Volkswagen va rechema în service 8.5 milioane de mașini, cel mai mare recall din istoria auto a Europei

de Bogdan Mirică
Vineri, 16.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că va rechema în service 8.5 milioane de mașini vândute în Europa. Este cel mai mare recall din istoria auto a Bătrânului Continent, reprezentând o treime din ceea ce a vândut VW din 2009 și până în prezent pe această piață.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"

Scandalul Volkswagen are implicații mai mari decât ne-am fi așteptat. Autoritățile guvernamentale din Germania cer conglomeratului german o rezolvare cât mai rapidă a problemei, obligând compania la un recall.

Potrivit unor informații recente, emise de Autoritatea Germană de Transport, cei de la Volkswagen au depus o cerere de rechemare în service a vehiculelor afectate în manieră voluntară. Autoritatea a respins însă această cerere și i-a cerut producătorului obligativitatea rechemării.

Asta înseamnă că 8.5 milioane de mașini din Europa vor vizita un service VW în perioada următoare. Recall-ul impus îi va costa mai mult pe germani, întrucât procesul de reparație va fi grăbit iar autoritățile vor fi mereu informate despre stadiul lucrărilor de înlocuire a softului.

Esential 2.4 milioane de mașini va rechma Volkswagen doar în Germania.
1.9 milioane de mașini reparate au totalizat în 2014 service-urile din Germania.
8.5 milioane de mașini va rechema Volkswagen în toată Europa.
Cele 8.5 milioane de mașini rechemate în service reprezintă cel mai mare recall din istoria industriei auto europene.
Este, totodată, și o treime din tot ce a vândut Volkswagen din 2009 până în august 2015, în Europa.

De asemenea, cele 2.4 milioane de mașini rechemate doar în Germania reprezintă cel mai mare recall din istoria țării. Ca să ne facem o idee despre dimensiunea acțiunii, anul 2014 a consemnat în Germania 1.9 milioane de reparații auto în service-urile de pe întreg cuprinsul țării.

Experții susțin că decizia autorităților de a forța VW să grăbească reparația este o dovadă că ministrul transporturilor Alexander Dobrindt își pierde răbdarea.

Acesta a estimat că din totalul celor 8.5 milioane de mașini afectate în Europa, un total de 3.6 milioane de motoare vor avea nevoie de modificări mecanice penru a fi încadrate în parametri legali. Componentele pentru aceste propulsoare vor fi însă gata abia în septembrie 2016. De altfel, Volkswagen a și spus că procesul de reparație se poate întinde chiar dincolo de 2016.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (23)

  • cu dedicatie

    https://www.youtube.com/watch?v=VX9Co0bs2Zg

    deci chiar nu m-am putut abtine
    12 11
  • Cea mai mare companie auto, cea mai mare operatiune de rechemare.
    E firesc!
    Vorba aia! Primii la urcare, primii la coborâre!
    13 6
  • Nu dinu nu este cea mai mare companie auto. Si nu este nici cea mai mare operatiune de rechemare. Este doar cel mai mare recall din EU. Punct si Stop!
    18 0
  • VW trage de timp... parsivi nenorociti
    4 3
  • 8,5 milioane de fericiți posesori auto bucuroși că vor ajunge din nou în service-ul autorizat vw.
    11 8
  • La fel cum Renault a cerut expertiza Mercedes inainte de lansarea modelului Talisman, de data asta se pare ca si VW va apela tot la Mercedes pentru un mic schimb de experienta.

    Este oficial ca domna responsabila cu respectarea legilor (nu stiu exact termenul in romana) din cadrul Mercedes va face parte, temporar, din consiluil VW pentru a superviza noile legi si regulamente pe care VW vrea sa le implementeze pentru evitarea unui alt incident de genul Dieselgate.

    Eu totusi ma mir si ma minunez de ce nu se duce lumea la lecsus sau macar la @mafia, @mandolinescu sau @kk. Ar trebui ca VW sa vina iute pe Automarket.ro si sa faca niste recrutari, sa nu se mai piarda multime de talente fara valoare, risipite in vant cu teoriile chibritului. Bagati resume-ul baieti ca e rost de facut un ban cinstit pe spinarea inamicului.
    4 7
  • @zarnesteanu
    Germanii nu se duc la Lexus pentru experti deoarece ei nu vor să facă treabă de calitate.
    Dacă s-ar fi cerut părerea japonezilor nu s-ar fi ajuns la "Dieselgate". Japonezii nu ar fi permis așa ceva.
    3 6
  • @@zarnescu
    Corect daca s-ar fi dus la japonezi nu s-ar fi intamplat dieselgate. Japonezi i-ar fi invatat cu pedala de acceleratie, defecte electrice ascunse, cum au rechemat ei in 2009-2010 peste 10 milioane de masini in service. Despre cum se cheama in service 80% din hybridele prius din intreaga lume. Cum in 2014 au mai rechemat 6.7 milioane de masini in service ajungand la peste 20 milioane de rechemari in 5-6 ani fiind campioni absoluti in asa ceva.
    Ce este drept ar fi invatat cum se fac rechemarile avand o experienta vasta in asa ceva.
    Sau cum sa ascunzi defectiuni care au dus la accidente grave.
    9 7
  • daca tot e vb de vw, poate bagati si ce recall-uri a avut firma de cazane la motorare si cutii de viteza... sa inteleaga romanii ca problema minciunii cu softul e cea mai mica la firma asta...
    7 4
  • @Mda - una e sa faci rechemari din bun simt si alta e sa faci rechemari dupa ce ai fost prins cu ocaua mica! Si apoi ce le fac astia de la VW in service la masinile rechemate? Daca rezolvarea era asa simpla, oare de ce nu a fost facuta din momentul fabricatiei?
    5 5
  • Banuiesc ca de asta Toyota e cel mai apreciat si valoros brand auto.
    5 4
  • Spre deosebire de grupul VAG care are masini de o foarte proasta calitate, pica distributii, pompe apa, AC si multe altele, macar japonezii au bunul simt sa cheme in service si sa rezolve problemele.
    5 4
  • Da ma frate. la VW pica toate iar taiota e mama corectitudinii. Bua-ha-ha. Scoateti-va vata din nas baieti, lasati textile lui @mandolinescu si iesiti la aer curat. Viata arata altfel decat din spatele monitorului 24/7.

    Noroc ca mai sunt cate unii care te-ajuta sa treci peste o zi de luni aglomerata cu un zambet.
    0 3
  • @lulu , tu esti un pic lulu nu? Toyota un perioada 2009 nu a facut nici o rechemare de bun simt, la fel ca vw au fost obligati. Au ascuns defecte la masini care le stiau dinainte, al dracu bun simt.
    Te sfatuiesc sa mai studiezi inainte sa vb aiurea.
    @@Mda valabil si pentru tine ce scrie mai sus.
    @unu lumineaza-ne tu , nu-i asa a depasit 20 mil de recalluri toyota, nu?
    @@mda al doilea , asa e valoarea mea valoarea mea care nu o am in Europa nu? Daca esti fan , cumparati o toyota valoroasa noua si vezi cand o revinzi , o sa canti ce ti-am spus mai sus :))
    5 2
  • @Mda - una e sa fii OBLIGAT dupa ce s-a constatat un defect, apropo VW nu a facut nici o rechemare pentru distributiii pe lant care sar din cauza intinzatorului prost conceput, pentru consumul de ulei imens sau alte chestii tehnice desi pe forumuri sunt multime care au facut reclamatii dar li s-a dat flit de marele VW, in schimb a facut rechemare pentru FRAUDARE INTENTIONATA care este cu totul altceva decat ce am spus mai sus. Da-mi un exemplu de fraudare intentionata la alt producator si mai discutam. Astept sa ne spui si ce va face in service masinilor rechemate.
    3 3
  • @Mda - uite aici un exemplu: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mizeria-marca-volkswagen-motorul-1-2-tsi-pe-benzina-23139.html
    1 2
  • @zarnesteau. Salutare flacaule! Ti-a ajuns vaselina si bericile ? Baga o realimentare ca ramai fara profit. Inca astept sa-ti ridici premiul cel mare, iar in acelasi timp abonamentul pe o perioada extinsa ( stii tu care ). Pana atunci, e clar ca Toyota e devina ca nemtii nu-s in stare sa faca niste motoare asa cum trebuie. Cand se vad incoltiti incep cu amenintarile gen : veti vedea voi preturi dupa'' . Pai cine le mai cumpara ? Poate doar baietii ''destepti'' ca cel din Zarnesti.
    1 4
  • Repet a o suta oara , acel motor a fost 'reparat' au renuntat de fapt la distributia de lant care era problema si au trecut la curea. Au incercat sa faca o masina de oras cu motor mic si costuri de intretinere mici fiind pe lant distributia, dar nu le-a iesit . Au schimbat pe distributie pe curea si au rezolvat problema.
    Cei care au avut problema asta stiu ca la urmatoarea revizie , vw le-a oprit masina si le-a facut modificarea gratuit. Cei care nu s-au dus la reprezentante , ghinion.
    2 1
  • @LULU

    Exemplu de fraudare intentioanta , in ideea ca producatorii de masini stiau de defect dar au mers malc , este cea de la toyota din 2009.
    Daca trecem peste 2009 , ne amintim de ceva mai recent la toyota din 2012 si citez :
    In 2012, Toyota recheama in service inca 7.5 milioane de masini, din cauza unor probleme electrice la geamuri. Tot in 2012, a platit o amenda de 1.2 mld. $ pentru incercarea de a ascunde defectul real de fabricatie.

    Ai citit : pentru incercarea de a ascude defectul real de fabricatie???

    Numai zic de GM care si-a luat amenda si el stiind de defect : http://www.forbes.com/sites/michelinemaynard/2015/09/17/the-2-billion-toll-of-gms-defect-coverup/
    Cum zice si titlul GM coverup , vrei sa-ti traduc?

    Scandalul GM in care s-a soldat cu 100 victime si 19 oameni morti: http://www.nytimes.com/2014/09/16/business/number-of-victims-eligible-for-gm-payouts-reaches-19.html?_r=0

    Tocmai ti-am dat 2 exemple cu doi mari producatori de masini care au ascuns defecte ( si acestea nu sunt toate defectele neanuntate de cei doi si cu care au fost prinsi) . Acesti 2 producatori GM si Toyota sunt in top 3 vanzari mondiale.

    Normal era sa urmeze un scandal cu cel ramas din top 3 , adica VW.
    Vezi cumva o legatura?

    Toate bune

    PS: @Mada , deja esti previzibil de plictisitor in comentariile tale.
    3 1
  • @Mda, e greu tata. Sa-ti traduc eu: "problemele electrice la geamuri" nu le-au facut intentionat cei de la Toyota pentru a obtine avantaje fata de ceilalti competitori. E clar? Ca le-au ascuns e altceva.Valabil si pentru celelalte exemple ale tale.Asta e DIFERENTA!!!
    @lulu - tu stii ce inseamna sa modifici in service o distributie pe lant cu una pe curea? e ca si cum ai spune ca VW o sa modifice dieselurile masluite in benzinare.
    1 3
  • Lulule esti capos? :))
    Mai citeste citatul dat de mine , mai ales asta:
    Toyota a platit in 2012 1,2 miliarde pentru incercarea de ASCUNDERE a unui defect de fabricatie. Nu intelegi propozitia?
    Si toyota si gm au platit amenzi, aceste amenzi nu se dau pentru ca ai fost corect, dimpotriva pentru ca stiau de defecte dar au mers pe burta. In unele cazuri soldandu-se cu morti. Excelent zic .

    Daca nu gasesti articole, te ajut eu , doar sa le citesti si sa fii mai open-minded.

    Nici unul din cei 3 mari producatori nu este mai breaz, riscand doar pentru vanzari in plus.
    2 1
  • Daca ascuzi orice defect , te avantajeaza fata de ceilalti inclusiv imaginea ta. GM a procedat corect sa mearga oe burta in timp ce unii oameni mureau sau erau raniti? Tu gandesti ce spui?
    1 1
  • Lulule cauta pe google ce a zis toyota atunci:
    Toyota: We Lied About Acceleration Glitches, Twice

    In prezent se presupune ca acel scadal ( nu cel cu geamuri electrice .. am si zis acolo ca este doar un exemplu) a dus la mortea a 89 de oameni, excelent zic.

    Cat despre GM poti cauta simplu , cum au vrut sa econimiseasca VOIT 1$ la o piesa la masina iar asta a dus la un dezastru. Asta nu este avantaj, in incercarea de a face profit pentru a-si sustine diverse campanii? Mai ales uramarile acestei decizii?

    Te blochezi mai mult in detalii, daca un constructor ia o decizie riscanta sa puna piese mai proaste si este mult mai riscant sa faca o masina cu probleme , este scuzabil? Sa fi sigur ca stie ca risca dar totusi o face. Cei doi producatori asta au facut , este ca si cum ai minti si ti-ai crea un avantaj riscand vieti .
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru