Drivetest Volvo V40 Cross Country (2013-2016)
2.5 T5AWD 254 Summum autoMiercuri, 06.02.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Urâm iarna, nu-i aşa? Când vine primul ger ne zgribulim, ne aruncăm sub pături şi nu mai ieşim din casă până la primul dezgheţ. Suntem speriaţi de primii fulgi de nea şi preferăm căldura focului în schimbul frigului tăios. Anotimpul rece ne amorţeşte.
Sunt însă şi locuri unde albul este viu, unde gheaţa este primită cu bucurie, iar ninsorile se cern zile în şir din nori pe care parcă ai putea să-i atingi cu mâna. Sunt locuri unde pădurile se întind cât vezi cu ochii, abia atinse de şosele şi maşini.
Şi în aceste locuri există oameni. Oameni care s-au adaptat condiţiilor şi se bucură de cele 9 luni de zăpadă din fiecare an. Nordicii se lasă fericiţi de lucruri mărunte pe care le croiesc după bunul plac. De la pieile de ren călduroase la potecile de snowmobile pe care străpung desişul pădurilor de brad.
Tot ei croiesc şi maşini capabile să îndure vitregia din termometre şi numărul infinit de ninsori. M-au convins de asta. A fost nevoie doar de un Volvo. Un Volvo gândit pentru a se bate cu BMW X1: V40 Cross Country.
Volvo V40 Cross Country (2013-2016)
2.5 T5AWD 254 Summum auto
- Pret de pornire 24.150 €
- Pret model testat 39.650 €
- Taxa auto 684 €
Motor / Transmisie
Se numeşte V40 Cross Country şi l-am văzut pentru prima dată pe pista aeroportului din Ostersund. Aici, la -14 grade am strâns volanul noului partener de drum, şi am pornit către departe, aproape de buza Cercului Polar.
Am căzut sub influenţa cifrei cinci: cinci cilindri sub capotă, motor de 2.5 litri şi indicativ T5. Un ”benzinar” pe care îl vezi rar, dar de a cărui întâlnire te bucuri de fiecare dată. O gură de aer tare după ce visezi la dieseluri economice.
Aerul tare, în cazul lui V40 Cross Country, au fost cei 254 de cai şi cuplul motor săţios, de 360 Nm. Mai săţios decât carnea de ren şi întins pe o plajă de turaţii lungă (1800-4200 rpm). Meniul nordic se simte bine, e uşor digerabil de orice pasionat al maşinilor rapide şi servit prompt de o cutie automată cu şase rapoarte, înşirate liniar.
Porţiile de putere sunt dozate bine şi au rolul de a te da pe spate, la propriu, de fiecare dată când le guşti cu poftă. Totul se desfăşoară în linişte, antifonarea exemplară fiind brăzdată doar de câte un zăngănit metalic placut al celor cinci cilindri în zona roşie a turometrului.
Consum
Puţine lucruri îţi vor ţine de cald în ţinuturile nordice. Unul dintre ele este benzina. Volvo-ul nostru s-a încălzit repede însă a şi cerut combustibil.
Pe drumurile suedezilor, acoperite mereu de un strat de gheaţă sau zăpadă, V40 a înghiţit aproximativ 9.4 litri/100 de kilometri. În condiţiile ideale însă, Volvo promite 6.4 litri/100 km în afara oraşului şi 11.6 litri în mediul urban.
Ne-am îndeletnicit cu măsurarea consumului şi pe circuitul de gheaţă pregătit de organizatori, însă, complet irelevant probabil, trebuie să ştiţi că V40 T5 s-a mulţumit cu o medie de 12.4 litri/100 de kilometri.
Comparat cu BMW X1 xDrive 28i şi Audi Q3 2.0 TFSI, V40 consumă ceva mai mult, însă trebuie să ţinem cont şi de puterea mai mare.
Performanţe
Plăcute senzaţii îţi poate garanta un Volvo. Mai ales atunci când iei cei 254 de cai şi îi aşterni pe o întindere lucie de gheaţă şi zăpadă. Nu am atins 100 de km/h în 6.4 secunde, aşa cum scrie în cartea tehnică, dar timpul scurs până la această viteză a meritat fiecare picătură de adrenalină. Pe asfalt, V40 Cross Country se simte probabil şi mai rapid.
În orice caz, pe hârtie el este mai iute decât un Audi Q3 şi uşor mai lent decât un BMW X1. La capitolul viteză maximă Volvo anunţă 235 km/h. Îi credem pe cuvânt, pentru că sania noastră nu s-a încumetat să alunece până acolo.
Interior
În interiorul lui Volvo V40 Cross Country nu am găsit piei de ren. Deşi ne-am fi dorit. În loc blănii pufoase, suedezii au aşternut o piele fină şi au bătut inserţii din crom cam peste tot, pentru a spori impresia de calitate. Lemnul lipseşte, însă plasticul este moale şi plăcut la atingere. În partea inferioară este ceva mai tare şi dă impresia de ieftin.
Finisajele dovedesc că grija pentru perfecţiune creşte proporţional cu latitudinea nordică.
Câte zile cu zăpadă pe an, atâtea butoane pe consola centrală. O aglomerare alambicată pe care o desluşeşti doar după o acomodare prealabilă.
Ceva mai multă claritate când priveşti prin volan la instrumentarul de bord şi ceasurile sale digitale. Afişajul este clar şi mângâie retina cu nuanţe plăcute şi odihnitoare pe fundalul alb care înconjoară habitaclul.
Spaţiile de recreere din pustiul alb sunt la fel de multe ca cele de depozitare ale noului V40 Cross Country. Cireaşa de pe tort va fi însă buzunarul portierei şoferului, care ascunde o racletă creată special de Volvo. Suedezii i-au creat un suport acolo şi chiar au găurit buzunarul uşii pentru a permite zăpezii topite să se scurgă.
Ideea s-a născut dintr-o nevoie cotidiană, pe care probabil a avut-o fiecare dintre noi în această iarnă.
Portbagajul rămâne destul de modest, amintindu-ne că avem totuşi în faţă o variantă mai înălţată a lui V40. Capacitatea sa de 335 de litri este mult mai mică decât a rivalilor X1 şi Q3.
Preţ de achiziţie
În Suedia, nivelul de trai este unul ridicat. Este oarecum nomal ca şi preţurile să fie ceva mai piperate decât în alte părţi ale Europei. Cu toate acestea, Ikea ne-a dovedit că produsele care vin din Suedia pot avea şi un preţ abordabil.
Aşa se întâmplă şi în cazul lui V40 Cross Country, care vine să dărâme orice ofertă din segmentul SUV-urilor compacte premium, poziţionându-se cu mult sub rivalii X1 şi Q3. Socotelile încep de la 24.150 de euro pentru versiunea diesel de 1.6 litri şi 115 cai putere. Un X1 sDrive16d este cu aproape 4000 de euro mai scump, ajungând să coste 28.334 de euro. Nu mai vorbim despre Audi Q3 2.0 TDI de 140 cai putere, care pleacă de la 30.340 de euro.
Dacă trecem însă la versiunea testată de noi, singura disponibilă cu tracţiune integrală, preţul începe să capete accente suedeze, urcând până la 39.650 de euro. dacă îl calculezi şi în coroane suedeze rezultatul va genera dureri de cap. Echiparea Summum, după cum o sugerează şi numele, e ”cu de toate”.
Chiar şi aşa, Volvo V40 Cross Country rămâne mai ieftin decât un BMW X3 xDrive28i Sport Line. Audi Q3 şi al său 2.0 TFSI este ceva mai ieftin, adică 38.340 de euro, însă vorbim de un handicap de 40 de cai putere.
Siguranţă
Aşa cum am precizat şi în cazul lui V40, modelul din care este derivat Cross Country, este aproape redundant să vorbim despre siguranţă pentru orice produs Volvo. Suedezii au fost mereu pe primul loc la acest capitol şi au făcut din siguranţă un atu de marketing susţinut de tehnologii concrete.
Noul V40 vine cu o inovaţie extrem de importantă în domeniu: airbagul pentru pietoni, despre care am vorbit pe larg la momentul lansării. Practic, un airbag stă ascuns sub capota automobilului, iar în cazul unui impact cu un pieton se umflă într-o fracţiune de secundă în forma unui U în zona parbrizului pentru a atenua impactul pietonului.
Aşa cum era normal, Volvo V40 a obţinut cinci stele în cadrul sesiunii de teste EuroNCAP, fiind modelul care a primit cele mai multe puncte per total în toată istoria organizaţiei europene.
Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi, 88% la protecţia pietonilor - o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.
Ţinută de drum
Primul contact cu V40 Cross Country s-a făcut pe o serie de şosele cu o singură bandă, vopsite în alb de perdeaua de nori care-şi cernea fulgii non-stop. Am păşit uşor, ca pescarul pe lacul îngheţat. Treptat însă am câştigat încredere în sistemul de tracţiune integrală şi am continuat să căutăm noi limite.
Suspensia, destul de rigidă, ne-a ţinut ceva mai lipiţi de asfalt, deşi garda la sol a noului Cross Country este mai înaltă cu 40 de mm.
Despre capacităţile sistemului de tracţiune integrală am încercat să mă dumiresc în cadrul unui circuit creat special pe unul din lacurile regiunii Are. În cele trei ore de exerciţii am încercat diferite setări ale sistemului DSTC de control al stabilităţii şi tracţiunii.
Printre drifturi, nori de zăpadă şi troiene spulberate m-am simţit ca Evgeni Plushenko sau Alexei Yagudin pe gheaţa lacului. Intervenţia DSTC-ului, care vine şi cu o funcţie Sport este optimă şi te salvează din situaţii fără ieşire. Abia acum înveţi să-l preţuieşti. DSTC-ul nu se decuplează însă complet.
Cât priveşte escapadele în teren accidentat, garda la sol nu permite acte de curaj. Poate doar funcţia Hill Descent Control să vă ajute să coborâţi vreo pantă ceva mai abruptă. Dacă aveţi în plan ceva extrem, rezumaţi-vă la un drum forestier.
Direcţia poate fi şi ea setată pe trei niveluri: Soft, Medium şi Hard. E lesne de înţeles că ultimul este şi cel mai precis.
Vizibilitate
V40 Cross Country este o maşină aerisită. Mi-a plăcut. Pare că te afli în comuniune cu natura de fiecare dată când străbaţi o pădure, iar prin acoperişul panoramic te zgâieşti la cetina încărcată cu zăpadă.
În ciuda designului impresionant, noul V40 nu are mari probleme la capitolul vizibilitate. Parbrizul este suficient de amplu, iar montaţii pot ridica câteva probleme la virajele mai strânse, dar fără a te jena excesiv.
Luneta pare mică la prima vedere, dar odată instalat la volan constaţi că îţi oferă suficientă vizibilitate. Ajută probabil şi oglinda retrovizoare generoasă, fără ramă, extrem de plăcută vizual. Cât despre oglinzile laterale, ele sunt exact ce trebuie.
Tehnologie
Trebuie să vorbesc despre tehnologie şi mă gândesc din nou la mâncare. Mă trezesc în faţa unui platou cu specialităţi din carne de ren, elan şi alte animale nordice şi nu ştiu de unde să încep.
Cam aşa şi cu noul V40 Cross Country. Sunt atât de multe de spus. O să încep cu sistemele de siguranţă, multe, încât nu ne-ar ajunge timpul până mâine să vorbesc despre ele.
Ce e de notat? Sistemul BLIS, care te avertizează de prezenţa unui vehicul în unghiul mort, a licărit de mai multe ori în timp ce alunecam pe zăpada de pe lac. Şi despre City Safety trebuie să spunem că e bun. Te menţine mereu alert în condiţii de carosabil alunecos.
Camera pentru marşarier nu oferă o imagine de foarte bună calitate, dar îşi face treaba. Iar când ai şi sistemul de asistenţă la parcare, responsabil cu manevre de care tu nu eşti în stare, poţi să spui că ai uitat de cameră.
Şi pentru că tot am avut parte de un test la -14 grade, trebuie să vorbim şi despre funcţia de pre-încălzire. Din meniul maşinii poţi seta ora la care încălzirea să pornească. Dacă eşti prins la birou şi nu ştii când pleci, te poţi folosi de aplicaţia Volvo şi de un smartphone pentru a porni încălzirea. Şi mai sunt şi scaunele încălzite, dar cine mai are nevoie de ele în situaţia asta.
Navigaţia este lizibilă, informaţii sunt oferite prompt şi, în Suedia cel puţin, doar drumurile pentru snowmobile nu au fost recunoscute. Avantajul terenului propriu.
Design
De cele mai multe ori, atunci când încerci să faci un 4x4 pe baza unui model deja existent ai toate şansele să îţi iasă o struţo-cămilă. Şi urâtă pe deasupra. Sincer, eram destul de circumspect în privinţa lui V40 Cross Country. Asta pentru că mi se pare nefiresc să îi aplici câteva elemente de caroserie noi şi să îl promoveze ca pe un alt model.
Când am făcut însă cunoştinţă cu noul crossover compact am şi uitat că înaintea lui a existat V40. Mi s-a părut natural, bine închegat şi cu un design care depăşeşte uşor acte de laşitate creativă ca Audi Q3 şi BMW X1.
Chiar şi protecţiile caroseriei mi s-au părut potrivite. Nici garda la sol nu a picat ca o nucă în perete, cum se mai întâmplă în cazul altora. Se pare că reţeta le-a ieşit bine suedezilor şi ar putea fi pe placul pieţei din România, unde designul auto e ridicat la rang de artă.
Ne-a placut
- Finisaje interioare
- Design
- Sistemul de pre-încălzire
Nu ne-a placut
- Consum
- Aglomerarea butoanelor pe consolă
Date tehnice - Volvo V40 Cross Country (2013-2016) 2.5 T5AWD 254 Summum auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
In rest... nu stiu, marca asta are ceva care ma face sa zambesc mereu cand merg intr-un Volvo sau cand citesc un drive test. Daca esti pasionat de masini marca asta impune un oarecare respect doar prin prezenta, chiar daca nu esti neaparat fan Volvo .:)
Efectul este urmatorul (sau cel putin asa il vad eu): aceste echipari sunt puse in lumina reflectoarelor, mai degraba accentuandu-se latura emotionala (feeling oferit, placere tactila, etc...) decat pe cea practica, functionala. Evident, majoritatea oamenilor, citind astfel de teste, isi vor dori gadget-urile prezentate, desi probabil vin la un pret pe care nu si-l pot permite, si nici nu au neaparata nevoie de ele. Aici intervin bancile, care ofera generos imprumuturi pentru a satisface astfel decapricii. Rezultatul: banca a castigat, volvo a castigat, AM a castigat, si bietul fraier are de platit 10 ani rate. Si daca nu se indura, va ramane cu frustrarea.
Nu zic, progresul este bun, dar poate lucrurile ar trebui prezentate un pic altfel totusi. Accentul sa fie pus pe raportul functionalitate/pret. macar sa nu mai murim noi cititorii de rand de ciuda ca nu ne vom putea permite niciodata o masina mai scumpa decat o garsoniera :P. Dar presupun ca AM ar cam falimenta cu o astfel de atitudine civica :).
Spre exemplu, ce producator ar vrea sa se faca o comparatie intre sistemul lui de monitorizat presiunea in cauciucuri (cateva sute de euro) cu alternativa gratuita de a iti face presiunea odata pe luna sau chiar mai des la orice benzinarie?
Portbagajul mai mic decat al unei compacte mi se pare cel mai mare minus care nu o face prea practica insa pe de alta parte cine are masina de 40k euro mai are sigur cel putin o masina in garaj.
Bravo Volvo!
http://www.automarket.ro/tv/prezentari/cel-mai-rapid-dric-din-lume-ams-madness-prezentat-n-toat-splendoarea-sa-3259.html
Cat despre masina: o alternativa serioasa la bmw, audi. Mercedes e cu o treapta mai sus ca cele anetrioare, dar si pretul asemenea.
Scumpa ? Deloc daca e sa o comparam cu masinile germane, la ce face le da lectii in orice conditii, ca sa nu mai vorbim de iarna. Evident nu poti compara cultura nordicilor cu cea a germanilor si a romanilor. De ce au ei un nivel de trai mult mai inalt decat noi ? Pentru ca merita :) Ei stiu ce e aia educatie. Si la salariile lor isi permit un Volvo nou nout decat o germanca "profesionista" sh, rupta-n doua si sudata si revopsita cum isi iau meseriasii in Romania care se pricep la masini si dupa 10.000 km e varza.
@AndreiRN: du-te in Suedia si zi-le ca Volvo e facut in China sa vezi ce vor zice despre romani: prosti gramada, ca astia ca tine ne fac de ras in lume. Astia meseriasi care habar nu au despre ce vorbesc, dar scriu si ei pe forumuri. Auzi tu la el, germanca profesionista =)) Germanii, francezii, italienii, olandezii astia cu Audi-uri si BMW-uri, care la prima ninsoare de 2 cm blocheaza toate autostrazile. Vezi ca nu tot ce zboara se mananca si nu tot ce citesti tu, poti sa si proiectezi asa cum visezi tu noaptea.
@EfficientDynamics: nu-l mai privi nici din fata nici din spate. Creierul tau nu poate concepe ca exista si altceva in afara de BMW pe lumea asta si Volvo clar nu e pentru tine.
@ztele: nu, AndreiRN e ala care proiecteaza nave spatiale, isi face singur combustibil si a inventat masina. Mai mult de atat, el traduce Made in Belgium prin Fabricat in China, ca asa l-au invatat pe el americanii limba engleza. Si Volvo e Made in China pentru el de vreo 5 ani, numai ca la fiabilitate si teste de siguranta e Made in Sweden, peste super masinile germane pe care le tot lauda. De ce oare ?
Doar am inspectat si aprobat munca altora.
Asamblat in Blegium este departe de a fi Made in Belgium.
E asa de greu sa prezentati si un volvo echipat cu cutie automata POWERSHIFT si motor mic, gen D2, D3, T3 sau T4? chair credeti ca in conditiile de penalizare fiscala la care sunt supuse motoarele mari de genul T5 sunt multi oameni care pot fi interesati de un review al unui astfel de motor? adica oameni care ar vrea sa si cumpere un volvo nu doar sa se minuneze pe net.
Consider ca aceste reviewuri ar trebui facute unor masini echipate cu motoarele care vor face grosul vanzarilor, ca altfel ce utilitate au? doar sa ne laudam ca uite ce smecherie de motor am testat noi?
Chiar mai mult : http://www.autoblog.com/2010/03/29/rumormill-byd-interested-in-buying-maybach-from-mercedes/#comments
http://www.puterea.ro/articol/incuietori_chinezesti_pentru_maybach
Deci, Volvo nu sunt singurii cumparati de chinezi, insa din cate am vazut cu ochii mei, componentele sunt produse prin Europa. Desigur asta se va schimba in viitor, dar nu e deocamdata. Si avand in vedere ca super companiile de IT si telefonie produc in China intr-o veselie (vezi ce scrie pe I-phone, I-pad, laptopurile Sony, HP, Dell), nu vad care ar fi problema cu Made in China.
Ca sa vezi mai Andrei ... chiar si cei mai indragiti de tine pproduc in China. Stiai asta ? http://www.orasulauto.ro/2012/02/07/chinezii-au-copiat-b-klasse-de-data-aceasta-cu-acordul-mercedes/
Eu nu am spus ca nu e calitate facuta in China si din proprie experienta pot spune ca am gustat o fetitza superba si se nascuse in China.
Dar sinceritatea e mai presus de toate.
Oricum romanilor le curg ochii dupa produse chinezesti.
@AndreiRN: Tu tot mai joci NFS si traiesti cu impresia ca poti sa-ti dai cu parerea despre masini ?
@@Koss-tell: Ai perfecta dreptate hotii, cocalarii, manelistii, cei cu 2-3 clase se orienteaza la BMW pentru ca nu stiu ce inseamna si altceva. Ei nu au condus in viata lor alta masina si e normal sa nu poata face comparatie. Sunt foarte mandru ca nu se poate spune la fel despre cei ce conduc un Volvo. Ar face firma de ras. Iti dai seama ce fel m-as simti sa zica lumea: si-a luat si fraierul asta Volvo, asa cum zice despre majoritatea BMW-istilor.
Majoritatea inseamna 50%+1. Este adevarat ca in Romania posesorii mai isteti de BMW reprezinta probabil doar 5%.
Frustrat eu inteleg printr-o persoana care nu-si permite ceva, adica ai doar bani de Logan si zici de unul cu BMW ca-i fraier. Cand iei Volvo nou si puteai lua mai ieftin un BMW nou din aceeasi clasa, atunci nu mai faci parte din categorie. Personal am comparat si condus Volvo nou cu BMW si Audi noi. Si este foarte adevarat ca germanii pun accent pe sportivitate, de asta investesc foarte mult in motoare si de asta au si probleme - a se vedea studiul facut in marea britanie unde Audi si BMW sunt cam la coada.
Daca e sa ne uitam pe importantele piete ale lumii, ele sunt dominate de japonezi. Germanii sunt inca foarte departe si vor mai fi.
Din punctul meu de vedere Volvo "sufera" pentru ca nu i se face reclama. Pe cand la acest capitol Audi si BMW stau foarte bine. A se intelege prin reclama, chiar si o stire in care un Audi sau BMW s-a oprit intr-un sant sau cap de pod pentru ca nu a mai putut fi controlat. E reclama negativa, dar e tot reclama si lumea aude si vede un nume de marca. Daca te duci intr-un service si-l vezi plin de Audi si BMW, atunci tot reclama este, pentru ca asta vezi si crezi ca nu mai exista si altceva.
A compara Volvo cu BMW sau Audi e greu. E ca si cum compari nord europenii cu vest europenii. Unii sinceri si realisti, ceilalti cu abureala si visatori. Pe hartie si forum e una, la condus e altceva.
Pricepi si tu cam cum stau lucrurile acum ?
Volvo e masina cu personalitate, daca nu-i convine soferul il arunca si afara din masina sau nu porneste motorul. Stii tu bancul ala cu GPS-ul ? Cand esti varza la condus dupa 1 km incepe GPS-ul sa zica Tatal Nostru, nu-ti mai zice instructiuni pe unde sa o iei ca oricum esti gramada.
Cam asa e si cu masinile. La Volvo daca vrei sa accelerezi intr-o curba mai periculoasa, nu te lasa, pentru ca e mai istet. La BMW bagi talpa pana ajungi prin pomi si pe campii.
Deci prietenul tau a facut o alegere foarte buna. Si-a luat o masina care-l reprezinta.
In alta ordine de idei, ceea ce indruga AndreiRN (desi, in general, il apreciez), in speta chinezo-fixatiile, fabulatiile cu NASA si biodieselul si pasiunile lui erotice, ma fac sa cred ca ne cam ia la pret de matineu. De ce nu vrei sa fii si serios, omule?
ps:Lumea rade de mine ca sunt ciudat...Eu rad de lume ca sunt UNICAT....
tot respectul maestre
dar sunt curios, ce model ai? echipare, motor, transmisie, optionale?
VOLVO nu este pentru toata lumea.Volvo are personalitate,este conservatoare si exclusivista.Asa a fost si mercedesul dar romanii au MANELIZAT o.
-In SUA majoritatea familiilor au un volvo.(masina sigura de familie)
Romanul este lipsit de EDUCATIE si se pricepe la tot si nimic.
aveti ciferele exacte la vinzari in sua ... la finalul anului 2012 pe marci de autovehicule ... asa va puteti face o imagine mai corecta a ceea ce vinde volvo sau alte marci ...
http://www.goodcarbadcar.net/2013/01/2012-usa-auto-sales-brand-rankings.html
drumuri bune tuturor !