Joi, 14.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lexus a lansat a patra generaţie a berlinei GS. Este un candidat serios pentru modelele germane şi pentru concurenţa din Japonia. Până acum, Lexus GS a abordat un stil clasic cu forme fluide. Era uşor de recunoscut după farurile duble şi profilul alungit. A patra generaţie a schimbat radical foaia la nivel de design. Avem acum o parte frontală agresivă cu faruri ce includ lumini de zi LED. Noul GS a crescut în lăţime şi înălţime şi va atrage şi un segment de clienţi noi care probabil nu s-a fi uitat până acum la un model Lexus din această clasă.
Cel mai interesant model din gamă este noul GS 450h. Acest automobil cu propulsie hibridă foloseşte puterea unui motor termic V6 de 3.5 litri asociat cu un motor electric. A doua variantă este modelul GS 250, propulsat tot de un motor pe benzină V6, dar cu 2.5 litri cilindree. Al treilea model din gamă, GS 350AWD nu se importă în România. Lexus nu are planuri pentru a oferi şi un GS cu motor diesel, motivând prin faptul că modelul hibrid este suficient de economic.
Lexus GS (2012-2015)
450h 3.5 340CP Aut Luxury
- Pret de pornire 53.300 €
- Pret model testat 78.950 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Lexus a luat o hotărâre curajoasă. Aceea de a nu oferi şi o versiune diesel a noului model GS. Oficialii mărcii spun că actualele motoare pe benzină sunt suficient de avansate din punct de vedere tehnologic pentru a oferi un consum de carburant foarte bun. Mai ales varianta hibrid. Este modelul alături de care am petrecut cel mai mult timp la lansarea internaţională din Germania şi Austria. L-am condus pe distanţe lungi în condiţii de drum mixte: asfalt uscat, asfalt ud, autostradă, drumuri regionale şi drumuri de munte.
Modelulul hibrid poartă indicativul 450h, dar este propulsat de un motor termic de 3.5 litri V6 de 292 CP. Alături de acest motor există şi un propulsor electric şi un set de acumulatori. Motorul pe benzină este un V6 cu ciclu Atkinson. Împreună, cele două motoare pot livra un total de 345 CP către puntea spate. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu variaţie continuă. Cutia CVT se dovedeşte destul pe plăcută la utilizare, dar necesită un pic de obișnuință. La o accelerație cu pedala la fund, motorul urcă la 6.000 rpm și rămâne acolo pentru că CVT-ul are un mod de operare complet diferit de cel al unei cutii "normale". Există şi posibilitatea de schimba manual şase trepte create artificial. Schimbarea treptelor se poate face prin intermediul levierului sau prin clapetele de pe volan. De remarcat că modelul GS 250 cu motor V6 de 2.5 litri de 209 CP foloseşte o cutie de viteze automată cu şase trepte.
Cel de la volan poate alege patru moduri de rulare: Eco, Normal, Sport şi Sport Plus. În modul Eco, turometrul se transformă într-un indicator de energie şi totul este setat pentru un consum cât mai redus de combustibil. Dacă alegem sport plus, apare instant turometrul, iar răspunsul motorului devine ascuţit. Sunetul evacuării este mai grav, ambele motoare lucrând împreună pentru putere maximă. În modul Sport Plus, suspensia şi direcţia primesc un feeling mai sportiv.
Motorul V6 de 3.5 litri este extrem de omogen. Are suficiente rezerve de putere chiar și făr ajutorul motorului electric. Livrarea puterii nu este însă explozivă. GS-ul 450h accelerează hotărât, dar fără a te lipi de scaune.
Consum
Lexus spune că modelul GS 450h este mai bun la capitolul consum faţă de concurenţa sa directă. Dacă privim cifrele oficiale, se pare că au dreptate. BMW Seria 5 ActiveHybrid are un consum mediu de 6.4 l/100 km, iar Infiniti M35h 6.9 litri/100 km. Consumul mediul pentru Lexus GS 450h este de doar 5.9 l/100 km.
Această cifră este valabilă pentru rularea în modul Eco şi fără a exagera în nici un fel. Mergând liniştiti în modul Eco şi încercând să accelerăm liniar şi să nu frânăm fără rost, computerul de bord a indicat chiar şi 5.5 l/100 km. Dar în momentul când folosit GS-ul hibrid la capacitate maximă, inclusiv viteze de autobahn nelimitat, atunci consumul mediu înregistrat s-a dus până la 8.5 l/100 km. Chiar şi aşa cifrele de consum sunt foarte decente pentru un automobil hibrid dotat cu un motor termic de 3.5 litri.
Performanţe
La capitolul performanţe, noul Lexus GS450h nu se face de râs. Cei 345 CP ai sistemului hibrid sunt suficienţi pentru o viteză maximă de 250 km/h limitată electronic. Concurenţa de la BMW şi Infiniti are cifre identice la acest capitol. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/oră, Lexus 450h are nevoie de 5.9 secunde pentru a efectua acest sprint. Cifra este identică cu cea raportată de BMW seria 5 ActiveHybrid. Însă Infiniti M35h este mai rapid cu 5.5 secunde până la prima sută de km/oră.
Interior
Interiorul noului GS este extrem de primitor. Calitatea materialelor este evidentă din primul moment. Există spaţiu suficient pentru patru pasageri, iar cel mai impresionant este spaţiul pentru bagaje. La mulţi hibrizi, bateria ocupă un loc important în zona portbagajului, iar spaţiul este compromis. Inginerii Lexus au reuşită să monteze bateria în aşa fel încât portbagajul modelului GS să fie suficient de mare: 465 litri. Ca termen de comparaţie, trebuie spus că Lexus GS250 are un portbagaj de 530 litri, deci Lexus reuşeşte să rezolve un aspect important. BMW-ul 5 hibrid şi Infiniti M35h au portbagaje cu volume de 375, respectiv 350 litri.
Primul contact a fost cu versiunea sportivă F Sport. Accentul este pus pe finisări cu elemente de aluminiu şi un aer sportiv. Scaunele au extrem de multe reglaje, fiind aproape imposibil să nu îţi găseşti poziţia ideală la volan. Bordul are câteva linii drepte, cu un aer un pic retro, dar te obişnuieşti repede. Elementul central este display-ul imens de 12.3 inch ce poate afişa informaţii din două surse într-un sistem split screen. Păcat că grafica lasă uneori de dorit.
Preţ de achiziţie
Fiind o limuzină premium de clasă mare, preţul nu este deloc infim. Totuşi, Lexus atacă într-un segment extrem premium de disputat de mărcile germane, pentru că Audi, BMW şi Mercedes-Benz se bat pe cei mai mulţi clienţi în România. Dar şi mărcile japoneze premium al clienţii lor loiali.
Noul Lexus GS va fi disponibil în doar două variante de motorizare pe piaţa românească. Cel mai abordabil este modelul GS 250, al cărui preţ pleacă de la 53.300 euro (TVA inclus). Modelul hibrid GS 450h are un preţ de pornire de 63.950 euro (TVA inclus).
Infiniti M35h are un preţ de pornire mai mic. Celălalt hibrid japonez porneşte de la 59.500 euro (TVA inclus), în timp ce BMW-ul Seria 5 hibrid are un preţ de pornire de 66.898 euro (TVA incluis).
Siguranţă
Lexus GS a fost testat de EuroNCAP în 2005. Generaţia anterioară a modelului a înregistrat atunci un scor general de cinci stele la testele de impact. Fără îndoială, noul model GS nu va avea probleme dacă va fi testat din nou. Lexus oferă în standard nu mai puţin de 10 airbaguri (frontale, protecţie cap, laterale, genuchi, cortina). Airbagul pentru genuchi îl protejează atât pe cel de la volan, cât şi pe pasagerul din dreapta. Lexus GS are inclusiv un sistem de monitorizare a oboselii celui de la volan prin intermediul a două camere montate pe coloana de direcţie.
Ţinută de drum
Suspensia noului GS este setată în principal pentru confort. Nu este însă un automobil care să aibă un ruliu şi tangaj pronunţat. Suspensia este bine configurată şi îi oferă maşinii un caracter dinamic pronunţat. Modul Sport Plus aduce o suspensie mai fermă, excelentă pentru viraje pe drumuri de munte. În cazul hibridului se simte că automobilul este ceva mai greu faţă de o maşină similară normală. Acesta cântăreşte 1.8 tone, în timp ce versiunea cu motor de 2.5 litri şi fără sistem hibrid are cu puţin peste 1.5 tone.
Pentru a controla şi a oferi o ţinută de drum demnă de un model premium, Lexus GS foloseşte a cincea generaţie a sistemului Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM). Acest sistem controlează toate elementele active: frânele controlate independent, ABS, forţa de frânare, controlul tracţiunii, controlul stabilităţii şi multe altele.
Partea negativă a modelului GS este direcţia. Sistemul de asistare electric-hidraulic reuşeşte să elimine aproape orice urmă de feedback pentru cel de la volan. Păcat că un automobil extrem de reuşit este penalizat la acest capitol important. Am condus două exemplare GS 450h şi un GS 250, iar nivelul de asistare plus senzaţia de direcţie tăiată a variat de la exemplar la exemplar. Cel mai ok este în modul Sport Plus, când direcţia este ceva mai grea, dar senzaţia de artificial persisită.
Vizibilitate
Nu am avut probleme cu viziblitatea la bordul noului Lexus GS. Poziţia de condus este bună, oglinzile acoperă suficient de mult unghiurile moarte şi avem şi un set complet de senzori şi cameră pentru mersul cu spatele.
Pentru asistenţă în timpul mersului, cel de la volan are la dispoziţie sistemul Blind Spot Monitor, care îl averizează dacă un alt automobil este în unghiul mort. Pentru prima dată, Lexus are şi un sistem Night View ce proiectează imagini capturate de o cameră infraroşu pe display-ul de 12.3 inch.
Tehnologie
Lista de dotări tehnologice a noului Lexus GS este extrem de lungă. Primul lucru pe care îl observi după ce te instalezi la volan este display-ul HUD ce proiectează informaţii direct pe parbriz. Este monocrom şi poate fi reglat în funcţie de înălţimea celui de la volan. Al doilea element care foarte bun este sistemul audio. Lexus lucrează cu specialişti audio de la Mark Levinson, marca de top a concernului Harman. Sistemul audio de la Mark Levinson pentru noul GS este excepţional. Sunetul are o claritate incredibilă datorită celor 17 difuzoare şi amplificatorului. Muzica poate fi preluată din orice sursă: CD, DVD, USD, Bluetooth Streaming, radio.
Mai avem faruri bi-xenon, lumini de zi LED, lămpi stop cu LED, cruise control adaptiv, cheie inteligentă şi sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
Design
Noul Lexus GS are un look nou mult mai dinamic şi mai agesiv faţă de generaţia anterioară. Până acum, ultimele două generaţii GS au mers pe stil clasic, cu forme alungite şi faruri duble asimetrice. Acestea deveniseră un fel de simbol al modelului, dar designerii Lexus au decis să renunţe la acest element. Au optat pentru o parte frontală agresivă, iar în cazul versiunii F Sport are un spoiler şi mai profilat din care au fost eliminate proiectorele de ceaţă pentru a face loc unor prize de aer. Profilul are o linie oarecum asemănătoare cu cea a modelului anterior, dar parcă acum are o identitate prea comună. Oricum, noul Lexus GS este un automobil reuşit, iar designul nu face excepţie.
Ne-a placut
- Look sportiv
- Sisitem audio excelent
- Portbagaj mare pentru un hibrid
Nu ne-a placut
- Direcţie asistată electric
Date tehnice - Lexus GS (2012-2015) 450h 3.5 340CP Aut Luxury | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
Tu vrei sa fii luat in seama mai mult datorita masinii? Daca ai o masina mai rara esti mai mult bagat in seama nu? Asadar care este diferenta de principiu fata de cei cu Bmw, Merc, Audi care si le cumpara pt a se sparge in figuri si pt a " vorbi lumea, uite-l frate pe asta ce Mertan, smecherie curata" . Mai era unul ca vrea Infiniti pt ca sunt 3 in toata tara " sa moara toti de ciuda", daca majoritatea cu Bmw si Mercedes nu sunt clientii obisnuiti care ar trebui sa fie, cum este in afara, cei care aleg Lexus sau Infiniti il aleg ca sa faca in ciuda ca sunt prea multe nemtesti, nu ca este convins ca este mai bun, si da si mai multi bani pt asta, dar va fi mai mult bagat in seama:))
Pentru ca oricum nu ai bani de asa ceva.
Ce zici tu e o mare aberatie. Nu vad asemanari intre bmw si acest lexus la exterior. Cat despre interior....ai dreptate. Are un volan, scaune, pedale, un ecran....etc.
Versiunea hibrida nu e cu nimic mai prejos fata de trioul german. Dar odata cu achizitonarea acestui model, cumparatorul se bucura si de exclusivitate.
Ai mare dreptate cu interiorul, asta e problema mea, are toate astea fara vreun stil anume, are "aterizat" ditamai ecranul care este prea mare dupa parerea mea, are tot ce-i trebuie, lux, materiale, dar dintre toti concurentii, nu doar cei germani, adaug si Infiniti, Jaguar si batranul S80, acest Lexus are interiorul cu personalitatea cea mai diluata, daca-i acoperi sigla de pe volan ar putea sa fie f bine si-un Hyundai sau Kia, in aceasta clasa desigur, cu partea din spate la fel, stopurile alea numai personalitate nu au si paradoxal se poate pierde f usor in trafic cu toate ca sunt rare pe strazi, din fata nu zice nimeni nimic de ledurile "ochioase", nu zic ca arata rau din exterior per total dar este destul de stearsa si este departe de a fi cea mai aratoasa, deci pt "smecherie" tot nu iesi mai mult in evidenta @pinguinule, un Infiniti sau Jaguar este clar altceva la aspect.
Sa vorbim si despre motoare...sa spunem ca Lexus nu se complica cu "tractoare" diesel, cu toata ca f ciudat, dupa ce Toyota a semnat colaborarea cu Bmw, cei din urma au specificat clar ca nu vor oferi motoare diesel de 3 litri pt Lexus, pun pariu c-ar fi acceptat japonezii daca erau de acord si nemtii, bun sa lasam asta, sa zicem ca sunt pure speculatii de la un fan bmw. In afara de acest hibrid, daca nu ma insel GS-ul mai este oferit cu-n "ecologic" V8 care nu este cel mai bun in raport cu concurentii, dar cred ca este pt SUA, si un V6 de 2.5 care consuma clar peste concurenta si este cel mai lent
.
In concluzie sunt convins ca este o masina f buna, dar e trasa de par abordarea japonezilor doar cu-n hibrid si-un V6 depasit pt Europa, interior fara personalitate, pai un IS este altceva la interior, acolo au reusit, nu mai zic de modelele din anii "90 care chiar daca erau copiate la exterior dupa Mercedes , la interior aveau acele ceasuri care semanau cu ceasurile scumpe de mana, f frumos imbinate si originale.
Si eu ma bucur stai linistit
In SUA insa, modelul de top va fi cu siguranta apreciat, este confortabil si are un consum bun pt utilizarea zilnica, mai ales ca pretul benzinei acolo este ica f bun fata de cat platim noi pe aici...
Totusi este departe de nemti la calitatea interiorului si posibilitatea de configurare. Exteriorul este reusit, mai ales in echiparea F Sport!
Cruz primeste 4 stele pentru interior iar acest Lexus 4,5.
E clar acum ca nu e chiar ok sistemul?