Volkswagen ia cu asalt Salonul Auto de la Geneva, unde va dezvălui, după Golf GTD şi e-Golf, şi cel mai economic model din lume. Este vorba despre materializarea conceptului XL1, anticipat deja de multă vreme de publicul din întreaga lume.
Motor diesel TDI cu 2 cilindri
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii.
Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 160 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km.
XL1 cântăreşte 795 kg
Pentru a putea ajunge la această performanţă, inginerii Volkswagen au redus pe cât posibil masa totală, ajungând la numai 795 de kilograme.
De asemenea, aerodinamica a fost o trăsătură dusă aproape de perfecţiune, cu un coeficient de 0.18 Cx. Această caracteristică îi permite modelului german să ruleze cu o viteză constantă de 100 km/h folosind doar 8.4 cai putere din totalul celor ascunşi sub capotă.De asemenea, resursele înmagazinate în bateria litiu-ion asigură o rulare pur electrică pentru o distanţă de 50 de kilometri.
Mai scund decât un Porsche Boxster
Noul XL1 va impresiona nu doar prin performanţe, dar şi prin prezenţă. Modelul german măsoară 3888 de mm lungime şi 1665 mm lăţime. Până aici, avem aceleaşi dimensiuni cu cele ale unui Polo. Ceea ce surprinde este înălţimea lui XL1, care măsoară doar 1153 mm, adică cu aproape 30 de centimetri mai scund decât un Polo. Nici măcar o sportivă ca Porsche Boxster nu se apropie de înălţimea lui XL1, fiind cu aproape 13 cm mai înalt.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
...adica cu aproape 30 cm mai SCUND decat un Polo...
interesanta......si imi pace foarte mult acest tip de caroserie......
pretu????40k-50k???
1. Caroseria este din fibra de carbon, deci pretul va fi unul exclusivist. Modelul este mai degraba un showcase pentru tehnologiile folosite.
2. Motorul va fi disponibil in curand si pe VW Up! Abia atunci va deveni accesibil si publicului larg.
Surse: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/62839/volkswagen-xl1-revealed
http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/vw-hybrid-use-xl1-tech
@Intrebare: pana pe spate o faci cum fac cei cu Megane ca sa schimbe un bec de far: te duci in service autorizat! :P
pai cum a facut si ford(?) sau toyota...au oferit populatiei masina pe un termen limitat si obligati la restituire dupa o perioada. Dar daca e adevarat...mi se pare jecmaneala...cum adica leasing si la sf. leasingului predai masina? Adica platesc jdemii de parai ca dupa sa mi se ia proprietatea? Tipic wv pot sa spun? Platesti cat nu face.
Designul este supus nevoilor aerodinamice (prius, gama citroen din anii '60-80, insight) deci e o rautate debila sa comentezi aspectul atat timp cat masina este facuta strict pentru un CX minimal. Cineva se ingrijora ca nu isi poate schimba roata (ce probleme isi pune omul....probabil ca nici nu ai sa ajungi sa vezi una in fibra si carbon) Anyway...un mecanism gen "usita acces rezervor combustibil" e greu de imaginat?
astept cu nerabdare masinuta sa vedem ce poate
SAU
iei un V60 plug in hibrid, tot la un pret premium DAR ai: tot diesel cu electric, dar un diesel de D5, nu o jucarie cu 48 de cai, motorul electric cu o autonomie tot de 50 de kilometri, cu 5 locuri, un portbagaj tot mic dar totusi rezonabil, si unul din cele mai sigure masini/safety cage din lume, vezi testele IIHS pt cine nu stie, iar un consum de 2%, poate 4 in conditii reale de utilizare.
binenteles pt fanii inraiti ai vag, orice argument logic nu conteaza
vw DAS AUTO! in traduce pt necunoscatori - ce-a mai penibila marca de masini :))))
daca este vorba de un Hibrid ( diesel + motor electric ) cum naiba are zero emisii ?!