Luni, 05.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vorbele rele de prin industrie spun că nemţii sunt mai degrabă conservatori atunci când vine vorba de maşinile lor. Dacă te uiţi la ultimele generaţii ale celor mai importante modele din gama celor mai cunoscute mărci germane, vezi că acestea fie au fost construite pe platforme comune cu cele vechi, fie reprezintă evoluţii stilistice mai degrabă subtile, fie îşi construiesc un drum propriu, dar o fac fără a risca să pară dintr-un film complet separat faţă de modelele pe care le înlocuiesc. E adevărat că, tehnologic, modificările sunt în multe cazuri radicale.
În acest context conservator familial, am făcut cunoştinţă în testul pe care l-am realizat în Portugalia cu noul Audi A4. E un model curios. Asta pentru că faceliftul la care este supus cea de-a patra generaţie a lui A4 seamănă mai degrabă a generaţie nouă. Modificările sunt destul de complexe şi de importante: un motor complet nou, un sistem de direcţie electromecanic, o faţă complet nouă şi schimbări constitutive care trag A4 înspre fruntea segmentului la categoriile consum şi performanţe. Pe de altă parte, era normal să se întâmple asta: rivalii de la BMW tocmai au lansat noul Seria 3, deci cuţitele trebuie ascuţite şi sunetele războinice trebuie reînvăţate. O dată la trei ani, marii segmentului mediu premium îşi adună forţele într-o încleştare interesantă din care câştigă clienţii. Iar noul A4 facelift este mai mult decât un facelift. Este un model care se apropie de o nouă generaţie. Pare generaţia patru spre cinci.
Audi A4 facelift (2012-2015)
1.8 TFSI 170CP Man
- Pret de pornire 29.200 €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Testul din Portugalia ne-a pus faţă în faţă cu mai multe motorizări din gama lui A4, însă cea mai interesantă din punctul de vedere al dinamicii (şi nu numai) mi s-a părut TFSI-ul de 1.8 litri care dezvoltă 170 CP. Este un motor complet nou dezvoltat de la zero de inginerii germani, o unitate care reuşeşte să se comporte excelent pe şosea şi să afişeze cifre de consum care fac unele diesel-uri să roşească.
Am fost realmente impersionat de motorul TFSI de 1.8 litri de pe A4. Foarte silenţios, dar viu, foarte lucrat, dar sănătos atunci când calci pedala. Foarte rafinat, deşi vorbim de un motor care atinge puterea maximă la 3800 rpm. Secretul este cuplul imens (320 Nm) - cu mult peste ceea ce se oferă în segment la această oră, care este disponibil de la 1400 rpm până la 3700 rpm. Acest lucru îţi oferă îndeajuns de multe resurse pentru a-ţi realiza manevrele dinamice necesare pe şosele indiferent de turaţie. Motoarele turbo reuşesc, iată, să ajungă la cifre care până acum le erau rezervate doar diesel-urilor. Cu excepţia faptului că 1.8 TFSI are o plajă de turaţii care-l recomandă atât ca motor de turaţii joase, cât şi ca motor de turaţie înaltă. Dacă adăugăm în peisaj şi manuala cu şase trepte care nu ne-a pus absolut niciun fel de problemă, combinaţia devine excelentă.
Consum
Dacă v-aş spune că am în faţă datele tehnice ale unui motor de 170 de cai putere care consumă în regim mediu mixt 5.7 litri/100 km, aţi crede, evident, că vorbesc de un diesel. După sistemul logic învăţat la şcoală şi după experienţa pieţei auto din ultimii ani, un astfel de motor pe benzină - fie el şi exponent al valului downsizing şi al unităţilor turbo - nu ar putea să coboare sub 6.0 litri (teoretic) decât cu intervenţii speciale. Ei bine, intervenţiile vin mai ales prin sistemul Start-Stop şi la nivelul injecţiei. Practic, 1.8 TFSI beneficiază de injecţie directă în sarcină şi de injecie indirectă atunci când rulezi liniştit, acestea fiind - alături de un sistem inovatic de management termic - secretele care îl transformă într-un motor polivalent.
Pentru a înţelege avansul în termeni reali, consumul noului 1.8 TFSI de 170 CP a scăzut cu 18% faţă de consumul vechiului 1.8 TFSI de 160 de cai. Iar noul motor Audi devine brusc, de departe, cel mai economic model din segment. Indiferent dacă vorbim de Mercedes 180 BlueEfficiency (mai slab cu 0.7 litri/100 km), de Volvo S60 1.6 180 CP (+0.9 litri/100 km) sau de BMW 320i 170 CP. Acesta din urmă va fi schimbat însă de un motor mai eficient pe noua generaţie Seria 3, deci rămâne de văzut cum se va situa acesta în raport cu unitatea Audi.
Pe şosea, în condiţii normale de trafic şi în afara oraşului, A4 1.8 TFSI ne-a luat 6.5 litri/100 km.
Performanţe
Ai spune că un motor pe benzină care deşine supremaţia în segment la capitolul consum şi-a sacrificat comportamentul dinamic. Din nou greşit. Unitatea dezvoltată de Audi se remarcă în segment printr-un raport consum/performanţe excelent, care bate tot. A4 1.8 TFSI cu transmisie manuală reuşeşte să oprească cronometrul la 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Este un timp care nu este egalat momentan de nimeni pe segmentul premium al motoarelor pe benzină de 170-180 de cai. Viteza maximă a modelului german este de 230 km/h. De urmărit răspunsul BMW pe noua generaţie a lui Seria 3.
Interior
Interiorul lui Audi A4 este deja unul care, cel puţin din punctul meu de vedere, nu ieşea în evidenţă în comparaţie cu celelalte interioare germane din clasă. E vorba însă de gusturi, pentru că poţi să te simţi mai bine într-un A4, într-un Seria 3 sau într-un C-Klasse, în funcţie de optica pe care o ai. Pe scurt, diferenţele sunt mici, aproape insesizabile.
Ei bine, în acest peisaj echilibrat foarte sensibil, cele câteva tuşe aduse în peisaj de Audi rezolvă unele dintre trăsăturile ceva mai şterse de caracter pe care le avea A4 înainte de facelift. Vorbesc mai ales de apariţia unor panouri din plastic glossy negru, al unor ornamente din lemn natural şi al unor tuşe cromate la nivelul comenzilor de bord. Au fost îmbunătăţite şi ergonomia prin eliminarea unor butoane inutile, iar scaunele au primit materiale noi pentru tapiţerii. Tot la capitolul interior, Audi şi-a reparat o "greşeală" odată cu faceliftul: volanul standard poate fi schimbat cu unul cu partea inferioară teşită.
Preţ de achiziţie
Noul Audi A4 facelift va fi disponibil în România începând cu jumătatea lunii februarie, deci preţurile pentru acest model se lasă încă aşteptate. Ce ştim în acest moment este faptul că versiunea entry-level (1.8 TFSI de 120 CP) va costa 29.200 de euro cu TVA inclus. ne aşteptăm ca versiunea testată de noi să se situeze aproximativ la acelaşi nivel cu viitorul Seria 3 pe benzină de 170-180 de cai putere, ambele fiind tradiţional ceva mai ieftine decât concurentul Mercedes din segment. Ceva mai jos în plaja de preţuri vine Volvo cu al său S60. Vom reveni asupra acestui aspect după ce preţurile lui A4 facelift vor fi anunţate pentru ţara noastră.
Siguranţă
Audi A4 a primit în versiunea ante facelift cinci stele EuroNCAP. Testul a avut loc în 2009, după ce organizaţia independentă europeană a pus la punct noul sistem de testare, iar berlina medie germană nu a avut nicio problemă în a-şi impune sistemul de valori. Era şi normal, până la urmă vorbim de un model pentru care siguranţa nu ar trebui să fie o problemă. A4 facelift va veni în standard cu aceleaşi 8 airbag-uri, cu toate sistemele de siguranţă active care se cer la acest nivel şi cu un pachet de sisteme adiţionale demne de 2011. vorbim de cruise control adaptiv cu funcţie automată de frânare la sub 30 km/h, de Audi Active Lane Assist sau de Audi Side Assist Monitor.
Ţinută de drum
Marea noutate introdusă de Audi pe versiunea facelift a lui A4 este reprezentată de noua direcţie electromecanică, un element care contribuie la îmbunătăţirea clară a răspunsului pe care-l ai atunci când rulezi pe şosea. În plus, Audi spune că scăderea consumului prin faptul că sistemul nu utilizează deloc energie atunci când maşina rulează înspre înainte este o altă caracteristică a noii direcţii. Am avut ocazia de a discuta preţ de câteva ore cu şeful echipei care a dezvoltat noul sistem de direcţie - un român care lucrează de 11 ani pentru Audi - şi am aflat multe detalii interesante pe care le vom analiza într-un material special pe Automarket.ro.
În rest, am redescoperit sistemul Audi Drive Select, prin care poţi să "comanzi" modul de rulare şi să-ţi personalizezi astfel experienţa la volan. Am preferat - oarecum normal - opţiunea Dynamic, astfel că am avut la dispoziţie un volan ceva mai "greu" şi un comportament dinamic bun, dar perfectibil. Mi-aş fi dorit, totuşi, o diferenţiere ceva mai accentuată între sportivitatea pe virajele ascuţite - subliniată de limitarea subvirării - şi modul în care maşina rulează - teoretic - la limita diametral opusă în modul Comfort. Audi a decis ca partea Comfort să fie un mix între sport şi "moale". Depinde de fiecare dacă suspensiile centrate pe confort trebuie să menţină un grad de acuitate important sau dacă ele trebuie să se concentreze mai degrabă pe relaxare.
Vizibilitate
Audi A4 în versiune facelift nu pune probleme majore la capitolul vizibilitate. Sau, mai degrabă, nu iese din linia sedanurilor clasice când vorbim despre această parte a "personalităţii" modelului german. Vizibilitatea frontală este bună, unghiurile având de suferit uşor din cauza montanţilor parbrizului, iar spatele este ajutat de camere şi de senzorii de parcare, o dotare care - după părerea mea - nu ar trebui să lipsească din dotarea standard a niciunei maşini de pe piaţă.
Tehnologie
În testul din Portugalia am avut surpriza de a observa că maşina de test s-a transformat într-un router wifi. Am avut internet la bord pe toată perioada testului mulţumită noului pachet MMI Plus, o noutate absolută atât în gama A4 cât şi în experienţa mea de jurnalist auto. Tot la noutăţi intră şi noul sistem de navigaţie optimizat care - cu ajutorul conexiunii de internet - te ajută să te descurci mai uşor în trafic prin suprapunerea hărţilor Google deasupra traseului de urmat. Chiar dacă una dintre cele patru maşini pe care le-am testat în Portugalia a dat rateuri la capitolul navigaţie, problemele au fost diluate de celelalte trei maşini, care au funcţionat impecabil.
În rest, pachetele enumerate la capitolul siguranţă pot intra foarte bine şi aici. Un punct în plus pentru sistemul audio Bang&Olufsen disponibil opţional. Dacă asculţi muzică adevărată pe un sistem semnat de compania daneză, nu-ţi mai doreşti muzică într-o maşină "normală" pentru o perioadă nedefinită de timp. Pe încercate!
Design
Discuţiile legate de designul Audi sunt nenumărate în industrie, iar principalele reproşuri care li se aduc oamenilor de creaţie ai constructorului german sunt legate de o lipsă a individualizării clare între modele diferite. Ce uită să spună contestatarii este faptul că o gamă de modele care vine în mare cu aceleaşi linii nu înseamnă automat o gamă de modele urâte luate individual. Discuţia este amplă, iar Audi A4 este exemplul cel mai potrivit pentru un astfel de studiu de caz.
Noul A4 îşi schimbă uşor partea frontală, dar cele mai clare modificări se regăsesc la nivelul blocurilor optice şi al stopurilor. În versiunile superioare, LED-urile schimbă complet faţa lui A4 şi-l recomandă ca fiind un membru demn al familiei Audi. Pus faţă în faţă cu concurenţa, Audi A4 facelift tinde la prima poziţie pe podiumul clasei medii premium la capitolul design, profitând şi de coerenţa lipsă a rivalilor germani.
Ne-a placut
- Motor 1.8 TFSI excelent
- Cel mai bun consum din segment
- Performanţe OK
- Design proaspăt
Nu ne-a placut
- Interior perfectibil
- Suspensii tari pe modul Comfort
Date tehnice - Audi A4 facelift (2012-2015) 1.8 TFSI 170CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
Bravo!
Stiu ca o sa imi dati voturi negative cu totii, insa recunosc, ca sunt un mare fan AUDI.
Oricum, datele tehnice ale motorului suna prea frumos... chiar si pentru a fi adevarate.
BENZINA= MASINA
MOTORINA= TRACTOR
GAZ= ARAGAZUL
Cel puțin cred ca BMW îl va bate in performante 200km/h BMW le va prinde mai repede si curbele cu BMW vor fi trecute cu viteza mai mare deoarece BMW de când țin minte a avut motarele cele mai bune si masele cele mai echilibrate din segment spre 50%50
Era clar insa ca daca Audi nu facea nimic urma sa piarda teren.
Mi-a placut cum a fost scris testul. Asa da! :)
In cer scuze de off, sper sa nu se respunda cu prea mult patos la mesajul asta si sa ramanem on topic.
A... si cum crezi ca te-ai simti cu un cuplu de 420-450 Nm dintr-un 2.0 TDI de generatie noua? si dus si in 170CP ;)
2. Audi A4, pana cand vom vedea cum performeaza noul Seria 3 (si ma astept sa o faca bine), din cate stiu eu, este referinta clasei si cred ca cel mai bine vandut model din segment in Europa, la clasa premium.
3. Motorul este no comment.
4. @SaabCuantic este pe dinafara. @BMW abereaza ca de obicei.
P.S.: @MirceaMester, desi ai spus ca faceliftul este unul pozitiv, nu-mi dau seama daca partea din fata restilizata este un plus comparativ cu ce aveam la vechiul model?! Mie, din imagini, farurile mi se par putin subdimensionate.
Si 2, daca ai cunostinta de motivele pt care cei de la Audi au revenit la volanul cu sigla incadrata intr-un cerc si au renuntat la conturul trapezoidal. Personal, consider ca varianta trapezoidala era mai reusita. Bafta!
Puterea maxima la 3800rpm --> penibil pt un motor pe benzina, fie el si turbo
Deci de ce punctaj maxim la "Performanta" ?!?
@BMW (domnul care comenteaza sub acest nume, nu marca) 320i nu este concurent "direct" pentru acest motor, va exista probabil un 318i cu 150-165cp care va concura cu acest 1.8tfsi (pentru ca nu numai caii putere fac o masina ... parerea mea)
@masina - mi se pare fantastic consumul (in sensul bun) ... dar este "tarziu" pentru acest motor. Spun asta pentru ca 2.0 de la BMW consuma pe hartie 6,4 in regim mixt si este doar cu 0,1s mai lent pana la 100km/h. Audi vine cu un motor "nou", un pic mai bun decat un motor vechi de cativa ani din curtea principalului rival.
In acest moment in curtea BMW (pe site bmw.ro) noul 3 apare cu motoarele de 2.0l turbo .. cu niste cifre care .. sunt peste Audi (motiv pentru care maine dimineata comentariul asta o sa aiba 50 de voturi negative si un mare sir de injurii..). Avem noul 320i cu 184cp, 7.2s pana la suta si 6,2% consum mixt si (doar, surprinzator chiar) 270Nm. Probabil versinea subnutrita a acestui motor (un 318i) va avea cifre inca peste motorul audi si sa se apropie destul de mult la consum - este la fel de simplu de asteptat asta cum a fost de asteptat ca noul M5 sa fie mai rapid pe 0-100km/h decat toata concurenta ... s-au tot vehiculat 4.5-4.6s pana cand BMW a venit cu 4.4s, fix sub concurenta directa (si atunci mi-am incasat injuraturi ... viata pe internet este dificila daca pui la suflet toate prostiile).
Interiorul este reusit si va face (părerea mea, evident) fată cu succes Seriei3 pana la aparitia noii generatii A4 ... la seria3 acel ecran al navigației pare din alt film stând cocoțat pe bord ... nu știu de ce dar mi se pare aiurea (evident, tot părere personală..).
@M. Meșter - camere si senzori de parcare in standard ... din pacate "marii" industriei auto nu pun tehnologie in masini decat ca optionale de sute si mii de euro ... iti vand un ecran LCD de 7" cu 1000E ... cand el costa 4E. Am mai scris pe aici ce parere minunata am despre domeniul auto in momentul in care se intersecteaza cu tehnologia pe partea de electronica si IT ... si evident toata lumea sare sa-i apere pe marii industriasi .. de parca ar fi neamuri :)
@unckle
Când vine noul Seria 3 şi îl vedem pe stradă şi eventual la un test, comparăm. Din datele tehnice şi atât e uşor irelevant., mai ales că maşina nu e încă aici. În rest, sunt în asentimentul tău când vine vorba de preţurile mult prea mari pentru elemente tehnologice uneoir chiar depăşite. Dar care sunt prezentate cu fast de parc-ar fi descoperit culoarea roşie.
masina per ansamblu este super.
Acum vre-un an se vorbea cum ca Audi va pune pe masini un nustiucemegadisplay accelerat de procesoare nVidia Tegra2 ... inca nu sunt pe masini .. dar a aparut un Tegra3 ... mai dureaza un pic si samsung scoate pe piata un Exynos cu un procesor grafic care va face de rusine placile video de desktop (zona entry, evident) .. si tot asa. Electronica si ITul merg mult mai repede decat pun astia pe masini. Câtă vreme electronica dintr-o masina nu este un punct esential in decizia de cumparare nici nu o sa se vada vre-o schimbare de politica a producatorilor.
Seria3 nu este inca pe strada dar, din cate spun cei care au mers cu masina, se misca mai bine decat vechea generatie . . . de aici se pot trage concluzii (adevarat, nu 100% obiective.. dar feeling-ul este ceva subiectiv si oamenii aia spun ca-i de bine ).
Si eu zic sa-ti schimbi TDI-ul, eu am diesel de 3 ani si nu mi-a picat nici un injector, iarna porneste f bine si la -20 de grade iar asta cu diesel=tractoare e rasuflata, o idee preconceputa si atat, la modele superperformante de acord ca benzina e mai potrivita, dar la modele obisnuite actualele diesel-uri se apropie f mult de benzinare, atat la performante cat si la zgomot
STAY FOCUSED!
ASTAZI , acum, in prezent, se cauta si altceva decat cai si cuplu - pentru ca toti au cai si cuplu. Se cauta si liniaritate, se cauta si consum, se cauta si emisii scazute, se cauta fiabilitate .. si tot asa. Masina nu este un motor, este o suma de treburi printre care este si motorul. Producatorii care cer 50000E pe o masina iti ofera mai mult decat poate sa iti ofere un Fiat sau un VW, asa ca incetati cu comparatiile puerile gen "bruzli il bate pe vandam" ... sa fim seriosi, vorbim de masini si motoare din 2011 nu din '88.
@Alex - 320dED nu are 184cp ci 163, nu are cuplul ala, nu are consumul ala ... in rest ai nimerit cilindreea si numarul de supape ... ce cauti aici ? si de ce ai scris aia ? (info complete despre noul Seria3 se gasesc pe bmw.ro .. nu-i nevoie sa traduci cu google de cine stie unde)
.. daaa .. nu te gândești că poate .. ești pe lânga subiect?
dar dacă tot suntem aici :
Cylinders/valves 4/4
Capacity in ccm 1,995
Stroke/bore in mm 90.0 / 84.0
Max. output in kW (hp) at 1/min 120 (163) / 4,000
Max. torque in Nm at 1/min 380 / 1,750-2,750
Compression ratio : 1: 16.5
ia d-acilea ca pot si io să copiez de prin străinătate .. de pe bmw.com chiar..
ia uite, pot si de pe bmw.fr
Caractéristiques moteur
Cylindres/soupapes 4/4
Cylindrée en cm³ 1.995
Course/alésage en mm 90,0 / 84,0
Puissance nominale en ch (kW)/tr/min 163 (120) / 4.000
Couple maxi (Nm)/tr/min 380 / 1.750-2.750
Rapport volumétrique /1 16,5
ia uite, pot chiar și din germania, de pe bmw.de
Motordaten
Zylinder/Ventile 4/4
Hubraum in ccm 1.995
Hub/Bohrung in mm 90,0 / 84,0
Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 120 (163) / 4.000
Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 380 / 1.750-2.750
Verdichtung : 1 16,5
deci... ce spuneai ?
Si atunci care este problema?
Acest motor si masina este proiectat sa expire in 5 anii de folosinta ca sa mergi sa cumperi altul nou.
Dar de fapt asta este si trendul.
Pana la urma, motorizarea asta este EURO V sau EURO VI ?
De "trend" ai auzit? Daca e sa compari modul cum ruleaza un diesel si cum ruleaza un motor pe benzina vei vedea ca un benzinar e mai placut la condus, chit ca s-au facut multe inovatii. Inovatii s-au facut si la benzinare.
Faptul ca multi se dau pe diesel nu este datorat performatelor tehnice mai bune, ci mai degraba faptului ca sunt constransi de exemplu de tot felul de norme impuse de UE. In plus vrei sa-ti sara ecologistii si Gren Peace-ul la gat? Si asa sunt suparat pe SUV-uri. Cine ar fi crezut pana acum cativa ani ca intr-o zi constructorii supersport se vor gandi la masini electrice, sau un Porsche sau M3 vor fi diesel?
Tehnic, diesel-urile sunt mult mai poluante ca si benzinarele... are motorina niste porcarii prin ea care o fac cu mult mai poluanta decat benzina. In schimb, diesel-urile sunt alese pentru cuplu. pentru aia care vor sa simta ca masina trage chiar de e legata de un copac... senzatie ce dispare la un benzinar atunci cand masina e incarcata.
Deasemeni diesel-ul mai este ales si pentru puterea oferita la turatii cat mai joase. Nu incalzeste pe nimeni faptul ca ai 175 de cai si 320 Nm la 4000 de ture cand tu ajungi in zona ai din ani in pasti. Te intereseaza ce da la 2000-3000 de turatii, nu mai sus.
avand o masina diesel si una pe benzina .. si, spre deosebire de multi de pe aici, facand o comparatie directa, pot spune ca aia pe benzina face muci dieselul chiar daca isi atinge puterea maxima la 5500rpm si cuplul maxim la 4400rpm.... si pot spune ca am lasat in fum destui copii posesori de dieseluri "potente" .. evident nu din categoria 170cp+ ... ci astia mai comuni cu 1.9tdi, 1.6hdi/tdci , 1.5dci
Prima iubire conteaza.Cu respect!