu' ... pana oamenii baga la cap ca legea este intr-un fel si realitatea ... realitate :)
    7 0
  • Puterea maxima a motorului nu este la 4500 rpm, din cate stiu eu puterea maxima este realizata pe o plaja de turatii destul de mare, de la 4500 la 6000 rpm. Iar asta este foarte important.
    3 0
  • La fel si cuplul, este de la 1500 rpm pana la 4500.
    3 0
  • arogantul
    pe cand un test cu un model volvo echipat cu noul motor de 2 litri 306 cp / 350 Nm benzina si AT8?
    5 4
  • ignorantul
    mda...ma-ntreb daca e corect sau nu sa afirmi (chiar si la un coupe) ca:
    Ne-a placut: Ergonomia
    Nu (prea) ne-a placut: Accesul pe locurile din spate
    Spaţiul pasagerilor spate pentru picioare,
    monopost ... nu e, limuzina...nu e, e ergonomic, da' nu prea,
    al' dreacu' A5
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru