Vineri, 12.07.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chevrolet este o marcă renumită în întreaga lume pentru SUV-urile sale, pe lângă musclecar-urile construite în anii '60 şi '70. După cum subliniază şi reprezentanţii mărcii, Chevrolet are una dintre cele mai longevive game de SUV-uri, modelul Suburban având o carieră neîntreruptă care trece de cinci decenii.
Însă, cheia succesului în lumea modernă şi chiar şi în natură nu este păstrarea tradiţiei, ci adaptarea. Cine se adaptează mai repede şi mai bine la situaţia dată, supravieţuieşte. General Motors, compania care deţine, printre altele, Chevrolet, a trecut printr-o procedură complicată de insolvenţă în 2009, fiind la un pas de colaps din cauza acestei probleme de adaptare.
Noua companie, după cum s-au prezentat chiar cei de la GM, ţine la partea de adaptare la mediul în care activează şi lansează doar produse care să aibă logică din punct de vedere economic. Acum, în toată ”nebunia” cu SUV-urile de segment B, General Motors a construit două asemenea modele şi le-a lansat şi pe piaţa din Europa: Opel Mokka şi Chevrolet Trax.
Pe Mokka îl cunoaşteţi deja, este timpul să vorbim despre cel mai mic membru al marei familii de SUV-uri de la Chevrolet.
Chevrolet Trax (2013-2015)
1.4T MT6 AWD LS
- Pret de pornire 15.500 €
- Pret model testat 19.500 €
- Taxa auto 174 €
Motor / Transmisie
Trax-ul testat de noi este echipat cu un motor 1.4 Turbo, de 140 CP şi 200 Nm, cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte şi unui sistem care oferă tracţiune integrală nepermanentă. Este cea mai puternică unitate din gamă şi prezintă un sistem Start-Stop, menit să-i reducă consumul de carburant în mediul urban, care se dovedeşte a fi eficace în această privinţă.
În raport cu motorizarea de top a modelului care a redefinit această nişă, Nissan Juke 1.6 DIG-T, Trax are 50 CP în minus, de unde şi inutilă orice comparaţie. Partea bună este că nu trebuie să le comparăm neapărat, deoarece Trax, la fel ca fratele său de platformă, ne arată că nu sunt necesari aproape 200 CP sub capota unui SUV mic.
Etajarea transmisiei este corectă, nefiind necesar să treceţi de 4.000 de rpm în situaţiile obişnuite la volan, semn că avem un cuplu motor suficient de ridicat încât să pună în mişcare modelul de 1.379 kilograme. Antifonarea este corectă, fiind satisfăcătoare chiar şi când trecem în a doua jumătate a plajei de turaţii.
Consum
Chevrolet anunţă un consum mediu de 6.4 litri la sută pentru versiunea 1.4 Turbo 4x4 a lui Trax, aceasta fiind, în mod surprinzător, mai economică decât motorul 1.6 aspirat oferit doar cu tracţiune faţă. Pentru mediul urban, consumul declarat este de 8.0 litri la sută, pe când în mediul extraurban, sunt anunţati 5.5 litri la sută.
În raport cu Nissan Juke, avem o diferenţă de 0.5 litri la sută pentru versiunea cu transmisie manuală şi tracţiune faţă, respectiv 1.2 litri la sută pentru versiunea CVT 4x4, în ambele cazuri fiind victorioşi Chevrolet Trax şi fratele său de platformă, Opel Mokka.
Însă, există o versiune pe benzină a lui Juke care se dovedeşte mai economică decât Chevrolet Trax 1.4 Turbo, care vine cu mai puţină putere - 117 CP, dar consumă 6.0 litri la sută în regim mixt. Trax şi Mokka sunt surclasaţi şi de nou-veniţii în segment, Renault Captur şi Peugeot 2008. Deşi au 20 CP mai puţin decât Trax şi Mokka, cele două modele se mândresc cu valori mai bune la capitolul consum, Captur anunţând 5.4 litri la sută, iar 2008 având un consum declarat de 5.9 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum de 6.6 litri la sută pe traseul Bucureşti - Sinaia şi retur, cu o viteză medie apropiată de 70 km/h.
Performanţe
Versiunea 1.4 Turbo a lui Chevrolet Trax necesită 9.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă pe care o poate atinge cel mai rapid reprezentant din această gamă este de 194 km/h. Între timp, Juke poate atinge 215 km/h în versiunea de 190 CP şi transmisie manuală, respectiv 200 km/h în versiunea CVT 4x4, iar cele două versiuni sunt mai rapide decât fraţii Trax şi Mokka 1.4 Turbo atunci când vine vorba de timpul 0-100 km/h.
Performanţele sunt mai puţin relevante pentru un model din acest segment, dar sunt valori de luat în seamă pentru clienţii care caută ceva mai multă sportivitate. În orice caz, Chevrolet Trax nu se ”simte” ca fiind o maşină lentă sau submotorizată, răspunzând aşa cum trebuie la solicitările rezonabile făcute la nivelul acceleraţiei.
Pentru amatorii de comparaţii, Juke 1.6 DIG-T cu transmisie manuală necesită 8 secunde pentru a accelera de la 0 până la 100 km/h, adică este cu 1.8 secunde mai rapidă decât versiunea lui Trax despre care vorbim în acest test, pe când versiunea CVT a lui Juke este cu 1.4 secunde mai rapidă decât aceasta.
Deşi Renault Captur nu-l întrece pe Trax până la sută, Peugeot 2008 1.6 VTi este mai sprinten, necesitând 9.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi fiind capabil să atingă 196 km/h.
Interior
Chevrolet a mers pe o linie diferită de Opel pe partea de interior. Spre deosebire de Mokka, americanii au mers pe îmbinarea ceasurilor de bord digitale cu cele analogice, dar au şi preluat elemente de la colegii lor germani, cum ar fi ornamentele cromate de pe bord. Elementele de comandă de lângă volan sunt identice cu cele de la modelele Opel, iar consola centrală este inspirată de acelaşi Spark.
În ciuda acestor mici neajunsuri, Trax are un interior ergonomic şi comenzile sunt uşor şi simplu de accesat. Poziţia la volan poate fi reglată de la una apropiată de cea oferită de o compactă până la un nivel înalt, apropiat de cel al unui SUV în toată regula. Scaunele sunt confortabile şi oferă suficient spaţiu pentru cinci pasageri.
Trax are destule spații de depozitare şi un portbagaj de 356 litri. Valoarea nu este foarte mare, Mini Countryman având, de exemplu, un portbagaj de 450 litri. Modelul american compensează prin latura funcțională, bancheta din spate şi scaunul pasagerului din față putând fi rabatate pentru a primi un obiect agabaritic de până la 2.3 metri lungime.
Preţ de achiziţie
Chevrolet Trax are preţ de pornire de 15.500 euro cu TVA inclus. Versiunea testată de noi pleacă de la 19.500 euro cu TVA inclus, fiind vorba despre o versiune 1.4 Turbo cu tracţiune integrală şi transmisie manuală cu şase trepte. Preţul de pornire al modelului şi al versiunii testate sunt mai bune decât cele ale unui Opel Mokka echivalent, însă există şi modele mai ieftine în acest segment.
Vestea bună pentru Chevrolet este că reuşeşte să-l "bată" pe Nissan Juke la preţ, atât în versiunea cu tracţiune integrală, cât şi în versiunea cu tracţiune faţă. Din păcate pentru Opel Mokka şi Chevrolet Trax, pe piaţă au apărut încă doi jucători în ultima lună, iar ei se numesc Renault Captur şi Peugeot 2008.
Vârful gamei Renault Captur are un preţ de pornire mai mic decât cel al versiunii testate de noi, respectiv 17.200 euro. În oferta Peugeot, situaţia e la fel de competitivă, un 2008 1.6 VTi în versiunea de echipare de top pleacă de la 18.369 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Chevrolet Trax a primit cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP. SUV-ul mic al celor de la Chevrolet a obţinut 94% din punctele disponibile pentru "Protecţia adulţilor", pe când protecţia copiilor a fost notată cu 85% din punctele disponibile. La protecţia pietonilor, Trax a obţinut 64% din punctele disponibile.
Fratele său de platformă, Mokka, a obținut cinci stele ca scor general, cu un punctaj de 96% pentru protecția pasagerilor adulți și 90% pentru pasagerii infanți.
Ţinută de drum
La volanul lui Trax, drumurile din România par să fie mai acceptabile. Suspensia şi direcţia sunt configurate în mod evident pentru confort. Dacă ne ambiţionăm şi rulăm mai sportiv, remarcăm o porţie subtilă de ruliu, după cum era de aşteptat, dar nu este vorba de nimic îngrijorător.
Suspensia filtrează denivelăriile din drum într-un mod foarte bun. În mod misterios, Chevrolet a reuşit să obţină nivelul de confort mai sus menţionat cu jante de 18 inch, ceea ce ar trebui să le ofere credite în plus la sfârşitul semestrului. Însă, direcţia este orientată prea mult înspre confort, după cum am remarcat şi la Mokka, aceasta neavând suficient feedback în toate momentele.
Partea bună este că nu necesită prea multă forţă pentru a manevra volanul, iar caseta de direcţie este configurată potrivit pentru caracterul lui Trax.
Vizibilitate
La fel ca fratele său de platformă, Trax oferă un nivel bun al vizibilităţii. Poziţia la volan şi configuraţia suprafeţelor vitrate asigură observarea excelentă a colegilor din trafic, iar luneta este suficient de mare pentru a nu împiedica vizibilitatea la manevrele cu spatele.
Montantul stânga față nu jenează excesiv vizibilitatea pe virajele de stânga, iar o cameră de luat vederi disponibilă opţional şi existentă în dotarea maşinii testate de noi dublează modul în care cel de la volan se poate asigura atunci când parchează cu spatele.
Tehnologie
Trax este unul din primele modele din gama Chevrolet care primește noul sistem multimedia MyLink (sistemul este deja disponibil pe Aveo și Cruze). Chevrolet MyLink înseamnă un ecran tactil de 7 inch, care permite integrarea cu cu telefonul mobil atât prin cablu USB, cât și prin Bluetooth.
Sistemul MyLink permite astfel accesarea muzicii de pe telefon, vizualizarea fotografiilor sau chiar a filmelor. Testul derulat în România ne-a prezentat aplicaţia Bringgo, care se mândreşte cu un preţ accesibil şi oferă indicaţii direct pe ecranul sistemului MyLink, odată ce telefonul este conectat la maşină (mașina de test a venit cu un iPhone asociat cu sistemul MyLink). Aplicația de navigație nu este printre cele mai performante din segment, dar a reușit să își facă treaba bine. Indicațiile vocale întrerup fondul sonor complet, iar dacă modificăm volumul sonor, ecranul devine negru. În multe cazuri, am fost nevoiţi să ne uităm la ecran pentru a nimeri cu degetul arătător poziţia butonului pe care vroiam să-l apăsăm.
Din păcate, majoritatea funcțiilor pe care MyLink le folosește necesită o conexiune de date activă. Chiar și cu un plan nelimitat de date, nu multă lume își va permită să folosească pachetul de date din abonament în roaming. În plus, expus direct în soare, ecranul sistemului MyLink este complet ilizibil. Integrarea este bună, dar interfața sistemului necesită un plus de atenţie din partea designerilor.
MyLink integrează și asistentul virtual Siri (doar pentru iPhone), cel de la volan putând să îi pună întrebări fără să-și ia ochii de la drum și fără a fi nevoit să scoată telefonul din torpedou. Funcționează, bineînțeles, dacă există conexiune de date.
Pentru o primă încercare, MyLink aduce o serie de noutăți pentru iubitorii gadgeturilor şi aduce un salt major faţă de navigaţia pe care o găseam pe Captiva, spre exemplu. Sperăm că americanii vor opera o actualizare software, care să rezolve cât mai multe din micile scăpări ale sistemului, proaspăt lansat pe piaţă.
În materie de dotări mai puţin high-tech, Trax oferă o cameră de luat vederi pentru marşarier, tempomat şi limitator de viteză, sistem de asistență la urcarea și la coborârea pantelor. Fanii gadget-urilor şi nu numai au un prieten de nădejde în Trax, deoarece modelul are o priză de 230 V pentru pasagerii de pe bancheta din spate.
Design
Trax este total diferit de liniiile fluide pe care le abordează fratele Opel Mokka. SUV-ul mic al celor de la Chevrolet îmbină într-un mod interesant linia de design impusă pentru modelele europene Aveo, Cruze sau Captiva și stilul american al lui Camaro.
Trax arată suficient de bine pentru a întoarce capete pe stradă, având alura unui atlet mic, dar musculos. Aspectul este mult mai "dur" față de Mokka, iar unii clienţi sunt atraşi de acest stil. Inspiraţia nu a mers atât de departe încât să modifice dramatic posteriorul, preluat aproape integral de la fratele său german.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Preţ competitiv
- Suspensie confortabilă
- Sistemul multimedia este plăcut de folosit atunci când maşina staţionează
Nu ne-a placut
- Unele elemente de interior împrumutate
- Abilităţi off-road limitate
- Jantele de 18 inch aduc costuri ridicate cu anvelopele
- Sistemul de navigaţie necesită conexiune de date de la telefonul şoferului
Date tehnice - Chevrolet Trax (2013-2015) 1.4T MT6 AWD LS | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Chevrolet
-
Constructorul american de automobile a anunțat că producția actualei generații Camaro va fi oprită în 2024. Fără un succesor la orizont, reprezentanții companiei anunță că, totuși, povestea acestui model legendar nu se termină aici. (Joi, 23 Martie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Corvette E-Ray sau, cu alte cuvinte, primul Corvette electrificat din istorie. Sistemul de propulsie dezvoltă 655 de cai putere. (Marti, 17 Ianuarie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat un nou teaser cu viitorul C8 Corvette E-Ray, adică echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, a confirmat data lansării: 17 ianuarie 2023. (Miercuri, 11 Ianuarie 2023)
-
Chevrolet a publicat o serie de imagini și informații despre noul SUV cu zero emisii Equinox EV. Acesta va avea o autonomie de până la 483 de kilometri și un preț de pornire de 30.000 de dolari. Debutează în toamna lui 2023. (Joi, 08 Septembrie 2022)
-
Un prototip al viitorului Chevrolet Corvette E-Ray a fost distrus complet în timpul testelor. Din câte se pare, mașina respectivă a luat foc din cauza unei scurgeri de ulei. (Luni, 01 August 2022)
Prefer un Captur oricand fata de acesta
La Juke nu-mi place design-ul,e o masina urata,parerea mea.
Pe mine ma deranja daca avea sigla Opel pe grila,prefer Chevrolet.
parerea mea
Aceste pseudo-masini gen Juke, Captur, Mokka sunt suparator de inutile!
''mokka este un pic mai sus decat el la consum si performante din cate am observat desi au motorizari identice''
Mokka nu e mai sus cu nimic,au exact acelesi performante si consum.
@gelu
''Trax/Mocca cred ca au ca tinta tinerii familisti si (asa cum ziceai si Scrooge) persoanele mai chibzuite cu banutii.''
Captur este mai ieftin decat Trax,deci el e pentru ''persoanele mai chibzuite cu banutii''.
Captur pret de baza 12.600 euro.
Trax pret de baza 15.500 euro.
1. Captur are garda la sol mai mare decat Logan (inclusiv Stepway) deci argumentul tau este "OFF"
2. Captur este mai "util" decat Juke, e clar.
Vorbesc de captur pt ca am fost in situatia de al bifa ca viitoare achizitie si mie mi s-a parut extrem de rezonabil ca spatiu interior si de incarcare. Si foarte potrivit pentru drumurile noastre. Nu il poti compara cu logan. Sunt filosofii diferite iar diferenta de pret se justifica.
3. Logan e o masina corecta. Pana la un punct. Dar trebuie sa recunoastem ca Loganul inca mai este o simpla cutiuta frumos imbracata.
@acura...sa zicem ca e cum spui tu. Persoanele mai chibzuite cu banii cred ca vor mai mult decat un Captur ce e (dupa mine) o simpla declaratie de design mai potrivita caracterului clientelei tinere.
Trax pret de baza 15.500 euro.
ai dreptate, sa vedem cum se va misca piata acum ca a aparut peugeot 2008 si anul viitor, cand va apare fratele de la citroen :)
După cum poţi observa şi din galeria foto ataşată, au fost fotografiate mai multe exemplare Chevrolet Trax.
Te asigurăm că modelul testat a avut un motor 1.4 Turbo, nu diesel-ul de 1.7 litri. Cât despre interiorul diferit, a fost doar o diferenţă de culoare a tapiţeriei.
Eu nu inteleg ce vredeti frumos in amalgamul asta numit Trax / mokka, dar deh, gusturile nu se discuta.
Trax e urat cu spume. Prin masivitatea grobiana, cu spoilerul ala jos, arata ca un utilaj de curatat zapada. Nici nu poti sa-l compari cu Juke.
Juke e plin de viata si mult mai original.
cei 6mm(?) in plus ale lui Stepway imi ofera posibilitatea sa ajung pe Himalaya. Cu captur, nu!
data viitoare voi fi mai atent
captur e absolut superb, designul fiind "foarte usor digerabil", dupa cum sustine si automarket.
faceam comparatia intre Captur si Stepway
eu am gresit considerand garda lui Captur mai mare decat a lui Stepway (vezi afirmatia slw_83...care probabil a avut in vedere, totusi, Loganul normal) iar cei 6 mm de care faceam vorbire erau un fel de raspuns la observatia de bun simt a lui Reflex82.
Deci confuzii peste confuzii...acum te-ai lamurit?
La pretul asta exorbitant, elemente interior lowcost imprumutate de la Spark (segment inferior) si exterior comun cu Mokka, nu-i fac deloc cinste.
" Inspiraţia nu a mers atât de departe încât să modifice dramatic posteriorul, preluat aproape integral de la fratele său german."
Daca gandim asa,toate masinile seamana intre ele,pt ca toate au oglinzi,roti,proiectoare..........penibil!!!
La exterior chiar n-au nimic in comun, pe cand
Trax tipa tare "Mokka, frate de concern" din majoritatea unghiurilor. Penibil e sa nu recunosti evidenta.
Gata,am inteles,tu esti fan renalut.Daca stiam asta de la inceput nu ma mai oboseam sa scriu.Cu fani d-astia nu are rost.....
Ar fi interesant de stiut daca sistemul 4x4 este acelasi ca la Antara sau este diferit.
Trax e bijuterie la design exterior fata de caruciorul ala numit Juke.
Nissan trebuie sa interzica bautura in departamentul de design.
@gogaie
Juke are design original cu linii sportive si agresive, ce este asumat de majoritatea consumatorilor acestei nise. Juke e liderul segmentului. Nu juke trebuie sa-si faca griji, ci trax / mokka de propria canibalizare a vanzarilor si asa putine pe care sunt sortite sa le aiba.