ZF a prezentat 9HP, prima transmisie automată cu nouă trepte
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Specialiştii de la ZF au prezentat la conferinţa internaţională VDI "Transmisii în vehicule 2011" o cutie de viteze cu nouă trepte destinată automobilelor cu motor transversal. Cutia respectivă este oferită în două versiuni, care rezistă la un cuplu maxim situat între 280 Nm şi 480 Nm. Graţie concepţiei sale deosebite, cutia de viteze automată de la ZF cu nouă trepte este cu 16% mai mică decât o transmisie automată convenţională cu doar şase trepte, iar consumul de carburant este redus cu 9.5 procente, dar economia de carburant poate să urce până la 16 procente.
Noua cutie de viteze de la ZF se numeşte 9HP şi are patru seturi individuale de trepte şi şase elemente de schimbare. Spre deosebire de o transmisie automată convenţională, 9HP nu are treptele amplasate longitudinal, ci transversal, iar acestea sunt activate prin intermediul unui sistem hidraulic complex, dar foarte eficient. Cei de la ZF au folosit şi un tip special de ambreiaj în interiorul acestei transmisii, reducând dramatic pierderile de cuplu şi îmbunătăţind timpul de răspuns. Transmisia 9HP a fost proiectată pentru a putea suporta aplicaţii precum start/stop, un sistem hibrid şi chiar tracţiune integrală, cu opţiunea decuplării sistemului de tracţiune integrală dacă este necesar. Practic, aproape orice automobil cu tracţiune faţă oferit pe piaţă ar putea fi echipat cu o asemenea transmisie, cât timp nu oferă mai mult de 480 Nm.
Convertorul de cuplu poate fi înlocuit de un motor electric, dacă transmisia 9HP va fi montată pe un hibrid paralel. Unitatea electronică de control este separată de cea hidraulică şi poate să primească mai multă putere de calcul pentru a suporta aplicaţiile speciale ale fiecărui producător în parte.
Oficialii ZF nu au anunţat care va fi primul model care va beneficia de 9HP şi data la care aceasta va debuta pe piaţă. În schimb, aceştia au specificat faptul că transmisia are nevoie de numai 1.900 de rotaţii pe minut pentru a rula cu 120 km/h în cea de-a noua treaptă, în timp ce o transmisie automată cu şase trepte ar fi rulat la 2.600 rpm pentru a atinge aceeaşi viteză.Via | Auto-media
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Au apărut noi detalii despre Mazda EZ-60, un nou SUV electric care va fi lansat mai întâi în China. Noul model va avea inclusiv o versiune cu motor termic pe post de generator. (19.04)
-
Marca chineză AUDI, înființată de către Audi cel german și compania chineză SAIC, a publicat prima imagine oficială cu primul său model de serie. Noul model va fi botezat E5 Sportback și va fi un break electric. (18.04)
-
Subaru a prezentat oficial noul Solterra facelift cu ocazia Salonului Auto din New York. Noul model actualizat primește acum un propulsor electric mai puternic, un design revizuit, dar și o autonomie îmbunătățită cu 25%. (17.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
Asistam in ultimul timp la o evolutie uimitoare a tehnicii,semn ca "foamea" si limitarile impuse de criza pe care unii au traversat-o iar altii inca o traverseaza isi arata fata buna!
Sa inteleg, ca masinile vor fi transformate in tiruri...
Mie imi place cutia manuala cu 6 trepte.
.....foloseste mie 9 rapoarte...
foloseste,folosesc...Cine dracu' mai stie?
Logica asta de nevertebrat e chiar imbatabila:
chiar, la ce ne trebuie 9 trepte?
la ce ne trebuie strazi, daca exista poteci?
la ce ne trebuie haine, daca exista piei de animale?
la ce ne trebuie masini, daca exista carute?
la ce ne trebuie case, daca exista pesteri?
la ce ne trebuie minte, daca exista tupeu?