Volvo renunţă la o fabrică din Suedia în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fabrica Volvo din Uddevalla, Suedia, va fi închisă în 2013 din cauza faptului că nu se vinde suficient de bine modelul pe care îl produce – C70. Decapotabila suedeză a fost fabricată în doar 10.000 de unităţi în 2010, iar uzina funcţionează în prezent la 65% din capacitate. Pentru ca aceasta să fie profitabilă, suedezii trebuie să lucreze la cel puţin 80% din capacitate. Din păcate, volumele mici realizate de C70 nu justifică menţinerea modelului în producţie, ceea ce va duce la închiderea fabricii. După cum a subliniat şi Stefan Jacoby, un constructor precum Volvo nu poate să susţină din punct de vedere financiar o uzină care produce un singur model în volume mici.
Cei de la Volvo speră să-şi dubleze vânzările până în 2020, ţinta lor fiind de 800.000 de unităţi. Suedezii vor să construiască mai multe modele high-end în următorii ani, alături de anumite modele de volum care le vor creşte vânzările. În următorii cinci ani, Volvo va investi 11 miliarde de dolari pentru a îndeplini cererile clienţilor pe toate pieţele pe care activează, incluzând piaţa din China, unde vrea să deschidă două fabrici.
Volvo nu a confirmat încă renunţarea şi la C70 în 2013, dar mutarea producţiei acestui model la altă uzină va fi dificil de justificat, din moment ce decizia va fi costisitoare şi va afecta producţia altor modele, mai bine vândute decât C70.Volvo este deţinut de Geely Holding Group din 2010, iar noul proprietar al mărcii vrea să eficientizeze fiecare mecanism al corporaţiei suedeze. Deşi fabrica în care era produs C70 va fi închisă în 2013, muncitorii nu vor ci concediaţi, ci li se vor oferi posturi în alte fabrici Volvo, incluzând şi fabrica din Gotheburg. Uzina din Uddevalla era un joint-venture cu Pininfarina, dar suedezii au fost de acord să le cumpere italienilor partea pentru a putea să închidă fabrica.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Marca asta o consideram mai buna cu vreo 10 ani in urma dar la moment e de calitatea a doua , se vede clar ca închid si uzinele si au fost cumparati de chinezi.
Volvo e rival cu VW sau Nissan , Toyota dar nu e rival cu celebrele 4 Mărci germane enumerate mai sus.