Drivetest Honda Civic (2012-2015)

1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi
Honda Civic (2012-2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 01.05.2013
Amenințător

De multe ori, publicul privește către favoriții segmentului, preferând să nu-și încarce memoria cu noii veniți. Totuși, când promiți cel mai eficient diesel din segment, un preț tentant și spațiu interior cât pentru un sedan de segment mediu, începi să devii interesant. Interesant și amenințător. Amenințător chiar și pentru un Golf TDI, etalonul segmentului.

Amenințarea de astăzi se numește Honda Civic. Și nu orice fel de Civic. Este vorba despre versiunea diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere, cel mai nou agregat de acest gen al niponilor.

Honda Civic (2012-2015)
1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi

  • Pret de pornire 18.588 €
  • Pret model testat 26.028 €
  • Taxa auto 48 €

Motor / Transmisie

Pentru a se putea așeza la masa bogaților pe Bătrânul Continent, un fel de Mecca al modelelor compacte, Honda avea nevoie de un diesel. Un diesel pe care să-l poată vinde unui public european extrem de exigent când vine vorba despre eficiență.

Așa se face că Honda a parcat în garajul nostru un motor diesel de generație nouă, așezat cu grijă sub capota unui Civic de culoare verde gălbui. Motorul are o capacitate de 1.6 litri, din ce în ce mai populară în era downsizing-ului. Rețeta niponă presupune 120 de cai putere și 300 de Nm.

Cuplul motor, esențial când vorbim despre un diesel, se trezește la viață abia pe la 2000 de rotații, ceea ce înseamnă că trebuie să urcați ceva mai mult decât în cazul altor unități. E plăcut însă, extrem de generos și capabil să ofere pusee de adrenalină. În plus, vitalitatea se simte pe o plajă de turații generoasă.

Ceea ce place și mai mult este izolarea fonică, menită să te țină departe de ce se întâmplă sub capotă. Totuși, sistemul start-stop, extrem de util în oraș, vine cu o ușoară vibrație la repornire.

Agregatul cu patru cilindri este asistat de o cutie manuală de care te vei îndrăgosi imediat ce mâna va atinge schimbătorul. E dragoste la prima atingere. Un levier plăcut, o timonerie la fel de plăcută și o etajare care încearcă să împace pe toată lumea.

Consum

Mi-au plăcut mult ”benzinarele” celor de la Honda. Mereu m-am întrebat cum reușesc să obțină un consum atât de mic cu unitățile lor aspirate, în condițiile în care piața e asaltată de unități cu downsizing și turbo.

Se pare că rețeta se aplică și în cazul versiunii diesel, acolo unde media consumului are o valoare de 3.6 litri la 100 de kilometri. Extrem de mică, dacă mă întrebați pe mine, și foarte greu de atins în condiții normale de trafic. Cu toate acestea, progresele sunt uimitoare.

Într-un București aglomerat, media a fost de 7 litri/100 de kilometri, însă pedala de accelerație nu a fost deloc iertată. În afara lui, un 4.5 litri/100 de km a fost suficient pentru a ne convinge că dieselul nipon este un performer desăvârșit.

Dacă ne raportăm la rivalii din segment, nici un alt compact nu reușește să consume mai puțin. Doar Citroen C4 e-Hdi este suficient de aproape de medie cu 3.8 litri/100 de km. În rest, modele ca Golf, Focus, Megane și i30 consumă chiar și cu 0.5 litri în plus, deși puterea lor e mai mică.

Performanţe

Sincer, când am văzut cât de puțin consumă noul motor, mi-am zis că trebuie să existe un compromis. Mă așteptam să îl găsesc atunci când îmi voi arunca un ochi peste performanțe. Cu toate că, atunci când am forțat puțin nota în linie dreaptă, Civic-ul nu a dat semne de lenevie.

Bănuielile nu se confirmă. Civic rămâne un performer și când vine vorba de performanțe. Cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.5 secunde, Civic este depășit doar de Renault Megane 1.6 dCi, care vine însă și cu 10 cai putere în plus.

Dacă la capitolul sprint japonezul se lasă depășit de francez, Civic ar putea foarte ușor să privească în oglinda retrovizoare orice rival cu versiuni asemănătoare când vine vorba despre viteză maximă. Aceasta se oprește la 207 km/h, cu două unități mai mult decât în cazul lui Megane.

Interior

Îmi recunosc slăbiciunea. Am un deosebit respect pentru interiorul oricărui model Honda. De ce? Pentru că respectul trebuie tratat cu respect. Iar japonezii cu asta te întâmpină. Imediat ce deschizi ușa.

Civic nu încearcă să te ademenească. Îți spune clar și răspicat: ”am un plastic moale, finisaje de excepție, o planșă de bord care se scurge ușor pe portiere și chiar butoane dintr-un material foarte prietenos”. Era să uit de pielea de pe volan. Atât de fină și plăcută la atingere. Sensibilă însă la orice neatenție care ar putea să o zgârie.

Ergonomia este gândită pentru persoanele comode, care nu vor să își încarce inutil memoria. Chiar și butoanele de pe volan sunt ușor de intuit. Din păcate, comenzile climatizării și cele pentru încălzirea scaunelor sunt puțin cam înghesuite sub mânerul schimbătorului. Amplasarea lor acolo se dovedește neinspirată.

Ajungem și la spațiu interior. Telefoanele, paharele, portofelele și cartelele își vor găsi loc printre puținele locuri croite prin habitaclu. Iar la volan se stă bine, după o reglare normală a scaunului.

În spate însă... În spate este o cu totul altă poveste. Civic își teleportează instant pasagerii într-un alt segment. În cel mediu. Este incredibil cât de mult spațiu găsim aici. Și nu doar aici, ci și în portbagajul cu o capacitate de 467 litri, atunci când lipsește roata de rezervă și podeaua este coborâtă cu aproximativ 20 de cm. Dacă clientul optează pentru roată de rezervă, capacitatea sa scade până la 397 de litri. În ambele situații vorbim de spațiu berechet.

Preţ de achiziţie

Deși are unul dintre cele mai piperate prețuri de pornire din segment, Honda cere de la 18.588 de euro pentru noua sa versiune diesel de 1.6 litri.

Valoarea este extrem de apropiată de cea a unui Volkswagen Golf 1.6 TDI de 105 cai putere, care costă 18.548 de euro. Hyundai i30 este mai scump cu aproape 500 de euro (versiunea 1.6 CRDi de 110 cai putere). Ford Focus în versiunea 1.6 TDCi de 115 cai putere este ceva mai ieftin, la doar 18.150 de euro.

Și Renault Megane este mai abordabil, dCi-ul de 110 cai putere fiind evaluat la 17.050 de euro cu TVA inclus. De departe cea mai scumpă alternativă din comparația noastră este Citroen C4 1.6 HDi, care pleacă de la 19.805 euro și propune 115 cai putere.

Siguranţă

Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul "Safety Assist" cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System. Respectivul sistem a fost premiat de EuroNCAP Advanced în 2010.

Ţinută de drum

Modelele Honda reușesc să se păstreze extrem de echilibrate. Fie că alegi confortul, fie că alegi o rulare sportivă. Civic folosește o suspensie spate semiindependentă, însă reușește să se ridice la nivelul rivalilor săi, care au adoptat deja multi-link.

Ținuta de drum este una confortabilă când vine vorba despre gropi și alte denivelări. Ea păstrează însă o fermitate bine suportată de cei din habitaclu. Fermitate care dă roade pe porțiunile de drum virajat, unde aderența se menține bine, iar ruliul este estompat cu succes.

Direcția a devenit acum mult mai asistată și se dovedește a fi extrem de utilă în traficul urban. Cu toate acestea, la drum lung ea poate părea lipsită de precizie uneori.

Vizibilitate

Tot despre îmbinare armonioasă putem vorbi și la capitolul vizibiliate. Civic reușește să propună clienților săi un set de oglinzi retrovizoare generoase, foarte bine desenate și în deplină armonie cu estetica generală. Mici probleme la nivelul hayonului, separat acum în două bucăți.

Luneta este destul de generoasă și bine încadrată de oglinda retrovizoare. Montanții posteriori pot părea însă cam prea generoși, mai ales în cazul garărilor în spații înguste. Spațiul vitrat nu este foarte generos. Linia geamurilor urcă mult spre partea posterioară pentru a sugera un design sportiv.

Tehnologie

Honda caută să ofere clinților săi o lisă de echipamene de bun simț, utile atât șoferului cât și pasagerilor. Pe lângă senzorii de ploaie, lumină și parcare, camera pentru marșarier și tehnologia Collision Mitigation Brake System, care evită impactul cu alte vehicule la viteze mici, Civic vine și cu alte detalii ce maximizează confortul.

Notăm aici afișajul color al instrumentelor de bord și conectivitatea sistemului multimedia. Totuși, pe cât de futurist și plăcut arată instrumentarul de bord al modelului, pe atât de rudimentară pare navigația și al său afișaj întors parcă din timp.

Design

Pe cât de îndrăgostit am fost de prima generație a modelului Civic, pe atât de dezamăgit am fost de noul model atunci când l-am văzut pentru prima dată în fotografiile oficiale.

Cu toate acestea, Civic mi-a dovedit, pentru a nu știu câtă oară, că imaginile nu surprind atât de bine realitatea. Cel puțin în cazul mașinilor.

Civic este mult mai digerabil în realitate. Și chiar dacă mulți blamează designul ciudat, liniile ceva mai grosolane și cumințirea designului general, trebuie să vă spun că Civic este o mașină foarte bine închegată.

Designul său este extrem de echilibrat, iar posteriorul, cu linia stopurilor trasată undeva sus, pe hayon, devine o pată de culoare pentru liniile generale.

Fotografiile din această galerie foto au fost realizate cu sprijinul Sun Plaza.

Date tehnice - Honda Civic (2012-2015) 1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1597
Lungime mm
4300
Putere maxima CP (rpm)
120 (4000)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
207
Greutate kg
1310
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2595
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
397
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic (2012-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (31)

  • Este ok din toate punctele de vedere. Insa mult mai frumos era modelul anterior, cel putin exterior !
    59 7
  • flaviu
    Cu modelul acesta s-a incercat un model mai 'european'. Mie unu imi place foarte mult, e un model la care greu ii gasesti minusuri.
    22 12
  • O masina de exceptie, cu un motor pe masura: puternic, economic, cuplu mare, cilindree mica deci taxe mici!

    Golful are mult de furca mai ales daca unitatea de 1.6 TDI nu va fi grabnic improspatata!
    41 15
  • Pacat ca la noi au trecere doar masinile germane, mi-as dori o astfele de masina dar break, sau un megane 1.6 dci 130 CP tot break.
    39 14
  • Hyundai i30 1.6 crdi de 128 cp in versiune Exclusive Heat+ (full pt RO) e 17971 EUR .
    13 22
  • Breack-ul e aproape gata !!! putintica rabdare....
    13 5
  • conceptul breack: http://www.hondafan.ro/forum/showthread.php?16158-Honda-Civic-Tourer-Concept-2013
    4 1
  • kim_vl
    La ora actuala singura din segment cu care se bate e Megane 1.6 dCi 130 CP. Si eu oscilez intre unul din astea 2 modele. Am condus un 1.6 dCi si e super. Motorul Honda pare mai economic, cel de la Renault ceva mai puternic. Preturile sunt foarte apropiate; practic la aceasi pret Megane mai are in plus Xenon parca (luati preturile de la dealeri nu de pe net).
    22 10
  • Pe langa faptul ca e urata comparativ cu precedenta, nu impresioneaza cu nimic.
    Motorul se incadreaza in linii mari in aceiasi categorie cu celelalte 1.6 unele din ele avand spre 10 ani vechime.
    Eventualul avantaj in materie de consum poate fi dat doar de aerodinamica, aerodonamica pentru care au sacrificat maxim formele si designul.
    9 39
  • un oarecare
    Hidos si scump
    9 43
  • Mie unul mi se pare o chestie aerodinamica si cam urita.
    Dar nu cred ca e suficient ca sa ceri 18.600 EURO pe o masinuta in 2 usi, FARA AER CONDITIONAT!
    7 24
  • Cum poti sa compari Renault Megane cu Honda???? La ce? Fara nici o suparare pentru cei cu Renault ( si eu am fost un nefericit posesor de Megane ) insa diferenta este prea mare. Personal apreciez foarte mult Honda si Mazda, din multe motive. Doar dupa un test puteti vedea diferenta. Golf, Focus, Megane, C'eed sunt peste tot, au devenit mult prea banale.
    34 26
  • Sa compari Honda cu Renault este putin cam deplasat.
    Nu zic ca e rau renault, chiar am un clio 2 din 2004 si am avut si civic din 96 dar chiar si cu 8 ani mai batran civicul nu se poate compara cu clio.
    La clio mi s-a crapat coroana dintata abs de pe planetara, becurile se ard in prostie, mufele de conexiune se mai intrerup din cand in cand, pe cand la civic nu a picat nici macar un bec.
    47 23
  • KIM_VL
    Poti compara Honda cu Megane la motoarele diesel de 1.6. Dupa un an de zile eu ma declar foarte multumit de dieselul 1.6 130 CP de la Renault, chiar daca e pus pe un Nissan.
    22 7
  • Clar ca Megane este singurul concurent pt Civic, doar Megane este cel mai nou dintre toti concurentii, e din 2008 pe piata:.). Acum pe bune, mai sunteti "obiectivi" multi cu Renault? Sa stai in dubii intre Honda si Renault? Cam greu sa faci asta.
    18 15
  • kim_vl
    Era vorba de comparatia la motoare. De restul nu vreau sa comentez. Comparati atunci aceleasi motorizari de la Honda si Toyota sau Volkswagen sa vedeti daca aveti ce. Degeaba ii dati voi ca "Megane" va pute (multi dintre voi nici nu aveti dupa ce bea apa); 1.6 dCi e la ora actuala cel mai tare diesel pana in 1600 cmc. Sa vedem 1.6-le de la Honda si de la Opel ce pot.
    20 21
  • Tinand cont ca in anumite tari 1.6 de la Honda are garantie 1000000 km cred ca spune multe despre el.
    26 15
  • kim_vl
    @bbb
    Extragarantia la 1 mil de km este extracost.
    21 4
  • @kim_vl
    Chiar si asa, garantia de peste 10 ori mai mare fata de concurenta ar trebui sa iti puna un mare semn de intrebare fata de diferenta de calitate. Eu am urcat intr-un Renault. Tu ai urcat intr-un civic sa vezi diferenta??? Ma indoiesc din moment ce aperi cu atata inversunare rombul francez fara nici un argument de bun simt.
    11 9
  • Singura problema este sa ajunga sa faca macar 500 000 km.Apoi milionul.......Dreamsuri!
    4 12
  • Asa si?
    Spune-mi o marca care ofera aceasta optiune. Tu nu ai da 3000 in plus pt diferenta de 900000 km?
    16 10
  • kim_vl
    N-as da nici 500. Eu de-abia astept sa treaca garantia sa nu ma mai jupoaie dealerul la revizii.
    10 5
  • Vasilica
    Daca chiar vreti un review adevarat cautati pe topgear.com si comparati in clasa ei cu alte modele sa vedeti ce poate.
    6 2
  • Chiar te rog sa urci in noul Civic. Interiorul o sa te dezamageasca...
    7 8
  • Catastrofalul 1.6 TDI a ajuns la final ,mai ales pe aceeasi Oktavia la pret superior.
    13 3
  • in realitate arata mult mai bine decit in pozele astea ,o masina reusita si ca design si ca motorizari.
    10 2
  • Consumul de 7% in Bucuresti nu este extraordinar.Eu am scos cu un Peugeot 308, Luni pe 16 .05.2013, plecat la 7,30 pe traseul Big Berceni-Universitate-Obor-sosit la 8,40 la RAR Voluntari si retur(mentionez ca la intoarcere am folosit clima) 6,1% pe BC.
    4 8
  • Japonezele astea sunt cele mai corecte masini comparind pretul cu calitatea oferita,garantii si asa mai departe,la design mai putem discuta dar oricum per ansamblu esti mai putin furat sau prosti depinde cum o iei de japoneze.
    5 0
  • honda diesel:FLIT!!!! RENAULT DIESEL:EXCELENTA HONDA BENZINA:EXCELENTA RENAULT BENZINA:ERROR
    1 3
  • @Kap

    prietene esti chior... mai studiaza putin caroseria si vei remarca (probabil cu stupoare) ca rea 4 USI... :- a dreq genetica (sa zic asa)
    1 1
  • Dragi redactori - sunt un mare admirator al acestui site si totusi nu reusesc sa inteleg de ce aveti parerile impartite sau de ce nu sunteti consecventi - Ieri ati publicat un articol despre Honda Civic - varianta in 5 usi si ati spus ca motorul pe benzina nu este tocmai asa economic precum dieselul. De fapt ati subliniat ca cel mai bine este sa luati un diesel. Deci revin la intrebarea mea: DE CE.....?
    Reclama - reclama - dar demnitate nu avem ? Pun pariu ca daca as fi angajat la voi as face o treaba mai bune . Este clar ca stiti destul de multe lucruri si ca sunteti o enciclopedie - dar va complicati in explicatii si nu sunteti cu picioarele pe pamant. Ma gasiti la raresrtc@yahoo.com
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru