Miercuri, 31.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
V-aţi uitat cu atenţie la sigla Abarth? Să-i facem o scurtă analiză. Avem un scorpion negru, pe roşu şi pe galben. Totul clar până aici. Însă, în planul doi, vedem ceva ce seamnănă cu un fulger, un trăznet dacă vreţi. Aici stă cheia caracterizării maşinii despre care vorbim astăzi.
Dacă-l îmbrăţişezi şi-l iei acasă, o să te coste. Dar dacă-l laşi deoparte şi-ţi alegi alt animal de companie, e posibil să regreţi toată viaţa. Cam aşa e şi modelul care poartă această siglă. Are ceva ce te face să te uiţi la el, să vrei să-l conduci şi să vrei să-l iei acasă. Creierul îţi spune nu, buzunarul plânge, dar simţi că trebuie şi că vrei să-l ai!
Abarth 500C esseesse
1.4 16V T-Jet 160CP AT5
- Pret de pornire 27.373 €
- Pret model testat 33.381 €
- Taxa auto 177 €
Motor / Transmisie
160 CP pe un Fiat 500C. Sună a uşoară nebunie, nu-i aşa? Pentru unii poate să fie prea mult, dar, odată ce îţi iei "doza" de adrenalină, nu îţi vei mai dori un Abarth 500, fie el decapotabil sau nu, fără pachetul Esseesse. Încă de la primele modele Fiat modificate, cei de la Abarth au insuflat această nebunie, iar casa de tuning internă a celor de la Fiat respectă în continuare această tradiţie.
Pe lângă reprize corecte pentru un model de clasă mini care se mândreşte cu 160 CP, motorul 1.4 Multiair Turbo oferă ceva ce nu poate fi cuantificat în cifre sau cuvinte. Sunetul evacuării. Cele patru ţevi cu finisaj lucios, integrate ostentativ în bara de protecţie spate, se transformă în mici mitraliere, care "împuscă" la fiecare schimbare de treaptă. Acest lucru se întâmplă doar în modul sport, funcţionarea în modul normal fiind mult mai civilizată.
Ce n-am îndrăgit prea tare la Abarth 500C este transmisia. În loc de o manuală cu cinci sau poate şase trepte, unitate cu care ne-am obişnuit deja în gama Abarth 500, exemplarul testat era echipat cu o transmisie manuală pilotată. Care avea tot cinci trepte. Bine, aveam padele pe volan, pentru o senzaţie sportivă. Teoretic.
Realitatea e diferită. Deşi transmisia lui Abarth 500C este destul de intuitivă, unitatea ştirbeşte din senzaţiile pe care ştim că le poate oferi 500C Esseesse. Diferenţa dintre manuală şi secvenţială pentru Abarth 500C la acceleraţia de la 0 la 100 km/h este de 0.2 secunde. Nu putem cuantifica diferenţa de senzaţii la drum între cele două modele, dar putem să vă spunem cu mâna pe inimă că noi am alege manuala.
Consum
Abarth 500C are un consum mediu de 6.5 litri la sută. Absolut rezonabil. Consumul în mediul urban este declarat la 8.4 litri la sută, pe când consumul extraurban este de 5.4 litri la sută. Rezervorul de carburant penalizează însă destul de tare autonomia, având o capacitate de numai 35 de litri.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban situat între 9 şi 14 litri la sută, care a variat în funcţie de cât de aglomerat era oraşul şi de cât de temperate au fost plecările de la semafor. La rularea pe autostradă cu 120 km/h, Abarth 500C afişează 3.000 rpm şi înregistrează un consum de 8.0 litri la sută. În regim extraurban, valoarea consumului variază în jurul a 7.0 litri la sută.
Din păcate, capacitatea rezervorului vă va da de multe ori senzaţia că maşina are un consum exagerat, dacă vă uitaţi la cât de repede se duce "plinul". Nu există nicio diferenţă de consum între versiunea cu transmisie manuală şi versiunea cu transmisie pilotată, dar credem că am fi obţinut valori mai bune "în lumea reală" alături de o manuală.
Performanţe
0.2 secunde. E mult sau puţin? Depinde despre ce vorbim, bineînţeles. În cazul de faţă, discutăm despre diferenţa de timp de accelerare de la 0 la 100 km/h între versiunea ”secvenţială” şi versiunea manuală a lui Abarth 500C.
Cel mai rapid dintre cele două, cel cu transmisie manuală, are nevoie de 7.4 secunde până la sută. În schimb, versiunea cu transmisie pilotată are nevoie de 7.6 secunde.
Rămâne la latitudinea clientului dacă alege confortul în mediul urban şi în aglomeraţie în general, sau dacă preferă sportivitatea oferită de o manuală de la Abarth în fiecare clipă petrecută la volanul mult-iubitului 500C Esseesse.
Interior
Interiorul acestui model prezintă aceleaşi tuşe sportive pe care le-am găsit şi la bordul lui Abarth 500. Singura diferenţă vine la nivelul plafonului, care poate fi coborât în două faze. Prima formează un fel de trapă imensă, dar păstrează mica lunetă în spate, pe când faza doi strânge micul soft-top deasupra portbagajului.
La fel ca în cazul lui Fiat 500 şi Abarth 500, 500C are scaune cu un reglaj care permite reglarea spătarului şi a şezutului, cu toate că înălţimea efectivă nu se modifică prea mult. Pentru şoferii şi pasagerii ceva mai înalţi, senzaţia este neplăcută, deoarece capul ajunge la nivelul montanţilor laterali destul de groşi, care îţi provoacă o senzaţie constantă de înghesuială. Partea bună este că scaunele respective sunt îmbrăcate într-o piele de calitate şi că oferă un nivel potrivit de susţinere laterală.
Portbagajul este şi el mic (185 litri), dar o ieşire în doi poate fi gestionată uşor, prin amplasarea bagajelor şi în spatele scaunelor din faţă. Bancheta din spate oferă două locuri, dar acestea sunt destul de înghesuite.
Interiorul lui Abarth 500C este destul de simplu în materie de design, puţine elemente din habitaclu dezvăluind capacităţile "animalului" de sub capotă. Volanul are dimensiuni corecte, iar padelele care i-au fost alăturate par să fie destul de solide la atingere, cu toate că sunt din plastic. Pentru un plus de senzaţie retro, un volan îmbrăcat în alcantara i s-ar fi potrivit de minune lui Abarth 500C.
Preţ de achiziţie
Abarth 500C împreună cu kitul Esseesse pleacă de la 27.373 euro cu TVA inclus. Vorbim despre un model de 160 CP. În cazul versiunii testate, preţul de achiziţie este de 33.381 euro cu TVA inclus. Aici includem un sistem de evacuare "Monza", care costă aproape 1.500 euro, jantele albe din imaginile alăturate, tapiţeria din piele, nuanţa exterioară şi alte artificii de acest gen.
După cum aţi intuit până acum, Abarth 500C nu este o maşină pentru cei care cumpără raţional. Şi nici măcar nu încearcă să fie aşa. Estepentru cei care cumpără un automobil pentru că simt că viaţa lor nu ar mai fi completă dacă nu îl vor avea.
Altfel, nu putem să ne explicăm achiziţia lui Abarth 500C în condiţiile în care poţi cumpăra un hot-hatch de segment compact sau o decapotabilă de segment compact pentru aceeaşi sumă. Dar, repetăm, Abarth 500C Esseesse nu este pentru toată lumea.
Siguranţă
Fiat 500 este unul dintre puţinele modele din clasa sa recompensate cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Modelul are ESP, ABS, ASR şi TTC. Cel din urmă, Torque Transfer Control, îmbunătăţeşte comportamentul modelului pe viraje. În cazul în care situaţia nu decurge precum dorea cel de la volan, cele şapte airbag-uri de la bord sunt gata să intervină pentru a păstra integritatea pasagerilor.
Ţinută de drum
Abarth 500C nu cunoaşte termenul de ruliu, chiar dacă şi-a pierdut o parte importantă din plafon. Maşina se ţine de şosea cu toate puterile, iar abilitatea sa de a se lipi de asfalt este cu adevărat impresionantă pentru un model cu o lungime de 3.6 metri. Ampatamentul mic şi ecartamentul generos asigură un comportament jucăuş pe virajele strânse şi în succesiunile de viraje.
Cu arcurile şi amortizoarele sport ale pachetului Esseesse, jantele de 17 inch îmbrăcate cu anvelope de performanţă, garda la sol redusă şi frânele Brembo ventilate, avem o reţetă numai bună pentru distracţie. Însă, dacă nu vrei să te distrezi, s-ar putea să nu te simţi întotdeauna bine la volanul lui Abarth 500C. Ce-i drept, e greu să nu vrei să te distrezi cu această maşină, dar un drum asfaltat în cel mai pur stil mioritic, presărat cu limitatoare de viteză integrate în suprafaţa de rulare, este un argument puternic în această direcţie.
Vizibilitate
Abarth 500C oferă aproape acelaşi nivel de vizibilitate ca un Fiat 500C, ceea ce înseamnă că avem o lunetă ceva mai mică decât cea a unui 500 standard. Ceea ce nu-i deloc rău.
Dacă ridicăm plafonul până la jumătate, situaţia este în continuare clară, iar acum ne bucurăm de o cvasi-senzaţie de cabrio. Însă, dacă vom coborî de tot plafonul din pânză, oglinda centrală va fi complet inutilă.
Oglinzile laterale sunt de dimensiuni adecvate, pe când montanţii A sunt relativ groşi, putând deveni deranjanţi în anumite situaţii.
Tehnologie
Cruise controlşi limitator de viteză. Singurele două elemente care îi lipsesc lui Abarth 500C din punct de vedere tehnologic având în vedere segmentul său. Însă, tocmai am avut o mini-epifanie. Cum să pui limitator de viteză pe un Abarth?
Lista de dotări include elemente precum sistemul Blue&Me, sistem audio Interscope cu subwoofer, blocuri optice cu xenon, comenzi pe volan, aer condiţionat cu reglare automată şi altele. Dar astea contează mai puţin. E decapotabil, are un motor turbo de 160 CP şi italienii au montat o evacuare de 1.500 de euro. Foloseşte-o!
Design
E imposibil să treci neobservat la bordul lui Abarth 500C. Chiar dacă ar fi negru complet sau alb complet, tot n-ai trece neobservat. N-ai cum. Este atât de ţipător încât ne mirăm cum de n-a fost niciodată folosit într-un film cu James Bond.
Are toate atuurile pentru o asemenea apariţie - este excentric, arată de parcă ar fi fost modificat de un geniu nebun, face gălăgie, pare că a scăpat de pe o pistă şi a fost doar adaptat pentru circulaţia de zi cu zi, iar, ca să pună capac, italienii l-au făcut şi decapotabil. Pe jumătate, ce-i drept. Dar tot îţi poţi expune chelia (sau pletele, după caz) la lumina Soarelui cât eşti la volan. Martori sunt cei din trafic, care nu se abşineau să ne întrebe la aproape fiecare semafor cât costă, ce putere are sau, pur şi simplu, cum e. Trebuie condusă.
Ne-a placut
- Performanţe motor
- Suspensie sportivă
- Aspect exterior
- Direcţie
Nu ne-a placut
- Senzaţie de ”cabrio” diminuată de montanţii laterali
- Scaunul şoferului este prea înalt
- Transmisia pilotată
Date tehnice - Abarth 500C esseesse 1.4 16V T-Jet 160CP AT5 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Nu e cool. E un pic hidos. Au luat un frate mai mare(oricare de la A3 pana la A8, ca oricum arata toate la fel) l-au scurtat un pic si i-au spus A1.
Si asa spera Audi sa se bata de la egal la egal cu 500 si Cooper.
500 si Cooper sun pur si simplu COOL ... nu sunt copii nedoriti si nici frati mai mici ai cuiva. Sunt nascuti din dragoste si pasiune.
Nemtii (mai ales cei de la audi) nu au pasiune si nici nu-s campioni la facut dragoste. Ei fac doar sex.
Exista Megane RS, Astra OPC, Corsa OPC, Clio RS, Golf GTI, Focus ST, chiar si Focus RS se va incadra probabil in 33.300.
Toate sunt de n ori mai bune si distractive ca buburuza asta si chiar si mai aratoase.
Are o politica falimentara Fiatu' :))
http://www.insideline.com/fiat/500/2012/2012-fiat-500-abarth-virtually-sold-out-in-six-weeks.html
Cica in America Fiat 500 Abarth (22,700 USD - oare cate alte masini nu puteau americanii sa-si ia cu banii astia?!) a fost sold out in 6 saptamani. Si ca 500 s-a vandut in peste 16k exemplare in 5 luni, la anul urmand sa se suplimenteze productia. Falimentar, exact ;)
Personal, nu imi place jucaria prea mult, insa nu m-ar deranja o "proba" :)
Cand iti cumperi asa ceva deja ai o situatie fianciara destul de bine pusa la punct, iar pentru carat bagaje si concedii, pentru ca astea sunt principalele avantaje ale masinilor spuse de Andrey, deja exista in garaj ceva de genul unui break de clasa medie.
Sunt prea sarac sa ma gandesc la slabiciunile unei astfel de masini.
corect cu japonezele! masini mai insipide si cu design mai chinuit sa atraga privirele nu am vazut. cat despre fiabilitate, hai sa fim seriosi. e un mit inutil. toate masinile sunt fiabile in ziua de azi