Chiar dacă a promis că nici un pasager al mașinilor sale nu va mai muri și nu va mai fi grav rănit până în 2020, Volvo își concentrează o parte din cunoștințe și în direcția protejării celorlalți participanți la trafic. Motiv pentru care investește serios în protecția bicicliștilor. Deja noul Volvo XC90 vine cu un sistem capabil să detecteze prezența unui biciclist și chiar să avertizeze și să frâneze.
Nordicii au însă planuri mai mari. Este vorba despre un sistem mult mai avansat, care presupune chiar o comunicare cu biciclistul. Volvo și-a unit forțele cu un producător de căști speciale pentru bicicliști și cu Ericsson pentru a da naștere unui sistem de comunicare între cei doi participanți la trafic, pregătit să debuteze în cadrul târgului CES, desfășurat în las Vegas.
Sistemul folosește o cască prototip, care transmite către șofer poziția biciclistului. Dacă o coliziune iminentă este detectată, și biciclistul și șoferul sunt avertizați.
Sistemul funcționează chiar și atunci când biciclistul este în unghiul mort. De ce tocmai bicicliștii? Pentru că numărul accidentelor în care aceștia sunt implicați este în continuă creștere. Numai în 2012, 4533 de bicicliști au fost răniți într-un accident rutier în Berlin, capitala Germaniei. Potrivit unor statistici, la nivel mondial, mai bine de jumătate din accidentele în care sunt implicați bicicliști s-au produs după impactul cu o mașină.Tocmai reducerea acestei statistici o urmărește și Volvo alături de partenerii săi. „Este vital să se poată construi o mașină care nu va putea face accidente. Acum, sistemul este capabil să reducă și mai mult unghiurile moarte dintre mașini și bicicliști, evitând astfel coliziunile”, a declarat Klas Bendrik, vicepreședinte al grupului suedez.
Ala da accident :))
Un mucea s-a infipt cu un M4 intr-un stâlp prin Germania si repede cei de la BMW bănuiesc ca au trimis un echipaj sa constate de ce agariciul a pierdut controlul masinii. Cred ca era un expert in ale soferiei care nu avea nevoie de sisteme de siguranta.
Pai daca asta promoveaza germanii, asta merita. Oricum numarul de accidente e mic raportat la populatia totala. Eu le-aș propune sa dea gratis cate un BMW M4 la fiecare, ca sa vedem in cat timp ajung la jumătate din cati sunt acum.
Ca la noi în tara: avem cele mai multe victime in accidente rutiere, strazile sunt vai de ele, insa se inmultesc masinile sport si cocalarii.
Partea cea mai interesanta e ca dacă vreo Toyota e suspectata ca nu-i funcționează franele, trebuie recall, ca pune în pericol siguranta noastra. Daca se "întâmplă" foarte des ca masini germane sa fie implicate in accidente, asta face parte din normalitate si nu-i motiv de ingrijorare si se fac mai multe reclame cu drifturi, condus sportiv si acceleratii de la 0 la 100 km/h cat mai scurte.
Fiecare natie are parte de ceea ce promovează.
biciclistii nu au fost loviti cand erau la volanul unui m3 ci la ghidonul biciclului. si la ei e ca la noi soferul vede biciclistul intra in depasire apoi franeaza si vireaza dreapta iar biciclistul daca are noroc reuseste sa vireze si el
daca in topul britanic al celor mai periculoase masini m3 (sau seria 3) este pe locul 2 dupa porsche 911(fabrica de vaduve) nu are importanta.pentru ala cu oasele rupte
ba chiar si fratii lor mai mari motociclistii ii sicaneaza pe biciclisti
in majoritatea cazurilor dispretul celor motorizati fata de biciclisti este cauza accidentului
cer scuze automobilistilor ca le-am ocupat spatiul cu nimicuri