Noul Volvo Concept Coupe reinterpretează designul suedez, accentuând însă liniile simple şi formele eficiente pentru a dezvălui o maşină cu alură sportivă evidentă. Plafonul cu linie plonjată, capota lungă care păstrează proporţiile unei sportive autentice şi jantele de 21 de inch subliniază aspectul dinamic al modelului, în timp ce blocurile optice frontale şi posterioare care schimbă direcţia actuală a designului Volvo completează peisajul. Vestea bună este că toate aceste elemente se vor regăsi într-un procent mai mic sau mai mare pe viitoarele modele ale mărcii, deci avem în faţă o muză a timpurilor care vor veni pentru marca nordică.
"NOUA GENERAŢIE A CLASICULUI P1800"
Desenat sub conducerea atentă a lui Thomas Ingenlath, Volvo Concept Coupe este prezentat în comunicatul oficial ca "noua generaţie P1800", suedezii făcând astfel referire la una dintre cele mai reprezentative maşini pe care le-au creat vreodată. P1800 a fost produs în anii '60-'70 şi a devenit un simbol al acelor vremuri după ce a apărut în celebrul film Sfântul alături de Simon Templar, personajul întruchipat de Roger Moore.
"Scopul unui designer este acela de a reflecta şi a încorpora elemente distinctive care sunt vitale pentru moştenirea companiei.
P1800 este un Volvo cu adevărat reprezentativ, cunoscut pentru formele şi detaliile sale cu adevărat frumoase. Cu toate acestea, faptul că am utilizat idei legate de P1800 nu are legătură cu aspectul, astfel că nu vorbim de un concept retro. Utilizăm câteva legături subtile către trecutul nostru glorios tocmai pentru a crea un viitor în care frumuseţea pură trebuie să devină o parte uşor de recunoscut a identităţii Volvo. Această călătorie începe cu noul Concept Coupe", spune şeful de design al scandinavilor.INTERIOR EVOLUAT
Un alt element important este legat de faptul că noul Volvo Concept Coupe este construit pe noua platformă SPA (Scalable Product Architecture) a celor de la Volvo, aceasta urmând să stea la baza celei mai mari părţi ale viitoarei generaţii de modele suedeze.Interiorul noului concept duce mai departe actualele linii ale modelelor Volvo şi e martorul evoluţiei unora dintre elementele de bază ale habitaclului actualei generaţii. Celebra consolă "plutitoare", un semn distinctiv al mărcii, merge mai departe în Concept Coupe şi se transformă într-un ecran touch screen care completează display-urile care înlocuiesc ceasurile clasice de bord (element deja existent în gama Volvo) şi noul head-up display color care îşi va face probabil apariţia în scurt timp şi pe versiunile de serie.
Lucrurile au mers atât de departe încât Volvo a redesenat până şi cotorul centurii de siguranţă, un detaliu de bază pentru marca suedeză. De altfel, Volvo celebrează invenţia lui Nils Bohlin, inginerul mărcii care a gândit centura de siguranţă cu prindere în trei puncte, gravând pe partea metalică un mesaj sugestiv: "Since 1959".
Sub capota lui Volvo Concept Coupe se află un sistem de propulsie hibrid care combină un motor de 2.0 litri pe benzină turbo şi supraalimentat care face parte din noua generaţie de motoare Volvo cu un motor electric ale cărui baterii pot fi încărcate la priză.
Puterea totală dezvoltată astfel este de 400 CP, în timp ce cuplul maxim este de 600 Nm.PRIMELE IMAGINI CU NOUL XC90
Odată cu prezentarea noului concept în faţa presei, Volvo a dezvăluit câteva imagini care ne dezvăluie o serie de elemente estetice de pe noua generaţie XC90. SUV-ul Volvo a împlinit deja zece ani în actuala generaţie, dar vine la anul într-o formă complet nouă, dar care păstrează alura agresiv-matură care l-a făcut cel mai vândut model al mărcii în momentul lansării.
Noul XC90 preia liniile lui Concept Coupe şi le modifică proporţional cu dimensiunile sale, în timp ce blocurile optice reprezintă un amestec între ce vedem pe concept (în zona frontală) şi stopurile clasice verticale oferite de Volvo pe modelele sale de talie ridicată.
Volvo anunţase deja de câteva săptămâni câteva detalii legate de tehnologiile de care va beneficia noul XC90. Modelul scandinav va avea în listă elemente precum cruise control cu direcţie autonomă şi frânare automată cu detecţia pietonilor pe timp de noapte. Descrierea acestora se află într-un articol dedicat Automarket disponibil aici.
Astept cu mare interes noile modele de serie, noul XC90 merita atentie.
Se pare ca tot ce a vandut Ford (Volvo, Jaguar, Land Rover, Aston Martin) se afla pe calea cea buna. Noii investitori chiar au lasat marcile acestea de valoare sa se dezvolte.
Confruntata cu acest splendid Volvo pare un Jetta Coupe!
Este evident ca Volvo Concept Coupe a fost realizata ca o interpretare moderna a lui Volvo P1800...
P.S.: Roger Moore, sezi bland! Deocamdata e concept!
XC90: Da Doamne sa arate asa!
revenind la subiect, exteriorul este magnific.
Imi displace ideea de a renunta la consola centrala flotanta, acum la interior seamana cu orice masina premium, pacat, consola aia diferentia bine marca la design interior de alte marci cu pretentii.
Pur si simplu foarte tare!
GRILA din fata e oribila , are nevoie de restilizare e DEMODATA .
Parca vad un camion volvo in fata FH16.
In rest le doresc numai bine celor de la VOLVO sper ca DESIGNUL de senzatie sa nu tradeze calitatea .
Bafta tuturor.
Si uite asa imposibilul devine posibil: a primit prima unda verde de la mine. Acum, a ramas pe tapet o singura mare dezamagire: domnul M...Insa, in cazul lui, nu prevad nimic bun!
On topic: eu cred ca merge grila actuala, fiindca reprezinta o semnatura inconfundabila de identitate istorica a lui Volvo. Si Buick mizeaza, de o gramada de timp, pe grila sa tipica, de tip "dantura de rechin", care a suferit fel de fel de "operatii" de la o generatie la alta, dar la amprenta definitorie a fiintei tale automobilistice nu poti renunta cu una, cu doua...
Viata lunga lui Volvo si, in extenso, tuturor marcilor care vor sa ramana ele insele sau macar pe aproape...