Drivetest Alfa Romeo Giulietta facelift (2014-2016)
1.8 T 235HP Quadrifoglio VerdeVineri, 24.12.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Giuletta marchează revenirea în forţă pe segmentul compact al mărcii Alfa Romeo. După 147, care are dimensiuni de subcompactă în comparaţie cu Giulietta, cei de la Alfa Romeo au făcut o mică pauză pe acest segment. Noroc cu platforma C-EVO dezvoltată de Grupul Fiat! Odată cu debutul lui Bravo şi crearea lui Lancia Delta, a venit rândul celor de la Alfa Romeo să profite de această platformă, respectiv să o modifice astfel încât să nu o recunoască nimeni. În linii mari, au reuşit, iar detaliile nu trădează nici ele originile. Nu că ar fi vreo ruşine în asta.
Alfa Romeo Giulietta facelift (2014-2016)
1.8 T 235HP Quadrifoglio Verde
- Pret de pornire 20.400 €
- Pret model testat 29.000 €
- Taxa auto 370 €
Motor / Transmisie
Cititorii noştri fideli îşi vor aminti că am mai testat Alfa Romeo Giulietta, dar pe circuitul de teste din Balocco al celor de la Fiat Group. De data aceasta, vorbim de un test pe şoselele mioritice, ai căror şoferi nu au la dispoziţie nici până astăzi un circuit. Trecând peste acest aspect, vom discuta despre versiunea Quadrifoglio Verde a lui Giulietta, echipată cu o motorizare nouă pentru Fiat Powertrain Technologies, 1750 TBI. Aşa cum spune şi numele, propulsorul are o cilindree de 1.750 centimetri cubi, iar performanţele sunt optimizate prin utilizarea unei turbine, a unui sistem de distribuţie variabilă şi a sistemului de injecţie directă. Rezultatul este foarte bun - 235 CP la 5.500 rpm şi 300 Nm la 4.500 rotaţii pe minut. Raportul putere/litru este cel mai bun din istoria Alfa Romeo, în timp ce raportul cuplu motor/litru este cel mai bun din întreg segmentul compact. În ceea ce priveşte comportamentul propulsorului, am fost impresionaţi, deşi nu vorbim de cel mai puternic model din segment. Sigur, nu se compară cu Focus RS şi posibil să nu "spună" prea multe în faţa lui Golf R, dar dinamica este un capitol marcat cu plus pentru Alfa Romeo Giulietta. Reprizele sunt foarte bune, iar sistemul DNA te ajută să gestionezi mai bine modul în care vrei să conduci. Fie că doreşti o setare mai relaxată sau să scoţi tot ce poţi din motorul de 1.75 litri, Giulietta şi al său DNA sunt cu adevărat impresionante. Am fi dorit o cutie de viteze cu o timonerie mai scurtă, dat fiind caracterul sportiv al modelului, dar Giulietta încearcă să compenseze cu un sunet foarte plăcut, dar nu exagerat în materie de decibeli. Trecând peste cursa relativ lungă a levierului schimbătorului de viteze, care are nevoie doar de o perioadă de acomodare, schimbarea treptelor de viteză este foarte plăcută, iar cuplul motor mare şi elasticitatea propulsorului te ajută să stai mai mult într-o treaptă de viteză superioară dacă nu vrei să faci o depăşire. Fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie te va face să zâmbeşti, iar "glasul" motorului amplifică senzaţia de fiecare dată.
Consum
Alfa Romeo anunţă un consum mixt de 7.6 litri la sută pentru această versiune de motorizare a lui Giulietta. Consumul urban este titrat la 10.8 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este anunţat la 5.8 litri la sută. Singurele compacte cu caracteristici similare care sunt mai economice decât Giulietta sunt Seat Leon FR, Volkswagen Golf GTI şi Peugeot 308 GTi. În timp ce ambele produse ale concernului Volkswagen oferă un consum mediu de 7.3 litri la sută, 308 GTi anunţă un consum mixt de 6.9 litri la sută, promiţând să fie cel mai economic hot-hatch pe benzină. Din păcate pentru cei de la Peugeot, este şi cel mai puţin puternic din segment, dar este de admirat faptul că obţine 200 CP dintr-un motor de 1.6 litri. De menţionat faptul că Seat Leon FR şi Volkswagen Golf GTI oferă un nivel de putere mai redus în comparaţie cu Alfa Romeo Giulietta, diferenţa de 0.3 litri la sută fiind compensată parţial de cei 24, respectiv 25 CP în plus. În ceea ce priveşte testul nostru, Giulietta a înregistrat un consum urban situat în jurul valorii de 12 litri la sută. În unele situaţii, acesta urcă destul de mult, dar este rezonabil dat fiind perfomanţele oferite în schimb de modelul italian şi faptul că rivalii săi ar oferi un consum de carburant la fel de mare. Valoarea acestuia este aproape irelevantă, din moment ce apăsarea pedalei de acceleraţie la podea nu se face cu economia de carburant în minte. În regim extraurban, modelul italian oferă un consum de carburant rezonabil, situat între 7 şi 8 litri la sută, în condiţiile în care respectăm normele legale. Un plus pentru Giulietta ar fi cilindreea motorului, cea mai mică din segment cu excepţia lui 308 GTi. Mazda3 MPS anunţă un consum mediu de 9.7 litri la sută, dar este cel mai puternic model din comparaţia noastră.
Performanţe
Giulietta este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 6.8 secunde. Adică Giulietta este la fel de rapidă ca Ford Focus ST, un model cu 30 CP în plus şi cu un motor cu cinci cilindri în linie şi o capacitate de 2.522 centimetri cubi. Acelaşi motor oferă 230 CP sub capota lui Volvo C30 T5 şi îi permite compactei din Goteborg să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6.7 secunde. Megane RS este liderul clasamentului pentru hot-hatch-uri care au maximum 260 CP, cu un timp de 6.1 secunde de la 0 la 100 km/h. La egalitate cu Renault Megane RS stă Mazda3 MPS în ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Dacă valorile nu vi se par foarte bune, trebuie să lăudăm din nou reprizele lui Giulietta, care ne dau impresia că modelul ascunde mai mulţi cai putere decât ar declara fabricantul. De exemplu, accelerarea de la 0 la 150 km/h decurge într-un ritm cel puţin impresionant, dar, evident, nu la fel de repede precum se întâmplă cu modele precum Focus RS, care - e adevărat - are 70 CP în plus. Menţionăm că am comparat versiunile cu transmisie manuală ale modelelor de mai sus, pentru cazurile în care există o altă transmisie în ofertă. Viteza maximă pe care o poate atinge Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde este de 242 km/h, surclasată doar de Megane RS şi Mazda3 MPS.
Interior
Giulietta vine cu un interior special. Dacă v-a plăcut interiorul lui Bravo, dar simţeaţi că lipsea ceva, Alfa Romeo a adăugat acel ceva. De la comenzile sistemului de climatizare, la maneta schimbătorului de viteze sau la scaune, finsajele sunt deosebite. Din păcate, celor de la Alfa Romeo le-au scăpat câteva aspecte. Unul dintre aceste aspecte este plasticul amplasat în partea superioară a feţelor de uşi, acest material având o calitate vizibil inferioară celei oferite de restul texturilor de la interior. Suprafaţa respectivă va fi atinsă de şofer din greşeală, atunci când va căuta mânerul cromat de deschidere al portierei. În schimb, italienii au îmbrăcat mijlocul feţei portierei în piele, în zona unde este amplasată cotiera stângă. Să spunem că ar compensa, dar este păcat de interiorul lui Giulietta că s-a făcut o asemenea concesie. Volanul este îmbrăcat în piele de calitate şi are cusături foarte atrăgătoare, dar partea centrală este destul de masivă şi trece peste suprafaţa pe care o atinge şoferul atunci când manevrează volanul. De data aceasta, italienii nu au uitat să monteze suporturile de pahar, dar cotiera are dimensiuni destul de reduse, la fel ca la fraţii Fiat Bravo şi Lancia Delta. Mai mult decât atât, are acelaşi mecanism de deschidere al compatimentului superior - cu un magnet în formă de capsă. Scaunele oferă suport lateral potrivit şi au un design sportiv, foarte atrăgător, deşi exemplarul testat nu era echipat cu scaune sport. Acestea par să fie orientate spre confort şi eleganţă, nu înspre sportivitate dusă la extrem, dar asta este un lucru rău doar dacă cauți cu totul altceva. Locurile din spate pot fi folosite de trei adulţi concomitent, dar pentru confort maxim la drum lung ar fi indicat ca doar doi pasageri să stea în spate. Portbagajul oferă un volum de 350 de litri, valoare identică cu oferta lui Golf GTI, liderul segmentului. Cel mai mic portbagaj din segment îl are Volvo C30, cu ai săi 251 de litri.
Preţ de achiziţie
Când un Fiat Bravo poate să ajungă la un preţ cu toate taxele în jurul valorii de 20.000 de euro fără nicio surpriză, iar Lancia Delta costă peste 25.000 de euro în nivelul de echipare de top, era evident că Alfa Romeo Giulietta nu se putea lăsa mai prejos. Exclusivitatea costă, ar spune unii, iar cei de la Alfa Romeo au asigurat acest lucru, cel puţin pentru versiunea Quadrifoglio Verde, cu un preţ de 29.000 de euro cu toate taxele incluse. În contrast, Volkswagen Golf GTI costă 24.040 de euro cu toate taxele incluse şi Renault Megane RS are un preţ de 25.000 de euro cu toate taxele incluse. Seat Leon FR costă 22.856 de euro cu toate taxele incluse în versiunea cu tansmisie manuală, iar Ford Focus ST costă 25.866 de euro cu toate taxele incluse. Volvo C30 T5 are un preţ de pornire de 27.900 de euro cu toate taxele incluse. Mazda3 MPS este cu 590 de euro mai scumpă decât Alfa Romeo Giulietta, având un preţ de pornire de 29.590 de euro cu toate taxele incluse. Diferenţa stă în caracterul fiecărui model, iar clienţii interesaţi de piaţa hot-hatch-urilor vândute în Europa au de unde alege cu un buget de 30.000 de euro. În cazul celor cu posibilităţi materiale mai însemnate, există Ford Focus RS, Subaru Impreza WRX STI şi Mitsubishi Lancer Evolution. Focus RS este singurul din ultimele trei care are un preţ mai mic de 40.000 de euro cu toate taxele incluse. Versiunea de bază a lui Giulietta porneşte de la 20.400 de euro cu TVA inclus şi are un motor 1.4 T-Jet de 120 CP şi 206 Nm. În mod evident, Alfa Romeo Giulietta se vrea a fi un model premium cu ambiţii sportive, iar italienii au reuşit să bifeze o bună parte din criteriile necesare atingerii acestui obiectiv. Oricum, Giulietta nu este pentru pragmatici sau pentru zgârciţii care visează la performanţe incredibile cu preţuri de low-cost, ci pentru cei care vor să simtă o emoţie plăcută de fiecare dată când se urcă la volan, de fiecare dată când se uită la maşina lor şi de fiecare dată când spun "am o Giulietta Quadrifoglio Verde". Nu-i aşa că sună bine?
Siguranţă
Giulietta a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Fiind un model cu un preţ de pornire destul de piperat, acesta vine în standard cu numeroase facilităţi pentru protecţia şoferului şi a pasagerilor. Mai mult decât atât, Alfa Romeo Giulietta a fost notată cu cel mai mare scor realizat vreodată de un model compact, depăşind astfel VW Golf. Rezultatul ne scuteşte de orice alt comentariu. Cu 97 de puncte din 100 pentru protecţia adulţilor (la egalitate cu VW Golf), Giulietta a plusat faţă de modelul german la protecţia copiilor, a pietonilor şi la capitolul Eficienţa sistemelor de siguranţă.
Ţinută de drum
Alfa Romeo Giulietta ne prezintă reţeta compromisului perfect. Deşi sună paradoxal, italienii au reuşit să facă o suspensie sport care să fie confortabilă. Chiar şi pe modul Dynamic, nu veţi simţi mare lucru la trecerea peste denivelările mioritice, iar modul Normal oferă un plus de confort fără a compromite manevrabilitatea şi ţinuta de drum. Când vine vorba de suspensie şi direcţie, Alfa Romeo Giulietta nu mai are nicio legătură cu Fiat Bravo sau Lancia Delta, semn că preţul mai ridicat de pornire a fost concretizat de inginerii italieni printr-o suspensie excelentă, cu un design deosebit. Sperăm să mai întâlnim o asemenea suspensie şi pe alte modele în viitor. În situaţii extreme, în care şoferul forţează limitele fizicii, modelul va manifesta un comportament ușor subvirator, dar acesta este estompat rapid de diferenţialul Q2 cu alunecare limitată (controlat electronic). Aşadar, banii daţi pe Giulietta nu sunt aruncaţi în vânt sau doar pentru aspectul său italian, ci reprezintă o investiţie veritabilă în confort şi sportivitate. Sistemul de frânare este şi el eficient, reuşind să oprească Giulietta repede şi bine, ca apoi să se laude singur aprinzând avariile. Comportamentului sistemului DNA în condiţii meteo vitrege - ploaie intensă şi temperaturi exterioare apropiate de zero alături de anvelopele de vară este de lăudat. O parte din treabă o face suspensia, intervenţia sistemului ESP nefiind observată în ciudat condiţiilor de mai sus.
Vizibilitate
Pe lângă montanţii A care te încurcă la virajele strânse abordate viteză mică, Giulietta ne-a făcut probleme şi la intrarea pe drumurile pricipale, asigurarea fiind dificil de efectuat fără să ne mişcăm capul în faţă destul de mult. Această situaţie depinde destul de mult de modul în care vă poziţionaţi scaunul, deci aveţi şanse să nu fiţi deranjaţi de acest aspect, cu care vă veţi obişnui după câteva zile. Luneta nu are dimensiuni impresionante, iar oglinda centrală nu excelează nici ea la acest capitol, deși acestea sunt suficiente pentru a monitoriza şoferii pe care tocmai i-aţi depăşit şi pentru a realiza o garare cu spatele. Recomandăm cu căldură senzorii de parcare.
Tehnologie
Doar pentru sistemul DNA am putea să îi acordăm lui Giulietta punctajul maxim. În timp ce rivalii săi nu beneficiază de niciun sistem la fel de sofisticat, Giulietta este depunctată la capitolul gadget-uri, singurul element multimedia pe lângă sistemul audio fiind deja-celebrul Blue&Me. În schimb, bordul arată mai bine dacă nu este acompaniat de un touchscreen, iar toate elementele necesare şoferului sunt afişate pe ecranul LCD dintre ceasurile de bord. Acolo este afişată şi presiunea furnizată de turbină, dar numai în modul Dynamic. Din păcate, atunci când turbina ajunge la presiunea maximă este bine să vă uitaţi la şosea, nu la ecranul dintre ceasuri, semn că un ceas de boost aftermarket montat pe stâlpul A ar fi mai util pentru această funcţie.
Design
În timp ce "puriştii" Alfa Romeo ar spune că modelul este neatractiv şi că blocurile optice cu LED-uri sunt exagerate, noi considerăm că Giulietta arată bine. Bine de tot. Aproape toate modelele din segment au adoptat această soluţie tehnică şi un set de LED-uri de fabrică nu este deloc dizgraţios. Dacă nu vă plac farurile, trebuie să recunoaşteţi că stopurile arată demenţial - mai ales când sunt aprinse, iar grila faţă strigă "SUNT O ALFA ROMEO!!" din toate puterile.
Date tehnice - Alfa Romeo Giulietta facelift (2014-2016) 1.8 T 235HP Quadrifoglio Verde | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Alfa Romeo
-
Versiunea hibrid a lui Alfa Romeo Junior, denumită sugestiv Ibrida, a debutat în toate reprezentanțele europene ale mărcii. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 28.028 de euro, cu TVA inclus. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Ministrul industriei din Italia a lansat un val de critici pentru Alfa Romeo, după ce brand-ul din Milano a decis să construiască primul său model cu zero emisii în Polonia. (Duminica, 14 Aprilie)
-
Potrivit șefului Stellantis, Carlos Tavares, Alfa Romeo nu va fi vândută giganților din China, la fel cum s-a întâmplat cu Volvo sau MG. Mai mult, o nouă generație a SUV-ului Stelvio debutează în 2025. (Vineri, 12 Aprilie)
-
Alfa Romeo a publicat o serie de imagini noi cu viitorul Milano. Prototipurile sunt testate în prezent la centrul tehnic din Balocco, iar debutul este programat pentru data de 10 aprilie. (Joi, 25 Ianuarie)
-
Constructorul italian de automobile a dezvăluit numele viitorului său SUV subcompact: Milano. Debutul este programat pentru luna aprilie 2024. (Vineri, 15 Decembrie 2023)
Mai aveti pretentia ca sunteti "formatori de opinie" :)) ce gluma! ma mut pe alte site-uri mai competente
Pur si simplu ati mers cu ea 2-300km si v-ati format o opinie.Faceti masuratori independente(sprint 0-100km/h, 0-160, 0-402m, Franare de la 100km/h-cald/rece, testul elanului, slalom, etc) si abia apoi veniti cu aprecieri pertinente
Stiu ca aceste valori se obtin in regim "Dynamic" dar totusi valoarea maxima este cea de 340 Nm, consider ca cine isi achizioneaza o AR Giulietta "Quadrifoglio Verde" nu prea va tine selectorul DNA in pozitiile "Normal" sau "All Weather".
Oricum versiunea testata nu-i o editie speciala a unei divizii de performanta a constructorului, deci alaturarea de hothach-urile consacrate e putin fortata...
Bine macar ca Sebastian Toma a modificat fantasmagoria de la "Tinuta de drum" . Chiar nu merita 5 stele , in conditiile in care exista hothatch-uri mult mai smechere.
Giulieta e o super compacta, baietii au comparat'o cu variantele sportive din segment, GTi, RS, ST, FR, ceea ce nu e chiar corect.Ar trebui comparata cu motorizarile puternice ale fiecarui model, dar nu cu cele de performanta,dar chiar si asa Giulieta face fata.
Pentru a o compara cu RS sau ST trebuie sa asteptati varianta GTA, care cu siguranta va face ravagii.
Cineva mai sus spunea ca nu faceti testele cum trebuie.
Cred ca ii dau dreptate.
Poate nu va permiteti , inca, dar n'ar fi rau daca pe viitor ati face singuri masuratorile... Sa comoaram niste date oficiale suntem si noi in stare.
Asa ca... asteptam imbunatatiri.
Pana una alta, Craciun fericit!!
In fine, niste poze care reflecta personalitatea unica a unei masini deosebite.
La mai mare!
Craciun fericit!
Frumos scris articolul. Se vede ca ati testat o Alfa :) .
@ Pt ofticosii de mai sus:
- Giulietta QV nu se vrea a fi un rival pt RS-uri. Vedeti numai ce cilindree are motorul TBI. Pt RS-uri va veni GTA. Scopul Giuliettei QV este sa fure din clientii lui Golf GTI, oferind in plus performante mai bune si un stil/farmec inconfundabil.
http://www.caradvice.com.au/69721/alfa-romeo-giulietta-safest-compact-car-in-euro-ncap-history/
"A potential fire problem in some Volkswagen car models has led to a recall of over 380,000 cars"
http://axbuss.net/volkswagen-recall-2010-jetta-beetle-golf-rabbit-models-affected.htm
Cea mai sigura masina comercializata in SUA in 2010 e Buick Lacrosse
"According to Insurance Institute for Highway Safety, for 2010 the safest car is the Buick LaCrosse for Large cars, Audi A3 ( MidSize cars ), Honda Civic 4-door model (Small Cars)."
http://www.inautonews.com/safest-cars-2010
Pozele sunt "fotosopate" la greu baieti, stati flexati.
@ schumi
E adevarat ca grupul FIAT a facut progrese importante la capitolul calitate/fiabilitate, dar Alfa nu e (inca) in aceeasi liga cu Audi sau Lexus.
@ Automarket
Oameni buni, abordarea asta "batoasa" a testelor, a la AMS si Autobild, chiar nu va prinde. Nu detineti nici bagajul de cunostinte necesar, nici mijloacele de masurare a diverselor caracteristici dinamice. In plus, jumatate din capitolele fiecarui test sunt de umplutura, iar de note nu mai zic. Ba zic - le dati aiurea.
Nu mai bine faceti voi un efort in directia beletristicii, din care sa rezulte un story pe care chiar sa-l citeasca lumea? Parerea mea...
Diferentele de pret nu sunt chiar atat de mari. Si, oricum, prefer o usoara crestere de pret decat sa stiu ca un bord de Alfa putea fi mai bine finisat, doar ca nu s-a "putut".