Luni, 09.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
E bine să fii ambiţios. Cu suficientă ambiţie, te poţi strădui să devii cel mai bun în ceea ce faci, sau cel puţin încerci să faci asta. Remarcăm ambiţia celor de la Suzuki, care au lansat un nou produs: Kizashi. Modelul vrea să se lupte cot-la-cot cu băieţii mari, deşi armamentul este limitat. Înfruntarea pe stilul "David vs. Goliat" decurge în felul următor: avem un model cu dimensiuni de sedan compact (foarte aproape de Octavia şi Jetta), cu motorizare şi preţ demne de clasa medie, dar cu dotări de clasa compactă.
Suzuki Kizashi (2010-2014)
2.4 VVT Sport 4WD CVT
- Pret de pornire 26.500 €
- Pret model testat 29.500 €
- Taxa auto 659 €
Motor / Transmisie
Kizashi are un singur motor în oferta pentru România, un "benzinar" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie. Versiunea testată are un CVT cu şase trepte şi tracţiune integrală decuplabilă. Existenţa sistemul de tracţiune integrală îi conferă lui Kizashi un avantaj atât în ceea ce priveşte consumul de carburant, cât şi în ceea ce priveşte manevrabilitatea. Motorul dezvoltă 178 CP la 6.500 rpm şi 230 Nm la 4.000 rpm. Chiar şi pe hârtie, valorile sunt slabe în comparaţie cu unităţile supraalimentate oferite de rivali, iar lipsa unui diesel pe piaţa din Europa nu este un semn de bun augur pentru cei de la Suzuki. Rivalii oferă motorizări mai eficiente şi mai performante, element important în alegerea unui automobil. În ceea ce priveşte reprizele oferite de Kizashi, nu riscaţi să vă rupeţi gâtul de la forţele dezvoltate de model. Pentru fiecare depăşire va fi necesar un kick-down, sau măcar o retrogradare din padelele de pe volan.
Consum
Suzuki anunţă un consum mediu de 8.3 litri la sută pentru Kizashi. Consumul urban este anunţat la 11.3 litri la sută, în timp ce consumul extraurban declarat este de 6.6 litri la sută. Din nou, în comparaţie cu rivalii, este destul de mult. Am reuşit să atingem valoarea consumului urban anunţată de japonezi, dar doar în condiţii liniştite de trafic şi rulând pe modul 4x2. În trafic aglomerat, consumul urban urcă la 13 litri la sută, respectiv 14 litri la sută cu aerul condiţionat pornit. Pe autostradă, la 120 km/h, consumul afişat este de 8.5 litri la sută. Consumul extraurban se situează în jurul valorii de 7 litri la sută.
Performanţe
Kizashi are nevoie de 8.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este de 205 km/h. Toţi rivalii de puteri apropiate (+/- 20 CP) au valori mai bune, iar acest lucru se vede şi în ceea ce priveşte reprizele de care dă dovadă acest model. Transmisia CVT îl "trage în spate" pe Kizashi, dar nici motorul său aspirat de 2.4 litri nu-l ajută prea mult să meargă la fel de rapid pe cum ar trebui.
Interior
Habitaclul lui Kizashi este interesant, cel puţin la prima vedere. Singurul nivel de echipare oferit vine cu tapiţerie din piele şi toate cele necesare unui nivel bun de confort. Pielea folosită este de calitate, dar plasticele de pe consola centrală nu îţi oferă aceeaşi senzaţie. Acestea sunt cauciucate şi au un aspect fad. Între timp, padelele sunt prea mici şi dau senzaţia de fragilitate. Bancheta din spate găzduieşte trei adulţi, dar portbagajul nu-i deosebit de spaţios - 461 de litri. Sub media unei compacte care se respectă, prea mic pentru clasa medie.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat are un preţ de 29.500 de euro cu TVA inclus. Nivelul de echipare standard este cel din imagini, nefiind vorba de o listă lungă de opţionale. Această măsură este aplicată de toţi constructorii asiatici, pentru a reduce timpul de aşteptare pentru un automobil nou. Pentru 27.268 de euro cu TVA inclus, poţi cumpăra un Volkswagen Passat 1.8 TSI (160 CP) DSG7, în echiparea Highline, adică model de clasă superioară oferit în nivelul de echipare de top. O Skoda Octavia cu aceeaşi transmisie şi motorizare vă costă puţin peste 23.000 de euro, fâcând-ul pe Kizashi un model destul de scump, în ciuda listei lungi de echipamente standard. Lipsa unui entry-level loveşte dur în cifre.
Siguranţă
Suzuki l-a echipat pe Kizashi cu şapte airbag-uri, ultimul dintre acestea fiind pentru genunchii şoferului. Apreciem iniţiativa japonezilor, dar speram să vedem şi un element tehnologic inovator la nivelul siguranţei. Nicio surpriză aici: avem doar ABS, ESP şi controlul tracţiunii. Aşadar, nimic spectaculos, doar ceea ce era deja normal într-un model din această clasă în 2011. Preţul modelului ar fi dictat un plus de echipamente de siguranţă, dată fiind oferta rivalilor.
Ţinută de drum
Am ajuns la unul dintre punctele forte ale lui Kizashi. Să discutăm, pe rând, de comportamentele prezentate în modurile 2WD şi 4WD. Pe modul tracţiune faţă, subvirarea apare destul de târziu şi este ţinută în frâu de electronică, în timp ce modul 4x4, prezintă un comportament subvirator în situaţii limită, care se transformă rapid în comportament supravirator, după care redresăm modelul. Per ansamblu, ţinuta de drum a lui Kizashi este agreabilă şi în modul 4x2, iar tracţiunea integrală nu îţi creşte aderenţa la o cotă incredibilă, ci îţi oferă doar un mic avantaj. Suspensia are o setare sport, dar nu este deranjantă la gropi abordate cu bun simţ.
Vizibilitate
Cei de la Suzuki au proiectat bine noul Kizashi. Modelul nu îţi pune probleme în materie de vizibilitate, cu excepţia unor mici intruziuni ale montanţilor A la virajele de stânga, când se formează un mic unghi mort. Am apreciat oglinzile laterale de dimensiuni mari, pentru că ne-au ajutat să ne ferim mai uşor de cei care nu le folosesc pe ale lor, iar luneta mare este cuprinsă integral de oglinda centrală.
Tehnologie
Cei de la Suzuki nu au venit cu nicio surpriză la acest capitol, Kizashi fiind echipat cu elementele "de bază" ale unui autoturism modern. Cu mici plusuri. Avem geamuri electrice, senzori de parcare, aer condiţionat pe două zone, tempomat, comenzi pe volan, Bluetooth, senzori de lumină şi ploaie, trapă electrică şi un sistem de spălare a farurilor. Cu excepţia ultimului element, găsim dotările de mai sus pe orice compactă care costă aproximativ 20.000 de euro, în timp ce Kizashi are un preţ cu 9.000 de euro mai mare.
Design
Am ajuns la ultimul punct forte al lui Kizashi. Aspectul exterior. Suntem convinşi că unii clienţi îl vor alege doar pentru cum arată. Pe lângă faptul că vine cu un aspect nou în segment, acesta i se potriveşte de minune. Avem însă o problemă: aspectul exterior nu se leagă prea mult cu performanţele, Suzuki Kizashi prezentând un look mult prea sportiv pentru ceea ce poate motorul de 2.4 litri în compania transmisiei CVT. E ca şi cum ai avea kit-ul de la versiunea de performanţă pe motorizare entry-level. Păcat, mare păcat.
Ne-a placut
- Design
- Suspensie sportivă
- Direcţie precisă
- Tracţiune integrală decuplabilă
Nu ne-a placut
- Reacţiile lente ale transmisiei CVT
- Cilindree mare a motorului în raport cu clasa
- Lipsa unui diesel în gamă
- O singură motorizare disponbilă
- Preţ prea mare pentru entry-level
Date tehnice - Suzuki Kizashi (2010-2014) 2.4 VVT Sport 4WD CVT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Suzuki
-
Constructorul asiatic prezintă noua generație Swift. Modelul a primit un design revizuit, dar și o motorizare nouă: propulsor de 1.2 litri mild-hybrid la 12V. (Miercuri, 06 Decembrie 2023)
-
Suzuki a publicat mai multe imagini cu noul concept care anunță viitoarea generație Swift. Modelul asiatic mizează pe un design nou și motorizare mild-hybrid. (Vineri, 27 Octombrie 2023)
-
Suzuki a publicat o imagine cu noul concept Swift. Acesta anunță noua generație a compactei de segment B și va debuta, la finalul lunii, cu ocazia Salonului de Mobilitate din Japonia. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Suzuki și SkyDrive au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea și construirea de vehicule zburătoare din 2024. Acestea vor avea o autonomie de 15 kilometri în zbor. (Marti, 20 Iunie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o ediție limitată Heritage pentru Jimny. Vor fi produse doar 300 de exemplare, exclusiv pentru piața din Australia. (Vineri, 03 Martie 2023)
Automarket, unde e fabricata masina?
nu are nici o sansa motorul asta in europa...(sau f mici).
in romania nici atat (nu e vw si nici tdi).prietenii stiu de ce :)
Prin comparatie directa, Skoda Octavia RS...mai iftina...motor mai mic...putere/cuplu net superioare... Si...cand e vb de ce se intampla atunci cand se pun rotile in miscare...deja e alta lume...
Ramane ca varianta numai pentru doritorii de "altceva", pentru ca nu arata rau si proasta nu e chiar, doar ca nu e la fel de buna...
Eu cred ca o solutie ar fi productia in Ungaria, unor motoare diesel sau pe benzina de cilindee mai mica(poate de provenienta Fiat sau VW pentru ca Suzuki are legaturi cu ei) si modificarea listei de dotari standard. Stiu, e foarte greu sa faci asta, poate chiar imposibil. Dar altfel eu nu vad cum s-ar vinde masina asta in Romania. Arata bine, mie imi place, dar...
dece 2.0TDI si nu 2.0 TSI tot de la VW, ne cumparam masini nu tractoare.