Zece concepte ale viitorului. Asa vor arata masinile?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Studentii universitatilor de Design Auto ne incanta ochii, de obicei, cu prototipuri si concepte futuristice al caror singur scop este exercitiul fara limite legate de o eventuala productie de serie si de costurile care deriva din acest lucru. Dupa ce anul trecut am fost partasi la succesul lui Mihai Panaitescu in celebrul concurs de design organizat o data la doi ani de Peugeot, astazi va prezentam o serie de concepte ale viitorului pe care si le-au imaginat studentii Universitatii Regale de Arta din Londra.
Imaginatia este principalul punct de referinta al acestora, un alt numitor comun fiind faptul ca fiecare dintre cele zece concepte prezentate de studentii universitatii londoneze fac parte dintr-o ofensiva ecologica promovata in ultimul timp de designerii mondiali prin creatiile lor. Vom vedea astfel prototipuri care functioneaza pe baza de electricitate sau utilizand energia produsa de... alge.
1. Pierre Sabas - Airflow
Conceptul gandit de studentul francez Pierre Sabas este construit in intregime din sticla, fiecare roata dispunand de un motor propriu. "Am incercat sa lipesc efectiv sticla si sa o modelez de corpul masinii precum se modeleaza un material textil exterior. Acest lucru determina o senzatie speciala pentru cel de la volan si o perceptie noua asupra lumii de afarapentru pasageri", sustine creatorul lucrarii. Airflow a castigat deja un premiu, Best Design Interpretation, in cadrul Pilkington Automotive Vehicle Design Awards.
2. Jon Radbrink - Lexus Nuaero
Un student suedez imagineaza o forma europeana pentru un model american al unei marci japoneze. Asa ar putea fi caracterizat conceptul Lexus Nuaero, unul in constructia caruia sticla este, de asemenea, material de prima importanta. "M-am inspirat din arhitectura si am utilizat sticla in combinatie cu alte materiale pentru a creea un efect de strat care le da celor din masina senzatia transparentei", spune Jon. Lexus Nuaero a castigat premiul "Best use of Glazing" la Pilkington, distinctie care recunoaste inspiratia utilizarii sticlei in compozitia masinii.
3.
Daca e sa ne luam dupa conceptul creat de studentul spaniol al Universitatii londoneze, am putea crede ca lumea auto se indreapta spre ecologie in varful sau de performanta. Senses functioneaza pe baza de alge si este acoperit cu ceea ce Arturo Peralta denumeste "tehnologie hologramica solida". In plus, interiorulse adapteaza mereu mediului prin care trece masina si pasagerilor, evoluand in functie de starile celor din habitaclu.
4.Dong Kyu Kim - Chameleon
Daca scopul dumneavoastra in viata era o masina care sa fie inspirata din cateva elemente specific feminine - cum sunt gulerele camasilor, esarfele fluturand in bataia vantului sau sprancenele unei femei - ati gasit-o. Se numeste Chameleon si, asa cum ii spune numele, isi schimba culoarea cu ajutorul tehnologiei paramagnetice. Imaginea asimetrica pe care o dezvolta se datoreaza faptului ca, spune studentul coreean, este asemenea unei rochii bune: niciodata nu va arata perfect.
5. Ilaria Sacco - My Lounge
Aceia dintre dumneavoastra obisnuiti cu stilul Ikea vor primi cu bratele deschise creatia tanarului designer italian. My Lounge este "my" pentru ca permite abordarea foarte personala a interiorului, care poate fi aranjatin functie de starea celor care se afla inauntru. Practic, clientii ar putea sa isi aleaga si sa aranjeze tot ce intra in habitaclu, masina devenind, spune Ilaria Sacco, "o sufragerie in care mobila poate fi aranjata oricum".
6. Joonas Vartola - Iomega
Iomega este creata special pentru cei care cred ca relaxarea este punctul forte al unei masini. Practic, cei care conteaza in viziunea designerului finlandez sunt pasagerii, care sunt asezati separat de sofer in Iomega. Un element interesant este faptul ca forma exterioara a masinii a fost inspirata dinlumea animala, replicand imaginea unei lebede.
7. Paul Howse - Enigma
Britanicul Paul Howse le arata inginerilor auto cum putem scapa de eterna problema a suspensiilor care ne fac atatea probleme in cazul masinilor de strada de astazi: levitatia magnetica.
8. Raquel Aparicio Lopez - Soft vehicle
Dorinta unora de a sta pe nori ar putea deveni realitate daca prototipul spaniolului Lopez ar intra vreodata in productia de serie. Practic, masina este formata dintr-o spuma moale care te inconjoara atunci cand te afli la volan. Logica ne este destanuita chiar de designerul masinii: "o masina moale este o masina mai sigura". Soft Vehicle are si portbagaj, la care se poate ajunge prin simpla deschidere a fermoarului posterior.
9. Sergio Loureiro Da Silva - Phoenix
Desi numele sau ar putea sugera acest lucru, Phoenix nu are deloc de-a face cu proprietati de regenerare sau cu elementele constitutive ale unei pasari, oricare ar fi aceasta. Conceptul studentului spaniol reuseste insa sa atraga atentia prin turbina frontala si prin ceea ce Da Silva denumeste "axa kinetica". Mai simplu, ibericul a incercat sa "imperecheze" o masina cu o motocicleta si a iesit Phoenix. Poate ca austriecii de la KTM ar trebui sa ia in considerare munca acestuia pentru urmatoarea generatie a lui X-Bow.
10. Yun Woo Jeong - Transform
Celebrele jucarii Modelino isi fac aparitia in forma de masina futurista. Designerul coreean al lui Tranform sustine ca masina poate fi transformata in orice prin simpla tragere/impingere/ridicare/coborare a fiecarei parti componente ale acesteia. "Am fost interesat de jucariile de tip Transformer inca de cand eram mic. E un lucru comun pentru toti baietii din lume, astfel ca sustin ca face parte din instinctul uman", spune studentul asiatic in incercarea de a-si explica lucrarea.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Jaguar a publicat primul teaser oficial cu viitorul său concept electric care va da startul noii epoci electrice pentru marca britanică. Prezentarea noului concept va avea loc în 2 decembrie. (22.11)
-
Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati. (20.11)
-
Kia a prezentat oficial un prototip al SUV-ului electric EV3. Acest prototip este un experiment în ceea ce privește utilizarea materialelor ecologice la interior. Aici sunt prezente câteva materiale rezultate din mere și ciuperci. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
pana la iesirea definitiva pe piata a masinilor ecologice mai trebuie sa hranim bogatanii petrolului. bine ca au ei bani sa sponsorizeze razboaile si pe americani, bagami-as.....
Oricum luati-va gandul de la masini zburatoare, inca mai e spatiu pe sosele :D
viitorul este in sedgeway. personal vehicle... fantezii am si eu, dar cu femei :))
_ Prima maşină zice că are caroseria din "sticlă" ?! Ce prostie, e din plexiglas, sau policarbonat, dar nu din sticlă. Sticla e casantă şi nu abosarbe şocurile şi trepidaţiile (inevitabile pe drumurile... ştim noi care).
_ A doua concepţie este definită de însăşi prezentarea ei "...Un student suedez imagineaza o forma europeana pentru un model american al unei marci japoneze"... ceva suedez, ceva european, cu ceva american şi ceva japonez, o amestecătură. Ghiveci. Varză. De ce mă mir ??, că asta e şi în capul lui...
_ La a treia deja mă pufneşte rîsul, şi conţine chiar motivaţia acestei "schiţe" tembele, o încercare jalnică de a mai cîştiga ceva bănuţi, după cum spuneam. Deci "...lumea auto se indreapta spre ecologie in varful sau de performanta". Ce ecologie oameni buni ?? Şi primim şi informaţia necesară !!! ..."functioneaza pe baza de alge". Cu alge ??? E bolnav tipul ăsta. E bolnav rău de tot. Mai ales cînd zice şi că "interiorulse adapteaza mereu mediului prin care trece masina si pasagerilor, evoluand in functie de starile celor din habitaclu". Cum adică ? Maşina asta o să-mi citească starea în care mă aflu ? Adică eu o să ajung sclavul maşinii ?? Mai lipseşte numai să poată transmite LIVE pe internet starea mea, şi atunci adio intimitate. De data asta tipul e chiar tîmpit. Tîmpit rău de tot.
_ Patru: ameţitul ăsta e clar că e obsedat de femei, dar dacă tot are ochii mici, el nu vede perfecţiunea unei rochii "bune". Culoarea se va schimba cu ajutorul "tehnologiei paramagnetice", adică tot la douăş'opt de zile va fi roşie... şi e şi normal, că doar e inspirată din femeie. De ce nu o botezat-o Eva ?!!
_ Cinci ne aduce ideea de troacă. Da, este acel obect din care meninche porcii. Dar aici are sensul că acea aşa-zisă maşină este pătrată ca o troacă pe patru roţi, şi dacă (eventual) mai avem şi ceva imaginaţie (se găseşte la farmacia din colţ), putem să punem şi mobila de sufragerie. Şi cu LeCeDeu ce fac, unde îl mai bag ? La asta nu s-o mai gîndit...
_ Sase... nu şase... pasagerii trebuie separaţi ca să nu se atingă... Păi ce plăcere mai mare e să mergi cu o mînă pe volan şi cealaltă pe genunchii unei bucăţici buuuuuuune. Auzi, să mă lipsească pe mine de aşa o plăcere. Nu-mi trabă aşa o porcărie.
_ În sfîrşit, la poziţia şepte estem şi un britanic(!!) printre ceilalţi out-sideri... vine cu o idee care mă face curios, "...putem scapa de eterna problema a suspensiilor". Jaleee. Ţeapă. E clar că e dus cu pluta. Deja propune ca maşinile să mearga pe piste speciale, că e clar că străzile normale nu pot fi amenaja pentru levitaţie. Ăsta s-o uitat prea mult la războiul stelelor şi s-o îmbătat aşa de tare că chiar crede că levitaţia chiar poate să funcţioneze cu energie solară...
_ Opt îşi defineşte singur starea în care se află, e cu "capul în nori". Ăsta măcar e sincer şi nici nu o mai încercat să se complice. Păcat că o greşit poziţionarea şliţului: fermoarul e în faţă, nu la spate !!! Bag samă că şi ăsta aşa tare s-ombătat ca nici nu mai ştia unde îşi are "bijuteria". Sau poate e pe invers...
_ Ibericul cu sînge fierbinte de la nouă se gîndeşte numai la "împerechere", de asta o ieşit şi aşa o minunăţie de maşină. Mare atenţie la "schimbătorul de viteze", că de fapt e inspirat din ce-o taiat ciomu. Maşina asta îţi simte "emotiile" şi te "rezolvă" mai ceva ca o femeie... Chiar vi se pare că ăsta e rolul unei maşini, stoarsă din mintea unuia care şi-o face singur ???
_ Şi in sfîrşit cel de la dzeace încă e la vîrsta copilăriei. Ce să-i mai cer unui "minor" ?!!
_ Stau şi mă întreb oare ce coeficient de inteligenţă or avea aceşti "eminenţi" studenţi, că e clar că normali şi întregi la cap nu sînt. Şi nici toate doagele nu le au. Or fi făcut poate insolaţie, "i-o bătut soarele în cap" şi s-o scremut să facă ceva desene. Mult s-or fi "chinuit" să le scoată... dar şi ce-o ieşit...
_ E bine să mai apară şi astfel de articole, să vedem şi noi că mai sînt şi alţi idioţi pe lumea asta. Avem şi noi imaginaţie, bugăt de multă aviem, dar ăştia chiar s-ontrecut pe ei înşişi. Tema concursului bag sama c-o fo' "cele mai trăsnite şi futuriste concepţii de maşini care nu vor fi realizate niciodată"
_ Curat Caragiale...
pun pariu ca nici una din acele masini nu ve va produse in serioe NICIODATA si nici nu va arata asa masinile viitorului.
nu stiu dak va conduce cineva asa ceva...eu unul nu
cred k e mult mai interesant sa gasim o sursa de energie regenerabila pt bijuteriile noastre si nu sa investim in astfel de porcarii:|