Salonul Auto de la Geneva 2013

Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie

Publicat Vineri, 22.02.2013
de Bogdan Mirică
Comenteaza 29
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 1
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie - Poza 2
Volkswagen va mai aduce o premieră importantă la Geneva. Este vorba despre versiunea de serie a conceptului XL1, etichetată ca fiind cel mai economic model aflat în prezent pe piaţa auto mondială, cu un consum de numai 0.9 litri/100 km.

Volkswagen ia cu asalt Salonul Auto de la Geneva, unde va dezvălui, după Golf GTD şi e-Golf, şi cel mai economic model din lume. Este vorba despre materializarea conceptului XL1, anticipat deja de multă vreme de publicul din întreaga lume.

Motor diesel TDI cu 2 cilindri

Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii.

Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 160 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km.

Esential 48 de cai putere oferă motorul TDI cu 2 cilindri.
27 de cai putere oferă motorul electric al lui XL1.
50 de kilometri este autonomia pur electrică a noului XL1.
0.9 litri/100 de km este consumul mediu al noului XL1.
XL1 cântăreşte 795 kg

Pentru a putea ajunge la această performanţă, inginerii Volkswagen au redus pe cât posibil masa totală, ajungând la numai 795 de kilograme.

De asemenea, aerodinamica a fost o trăsătură dusă aproape de perfecţiune, cu un coeficient de 0.18 Cx. Această caracteristică îi permite modelului german să ruleze cu o viteză constantă de 100 km/h folosind doar 8.4 cai putere din totalul celor ascunşi sub capotă.

De asemenea, resursele înmagazinate în bateria litiu-ion asigură o rulare pur electrică pentru o distanţă de 50 de kilometri.

Mai scund decât un Porsche Boxster

Noul XL1 va impresiona nu doar prin performanţe, dar şi prin prezenţă. Modelul german măsoară 3888 de mm lungime şi 1665 mm lăţime. Până aici, avem aceleaşi dimensiuni cu cele ale unui Polo. Ceea ce surprinde este înălţimea lui XL1, care măsoară doar 1153 mm, adică cu aproape 30 de centimetri mai scund decât un Polo. Nici măcar o sportivă ca Porsche Boxster nu se apropie de înălţimea lui XL1, fiind cu aproape 13 cm mai înalt.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


Comentarii (29)

  • Blaa...
    wow, chiar l-au scos??, nu-mi vine sa cred.
    31 6
  • URAT CU SPUME!!!!!!!!!
    27 46
  • DAR BUN CA MASINA DACA NE LUAM DUPA CIFRELE OFICIALE!
    29 9
  • "Ceea ce surprinde este înălţimea lui XL1, care măsoară doar 1153 mm, adică cu aproape 30 de centimetri mai înalt decât un Polo."

    ...adica cu aproape 30 cm mai SCUND decat un Polo...
    39 4
  • Spatele seamana cu Citroen SM.
    15 10
  • Lexmark
    Dc Priusul e considerat urat, atunci hadosenia asta cum este?...
    28 26
  • pretul, e o masina hibrida? subventii? pe cand disponibil pe piata (si in Romania)
    14 2
  • Cat 80k EUR va costa?!?
    26 6
  • a dat flit la h8eri , hai Ztele treci si comenteaza, sac-R
    12 9
  • @runc @dumbravaandrei
    Din cate am mai citit, se pare că va fi fabricata o serie limitata (cca 50 buc), iar masinile vor fi „vandute” prin leasing fara posibilitatea de pastrare la sfarsitul perioadei
    10 3
  • Urata, nu cred in basme. 0.9 l la 100 km, calculati mergand la vale. Ma astep ca in viata reala sa consume peste 2.5l/100 km. Si greutatea pare mare.
    15 24
  • E un fel de concept.E o idee interesanta dupa cifre, dar la cat e de mare si are doar 2 locuri, si cum probabil va fi vreo 80k Euro, e clar ca nu o sa ne "impiedecam" de ea prea des.
    13 10
  • intrebare?
    eu o singura intrebare am...daca faci pana pe spate cum scoti roata?:)))
    17 4
  • no asta e o masina futurista nu Evoque.......
    interesanta......si imi pace foarte mult acest tip de caroserie......
    pretu????40k-50k???
    13 7
  • koss-tell
    O masina interesanta daca ne ghidam dupa ce zice constructorul. Mai ales pentru circulatia in oras. @intrebare? Probabil ca la Citroen DS sau la alte masini care au folosit elemente de caroserie pentru a acoperi rotile spate. Probleme ar putea fi iarna cand se aduna acolo zapada si ingheata. @Furelianu, seamana cum semeni tu cu Bambi.
    10 2
  • Ati uitat sa mentionati cateva detalii destul de importante:
    1. Caroseria este din fibra de carbon, deci pretul va fi unul exclusivist. Modelul este mai degraba un showcase pentru tehnologiile folosite.
    2. Motorul va fi disponibil in curand si pe VW Up! Abia atunci va deveni accesibil si publicului larg.

    Surse: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/62839/volkswagen-xl1-revealed
    http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/vw-hybrid-use-xl1-tech
    16 0
  • Daca are consumul declarat ca toare VAG-urile sa se astepte in viata reala la un 5-6%.
    13 15
  • Si uite asa se fac pasi importanti in reducere consumului fara a renunta la motorul cu ardere interna.Sper sa il vad pe strazile din romania intr-un numar cat mai mare.Well done VW!
    13 7
  • Baaah,,, n-are comenzi pe volan, nu-mi iau.... :)
    @Intrebare: pana pe spate o faci cum fac cei cu Megane ca sa schimbe un bec de far: te duci in service autorizat! :P
    14 6
  • non-fan wv
    @ iar masinile vor fi „vandute” prin leasing fara posibilitatea de pastrare la sfarsitul perioadei

    pai cum a facut si ford(?) sau toyota...au oferit populatiei masina pe un termen limitat si obligati la restituire dupa o perioada. Dar daca e adevarat...mi se pare jecmaneala...cum adica leasing si la sf. leasingului predai masina? Adica platesc jdemii de parai ca dupa sa mi se ia proprietatea? Tipic wv pot sa spun? Platesti cat nu face.

    Designul este supus nevoilor aerodinamice (prius, gama citroen din anii '60-80, insight) deci e o rautate debila sa comentezi aspectul atat timp cat masina este facuta strict pentru un CX minimal. Cineva se ingrijora ca nu isi poate schimba roata (ce probleme isi pune omul....probabil ca nici nu ai sa ajungi sa vezi una in fibra si carbon) Anyway...un mecanism gen "usita acces rezervor combustibil" e greu de imaginat?

    astept cu nerabdare masinuta sa vedem ce poate
    7 7
  • arogantul
    deci iei o masina cu 2 locuri si un portbagaj cel putin penibil, la un pret probabil si mai penibil ( materiale scumpe, motor exclusivist baterii etc plus taxa de imagine, plus optionale vag la preturi ultra premium), care in conditii reale de rulare o sa scoata mai degraba 2 litri la suta.
    SAU
    iei un V60 plug in hibrid, tot la un pret premium DAR ai: tot diesel cu electric, dar un diesel de D5, nu o jucarie cu 48 de cai, motorul electric cu o autonomie tot de 50 de kilometri, cu 5 locuri, un portbagaj tot mic dar totusi rezonabil, si unul din cele mai sigure masini/safety cage din lume, vezi testele IIHS pt cine nu stie, iar un consum de 2%, poate 4 in conditii reale de utilizare.

    binenteles pt fanii inraiti ai vag, orice argument logic nu conteaza
    13 6
  • antonny
    decat sa dau zeci de mii de euro pe masina asta .....mai bine cumpar un ATV Bombardier Outlander 500 cu motor V-Twin Capacitate: 499 cmc Putere: 50 CP.....
    6 16
  • am impresia ca vw malai viseaza... o sa scoata doar vreo 50 la numar, o sa le cumpere tot ei si dupa aia DA DA 0.9 l/100 km consuma!!! ba chiar mengand mai "economic" am scos si un 0.8 - 0.7...

    vw DAS AUTO! in traduce pt necunoscatori - ce-a mai penibila marca de masini :))))
    3 8
  • BaditzaEx
    < TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii. >

    daca este vorba de un Hibrid ( diesel + motor electric ) cum naiba are zero emisii ?!
    14 8
  • Volkswagen a avut in 2012 vanzari de peste 192 miliarde euro, cu 21% peste anul 2011, in timp ce profitul a urcat cu 38%, spre 21,88 mld. euro, arata cel mai recent raport financiar al grupului. Volkswagen se descurca cel mai bine dintre toate grupurile auto de top, iar pentru 2013 e optimista ca va avea profit mai mare si livrari in crestere. VW Group a produs anul trecut pentru prima oara in istoria sa mai mult de 9 milioane vehicule.Cred ca asta spune totul.
    5 1
  • SA FIE ACCESIBIL LA CUMPARAT
    3 1
  • @non-fan vw
    In lumea civilizata, leasing-ul nu reprezinta o metoda de a cumpara masina, pentru ca in esenta asta inseamna leasing, o inchiriere. Valoarea reziduala e mult mai mare ca la noi, in fc de valoarea de revanzare, dar n-o plateste nimeni sa ramana cu masina pe cap. E mult mai rentabil asa, mai ales cand se ia pe firma. Deci n-are nici o treaba cu "tipic vw".
    5 0
  • un opel ampera are consum mixt la 1,2,dar macar are gabarit uzual
    0 0
  • ce masina ai: trabant sau dacia 1100??? la gara....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru