Drivetest Toyota Auris Touring Sports (2013-2015)
1.8VVT-i 136CP E-CVT LunaMiercuri, 23.10.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Adopţia. Poate fi un gest nobil. Chiar şi atunci când în loc de un copil vorbim despre tehnologie. În cazul Toyota, copilul este trenul de rulare hibrid HSD, inaugurat de Prius şi apoi transplantat pe majoritatea modelelor din gamă.
După ce am văzut cum s-a adaptat copilul HSD sub caroseria noului Auris, am vrut să vedem dacă şi familia lui Auris break îl va primi bine.
Aşa că am urcat la volanul noului Auris Touring Sports, am apăsat butonul de Start şi am aşteptat. Ce? Liniştea.
Toyota Auris Touring Sports (2013-2015)
1.8VVT-i 136CP E-CVT Luna
- Pret de pornire 23.357 €
- Pret model testat 23.357 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Liniştea e primul lucru pe care îl auzi atunci când porneşti motorul lui Auris Touring Sports. E un sunet de... nimic. E tăcere. Şi e plăcut. O spun, chiar dacă ştiu că îmi voi atrage oprobiul celor ce mă citesc.
A început să îmi placă liniştea modelelor electrice şi nu ştiu dacă e ceva temporar, care îmi va trece după ce mă voi urca într-un hot-hatch. Liniştea este asigurată de motorul electric de 60 de kW, care ajută unitatea cu ardere internă, de 1.8 litri şi 99 de cai putere.
Ecuaţia este una consacrată, ce poate oferi un total de 136 de cai putere şi un cuplu motor diferit: 142 de Nm oferiţi de motorul convenţional, disponibili la 4000 de rotaţii, şi alţi 207 garantaţi instant de unitatea electrică.
Cum se traduc cifrele în viaţa reală? Păi dacă tot vorbim despre copii şi adopţii, zic să ne raportăm tot la asta. Zgomotos şi cu ţâşniri necontrolate. Mă contrazic pentru că apreciam liniştea de mai devreme? Nu. Pentru că liniştea ţine cam cât ţine şi somnul unui nou-născut: destul de puţin. Adică în funcţie de câtă energie aveţi în baterii pentru a rula electric. Când aţi consumat resursele, motorul pe benzină porneşte şi începe distracţia.
Chiar dacă este bine izolat fonic la ralanti, motorul devine extrem de guraliv şi temperamental când apăsaţi cu putere pedala de acceleraţie. E ca un gâjâit continuu care nu vrea să se oprească. Spun continuu pentru că avem o cutie CVT.
Dincolo de acest gâjâit, care poate fi uneori ignorat, avem o livrare constantă a puterii, însă resursele nu sunt neapărat îndestulătoare. Sunt trei moduri de rulare: Eco, Electric şi Power. Numele sunt mai mult decât edificatoare. Nu ezitaţi să folosiţi modul Power ori de câte ori aveţi în plan acte de bravură la volan. Nu le va încuraja, dar vă va ajuta.
Consum
Asemeni omologului său hatchback, Auris Touring Sport HSD promite un consum aprope similar şi în mediul urban şi în cel extra-urban: 3.7, respectiv 3.8 litri/100 km. Dacă în oraş am reuşit un 4.3 litri/100 de km, în afara oraşului, în regim de autostradă, hibridul nu a scăzut sub 6 litri/100 de kilometri.
Valorile înscrise în fişa tehnică bat orice diesel de putere asemănătoare asistat de o cutie automată, din curtea unor modele compacte cu renume: Volkswagen Golf Variant, Ford Focus Wagon şi Renault Megane Sport Tourer.
Performanţe
Auris Touring Sports nu este unul dintre atleţii segmentului. Cu toate acestea, el garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde. Nu e tocmai ce îşi doreşte un tată grăbit care vrea să îşi lase copiii la şcoală înainte de serviciu, dar e decent.
Modelele compacte echipate cu motoare diesel de puteri asemănătoare sunt ceva mai rapide. Mult mai rapide chiar. Nici când vine vorba de viteză maximă lucrurile nu stau mai bine. Cei 175 de km/h nu sunt suficienţi pentru a ţine pasul cu concurenţa convenţională.
De ce mă raportez mereu la concurenţa cu motoare diesel? Pentru că nu găsim corespondent hibrid în acest segment. Încă o bilă albă pentru Toyota.
Interior
Interiorul lui Auris Touring Sports nu este diferit cu nimic de cel al fratelui său compact. Cel puţin pe primele două rânduri de scaune. Planşa de bord are acelaşi design conservator, cu linii nu foarte atrăgătoare. Plasticul păstrează şi el un spirit neprietenos, fiind destul de tare, cu o textură ce nu te invită la foarte multe interacţiuni tactile cu suprafeţele.
Salvează situaţia plasticul lucios folosit la nivelul planşei de bord, care creşte senzaţia de calitate. Din fericire, finisajele sunt bune şi confirmă obsesia japoneză pentru detalii. Ergonomia bună se transmite şi pe fratele break, implicit la nivelul sistemului de climatizare.
Spaţiul interior este generos. Cinci pasageri pot călători confortabil. Cei de pe locurile din spate au parte de suficient spaţiu atât la nivelul picioarelor, cât şi la nivelul capului.
Ce va satisface clientul familist este dimensiunea portbagajului. Ea este generoasă, garantând 530 de litri, peste ceea ce oferă Ford Focus Wagon şi Renault Megane Sports Tourer, dar ceva mai puţin decât actualul lider al segmentului, VW Golf Variant.
Preţ de achiziţie
Auris Touring Sports nu pune probleme de calcul atunci când vine vorba despre preţul versiunii sale hibride. Cei care trec peste ideile preconcepute şi doresc să achiziţioneze un hibrid vor fi răsplătiţi cu un timbru de mediu zero şi cu un preţ de 23.357 de euro. Pentru această sumă clienţii primesc echiparea de top, un consum mic şi sentimentul că pun umărul la reducerea poluării.
Dacă ne uităm la un diesel echivalent hibridului japonez, observăm că Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI de 150 cai putere, cu transmisie DSG şi nivel de echipare Highline poate ajunge chiar şi la 25.239 de euro.
De asemenea, Un Ford Focus Wagon 2.0 TDCi de 140 de cai, asistat de cutia Powershift şi configurat cu nivelul Titanium poate ajunge la 22.650 de euro, la care se adaugă timbrul de mediu.
Nu în ultimul rând, Renault Megane Sport Tourer 1.6 dCi de 130 de cai poate ajunge şi el la 21.500 de euro. Îi lipseşte însă cutia automată.
Siguranţă
Ca şi în cazul versiunii de serie, Toyota şi-a făcut conştiincios temele la capitolul siguranţă. Aşa se face că noul Auris Hybrid îşi atribuie cele cinci stele obţinute pentru protecţia pasagerilor, graţie echipării extrem de generoase, care include airbaguri frontale, laterale, cortină şi genunchi şofer, alături de centuri pretensionate şi numeroase sisteme de asistenţă cum sunt ABS, ESP şi AFU.
Ţinută de drum
Atunci când am testat varianta hatchback am zis că Toyota reuşeşte să estompeze ruliul caroseriei în cinci uşi. Ei bine, în cazul lui Auris Touring Sports, deşi vorbim tot de o caroserie în cinci uşi, ceva mai mare însă, japonezii nu au mai avut ce face. Ruliul e prezent şi nu inspiră prea multă siguranţă, reuşind să facă inima să bată mai tare în fiecare curbă. Din fericire, sistemele de siguranţă reuşesc să păstreze aderenţa în limite sigure.
Direcţia nu ajută nici ea foarte mult. Este extrem de asistată, nu oferă feedback şi nici nu este extraordinar de precisă. Este însă genul de direcţie foarte utilă pentru manevrarea în oraş.
Ca de altfel şi suspensia, care absoarbe gropile mai bine decât absoarbe România fondurile europene pentru dezvoltare.
Vizibilitate
Dacă la Auris hatchback remarcam o oarecare problemă cu luneta îngustă, Touring Sports pare că a rezolvat acest dezavantaj.
Partea posterioară a caroseriei este ceva mai aerisită, luneta este mai mare, iar ultimul rând de montanţi nu incomodează foarte mult vizibilitatea.
Oglinzile laterale sunt proporţionate bine, cea retrovizoare de asemenea, ceea ce înseamnă că avem o ecuaţie destul de practică.
Tehnologie
Un model hibrid trebuie să impresioneze cu mai mult decât ceea ce găsim sub capotă. Asta înseamnă că avem nevoie şi de un pachet tehnologic generos.
Toyota a înţeles asta şi s-a conformat. Japonezii oferă, pe lângă look-ul futurist al schimbătorului de viteze, un ecran tactil ce ne ţine la curent cu nivelul de încărcare al bateriei, cu funcţionarea motorului şi cu alte statistici legate de consum şi emisii. Utile şi gata să îţi descreţească fruntea atunci când eşti în căutarea unor provocări personale mărunte.
Sistemul multimedia se poate dovedi uşor încâlcit până te obişnuieşti cu utilizarea sa. El dispune însă de toate conexiunile necesare unui sistem audio contemporan şi chiar de o legătură Bluetooth pentru momentele în care ai nevoie de ambele mâini pe volan.
Design
Şi în cazul lui Auris Touring Sports reţeta estetică a ieşit. Chiar dacă nu avem aceeaşi simetrie între formele faţă şi spate, ca în cazul hatchback-ului. Liniile caroseriei sunt frumoase, iar aspectul frontal dă impresia de aer proaspăt, de trăsături futuriste şi de oarecare sportivitate. Ajută mult în acest sens şi LED-urile diurne.
Spatele este mai cuminte, cu scobituri nu foarte reuşite, dar cu o lunetă practică, aşa cum am spus mai sus. Profilul este cuminte, asemeni familiştilor vizaţi de oamenii de marketing Toyota.
Ne-a placut
- Dimensiunea portbagajului
- Ergonomia
- Spaţiile de depozitare
- Consumul urban
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Calitatea materialelor
Date tehnice - Toyota Auris Touring Sports (2013-2015) 1.8VVT-i 136CP E-CVT Luna | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Îndrăzneț -
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Tare mi-ar fi facut cu ochiul un Auris hibrid Break dar...pretul!? Cum stiu cum se comporta un hibrid, cu mana pe inima pot spune ca e exact ceea ce trebuie unui familist. In oras e o incantare in condus, ai o senzatie continua de "ma plimb cu casa prin targ" si "ma plictisesc de moarte" pentru ca....n-am melesteu' din dotare iar opririle si franarile dese tipice traficului de oras devin singurele si cele mai simple activitati de la bordul masinii.
Portbagajul...e normal sa fie imens, ford focus nu a avut niciodata ca punct forte portbagajul nici macar in versiune break (fiind deseori criticat pentru asta), Megane e deja la varsta senectutii cat despre VW nu ma pronunt, doar e masina poporului (mai nou a poporului roman, care stim bine....catel, purcel, cartofi, ceapa...)
Hm...bordul. V-as ruga pe cei din echipa AM o chestie. Luati-va un moment de respiro, eliberati-va mintea de prejudecati si priviti cu atentie bordul ala. Are ceva de mobilier modern in el. Nu e poate cea mai buna alegere dar o explicatie tot exista.... Intr-un final eu am ajuns sa-l accept.
ce n-am inteles? Grija pentru secundele in plus la acceleratia 0-100km. Clientul tipic pentru hibride nu e chiar cel mai grabit personaj din trafic.
si doi: nu e schimbator de viteze ci SELECTOR pentru ca niciodata nu vei schimba/selecta vitezele ci doar vei selecta actiunea: drive, revers ori parking. Dar asta e asa...ca fapt divers.
si da, pe cat imi place de mult aurisul break (si hibrid) pe atat de anost si batrancios mi sa parut aurisul hatchback cu 99CP clasici
Multumesc.
interesant este doar motorul. adica consumul in oras.