VW, Mercedes și BMW, implicate indirect într-un nou scandal: germanii au finanțat un grup care a studiat pe oameni efectele emisiilor diesel

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime
Luni, 29.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen, Mercedes și BMW au oferit finanțare unui grup de cercetători care a efectuat în Germania, printre altele, studii pe oameni cu privire la efectele emisiilor motoarelor diesel. Cei trei constructori susțin că nu au știut modul în care se vor derula experimentele.

Volkswagen, Mercedes și BMW, trei dintre cei mai importanți constructori auto din Germania, se află în centrul unui nou scandal care a izbucnit la sfârșitul săptămânii trecute și care a luat amploare în cursul zilei de luni.

Publicația Stuttgarter Zeitung citează un raport al unui grup de cercetare numit Grupul European de Cercetare pentru Mediu și Sănătate (EUGT) care a efectuat un studiu pe oameni la o clinică utilizată de Universitatea din Aachen (Germania).

În cadrul acestui studiu, 25 de tineri au inspirat de bună voie diverse concentrații de dioxid de azot (NO2) timp de mai multe ore, iar raportul final arată că cercetătorii nu au detectat niciun efect asupra sănătății acestora.

Grupul EUGT a fost fondat de Volkswagen, Mercedes și BMW în anul 2007, iar cei trei constructori au oferit finanțare pentru activitatea cercetătorilor. Totuși, producătorii susțin că nu au avut nicio influență și nu erau la curent cu metodele aplicate de cercetători în cadrul studiilor derulate în cei 10 ani de existență ai grupului, care a fost închis în 2017.

Informația publicată de Stuttgarter Zeitung vine la doar câteva zile după ce New York Times a relatat că cei trei constructori au finanțat în 2014 un studiu pe 10 maimuțe derulat în Statele Unite pentru identificarea efectelor emisiilor motoarelor diesel.

Cei trei constructori condamnă testele pe oameni

Urmareste Automarket
Constructorii au reacționat rapid la anchetele derulate de New York Times și Stuttgarter Zeitung.
Automotive News citează un comunicat trimis prin email de Mercedes-Benz în care constructorul a condamnat în termeni duri experimentele derulate în cadrul grupului.

"Suntem consternați de amploarea testelor și de implementarea lor. Nu am avut nicio influență asupra studiului și promitem să facem o investigație. Condamnăm experimentele în cei mai duri termeni", precizează Mercedes.

Volkswagen a transmis de asemenea un comunicat în care face însă referire doar la testele derulate pe maimuțe. "Ne cerem scuze pentru acest gest greșit și pentru lipsa de judecată a persoanelor implicate. Suntem convinși că metodele științifice alese atunci au fost greșite. Ar fi fost mai bine ca acest studiu să nu fi avut loc", menționează Volkswagen.

De asemenea, BMW susține că nu a efectuat niciun test cu oameni sau animale și dezaprobă ferm aceste practici. "BMW Group nu efectuează astfel de teste pe animale sau oameni. BMW Group nu a participat în studiile menţionate şi se distanţează ferm de aceste studii. De aceea, nu putem comenta suplimentar despre detaliile, durata sau obiectivul acestor studii. BMW Group nu îşi bazează în niciun fel proiectarea şi construirea automobilelor sale pe studii realizate de EUGT", afirmă oficialii BMW.

Ipoteză despre scopul testelor

Dioxidul de azot (NO2) inspirat de cei 25 de tineri este un gaz toxic care face parte din categoria oxizilor de azot, notați în mod generic cu NOx.

Oxizii de azot s-au aflat în centrul celebrului scandal Dieselgate, întrucât cantitățile emise de unele motoare diesel au depășit cu mult limita maximă de 80 miligrame pe kilometru stabilită prin lege.

La vremea scandalului Dieselgate, cercetătorii au evidențiat că oxizii de azot au efecte negative asupra sănătății oamenilor. Prin urmare, în lumina noului scandal, există posibilitatea ca testele efectuate pe oameni să fi avut rolul de a evidenția concret efectul dioxidului de azot (NO2) asupra sănătății.

Via Stuttgarter Zeitung, Automotive News, New York Times

Comentarii (18)

  • Hitler ar fi mandru.
    32 9
  • LOL v2
    oare erau evrei subiectii?
    23 9
  • Arogantul
    Respirand NOx va veti elibera
    15 10
  • OK, hai ca iar incepem cu descreierati. hitler, everi, Zyklon B, etc.

    Dragii tatii, sunt curios ce aveti de spus despre voluntarii care se ofera sa testeze medicamentele din industria farmaceutica. Si in cazul lor, si in cazul celor de la testele de NOx, exista vreo diferenta? I-a fortat cumva cineva? I-au bagat in camera de teste fara voia lor?

    Cam ce aveti de zis despre americani, rusi, francezi, chinezi care si-au amplasat trupele la distante diferite de epicentrul exploziilor nucleare pentru a studia efectele radiatiei pe corpul uman?

    Sunteti extrem de naivi incat sa va opariti la o stire de genul asta, dar pe ascuns habar-n-aveti de teste medicamentoase care se fac pe populatie live. Inclusiv la spitalele de copii. La mine in sat au dat-o afara pe o doctorita de la Universitate pentru ca a avut tupeul sa spuna public ca nivelul de fier din sangele copiilor era la cote alarmante dupa ce au testat pe ei un nou tip de medicatie. Deci?

    Vreti sa stiti cate produse cosmetice neacreditate folosesc femeile? Nu vorbesc de Romania sau alte tari de calibrul asta. Vorbesc de tari cu legislatie dura si aplicata la sange.

    Ma bufneste rasul cand va vad cat sariti de c.. in sus pentru niste maimute. Inteleg pentru oameni, dar atunci hai sa intrerupem orice cercetare si orice teste si sa ne intoarcem la ceaiuri, descantat si lasare de sange. Ah, stai asa! E vorba de o firma germana si atunci sangele nostru latin si inima franceza/japoneza, sau ce culoarea o mai avea, trebuie sa fiarba de manie. Irascibil si irational. In timp ce altii va agita capa in fata ochilor si va indica directia in care trebuie sa racniti.

    Sau poate asta nu e decat inca un cui batut in sicriul motoarelor cu ardere interna :)
    19 22
  • inexorabil
    Îţi împărtăşesc indignarea, Zărne, dar paralelismul nu va constitui niciodată o justificare pentru atitudinile şi acţiunile unora…Că doar n-o fi fost Hitler vinovat de crimele lui Stalin…şi invers.

    Tărăşenia este cât se poate de simplă şi de sugestivă: “marile puteri” din branşa auto urmăresc profitul cu orice…preţ. De ce? La mintea cocoşului: “crema” din fruntea lor vrea să ducă “trai pe vătrai”. Şi iarăşi o întrebare de Gâgă şi, totodată, filosofică: de ce? Fiindcă – se poartă, este la modă răspunsul următor – poate! Ei, dar cum se acumulează miliardele? Vânzând, vânzând, vânzând (chiar şi un embrion înţelege metoda de bază). Inclusiv ceea ce este neconform, raportat la nişte norme fireşti (dacă eu detest ecofascismul, asta nu înseamnă că aprob orice tratament la adresa mediului). Aşadar, fiecare mizează pe strategia lui: fostul GM pe “less car and more money” (actualul pe fantezii non- sau mai degrabă anti-maşină), Toyota pe mitul maşinii care “nu se strică”, v.ag pe “fentarea” autorităţilor, RNM pe “pentru toate nevoile şi gusturile ”, HK pe “ghermane altfel” ş.a.m.d.
    13 8
  • NOX MACHT FREI
    SI CICA EI NU SUNT TRUST...
    aloo Deutschland, wie ist das Kartellrecht?
    trust - formă de fuziune a intereselor unor companii prin integrarea orizontală sau verticală a producției, prin împărțirea pieței, prin practicarea unor discriminări comerciale față de parteneri etc.
    8 8
  • Oricum testele au redemonstrat ceea ce multi tehnicieni auto,inclusiv simpli mecanici au afirmat in repetate randuri - Motoarele Diesel nu sunt cu nimic mai periculoase decat cele pe benzina.Din contra,cele pe benzina sunt considerabil mai maligne!Daca nu credeti varificati personal - nu veti putea suporta gazele de esapament de la benzina - in timp ce veti putea suporta emisiile Diesel!Noi - cei care lucram in service-uri auto - ne confruntam zilnic cu aceasta situatie si nimeni nu este acuzat de rele tratamente!Se demonstreaza astfel ca totul este o manipulare ordinara pentru a se impune motoarele electrice - hybrid s.a. - mult mai scumpe si mai putin fiabile!
    1 14
  • LEXMARK
    Ioane, tractoristule, la cate diesel-uri iti trec prin service te-ai adaptat, la fel ca batracianul la mediul terestru sau ca electricianul care nu se mai curenteaza...
    Asta e explicatia in cazul tau fiindca altfel chimistii,biologii si medicii spun altceva.
    9 4
  • Daca spui ca un motor electric e mai scump si mai putin fiabil decat unul cu ardere interna, e clar ca nu ai nicio treaba cu mecanica, iar service-uri auto ai vazut doar din exterior. Ma rog, nu stiu de ce imi mai racesc gura pt un troll...

    Chiar am curaj sa zic ca si un sistem hibrid HSD de la Toyota (prin sistem intelegand motoare+transmisie) este mai fiabil decat un sistem clasic benzina/diesel + transmisie manuala/automata. Doar la HSD-ul Toyotei ma refer pentru ca il cunosc foarte bine, despre alte sisteme ale altor producatori nu ma pronunt.
    5 5
  • @zarnesteanu
    singuru care sare de fund in sus esti tu, pt ca vezi doamne, si-a permis cineva sa faca misto de marca Dumnezeu a romanilor.

    Tu realizezi ca ai scris un eseu intreg ca raspuns pt niste glume simple? Mai iesi si tu din casa ca iei totu prea in serios.
    11 6
  • Îmi pun si eu o întrebare (fireasca): Cei de la VW din ce categorie considera ei ca fac parte romanii? (maimuțe sau tineri)
    6 5
  • ...tinere maimute
    8 5
  • Este pur si simplu incredibil ca aceste companii sunt considerate de multe ori un exemplu, etalonul, crema industriei auto si sunt apreciate pentru inovatii! Acum mai bine de 10 ani, VW a dat peste cap industria auto cu ale sale motoare supraalimentate. Are o gama de modele atat de dezvoltata si diferentiata, astfel ca poti sa cumperi o masina de la ei fie ca ai 10000 de euro in portofel, fie ca ai peste 100000. Pentru ca VW nu inseamna doar masini cu un "W" argintiu pe capota.
    Mercedes la fel. Clasa S e considerata cea mai avansata masina dpdv tehnologic. Clasa G este un clasic modern. Iar restul gamei se poate ridica la pretentiile premiu fara problemem. La fel si BMW cu ale sale motoare foarte apreciate. Cu ale sale i3 si i8, unele dintre cele mai avansate electrice din lume!
    Si cu toate astea, poftim! Puteti sa o luati cum vreti. E IMPOSIBIL ca aceste companii sa nu fi stiut despre ce e vorba in aceste teste. Asa cum s-a intamplat si cu Dieselgate. Cei de la VW stiau. Nu poti sa te dai ecologist sau sa spui ca sustii un mediu mai curat, cand tu faci asa ceva.
    Sa mai faca cineva misto de Toyota sau Hyundai!
    5 8
  • "La mine in sat" asta explica multe. ;)
    Glumesc, chillax !

    Daca am invatat ceva din toata povestea asta este ca industria auto daca nu se sta cu bata pe ei pur si simplu nu incearca sa evolueze.

    Mi-am adus aminte de cum incerca GM prin anii 60 sa minta cu teste "stintifice" ca tetraethylul nu e toxic. Pana nu ia luat congresul american la suturi nu au vrut in chip si fel sa renunte la benzina cu plumb. Din fericire, restul lumii au urmat exemplus si au interzis benzina cu plumb.

    Cine e curios sa citeasca de Clair C. Patterson, un adevarat erou care prin studiile sale a salvat foarte multe vieti
    3 2
  • inexorabil
    @Seth, nu uita să menționezi și că, la sfârșitul anilor ‘50, GM a realizat supapa de ventilație la presiune pozitivă (PCV valve), considerată, ȋn mod oficial, primul dispozitiv de control al emisiilor unui autovehicul. Iar o altă premieră GM ȋn domeniu, petrecută mai târziu (mijlocul anilor ’70) – recte convertizorul catalitic (catalizatorul) – era destinată mașinilor care foloseau benzina fără plumb! Pe de altă parte, oricine parcurge Wikipedia cea de toate zilele poate afla lesne că, de pildă, datorită construcției sale, Oldsmobile V8 reprezenta “the only GM engine to meet US emission standards using a carburetor”. Stranie gratulație pentru o corporație ȋn privința căreia colegul nostru prezumă/insinuează că nu i-a păsat vreodată de sănătatea mediului.

    Deși foarte toxic, tetraetilul de plumb și-a ȋndeplinit un rol deloc ȋntâmplător, determinat de condițiile economice: doar benzina cu cifră octanică mare putea preveni fenomenul detonației anormale, specific fazei de pionierat a automobilului, dar, totodată, aceasta era destul de scumpă ȋn acele vremuri. S-a acceptat o asemenea idee cu toate riscurile incluse. Ce altă motivație ar fi putut avea câștig de cauză? Vreuna psihopatică, precum “Haideți să otrăvim lumea doar așa, ca să ne distrăm”?
    Oricum, după 1970, când reglementarea federală ȋn materie de poluare auto a devenit tot mai drastică sub impulsul efervescentei EPA, GM a ȋnceput să militeze pentru eliminarea just incriminatului aditiv chimic.

    Ȋn definitiv, foarte bine că promovăm adevărul, dar ȋn ȋntregime, nu frânturi…
    5 3
  • Nimeni nu spune cati bani au primit voluntarii respectivi pentru participarea la teste. De ce? Pentru ca astfel s-ar sublinia constientizarea si acceptarea faptului in sine de catre subiecti. Ceea ce nu se doreste.

    Mai bine este sa le plaseze indirect lui Dorel si lui Mitica idea de camere de gazare, hitleristi, samd. Muscatura pe care s-au repezit cu ochii inchisi s-o imbuce.

    @mascarescu iarasi loveste in gol cu taiota:
    "Chiar am curaj sa zic ca si un sistem hibrid HSD de la taiota (prin sistem intelegand motoare+transmisie) este mai fiabil decat un sistem clasic benzina/diesel + transmisie manuala/automata. Doar la HSD-ul taiota ma refer pentru ca il cunosc foarte bine, despre alte sisteme ale altor producatori nu ma pronunt."

    Cu gura ta ai spus-o: taiota face sistemul ala hibrid mai bun doar comparat cu un sistem clasic facut de tot de taiota. Cu alti producatori n-are cum sa se compare pentru ca aia de fapt produc automobile, nu picioici cu roti.
    3 5
  • Va recomand sa vedeti episodul 1 din "Dirty money". E difuzat de Netflix. Este despre scandalul VW. Very Worry !
    5 0
  • trebuiau sa vina in bucuresti, se fac teste gratis, in fiecare zi de catre toti oamenii.
    ps: masinile mai vechi de 15 ani trebuie casate, nu mai au ce cauta pe strazi
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru