Drivetest Audi A4 facelift (2012-2015)

1.8 TFSI 170CP Man
Audi A4 facelift (2012-2015) zoom
de Mircea Meșter
Luni, 05.12.2011
4 spre 5

Vorbele rele de prin industrie spun că nemţii sunt mai degrabă conservatori atunci când vine vorba de maşinile lor. Dacă te uiţi la ultimele generaţii ale celor mai importante modele din gama celor mai cunoscute mărci germane, vezi că acestea fie au fost construite pe platforme comune cu cele vechi, fie reprezintă evoluţii stilistice mai degrabă subtile, fie îşi construiesc un drum propriu, dar o fac fără a risca să pară dintr-un film complet separat faţă de modelele pe care le înlocuiesc. E adevărat că, tehnologic, modificările sunt în multe cazuri radicale.

În acest context conservator familial, am făcut cunoştinţă în testul pe care l-am realizat în Portugalia cu noul Audi A4. E un model curios. Asta pentru că faceliftul la care este supus cea de-a patra generaţie a lui A4 seamănă mai degrabă a generaţie nouă. Modificările sunt destul de complexe şi de importante: un motor complet nou, un sistem de direcţie electromecanic, o faţă complet nouă şi schimbări constitutive care trag A4 înspre fruntea segmentului la categoriile consum şi performanţe. Pe de altă parte, era normal să se întâmple asta: rivalii de la BMW tocmai au lansat noul Seria 3, deci cuţitele trebuie ascuţite şi sunetele războinice trebuie reînvăţate. O dată la trei ani, marii segmentului mediu premium îşi adună forţele într-o încleştare interesantă din care câştigă clienţii. Iar noul A4 facelift este mai mult decât un facelift. Este un model care se apropie de o nouă generaţie. Pare generaţia patru spre cinci. 

Audi A4 facelift (2012-2015)
1.8 TFSI 170CP Man

  • Pret de pornire 29.200 €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Testul din Portugalia ne-a pus faţă în faţă cu mai multe motorizări din gama lui A4, însă cea mai interesantă din punctul de vedere al dinamicii (şi nu numai) mi s-a părut TFSI-ul de 1.8 litri care dezvoltă 170 CP. Este un motor complet nou dezvoltat de la zero de inginerii germani, o unitate care reuşeşte să se comporte excelent pe şosea şi să afişeze cifre de consum care fac unele diesel-uri să roşească. 

Am fost realmente impersionat de motorul TFSI de 1.8 litri de pe A4. Foarte silenţios, dar viu, foarte lucrat, dar sănătos atunci când calci pedala. Foarte rafinat, deşi vorbim de un motor care atinge puterea maximă la 3800 rpm. Secretul este cuplul imens (320 Nm) - cu mult peste ceea ce se oferă în segment la această oră, care este disponibil de la 1400 rpm până la 3700 rpm. Acest lucru îţi oferă îndeajuns de multe resurse pentru a-ţi realiza manevrele dinamice necesare pe şosele indiferent de turaţie. Motoarele turbo reuşesc, iată, să ajungă la cifre care până acum le erau rezervate doar diesel-urilor. Cu excepţia faptului că 1.8 TFSI are o plajă de turaţii care-l recomandă atât ca motor de turaţii joase, cât şi ca motor de turaţie înaltă. Dacă adăugăm în peisaj şi manuala cu şase trepte care nu ne-a pus absolut niciun fel de problemă, combinaţia devine excelentă. 

Consum

Dacă v-aş spune că am în faţă datele tehnice ale unui motor de 170 de cai putere care consumă în regim mediu mixt 5.7 litri/100 km, aţi crede, evident, că vorbesc de un diesel. După sistemul logic învăţat la şcoală şi după experienţa pieţei auto din ultimii ani, un astfel de motor pe benzină - fie el şi exponent al valului downsizing şi al unităţilor turbo - nu ar putea să coboare sub 6.0 litri (teoretic) decât cu intervenţii speciale. Ei bine, intervenţiile vin mai ales prin sistemul Start-Stop şi la nivelul injecţiei. Practic, 1.8 TFSI beneficiază de injecţie directă în sarcină şi de injecie indirectă atunci când rulezi liniştit, acestea fiind - alături de un sistem inovatic de management termic - secretele care îl transformă într-un motor polivalent. 

Pentru a înţelege avansul în termeni reali, consumul noului 1.8 TFSI de 170 CP a scăzut cu 18% faţă de consumul vechiului 1.8 TFSI de 160 de cai. Iar noul motor Audi devine brusc, de departe, cel mai economic model din segment. Indiferent dacă vorbim de Mercedes 180 BlueEfficiency (mai slab cu 0.7 litri/100 km), de Volvo S60 1.6 180 CP (+0.9 litri/100 km) sau de BMW 320i 170 CP. Acesta din urmă va fi schimbat însă de un motor mai eficient pe noua generaţie Seria 3, deci rămâne de văzut cum se va situa acesta în raport cu unitatea Audi.

Pe şosea, în condiţii normale de trafic şi în afara oraşului, A4 1.8 TFSI ne-a luat 6.5 litri/100 km.

Performanţe

Ai spune că un motor pe benzină care deşine supremaţia în segment la capitolul consum şi-a sacrificat comportamentul dinamic. Din nou greşit. Unitatea dezvoltată de Audi se remarcă în segment printr-un raport consum/performanţe excelent, care bate tot. A4 1.8 TFSI cu transmisie manuală reuşeşte să oprească cronometrul la 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Este un timp care nu este egalat momentan de nimeni pe segmentul premium al motoarelor pe benzină de 170-180 de cai. Viteza maximă a modelului german este de 230 km/h. De urmărit răspunsul BMW pe noua generaţie a lui Seria 3.

Interior

Interiorul lui Audi A4 este deja unul care, cel puţin din punctul meu de vedere, nu ieşea în evidenţă în comparaţie cu celelalte interioare germane din clasă. E vorba însă de gusturi, pentru că poţi să te simţi mai bine într-un A4, într-un Seria 3 sau într-un C-Klasse, în funcţie de optica pe care o ai. Pe scurt, diferenţele sunt mici, aproape insesizabile.

Ei bine, în acest peisaj echilibrat foarte sensibil, cele câteva tuşe aduse în peisaj de Audi rezolvă unele dintre trăsăturile ceva mai şterse de caracter pe care le avea A4 înainte de facelift. Vorbesc mai ales de apariţia unor panouri din plastic glossy negru, al unor ornamente din lemn natural şi al unor tuşe cromate la nivelul comenzilor de bord. Au fost îmbunătăţite şi ergonomia prin eliminarea unor butoane inutile, iar scaunele au primit materiale noi pentru tapiţerii. Tot la capitolul interior, Audi şi-a reparat o "greşeală" odată cu faceliftul: volanul standard poate fi schimbat cu unul cu partea inferioară teşită.

Preţ de achiziţie

Noul Audi A4 facelift va fi disponibil în România începând cu jumătatea lunii februarie, deci preţurile pentru acest model se lasă încă aşteptate. Ce ştim în acest moment este faptul că versiunea entry-level (1.8 TFSI de 120 CP) va costa 29.200 de euro cu TVA inclus. ne aşteptăm ca versiunea testată de noi să se situeze aproximativ la acelaşi nivel cu viitorul Seria 3 pe benzină de 170-180 de cai putere, ambele fiind tradiţional ceva mai ieftine decât concurentul Mercedes din segment. Ceva mai jos în plaja de preţuri vine Volvo cu al său S60. Vom reveni asupra acestui aspect după ce preţurile lui A4 facelift vor fi anunţate pentru ţara noastră.

Siguranţă

Audi A4 a primit în versiunea ante facelift cinci stele EuroNCAP. Testul a avut loc în 2009, după ce organizaţia independentă europeană a pus la punct noul sistem de testare, iar berlina medie germană nu a avut nicio problemă în a-şi impune sistemul de valori. Era şi normal, până la urmă vorbim de un model pentru care siguranţa nu ar trebui să fie o problemă. A4 facelift va veni în standard cu aceleaşi 8 airbag-uri, cu toate sistemele de siguranţă active care se cer la acest nivel şi cu un pachet de sisteme adiţionale demne de 2011. vorbim de cruise control adaptiv cu funcţie automată de frânare la sub 30 km/h, de Audi Active Lane Assist sau de Audi Side Assist Monitor. 

Ţinută de drum

Marea noutate introdusă de Audi pe versiunea facelift a lui A4 este reprezentată de noua direcţie electromecanică, un element care contribuie la îmbunătăţirea clară a răspunsului pe care-l ai atunci când rulezi pe şosea. În plus, Audi spune că scăderea consumului prin faptul că sistemul nu utilizează deloc energie atunci când maşina rulează înspre înainte este o altă caracteristică a noii direcţii. Am avut ocazia de a discuta preţ de câteva ore cu şeful echipei care a dezvoltat noul sistem de direcţie - un român care lucrează de 11 ani pentru Audi - şi am aflat multe detalii interesante pe care le vom analiza într-un material special pe Automarket.ro. 

În rest, am redescoperit sistemul Audi Drive Select, prin care poţi să "comanzi" modul de rulare şi să-ţi personalizezi astfel experienţa la volan. Am preferat - oarecum normal - opţiunea Dynamic, astfel că am avut la dispoziţie un volan ceva mai "greu" şi un comportament dinamic bun, dar perfectibil. Mi-aş fi dorit, totuşi, o diferenţiere ceva mai accentuată între sportivitatea pe virajele ascuţite - subliniată de limitarea subvirării - şi modul în care maşina rulează - teoretic - la limita diametral opusă în modul Comfort. Audi a decis ca partea Comfort să fie un mix între sport şi "moale". Depinde de fiecare dacă suspensiile centrate pe confort trebuie să menţină un grad de acuitate important sau dacă ele trebuie să se concentreze mai degrabă pe relaxare.

Vizibilitate

Audi A4 în versiune facelift nu pune probleme majore la capitolul vizibilitate. Sau, mai degrabă, nu iese din linia sedanurilor clasice când vorbim despre această parte a "personalităţii" modelului german. Vizibilitatea frontală este bună, unghiurile având de suferit uşor din cauza montanţilor parbrizului, iar spatele este ajutat de camere şi de senzorii de parcare, o dotare care - după părerea mea - nu ar trebui să lipsească din dotarea standard a niciunei maşini de pe piaţă. 

Tehnologie

În testul din Portugalia am avut surpriza de a observa că maşina de test s-a transformat într-un router wifi. Am avut internet la bord pe toată perioada testului mulţumită noului pachet MMI Plus, o noutate absolută atât în gama A4 cât şi în experienţa mea de jurnalist auto. Tot la noutăţi intră şi noul sistem de navigaţie optimizat care - cu ajutorul conexiunii de internet - te ajută să te descurci mai uşor în trafic prin suprapunerea hărţilor Google deasupra traseului de urmat. Chiar dacă una dintre cele patru maşini pe care le-am testat în Portugalia a dat rateuri la capitolul navigaţie, problemele au fost diluate de celelalte trei maşini, care au funcţionat impecabil. 

În rest, pachetele enumerate la capitolul siguranţă pot intra foarte bine şi aici. Un punct în plus pentru sistemul audio Bang&Olufsen disponibil opţional. Dacă asculţi muzică adevărată pe un sistem semnat de compania daneză, nu-ţi mai doreşti muzică într-o maşină "normală" pentru o perioadă nedefinită de timp. Pe încercate!

Design

Discuţiile legate de designul Audi sunt nenumărate în industrie, iar principalele reproşuri care li se aduc oamenilor de creaţie ai constructorului german sunt legate de o lipsă a individualizării clare între modele diferite. Ce uită să spună contestatarii este faptul că o gamă de modele care vine în mare cu aceleaşi linii nu înseamnă automat o gamă de modele urâte luate individual. Discuţia este amplă, iar Audi A4 este exemplul cel mai potrivit pentru un astfel de studiu de caz.

Noul A4 îşi schimbă uşor partea frontală, dar cele mai clare modificări se regăsesc la nivelul blocurilor optice şi al stopurilor. În versiunile superioare, LED-urile schimbă complet faţa lui A4 şi-l recomandă ca fiind un membru demn al familiei Audi. Pus faţă în faţă cu concurenţa, Audi A4 facelift tinde la prima poziţie pe podiumul clasei medii premium la capitolul design, profitând şi de coerenţa lipsă a rivalilor germani. 

Nu ne-a placut

  • Interior perfectibil
  • Suspensii tari pe modul Comfort
Date tehnice - Audi A4 facelift (2012-2015) 1.8 TFSI 170CP Man
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4701
Putere maxima CP (rpm)
170 (3800)
Latime mm
1826
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1400)
Inaltime mm
1427
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1505
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2808
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
63
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A4 facelift (2012-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (48)

  • A4
    Cuplu maxim de la 1400 rpm?!! :O
    8 16
  • Bravo!
    Un test realist si reusit ,imi era chiar dor de un test realizat profesionist,spre deosebire de colegul Bogdan Mirica care face"playback",si care sterge coment-urile nefavorabile!
    Bravo!
    25 5
  • @
    Acuma intelegeti de ce sunt fanul nr.1 al V.A.G (in special AUDI) ? :)
    Stiu ca o sa imi dati voturi negative cu totii, insa recunosc, ca sunt un mare fan AUDI.
    72 48
  • A 4, 5
    Bun testul, bun comentariul, bune concluziile! Personal, imi place mai mult noul A4 decat Seria 3, iasa e o chestiune subiectiva! Daca acel motor de 1.8 L are un consum mediu de doar 6,5% atunci este fantastic!
    43 15
  • curios...
    Tare-s curios ce or sa scoata din noua generatie de diesel-uri daca din asta au scos 320 Nm si consumul asta..

    Oricum, datele tehnice ale motorului suna prea frumos... chiar si pentru a fi adevarate.
    25 7
  • August H.
    Motorizarea este EURO VI sau EURO V?
    8 10
  • ce design proaspat ca tot ca inainte arata, nu e urat dar e anost
    26 33
  • Nu am inteles faza cu nu se poate cobora teoretic sub 6.0L cu un motor pe benzina
    4 13
  • Sistem inovativ?!
    Dar cu pionieratul lui SAAB in "direct ignition" cum ramane? Si, de fapt, daca n-ar fi un motor turbo, n-ar mai propune cifre atat de "impresionante". Prefer 1.6 turbo de BMW. SAAB il va duce la perfectiune.
    16 32
  • @
    @dumbravaandrei: La tractorase ce sa mai faca ? Eventual o remediere, sa nu mai consume atata ulei, sa nu se mai duca injectoarele, sa nu se mai duca volanta, sa nu mai lase un nor de fum negru, care sa te de-a de gol, cand esti urmarit, sa porneasca mai usor iarna, sa mearga pe motorina mai proasta, sa fie mai ieftin de intretinut, sa aibe un pret de achizitie mai scazut, mai vrei si alte explicatii ?

    BENZINA= MASINA
    MOTORINA= TRACTOR
    GAZ= ARAGAZUL
    35 26
  • @saab cuantic
    hai! n'aveai unde sa iti versi amarul si te-ai gasit tocmai la articolul asta! fugi si cumpara-ti acel 1.6 si lasa specialistii si vanzarile sa faca diferenta intre un producator de marca si unul care cerseste mila
    24 18
  • Mila?
    Acelasi sentiment il incerc eu fata de VAG, care a luat MAN-ul ca sa-i faca Diesel-uri la scara industriala si care de la Porsche va invata secretele supraalimentarii, ca sa nu se mai laude cu benzinare comparabile in performante cu...Diesel-uri de Fiat convertite de GM (such a big deal "noul" motor A4: TTiD-ul de SAAB poate proxima la fel!).
    12 29
  • @prieteni
    Sa vedem cum raspunde BMW la acest Audi A4.
    Cel puțin cred ca BMW îl va bate in performante 200km/h BMW le va prinde mai repede si curbele cu BMW vor fi trecute cu viteza mai mare deoarece BMW de când țin minte a avut motarele cele mai bune si masele cele mai echilibrate din segment spre 50%50
    14 30
  • Cred ca a aparut mai devreme decat trebuia, adica se stia ca Seria 3 este posibil sa fie referinta segmentului si toti ochii sa fie atintiti asupra sa. Sau poate ca Audi avea pregatite noutatile astea inca de acum cativa ani, atunci cand a lansat ultimul A4, insa a hotarat sa nu le ofere pana cand nu va fi cazul. Cred mai degraba ca varianta a doua, pentru ca e greu sa proiectezi un motor (care sa fie si referinta) intr-un timp atat de scurt. Deci probabil ca Audi avea in proiect motorul asta de cativa ani buni.
    Era clar insa ca daca Audi nu facea nimic urma sa piarda teren.
    Mi-a placut cum a fost scris testul. Asa da! :)
    16 10
  • ai probleme don quijote! momentan saab-ul e aproape in faliment iar vag-ul e pe cai mari cu toata sentimentele tale de mila... pe cand vag-ul scotea motoare 1.8 t de 225 hp (prin '96) fara sa fie ajutat de porsche, fiatul incerca sa scape de faliment, iar dc pt tine o masina capata respect doar prin prisma cailor putere iti spun ca iar ai ceva probleme de apreciere si nu vezi "problema" in tot ansamblul ei: emisii,consum samd...sau poate ca deodata s-au prostit astia de la audi si nu au mai putut face motoare de ac putere :)) ! Totusi: conteaza de la cine si cu cine invata sa faca motoare? wow asta-i ceva nou! e ca si cum i-ai nega meritele unei echipe de fotbal doar pt ca a adus in curtea sa mai multi brazilieni si antrenori de soi! pe microbist il intereseaza rezultatul si spectacolul ca pt asta plateste biletul!
    21 11
  • @marxe
    Hai ca nu prea e nici cum zici tu... prin 1980 sau pe-acolo pe undeva de exemplu cand SAAB scotea dintr-un motor de 1.3 peste 200 CP Audi nici nu era un nume interesant in industria auto. In plus sa nu ne legam e vanzari, aprecieri, fiabilitate etc. Au fost perioade cand SAAB chiar era vazuta o marca serioasa. Si tot de SAAB stiu ca in raliuri au fost piloti care nu vroiau sa concureze cand stiau ca rivalii au un SAAB. Nu pentru ca masinile lor nu ar fi fost performante, ci pentru ca fiabilitatea nu era tocmai punctul forte (un fel de ce s-a intamplat anul trecut la Le Mans cand Audi a spulberat pe cei de la Peugeot). Dar au trecut foarte multi ani de atunci. Cui ii mai pasa?
    In cer scuze de off, sper sa nu se respunda cu prea mult patos la mesajul asta si sa ramanem on topic.
    17 12
  • 1.8 TSi
    Nu-mi plac deloc fecelifturile interminabile din gama VAG( sa numai vb de preturi), dar de data asta trebuie sa apreciez partea tehnica(care in general nu exceleaza).Acest motr 1.8 170cp/320Nm e super tare la ora actuala atat ca performante cat si consum, ramane de vazut doar partea de fiabilitate.
    17 5
  • @ScorpionVAG
    Mai schimba-ti TDI-ul in cazul asta... de mult au apus vremurile de care vorbesti tu si exemplele sunt nenumarate

    A... si cum crezi ca te-ai simti cu un cuplu de 420-450 Nm dintr-un 2.0 TDI de generatie noua? si dus si in 170CP ;)
    14 12
  • ...
    in afara de motor tot vw sau audii este, eu de ala asti as lua dor motoarele pe benzina TSI, sunt super., mai ales 2.0 TSI 210 CP
    7 5
  • @
    @Andrei: sincer nu stiu cum m-as simti cand un 2.0TDI de 170cp, m-ar lasa in drum intr-o depasire si apoi sa am de cumparat 4 injectoare. Mi-a placut acest motor, insa ma dezamagit enorm. Vorbesc de motoare diesel de dupa 2000-2008.
    8 8
  • A4 Facelift
    1. Imi place testul pt. ca este scris bine, este scris punctual si la obiect si imi place ca autorul are si pareri personale, fie ele si subiective si nu se ascunde asta in fraze penibile. Concluzie: mai vrem teste realizate de Mircea.

    2. Audi A4, pana cand vom vedea cum performeaza noul Seria 3 (si ma astept sa o faca bine), din cate stiu eu, este referinta clasei si cred ca cel mai bine vandut model din segment in Europa, la clasa premium.

    3. Motorul este no comment.

    4. @SaabCuantic este pe dinafara. @BMW abereaza ca de obicei.

    P.S.: @MirceaMester, desi ai spus ca faceliftul este unul pozitiv, nu-mi dau seama daca partea din fata restilizata este un plus comparativ cu ce aveam la vechiul model?! Mie, din imagini, farurile mi se par putin subdimensionate.
    Si 2, daca ai cunostinta de motivele pt care cei de la Audi au revenit la volanul cu sigla incadrata intr-un cerc si au renuntat la conturul trapezoidal. Personal, consider ca varianta trapezoidala era mai reusita. Bafta!
    15 1
  • schumi
    ....
    1.8 turbo si 170CP --> foarte putin
    Puterea maxima la 3800rpm --> penibil pt un motor pe benzina, fie el si turbo
    Deci de ce punctaj maxim la "Performanta" ?!?
    8 29
  • 2 probleme minore: lipseste un "D" in primul paragraf, apare un "ș" in loc de "l" ceva mai jos (nu ar strica un ochi critic asupra redactarii); ultima fotografie exprima datele tehnice ale binecunoscutului 2.0TFSI de 211cp disponibil pe multe din masinile grupului.

    @BMW (domnul care comenteaza sub acest nume, nu marca) 320i nu este concurent "direct" pentru acest motor, va exista probabil un 318i cu 150-165cp care va concura cu acest 1.8tfsi (pentru ca nu numai caii putere fac o masina ... parerea mea)


    @masina - mi se pare fantastic consumul (in sensul bun) ... dar este "tarziu" pentru acest motor. Spun asta pentru ca 2.0 de la BMW consuma pe hartie 6,4 in regim mixt si este doar cu 0,1s mai lent pana la 100km/h. Audi vine cu un motor "nou", un pic mai bun decat un motor vechi de cativa ani din curtea principalului rival.
    In acest moment in curtea BMW (pe site bmw.ro) noul 3 apare cu motoarele de 2.0l turbo .. cu niste cifre care .. sunt peste Audi (motiv pentru care maine dimineata comentariul asta o sa aiba 50 de voturi negative si un mare sir de injurii..). Avem noul 320i cu 184cp, 7.2s pana la suta si 6,2% consum mixt si (doar, surprinzator chiar) 270Nm. Probabil versinea subnutrita a acestui motor (un 318i) va avea cifre inca peste motorul audi si sa se apropie destul de mult la consum - este la fel de simplu de asteptat asta cum a fost de asteptat ca noul M5 sa fie mai rapid pe 0-100km/h decat toata concurenta ... s-au tot vehiculat 4.5-4.6s pana cand BMW a venit cu 4.4s, fix sub concurenta directa (si atunci mi-am incasat injuraturi ... viata pe internet este dificila daca pui la suflet toate prostiile).
    Interiorul este reusit si va face (părerea mea, evident) fată cu succes Seriei3 pana la aparitia noii generatii A4 ... la seria3 acel ecran al navigației pare din alt film stând cocoțat pe bord ... nu știu de ce dar mi se pare aiurea (evident, tot părere personală..).

    @M. Meșter - camere si senzori de parcare in standard ... din pacate "marii" industriei auto nu pun tehnologie in masini decat ca optionale de sute si mii de euro ... iti vand un ecran LCD de 7" cu 1000E ... cand el costa 4E. Am mai scris pe aici ce parere minunata am despre domeniul auto in momentul in care se intersecteaza cu tehnologia pe partea de electronica si IT ... si evident toata lumea sare sa-i apere pe marii industriasi .. de parca ar fi neamuri :)
    15 4
  • mircea
    @C-G-C
    Blocurile optice nu şi-au schimbat dimensiunile, impresia are probabil la bază faptul că bagheta LED nu reprezintă conturul blocului, ci un joc de lumini intern. Despre conturul trapezoidal nu am vorbit cu designerii, nu am observat detaliul ăsta. Era însă un subiect interesant, recunosc.

    @unckle
    Când vine noul Seria 3 şi îl vedem pe stradă şi eventual la un test, comparăm. Din datele tehnice şi atât e uşor irelevant., mai ales că maşina nu e încă aici. În rest, sunt în asentimentul tău când vine vorba de preţurile mult prea mari pentru elemente tehnologice uneoir chiar depăşite. Dar care sunt prezentate cu fast de parc-ar fi descoperit culoarea roşie.
    11 0
  • audi
    noul motor este excelent daca consuma atat. o sa se renunte de tot la dieseluri.
    masina per ansamblu este super.
    12 4
  • Mircea, nu mai spune asta ca cinestie cum apare unu care inca mai crede ca un GPS de masina el costa 800E pe producator ...
    Acum vre-un an se vorbea cum ca Audi va pune pe masini un nustiucemegadisplay accelerat de procesoare nVidia Tegra2 ... inca nu sunt pe masini .. dar a aparut un Tegra3 ... mai dureaza un pic si samsung scoate pe piata un Exynos cu un procesor grafic care va face de rusine placile video de desktop (zona entry, evident) .. si tot asa. Electronica si ITul merg mult mai repede decat pun astia pe masini. Câtă vreme electronica dintr-o masina nu este un punct esential in decizia de cumparare nici nu o sa se vada vre-o schimbare de politica a producatorilor.

    Seria3 nu este inca pe strada dar, din cate spun cei care au mers cu masina, se misca mai bine decat vechea generatie . . . de aici se pot trage concluzii (adevarat, nu 100% obiective.. dar feeling-ul este ceva subiectiv si oamenii aia spun ca-i de bine ).
    6 1
  • Ha?!
    @C-G-C, cum poti sa ma mahnesti din senin...De ce sunt eu pe dinafara? M-ai ofensat si nu ti-ai sustinut afirmatia in mod temeinic, deci ramai in ofsaid...Audi contemporan se bazeaza pe doua puncte forte, ambele de origine incontestabila Porsche: turbo si quattro (exact asa: a trebuit sa vina F. Piech de la Porsche ca sa proiecteze acest sistem revolutionar pt. autoturisme, remember?). In al doilea rand, @BMW chiar n-a mai aberat de data asta, ba chiar i-am dat un vot pozitiv pt opinia lui de mai sus, care mi s-a parut pertinenta, astfel ca eu ma uit la logica omului, nu la ce simt eu pt dansul! Daca ar ramane, in mod miraculos, axat pe stil echilibrat, obiectiv si documentat, ar fi nemaipomenit pt. toata lumea, sper sa nu fie doar o intamplare...@marxe, as jindui sa fiu eu personal plin de probleme, numai sa nu mai aiba SAAB niciuna, crede-ma!
    6 12
  • mda
    pe sistemul cati ani ai?14-15 merg la16...:)))) aceasimasina putin redesenata!!specific brandului...dar ma rog fanii sunt fani si trebuie stimulati ..cu firmituri! adevarul k e frumos cand te duci la reprezentanta sa faci un test si o configurare sa te intrebe la o masina de 40 de mii daca doriti geamuri electice spate:)))) mai bine sa fie mai eiftin scoatele de tott....
    10 14
  • dintre a 4 facelift si noul seria 3 aleg ..mercedes c classe facelift. e cel mai tare .
    10 7
  • facelift
    so...whats new?
    5 7
  • @ScorpyonVAG
    Si eu zic sa-ti schimbi TDI-ul, eu am diesel de 3 ani si nu mi-a picat nici un injector, iarna porneste f bine si la -20 de grade iar asta cu diesel=tractoare e rasuflata, o idee preconceputa si atat, la modele superperformante de acord ca benzina e mai potrivita, dar la modele obisnuite actualele diesel-uri se apropie f mult de benzinare, atat la performante cat si la zgomot
    11 7
  • Noul seria 3.Date tehnice BMW 320d EfficientDynamics Edition: patru cilindri, turbo, faţă longitudinal • patru supape pe cilindru • cilindrica 1995 cm ³ • Putere de 135 kW (184 CP) la 4000 rpm • Max. Cuplul 380 Nm la 1750 rpm • Tractiune spate • transmisie cu opt viteze automata • anvelope 205/60 R 16 W • L / W / H 4624 / 1811 / 1429 mm • amorsare • 480 Rezervor de combustibil din L 57 l • top 225 kmh • 0 - 100 kilometri pe oră 8.1 s • Consum UE se amestecă 4,1 l diesel • 109 g de CO2 / km • Preţ: € 40 320 (Echipament "linie modernă", transmisie automată).
    1 11
  • marxe@LAUCALIN
    amice, era vb de audi vs fiat dupa cum am scris "pe cand vag-ul scotea motoare 1.8 t de 225 hp (prin '96) fara sa fie ajutat de porsche, fiatul incerca sa scape de faliment," IAR REPLICA MEA VENEA FIX PE CEEA CE AFIRMASE QUANTIC "ca sa nu se mai laude cu benzinare comparabile in performante cu...Diesel-uri de Fiat "
    STAY FOCUSED!
    7 3
  • terminați mă cu prostiile gen "nu facea ăla motoare cum făcea ălălalt" ... calm, ca un motor nu se masoara numai in putere sau cuplu. Ok facea VAG un 1.8 de 225cp ... și? avea 225cp și mânca 20% ... mare branza de motor ... la fel și ficații din anii 90.. făceau motoare care trancaneau ca draq si mancau mai mult ulei decat motorina ... ASTA ESTE, ALEA ERAU VREMURILE SI AIA ERA TEHNOLOGIA.

    ASTAZI , acum, in prezent, se cauta si altceva decat cai si cuplu - pentru ca toti au cai si cuplu. Se cauta si liniaritate, se cauta si consum, se cauta si emisii scazute, se cauta fiabilitate .. si tot asa. Masina nu este un motor, este o suma de treburi printre care este si motorul. Producatorii care cer 50000E pe o masina iti ofera mai mult decat poate sa iti ofere un Fiat sau un VW, asa ca incetati cu comparatiile puerile gen "bruzli il bate pe vandam" ... sa fim seriosi, vorbim de masini si motoare din 2011 nu din '88.

    @Alex - 320dED nu are 184cp ci 163, nu are cuplul ala, nu are consumul ala ... in rest ai nimerit cilindreea si numarul de supape ... ce cauti aici ? si de ce ai scris aia ? (info complete despre noul Seria3 se gasesc pe bmw.ro .. nu-i nevoie sa traduci cu google de cine stie unde)
    7 2
  • marxe@unckle
    daca ai fi citit primul post ai fi inteles ca fix asta ii explicam lui don quijote
    2 1
  • @unkle
    Technische Daten BMW 320d Efficient Dynamics Edition: Vierzylinder, Turbo, vorn längs • vier Ventile pro Zylinder • Hubraum 1995 cm³ • Leistung 135 kW (184 PS) bei 4000/min • max. Drehmoment 380 Nm bei 1750/min • Hinterradantrieb • Achtstufen-Automatikgetriebe • Reifen 205/60 R 16 W • L/B/H 4624/1811/ 1429 mm • Kofferraum 480 l • Tank 57 l • Spitze 225 km/h • 0–100 km/h 8,1 s • Verbrauch EU-Mix 4,1 l Diesel • CO2 109 g/km • Preis: 40.320 Euro (Ausstattung "Modern Line", Automatikgetriebe)
    0 6
  • cât dă valabil ești barosane, m-ai pus cu botu' pe labe, gata, citatu' in nemțească m-a convins că ai dreptate


    .. daaa .. nu te gândești că poate .. ești pe lânga subiect?

    dar dacă tot suntem aici :

    Cylinders/valves 4/4
    Capacity in ccm 1,995
    Stroke/bore in mm 90.0 / 84.0
    Max. output in kW (hp) at 1/min 120 (163) / 4,000
    Max. torque in Nm at 1/min 380 / 1,750-2,750
    Compression ratio : 1: 16.5

    ia d-acilea ca pot si io să copiez de prin străinătate .. de pe bmw.com chiar..

    ia uite, pot si de pe bmw.fr

    Caractéristiques moteur
    Cylindres/soupapes 4/4
    Cylindrée en cm³ 1.995
    Course/alésage en mm 90,0 / 84,0
    Puissance nominale en ch (kW)/tr/min 163 (120) / 4.000
    Couple maxi (Nm)/tr/min 380 / 1.750-2.750
    Rapport volumétrique /1 16,5

    ia uite, pot chiar și din germania, de pe bmw.de

    Motordaten
    Zylinder/Ventile 4/4
    Hubraum in ccm 1.995
    Hub/Bohrung in mm 90,0 / 84,0
    Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 120 (163) / 4.000
    Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 380 / 1.750-2.750
    Verdichtung : 1 16,5

    deci... ce spuneai ?
    8 1
  • AndreiRN
    Durabilitate
    Un motor de compresie si turatie mare care lucreaza la temperaturi ridicate pt a avea o eficienta remarcabila.
    Si atunci care este problema?
    Acest motor si masina este proiectat sa expire in 5 anii de folosinta ca sa mergi sa cumperi altul nou.
    Dar de fapt asta este si trendul.
    0 15
  • August H.
    Aceiasi care freaca duda pe aici de obicei...Care-i mai bun? O fi BMW, o fi Audi? Sau o fi Mercedes? Niciuna. Masina TA e cea mai buna, pentru ca altfel nu ai fi ales-o:)

    Pana la urma, motorizarea asta este EURO V sau EURO VI ?
    5 5
  • Andrei @AUTOMARKET
    AUTOMARKET :" A4 1.8 TFSI cu transmisie manuală reuşeşte să oprească cronometrul la 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Este un timp care nu este egalat momentan de nimeni pe segmentul premium al motoarelor pe benzină de 170-180 de cai." Cica BMW 320 i de 184CP se opreste la 7,6 sec.
    2 3
  • alooo nenea scorpion, cum naiba sa zici ca diesel = tractor??? tu ai auzit ca cei de la BMW care sunt cei mai tari in motoare vor sa scoara noile M-uri diesel??? ai auzit nene??? de ce porche panamera se lauda cu v6 3.0d?? habar n-au unii de viata lor, nu mai vb de masini. vai de mama voastra!!!
    2 3
  • Ptiu, desteptule! :))
    De "trend" ai auzit? Daca e sa compari modul cum ruleaza un diesel si cum ruleaza un motor pe benzina vei vedea ca un benzinar e mai placut la condus, chit ca s-au facut multe inovatii. Inovatii s-au facut si la benzinare.
    Faptul ca multi se dau pe diesel nu este datorat performatelor tehnice mai bune, ci mai degraba faptului ca sunt constransi de exemplu de tot felul de norme impuse de UE. In plus vrei sa-ti sara ecologistii si Gren Peace-ul la gat? Si asa sunt suparat pe SUV-uri. Cine ar fi crezut pana acum cativa ani ca intr-o zi constructorii supersport se vor gandi la masini electrice, sau un Porsche sau M3 vor fi diesel?
    2 3
  • uitati-va la acest model cu farurile cu halogen si cu culoarea aceea albastra si sa-mi spuneti ca nu e noua jetta :))
    1 2
  • daca nu resurscitez eu mortul, atunci cine...
    @LauCalin

    Tehnic, diesel-urile sunt mult mai poluante ca si benzinarele... are motorina niste porcarii prin ea care o fac cu mult mai poluanta decat benzina. In schimb, diesel-urile sunt alese pentru cuplu. pentru aia care vor sa simta ca masina trage chiar de e legata de un copac... senzatie ce dispare la un benzinar atunci cand masina e incarcata.
    Deasemeni diesel-ul mai este ales si pentru puterea oferita la turatii cat mai joase. Nu incalzeste pe nimeni faptul ca ai 175 de cai si 320 Nm la 4000 de ture cand tu ajungi in zona ai din ani in pasti. Te intereseaza ce da la 2000-3000 de turatii, nu mai sus.
    1 2
  • deci tu ce vapor conduci de are putere maxima la 2-3000rpm ... pentru ca dieselurile comerciale de pe masini au puterea maxima la 4000+rpm .... cuplul este alta poveste ;)

    avand o masina diesel si una pe benzina .. si, spre deosebire de multi de pe aici, facand o comparatie directa, pot spune ca aia pe benzina face muci dieselul chiar daca isi atinge puterea maxima la 5500rpm si cuplul maxim la 4400rpm.... si pot spune ca am lasat in fum destui copii posesori de dieseluri "potente" .. evident nu din categoria 170cp+ ... ci astia mai comuni cu 1.9tdi, 1.6hdi/tdci , 1.5dci
    2 1
  • cosmin
    A4 vs 3
    frumusik masina...sunt de acord cu cei de la redactie.oricum este destul de buna pt noi romanii sa k nu ma plang.dar sa vedem ce face si cum so descurca cand va sta fata in fata cu noul bmw seria 3...atunci mai disutam si sper k redactia s faca atat un test cu noul seria 3 dar si un comparativ cu el si A4.orcum o masina care are cu ce.bv audi!!
    4 0
  • asa e viata
    Iti iubesti sotia, prietena, amanta...dar te mai uiti si dupa altele. Fiecare model are valoare maxima pentru ,,cei fideli marcii,, , dar ar incerca si la concurenta. Unii recunosc ca sunt 2 masini pe care le-ar dori, iar altii nu.
    Prima iubire conteaza.Cu respect!
    4 0
  • chuck norris
    scorpioane ai dreptate
    o masina foarte buna isi merita banii nu ca reno
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru