Zvon: Alfa Romeo trece la Volkswagen?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alfa Romeo reprezintă o ţintă importantă pentru cei de la Volkswagen şi se pare că germanii îşi doresc cu tot dinadinsul achiziţionarea acestei mărci. O serie de zvonuri care prevestesc trecerea italienilor în tabăra Volkswagen fac înconjurul lumii.
Walter de' Silva, şeful departamentului de design al germanilor, a încercat să-l convingă pe Martin Winterkorn, directorul executiv VW Group, să achiziţioneze Alfa Romeo, pe care italianul o consideră o achiziţie care nu poate da greş. Conform jurnaliştilor de la Quattoruote, germanii sunt dispuşi să investească peste un miliard de euro pentru a prelua acţiunile constructorului italian.
Odată cu trecerea în tabăra germană, modelele produse de Alfa Romeo se vor alinia la cerinţele impuse de Volkswagen. Astfel, modelele de clasă mică şi compactă ale italienilor se vor baza pe platformele folosite de VW Polo şi Golf. De asemenea, germanii se gândesc la introducerea unui coupe, a unei limuzine de clasă mare şi a unui model sportiv care să aibă la bază conceptul BlueSport. În ceea ce priveşte viitorul lui Afla Romeo 8C, acesta ar urma să fie produs pe platforma lui R8.
Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Bugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. (14.11)
-
Uniunea Europeană, dată în judecată de China, din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electriceChina a dat în judecată Uniunea Europeană pentru implementarea noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din țara asiatică. Guvernul de la Beijing a inițiat o acțiune în instanță, în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului. (06.11)
-
Audi a anunțat oficial că va retrage din producție modelul său de clasă executive A6, după o producție care a durat 30 de ani. Modelul va fi înlocuit de următoarea generație Audi A7, care va fi prezentată anul viitor. (06.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Condoleante
Poate ca pana in momentul de fata nu au dus'o foarte bine sub patronajul celor de la Fiat,dar Alfa Romeo nu are cum sa ajunga pe mana nemtilor, pur si simplu nu se potriveste cu spiritul lor.... daca or avea nemtii asa ceva....
Repet, oricat de logica ti-ar parea mutarea Alfa Romeo in curtea VAG... nu cred ca se va intampla asta. Poate fi si bine si rau in acelasi timp.
Pretenare GM a fost producatorul auto nr 1 timp de 77 ani.
Situatia s-a schimbat abia in 2008 cand a fost devansat de Toyota.
Vai ce sa spun s-a trezit si vw mare producator de auto si mintea va navigheaza la planuri aiurea, cum face el legea etc
Asta ca sa nu mai vorbim de perspectivele sumbre care stau in fata Alfa, gen platforme de polo si golf. Cireasa de pe tort ar fi o re-lansare a vreunui audi cu sigla schimbata (vezi mizeria aia de exeo).
Mai mult decat partea financiara, trebuei sa ne gandim si la binele marcii. Ma rog, trebuie sa se gandeasca Marchionne si familia Agnelli, nu noi.
Ar trebui sa luam in calcul ca achizitia Alfa de catre VW ar aduce pentru acestia din urma accesul la tehnologia MultiAir si DNA, ceea ce ei nu au fost in stare sa dezvolte. (Sariti acum si dati-mi in cap cu TDI-ul).
P.S. Pentru VW totul se reduce la Modele Noi cu preturi mari pe platforme vechi.
In plus folosirea platformelor comune nu poate fi o problema. Atata timp cat Alfa foloseste platforme de la Fiat care sunt bune, nu vad unde ar fi problema daca se folosesc si cele de la VW.
Pe de alta parte nu cred ca este momentul potrivit pentru ca Fiat sa vanda, desi ar castiga foarte multi bani. Ca sa isi permita luxul de a renunta la Alfa eu cred ca trebuie sa-si faca o imagine cat mai buna in State, iar America sa aduca italienilor cat mai multi bani. In sensul asta situatia e promitatoare, pentru ca vanzarile Crysler au mai crescut.
Si sa nu uitam un lucru important: tehnologia de care dispun motoarele Alfa.
Daca priviti intregul , si nu partea , este si normal sa fie asa : in primul rand este mult mai usor sa te descurci , atat financiar cat si decizional , cu doar 2 mari ' componente' ale grupului , cum este cazul VW , respectiv cea auto ( vanzari + cercetare - proiectare - design ) si cea financiara . De cealalta parte , grupul Fiat este un ' colos' industrial ( divizia automobile - 7 marci auto , agricultura si constructii - Case INH, New Holland ,Steyr,Case Construction, Koselco , camioane si vehicule comerciale - Iveco ,Iveco Irisbus, Iveco Astra, Iveco Magirus, componente si sisteme de productie- FPT, Magnetti Marelli , Teksid , Comau + divizia financiara , etc ) ; tocmai din aceste ratiuni ( pentru un management mai bun si o mai buna repartizare a costurilor si investitiilor ) s-a decis separarea diviziei FGA de Iveco si CNH .
Sa nu uitam ca , spre deosebire de VW, pana acum 2-3 ani cand s-au lansat Lancia Delta si Alfa Romeo Mito, marcile din grupul Fiat se distingeau clar , nu existau platforme comune , motorizari comune( exceptie facand motorizarea diesel 1.9 ) , Fiat era marca de volum iar Alfa cea sportiva ; la VW , in schimb , platforme comune Skoda-Seat- VW- Audi , motorizari la fel , dar a fost o strategie bine gandita si vanzarile+ cota de piata o demonstreaza , pur si simplu germanii au reactionat extrem de bine si de rapid la cerintele pietei auto . Personal mi-e greu sa cred ca Alfa va iesi de sub umbrela Fiat , desi interesele financiare primeaza in ziua de azi ; totusi , tinand cont si de planul prezentat in aprilie de Marchionne , plan in care Alfa isi are rolul bine stabilit , cred ca ar trebui lasata aceasta marca sa demonstreze daca intr-adevar isi mai merita sau nu numele de ' CUORE SPORTIVO '
Fiat nu va renunta niciodata la Alfa Romeo , nu va lasa sa fie inghitita in banalitatea si sobrietatea VAG .
Daca pun nemtii mana pe ea o vor transforma in ceva comun , in Volswagen , vor fi masini gen POLO , GOLF , PASSAT , masini bune , dar fara personalitate fara un simt estetic .
Cu totii stim ca Alfa nu este renumita pentru fiabilitate , ci pentru frumuseata .
Competizione 8C , 159 , 500 , toate sunt masini extraordinar de frumoase , de pline de viata , sunt masini care te cheama sa te pui la volanul lor .
Spre deosebire de masinile nemtesti enumerate mai sus , ele devin in scurt timp o pata gri , care nu mai iese in relief si se afunda banal .
Nu cred ca exista om , care atunci cand vede partea frontala a unui 159 , sa nu aiba dorinta de nestavilit de a sari la volan si de a te comporta copilareste si nebuneste !
Concluzie :
VW - banalitate , functionalitate , lipsa design
Alfa Romeo - frumusete , eleganta , agresivitate , lipsa fiabilitate !
Anytime Alfa !
Giorgetto Giugiaro [ Alfasud (1972), Alfetta GT/GTV (1974), 159 si Brera ] si Walter de Silva ( Alfa Romeo 156 ) .
Sa nu uitam si de modelul Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963) desenat tot de Giorgetto Giugiaro pe vremea cand lucra pentru casa de design Bertone .
Deci din punct de vedere al designului nimic nu va fi lasat la intamplare daca Alfa Romeo va fi cumparata de VW Group .
VW Group vrea sa faca din Alfa Romeo un constructor cu adevarat premium cu care sa rivalizeze marca BMW, cu preturi mult mai mari decat ale modelelor actuale dar si cu vanzari de peste 5 ori fata de nivelul actual .
Tinand cont de infrastructura lor la nivel mondial au toate sansele sa reuseasca acest lucru .
Iar faptul ca Alfa Romeo nici macar in Italia nu s-a impus la vanzari in fata BMW sau Audi spune mult despre imaginea foarte proasta pe care FIAT o are in fata cumparatorilor italieni, dovada cea mai clara fiind vanzarile din Italia in primele 6 luni din 2010 ale modelului Golf 6 care au fost duble fata de vanzarile modelului FIAT Bravo !
Motorizarea de varf a lui Brera este un V6 de origine GM si asta spune multe despre grija cu care a tratat FIAT marca Alfa Romeo din 1986 si pana in prezent .
tu vorbesti de infrastructura VW in lume dar probabil nu stii ca Fiat-ul are de 3 ori mai multe fabrici si de 2 ori mai multe centre de proiectare- cercetare-dezvoltare in toata lumea .
Plus ca tu pui un semn de egalitate intre Fiat si Alfa , ori nu e deloc asa ;
Fiat-ul face ce stie mai bine ( masini de clasa mini/mica , motoare de mic litraj, motoare diesel f performante , utilitare usoare , motoare neconventionale , etc ) iar Alfa , din pacate ,in prezent ,este rezultatul unor interese pur financiare .
Incepand cu clasa compacta producatorii straini ( germani ) detin suprematia in Italia ( http://unrae.it/top-10-segmento-16 ) .
Iar pe plan mondial, in doua dintre cele mai importante piete auto din prezent ( China si India ), FIAT este in fata incipienta, acum intrand pe aceste piete in timp ce VW Group este lider in China ( foarte curand va avea 12 uzine in China cu o productie anuala de peste 3 milioane de unitati ), iar prin intermediul Suzuki ( foarte curand urmeaza ca VW Group sa detina peste 33.4 % din Suzuki, procent ce in Japonia iti permite sa controlezi o companie ) controleaza 50 % din piata auto indiana .
Alfa nu are cum sa se bata cu BMW cu platforme de golf si polo.
Nu tin neaparat sa vad Alfa sub tutela Fiat, in primul rand ma intereseaza binele marcii, dar sub VAG viitorul se arata si mai sumbru decat e in prezent.
ps. Eu zic ca se vinde.
Daca citeai cu atentie , exact asta am spus : Fiat-ul face ce stie mai bine ( masini de clasa mini/mica , motoare de mic litraj, motoare diesel f performante , utilitare usoare ). De ce oare nu reuseste si VW acest lucru ?!
Se pare ca discutia degenereaza in Fiat vs VW si nu asta era subiectul ...
Asta ma irita la voi, incercati tot felul de clasificari de-astea care nu-si au rostul.
Nu e momentul si nici nu e oportuna o asemenea achizitie.
Nu vreau sa-mi cumpar Alfa Romeo pe platforma de Golf, la fel cum nu vreau sa-mi cumpar Audi cu motor de Lamborghini.
Alfa Romeo trebuie sa fie "altceva", trebuie sa revina la statutul de exclusivism si sportivitate care l-a consacrat.
Si asta nu are cum sa se intample in curtea VAG, cel putin nu cu planurile actuale.
Ca un mic exemplu: M-am bucurat enorm cand am auzit ca apare Lamborghini Gallardo.
M-am bucurat pana am vazut in bord climatronicul de Audi.
De-atunci, Lamborghini pentru mine e zero, oricat ar incerca sa-l coafeze.
http://www.autoblog.it/post/27875/alfa-romeo-e-maserati-harald-wester-illustra-le-prossime-strategie
NO COMMENT !
Sunt interese pur financiare aici, Lancia se duce usor usor in mormant, spre amaraciunea mea.
Eu cred ca oferta foarte buna a celor de la VW i-a luat prin surprindere pe cei de la FIAT si au inceput sa gandeasca alternative .
Daca planul Alfa Romeo de a vinde 500,000 de masini pana in 2014 va esua, va fi un dezastru atat pentru Alfa Romeo ( care nu va mai valora nimic ) cat si pentru FIAT .
Potrivit multor surse, Alfa Romeo inregistreaza pierderi de ani de zile, cele de anul trecut fiind de 300 milioane euro .
alfa e alfa
I hear from more than one source within the Volkswagen Group that they would like to take over Alfa Romeo from Fiat (not that Ferdinand Piëch needed any of the intense lobbying orchestrated by his corporate Italophiles). If Sergio Marchionne decides to sell Alfa to VW, the ambitious sales targets he set for the brand would suddenly seem realistic. From experience, a takeover by Volkswagen would virtually guarantee class-leading performance and execution of future Alfa models. What’s more, it would allow Audi to relax its focus on sportiness, which sometimes—such as in a Q5 I recently drove—borders on the excessive. And such a repositioning, I am told, is viewed as an attractive proposition.
Incredibil cum isi bat astia joc de toate marcile care le detin.
sa ramana Alfa la Fiat cu platforme vechi de Chrisler sau platforme mediocre de Fiat cu tractiune fata,sa produca SUV-uri si sa fie concurent pt VW ?
sau
sa fie preluata de VW,sa beneficieze de platforme performante de la Audi,sa aibe o gama completa,sa ajunga o marca pur sportiva care se bate cot la cot cu BMW,sa intre in F1,sa nu produca SUV-uri,si sa invie fabrica din Arese?
Eu cred ca varianta a doua pare mai buna.Ce a facut Fiat din 1986 de cand apreluat Alfa Romeo?O marca cu istorie in F1 care avea o imagine mai buna ca BMW a ajuns sa fie concurent pt VW si Ford.