Volkswagen, Mercedes și BMW, trei dintre cei mai importanți constructori auto din Germania, se află în centrul unui nou scandal care a izbucnit la sfârșitul săptămânii trecute și care a luat amploare în cursul zilei de luni.
Publicația Stuttgarter Zeitung citează un raport al unui grup de cercetare numit Grupul European de Cercetare pentru Mediu și Sănătate (EUGT) care a efectuat un studiu pe oameni la o clinică utilizată de Universitatea din Aachen (Germania).
În cadrul acestui studiu, 25 de tineri au inspirat de bună voie diverse concentrații de dioxid de azot (NO2) timp de mai multe ore, iar raportul final arată că cercetătorii nu au detectat niciun efect asupra sănătății acestora.
Grupul EUGT a fost fondat de Volkswagen, Mercedes și BMW în anul 2007, iar cei trei constructori au oferit finanțare pentru activitatea cercetătorilor. Totuși, producătorii susțin că nu au avut nicio influență și nu erau la curent cu metodele aplicate de cercetători în cadrul studiilor derulate în cei 10 ani de existență ai grupului, care a fost închis în 2017.
Informația publicată de Stuttgarter Zeitung vine la doar câteva zile după ce New York Times a relatat că cei trei constructori au finanțat în 2014 un studiu pe 10 maimuțe derulat în Statele Unite pentru identificarea efectelor emisiilor motoarelor diesel.
Cei trei constructori condamnă testele pe oameni
Constructorii au reacționat rapid la anchetele derulate de New York Times și Stuttgarter Zeitung. Automotive News citează un comunicat trimis prin email de Mercedes-Benz în care constructorul a condamnat în termeni duri experimentele derulate în cadrul grupului."Suntem consternați de amploarea testelor și de implementarea lor. Nu am avut nicio influență asupra studiului și promitem să facem o investigație. Condamnăm experimentele în cei mai duri termeni", precizează Mercedes.
Volkswagen a transmis de asemenea un comunicat în care face însă referire doar la testele derulate pe maimuțe. "Ne cerem scuze pentru acest gest greșit și pentru lipsa de judecată a persoanelor implicate. Suntem convinși că metodele științifice alese atunci au fost greșite. Ar fi fost mai bine ca acest studiu să nu fi avut loc", menționează Volkswagen.
De asemenea, BMW susține că nu a efectuat niciun test cu oameni sau animale și dezaprobă ferm aceste practici. "BMW Group nu efectuează astfel de teste pe animale sau oameni. BMW Group nu a participat în studiile menţionate şi se distanţează ferm de aceste studii. De aceea, nu putem comenta suplimentar despre detaliile, durata sau obiectivul acestor studii. BMW Group nu îşi bazează în niciun fel proiectarea şi construirea automobilelor sale pe studii realizate de EUGT", afirmă oficialii BMW.
Ipoteză despre scopul testelor
Dioxidul de azot (NO2) inspirat de cei 25 de tineri este un gaz toxic care face parte din categoria oxizilor de azot, notați în mod generic cu NOx.
Oxizii de azot s-au aflat în centrul celebrului scandal Dieselgate, întrucât cantitățile emise de unele motoare diesel au depășit cu mult limita maximă de 80 miligrame pe kilometru stabilită prin lege.La vremea scandalului Dieselgate, cercetătorii au evidențiat că oxizii de azot au efecte negative asupra sănătății oamenilor. Prin urmare, în lumina noului scandal, există posibilitatea ca testele efectuate pe oameni să fi avut rolul de a evidenția concret efectul dioxidului de azot (NO2) asupra sănătății.
Dragii tatii, sunt curios ce aveti de spus despre voluntarii care se ofera sa testeze medicamentele din industria farmaceutica. Si in cazul lor, si in cazul celor de la testele de NOx, exista vreo diferenta? I-a fortat cumva cineva? I-au bagat in camera de teste fara voia lor?
Cam ce aveti de zis despre americani, rusi, francezi, chinezi care si-au amplasat trupele la distante diferite de epicentrul exploziilor nucleare pentru a studia efectele radiatiei pe corpul uman?
Sunteti extrem de naivi incat sa va opariti la o stire de genul asta, dar pe ascuns habar-n-aveti de teste medicamentoase care se fac pe populatie live. Inclusiv la spitalele de copii. La mine in sat au dat-o afara pe o doctorita de la Universitate pentru ca a avut tupeul sa spuna public ca nivelul de fier din sangele copiilor era la cote alarmante dupa ce au testat pe ei un nou tip de medicatie. Deci?
Vreti sa stiti cate produse cosmetice neacreditate folosesc femeile? Nu vorbesc de Romania sau alte tari de calibrul asta. Vorbesc de tari cu legislatie dura si aplicata la sange.
Ma bufneste rasul cand va vad cat sariti de c.. in sus pentru niste maimute. Inteleg pentru oameni, dar atunci hai sa intrerupem orice cercetare si orice teste si sa ne intoarcem la ceaiuri, descantat si lasare de sange. Ah, stai asa! E vorba de o firma germana si atunci sangele nostru latin si inima franceza/japoneza, sau ce culoarea o mai avea, trebuie sa fiarba de manie. Irascibil si irational. In timp ce altii va agita capa in fata ochilor si va indica directia in care trebuie sa racniti.
Sau poate asta nu e decat inca un cui batut in sicriul motoarelor cu ardere interna :)
Tărăşenia este cât se poate de simplă şi de sugestivă: “marile puteri” din branşa auto urmăresc profitul cu orice…preţ. De ce? La mintea cocoşului: “crema” din fruntea lor vrea să ducă “trai pe vătrai”. Şi iarăşi o întrebare de Gâgă şi, totodată, filosofică: de ce? Fiindcă – se poartă, este la modă răspunsul următor – poate! Ei, dar cum se acumulează miliardele? Vânzând, vânzând, vânzând (chiar şi un embrion înţelege metoda de bază). Inclusiv ceea ce este neconform, raportat la nişte norme fireşti (dacă eu detest ecofascismul, asta nu înseamnă că aprob orice tratament la adresa mediului). Aşadar, fiecare mizează pe strategia lui: fostul GM pe “less car and more money” (actualul pe fantezii non- sau mai degrabă anti-maşină), Toyota pe mitul maşinii care “nu se strică”, v.ag pe “fentarea” autorităţilor, RNM pe “pentru toate nevoile şi gusturile ”, HK pe “ghermane altfel” ş.a.m.d.
aloo Deutschland, wie ist das Kartellrecht?
trust - formă de fuziune a intereselor unor companii prin integrarea orizontală sau verticală a producției, prin împărțirea pieței, prin practicarea unor discriminări comerciale față de parteneri etc.
Asta e explicatia in cazul tau fiindca altfel chimistii,biologii si medicii spun altceva.
Chiar am curaj sa zic ca si un sistem hibrid HSD de la Toyota (prin sistem intelegand motoare+transmisie) este mai fiabil decat un sistem clasic benzina/diesel + transmisie manuala/automata. Doar la HSD-ul Toyotei ma refer pentru ca il cunosc foarte bine, despre alte sisteme ale altor producatori nu ma pronunt.
Tu realizezi ca ai scris un eseu intreg ca raspuns pt niste glume simple? Mai iesi si tu din casa ca iei totu prea in serios.
Mercedes la fel. Clasa S e considerata cea mai avansata masina dpdv tehnologic. Clasa G este un clasic modern. Iar restul gamei se poate ridica la pretentiile premiu fara problemem. La fel si BMW cu ale sale motoare foarte apreciate. Cu ale sale i3 si i8, unele dintre cele mai avansate electrice din lume!
Si cu toate astea, poftim! Puteti sa o luati cum vreti. E IMPOSIBIL ca aceste companii sa nu fi stiut despre ce e vorba in aceste teste. Asa cum s-a intamplat si cu Dieselgate. Cei de la VW stiau. Nu poti sa te dai ecologist sau sa spui ca sustii un mediu mai curat, cand tu faci asa ceva.
Sa mai faca cineva misto de Toyota sau Hyundai!
Glumesc, chillax !
Daca am invatat ceva din toata povestea asta este ca industria auto daca nu se sta cu bata pe ei pur si simplu nu incearca sa evolueze.
Mi-am adus aminte de cum incerca GM prin anii 60 sa minta cu teste "stintifice" ca tetraethylul nu e toxic. Pana nu ia luat congresul american la suturi nu au vrut in chip si fel sa renunte la benzina cu plumb. Din fericire, restul lumii au urmat exemplus si au interzis benzina cu plumb.
Cine e curios sa citeasca de Clair C. Patterson, un adevarat erou care prin studiile sale a salvat foarte multe vieti
Deși foarte toxic, tetraetilul de plumb și-a ȋndeplinit un rol deloc ȋntâmplător, determinat de condițiile economice: doar benzina cu cifră octanică mare putea preveni fenomenul detonației anormale, specific fazei de pionierat a automobilului, dar, totodată, aceasta era destul de scumpă ȋn acele vremuri. S-a acceptat o asemenea idee cu toate riscurile incluse. Ce altă motivație ar fi putut avea câștig de cauză? Vreuna psihopatică, precum “Haideți să otrăvim lumea doar așa, ca să ne distrăm”?
Oricum, după 1970, când reglementarea federală ȋn materie de poluare auto a devenit tot mai drastică sub impulsul efervescentei EPA, GM a ȋnceput să militeze pentru eliminarea just incriminatului aditiv chimic.
Ȋn definitiv, foarte bine că promovăm adevărul, dar ȋn ȋntregime, nu frânturi…
Mai bine este sa le plaseze indirect lui Dorel si lui Mitica idea de camere de gazare, hitleristi, samd. Muscatura pe care s-au repezit cu ochii inchisi s-o imbuce.
@mascarescu iarasi loveste in gol cu taiota:
"Chiar am curaj sa zic ca si un sistem hibrid HSD de la taiota (prin sistem intelegand motoare+transmisie) este mai fiabil decat un sistem clasic benzina/diesel + transmisie manuala/automata. Doar la HSD-ul taiota ma refer pentru ca il cunosc foarte bine, despre alte sisteme ale altor producatori nu ma pronunt."
Cu gura ta ai spus-o: taiota face sistemul ala hibrid mai bun doar comparat cu un sistem clasic facut de tot de taiota. Cu alti producatori n-are cum sa se compare pentru ca aia de fapt produc automobile, nu picioici cu roti.
ps: masinile mai vechi de 15 ani trebuie casate, nu mai au ce cauta pe strazi