Volvo nu crede în modele special construite pentru a fi electrice, iar drumul pe care-l va aborda marca suedeză va fi asemănător din acest punct de vedere cu cel pe care marșează Volkswagen (e-Golf, e-Up) și Audi (A3 și Q7 e-tron), și nu precum cel bătătorit de BMW prin familia specială de modele denumită "i" (i3, i8).
"M-am întrebat întotdeauna de ce mașinile electrice trebuie să fie urâte. Nu văd absolut niciun motiv pentru asta. Noi am spus încă de la început că nu contează dacă vrei o mașină cu motor termic, una hibridă sau una full-electrică. Vei avea un Volvo foarte frumos care-ți oferă toate elemente de siguranță, tot confortul și toate ingredientele pe care le oferă marca noastră", ne-a declarat Peter Mertens într-un interviu exclusiv acordat Automarket la Goteborg, acolo unde Volvo a lansat două concepte din care se vor naște viitorul SUV compact XC40 și viitorul sedan compact S40.
Mertens este Senior Vicepreședinte Volvo și responsabil direct de biroul de Cercetare și Dezvoltare al mărcii suedeze.
Primele electrice Volvo: autonomie de 350, respectiv 500 de kilometri
Volvo va scoate pe piață două versiuni full-electrice ale modelelor sale până în anul 2020. Prima va fi cel mai probabil un XC90 electric, va fi lansată în 2019 și va avea, spune Mertens, o autonomie de 500 de kilometri și o baterie "cu o capacitate de circa 100 de kWh".
Al doilea model electric va urma în anul imediat următor și va fi construit pe noua platformă compactă CMA, imaginată din start pentru a putea adopta sisteme de propulsie clasice, hibride sau electrice.
Cel mai probabil vorbim de o versiune electrică a viitorului XC40, autonomia acesteia urmând să fie de 350 de kilometri.Conform oficialului scandinav, în cazul Volvo versiunile electrice ale modelelor din gamă vor fi asamblate pe aceeași linie de producție cu cele clasice, acest lucru oferind o economie la nivel de buget care se va resimți și în prețul final al mașinilor.
"Cui îi plac mașinile electrice cu design diferit de cele din gamele clasice? Dați-mi un singur exemplu de mașină electrică care produce bani. Noi nu vom face acest lucru și vom vedea mai târziu cine a avut dreptate. Dar noi credem în faptul că mașinile electrice nu trebuie să arate ciudat și nu trebuie să aibă propria linie de producție, chestiune care, apropo, le crește prețul și mai mult decât în mod normal. Fiecare mașină electrică pe care o vom produce va fi asamblată pe o linie normală alături de celelalte versiuni. Nu avem nevoie de o fabrică dichisită. E doar un tip de motor pe care-l poț comanda pe modelele noastre. Cred că asta vor oamenii și la final, când oamenii nu vor mai comanda motoare clasice pe benzină și diesel, le vom scoate din producție și vor rămâne cele hibride și electrice. Dar până acolo mai trebuie să treacă niște ani", a încheiat Peter Mertens.
Designerul-șef Volvo: "Ar fi o mutare prostească din partea mărcii să facă electrice cu design diferit"
Opiniile lui Mertens au fost dublate de Thomas Ingenlath, directorul de design Volvo, care ne-a declarat într-un interviu în exclusivitate că există atât o logică financiară, cât și una estetică pentru care viitoarele mașini full-electrice Volvo nu vor avea nevoie de o gamă separată.
"Dacă privim acest aspect dintr-un punct de vedere pur financiar, ar fi o mișcare sinucigașă pentru un constructor de mărimea Volvo să construiască o mașină electrică diferită de restul gamei.
Ar fi o mutare prostească. E mult mai potrivit să încorporăm acest tip de propulsie pe structura pe care am dezvoltat-o deja", spune Ingenlath.Designerul care semnează revitalizarea gamei mărcii suedeze, fiind artizanul noilor linii prezentate în premieră pe XC90 și care se vor generaliza la nivel de gamă, continuă: "Chiar și dacă banii nu ar fi o problemă, întrebarea care se pune este: aș vrea eu, ca designer, să fac asta? Eu cred că aș ajunge la aceeași concluzie. Dacă ne uităm la ceea ce va reprezenta electrificarea în viitor, ne dăm seama că într-o fază de pionierat - și eu cred că această fază e deja depășită - e cumva normal ca mașinile electrice să fie diferite ca formă de cele clasice, pe benzină sau diesel. Până la urmă, într-un moment anume din viitor, mașinile electrice vor depăși ca număr mașinile clasice. Iar în momentul acela, cele două curente trebuie să se unească din nou, pentru că diferențierea nu va mai fi necesară. Nu mi-ar plăcea să mă trezesc cu această dilemă în viitor".
E prea devreme, mai sunt 3 ani până la lansare. Răbdare, vin toate detaliile. Pe rând :)
ceva info despre cutia cu doua ambreiaje?
sau urmeaza alt articol pt acest subiect?
"I am all wet"
Afirmatiile lui ascund mai mult o reducere de costuri, decat dorinta de a oferi masini frumoase. Discutii destul de controversate cand vine vorba de Volvo. Va spune unul care vede S/V90 absolut superbe! Aici e mai mult spiritul comercial chinezesc la mijloc, decat rigoarea suedeza.
Păi Volvo a construit platformele CMA și SPA din start pentru ca modelele construite pe baza lor să fie convenționale, hibride sau electrice. Ieri, la Centrul de Design de la Goteborg, am avut exemplificări la scară 1:1 legate de modul în care platforma găzduiește bateriile și motoarele pe toate versiunile. Conceptul e complex.
Ah, ok atunci !