ZF a prezentat 9HP, prima transmisie automată cu nouă trepte
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Specialiştii de la ZF au prezentat la conferinţa internaţională VDI "Transmisii în vehicule 2011" o cutie de viteze cu nouă trepte destinată automobilelor cu motor transversal. Cutia respectivă este oferită în două versiuni, care rezistă la un cuplu maxim situat între 280 Nm şi 480 Nm. Graţie concepţiei sale deosebite, cutia de viteze automată de la ZF cu nouă trepte este cu 16% mai mică decât o transmisie automată convenţională cu doar şase trepte, iar consumul de carburant este redus cu 9.5 procente, dar economia de carburant poate să urce până la 16 procente.
Noua cutie de viteze de la ZF se numeşte 9HP şi are patru seturi individuale de trepte şi şase elemente de schimbare. Spre deosebire de o transmisie automată convenţională, 9HP nu are treptele amplasate longitudinal, ci transversal, iar acestea sunt activate prin intermediul unui sistem hidraulic complex, dar foarte eficient. Cei de la ZF au folosit şi un tip special de ambreiaj în interiorul acestei transmisii, reducând dramatic pierderile de cuplu şi îmbunătăţind timpul de răspuns. Transmisia 9HP a fost proiectată pentru a putea suporta aplicaţii precum start/stop, un sistem hibrid şi chiar tracţiune integrală, cu opţiunea decuplării sistemului de tracţiune integrală dacă este necesar. Practic, aproape orice automobil cu tracţiune faţă oferit pe piaţă ar putea fi echipat cu o asemenea transmisie, cât timp nu oferă mai mult de 480 Nm.
Convertorul de cuplu poate fi înlocuit de un motor electric, dacă transmisia 9HP va fi montată pe un hibrid paralel. Unitatea electronică de control este separată de cea hidraulică şi poate să primească mai multă putere de calcul pentru a suporta aplicaţiile speciale ale fiecărui producător în parte.
Oficialii ZF nu au anunţat care va fi primul model care va beneficia de 9HP şi data la care aceasta va debuta pe piaţă. În schimb, aceştia au specificat faptul că transmisia are nevoie de numai 1.900 de rotaţii pe minut pentru a rula cu 120 km/h în cea de-a noua treaptă, în timp ce o transmisie automată cu şase trepte ar fi rulat la 2.600 rpm pentru a atinge aceeaşi viteză.Via | Auto-media
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
-
Porsche a dezvăluit oficial noul facelift pentru 911 Carrera T. Această versiune este dedicată puriștilor și primește doar o cutie manuală. (31.10)
-
Skoda a prezentat oficial noul Kodiaq RS, versiunea de performanță a SUV-ului. Noul model primește elemente vizuale specifice, dar și un motor mai puternic, de 265 de cai putere. (30.10)
Asistam in ultimul timp la o evolutie uimitoare a tehnicii,semn ca "foamea" si limitarile impuse de criza pe care unii au traversat-o iar altii inca o traverseaza isi arata fata buna!
Sa inteleg, ca masinile vor fi transformate in tiruri...
Mie imi place cutia manuala cu 6 trepte.
.....foloseste mie 9 rapoarte...
foloseste,folosesc...Cine dracu' mai stie?
Logica asta de nevertebrat e chiar imbatabila:
chiar, la ce ne trebuie 9 trepte?
la ce ne trebuie strazi, daca exista poteci?
la ce ne trebuie haine, daca exista piei de animale?
la ce ne trebuie masini, daca exista carute?
la ce ne trebuie case, daca exista pesteri?
la ce ne trebuie minte, daca exista tupeu?