Volvo, în creştere evidentă la un an după preluarea de către Geely
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La doar un an de la achiziţia Volvo, chinezii de la Geely au motive de bucurie. Rezultatele vânzărilor mărcii sunt mult mai bune decât în "era Ford", Volvo devine uşor-uşor o companie profitabilă, iar modelele sale - altă dată considerate şterse şi dedicate exclusiv familiilor - încep să prindă viaţă şi să atragă din ce în ce mai mulţi clienţi.
Colaborarea dintre Geely şi Volvo a împlinit un an de existenţă în acest weekend, chinezii organizând cu această ocazie un summit în care a prezentat rezultatele mărcii suedeze în ultimele luni. Dacă Saab - marcă aflată acum 365 de zile în aceeaşi situaţie precum Volvo - se chinuie să respire, marca din Goteborg pare lansată să revină în prim-plan pe piaţă. "Trebuie să lucrăm din greu pentru a crea o nouă epocă Volvo" susţine Li Shufu, preşedintele Geely, compania chineză care deţine marca din Suedia.
La nivel global, Volvo a crescut în vânzări cu 22.3% în prima jumătate a anului în curs. Evident, principalul "motor" de creştere este piaţa din China, unde Volvo are vânzări cu 40% mai bune în prima jumătate a anului. De altfel, China a devenit deja cea de-a treia piaţă mondială pentru Volvo, prima fiind în continuare Rusia, acolo unde brandul nordic este pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor între mărcile premium.
via | Gasgoo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Poate intr-o zi imi voi permite si eu un volvo :)
Succes in continuare.
Cat despre "suflatul in ceafa" nemtilor, eu zic ca Volvo e pe drumul cel bun. Doar ca mai sunt unele lucruri care trebuie puse la timp. Nu zic ca Volvo nu se poate pune cu marcile nemtesti, nici vorba de asa ceva. Dar sunt unele capitole unde Volvo e in dezavantaj precum modele mai putine, motoare mai putine, implicari putine in motorsport... lucrurile pot parea mai putin importante. Dar luate in asamblu pot insemna "sanatate" si imagine mai buna a unui constructor.
Un prim pas ca Volvo (chinezii) stiu despre ce e vorba e renasterea unei divizii sport.
Hai totusi sa nu exageram, ca nu sunt chiar singurii. Rafinament inseamna si Lexus, Infiniti, Jaguar si, de ce nu, si BMW. Dar asta cu BMW depinde cine si cum o vede. :)
Referitor la norocul lui Volvo, nu cred ca vor mai trece multi ani si SAAB va pati la fel. Cu siguranta sunt constructori care au ochii tintiti pe SAAB sa vada ce se va intampla cu ei. SAAB este un constructor cu potential.
De multe ori s-a demonstrat ca ceea ce parea a fi un rahat, era defapt aur. Si cele mai bune exemple ar fi Aston Martin, Jaguar sau Land Rover. Si mai nou Volvo. Deci timpul nu e pierdut. E adevarat ca e un razboi al nervilor si e o situatie in care te crezi neputincios, dar nu cred ca va dura la nesfarsit. :)
Def. rafinament: Finețe, delicatețe, subtilitate a gustului sau a simțirii.
Sa inteleg ca XC 60 este campion la asa ceva si CLS-ul nu? Sa revenim totusi cu picioarele pe pamant...
S40 a fost gandit in ideea unei masini premium ceva mai mare decat o compacta. Orice ai spune S40 este o masina de calitate, indiferent de generatie. Uita-te cum se prezinta o Vectra si un S40 de 12-13 ani si 250-300 000 km si apoi mai vorbim. Pentru mine asta inseamna o masina de calitate. Vorbim acelasi lucru si despre Insignia peste 10 ani. Si acum astept sa dati cu parul pentru ca putini inteleg ce vreau sa zic (evident Opel si VW sunt "petarde")
Iar faza cum ca Volvo tre' sa fie o marca "de volum" nu tine. Pentru ca piata e obisnuita cu altceva din partea lui Volvo. Ar fi o lovitura sub centura" pentru suedezi. Dovada e ca "idiotii" au vanzari tot mai mari, iar conceptele lui C30 arata ca Volvo e in stare sa faca altceva in afara de masini de masa.
PS: nu am zis ca CLS nu ar fi o masina rafinata. Ma refeream insa la o idee generala, una de ansamblu... crezi ca era o idee buna sa fac o lista?:p
Cat despre comparatia cu Jaguar, da, nu are rezonanta unui Jaguar. Insa are ceva diferit pe care numai la nordici il gasesti. Asa cum si Jaguar XF este, cum spunea James May de exemplu, o invitatie la ceaiul de la ora 5 la o cafenea tipic londoneza.
P.S.: Nu vreau sa fiu rautacios, dar trebuie sa fim realisti, Volvo nu se va putea batein viitorul apropiat cu Audi, BMW si Mercedes la vanzari si daca nu vinzi nu te poti dezvolta. Cat despre banii chinezilor, ei sunt bineveniti si vitali pt Volvo, dar daca vor fi directionati catre produse premium tare imi este teama ca doar China si poate SUA vor conta in vanzarile constructorului suedez.
Eu am vrut si un SUV si am facut test drive pe acelasi drum cu un Audi Q5 (2.0 litri/170 CP – 350NM) si un Volvo XC60 (2.4 litri/163 CP – 420NM) si pentru mine a castigat Volvo detasat (in conditiile in care Q5-ul era si mai scump cu 5000 euro si echipare bussines). M-am simtit mult mai bine in Volvo, vizibilitatea a fost mai buna si spatiul in portbagaj imens (comparativ cu Audi). Cuplul motor si-a spus cuvantul (si nu caii putere cum cred unii). De asta e bine ca sa se faca comparatiile, dupa ce se conduce o masina si nu doar din auzite. Si inca ceva: Volvo nu face motoare sport precum Audi, BMW, Mercedes. Daca vreti senzatii tari, nu va recomand Volvo. Cu Volvo daca vrei sa accelerezi intr-o curba vei vedea ca el franeaza si nu-ti da voie sa te rastorni. Altii cu ale lor Audi R8 si BMW-uri M5 au ajuns prin pomi si pe campii. In plus Volvo XC60 are City Safety si chiar a functionat :). Si deocamdata nu am gasit componente pe masina “Made in China”. Iar studiul despre satisfactia clientilor in Germania este un semn bun pentru cei de la Volvo.
Nu uita ca sunt piete unde Volvo chiar are imagine buna, in tari precum SUA, Rusia, China sau chiar Germania. Faptul ca Volvo are vanzari slabe nu se datoreaza neaparat calitatii ci a gamei de modele oferite. Cate modele au BMW si Mercedes si cate are Volvo? Cate motoare au nemtii si cate are Volvo? Ce motoare au nemtii si ce motoare are Volvo? Asta se datoreaza in primul rand faptului ca nemtii sunt independenti si isi coordoneaza singuri afacerile. fac ce vor cu banii lor. Ori Volvo nu poate sa faca asta pentru ca banii nu sunt ai suedezilor. Nu o sa vezi prea curand un killer pentru un M5, asa cum nu vei vedea nici un concurent pentru Seria 7, desi Volvo a declarat ca se gandeste la un concurent. In acest moment nu mi se pare o idee inteleapta. Sa-si consolideze imaginea si sa mai aduca niste bani si apoi mai vedem.