Joi, 25.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kuga a fost mereu un model apreciat din gama europeană de modele Ford. Apreciat, dar cumva în umbra vedetelor Fiesta, Focus şi Mondeo. Cei care au încercat un Kuga aveau să constate că au de-a face cu un SUV cu o dinamică apropiată de cea a generaţiei anterioare a modelului Focus, dar care oferea poate ceva mai puţin spaţiu faţă de concurenţa directă. Mai trebuie spus că anteriorul Kuga era oferit doar pe piaţa europeană, iar noua strategie Ford este de a propune modele globale. Astfel, a doua generaţie Kuga este un model care se vinde deja de aproape un an de zile în Statele Unite ale Americii sub numele de Ford Escape. Astfel, noul Kuga are de îndeplinit o dublă misiune: trebuie să satisfacă atât publicul european cât şi pe cel american.
Ford Kuga (2013-2016)
1.5 Ecoboost 150CP 4x2 Man Trend
- Pret de pornire 24.800 €
- Pret model testat 26.300 €
- Taxa auto 183 €
Motor / Transmisie
Am avut în faţă noul Ford Kuga în versiunea cu motorizare pe benzină de 1.6 litri. Este, dacă vreţi, versiunea entry-level de pe piaţa românească a noului SUV cu oval albastru. Mulţi vor strâmba din nas la ideea de SUV cu motor pe benzină, dieselul fiind preferatul multora când vine vorba de acest tip de caroserie. Pentru ei, Sebastian a testat deja varianta 2.0 TDCI a noului model Kuga în timpul lansării naţionale.
Să-i dăm totuşi o şansă şi variantei 1.6 Ecoboost. Ştiam că motorul este bun, experimentând-ul deja pe noul model Focus. Este primul propulsor născut în familia Ecoboost, o familie de motoare de cilindree mică, dar dopate cu ajutorul sistemului turbo. Ecoboost-ul de 1.6 oferă 150 CP în varianta sa de bază şi acesta este motorul pe care îl regăsim sub capota maşinii testate. Mai trebuie spus că această variantă de motorizare este asociată doar cu transmisia 4x2. Dacă dorim tracţiune integrală şi motor pe benzină, va trebui să optăm pentru varianta 1.6 Ecoboost de 182 CP şi cutie automată cu şase trepte.
Revenind la motorul nostru, acesta are 1.597 cmc şi dezvoltă 150 CP la 5.700 rpm, în timp ce cuplul motor maxim este de 240 Nm la 1.600 rpm. Cifre respectabile pentru un motor pe benzină. Puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte. În viaţa de zi cu zi, Kuga cu motor pe benzină se dovedeşte a fi extrem de agreabilă, mai ales datorită faptului că motorul este extrem de silenţios şi omogen. Este elastic şi suficient de puternic pentru a mişca decent cele 1.5 tone ale maşinii. Iar cutia manuală cu şase trepte este plăcută şi precisă la utilizare.
Consum
Deşi avem de-a face cu un motor pe benzină pus pe un SUV, consumul nu mai sperie pe nimeni. Oficial, noul Kuga 1.6 de 150 CP consumă în medie 6.6 litri/100 km. Concurenţa oferă consumuri chiar mai bune. Un exemplu este Mazda CX-5 2.0 benzină, model al cărui consum oficial este de 6 litri/100 km. Restul concurenţei cu motoare pe benzină de 2.0 litri înregistrează cifre de consum mediu situate între 7.2 şi 8.4 litri/100 km.
În realitate, noul Ford Kuga 1.6 Ecoboost consumă 10-10.5 litri/100 km în trafic urban. O cifră decentă având în vedere mărimea acestui model. Pentru cei care îşi doresc rafinamentul unui motor pe benzină, preţul plătit nu va fi chiar atât de mare.
Performanţe
Cei 150 CP oferiţi de motorul pe benzină de 1.6 litri turbo sunt suficienţi pentru a imprima un set de performanţe bune noului Kuga. În primul rând, îl ajută să păstreze timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/oră sub pragul psihologic al celor 10 secunde. Astfel, Kuga 1.6 Ecoboost, face "suta" în 9.7 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/oră. Sunt performanţe bune, dar modele ca Mazda CX-5, Toyota Rav4 sau VW Tiguan oferă acceleraţii mai bună până la 100 km/oră. De remarcat că Mazda şi Toyota folosesc motoare de 2.0 litri de 165, respectiv 150 CP, iar Volkswagen-ul are sub capotă un propulsor 1.4 TSI de 160 CP.
Interior
Ford a decis să aducă în România doar două versiuni de echipare pentru noul Kuga. Este vorba de Trend şi Titanium. Modelul testat de noi a venit în echiparea de bază Trend, ceea ce a însemnat eliminarea unor gadgeturi. Maşina păstrează totuşi suficiente elemente pentru un interior de o calitate bună. Planşa de bord cu disply-ul color amplasat între ceasuri se prezintă excelent din punct de vedere vizual. Foarte multe elemente sunt împrumutate de la alte modele Ford, ca Fiesta sau Focus. Consola centrală, de exemplu, este aproape identică cu cea a modelului de clasă mică. Lipseşte sistemul audio Sony, specific nivelului de finisare Titanium, dar şi cel oferit pentru Trend este ok, butoanele sunt parcă mai logic aşezate, iar materialele folosite sunt de o calitate bună. Lipsesc însă elemente precum deschiderea automată a hayonului, dar nu este o dotare fără de care să nu poţi trăi. Spaţiul la interior este mare, o familie putând fi primită fără probleme la bord. Portbagajul are 456 litri, dar parcă nu este suficient de adânc.
Preţ de achiziţie
La capitolul preţ, noul Ford Kuga se situează aproximativ la jumătatea scării de oferte în zona SUV-urilor cu motor pe benzină şi puteri de aproximativ 150 CP. Preţul de pornire pentru Kuga este de 24.800 euro, acesta fiind cea mai abordabilă versiune din oferta Kuga. Modelul testat de noi mai avea în plus pachetul de dotări Edition în valoare de 1.500 euro ce oferă jante de aliaj de 17 inch, şine plafon argintii, aer condiţionat automat, radio cd mp3, display 3.5 inch, comezi pe volan, Bluetooth şi voice control, USB şi sistemul Sync cu apelare automată în caz de urgenţă.
Dacă raportăm preţul la alte modele din această categorie în echipare de bază, constatăm că producătorii coreenii de la Kia şi Hyundai oferă modelele Sportage, respectiv ix35 într-o variantă de bază echipată cu motor de 1.6 şi 135 CP cu preţuri pornind de la 17.000 euro, respectiv 21.000 euro. Japonezii oferă şi ei modele de bază cu dotări elementare pentru Honda CR-V (24.800 euro) şi Mazda CX-5 (22.200 euro), dar cu motoare pe benzină de 2.0 litri. Volkswagen, Toyota şi Subaru au însă preţuri de pornire mai mari decât cel al modelului Kuga.
Siguranţă
Atât generaţia anterioară cât şi actulul Ford Kuga au trecut prin testele de impact organizate de către EuroNCAP. Ambele au obţinut scorul maxim de cinci stele, iar noul Kuga a trecut testele cu cifrele respectabile: 94% grad de protecţie penrtu pasagerii adulţi, 86% pentru pasagerii copii, 70% pentru pietoni şi un scor de 100% pentru Safety Assist.
Dealtfel, noul Kuga vine cu şapte airbaguri în dotarea standard a maşinii, inclusiv arbag pentru genuchi pentru cel de la volan. ESP-ul este şi el standard. Mai trebuie menţionat că sistemul Sync oferă posibilitatea de a suna automat la serviciile de urgenţă în caz de accident. Trebuie doar să ai telefonul conectat prin Bluetooth la sistemul maşinii.
Ţinută de drum
Prima generaţie a modelului Kuga era un exemplu de SUV dinamic. Platforma comună cu cea a generaţiei anterioare Focus şi-a spsus atunci cuvântul, Kuga fiind un SUV perfect pentru cei care aveau de condus pe drumuri întortocheate. Noul Kuga a crescut în dimensiuni, este mai impozant, iar faptul că este un produs global m-a făcut să ma gândesc că latura dinamică a avut de suferit. Ei bine, Ford a reuşit şi de data această să ofere un compromis excelent între confort şi ţinută de drum dinamică. Suspensia este ceva mai moale faţă de cea folosită de generaţia anterioară, dar nu exagerează în această privinţă. Garda la sol a crescut şi ea, noul Kuga fiind acum mai permisiv cu excursiile pe drumuri nepavate. Rămâne însă un soft-roader, nefiind indicat să încercaţi parcurgerea unui teren foarte accidentat.
Vizibilitate
Fiind un SUV, poziţia la volan este suficient de înaltă pentru a-ţi o oferi o bună privire de ansamblu asupra traficului înconjurător. Parbrizul este mare şi curăţat acum de ştergătoare ample opuse, iar montantul stânga faţă jenează doar la viraje strânse de stânga. Modelul nostru Trend nu era echipat cu senzori de parcare, dar cu un pic de obişnuiţă poţi parca noul Kuga aproape oriunde, datorită oglinzilor generoase.
Tehnologie
Deşi pe nivelul de echipare Trend lipsesc o parte din jucăriile tehnice, cum ar fi hayonul care se poate deschide automat cu ajutorul unui senzor amplasat sub maşină, există suficente mostre de tehnologie de ultimă oră. De exemplu, avem un sistem Start-Stop excelent, care m-a convins să nu îl dezactivez pe toată perioada testului. Pe lângă limitarea emisiilor de CO2, sistemul ajută şi un consum mai redus de carburant. Apoi avem Torque Vectoring Control, sistemul Ford ce gestionează livrarea cuplului către roţi. Mai există grila radiatorului activă şi sistem de recuperare a energiei la frânare, dar şi cheie inteligentă cu sistem de descuiere automată a portierelor şi buton pentru pornirea şi oprirea motorului. Nu în ultimul rând, există sistemul Sync, ce permite folosirea comenzilor vocale pentru majoritatea sistemelor de la bord, dar care poate suna automat la serviciile de urgenţă în caz de accident cu condiţia ca telefonul celui de la volan să fie conectat prin Bluetooth cu sistemul Sync.
Design
Noul Kuga arată bine. Designerii Ford au creat pentru a doua generaţie un design ce se înscrie în linia actuală a familiei Ford şi care poate fi folosit atât în Europa cât şi în America. Există însă câteva elemente ciudate. Semnalizările faţă sunt amplasate foarte jos, în zona proiectoarelor de ceaţă şi a luminilor de zi, ceea ce le poate face mai greu de observat de către ceilalţi participanţi la trafic. În rest, Kuga oferă un look agresiv, dar reuşeşte să întoarcă suficiente capete pe stradă mai ales din aprtea şoferilor de SUV-uri concurente.
Ne-a placut
- Motor 1.6 Turbo silenţios şi elastic
- Design
- Calitatea materilelor
Nu ne-a placut
- Lipsa senzorilor de parcare
- Elemente împrumutate de la Fiesta
Date tehnice - Ford Kuga (2013-2016) 1.5 Ecoboost 150CP 4x2 Man Trend | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
noua folosofie de design a lui Ford e pe placul meu dar cu Kuga asta, din pc meu de vedere, au cam zbarcit-o
Asae cand incerci sa imparti si capra si varza
De ce au zbarcit-o?? Vrei sa spui ca arata mai bine Tiguan??
Multi vorbesc,putini cunosc...
designul este o chestiune subiectiva deci filosofia cretina gen "multi vorbesc..." pastreaz-o pentru pustanii de la scoala cu care te tragi te sireturi...
Asta e una. Doi, unde dracu ai vazut tu ca am vorbit de Tiguan? Ai o pata pe "creeer"? In cazul in care neuronii tai ar functiona la parametrii ai fi banuit ca ma refer la designul exclusiv Ford si comparatia o faceam cu vechea generatie de Kuga.
deci...plimba ursul
O intrebare. Cati ani ai ,flacau? Te intreb pt ca e foarte posibil sa fi mai ''pustan'' decat mine.
Corect,design-ul e o chestiune subiectiva,asa ca termina cu tampenii gen ''au cam zbarcit-o''.
Numai ''experti'' pe aici....
Asa ca am vrut sa o vad "live" si am mers in showroom si am vazut echiparea trend.
Interiorul ESTE OK dar nu impresioneaza cu nimic, sunt cam multe plastice dure. Afisajul din centrul consolei m-a dezamagit, rezolutie f. proasta si e f. mic, telefonul meu are diagonola mai mare :))
DAR, nu are nicio alta problema din punctul meu de vedere.
In concluzie, nu m-am intors dezamagit !!
Cum mi s-a intamplat la noua Skoda Octavia si la Golf VII (caut o masina noua dar nu neaparat 4x4, doar sa nu fie prea mica, i.e. Fiesta/Polo)
parerea mea nu este obligatoriu sa o impartasesti. Dar sa o accepti, da. Punct.
In rest masina e Ok, interior modern si motortizari economice. Plus o gramada de tehnologie de ultima ora.
fugi cu cercu'
mai edi ... pai tu ai vazut cum aratau ford-urile escape din generatiile precedente ? alea aveau "mutre americane" !
asta de-acuma ... din contra ! e prea europeana !
uite-acilea la generatia a doua .... sa te aud ... http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Escape
drumuri bune sa ai ! chiar de nu te-i plimba cu ford ...