Volkswagen testează parbrizul anti-îngheţ şi anti-ceaţă

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 10.11.2010
Cercetătorii Volkswagen pretind că vor reuşi să facă primul parbriz din lume pe care nu se va depune gheaţa. Secretul: un strat ultra-subţire şi transparent de oxid de iridiu îmbogăţit cu staniu.

Inginerii Volkswagen au anunţat că testează un nou sistem de realizare al parbrizelor împreună cu cei de la Institutul Fraunhofer pentru Tehnologia Suprafeţelor care va revoluţiona parbrizele. Potrivit celor de la Volkswagen, noul lor parbriz va fi acoperit cu un strat special de oxid de iridiu şi oxid de staniu care formează un strat transparent care împiedică atingerea punctului de condensare. Respectivul tratament se numeşte strat cu emisivitate termală redusă şi este aplicat la exteriorul parbrizului. Graţie peliculei respective, căldura reţinută de parbriz nu se va deplasa în sus prin radiaţie, lucru care va împiedica îngheţarea particulelor de apă de pe parbriz.

În mod evident, sistemul nu poate împiedica total formarea gheţii sau a condensului, dar poate să reducă semnificativ probabilitatea întâlnirii acestor factori. Amestecul respectiv nu este nou în chimie sau în industrie, acesta fiind folosit deja pentru învelişul transparent şi conductiv al LCD-urilor şi al altor afişaje utilizate în IT şi nu numai.

Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar introduce această peliculă în lumea auto, după ce vor rezolva anumite probleme tehnice şi problema costurilor. Odată introdus de un producător OEM, industria aftermarket ar putea prelua această tehnologie pentru a sprijini modelele ieşite din fabricaţie.

Principala problemă pe moment este legată de interferenţele radio provocate de acest sistem. Practic, avem o mare folie de staniu în locul în care se află parbrizul, iar acest lucru duce la probleme cu radioul şi dificultăţi la recepţia semnalului mobil. În mod evident, utilizarea unui detector de radar montat pe parbriz ar fi şi ea imposibilă, la fel cum ar fi şi folosirea unui GPS, spre exemplu. Cei de la Mercedes-Benz au avut o problemă similară cu sistemul Distronic plus, care perturba folosirea detectoarelor de radar.

Via | Carscoop

Comentarii (13)

  • Adrian
    Parbriz anti-inghet...
    BMW ofera de multa vreme pe automobilele sale parbriz anti-inghet. Asadar, care e marea spirla a celor de la VW in afara de un coating special al suprafetei vitrate?
    10 24
  • bineinteles
    ca tu ai bemveu si incepeti toti sa aiutiti ca VAG sunt prosti, sparli si tot tacamanul. Vog Automarket sa filtreze comentariile si sa discutam problema aflata in discutie, nu sa denigram pe cei mai buni :)
    18 9
  • gabi_o
    Buna treaba
    Vreau si eu acest "aliaj ultra-subţire şi transparent de oxid de iridiu îmbogăţit cu staniu" dar pe TOATA masina!
    17 4
  • Pentru Adrian si cei interesati
    Parbrize cu degivrare se fabrica de peste 10 ani. Pionieri au fost cei de la Ford. Problema consta in mentinerea stabilitatii asamblarii sticle-PVB-sticla la functionarea rezistentei de incalzire din aliaj W-Ag.

    Unii confunda stratul anti UV practicat de cei de la GM, Renault, VAG, Daimler Benz, si altii, care permite o buna izolatie termica si UV. Acest strat da o tenta violacee/rosiatica/albastruie parbrizului care, in mod normal, n-ar avea decat o usoara culoare verzuie. Acest strat protector este plasat intre foiliile de sticla, langa sratul interior de PVB si permite, prin decuparile prestabilite, utilizarea in bune conditii a antenelor, senzorilor de ploaie/lumina si detectoarelor/scannerelor.

    Noutatea tehnologiei prezentate aici consta indepunerea la EXTERIOR a stratului activ, cu obtinerea unor calitati anti-abraziune deosebite, de unde probabil si formula chimica pe cat de noua, pe tt de exotica.
    8 2
  • ha ha ha
    apa calda si mersul pe jos s-au inventat de mult
    sunt curios cat costa acest parbriz sa standard pe masina sigur nu-l pun
    si cum au facut ei calculele de echipeaza vw -ul cu asa ceva si nu pun pe audi care este din alta clasa.
    ford are standard parbriz incalzit si poate sa fie gheata de 1 cm pe parbriz ca in 30 de secunde s-a topit.
    9 4
  • multi habar nu au
    parbriz incalzit si degivrat s-au inventat de mult la majoritatea marcilor de masini,la fel si parbrizul cu protectie UV,nush de ce isi dau unii cu parerea dak habar nu au.acesta reprezinta o tehnologie noua shi neintalnita deocamdata la alte marci...pe care probabil o s-o puna shi pe audi shi pe toate marcile din grupul vag.(skoda ,seat,etc.)apoi dak aceasta este intradevar revolutionara o va lua shi bmw lui adrian,shi fordul lui ares,care se dezgheata in 30 de sec))).dar macar e bine ca nu crapa shi se dezgheata atat de repede
    4 4
  • cata prostie pot rumega unii
    din cate am citi aici e vorba de parbriz anti-inghet nu care dezgheatza
    7 2
  • Pentru ares
    Parbrizul incalzit NU ESTE in echiparea standard. Este o extraoptiune, care, intr-un caz bun, se include in pachetul "electric" al unei echipari "medie" si peste "medie". Valabil si pentru variantele "heliomat", "cu senzor", s.a.m.d.
    6 2
  • Octavian
    Pe ford nu stiu daca e strandard sau ba....dar am avut 3 forduri si toate aveau parbriz incalzit.
    Acuma sa nu exageram, in 30 de secunde nu dezgheata parbriz cu gheata de 1 cm, dar dezgheata foarte repede.
    8 0
  • Din poza, se vede ca nu ingheata nici stergatoarele nici montantul masinii.... Dar decat atata tam tam, mai bine parbriz cu degivrare, care este atat de banal, incat si pe un Ford Fiesta din 2001 l-am avut si care sigur e mult mai ieftin decat noile inventii....
    4 1
  • Adrian
    HAI, MARS DE-AICI!
    Va pricepeti la facut scenarii cei care va tot dati cu parerea despre ce masina am. Va anunt pe aceasta cale ca nu sunt posesor de "bemveu", cum foarte "frumos" stiu "unii destepti si care scriu inteligibil" sa spuna.

    Freelander, multumesc pentru detalii (apreciez, nu sunt ironic).

    Pentru ceilalti care se simt, va doare opinia mea? Ei bine, sa va tavaliti in chinuri in continuare, "luminatilor".
    2 5
  • am un caddy life
    si am cerut partbriz incalzit la optiuni (in 2007) dar nu exista asa ceva!Acum inventeaza partbrizul antidetector de radar si anti GPS?Mai bine baga o nichelina intre folii si intra si ei in randul lumii,vai mama lor.
    5 4
  • Poate ați vrut să spuneți „anti-aburire”, nu „anti-ceață”. Așa-i cu traducerile astea după ureche.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru