Drivetest Honda Civic (2012-2015)
1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD NaviMiercuri, 01.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
De multe ori, publicul privește către favoriții segmentului, preferând să nu-și încarce memoria cu noii veniți. Totuși, când promiți cel mai eficient diesel din segment, un preț tentant și spațiu interior cât pentru un sedan de segment mediu, începi să devii interesant. Interesant și amenințător. Amenințător chiar și pentru un Golf TDI, etalonul segmentului.
Amenințarea de astăzi se numește Honda Civic. Și nu orice fel de Civic. Este vorba despre versiunea diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere, cel mai nou agregat de acest gen al niponilor.
Honda Civic (2012-2015)
1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi
- Pret de pornire 18.588 €
- Pret model testat 26.028 €
- Taxa auto 48 €
Motor / Transmisie
Pentru a se putea așeza la masa bogaților pe Bătrânul Continent, un fel de Mecca al modelelor compacte, Honda avea nevoie de un diesel. Un diesel pe care să-l poată vinde unui public european extrem de exigent când vine vorba despre eficiență.
Așa se face că Honda a parcat în garajul nostru un motor diesel de generație nouă, așezat cu grijă sub capota unui Civic de culoare verde gălbui. Motorul are o capacitate de 1.6 litri, din ce în ce mai populară în era downsizing-ului. Rețeta niponă presupune 120 de cai putere și 300 de Nm.
Cuplul motor, esențial când vorbim despre un diesel, se trezește la viață abia pe la 2000 de rotații, ceea ce înseamnă că trebuie să urcați ceva mai mult decât în cazul altor unități. E plăcut însă, extrem de generos și capabil să ofere pusee de adrenalină. În plus, vitalitatea se simte pe o plajă de turații generoasă.
Ceea ce place și mai mult este izolarea fonică, menită să te țină departe de ce se întâmplă sub capotă. Totuși, sistemul start-stop, extrem de util în oraș, vine cu o ușoară vibrație la repornire.
Agregatul cu patru cilindri este asistat de o cutie manuală de care te vei îndrăgosi imediat ce mâna va atinge schimbătorul. E dragoste la prima atingere. Un levier plăcut, o timonerie la fel de plăcută și o etajare care încearcă să împace pe toată lumea.
Consum
Mi-au plăcut mult ”benzinarele” celor de la Honda. Mereu m-am întrebat cum reușesc să obțină un consum atât de mic cu unitățile lor aspirate, în condițiile în care piața e asaltată de unități cu downsizing și turbo.
Se pare că rețeta se aplică și în cazul versiunii diesel, acolo unde media consumului are o valoare de 3.6 litri la 100 de kilometri. Extrem de mică, dacă mă întrebați pe mine, și foarte greu de atins în condiții normale de trafic. Cu toate acestea, progresele sunt uimitoare.
Într-un București aglomerat, media a fost de 7 litri/100 de kilometri, însă pedala de accelerație nu a fost deloc iertată. În afara lui, un 4.5 litri/100 de km a fost suficient pentru a ne convinge că dieselul nipon este un performer desăvârșit.
Dacă ne raportăm la rivalii din segment, nici un alt compact nu reușește să consume mai puțin. Doar Citroen C4 e-Hdi este suficient de aproape de medie cu 3.8 litri/100 de km. În rest, modele ca Golf, Focus, Megane și i30 consumă chiar și cu 0.5 litri în plus, deși puterea lor e mai mică.
Performanţe
Sincer, când am văzut cât de puțin consumă noul motor, mi-am zis că trebuie să existe un compromis. Mă așteptam să îl găsesc atunci când îmi voi arunca un ochi peste performanțe. Cu toate că, atunci când am forțat puțin nota în linie dreaptă, Civic-ul nu a dat semne de lenevie.
Bănuielile nu se confirmă. Civic rămâne un performer și când vine vorba de performanțe. Cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.5 secunde, Civic este depășit doar de Renault Megane 1.6 dCi, care vine însă și cu 10 cai putere în plus.
Dacă la capitolul sprint japonezul se lasă depășit de francez, Civic ar putea foarte ușor să privească în oglinda retrovizoare orice rival cu versiuni asemănătoare când vine vorba despre viteză maximă. Aceasta se oprește la 207 km/h, cu două unități mai mult decât în cazul lui Megane.
Interior
Îmi recunosc slăbiciunea. Am un deosebit respect pentru interiorul oricărui model Honda. De ce? Pentru că respectul trebuie tratat cu respect. Iar japonezii cu asta te întâmpină. Imediat ce deschizi ușa.
Civic nu încearcă să te ademenească. Îți spune clar și răspicat: ”am un plastic moale, finisaje de excepție, o planșă de bord care se scurge ușor pe portiere și chiar butoane dintr-un material foarte prietenos”. Era să uit de pielea de pe volan. Atât de fină și plăcută la atingere. Sensibilă însă la orice neatenție care ar putea să o zgârie.
Ergonomia este gândită pentru persoanele comode, care nu vor să își încarce inutil memoria. Chiar și butoanele de pe volan sunt ușor de intuit. Din păcate, comenzile climatizării și cele pentru încălzirea scaunelor sunt puțin cam înghesuite sub mânerul schimbătorului. Amplasarea lor acolo se dovedește neinspirată.
Ajungem și la spațiu interior. Telefoanele, paharele, portofelele și cartelele își vor găsi loc printre puținele locuri croite prin habitaclu. Iar la volan se stă bine, după o reglare normală a scaunului.
În spate însă... În spate este o cu totul altă poveste. Civic își teleportează instant pasagerii într-un alt segment. În cel mediu. Este incredibil cât de mult spațiu găsim aici. Și nu doar aici, ci și în portbagajul cu o capacitate de 467 litri, atunci când lipsește roata de rezervă și podeaua este coborâtă cu aproximativ 20 de cm. Dacă clientul optează pentru roată de rezervă, capacitatea sa scade până la 397 de litri. În ambele situații vorbim de spațiu berechet.
Preţ de achiziţie
Deși are unul dintre cele mai piperate prețuri de pornire din segment, Honda cere de la 18.588 de euro pentru noua sa versiune diesel de 1.6 litri.
Valoarea este extrem de apropiată de cea a unui Volkswagen Golf 1.6 TDI de 105 cai putere, care costă 18.548 de euro. Hyundai i30 este mai scump cu aproape 500 de euro (versiunea 1.6 CRDi de 110 cai putere). Ford Focus în versiunea 1.6 TDCi de 115 cai putere este ceva mai ieftin, la doar 18.150 de euro.
Și Renault Megane este mai abordabil, dCi-ul de 110 cai putere fiind evaluat la 17.050 de euro cu TVA inclus. De departe cea mai scumpă alternativă din comparația noastră este Citroen C4 1.6 HDi, care pleacă de la 19.805 euro și propune 115 cai putere.
Siguranţă
Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul "Safety Assist" cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System. Respectivul sistem a fost premiat de EuroNCAP Advanced în 2010.
Ţinută de drum
Modelele Honda reușesc să se păstreze extrem de echilibrate. Fie că alegi confortul, fie că alegi o rulare sportivă. Civic folosește o suspensie spate semiindependentă, însă reușește să se ridice la nivelul rivalilor săi, care au adoptat deja multi-link.
Ținuta de drum este una confortabilă când vine vorba despre gropi și alte denivelări. Ea păstrează însă o fermitate bine suportată de cei din habitaclu. Fermitate care dă roade pe porțiunile de drum virajat, unde aderența se menține bine, iar ruliul este estompat cu succes.
Direcția a devenit acum mult mai asistată și se dovedește a fi extrem de utilă în traficul urban. Cu toate acestea, la drum lung ea poate părea lipsită de precizie uneori.
Vizibilitate
Tot despre îmbinare armonioasă putem vorbi și la capitolul vizibiliate. Civic reușește să propună clienților săi un set de oglinzi retrovizoare generoase, foarte bine desenate și în deplină armonie cu estetica generală. Mici probleme la nivelul hayonului, separat acum în două bucăți.
Luneta este destul de generoasă și bine încadrată de oglinda retrovizoare. Montanții posteriori pot părea însă cam prea generoși, mai ales în cazul garărilor în spații înguste. Spațiul vitrat nu este foarte generos. Linia geamurilor urcă mult spre partea posterioară pentru a sugera un design sportiv.
Tehnologie
Honda caută să ofere clinților săi o lisă de echipamene de bun simț, utile atât șoferului cât și pasagerilor. Pe lângă senzorii de ploaie, lumină și parcare, camera pentru marșarier și tehnologia Collision Mitigation Brake System, care evită impactul cu alte vehicule la viteze mici, Civic vine și cu alte detalii ce maximizează confortul.
Notăm aici afișajul color al instrumentelor de bord și conectivitatea sistemului multimedia. Totuși, pe cât de futurist și plăcut arată instrumentarul de bord al modelului, pe atât de rudimentară pare navigația și al său afișaj întors parcă din timp.
Design
Pe cât de îndrăgostit am fost de prima generație a modelului Civic, pe atât de dezamăgit am fost de noul model atunci când l-am văzut pentru prima dată în fotografiile oficiale.
Cu toate acestea, Civic mi-a dovedit, pentru a nu știu câtă oară, că imaginile nu surprind atât de bine realitatea. Cel puțin în cazul mașinilor.
Civic este mult mai digerabil în realitate. Și chiar dacă mulți blamează designul ciudat, liniile ceva mai grosolane și cumințirea designului general, trebuie să vă spun că Civic este o mașină foarte bine închegată.
Designul său este extrem de echilibrat, iar posteriorul, cu linia stopurilor trasată undeva sus, pe hayon, devine o pată de culoare pentru liniile generale.
Fotografiile din această galerie foto au fost realizate cu sprijinul Sun Plaza.
Date tehnice - Honda Civic (2012-2015) 1.6 i-DTEC 120CP MT6 Lifestyle HDD Navi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Golful are mult de furca mai ales daca unitatea de 1.6 TDI nu va fi grabnic improspatata!
Motorul se incadreaza in linii mari in aceiasi categorie cu celelalte 1.6 unele din ele avand spre 10 ani vechime.
Eventualul avantaj in materie de consum poate fi dat doar de aerodinamica, aerodonamica pentru care au sacrificat maxim formele si designul.
Dar nu cred ca e suficient ca sa ceri 18.600 EURO pe o masinuta in 2 usi, FARA AER CONDITIONAT!
Nu zic ca e rau renault, chiar am un clio 2 din 2004 si am avut si civic din 96 dar chiar si cu 8 ani mai batran civicul nu se poate compara cu clio.
La clio mi s-a crapat coroana dintata abs de pe planetara, becurile se ard in prostie, mufele de conexiune se mai intrerup din cand in cand, pe cand la civic nu a picat nici macar un bec.
Extragarantia la 1 mil de km este extracost.
Spune-mi o marca care ofera aceasta optiune. Tu nu ai da 3000 in plus pt diferenta de 900000 km?
prietene esti chior... mai studiaza putin caroseria si vei remarca (probabil cu stupoare) ca rea 4 USI... :- a dreq genetica (sa zic asa)
Reclama - reclama - dar demnitate nu avem ? Pun pariu ca daca as fi angajat la voi as face o treaba mai bune . Este clar ca stiti destul de multe lucruri si ca sunteti o enciclopedie - dar va complicati in explicatii si nu sunteti cu picioarele pe pamant. Ma gasiti la raresrtc@yahoo.com